abonnement Unibet Coolblue
pi_175739659
Hey FOKkers,

In Nederland (de hele wereld eigenlijk) zijn we het erover eens dat stelen een slecht iets is. Dit is een heel logsiche denkwijze maar ik ben van mening dat stelen niet erg is zolang je het steelt van "grote" bedrijven.

We zijn allemaal geboren in een systeem waar we machteloos zijn en niet voor hebben gekozen. De mensen met macht zijn nu A. een paar kleine vriendenclubjes die de wetten schrijven (kijk maar weer naar de SP) en B. Iedere persoon die genoeg geld heeft om invloed uit te oefenen op de economie of direct in de politiek (bedrijven in dit geval).

Wie als een dubbeltje is geboren zal dus vrijwel nooit een kwartje worden. De gemiddelde man is gedwongen om zijn hele leven te werken voor dit bizarre systeem want anders komen we op straat en uiteindelijk zelfs in de gevangenis. De mensen aan de top buiten iedereen uit en zo is het altijd geweest en daarom is stelen proletarisch winkelen.
Stijn. nu ook in 3D
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:50:48 #2
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:51:05 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175739698
Net terug van de koffiershop?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175739771
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:51 schreef Megumi het volgende:
Net terug van de koffiershop?
Kom leg dan uit waarom je het niet eens bent ga je niet verschuilen achter stereotypes en persoonlijke aanvallen. Maar wss heb je toch niets te vertellen anders had je die domme opmerking niet geplaatst toch?
Stijn. nu ook in 3D
pi_175739801
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:50 schreef remlof het volgende:
Loser gespot.
Zegt degene met een f0k abonnement :')
Stijn. nu ook in 3D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 december 2017 @ 12:57:04 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_175739803
Dus als jij erg slim bent en je ook nog eens helemaal de tering werkt, resulterend in een groot bedrijf, is het wel prima als er van jou gejat wordt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175739948
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:57 schreef heywoodu het volgende:
Dus als jij erg slim bent en je ook nog eens helemaal de tering werkt, resulterend in een groot bedrijf, is het wel prima als er van jou gejat wordt?
Je bekijkt het dus weer op een te individueel niveau. Je denkt aan een extreem uitzonderlijk succesverhaal van een man die in zijn eentje een groot bedrijf op zet. Ik heb het over echt enorme bedrijven die al jaren en jaren de markt onder controle hebben. De realiteit is dat er een steeds kleiner aantal bedrijven overblijft dat per bedrijf dus een veel groter marktdeel hebben waardoor het voor dit soort nieuwe bedrijven vrijwel onmogelijk is om te groeien; we hebben nooit gelijke kansen gehad als deze giganten.

Met deze enorme bedrijven verdwijnt het individuele en niemand zal werkelijk last hebben van die diefstal.
Stijn. nu ook in 3D
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:19:39 #8
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175740263
Ga de tijd die je nu steekt in dit topic eens in opleiding, persoonlijke ontwikkeling en andere nuttige dingen stoppen. Eens kijken waar je dan uit komt. Je klinkt nogal zielig zo, als zogenaamd slachtoffer van het systeem.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_175740307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:49 schreef stijn010 het volgende:
Hey FOKkers,

In Nederland (de hele wereld eigenlijk) zijn we het erover eens dat stelen een slecht iets is. Dit is een heel logsiche denkwijze maar ik ben van mening dat stelen niet erg is zolang je het steelt van "grote" bedrijven.

We zijn allemaal geboren in een systeem waar we machteloos zijn en niet voor hebben gekozen. De mensen met macht zijn nu A. een paar kleine vriendenclubjes die de wetten schrijven (kijk maar weer naar de SP) en B. Iedere persoon die genoeg geld heeft om invloed uit te oefenen op de economie of direct in de politiek (bedrijven in dit geval).

Wie als een dubbeltje is geboren zal dus vrijwel nooit een kwartje worden. De gemiddelde man is gedwongen om zijn hele leven te werken voor dit bizarre systeem want anders komen we op straat en uiteindelijk zelfs in de gevangenis. De mensen aan de top buiten iedereen uit en zo is het altijd geweest en daarom is stelen proletarisch winkelen.
Wel eens een IQ-test gedaan zielepoot?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175740336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wel eens een IQ-test gedaan zielepoot?
Ja de uitslag was 116
Stijn. nu ook in 3D
pi_175740354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:22 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Ja de uitslag was 116
Je komt anders niet bijster slim over.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175740399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:19 schreef KimJong-un het volgende:
Ga de tijd die je nu steekt in dit topic eens in opleiding, persoonlijke ontwikkeling en andere nuttige dingen stoppen. Eens kijken waar je dan uit komt. Je klinkt nogal zielig zo, als zogenaamd slachtoffer van het systeem.
Kom op wanneer gaat nou een van jullie stoppen met die persoonlijke aanvallen en reageren op ten minste één van mijn punten. Dit is echt een hopeloos forum.
Stijn. nu ook in 3D
pi_175740406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je komt anders niet bijster slim over.
Jij komt anders heel slim over.
Stijn. nu ook in 3D
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:33:11 #14
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175740568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:04 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Je bekijkt het dus weer op een te individueel niveau. Je denkt aan een extreem uitzonderlijk succesverhaal van een man die in zijn eentje een groot bedrijf op zet. Ik heb het over echt enorme bedrijven die al jaren en jaren de markt onder controle hebben. De realiteit is dat er een steeds kleiner aantal bedrijven overblijft dat per bedrijf dus een veel groter marktdeel hebben waardoor het voor dit soort nieuwe bedrijven vrijwel onmogelijk is om te groeien; we hebben nooit gelijke kansen gehad als deze giganten.

Met deze enorme bedrijven verdwijnt het individuele en niemand zal werkelijk last hebben van die diefstal.
Oh ja want ieder groot bedrijf is in een keer een groot bedrijf geworden.. |:(
Iedere gigant is begonnen als een idee.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175740907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:49 schreef stijn010 het volgende:
Hey FOKkers,

In Nederland (de hele wereld eigenlijk) zijn we het erover eens dat stelen een slecht iets is. Dit is een heel logsiche denkwijze maar ik ben van mening dat stelen niet erg is zolang je het steelt van "grote" bedrijven.

We zijn allemaal geboren in een systeem waar we machteloos zijn en niet voor hebben gekozen. De mensen met macht zijn nu A. een paar kleine vriendenclubjes die de wetten schrijven (kijk maar weer naar de SP) en B. Iedere persoon die genoeg geld heeft om invloed uit te oefenen op de economie of direct in de politiek (bedrijven in dit geval).

Wie als een dubbeltje is geboren zal dus vrijwel nooit een kwartje worden. De gemiddelde man is gedwongen om zijn hele leven te werken voor dit bizarre systeem want anders komen we op straat en uiteindelijk zelfs in de gevangenis. De mensen aan de top buiten iedereen uit en zo is het altijd geweest en daarom is stelen proletarisch winkelen.
We stelen allemaal. Grote bedrijven verplaatsen hun productie naar derde wereldlanden waar de boeren, of zelfs kinderen tegen een hongerloontje en in de slechtste werkomstandigheden dingen maken voor een spotprijsje zodat jij en ik goedkoop aan onze pc's, televisie's enz. kunnen komen.
Onlangs een reportage gezien over Apple. Een bedrijf dat zich er voor op laat staan millieuvriendelijk EN mensvriendelijk te zijn.
Nou vergeet het maar. Er is voor deze applecomputers een grondstof nodig die ergens in verweggiestan wordt opgehaald door kinderen.
Deze kindjes zitten de hele dag in een zandberg zand te zeven en te spoelen op zoek naar een of ander metaal dat onmisbaar schijnt te zijn voor Apple.
Ongezond, eentonig en slecht betaald.

En wij maar blij zijn met onze koopjes.
pi_175741467
Mensen hebben een doel nodig in hun leven, iets waar ze voldoening uit kunnen halen en zich nuttig en gewaardeerd kunnen voelen. Werken is in een bepaalde mate gewoon goed. Natuurlijk hoef je geen 80 uur per week te werken. Maar als je altijd maar kunt lamballen, elke dag hetzelfde is en je nergens uitgedaagd zult worden of jezelf nuttig kunt maken, dan gaan heel veel mensen een groot probleem krijgen. Niet alleen met zichzelf maar ook met elkaar.

En stelen blijft stelen of je het nu doet van een particulier die het opgeeft aan zijn verzekering of een enorme winkel zoals de mediamarkt. Ergens komt het vandaan en moet het "tekort" weer worden aangevuld.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:26:33 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175741531
Vroeger was ik heel principieel en riep ik dat stelen fout is. Maar hoe ouder ik word, hoe meer ik stelen ga nuanceren en hangt er ook veel af van de definitie van stelen. En het idioot grote verschil in welvaart.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:33:26 #18
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175741647
Grappig topic.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 15 december 2017 @ 14:36:18 #19
213457 engine
pi_175741708
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:26 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger was ik heel principieel en riep ik dat stelen fout is. Maar hoe ouder ik word, hoe meer ik stelen ga nuanceren en hangt er ook veel af van de definitie van stelen. En het idioot grote verschil in welvaart.
De definitie van stelen en de noodzaak om te stelen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175744030
Als je het steelt van grote bedrijven (die anderen uitbuiten) om er zelf rijker van te worden dan handel je zoals die grote bedrijven en ben je geen haar beter. Als je het afpakt van grote bedrijven en alles schenkt aan goede doelen of teruggeeft aan de mensen die door de grote bedrijven uitgebuiten worden (dus er zelf niet rijker/beter van wordt) dan weet ik niet of je dat nog 'stelen' kan noemen. Robin Hood wordt ook gezien als held en mensen die dat in real life hebben gedaan (en het nieuws ermee hebben gehaald) worden stiekem ook als helden gezien.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Voorbijganger_ op 15-12-2017 17:20:31 ]
pi_175755277
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:41 schreef _Voorbijganger_ het volgende:
Als je het steelt van grote bedrijven (die anderen uitbuiten) om er zelf rijker van te worden dan handel je zoals die grote bedrijven en ben je geen haar beter. Als je het afpakt van grote bedrijven en alles schenkt aan goede doelen of teruggeeft aan de mensen die door de grote bedrijven uitgebuiten worden (dus er zelf niet rijker/beter van wordt) dan weet ik niet of je dat nog 'stelen' kan noemen. Robin Hood wordt ook gezien als held en mensen die dat in real life hebben gedaan (en het nieuws ermee hebben gehaald) worden stiekem ook als helden gezien.
Kijk het verschil zit erin dat hoewel ik steel om rijker te worden buit ik daarbij niemand uit en uiteindelijk heeft niemand er last van omdat die bedrijven zo groot en onpersoonlijk zijn.
Stijn. nu ook in 3D
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 16 december 2017 @ 00:55:45 #22
213457 engine
pi_175755840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:16 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Kijk het verschil zit erin dat hoewel ik steel om rijker te worden buit ik daarbij niemand uit en uiteindelijk heeft niemand er last van omdat die bedrijven zo groot en onpersoonlijk zijn.
Dat is als pinautomaten skimmen en dat voor jezelf goedpraten omdat banken dat vergoeden. Dat is natuurlijk wel echt stelen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175756031
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:16 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Kijk het verschil zit erin dat hoewel ik steel om rijker te worden buit ik daarbij niemand uit en uiteindelijk heeft niemand er last van omdat die bedrijven zo groot en onpersoonlijk zijn.
Het is natuurlijk op zijn minst onwenselijk dat je wordt bestolen/moet inleveren op het moment dat je meer verdient dan de norm is. Wel betekent het dat je als groot bedrijf meer kunt bijdragen aan de maatschappij. Daarom hebben we een belastingstelsel. Om dat (toch al niet geliefde systeem) te vervangen voor jouw ordinaire dievensysteem is, zoals je zelf ook snapt, niet wenselijk.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_175756066
Leuk verhaal vriend. Maar je loopt mijlenver achter. Aanrader; the conspiracy against the human race - thomas ligotti.
Het "in een systeem vastzitten is niet de oorzak. Zoek de oorzaak een stuk eerder. We zitten allemaal vast in het systeem. Het systeem echter is het probleem niet, enkel het gevolg. Lees je in.
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:43:46 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175757315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:54 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Kom leg dan uit waarom je het niet eens bent ga je niet verschuilen achter stereotypes en persoonlijke aanvallen. Maar wss heb je toch niets te vertellen anders had je die domme opmerking niet geplaatst toch?
Veel succes met je mogelijke criminele carrière dan maar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')