abonnement Unibet Coolblue
pi_176348699
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen hè? Het vuurtje moet worden aangewakkerd. Er is vast wel een Spaanse DWDD die daar graag voor zorgt.
Waarschijnlijk is het meer om het vuurtje in Nederland aan de gang te houden, want vooralsnog heb ik er in de Spaanse pers noch media niets over gezien, en ik woon hier al 9 jaar.
pi_176348750
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het meer om het vuurtje in Nederland aan de gang te houden, want vooralsnog heb ik er in de Spaanse pers noch media niets over gezien, en ik woon hier al 9 jaar.
Zou ook kunnen. Het buitenland inschakelen is wat de extreem-linkse activisten van KOZP voortdurend hebben gedaan; dat is onderdeel van hun strategie.
pi_176348788
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou ook kunnen. Het buitenland inschakelen is wat de extreem-linkse activisten van KOZP voortdurend hebben gedaan; dat is onderdeel van hun strategie.
Overigens woon ik op een steenworp afstand van Alcoy vandaan, dus als er lokale geluiden zouden rondgaan zou ik dat ook horen, maar ik vrees dat het NRC sensatie aan het zoeken is waar die er niet is.
  zondag 7 januari 2018 @ 17:52:49 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176348984
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Overigens woon ik op een steenworp afstand van Alcoy vandaan, dus als er lokale geluiden zouden rondgaan zou ik dat ook horen, maar ik vrees dat het NRC sensatie aan het zoeken is waar die er niet is.
Dat maakt juist de NRC verdacht. Hoe komen ze aan deze "feiten", waarom is dit hier "nieuws"? Wie zit daarachter en manipuleert het debat op die manier?
pi_176349269
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat maakt juist de NRC verdacht. Hoe komen ze aan deze "feiten", waarom is dit hier "nieuws"? Wie zit daarachter en manipuleert het debat op die manier?
De schrijver lijkt mij na wat googlen niet een anti piet type
pi_176349353
Akwasi
Hedy D'Ancona
Abdelkader Benali
Sunny Bergman
Damiaan Denys
Arthur Japin
Tanja Jess
Rosssana Kluivert
Irene de Kom-Avogadri
Howard Komproe
Charly Luske
Anousha Nzume
Pauline van de Meer Mohr
Hadewych Minis
Jörgen Raymann
Louise Schiffmacher
Sylvana Simons
Alex van Stipriaan
Sylvia Stuurman
Peter R de Vries
Sylvia Witte

https://issuu.com/pietmagazine/docs/piet-magazine/142

Wat een verzameling van speciale mensen _O-
pi_176349567
Ik probeer het begin wat verder uit te diepen, als iemand nog meer akties of namen weet die aanlopen naar het kozp gebeuren weet hoor ik t graag

Tijdlijn:
- Kritiek in de Carabiek
1960... Curacao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- anti-racismegroep Amsterdam
1969, 21 november, Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Utrechtse Solidariteits Beweging Suriname
1981, Utrecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Betoog Toni Stuart
1984...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Sinterklaas is een racist
1986,...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- boek: Al is hij zo zwart als roet: De vele gezichten van Sinterklaas en zwarte piet
1988
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- nrc: Institutioneel racisme
1990, 3 november...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Zwarte Piet = Zwart Verdriet
1996, Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-pamfletten in de bijlmer
1996/97, Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-boek: Sinterklaasje, kom maar binnen zonder knecht
1998, Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...
-Crips en black panthers
2000 november, Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-...
- Vorming informeel collectief anti piet
2011 ..., Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Start campagne: zwarte piet is racisme
2011 ...., Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Keti Koti
2011 1 juni , Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Arrestatie Gario en Cesare
2011, 12 november,...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-...
-Quincy Soetosenojo (Sin Quin) dood
2012 19 augustus, Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-...
-klacht aan de VN gezonden
2013 ...., Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Caricom en Leigh Day bereiden herstelbetaling claim voor
1 okt 2013, Berlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-...
-Manifest Quinsy Gario, bezwaarschrift intocht.
2013 29 augustus, Amsterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-...
-Indiening bezwaarschrift intocht
2013 4 oktober, Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Anti piet demonstratie
2013 18 oktober, Amsterdam:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Leugens en druk van de 'VN'
2013 22 oktober, Verenigde Staten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 07-01-2018 19:56:39 ]
pi_176349895
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:03 schreef Lunatiek het volgende:
...

Valt me trouwens op dat er in de organisatie van het verzet veel organisaties voor en door Afrikaanse vrouwen zitten en het verzet daarom meer door feministische emancipatie lijkt gedreven.
Francis Smith Foster
https://books.google.nl/b(...)t&q=foster%20&f=true
En
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door WodanIsGroot op 07-01-2018 18:57:26 ]
pi_176358901
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat maakt juist de NRC verdacht. Hoe komen ze aan deze "feiten", waarom is dit hier "nieuws"? Wie zit daarachter en manipuleert het debat op die manier?
Ik heb geen idee, maar het komt zogenaamd van een lokale Cubaanse activiste. Ik kan je verzekeren dat alle Cubanen in Alcoy op 1 hand te tellen zijn. Sterker nog, ik ken vrijwel alle Cubanen in de omgeving omdat dat de cirkel is waarin ik me begeef, en niet één heeft het ooit over blackface-achtig racisme gehad. Iedereen heeft een hekel aan Spanjaarden, dat is unaniem, ik ook, maar dat heeft niets met racisme te maken.
pi_176483688
De moderne anti piet beweging lijkt zijn eerste momentum in 2008 gekregen te hebben van Petra Bauer en Annette Krauss uit Zweden uit Duitsland. In ieder geval refeert men veel naar dit incident

"
Racisme Onder het motto “Read the masks. Tradition is not given” organiseren de groeperingen Doorbraak en Untold en de kunstenaars Petra Bauer en Annette Krauss op zaterdag 30 augustus 2008 in Eindhoven een protestmars tegen het racistische fenomeen van Zwarte Piet... . De acteur Anne Stam beeldt tijdens de actie met een performance de ideologische constructie van Zwarte Piet uit. "

Wie zijn zij? En wat doen/deden zij hier? Op uitnodiging van?
pi_176494698
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De zin die erop volgt, is ook wel typisch:

[..]

Links-georiënteerde media - en daar reken ik NRC ook zonder meer toe - liepen voorop in het aanzwengelen van de hetze tegen Zwarte Piet in Nederland; een hetze die ten onrechte "discussie" is gaan heten.

...
Ik begin net een beetje in de kranten te duiken. Maar je hebt gelijk, dat nrc, manmanman he nrc gooit al 35 jaar lang opruiende anti piet artikels de wereld in.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 14-01-2018 15:21:45 ]
pi_176887481
quote:
LABOUTALEB TERUGGEFLOTEN: NOODBEVEL SINTERKLAASINTOCHT ONGELDIG

LET OP: deze brief bevat belangrijke juridische informatie voor mensen die in 2016 in Rotterdam zijn gearresteerd, lees dit zorgvuldig
lees verder:

https://mailchi.mp/d06de5(...)ht-in-dokkum-1188221

https://www.nederlandword(...)tocht-2016-ongeldig/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')