abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 januari 2018 @ 21:19:40 #226
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176223583
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Nou terugkomend op dit lijstje.
Vandaag zat ik te lunchen met ons zoontje van 4 en hadden we het over zijn zusje en dat ik en zijn vader nog niet de naam weten.
Toen kwam hij zelf plots met ; en wat vind jij van Nora ?
Ik vond het gelijk een leuke naam in de stijl die ik zoek en vroeg hem dus ook hoe hij hierbij kwam.
Blijkbaar van een tekenfilm van Zappelin ?

En nu zie ik dus ook dat die naam hier net hoven genoemd word.

Enige is wel dat toen ik ging zoeken, de naam vorig jaar op nummer 14 stond qua populariteit..
Best hoog dus.

Vriend vond hem gelijk leuk toen ik het vertelde, en met de tweede naam die wij willen vind ik het ook leuk..

Wat vinden jullie ?
Onze dochter heeft Nora als roepnaam, maar omdat dat inderdaad wat te populair is, is haar volledige naam E.le.o.nora.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176223733
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Nou terugkomend op dit lijstje.
Vandaag zat ik te lunchen met ons zoontje van 4 en hadden we het over zijn zusje en dat ik en zijn vader nog niet de naam weten.
Toen kwam hij zelf plots met ; en wat vind jij van Nora ?
Ik vond het gelijk een leuke naam in de stijl die ik zoek en vroeg hem dus ook hoe hij hierbij kwam.
Blijkbaar van een tekenfilm van Zappelin ?

En nu zie ik dus ook dat die naam hier net hoven genoemd word.

Enige is wel dat toen ik ging zoeken, de naam vorig jaar op nummer 14 stond qua populariteit..
Best hoog dus.

Vriend vond hem gelijk leuk toen ik het vertelde, en met de tweede naam die wij willen vind ik het ook leuk..

Wat vinden jullie ?
waarom niet zou ik zeggen, leuke naam. Hier heeft oudste ook de naam van jongste bedacht :D

Top zoveel zou me niet zoveel doen, ik zou meer kijken hoe vaak hij bij jou in de buurt voorkomt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176223750
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Nou terugkomend op dit lijstje.
Vandaag zat ik te lunchen met ons zoontje van 4 en hadden we het over zijn zusje en dat ik en zijn vader nog niet de naam weten.
Toen kwam hij zelf plots met ; en wat vind jij van Nora ?
Ik vond het gelijk een leuke naam in de stijl die ik zoek en vroeg hem dus ook hoe hij hierbij kwam.
Blijkbaar van een tekenfilm van Zappelin ?

En nu zie ik dus ook dat die naam hier net hoven genoemd word.

Enige is wel dat toen ik ging zoeken, de naam vorig jaar op nummer 14 stond qua populariteit..
Best hoog dus.

Vriend vond hem gelijk leuk toen ik het vertelde, en met de tweede naam die wij willen vind ik het ook leuk..

Wat vinden jullie ?
Vreselijke naam. :{w

Nee grapje, onze dochter heet zo en ondanks de recente populariteit vind ik hem nog steeds schitterend. O+ Heel veel andere Nora's zijn we tot nu toe niet tegengekomen, maar je hebt altijd kans met iemand met dezelfde naam in de klas te zitten/te werken enz. Ik heb zelf een niet zo veel voorkomende naam en toch zat er echt een bij mij in de klas vroeger (met een net iets andere spelling, dat wel).
  maandag 1 januari 2018 @ 21:48:13 #229
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176224744
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:14 schreef Bumbabaloo het volgende:

[..]

Nou terugkomend op dit lijstje.
Vandaag zat ik te lunchen met ons zoontje van 4 en hadden we het over zijn zusje en dat ik en zijn vader nog niet de naam weten.
Toen kwam hij zelf plots met ; en wat vind jij van Nora ?
Ik vond het gelijk een leuke naam in de stijl die ik zoek en vroeg hem dus ook hoe hij hierbij kwam.
Blijkbaar van een tekenfilm van Zappelin ?

En nu zie ik dus ook dat die naam hier net hoven genoemd word.

Enige is wel dat toen ik ging zoeken, de naam vorig jaar op nummer 14 stond qua populariteit..
Best hoog dus.

Vriend vond hem gelijk leuk toen ik het vertelde, en met de tweede naam die wij willen vind ik het ook leuk..

Wat vinden jullie ?
Zeker een leuke naam, mijn oudste heet zo 😁
Ik ken 2 mensen hier die ook een meisje met dezelfde naam hebben, maar verder ben ik 'm irl nog niet tegen gekomen.

De naam van mijn jongste hoor ik veel vaker "in het wild", terwijl die minder populair is dan de naam van mijn oudste.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 1 januari 2018 @ 21:49:22 #230
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176224786
Nora(h) is leuk! en ik hoor hem hier ook helemaal nooit.
Noor vind ik nog leuker en Eleonora etc ook allemaal leuk.

Stond hier ook hoog, maar wij vonden Elin toch leukerderder.
En toen werd het toch een jongen :P
pi_176225749
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:19 schreef tombolafan het volgende:
En ze willen imho niet dat het Engels uitgesproken wordt, ze hebben m een Engelse naam gegeven :s)
Dat is wat discutabel als het een naam is die in diverse talen voorkomt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_176225784
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:18 schreef Goitske het volgende:

[..]

Leuke naam! Ik zie hem op mijn werk (kinderpoli) niet heel veel voor komen. Komt zo nu en dan wel voor maar niet schrikbarend veel zoals je een tijd met Daan, Sem en Emma een tijd hebt gehad. Nu is alles dat begint met Deze Dj.... Of met een Y er in hip. Liefst allebei in de naam
Namen die met Deze beginnen?


quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

waarom niet zou ik zeggen, leuke naam. Hier heeft oudste ook de naam van jongste bedacht :D

Top zoveel zou me niet zoveel doen, ik zou meer kijken hoe vaak hij bij jou in de buurt voorkomt.
Maar buurt is niet iets waar je per se aan vast zit. En het kind uiteindelijk helemaal niet.
  maandag 1 januari 2018 @ 22:19:01 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176226031
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:13 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Namen die met Deze beginnen?
Deze ree ? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176228002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 07:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja! Zo is er ook iemand met exact mijn voor- en achternaam. Geen familie en zij is 10 jaar jonger. Zo bizar.
En om de grap compleet te maken heeft 1 van haar zussen (?) hetzelfde beroep als ik. Ik krijg er een beetje parallel-universum gevoel van :+
Spuit 11, maar wel geinig:
Mijn voornaam komt een dikke 300 keer voor in Nederland, dus valt erg mee, en mijn directe collega in dezelfde functie heet ook zo. Praktisch ook wel :’) :D
En.. ik deed vorig jaar een studie en in de klas zat iemand met ook dezelfde voornaam, precies dezelfde functie bij precies dezelfde soort orgsnisatie :+
  maandag 1 januari 2018 @ 23:40:00 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_176228760
Meh, off topic.

Naam die ook in t Engels kan:
Tom O+
Finn
Nick
Fay
Jamie
Nora
Kris

[ Bericht 80% gewijzigd door kwakz0r op 01-01-2018 23:57:00 ]
Kwak
pi_176236163
Bedankt voor alle reacties!
We zijn er dan denk ik toch eindelijk uit na maanden zoeken en beide elkaars namen niets te vinden :P
pi_176261547
Dank voor alle suggesties, er zit er wel eentje naar onze smaak tussen :D Wat betreft corrigeren, dat is volgens mij alleen mogelijk als er wat te corrigeren valt. Ik kan mijn vriend bijvoorbeeld eindeloos corrigeren op de namen Aagtje en Brechtje, maar helemaal vlekkeloos zal het nooit worden :)

quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Vetgedrukte lijkt mij een uitstekende reden om hem niet in z’n eentje een naam te laten doordrukken.
En ja, kind kan corrigeren, maar lijkt me niet echt een feest om te doen bij iedere nieuwe ontmoeting.

Vinden jullie trouwens het feit dat de achternaam Engels is, doorslaggevend om ook voor een Engelse voornaam te gaan? Gewoon benieuwd :).
Nee hoor, dat ons maakt helemaal niet uit. Mijn Nederlandse voornaam past bijvoorbeeld best goed bij zijn Engelse achternaam.

Ik heb ook liever zijn achternaam omdat die van mij een ellende is om elke keer te spellen. Daarnaast is hij voor mij naar Nederland gekomen (hoewel hij nooit meer terug wil naar Engeland, toch best lief O+ ) en hecht meer waarde aan zijn achternaam. Dus daarom :)
pi_176285955
Oké ik ga toch weer een hulplijn inzetten, voor mijn gevoel heb ik alle namen al 100x voorbij zien komen maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik zoek een 2e naam voor ons meisje in buik.
Niet beginnend met S, niet eindigend met ie-klank. Uit te spreken in zowel Nederlands als Engels. Graag een lange naam, minimaal 3 lettergrepen.

Juliëtte, Charlène, Eleonora, Estelle, Celeste, Camilla, Charlize, Julianne, Isabelle, Cecilia, Jillian zijn voorbeelden van wat ik mooi vind maar vallen af.
Noé en Danée dat soort vind ik ook leuk klinken maar toch te kort naar m'n zin. Bij naam 1, die zonder twijfel vast staat, klinkt lang echt veel mooier, echt "af" ofzo.

Heb nog naar vorige keer gekeken maar zit niet echt iets bij.
Help!

Ik heb trouwens wel een naam uit bovenstaand lijstje maar krijg 'm er echt onmogelijk doorheen :(
  Spellchecker donderdag 4 januari 2018 @ 18:21:56 #239
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_176286000
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:19 schreef Mabawa. het volgende:
Oké ik ga toch weer een hulplijn inzetten, voor mijn gevoel heb ik alle namen al 100x voorbij zien komen maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik zoek een 2e naam voor ons meisje in buik.
Niet beginnend met S, niet eindigend met ie-klank. Uit te spreken in zowel Nederlands als Engels. Graag een lange naam, minimaal 3 lettergrepen.

Juliëtte, Charlène, Eleonora, Estelle, Celeste, Camilla, Charlize, Julianne, Isabelle, Cecilia, Jillian zijn voorbeelden van wat ik mooi vind maar vallen af.
Noé en Danée dat soort vind ik ook leuk klinken maar toch te kort naar m'n zin. Bij naam 1, die zonder twijfel vast staat, klinkt lang echt veel mooier, echt "af" ofzo.

Heb nog naar vorige keer gekeken maar zit niet echt iets bij.
Help!

Ik heb trouwens wel een naam uit bovenstaand lijstje maar krijg 'm er echt onmogelijk doorheen :(
Imelda.
pi_176286286
Alexa.
pi_176286346
Martinique?
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:40:29 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176286405
Wat is er mis met Eleonora ;) ?

Misschien Magdalena, Catharina of Juliana?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:44:52 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176286469
Cecilia O+ . Sorry, daar heb je niks aan.

Elizabeth
Marieke/Madieke/Marlieke/Marlene
Matilda
Helena
Caroline
Beatrice
Philippine
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176286630
Laurentia
Philippa
Mariëlle
Margareta
Deborah
Talitha
Jedidja
Eveline
Abigail
Rebecca
Samantha
Isidore
Isadora
Eliza
Aurelia
pi_176288153
quote:
Imelda.
Neh
quote:
Alexa
Neh
quote:
Martinique?
Neuhh :D


quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:40 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is er mis met Eleonora ;) ?

Misschien Magdalena, Catharina of Juliana?
Een vriend met een mening }:|
Ik heb echt vaak verschillende varianten geopperd maar alles wordt keihard afgewezen. Net zei hij nog dat ik moet stoppen met het noemen van die namen :')

quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:44 schreef Lemijn het volgende:
Cecilia O+ . Sorry, daar heb je niks aan.

Elizabeth
Marieke/Madieke/Marlieke/Marlene
Matilda
Helena
Caroline
Beatrice
Philippine
Beatrice opperde vriend maar vind ik helemaal niets. Helena mwah, ik had Elena op mijn lijst maar die is door vriend afgewezen door evil oma die Helena heet.
De rest niet echt, ja Cecilia O+

quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:54 schreef Dot. het volgende:
Abigail
Aurelia
Abigail is indd weleens te sprake gekomen, zal 'm weer eens noemen hier. Nadeel is dat vriend het niet zo mooi uitspreekt. /insert dik AfrikaansEngels accent. :D

Aurelia klinkt best oké, ook even noemen :)
pi_176288432
Charlotte? O+
pi_176288806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:29 schreef Flav het volgende:
Charlotte? O+
Jaaa zo mooi en lief. Maar zo heet mijn nichtje }:|
  donderdag 4 januari 2018 @ 20:46:25 #248
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176288839
Ik zou dat geen ramp vinden bij tweede naam.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176289048
Abigail O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_176289053
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:19 schreef Mabawa. het volgende:
Oké ik ga toch weer een hulplijn inzetten, voor mijn gevoel heb ik alle namen al 100x voorbij zien komen maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik zoek een 2e naam voor ons meisje in buik.
Niet beginnend met S, niet eindigend met ie-klank. Uit te spreken in zowel Nederlands als Engels. Graag een lange naam, minimaal 3 lettergrepen.

Juliëtte, Charlène, Eleonora, Estelle, Celeste, Camilla, Charlize, Julianne, Isabelle, Cecilia, Jillian zijn voorbeelden van wat ik mooi vind maar vallen af.
Noé en Danée dat soort vind ik ook leuk klinken maar toch te kort naar m'n zin. Bij naam 1, die zonder twijfel vast staat, klinkt lang echt veel mooier, echt "af" ofzo.

Heb nog naar vorige keer gekeken maar zit niet echt iets bij.
Help!

Ik heb trouwens wel een naam uit bovenstaand lijstje maar krijg 'm er echt onmogelijk doorheen :(
Olivia?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')