abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175736873
60% van al het seksueel misbruik in Australie vond plaats op de katholieke kerk. Dat is wel heel erg veel. Nu wordt voorgesteld om het celibaat af te schaffen.

https://nos.nl/artikel/22(...)-door-commissie.html

quote:
Beerput kindermisbruik Australië geopend door commissie

Tienduizenden kinderen in Australië zijn de afgelopen decennia misbruikt en de verantwoordelijke instanties hebben ernstig gefaald om dat te voorkomen. Dat is de conclusie van een Australische onderzoekscommissie. Hoewel misbruik op veel plekken voorkomt, is de Katholieke Kerk de hoofdschuldige: 60 procent van het seksueel misbruik vond daar plaats.

Misbruik binnen de Katholieke Kerk was vijf jaar geleden ook de aanleiding het onderzoek in te stellen. In de conclusies wordt de kerk nu een "bijna onbegrijpelijk gebrek aan inlevingsvermogen" verweten; slachtoffers konden vaak nergens heen.

De commissie sprak in totaal met 8000 mensen, daaruit volgden 2500 aangiften en meer dan 400 aanbevelingen. De belangrijkste aanbevelingen raken aan de basis van het katholicisme. Zo wil de commissie dat het biechtgeheim wordt afgeschaft wanneer het gaat om kindermisbruik. Ook wil ze dat het celibaat voortaan vrijwillig wordt.

'Kerk komt nauwelijks tot inkeer'

"De reactie van de Katholieke Kerk op het rapport onderschrijft tragische conclusies alleen maar", zegt correspondent Robert Portier. "Al vrij snel legde de kerk alle reacties naast zich neer."

"De bisschop van Melbourne stelde dat de biecht vertrouwelijk moet blijven, omdat priesters bij het breken van het biechtgeheim worden geëxcommuniceerd. Hij zou mensen daarom aansporen buiten de biecht om naar de politie te gaan. De bisschop dacht ook dat het vertrouwen in de kerk niet was beschadigd."

Meer bescherming

Meer in het algemeen wil de commissie het strafbaar maken als instanties er niet in slagen kinderen beter te beschermen. Er is bij scholen, sportclubs en kerken vaak geen beleid dat voorschrijft hoe instanties moeten omgaan met kindermisbruik.

Ook hier wordt de Katholieke Kerk genoemd als slecht voorbeeld, benadrukt Portier. "Directeuren van scholen waar misbruik plaatsvond, vallen soms onder het gezag van een katholiek geestelijke, waardoor kinderen vaak nergens terechtkonden met hun verhaal."
pi_175737078
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?

Vraag je je toch af hoeveel kinderen er misbruikt zijn geworden door de kerk, en dan niet alleen de ellende welke zich heeft voorgedaan de vorige eeuw.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:08:48 #3
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175737679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?
Dit heb ik ook nooit gesnapt, voor welke religie dan ook.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:09:58 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175737700
Oh wacht eigenlijk moet ik net zoals SJW reageren als het om andere volkeren gaan:
'Nou poe hee wat erg :') andere religies doen het ook en nog erger in meer delen van de wereld.'

Tot zover mijn linkse manier van antwoorden als er kritiek geuit word op een andere bevolkingsgroep :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:31:31 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175738105
Op de katholieke kerk nog wel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:32:41 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175738129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?

Dat is het ding met religie he, je kan het allemaal interpreteren zoals jij dat lekker wil. Dit soort lui maken allemaal rare gedachtekronkels om te doen wat ze willen doen. Bijvoorbeeld door te denken dat als er nergens letterlijk in de bijbel staat dat je je niet aan kleine jongetjes mag vergrijpen, dat dit dan wel mag.

Of ze denken dat het de kinderen het zelf ook willen (zulke redenaties zie je echt terugkomen in de rechtbank), en dus doen ze niets slechts volgens henzelf, en is het dus ook geen zonde.

Doet me altijd denken aan die vrouw die haar kat wou drogen in de magnetron en vervolgens in de rechtbank stelde dat er niet in de handleiding stond dat dit niet kon. Veel mensen hebben moeite met zelf nadenken, zo lijkt het.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175738442
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Op de katholieke kerk nog wel.
Dit. Dat moeten mensen toentertijd toch gezien hebben.
pi_175739071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:08 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit heb ik ook nooit gesnapt, voor welke religie dan ook.
Vele gelovigen (van alle geloven) zijn de meest hypocriete mensen die ik ken.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:21:24 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739090
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vele gelovigen (van alle geloven) zijn de meest hypocriete mensen die ik ken.
Dat die groepen heel hypocriet zijn wist ik weer wel, ja.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 12:23:17 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175739120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:09 schreef 2NutZ het volgende:
Oh wacht eigenlijk moet ik net zoals SJW reageren als het om andere volkeren gaan:
'Nou poe hee wat erg :') andere religies doen het ook en nog erger in meer delen van de wereld.'

Tot zover mijn linkse manier van antwoorden als er kritiek geuit word op een andere bevolkingsgroep :)
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:26:18 #11
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA -O-
Precies, zo denk ik er ook over.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 12:27:59 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175739207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:26 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Precies, zo denk ik er ook over.
nee zo denk jij er niet over, jij vind kindermishandeling een mooie aanleiding om over 'de linkse SJW maniertjes' te mekkeren

dan ben je echt wel matig hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:28:57 #13
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee zp denk jij er niet over, jij vind kindermishandeling een mooie aanleiding om over 'de linkse SJW maniertjes' te mekkeren

dan ben je echt wel matig hoor
Oh is dat zo? heb jij nu weer je reden gevonden daar over te huilen en zeiken?
Maar goed dat je het erkend in elk geval hoe ze bezig zijn.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 12:29:37 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175739245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:28 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Oh is dat zo? heb jij nu weer je reden gevonden daar over te huilen en zeiken?
Maar goed dat je het erkend in elk geval hoe ze bezig zijn.
ik erken hoe jij bezig bent en wat mij betreft is dat echt gewoon helemaal niets waard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:31:45 #15
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739287
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik erken hoe jij bezig bent en wat mij betreft is dat echt gewoon helemaal niets waard
Dat is je goed recht, en ook goed dat je in de lijn blijft van verkeerd zitten en het niet snappen.
Verder ben jij ook niets waard maar dat heeft net zoveel waarde voor jou als wat jij zegt over mij.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 12:33:40 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175739320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:31 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, en ook goed dat je in de lijn blijft van verkeerd zitten en het niet snappen.
Verder ben jij ook niets waard maar dat heeft net zoveel waarde voor jou als wat jij zegt over mij.
niet altijd naar anderen wijzen

jij vind kindermishandeling een mooie aanleiding om ff lekker over de linkse SJW's te miepen, kindermishandeling als bron van vermaak

lager dan laag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:34:30 #17
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet altijd naar anderen wijzen

jij vind kindermishandeling een mooie aanleiding om ff lekker over de linkse SJW's te miepen, kindermishandeling als bron van vermaak

lager dan laag
Niet altijd naar anderen wijzen.
Als je 10x verkeerde dingen herhaald worden ze nog geen realiteit waarom snapt de linkse SJW kliek dat niet?

dommer dan dom.

Misschien als je het nog een keer typt, en dan in dikke letters ofzo dat er nog wat schaapjes zijn die het lezen en je dan helpen mij te bashen omdat ik kindermishandeling schijn aan te pakken om links weer eens met de neus op de feiten te drukken.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:46:48 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175739606
Onzin het meeste kindermisbruik vind gewoon thuis- in de familiekring- plaats en daar wordt doorgaans over gezwegen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175740241
australie lol
Was een gevangenis eiland van de britte.
pi_175742700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?

Vraag je je toch af hoeveel kinderen er misbruikt zijn geworden door de kerk, en dan niet alleen de ellende welke zich heeft voorgedaan de vorige eeuw.
Heeft niets met het geloof zelf te maken, wie sex met kinderen wil zal een job zoeken waar hij die mogelijkheid heeft. Jeugdbescherming, sportverenigingen, scholen, internaten, de kerk, etc..
Dat het met name bij de katholieke kerk zo prevalent is komt ook door het celibaat. De meeste mensen willen een relatie, samenwonen, trouwen. Onder hen zal je weinigen vinden die bereid zijn dat op te geven voor hun geloof. Heel wat kandidaten zullen personen zijn die geen "normale" (sociaal aanvaarde) relatie willen. Dat zijn niet allemaal pedofielen, vroeger behoorden mensen met homosexuele geaardheid ook tot die groep (kan me voorstellen dat dit voor sommigen die opgroeien in een conservatief katholiek gezin nog steeds zo is), maar je kan verwachten dat pedo's oververtegenwoordigd zijn in de groep kandidaat priesters.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175743310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Heeft niets met het geloof zelf te maken, wie sex met kinderen wil zal een job zoeken waar hij die mogelijkheid heeft. Jeugdbescherming, sportverenigingen, scholen, internaten, de kerk, etc..
Dat het met name bij de katholieke kerk zo prevalent is komt ook door het celibaat. De meeste mensen willen een relatie, samenwonen, trouwen. Onder hen zal je weinigen vinden die bereid zijn dat op te geven voor hun geloof. Heel wat kandidaten zullen personen zijn die geen "normale" (sociaal aanvaarde) relatie willen. Dat zijn niet allemaal pedofielen, vroeger behoorden mensen met homosexuele geaardheid ook tot die groep (kan me voorstellen dat dit voor sommigen die opgroeien in een conservatief katholiek gezin nog steeds zo is), maar je kan verwachten dat pedo's oververtegenwoordigd zijn in de groep kandidaat priesters.
Ik ga er ook niet vanuit dat kindermisbruik ontstaat door het geloof, alhoewel celibatair zijn vanwege het geloof er invloed op kan hebben zoals jij al aangeeft.

Wat gewoon apart vind is dat de meeste priesters, wat wij weten momenteel, zich vooral schuldig maakten aan deze vergrijpen in de vorige eeuw. Het geloof in een God was in die periode een stuk sterker, mensen waren er van overtuigd dat er een hemel en aarde was, en dat iedereen voor God moest boeten voor zijn misdaden. Hoe kan dan een man, die zelf zo overtuigd is van zijn geloof zich zo misdragen? Heeft zo'n priester dan geen angst dat hij voor God moet komen en verantwoordelijk dient af te leggen voor het misbruik. Ze waren blijkbaar zelf niet overtuigd van hun eigen geloof en hadden dus geen angst om in het hiernamaals met hun misdaden geconfronteerd te worden, anders waren ze wel naar de hoeren gegaan ipv. zich te vergrijpen aan een kind.
pi_175749070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?

Vraag je je toch af hoeveel kinderen er misbruikt zijn geworden door de kerk, en dan niet alleen de ellende welke zich heeft voorgedaan de vorige eeuw.
Er zijn verschillende verklaringen te bedenken.

Ik vermoed dat de roeping priester en het celibaat ook aantrekkingskracht heeft op mensen die grote problemen hebben met hun seksualiteit. Dat kan zijn aseksualiteit, angst voor seksuele intimiteit, maar ook een (sterk) afwijkende seksualiteit. Er zullen mannen zijn die bewust hebben gekozen voor het celibaat om hun eigen (afwijkende) seksualiteit te ontkennen en te ontvluchten. Dat lukt vaak niet 'de geest is gewillig, maar het vlees is zwak'.

Mensen die misbruik plegen hebben en zoeken vaak een positie van autoriteit. Deze mensen kan je terugvinden in onderwijs, ziekenhuizen, sportclubs, kerken, politiek, hollywood etc. Aan de ene kant zullen het autoriteitsdragers zijn die niet bewust van het begin af uit zijn geweest op het misbruiken van hun machtspositie, maar die door de gelegenheid die hun machtspositie hun bood zijn gaan misbruiken. Er zullen echter zeker ook seksuele roofdieren bijzitten die de machtspositie vooropgezet hebben gekozen.

Specifiek gold voor de katholieke kerk dat mensen de priester met zijn celibaat en gezien zijn religieuze ambt als aseksueel en boven verdenking verheven zagen. Daar komt nog bij de grote vergevingsgezindheid in het christelijke geloof, ook voor misdadigers en voor mensen die ernstige misstappen hebben gedaan. Dat gecombineerd met een groot gebrek aan kennis over de recidivekans bij zedendelinquenten, vaak als het al uitkwam werd het als een eenmalige misstap gezien, maakte het dat priesters jarenlang door konden gaan met het misbruiken van hun ambt.

Je vroeg je al terecht af waarom deze priesters zelf wel andere mensen moreel onderwijzen en herderlijke zorg bieden, maar zelf afschuwelijke misdaden begaan door kinderen te misbruiken. Nog ernstiger misdaden dan de directeur van PETA die zich thuis in bontjassen hult of de directeur van Wakker Dier die zich elke dag volvreet aan kiloknallers. Dat is bijzonder hypocriet en gezien hun religieuze ambt zou misbruik hen veel zwaarder moeten worden aangerekend. Volgens de bijbel moet een ambtsdrager van onbesproken gedrag zijn.

Vaak wordt net zo gedaan of de katholieke kerk alleen maar uit misbruikers heeft bestaan en bestaat. Dat is niet zo. Talloze mensen binnen de katholieke kerk hebben zich al eeuwenlang onbaatzuchtig vanuit hun geloof zich met hart en ziel levenslang ingezet voor de belangen en het welzijn van anderen. Ook zij worden door de misbruikschandalen besmeurd.

Misbruik is in Nederland en andere westerse landen gelukkig uit de taboesfeer gekomen. Daardoor zijn veel misbruikschandalen naar buiten gekomen. Misbruik zal nu sneller worden gesignaleerd, eerder worden aangepakt en er zijn nu veelal regels bij allerlei organisaties ingesteld om de zwakkeren te beschermen. Let op, ik spreek niet over alleen over de katholieke kerk, maar over veel verschillende organisaties in het algemeen. Dat is natuurlijk een goede zaak. In veel andere landen is dit helaas nog niet het geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 15-12-2017 20:47:05 ]
pi_175752466
Ik vraag me af of dit onder Imaams en Rabbijnen ook zo'n grote rol speelt, wat denken jullie?
Hey
pi_175754223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:20 schreef Dakterras het volgende:
Ik vraag me af of dit onder Imaams en Rabbijnen ook zo'n grote rol speelt, wat denken jullie?
Ik zou het niet weten. Je hoort het veel minder vaak in ieder geval. Je hoort ook veel minder over misbruik in protestantse kerken.
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:29:51 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175754309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap dat nooit, je vertegenwoordigd een geloof, maakt anderen wijs dat ze via dat geloof moeten leven anders worden ze gestraft, en gaat je dan zelf vergrijpen aan kinderen. Zijn die priesters niet bang voor de toorn van God? Of geloven ze er zelf niet eens in?
Als je speelt met de elementen dan vraag je om problemen. Lusten/driften behoren tot de elementen des mensen. En met het celibaat verstoren ze dit, met dit soort ellendige zaken tot gevolg. :{

Random woord: Manneke Pis

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175754337
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je speelt met de elementen dan vraag je om problemen. Lusten/driften behoren tot de elementen des mensen. En met het celibaat verstoren ze dit, met dit soort ellendige zaken tot gevolg. :{

Random woord: Manneke Pis

:{²
Dat zijn twee woorden. o|O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:34:46 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175754426
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:20 schreef Dakterras het volgende:
Ik vraag me af of dit onder Imaams en Rabbijnen ook zo'n grote rol speelt, wat denken jullie?
Het zal ongetwijfeld voorkomen. Alleen het is heel Hebreeuws om de vuile lakens niet op straat te gooien. Bij imams komt het écht bij hoge uitzondering voor. Ik ken in ieder geval geen voorbeelden uit de praktijk. :{

Random kleur: sambal

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 16 december 2017 @ 09:48:27 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175757706
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Je hoort het veel minder vaak in ieder geval. Je hoort ook veel minder over misbruik in protestantse kerken.
Daar komt het ook regelmatig voor net als bij alle andere religies. Alleen daar schijnt men het beter verborgen te kunnen houden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175757969
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Heeft niets met het geloof zelf te maken, wie sex met kinderen wil zal een job zoeken waar hij die mogelijkheid heeft. Jeugdbescherming, sportverenigingen, scholen, internaten, de kerk, etc..
Dat het met name bij de katholieke kerk zo prevalent is komt ook door het celibaat. De meeste mensen willen een relatie, samenwonen, trouwen. Onder hen zal je weinigen vinden die bereid zijn dat op te geven voor hun geloof. Heel wat kandidaten zullen personen zijn die geen "normale" (sociaal aanvaarde) relatie willen. Dat zijn niet allemaal pedofielen, vroeger behoorden mensen met homosexuele geaardheid ook tot die groep (kan me voorstellen dat dit voor sommigen die opgroeien in een conservatief katholiek gezin nog steeds zo is), maar je kan verwachten dat pedo's oververtegenwoordigd zijn in de groep kandidaat priesters.
Schijnbaar lopen er teveel pedofielen rond in onze samenleving. Gebruiken ze vandaag de dag de social media voor hun pedofiele lusten, toen was priester worden een veilige manier. Men stelde immers veel geloof in de priester. In veel delen van de wereld is dat nog steeds zo.

Het celibaat is pas veel later binnen het christelijke geloof ingevoerd. Het is een onnatuurlijke neiging om doodnormale seksuele gevoelens te onderdrukken. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')