abonnement Unibet Coolblue
pi_175735861


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175735869
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

mwah, clubs als sas zitten al op de 360, krijg je nog een borrel ook.

Maar dat is nog niet eens mijn voornaamste beef, want enkeltjes kunnen boeken is wel lekker. Nee, ik vind de prijs zo hoog als je het vergelijkt met andere bestemmingen vanaf nyc. Standsted kan al voor 85! Cdg, barca, rome, allemaal rond de 100. Waarom amsterdam dan 200?
De vliegvelden die jij noemt kennen ook meer concurrentie van vliegvelden in de buurt of zijn juist de prijsvechtende luchthavens. Schiphol heeft dat niet en is dat niet, ergo hoge prijzen.

Mag je trouwens wel enkeltjes boeken naar de VS? Je moet toch ook kunnen aantonen wanneer je het land weer gaat verlaten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175738909
Ryanair gaat (waarschijnlijk) pilotenvakbonden erkennen uit angst voor stakingen rond Kerst:

https://www.nu.nl/economi(...)kerst-voorkomen.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175743303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:11 schreef Nielsch het volgende:
Ryanair gaat (waarschijnlijk) pilotenvakbonden erkennen uit angst voor stakingen rond Kerst:

https://www.nu.nl/economi(...)kerst-voorkomen.html
Zouden ze na de kerstdagen ook nog zo constructief met de bonden willen overleggen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175784757
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zouden ze na de kerstdagen ook nog zo constructief met de bonden willen overleggen?
Is O'leary een Ier?
pi_176116280
Sorry, het is vast al vaker gevraagd, maar zit op een trage laptop en krijg het allemaal niet even uitgezocht. Vanavond vliegen we met Ryanair. We hebben al online ingecheckt. Kunnen we op het vliegveld meteen naar de douane, of moeten we nog een keer inchecken bij een aparte balie? Wellicht een noobvraag maar weet het niet zeker.
pi_176116496
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Sorry, het is vast al vaker gevraagd, maar zit op een trage laptop en krijg het allemaal niet even uitgezocht. Vanavond vliegen we met Ryanair. We hebben al online ingecheckt. Kunnen we op het vliegveld meteen naar de douane, of moeten we nog een keer inchecken bij een aparte balie? Wellicht een noobvraag maar weet het niet zeker.
Meteen door naar security (wat jij douane noemt). :)
Tenzij je ruimbagage hebt, die moet je wel nog inchecken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176116513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Meteen door naar security (wat jij douane noemt). :)
Tenzij je ruimbagage hebt, die moet je wel nog inchecken.
Top, dank je wel! Alleen handbagagekoffertje.
pi_176116548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:55 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Top, dank je wel! Alleen handbagagekoffertje.
Balie overslaan en door die scanner met je koffertje ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176116627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:55 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Top, dank je wel! Alleen handbagagekoffertje.
Zorg ervoor dat ie niet te groot is!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176116699
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat ie niet te groot is!
Bedankt, heb deze koffer al vaker meegenomen en nooit problemen mee gehad. Volgens mij kwam ik met meten thuis op een centimetertje te veel uit of zo (dacht in de diepte) maar paste ie met wat propwerk wel in dat rek van RyanAir (en dat deed ik op eigen initiatief, nog nooit gedwongen om dat te doen). En anders maar 50 euro bijbetalen..
pi_176284891
Nog even voor de duidelijkheid (zag dat deze vraag vaak gesteld is in vorige topics), mijn koffer was een paar cm te groot maar het is best flexibel materiaal, dus het kan nog enigszins indeuken voordat het in dat rek om te meten gaat. Ik heb niemand gezien, zowel op de heen- als de terugreis, die zijn koffer moest meten. Er liepen mensen met rugzakken rond waarvan ik met het blote oog kon zien dat ze minimaal 10 cm te groot waren. Die kregen een stickertje en moesten het ruim in, maar deze mensen hoefde niet extra te betalen. Kortom: niet te druk maken om een paar cm te veel, kans is aanwezig dat je bij moet betalen maar toch behoorlijk klein.
pi_176284973
Meestal is er inderdaad niks aan de hand, maar ik heb ook wel mensen gezien die moesten betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176287172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid (zag dat deze vraag vaak gesteld is in vorige topics), mijn koffer was een paar cm te groot maar het is best flexibel materiaal, dus het kan nog enigszins indeuken voordat het in dat rek om te meten gaat. Ik heb niemand gezien, zowel op de heen- als de terugreis, die zijn koffer moest meten. Er liepen mensen met rugzakken rond waarvan ik met het blote oog kon zien dat ze minimaal 10 cm te groot waren. Die kregen een stickertje en moesten het ruim in, maar deze mensen hoefde niet extra te betalen. Kortom: niet te druk maken om een paar cm te veel, kans is aanwezig dat je bij moet betalen maar toch behoorlijk klein.
maar daar vanuit gaan is natuurlijk niet echt verstandig
pi_176289126
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar daar vanuit gaan is natuurlijk niet echt verstandig
Nee, maar mocht je er nou op het laatste moment achter komen dat je koffertje een paar cm te groot is zou ik gewoon met een gerust hart gaan slapen.
pi_176304294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:01 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Nee, maar mocht je er nou op het laatste moment achter komen dat je koffertje een paar cm te groot is zou ik gewoon met een gerust hart gaan slapen.
Eh true. In het beste geval weer een hilarisch boos figuur dat bij moest betalen.

Mag morgen weer _O_
pi_176311811
Weet iemand tot wanneer de sale bij Wizz duurt? (niet die 20% korting tot 7 januari, maar meer die enorm goedkope tickets voor een tientje.).
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176315459
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:45 schreef Ewelina het volgende:
Weet iemand tot wanneer de sale bij Wizz duurt? (niet die 20% korting tot 7 januari, maar meer die enorm goedkope tickets voor een tientje.).
dat is redelijk standaard. Vooral plekken als wroclow of sarajevo. Er zitten arbeidsmigranten en koopjesjagers op die vluchten. Als je 30¤ gaat vragen voor vluchten naar nis of cluj gaat niemand meer.
  Moderator zaterdag 6 januari 2018 @ 12:45:00 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176321056
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 16:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eh true. In het beste geval weer een hilarisch boos figuur dat bij moest betalen.

Mag morgen weer _O_
Waar ga je heen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_176323164
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 12:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Warschau modlin. Eurotje
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2018 @ 19:27:48 #21
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177556930
Zijn er mensen die ervaring hebben met Londen Stansted vliegveld? Wij moeten er vannacht 6 uur wachten op de overstap. Kun je daar een beetje goed chillen?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177557024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:27 schreef fraubitch het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Londen Stansted vliegveld? Wij moeten er vannacht 6 uur wachten op de overstap. Kun je daar een beetje goed chillen?
Brak word je sowieso maar je kan ff kijken op de website sleeping at airports.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 maart 2018 @ 23:29:47 #23
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177564473
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Brak word je sowieso maar je kan ff kijken op de website sleeping at airports.
Dankjewel! Inmiddels is de vlucht geannuleerd en gaan we onze overstap missen. Helaas.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177565108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 19:27 schreef fraubitch het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Londen Stansted vliegveld? Wij moeten er vannacht 6 uur wachten op de overstap. Kun je daar een beetje goed chillen?
ja. Nee.

Als je er 6 uur zou zitten http://www.stanstedairport.com/at-the-airport/escape-lounge/ .

En als het geannuleerd is zou ik gaan bellen voor een omboeking naar je eindbestemming.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 00:34:43 #25
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177566016
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja. Nee.

Als je er 6 uur zou zitten http://www.stanstedairport.com/at-the-airport/escape-lounge/ .

En als het geannuleerd is zou ik gaan bellen voor een omboeking naar je eindbestemming.
Ondanks dat beide vluchten met Ryanair zijn doen ze niks met de overstap of 2e vlucht. Die moet ik als verloren zien. 1e vlucht krijg ik door de annulering mijn geld terug. Maar dat was maar 15 euro. De 2e is 140 dus die heb ik veel liever terug.
Volgens euclaim heb ik nergens recht op vanwege het weer.

Ik heb inmiddels een andere vlucht geboekt vanuit Amsterdam en dan rechtstreeks voor vannacht dus nu onderweg daarheen.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177566853
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 00:34 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ondanks dat beide vluchten met Ryanair zijn doen ze niks met de overstap of 2e vlucht. Die moet ik als verloren zien. 1e vlucht krijg ik door de annulering mijn geld terug. Maar dat was maar 15 euro. De 2e is 140 dus die heb ik veel liever terug.
Volgens euclaim heb ik nergens recht op vanwege het weer.

Ik heb inmiddels een andere vlucht geboekt vanuit Amsterdam en dan rechtstreeks voor vannacht dus nu onderweg daarheen.
waar is de tweede heen?
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 01:28:41 #27
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177566940
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar is de tweede heen?
Eerste was EHV - STN en dan morgenochtend STN - FUE.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  One tough cookie zaterdag 3 maart 2018 @ 01:37:17 #28
169210 liesje1979
pi_177567059
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:28 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Eerste was EHV - STN en dan morgenochtend STN - FUE.
Zuur. Was het nieuwe ticket heel duur? -O-
Maar morgen zit je gewoon lekker in de zon terwijl wij door vies geworden sneeuwdrap baggeren Veel plezier!
pi_177567241
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:37 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zuur. Was het nieuwe ticket heel duur? -O-
Maar morgen zit je gewoon lekker in de zon terwijl wij door vies geworden sneeuwdrap baggeren Veel plezier!
zo last minute zal het wel richting de 450 gaan naar zo'n eiland
pi_177567263
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:52 schreef MCH het volgende:

[..]

zo last minute zal het wel richting de 450 gaan naar zo'n eiland
neejoh. 100$. Voor 450 kan je morgen naar jakarta.
  One tough cookie zaterdag 3 maart 2018 @ 02:03:09 #31
169210 liesje1979
pi_177567345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:52 schreef MCH het volgende:

[..]

zo last minute zal het wel richting de 450 gaan naar zo'n eiland
AUW!! al kan je dan wel shinen op fok met fantastisch.
Gewoon zuur dus,
pi_177567347
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

AUW!! al kan je dan wel shinen op fok met fantastisch.
Gewoon zuur dus,
volgens mij bestaat daar geen twijfel over!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_177567353
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

AUW!! al kan je dan wel shinen op fok met fantastisch.
Gewoon zuur dus,
je schrijft alsof je teveel wijn gezopen hebt
  One tough cookie zaterdag 3 maart 2018 @ 02:10:25 #34
169210 liesje1979
pi_177567378
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:05 schreef MCH het volgende:

[..]

je schrijft alsof je teveel wijn gezopen hebt
Ja.
En jij schrijft alsof je mensen wil bashen
pi_177567386
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:10 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja.
En jij schrijft alsof je mensen wil bashen
Ik zit me opeens af te vragen waarom bitchfrau via london naar fuentavontura wil vliegen als yreal zo maar ff een last-minute goedkoop prijsje opsnort
pi_177567388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:10 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja.
En jij schrijft alsof je mensen wil bashen
What else is new ;(
pi_177567421
Even wat anders aansnijden. Dat nieuwe plaatsingsbeleid van Ryanair als je met z'n tweeen vliegt maar te gierig bent om een plaats te kopen. Komt je reispartner op plek 13B en jij 8 rijen daarachter op plek 21E. Is Ryanair dan helemaal zo gek geworden dat ze die paar laatste euro er ook nog uit willen knijpen. Je krijgt na opstijgen en lampje riemen los uit alleen maar een enorme stoelendans en bij het instappen zenuwachtig personeel omdat het allemaal veel langer duurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2018 02:20:08 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 02:17:16 #38
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177567422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zit me opeens af te vragen waarom bitchfrau via london naar fuentavontura wil vliegen als yreal zo maar ff een last-minute goedkoop prijsje opsnort
Omdat we daar vrienden uit 2 andere landen zouden treffen en van daaruit met zijn allen verder zouden vliegen en ook omdat uiteindelijk goedkoper was dan rechtstreeks.

Nu moet iedereen iets anders regelen. Wij hadden het geluk snel en relatief goedkoop iets anders te vinden.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177567425
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:17 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Omdat we daar vrienden uit 2 andere landen zouden treffen en can daaruit met zijn allen verder zouden vliegen en ook omdat uiteindelijk goedkoper was dan rechtstreeks.

Nu moet iedereen iets anders regelen. Wij hadden het geluk snel en relatief goedkoop iets anders te vinden.
Gelukkig gaat het voor jullie goed komen!
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 02:19:34 #40
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177567432
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 01:37 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zuur. Was het nieuwe ticket heel duur? -O-
Maar morgen zit je gewoon lekker in de zon terwijl wij door vies geworden sneeuwdrap baggeren Veel plezier!
Lieve reactie :*
Alles samen wordt inmiddels wel duur ja, maar niet gaan zou veel te zonde zijn.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 02:22:55 #41
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177567459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:17 schreef MCH het volgende:
Even wat anders aansnijden. Dat nieuwe plaatsingsbeleid van Ryanair als je met z'n tweeen vliegt maar te gierig bent om een plaats te kopen. Komt je reispartner op plek 13B en jij 8 rijen daarachter op plek 21E. Is Ryanair dan helemaal zo gek geworden dat ze die paar laatste euro er ook nog uit willen knijpen. Je krijgt na opstijgen en lampje riemen los uit alleen maar een enorme stoelendans en bij het instappen zenuwachtig personeel omdat het allemaal veel langer duurt.
Met name Engelsen en Ieren zijn daar zo ontzettend goed in.
Ik hoef overigens niet perse naast een bekende te zitten dus ik betaal niet extra. Je leert er ook wel nieuwe mensen door kennen en ik heb vaak leuke gesprekken.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177567501
Klopt, naast vreemde mensen zitten is heus niet zo eng maar op de middelste stoel zitten slaapt zo kut :')
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2018 @ 02:30:29 #43
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177567504
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:29 schreef MCH het volgende:
Klopt, naast vreemde mensen zitten is heus niet zo eng maar op de middelste stoel zitten slaapt zo kut :')
Dat voorkom ik door zo laat mogelijk in te checken. 9/10 keer een stoelraam of bij de nooduitgang.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177567514
Windowseat in een Airbus ook niet trouwens.
pi_177568056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:17 schreef MCH het volgende:
Even wat anders aansnijden. Dat nieuwe plaatsingsbeleid van Ryanair als je met z'n tweeen vliegt maar te gierig bent om een plaats te kopen. Komt je reispartner op plek 13B en jij 8 rijen daarachter op plek 21E. Is Ryanair dan helemaal zo gek geworden dat ze die paar laatste euro er ook nog uit willen knijpen. Je krijgt na opstijgen en lampje riemen los uit alleen maar een enorme stoelendans en bij het instappen zenuwachtig personeel omdat het allemaal veel langer duurt.
Is er uberhaupt wel plek 13 B ? Volgens mij is er geen rij 13 :P
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177568516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:17 schreef MCH het volgende:
Even wat anders aansnijden. Dat nieuwe plaatsingsbeleid van Ryanair als je met z'n tweeen vliegt maar te gierig bent om een plaats te kopen. Komt je reispartner op plek 13B en jij 8 rijen daarachter op plek 21E. Is Ryanair dan helemaal zo gek geworden dat ze die paar laatste euro er ook nog uit willen knijpen. Je krijgt na opstijgen en lampje riemen los uit alleen maar een enorme stoelendans en bij het instappen zenuwachtig personeel omdat het allemaal veel langer duurt.
Toen ik van Amsterdam naar Dublin vloog heb ik van zo’n stoelendans niets gemerkt. Zat wel naast een heel leuk Iers meisje waar ik mee aan de praat raakte; bleek later dat haar vriend inderdaad 8 rijen achter ons zat.

We waren met een groep van 8 en zaten allemaal verspreid. Gewoon wat Netflixcontent downloaden op je telefoon / tablet en je vermaakt je wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177568644
Lol geniaal toch dat Ryanair met zo'n stoelenstrategie :D
Even a broken clock is right twice a day.
pi_177569720
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 05:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Is er uberhaupt wel plek 13 B ? Volgens mij is er geen rij 13 :P
Heel scherp zo om 5 uur 's ochtends :P
  zaterdag 3 maart 2018 @ 11:30:19 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177571742
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:29 schreef MCH het volgende:
Klopt, naast vreemde mensen zitten is heus niet zo eng maar op de middelste stoel zitten slaapt zo kut :')
Op die 2 uur durende Ryanair vluchten hoef je toch niet te slapen :? Daarbij zijn die stoelen ook niet echt geschikt qua houding om te slapen, ben al blij dat ik er gewoon kan zitten...
Don't let my username fool you...
pi_177573785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Op die 2 uur durende Ryanair vluchten hoef je toch niet te slapen :? Daarbij zijn die stoelen ook niet echt geschikt qua houding om te slapen, ben al blij dat ik er gewoon kan zitten...
Vaak net ff een lekker uiltje knap moment zodat ik niet compleet gaar ben van een extreem vroege vlucht. Ik plant m'n hoofd tegen de stoel voor mij en ik ga pitten. Heb wel eens 2 dagen een streep op m'n hoofd gehad omdat ik te lang had geslapen. :')
pi_177577650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 02:17 schreef MCH het volgende:
Even wat anders aansnijden. Dat nieuwe plaatsingsbeleid van Ryanair als je met z'n tweeen vliegt maar te gierig bent om een plaats te kopen. Komt je reispartner op plek 13B en jij 8 rijen daarachter op plek 21E. Is Ryanair dan helemaal zo gek geworden dat ze die paar laatste euro er ook nog uit willen knijpen. Je krijgt na opstijgen en lampje riemen los uit alleen maar een enorme stoelendans en bij het instappen zenuwachtig personeel omdat het allemaal veel langer duurt.
Dat doet elke maatschappij....
Dus dat Ryanair bashen is helemaal nergens voor nodig.
Ik heb dat bij elke maatschappij praktisch wel al gezien, ook Nederlandse.

Niet zo zeuren dat je gewoon random wat aangewezen krijgt als je er niet voor wilt betalen.
Zo werkt eigenlijk elke maatschappij.
pi_177577698
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:20 schreef danos het volgende:
Lol geniaal toch dat Ryanair met zo'n stoelenstrategie :D
Dat doet elke maatschappij.
Van KLM tot Vueling tot Ryanair.

En die stoelendans zie ik bijna nooit, of klein beetje.
Lekker boeiend ook. Even korte vlucht in Europa en je land weer. Dan klets je wel weer met elkaar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:05 schreef Nielsch het volgende:

We waren met een groep van 8 en zaten allemaal verspreid. Gewoon wat Netflixcontent downloaden op je telefoon / tablet en je vermaakt je wel.
Dit dus.
Zeker naar Dublin is maar klein eindje. Betaal dan even die paar euro als je zo nodig zelfs dat korte stukkie naast elkaar wilt zitten.
Anders niet zeuren want elke maatschappij (bijna) vraagt geld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:30 schreef Metalfreak het volgende:

Op die 2 uur durende Ryanair vluchten hoef je toch niet te slapen :? Daarbij zijn die stoelen ook niet echt geschikt qua houding om te slapen, ben al blij dat ik er gewoon kan zitten...
Oh kan er prima in slapen als ik zou willen. Nette goede stoelen ^O^ (niet dat ik voor die afstanden ga slapen maar ok)
Gewoon de standaard voor dat type Boeing. KLM bv heeft precies hetzelfde.
pi_177577993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:01 schreef ZuidGrens het volgende:

Bedankt, heb deze koffer al vaker meegenomen en nooit problemen mee gehad. Volgens mij kwam ik met meten thuis op een centimetertje te veel uit of zo (dacht in de diepte) maar paste ie met wat propwerk wel in dat rek van RyanAir (en dat deed ik op eigen initiatief, nog nooit gedwongen om dat te doen). En anders maar 50 euro bijbetalen..
Zoals al gezegd hoef je je eigenlijk nooit zorgen te maken over die cabine bagage.

Ik reis wel eens alleen met cabine bagage waar ik dan wel eens vloeistoffen in mee neem (tandpasta, bv wax/gel en deo) en ik vraag altijd of die gewoon in het ruim mag en ze nemen het altijd gewoon gratis in. Aangezien alle vliegtuigen een max hebben in de cabine, Ryanair op 90 stuks en KLM zal daar ook op zitten.
Dus meestal zijn ze allang blij als iemand vrijwillig handbagage afstaat.

Ik zou wel een probleem hebben als ze het niet innemen, ivm douane. Maar met verschillende maatschappijen al gehad dat ze het gewoon innemen. En je koffer meten doen ze ook niet snel.
Kijken vaak even op het oog en als het wel goed lijkt. Kunt altijd op vliegveld in zo'n bak bij incheckbalie testen.
Ze kijken wel altijd naar aantal kilo's.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 00:34 schreef fraubitch het volgende:

Ondanks dat beide vluchten met Ryanair zijn doen ze niks met de overstap of 2e vlucht. Die moet ik als verloren zien. 1e vlucht krijg ik door de annulering mijn geld terug. Maar dat was maar 15 euro. De 2e is 140 dus die heb ik veel liever terug.
Volgens euclaim heb ik nergens recht op vanwege het weer.

Ik heb inmiddels een andere vlucht geboekt vanuit Amsterdam en dan rechtstreeks voor vannacht dus nu onderweg daarheen.
Ik ben bang dat geen enkele maatschappij daar makkelijk mee om zal gaan hoor.
Dat je door annulering geld terug krijgt is voor welke maatschappij dan ook al heel bijzonder.
British Airways, KLM of wat ook doen dat zeker niet.
Omboeken kost altijd geld.

Als iets uit overmacht is dan heb je logischerwijs weinig poten om op te staan.
Hun hebben weinig met jouw verbinding te maken.
pi_177578836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat doet elke maatschappij....
Dus dat Ryanair bashen is helemaal nergens voor nodig.
Ik heb dat bij elke maatschappij praktisch wel al gezien, ook Nederlandse.

Niet zo zeuren dat je gewoon random wat aangewezen krijgt als je er niet voor wilt betalen.
Zo werkt eigenlijk elke maatschappij.
Elke maatschappij doet dat inderdaad maar dan kom je nog wel gewoon naast elkaar te zitten, ik heb dat afgelopen jaar gezien bij Norwegian, Wizzair en Iberia terwijl Ryanair de boel wel erg door elkaar gooit. Lees dit artikel ook maar eens plus een vanzelfsprekende ontkenning van Ryanair.

https://www.telegraph.co.(...)tting-up-passengers/
pi_177578970
Norwegian beste low coster waar ik ooit mee heb gevlogen _O_ :B _O_ :B _O_ :B
  zaterdag 3 maart 2018 @ 17:08:08 #56
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177579621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Vaak net ff een lekker uiltje knap moment zodat ik niet compleet gaar ben van een extreem vroege vlucht. Ik plant m'n hoofd tegen de stoel voor mij en ik ga pitten. Heb wel eens 2 dagen een streep op m'n hoofd gehad omdat ik te lang had geslapen. :')
Ik kan zonder hulpmiddelen echt niet in een vliegtuig slapen, in die niet-verstelbare stoelen bij RyanAir is het voor mij al helemaal onmogelijk, maar goed, voor mij werken korte periodes van slaap ook juist averechts, heb 3x zo lang daarna nodig om weer fit te worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Elke maatschappij doet dat inderdaad maar dan kom je nog wel gewoon naast elkaar te zitten, ik heb dat afgelopen jaar gezien bij Norwegian, Wizzair en Iberia terwijl Ryanair de boel wel erg door elkaar gooit. Lees dit artikel ook maar eens plus een vanzelfsprekende ontkenning van Ryanair.

https://www.telegraph.co.(...)tting-up-passengers/
Toen we laatst met RyanAir naar Israel vlogen, kregen we ook willekeurige stoelen uitgedeeld en gezien de stoelendans in het vliegtuig na opstijgen, gebeurde dat bij meer mensen. Tja, ze willen graag dat iedereen er priority bijboekt.
Don't let my username fool you...
pi_177580323
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat doet elke maatschappij....
Dus dat Ryanair bashen is helemaal nergens voor nodig.
Ik heb dat bij elke maatschappij praktisch wel al gezien, ook Nederlandse.

Niet zo zeuren dat je gewoon random wat aangewezen krijgt als je er niet voor wilt betalen.
Zo werkt eigenlijk elke maatschappij.
dat is zeker niet waar. Bij de vuelings en transavias van deze wereld kan ik gewoon stoelen kiezen bij de checkin hoor voor niks.

Bij de alliance carrièrs vanwege status eerder maar in ieder geval bij checkin. Laatst tijdens het boarden mijn stoel nog gewijzigd joh.
pi_177585355
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:32 schreef MCH het volgende:

Elke maatschappij doet dat inderdaad maar dan kom je nog wel gewoon naast elkaar te zitten, ik heb dat afgelopen jaar gezien bij Norwegian, Wizzair en Iberia terwijl Ryanair de boel wel erg door elkaar gooit. Lees dit artikel ook maar eens plus een vanzelfsprekende ontkenning van Ryanair.

https://www.telegraph.co.(...)tting-up-passengers/
Zinloos artikel wat je bijvoegt trouwens.

Elke maatschappij doet het en lang niet altijd kom je naast elkaar te zitten.
Het toewijzen van stoelen is vaak gewoon random.
En bij Ryanair kun je als de ruimte het toelaat (of medepassagiers) ook gewoon switchen en bij elkaar zitten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:08 schreef Metalfreak het volgende:

Toen we laatst met RyanAir naar Israel vlogen, kregen we ook willekeurige stoelen uitgedeeld en gezien de stoelendans in het vliegtuig na opstijgen, gebeurde dat bij meer mensen. Tja, ze willen graag dat iedereen er priority bijboekt.
Is bij elke maatschappij wel zo dat er een stoelendans plaats kan vinden.
Heb het overigens zelden meegemaakt bij Ryanair. Wel vaak gezien dat mensen even naar elkaar toe lopen als bekenden, maar dat heb ik meer gezien bij KLM en Vueling dan bij Ryanair.

Gewoon een standaard maatschappij dingetje, niet een Ryanair ding.

quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:40 schreef Yreal het volgende:

dat is zeker niet waar. Bij de vuelings en transavias van deze wereld kan ik gewoon stoelen kiezen bij de checkin hoor voor niks.

Bij de alliance carrièrs vanwege status eerder maar in ieder geval bij checkin. Laatst tijdens het boarden mijn stoel nog gewijzigd joh.
Transavia is inderdaad gewoon gratis.
Ik moest bij Vueling gewoon betalen als ik mij goed herinneren hoor, heb meerdere malen met ze gevlogen. Kan zijn dat het last minute wel gekozen kan worden.
Vlieg telkens weer met verschillende maatschappijen dus haal het wel door elkaar, weet wel zeker dat bij boeken alleen Transavia gratis stoel had.
pi_177586459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zinloos artikel wat je bijvoegt trouwens.

Elke maatschappij doet het en lang niet altijd kom je naast elkaar te zitten.
Het toewijzen van stoelen is vaak gewoon random.
En bij Ryanair kun je als de ruimte het toelaat (of medepassagiers) ook gewoon switchen en bij elkaar zitten.

[..]

Is bij elke maatschappij wel zo dat er een stoelendans plaats kan vinden.
Heb het overigens zelden meegemaakt bij Ryanair. Wel vaak gezien dat mensen even naar elkaar toe lopen als bekenden, maar dat heb ik meer gezien bij KLM en Vueling dan bij Ryanair.

Gewoon een standaard maatschappij dingetje, niet een Ryanair ding.

[..]

Transavia is inderdaad gewoon gratis.
Ik moest bij Vueling gewoon betalen als ik mij goed herinneren hoor, heb meerdere malen met ze gevlogen. Kan zijn dat het last minute wel gekozen kan worden.
Vlieg telkens weer met verschillende maatschappijen dus haal het wel door elkaar, weet wel zeker dat bij boeken alleen Transavia gratis stoel had.
:') koppig figuur ben jij zeg terwijl er genoeg aanwijzingen zijn dat Ryanair dit dus wel doet maar gelukkig zeg je zelf al dat je het allemaal een beetje door elkaar haalt.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:38:22 #60
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177587035
Dat ze dit doen ok, maar waar ik wel van schrok is dat ze kinderen dus ook gewoon van de ouders scheiden. Onze tweejarige peuter had dus gewoon een stoel vijf rijen weg van mij toegewezen gekregen! Het lijkt me onverantwoord om zo’n klein kind alleen te laten zitten, dus ik ging er gewoon vanuit dat een kind automatisch bij een van de ouders zou zitten. Nu dat dus niet zo is, wordt je als ouder gewoon gedwongen extra te betalen voor twee stoelen.
Gelukkig konden we ruilen met andere passagiers, maar ik vind het echt onverantwoord dat ze zoiets gewoon doen. Dit was bij Ryanair trouwens.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177587557
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:38 schreef SaskiaR het volgende:
Dat ze dit doen ok, maar waar ik wel van schrok is dat ze kinderen dus ook gewoon van de ouders scheiden. Onze tweejarige peuter had dus gewoon een stoel vijf rijen weg van mij toegewezen gekregen! Het lijkt me onverantwoord om zo’n klein kind alleen te laten zitten, dus ik ging er gewoon vanuit dat een kind automatisch bij een van de ouders zou zitten. Nu dat dus niet zo is, wordt je als ouder gewoon gedwongen extra te betalen voor twee stoelen.
Gelukkig konden we ruilen met andere passagiers, maar ik vind het echt onverantwoord dat ze zoiets gewoon doen. Dit was bij Ryanair trouwens.
Niet helemaal. Tegenwoordig moet je als ouder verplicht een stoel kopen (wel met korting; 4 euro). Vervolgens mag je zelf die stoel kiezen en dan krijg je tot max 4 kinderen een gratis stoel ernaast.

Ik weet alleen niet of het dan verplicht betalen voor die stoel hard gecodeerd is in het boekingsproces of dat je het zelf moet aanvinken.

Het kan bij maatschappijen als Ryanair nooit kwaad om even de FAQ te lezen voordat je met een bijzondere situatie vliegt. Nooit zomaar iets aannemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:02:11 #62
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177587900
Ah, dat was nog niet zo toen ik de laatste keer met ze vloog.
Het verbaasde me vooral omdat we tot dan toe altijd bij elkaar zaten, ook toen er al gedreigd werd dat groepen opgesplitst werden. Zeker een keer of vijf zaten we gewoon bij elkaar. Dus geen faq gelezen die keer dat dit gebeurde. Maar ineens, toen ons kind net twee was, pasten ze dat beleid wel toe...
Ik vermijd Ryanair toch zoveel mogelijk. Laatst met Vueling gevlogen, dat beviel veel beter. En de stoelen kosten daar maar 3 euro.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177589075
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:23 schreef MCH het volgende:

:') koppig figuur ben jij zeg terwijl er genoeg aanwijzingen zijn dat Ryanair dit dus wel doet maar gelukkig zeg je zelf al dat je het allemaal een beetje door elkaar haalt.
Ik zeg dat ik het per maatschappij wel eens even anders kan zien inderdaad.

Maar hoezo koppig omdat er aanwijzingen zijn :'(
Ik heb toch met meerdere maatschappijen gevlogen en het is onzin dat het alleen Ryanair is.
Er zijn zoveel maatschappijen die dit gewoon doen. Daarnaast kun je bij Ryanair prima van plaats wisselen in het vliegtuig.
Iets wat bij andere maatschappijen (zoals de genoemde Vueling en Transavia) ook gebeurt.
Heeft niets met koppigheid en aanwijzingen te maken, ik heb dat zelf met het vliegen gezien.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:02 schreef SaskiaR het volgende:

Ik vermijd Ryanair toch zoveel mogelijk. Laatst met Vueling gevlogen, dat beviel veel beter. En de stoelen kosten daar maar 3 euro.
Vueling of Ryanair is echt 1 pot nat.
Zelfde service, praktisch zelfde vliegtuigen (die type airbus en Boeing is gewoon gelijk).
En voeg KLM er ook maar aan toe als je met hetzelfde type binnen Europa vliegt, al krijg je daar dan een drankje en hapje bij.
pi_177589559


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 04-03-2018 00:22:45 (Niet zo aanstellen ) ]
pi_177591702


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 04-03-2018 00:23:22 (Laat hem maar even ) ]
pi_177592556
Mijn ervaring is dat je bij bijna alle andere maatschappijen bij elkaar komt te zitten als dat nog mogelijk is. Dit geldt zeker voor Vueling (gevlogen in januari met z'n tweeën, stoelen naast elkaar zonder bijbetalen) Bij Ryanair is het nu volledig willekeurig mocht je niet bij willen betalen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177593776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Heel scherp zo om 5 uur 's ochtends :P
Zit in een andere tijzone, voor mij 7 uur later, dus 12 uur des middags, en dan mag het ook wel :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177593917
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:38 schreef SaskiaR het volgende:
Dat ze dit doen ok, maar waar ik wel van schrok is dat ze kinderen dus ook gewoon van de ouders scheiden. Onze tweejarige peuter had dus gewoon een stoel vijf rijen weg van mij toegewezen gekregen! Het lijkt me onverantwoord om zo’n klein kind alleen te laten zitten, dus ik ging er gewoon vanuit dat een kind automatisch bij een van de ouders zou zitten. Nu dat dus niet zo is, wordt je als ouder gewoon gedwongen extra te betalen voor twee stoelen.
Gelukkig konden we ruilen met andere passagiers, maar ik vind het echt onverantwoord dat ze zoiets gewoon doen. Dit was bij Ryanair trouwens.
Hilarisch altijd, mensen die voor een prikkie reizen en dan service als bij KLM verwachten :').

Sowieso mensen met kinderen die altijd maar er vanuit gaan dat er extra rekening met ze wordt gehouden.

Regel zelf je shit gewoon goed en betaal om zeker naast je koters te zitten.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 4 maart 2018 @ 09:15:21 #69
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177594035
Ik verwacht geen service zoals bij KLM. Sinds ze mij een keer bijna hebben laten staan omdat ze vlucht overboekt was, vlieg ik geen KLM meer. Ik verwacht niks van Ryanair behalve dat ik op mijn bestemming kom.
Maar ik verwacht wel dat Ryanair de veiligheid van mijn kind en het comfort van de andere passagiers verzekert, door mijn kind niet alleen te laten zitten. Als ze nou tien was ok, maar een kind van twee laat je niet alleen zitten. En als ze vinden dat ik daarvoor moet betalen, prima, maar dan verwacht ik wel een duidelijke waarschuwing bij het inchecken. Iets als ‘uw kind zit nu alleen, wilt u dat echt?’
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177594413
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:04 schreef danos het volgende:

[..]

Hilarisch altijd, mensen die voor een prikkie reizen en dan service als bij KLM verwachten :').

Sowieso mensen met kinderen die altijd maar er vanuit gaan dat er extra rekening met ze wordt gehouden.

Regel zelf je shit gewoon goed en betaal om zeker naast je koters te zitten.
Waarom word je in een trein, restaurant, bioscoop, bungalowpark na een reservering eigenlijk wel bij elkaar gezet en bij Ryanair niet?
pi_177594811
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:15 schreef SaskiaR het volgende:
Ik verwacht geen service zoals bij KLM. Sinds ze mij een keer bijna hebben laten staan omdat ze vlucht overboekt was, vlieg ik geen KLM meer. Ik verwacht niks van Ryanair behalve dat ik op mijn bestemming kom.
Maar ik verwacht wel dat Ryanair de veiligheid van mijn kind en het comfort van de andere passagiers verzekert, door mijn kind niet alleen te laten zitten. Als ze nou tien was ok, maar een kind van twee laat je niet alleen zitten. En als ze vinden dat ik daarvoor moet betalen, prima, maar dan verwacht ik wel een duidelijke waarschuwing bij het inchecken. Iets als ‘uw kind zit nu alleen, wilt u dat echt?’
Oh ben jij er zo-een, er gaat één keer wat mis en je reist er dan gelijk nooit meer mee.

Maar je legt de verantwoordelijkheid dus bij Ryanair neer om dit goed te regelen en vergeet even je eigen verantwoordelijkheid als ouder. Die je maar even te grabbel gooit voor een paar euro.

Als Ryanair in hun reserveringssysteem zou opnemen dat kinderen tot 10 jaar automatisch toeslag betalen om verplicht naast de oudere medereiziger te zitten. Sta jij wellicht ook wel weer vooraan om deze verplichte toeslag te veroordelen.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:19:29 #72
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_177595251
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:04 schreef danos het volgende:

[..]

Hilarisch altijd, mensen die voor een prikkie reizen en dan service als bij KLM verwachten :').

Sowieso mensen met kinderen die altijd maar er vanuit gaan dat er extra rekening met ze wordt gehouden.

Regel zelf je shit gewoon goed en betaal om zeker naast je koters te zitten.
Ook best lullig als je naast een kind van 2 zonder ouder(s) terechtkomt :D
  zondag 4 maart 2018 @ 10:22:17 #73
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177595306
Tsjonge, wie is hier nou veroordelend? Jij...
Maargoed, ik zou best bereid zijn te betalen om naast mijn kind te zitten, dat zei ik net al. Mijn punt is alleen dat ik het onverantwoord vind om een kind alleen te laten zitten. Ryanair neemt nergens in het proces van boeken en inchecken verantwoordelijkheid om dat te voorkomen.
Uiteindelijk heb ik zelf wel verantwoordelijkheid genomen, door in het vliegtuig te regelen dat we toch naast elkaar konden zitten. Maar ik had dat liever van tevoren geweten en daar desnoods voor betaald.

En ja, dat van KLM vond ik wel echt slecht. Je gaat toch geen betalende passagiers laten staan omdat je zelf een fout maakt? En zonder excuses?
Met andere maatschappijen heb ik ook wel eens een probleem gehad, maar als ze dat dan goed oplossen vlieg ik wel nog eens met ze (Flybe: 5 uur vertraagd, 300 euro compensatie voor een vlucht die maar 146 kostte, dat vind ik wel netjes).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 4 maart 2018 @ 10:24:36 #74
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177595349
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:19 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ook best lullig als je naast een kind van 2 zonder ouder(s) terechtkomt :D
Dat bedoel ik idd... dan gaat mijn kind dus de hele vlucht huilen. En wegrennen enzo. Dat is onveilig en irritant, dus dat zou Ryanair heel makkelijk kunnen voorkomen door dit onmogelijk te maken bij het inchecken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 10:35:42 #75
45833 crew  Fogel
pi_177595596
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom word je in een trein, restaurant, bioscoop, bungalowpark na een reservering eigenlijk wel bij elkaar gezet en bij Ryanair niet?
Kom zonder plaatsreservering en je hebt maar te accepteren waar je plek kan krijgen. En ook in de bios en in de trein is dat niet altijd bij elkaar.
Hiermee wil ik de praktijken van RA niet goedpraten, maar het komt wel degelijk voor.

Bij de SAS ook, we zaten eigenlijk bij elkaar maar besloten een vlucht eerder te nemen. Met vier personen verdeeld over drie rijen. Is het dan ook de fout van SAS dat er kinderen alleen zitten? Ze hadden op dat moment dat als optie, met ons erbij was het business deel van het vliegtuig vol. Natuurlijk hadden ze ons vast bij elkaar gezet indien mogelijk, maar het punt dat dat je uitsluitend bij RA niet bij elkaar zit klopt gewoon niet.
Bij Norwegian stond bij de boeking dat je alleen gegarandeerd bij elkaar zit indien je plaatsen reserveert. Is gewoon een business concept.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_177596021
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kom zonder plaatsreservering en je hebt maar te accepteren waar je plek kan krijgen. En ook in de bios en in de trein is dat niet altijd bij elkaar.
Hiermee wil ik de praktijken van RA niet goedpraten, maar het komt wel degelijk voor.

Bij de SAS ook, we zaten eigenlijk bij elkaar maar besloten een vlucht eerder te nemen. Met vier personen verdeeld over drie rijen. Is het dan ook de fout van SAS dat er kinderen alleen zitten? Ze hadden op dat moment dat als optie, met ons erbij was het business deel van het vliegtuig vol. Natuurlijk hadden ze ons vast bij elkaar gezet indien mogelijk, maar het punt dat dat je uitsluitend bij RA niet bij elkaar zit klopt gewoon niet.
Bij Norwegian stond bij de boeking dat je alleen gegarandeerd bij elkaar zit indien je plaatsen reserveert. Is gewoon een business concept.
Ik zie dat toch anders en ik heb daarin gewoon gelijk. Als je ergens in een bepaald gedeelte van het vliegtuig wil zetten kun je een plaats kopen (kan overal). Kies je daar niet voor dan weet je dus dat je bij Ryanair uit elkaar gerukt wordt (ook als je in het vorige scherm zag dat er nog genoeg plekken waren om te kopen). Bij andere airlines kom je gewoon naast elkaar of als je laat incheckt zo dicht mogelijk bij elkaar bij het automatisch toewijzen van plekken.
  zondag 4 maart 2018 @ 11:22:05 #77
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177596584
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:19 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Ook best lullig als je naast een kind van 2 zonder ouder(s) terechtkomt :D
Ik zou zonder parachute het vliegtuig uit springen...

Maar Ryanair wil eigenlijk gewoon dat iedereen voor zijn of haar plaats betaalt, maar ze kunnen natuurlijk wel lekker adverteren met lage ticketprijzen. Hetzelfde geldt voor hun redelijk verwarrende teksten omtrent de cabin bag policy, die teksten zijn niet voor niets zo geschreven.
Don't let my username fool you...
pi_177598180
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Tsjonge, wie is hier nou veroordelend? Jij...
Maargoed, ik zou best bereid zijn te betalen om naast mijn kind te zitten, dat zei ik net al. Mijn punt is alleen dat ik het onverantwoord vind om een kind alleen te laten zitten. Ryanair neemt nergens in het proces van boeken en inchecken verantwoordelijkheid om dat te voorkomen.
Uiteindelijk heb ik zelf wel verantwoordelijkheid genomen, door in het vliegtuig te regelen dat we toch naast elkaar konden zitten. Maar ik had dat liever van tevoren geweten en daar desnoods voor betaald.

En ja, dat van KLM vond ik wel echt slecht. Je gaat toch geen betalende passagiers laten staan omdat je zelf een fout maakt? En zonder excuses?
Met andere maatschappijen heb ik ook wel eens een probleem gehad, maar als ze dat dan goed oplossen vlieg ik wel nog eens met ze (Flybe: 5 uur vertraagd, 300 euro compensatie voor een vlucht die maar 146 kostte, dat vind ik wel netjes).
Nouja ik zou als ouder zelf de boel goed regelen, ik en niemand anders is verantwoordelijk voor mijn kind.

Overboeken is part the game, maargoed je bent nogal uit op compensatie wanneer er iets niet goed gaat. Zelf ben je kennelijk perfect. Ga je ook jammeren als de winkelwagens bij de supermarkt een keer op zijn?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 4 maart 2018 @ 12:41:02 #79
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177598369
Nee, gek he :)
Maar service vind ik wel belangrijk. Als de NS vertraging heeft, krijg je ook vergoeding, dus waarom niet als het vliegtuig vertraging heeft?
En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar. Dat gebeurt bij Ryanair gelukkig niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177599231
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat bedoel ik idd... dan gaat mijn kind dus de hele vlucht huilen. En wegrennen enzo. Dat is onveilig en irritant, dus dat zou Ryanair heel makkelijk kunnen voorkomen door dit onmogelijk te maken bij het inchecken.
Naar ik begreep is dat nu ook zo. Kinderen tot 12/14? jaar (zou je in de voorwaarden moeten nakijken) worden automatisch naast 1 ouder geplaatst. Ze kregen bij RA al snel door dat volkomen automatische toewijzing niet handig was bij minderjarigen. Gedoe, opstandjes in vliegtuigen, terecht boze ouders etc.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 maart 2018 @ 14:01:02 #81
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177599604
12 zie ik ja. Wel een betere aanpak ja, en het kost maar 4 euro, dus dat valt mee.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 4 maart 2018 @ 14:06:17 #82
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_177599701
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat bedoel ik idd... dan gaat mijn kind dus de hele vlucht huilen. En wegrennen enzo. Dat is onveilig en irritant, dus dat zou Ryanair heel makkelijk kunnen voorkomen door dit onmogelijk te maken bij het inchecken.
Is dit niet duidelijk aangegeven tijdens het boeken? Ze willen die extra dienst immers graag verkopen, dus de consequenties van het niet afnemen ervan komen meestal groot in beeld.
pi_177599810
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 14:06 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Is dit niet duidelijk aangegeven tijdens het boeken? Ze willen die extra dienst immers graag verkopen, dus de consequenties van het niet afnemen ervan komen meestal groot in beeld.
Inmiddels wel ja en kun je er bij het boeken ook niet meer omheen. Toen ze net de regels hadden veranderd was dat niet zo en moest je het zelf regelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:10:38 #84
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177647593
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:40 schreef Yreal het volgende:
Laatst tijdens het boarden mijn stoel nog gewijzigd joh.
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177647797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
Is dit iets wat ze vaker doen? Toevallig heb ik dit 2 jaar terug gehad bij KLM. Van te voren betaald voor een stoel die verandert werd bij de gate...
pi_177648068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
ja

Beetje tegen het einden boarden en dan gewoon je stoel wijzigen naar een lege rij :P
  dinsdag 6 maart 2018 @ 20:56:11 #87
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177648636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:22 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Is dit iets wat ze vaker doen? Toevallig heb ik dit 2 jaar terug gehad bij KLM. Van te voren betaald voor een stoel die verandert werd bij de gate...
Als je betaalt hebt voor een stoel krijg je die over het algemeen wel. Het is niet zo dat iemand anders zelf de stoel van je af kan nemen. Dat kan alleen de medewerkster aan de gate, mij gebeurd dat ook wel eens, maar dat betekent dan in alle gevallen een upgrade naar business klasse. (Al kan een luchtvaartmaatschappij altijd stoelen wijzigen, zeker als het toesteltype wijzigt, maar als het een 'slechtere' stoel is kan je wel je geld terugkrijgen).

Mooiste voorbeeld is op een vlucht van mijn vrienden van Turkish dat ik achter iemand sta met exact dezelfde zitplaats als mij, en dat was een priority plek in economy zonder stoel voor me, ik stond al kaar op mijn 'mening' te geven over deze stoelwissel, maar dat bleek niet nodig.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:35 schreef Yreal het volgende:
Was dit wijzen van stoel tijdens het boarden toevallig met KLM?
ja

Beetje tegen het einden boarden en dan gewoon je stoel wijzigen naar een lege rij
Ik durf de KLM app niet up te daten, want ik ben bang dat ze deze 'glitch' snel willen repareren.

[ Bericht 6% gewijzigd door ozzietukker op 06-03-2018 21:04:55 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177648881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je betaalt hebt voor een stoel krijg je die over het algemeen wel. Het is niet zo dat iemand anders zelf de stoel van je af kan nemen. Dat kan alleen de medewerkster aan de gate, mij gebeurd dat ook wel eens, maar dat betekent dan in alle gevallen een upgrade naar business klasse.
Mooiste voorbeeld is op een vlucht van mijn vrienden van Turkish dat ik achter iemand sta met exact dezelfde zitplaats als mij, en dat was een priority plek in economy zonder stoel voor me, ik stond al kaar op mijn 'mening' te geven over deze stoelwissel, maar dat bleek niet nodig.
Dat geluk heb ik helaas niet gehad, was op dat moment nogal moe dus voor dat ik er erg in had wat er precies aan de hand was liep ik al richting het vliegtuig. Naderhand had ik er natuurlijk een probleem van moeten maken. Uiteindelijk wel nog een refund voor de keuze kosten gekregen..
  dinsdag 6 maart 2018 @ 21:10:17 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177649077
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:04 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Dat geluk heb ik helaas niet gehad, was op dat moment nogal moe dus voor dat ik er erg in had wat er precies aan de hand was liep ik al richting het vliegtuig. Naderhand had ik er natuurlijk een probleem van moeten maken. Uiteindelijk wel nog een refund voor de keuze kosten gekregen..
Tja het kan gebeurd zijn bij de wijziging van een toesteltype, of bijvoorbeeld bij eerdere verstoringen dat mensen met een Frequent Flyer Status op een volgende (dus jouw) vlucht zijn gezet, en uit ervaring kan ik inderdaad vertellen dat je dan niet stoel 28E maar inderdaad een stoel voorin krijgt toebedeeld. (En dat is wellicht wel zo verstandig van KLM, want iemand die een bepaalde status heeft en wat vaker vliegt verwacht niet op stoel 28E gezet te worden).

Al blijf ik wel vinden, als je voor een specifieke stoel hebt betaald, en die stoel is in het vliegtuig aanwezig, dan moet die persoon die stoel krijgen, frequent flyer of niet.
Bij de gate protesteren is dan wel iets wat je kunt doen, de specifieke plek kan dan wel vergeven zijn, mogelijk zijn er nog vergelijkbare plekken over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177650365
weet iemand of het nauw komt met die nieuwe regeling dat je maar 1 tasje mag als handbagage van 35x20x20cm? Een eenvoudige rugzak is al snel 10cm groter. Zou je daarvoor moeten bijbetalen of gewoon gratis het ruim in als het te groot blijkt?
pi_177652479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja het kan gebeurd zijn bij de wijziging van een toesteltype, of bijvoorbeeld bij eerdere verstoringen dat mensen met een Frequent Flyer Status op een volgende (dus jouw) vlucht zijn gezet, en uit ervaring kan ik inderdaad vertellen dat je dan niet stoel 28E maar inderdaad een stoel voorin krijgt toebedeeld. (En dat is wellicht wel zo verstandig van KLM, want iemand die een bepaalde status heeft en wat vaker vliegt verwacht niet op stoel 28E gezet te worden).

Al blijf ik wel vinden, als je voor een specifieke stoel hebt betaald, en die stoel is in het vliegtuig aanwezig, dan moet die persoon die stoel krijgen, frequent flyer of niet.
Bij de gate protesteren is dan wel iets wat je kunt doen, de specifieke plek kan dan wel vergeven zijn, mogelijk zijn er nog vergelijkbare plekken over.
Helemaal mee eens. Van die frequent flyer passagiers snap ik op zich ook wel, die leveren hun toch meer geld op uiteindelijk. Maar betaald voor een stoel is betaald. Gelukkig had ik uiteindelijk een vergelijkbare stoel zonder entertainment box die in de weg zat dus in dit geval was t geen probleem.
pi_177652488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 21:48 schreef trippleh het volgende:
weet iemand of het nauw komt met die nieuwe regeling dat je maar 1 tasje mag als handbagage van 35x20x20cm? Een eenvoudige rugzak is al snel 10cm groter. Zou je daarvoor moeten bijbetalen of gewoon gratis het ruim in als het te groot blijkt?
Ik heb met mijn rugzak nog nooit problemen gehad. Overigens is 35*20*20 een extra kleine tas die je voorheen mee mocht nemen maar sinds 1 november voor moet betalen.

Nu mag je bij Ryanair nog maar een tas van 55*40*20 meenemen en bij Wizzair van 55*40*23. Met wat voor maatschappij vlieg je?

Bij binnenlandse vluchten in de VS (American/united/Delta etc.) Is het wel gebruikelijk dat je alleen een kleine tas mee mag nemen als je niet bijbetaald, maar de voorwaarde is volgens mij dat je hem onder de stoel kwijt kan ipv de overhead bins.
pi_177652622
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 22:49 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Ik heb met mijn rugzak nog nooit problemen gehad. Overigens is 35*20*20 een extra kleine tas die je voorheen mee mocht nemen maar sinds 1 november voor moet betalen.

Nu mag je bij Ryanair nog maar een tas van 55*40*20 meenemen en bij Wizzair van 55*40*23. Met wat voor maatschappij vlieg je?

Bij binnenlandse vluchten in de VS (American/united/Delta etc.) Is het wel gebruikelijk dat je alleen een kleine tas mee mag nemen als je niet bijbetaald, maar de voorwaarde is volgens mij dat je hem onder de stoel kwijt kan ipv de overhead bins.
Ryan air, ik zag dit:
https://www.ryanair.com/n(...)ons/handbagagebeleid
pi_177652666
Ik zag dit:
https://www.ryanair.com/n(...)de-vragen/bagage#0-1

quote:
Passagiers die met een Standard Ticket reizen moeten hun grote handbagagetas bij de boarding gate afgeven en deze zal zonder kosten als cabine bagage in het ruim geplaatst worden. De voorschriften betreffende cabin bagage zijn hierop van toepassing.
pi_177655941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

[..]

Ik durf de KLM app niet up te daten, want ik ben bang dat ze deze 'glitch' snel willen repareren.
Kon dat niet altijd al?

Ik moet bekennen dat ik dit altijd al onofficieel probeer te doen. Gewoon als laatste boarden en dan zelf een lekker plekje claimen
pi_177656359
quote:
In theorie moeten ook rugtassen die groter zijn dan die kleine afmetingen (gratis) in het ruim. Ik vermoed dat ze zich in de praktijk vooral zullen richten op rolkoffers.

Maar goed het is nieuw beleid dat pas sinds heel kort effectief wordt gehandhaafd. Kan zijn dat ze nu nog
heel streng zijn daarom.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177656661
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
....
En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar. Dat gebeurt bij Ryanair gelukkig niet.
Het gebeurt bij elke maatschappij, ook bij Ryanair. Die gooien zelfs honderden vluchten eruit
pi_177656765
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:20 schreef alopio het volgende:

[..]

Het gebeurt bij elke maatschappij, ook bij Ryanair. Die gooien zelfs honderden vluchten eruit
Ryanair overboekt wel een stuk minder dan maatschappijen die vanaf grote hubs vliegen. De kans dat iemand z'n aansluitende vlucht mist op een intercontinentale hub is vele male groter dan dat iemand z'n vlucht mist op een klein vliegveld als Eindhoven. Daarom zullen maatschappijen als KLM en Delta die vanaf Schiphol vliegen rekening houden met een groter aantal no-shows dan Ryanair en dus ook meer overboeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177656856
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:41 schreef SaskiaR het volgende:

En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar.
Het is niet raar dat het erbij hoort. De belangrijkste reden voor een reiziger om te kiezen voor maatschappij X is de prijs van een ticket. Maatschappijen zullen er dus alles aan doen om de prijs van het ticket zo laag mogelijk te houden. Overboeken van vluchten is een van de methodes die ze daarvoor gebruiken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 7 maart 2018 @ 10:28:20 #100
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177657751
quote:
6s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is niet raar dat het erbij hoort. De belangrijkste reden voor een reiziger om te kiezen voor maatschappij X is de prijs van een ticket. Maatschappijen zullen er dus alles aan doen om de prijs van het ticket zo laag mogelijk te houden. Overboeken van vluchten is een van de methodes die ze daarvoor gebruiken.
Ik vond het vooral raar hoe het toen ging (in 2007 bij KLM, dus misschien gaat het nu anders):
Ik boek 3 maanden van tevoren en kom als onervaren reiziger 3 uur van tevoren inchecken op het vliegveld. Daar kreeg ik te horen 'De vlucht is overboekt. Je bent random geselecteerd om misschien niet mee te kunnen. Wacht hier maar'. Dus ik stond daar met nog een paar andere slachtoffers ruim 2 uur te wachten, voordat ik te horen kreeg dat ik alsnog mee kon. En ik had moest per se die dag naar die bestemming, want ik had daar een zakelijke afspraak en geen mobiel nummer van de persoon met wie ik afgesproken had. Er was trouwens geen keuze in hoe ik vloog (qua prijs oid), want ik wilde naar een bestemming waar maar weinig vluchten heen gingen. Ik kies vooral een bestemming omdat ik naar een specifieke plaats moet, niet vanwege de prijs ofzo.
Als ze vragen 'is er iemand die een latere vlucht wil nemen voor X euro', prima. Maar random mensen selecteren vond ik heel vreemd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 7 maart 2018 @ 19:03:05 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177669020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 10:28 schreef SaskiaR het volgende:
Maar random mensen selecteren vond ik heel vreemd.
Tja, een luchtvaartmaatschappij zal niet slim bezig zijn om de frequent flyers van de vlucht te gooien, het is niet onmogelijk, (zeker niet bij grote vluchtverstoringen door weersomstandigheden), maar de slachtoffers die ik bij de gate zie voldoen inderdaad aan het type reiziger die niet zo vaak reist en dan met onbegrip bij de gate staat.

Daarnaast doen luchtvaartmaatschappijen ook nog kijken of men een connecting flight heeft, en ook in welke tariefklasse men geboekt heeft.
Iemand die full fare economy classe tarief geboekt heeft, zal een aanmerkelijk grote kans hebben om mee te gaan, ook als het geen frequent flyer is, dan een lokale opstapper in de goedkoopste boekingsklasse zonder enige fqtv status bij overboekte vluchten.

Het bieden van een X bedrag zou netjes zijn, ik heb wel eens geïnformeerd, ook al zag ik al vooraf aan mijn boarding pas dat ik ge-upgraded was, maar 3,5 uur later vertrekken was niet onmogelijk, maar op mijn vraag en daarna nog een andere passagier gaf men aan vrijwillig een latere vlucht nemen ¤ 100 zou opleveren.
Zucht, ik weet niet, maar dan ga je maar lekker iemand onvrijwillig van de vlucht gooien, en een aanmerkelijk hogere vergoeding betalen dan mensen hiermee willen afschepen. Want 18.30 weg of 22.10 maakt wel degelijk een verschil.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177700734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat doet elke maatschappij....
Dus dat Ryanair bashen is helemaal nergens voor nodig.
Ik heb dat bij elke maatschappij praktisch wel al gezien, ook Nederlandse.

Niet zo zeuren dat je gewoon random wat aangewezen krijgt als je er niet voor wilt betalen.
Zo werkt eigenlijk elke maatschappij.
Net ingecheckt bij Norwegian en zonder bijbetalen naast elkaar gezet. *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O* _O_
pi_177701427
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In theorie moeten ook rugtassen die groter zijn dan die kleine afmetingen (gratis) in het ruim. Ik vermoed dat ze zich in de praktijk vooral zullen richten op rolkoffers.

Maar goed het is nieuw beleid dat pas sinds heel kort effectief wordt gehandhaafd. Kan zijn dat ze nu nog
heel streng zijn daarom.
ik reis doorgaans met alleen 'n iets grotere rugzak dan als kleine tas mee de cabine in mag, mag altijd gewoon mee. Vooral trolleys en grote backpack gaan het ruim in. Gister reisde ik met m'n rugtas en een linnen tas met doos schoenen en mocht ze allebei meenemen. Hield er rekening mee dat ik m'n rugzak in ruim moest plaatsen maar 't was prima :)
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:19:07 #104
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177701622
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 19:03 schreef ozzietukker het volgende:
Het bieden van een X bedrag zou netjes zijn, ik heb wel eens geïnformeerd, ook al zag ik al vooraf aan mijn boarding pas dat ik ge-upgraded was, maar 3,5 uur later vertrekken was niet onmogelijk, maar op mijn vraag en daarna nog een andere passagier gaf men aan vrijwillig een latere vlucht nemen ¤ 100 zou opleveren.
Zucht, ik weet niet, maar dan ga je maar lekker iemand onvrijwillig van de vlucht gooien, en een aanmerkelijk hogere vergoeding betalen dan mensen hiermee willen afschepen. Want 18.30 weg of 22.10 maakt wel degelijk een verschil.
Zo heb ik in mijn studententijd eens vrijwillig drie vluchten vanaf Londen wegens overboeking laten gaan. Leverde 200 pond op, een overnachting en lunch, diner en ontbijt. De volgende morgen was ik 5 minuten te laat op mijn stageplek (was op Schiphol :D). 200 pond was toen nog 700 gulden, een enorm bedrag en meer dan een maand huur voor mij. Kon ik best gebruiken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 19 maart 2018 @ 19:58:59 #105
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177940319
Ik heb van Ryanair in de afgelopen 2 weken al 3x een melding van een wijziging van de vertrektijd gekregen, van steeds dezelfde vlucht. Is dat iets dat vaker gebeurt?

Gaat overigens om een vlucht die pas eind mei is.
pi_177949292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:26 schreef ZuidGrens het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid (zag dat deze vraag vaak gesteld is in vorige topics), mijn koffer was een paar cm te groot maar het is best flexibel materiaal, dus het kan nog enigszins indeuken voordat het in dat rek om te meten gaat. Ik heb niemand gezien, zowel op de heen- als de terugreis, die zijn koffer moest meten. Er liepen mensen met rugzakken rond waarvan ik met het blote oog kon zien dat ze minimaal 10 cm te groot waren. Die kregen een stickertje en moesten het ruim in, maar deze mensen hoefde niet extra te betalen. Kortom: niet te druk maken om een paar cm te veel, kans is aanwezig dat je bij moet betalen maar toch behoorlijk klein.
Gewoon inchecken en betalen. man, wat heb ik hier een grafhekel aan. Mensen die sowieso een te grote koffer mennemen, en koste wat het kist dat ding als handbagage willen meenemen.

nee, inchecken jij.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 maart 2018 @ 08:21:33 #107
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_177949311
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:58 schreef freako het volgende:
Ik heb van Ryanair in de afgelopen 2 weken al 3x een melding van een wijziging van de vertrektijd gekregen, van steeds dezelfde vlucht. Is dat iets dat vaker gebeurt?

Gaat overigens om een vlucht die pas eind mei is.
Ja is normaal. Meestal wijzigt het niet meer rond 2-3 weken van tevoren. Hou er wel rekening mee dat Ryanair 9 van de 10 keer te laat vertrekt, al halen ze dat vaak in tijdens het vliegen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_177949342
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, gek he :)
Maar service vind ik wel belangrijk. Als de NS vertraging heeft, krijg je ook vergoeding, dus waarom niet als het vliegtuig vertraging heeft?
En dat overboeking erbij hoort, vind ik heel raar. Dat gebeurt bij Ryanair gelukkig niet.
Nee, die schrappen gewoon vluchten als er te weinig tickets zijn verkocht. :') :')
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:25:37 #109
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177949354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:19 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Gewoon inchecken en betalen. man, wat heb ik hier een grafhekel aan. Mensen die sowieso een te grote koffer mennemen, en koste wat het kist dat ding als handbagage willen meenemen.

nee, inchecken jij.
Maar als ik het bij de laatste Ryanair vlucht die ik had zo bekeek, had driekwart een veel te grote koffer bij zich... Ik heb laatst juist een nieuw koffertje gekocht binnen de specs van Ryanair.
Don't let my username fool you...
pi_177949422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als ik het bij de laatste Ryanair vlucht die ik had zo bekeek, had driekwart een veel te grote koffer bij zich... Ik heb laatst juist een nieuw koffertje gekocht binnen de specs van Ryanair.
En daar moeten ze ook tegen optreden. Niets zo irritant als dat ik netjes mijn koffer incheck en beunhazen met man en macht proberen hun koffer als handbagage mee te nemen terwijl die eigenlijk te groot is. Plus dat de overhead cabins daardoor veel en veel te snel vol raken en ik mijn jas niet kwijt kan.
pi_177949614
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat doet elke maatschappij....
Dus dat Ryanair bashen is helemaal nergens voor nodig.
Ik heb dat bij elke maatschappij praktisch wel al gezien, ook Nederlandse.

Niet zo zeuren dat je gewoon random wat aangewezen krijgt als je er niet voor wilt betalen.
Zo werkt eigenlijk elke maatschappij.
Het is wel zo dat in het verleden Ryanair altijd je bij elkaar zette als er genoeg stoelen vrij waren. Nu hebben ze dat dus wel veranderd naar echt random verdelen.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 08:50:44 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177949669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:32 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En daar moeten ze ook tegen optreden. Niets zo irritant als dat ik netjes mijn koffer incheck en beunhazen met man en macht proberen hun koffer als handbagage mee te nemen terwijl die eigenlijk te groot is. Plus dat de overhead cabins daardoor veel en veel te snel vol raken en ik mijn jas niet kwijt kan.
Dat is al niet meer zo omdat je nu priority moet aanschaffen wil je je koffertje in je overhead lockers plaatsen. Dat is dus opgelost door de nieuwe regels van Ryanair.
Don't let my username fool you...
pi_177949708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:32 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En daar moeten ze ook tegen optreden. Niets zo irritant als dat ik netjes mijn koffer incheck en beunhazen met man en macht proberen hun koffer als handbagage mee te nemen terwijl die eigenlijk te groot is. Plus dat de overhead cabins daardoor veel en veel te snel vol raken en ik mijn jas niet kwijt kan.
het zit je wel dwars he, mensen met een koffer van 52×32×22...
pi_177951277
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:47 schreef VacaLoca het volgende:

Het is wel zo dat in het verleden Ryanair altijd je bij elkaar zette als er genoeg stoelen vrij waren. Nu hebben ze dat dus wel veranderd naar echt random verdelen.
Ja logisch ook.
Dat is ook het idee van een specifieke stoel bijkopen. Anders vervalt het hele nut daarvan.
Snap ook niet dat mensen daarover gaan janken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:32 schreef C.L.Werner het volgende:

En daar moeten ze ook tegen optreden. Niets zo irritant als dat ik netjes mijn koffer incheck en beunhazen met man en macht proberen hun koffer als handbagage mee te nemen terwijl die eigenlijk te groot is. Plus dat de overhead cabins daardoor veel en veel te snel vol raken en ik mijn jas niet kwijt kan.
Iedereen zou dit inderdaad gewoon netjes moeten doen, daar niet van.

Maar hou je jas gewoon bij de stoel dan? Niets zo makkelijk als dat.
Wees op tijd bij de gate dan kun je altijd je koffer kwijt. Heb hem zelf liever lekker gratis in het ruim, scheelt weer gedoe.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:25 schreef Metalfreak het volgende:

Maar als ik het bij de laatste Ryanair vlucht die ik had zo bekeek, had driekwart een veel te grote koffer bij zich... Ik heb laatst juist een nieuw koffertje gekocht binnen de specs van Ryanair.
Wel knap dat je dat met het blote oog zo ziet.
Zal de bemanning vast wel op proberen te letten.
pi_177951543
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

het zit je wel dwars he, mensen met een koffer van 52×32×22...
Wel omdat dat koffertje vaak naar 55x35x25 gaat en dan lopen klagen.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:51:18 #116
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177952002
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:19 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Gewoon inchecken en betalen. man, wat heb ik hier een grafhekel aan. Mensen die sowieso een te grote koffer mennemen, en koste wat het kist dat ding als handbagage willen meenemen.

nee, inchecken jij.
Is een oude post. Maar even voor jouw informatie: de koffer is gemaakt van flexibel materiaal dus voldeed gewoon aan de eisen.
pi_177952474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:30 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wel omdat dat koffertje vaak naar 55x35x25 gaat en dan lopen klagen.
ik loop altijd probleemloos het vliegtuig binnen met 2 stuks te grote handbagage.

Trolleys zijn voor het plebs.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 11:18:15 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177952586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wel knap dat je dat met het blote oog zo ziet.
Zal de bemanning vast wel op proberen te letten.
Zoals ze bij ons zeggen: een schele op de Maasbrug kan dat nog zien... Die afmetingen van Ryanair zijn behoorlijk klein en als je zelf zo'n koffertje bij je hebt dat net voldoet aan de eisen en de rest heeft allemaal duidelijk grotere koffers bij zich, dan zie je dat wel ja...
Don't let my username fool you...
pi_177952657
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zoals ze bij ons zeggen: een schele op de Maasbrug kan dat nog zien... Die afmetingen van Ryanair zijn behoorlijk klein en als je zelf zo'n koffertje bij je hebt dat net voldoet aan de eisen en de rest heeft allemaal duidelijk grotere koffers bij zich, dan zie je dat wel ja...
Ryanair heeft dezelfde maten hoor als de rest.

Nee, ouderwetse wizzair maten _O_ dat waren nog eens tijden _O_
pi_177952818
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik loop altijd probleemloos het vliegtuig binnen met 2 stuks te grote handbagage.

Trolleys zijn voor het plebs.
Plebs zoals jij zouden ze moeten weigeren. Als jij naast me zit op het vliegtuig krijg je klappen.
pi_177952888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:28 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Plebs zoals jij zouden ze moeten weigeren. Als jij naast me zit op het vliegtuig krijg je klappen.
stoer hoor. Lijkt me lachen om dan te zien hoe je een vliegverbod krijgt en met de boot naar het vasteland moet en dan een week in de bus naar huis...
pi_177952990
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

stoer hoor. Lijkt me lachen om dan te zien hoe je een vliegverbod krijgt en met de boot naar het vasteland moet en dan een week in de bus naar huis...
Nog leuker is om te zien hoe jij het vliegtuig uit gezet wordt omdat je je OPZETTELIJK niet aan de regels houdt. Dat is reden om jou de toegang te weigeren.
pi_177953295
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:

Zoals ze bij ons zeggen: een schele op de Maasbrug kan dat nog zien... Die afmetingen van Ryanair zijn behoorlijk klein en als je zelf zo'n koffertje bij je hebt dat net voldoet aan de eisen en de rest heeft allemaal duidelijk grotere koffers bij zich, dan zie je dat wel ja...
Die afmetingen zijn bij elke maatschappij hetzelfde?
Ja oke scheelt eens een keer een cm.... (altijd dat Ryanair bashen hier lol).

''Koffertje'', ik heb zelf zo'n ding wat er prima aan voldoet maar die dingen zijn gewoon groot zat.
Ja als de ander echt een significant grotere heeft zie je dat, maar niet als het net even klein stukje groter is.
pi_177953376
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:31 schreef Yreal het volgende:

stoer hoor. Lijkt me lachen om dan te zien hoe je een vliegverbod krijgt en met de boot naar het vasteland moet en dan een week in de bus naar huis...
Niet eens met die Ryanair basher en zeurpiet.
Maar wel eens dat je je er gewoon aan moet houden. Ryanair hanteert dezelfde afmetingen als alle maatschappijen, hou je daar gewoon aan.

Zo moeilijk is het niet om je netjes aan de regels te houden. Wil je meer mee betaal dan bij zoals het hoort. En ook daarmee is het niet alsof Ryanair het belachelijk anders doet, want elke maatschappij heeft ook daarin dezelfde regels.
pi_177954113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:35 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Nog leuker is om te zien hoe jij het vliegtuig uit gezet wordt omdat je je OPZETTELIJK niet aan de regels houdt. Dat is reden om jou de toegang te weigeren.
right. Mensen worden het vliegtuig uitgezet als ze meer handbagage hebben dan toegestaan.

Zou betalen voor de beelden _O_
pi_177954161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niet eens met die Ryanair basher en zeurpiet.
Maar wel eens dat je je er gewoon aan moet houden. Ryanair hanteert dezelfde afmetingen als alle maatschappijen, hou je daar gewoon aan.

Zo moeilijk is het niet om je netjes aan de regels te houden. Wil je meer mee betaal dan bij zoals het hoort. En ook daarmee is het niet alsof Ryanair het belachelijk anders doet, want elke maatschappij heeft ook daarin dezelfde regels.
kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst Ryanair heb gevlogen...

Loop nu gewoon een beetje te trollen. Mensen op hun smoel slaan omdat ze meer handbagage hebben, doe normaal :') neemt nog niet weg dat zolang je geen harde trolley hebt het niemand boeit dat ze te groot zijn.
pi_177955348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:18 schreef Metalfreak het volgende:
Die afmetingen van Ryanair zijn behoorlijk klein
Ik weet niet wat jij meeneemt op vakantie maar ik kan bij Ryanair gewoon my grote backpack meenemen die netjes binnen de maten valt. In die backpack past meer zooi dan je nodig hebt op een doorsnee vakantie.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177956237
Jeetje, mijn laatste ryanair vlucht was in oktober. Snel even eentje boeken.

Edit :

Gratis vliegen _O_

[ Bericht 48% gewijzigd door Yreal op 20-03-2018 14:04:36 ]
pi_177956340
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

right. Mensen worden het vliegtuig uitgezet als ze meer handbagage hebben dan toegestaan.

Zou betalen voor de beelden _O_
Maar niet betalen voor je koffer :')
pi_177956348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:17 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij meeneemt op vakantie maar ik kan bij Ryanair gewoon my grote backpack meenemen die netjes binnen de maten valt. In die backpack past meer zooi dan je nodig hebt op een doorsnee vakantie.
Wat is een doorsnee vakantie?
pi_177956404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Maar niet betalen voor je koffer :')



Betaal ook niet voor mijn tickets.

Vooral dat zinnetje nog achter de -0,01 _O_
  One tough cookie dinsdag 20 maart 2018 @ 14:07:25 #132
169210 liesje1979
pi_177956448
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betaal ook niet voor mijn tickets.

Vooral dat zinnetje nog achter de -0,01 _O_
_O-
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:08:33 #133
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_177956482
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 11:28 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Plebs zoals jij zouden ze moeten weigeren. Als jij naast me zit op het vliegtuig krijg je klappen.
Je laat je van je beste kant zien.
pi_177956495
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:07 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

_O-
Je kan heel goed aan de beurskoers van edreams zien wanneer ik deze grap doorhad.
pi_177956535
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Betaal ook niet voor mijn tickets.

Vooral dat zinnetje nog achter de -0,01 _O_
Gefeliciteerd. Maar wat dit met de regels voor ruim & handbagage te maken heeft ontgaat mij even.
pi_177956553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:11 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Maar wat dit met de regels voor ruim & handbagage te maken heeft ontgaat mij even.
Dan ga ik toch ook niet voor een tas betalen?
pi_177956614
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan ga ik toch ook niet voor een tas betalen?
Dat is de logica van een asociale vliegtuigpassagier. Je denkt zeker ook dat je meer rechten hebt omdat je naar de business lounge mag :') :')
pi_177956639
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Dat is de logica van een asociale vliegtuigpassagier. Je denkt zeker ook dat je meer rechten hebt omdat je naar de business lounge mag :') :')
Als ik het recht heb om de lounge te betreden heb ik sowieso al één recht meer dan iemand die dat niet mag...

En met een gold kaart heb je nog veel meer "rechten"....
pi_177956848
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als ik het recht heb om de lounge te betreden heb ik sowieso al één recht meer dan iemand die dat niet mag...

En met een gold kaart heb je nog veel meer "rechten"....
Ze zouden jou al die rechten moeten afpakken.
pi_177957674
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:23 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ze zouden jou al die rechten moeten afpakken.
Stuur star alliance een mailtje.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:09:34 #141
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_177962282
Iemand al bij Norwegian geboekt voor de NYC-route? Niet dat ik ga boeken, ben benieuwd naar de animo voor de route.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_177976257
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stuur star alliance een mailtje.
Wat heeft star alliance hier nou mee te maken. Daar hoort Ryan air niet bij, of kom je nu weer met een photoshop dat je 0,01 voor een ticket betaalt dus ook lid van star alliance bent of zo?
  zondag 25 maart 2018 @ 23:28:21 #143
258802 Yreal
henk..!
pi_178088972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wat heeft star alliance hier nou mee te maken.
Jij begint te bitchen over mijn lounge acces...
quote:
Daar hoort Ryan air niet bij, of kom je nu weer met een photoshop dat je 0,01 voor een ticket betaalt dus ook lid van star alliance bent of zo?
Die is echt hoor... Voer maar eens een ticket van 9,99 in op de edreams app en dan voer je APP10 in als promo.
pi_178089429
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:28 schreef Yreal het volgende:
Die is echt hoor... Voer maar eens een ticket van 9,99 in op de edreams app en dan voer je APP10 in als promo.
Thanks voor de tip. Na de ticket van 5 euro is dit toch wel het ultieme doel. _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178092941
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 00:16 schreef ITrade het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Na de ticket van 5 euro is dit toch wel het ultieme doel. _O_
dat net te kijken naar volgens mij werkt het niet meer. Je krijgt -0.01 nog wel maar kan dan niet afrekenen.

En ze hebben de transavia bug ook gefixt ;(
pi_178093390
quote:
15s.gif Op maandag 26 maart 2018 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat net te kijken naar volgens mij werkt het niet meer. Je krijgt -0.01 nog wel maar kan dan niet afrekenen.

En ze hebben de transavia bug ook gefixt ;(
Jammer :(

De Transavia bug ken ik niet?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178094039
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

Jammer :(

De Transavia bug ken ik niet?
alles van transavia werd afgeprijsd in hun app. Zeg maar 15¤ voor Dubai enzo.

Heb voor 20¤ retour naar madeira geboekt _O_ 15¤ retour belgrado _O_ 20¤ retour Tenerife _ 1.6¤ retour Barcelona _O_ 20¤ retour Dubrovnik _O_
pi_178101422
Die Ryanair optie werkt trouwens weer.
pi_178102245
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:07 schreef Yreal het volgende:
Die Ryanair optie werkt trouwens weer.
Via de eDreams app?
pi_178102278
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:28 schreef Yreal het volgende:
Die is echt hoor... Voer maar eens een ticket van 9,99 in op de edreams app en dan voer je APP10 in als promo.
Hoe doe ik dat, sorry ;(
  maandag 26 maart 2018 @ 18:46:07 #151
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178105114
Edreams rekent flink commissie. Vlucht is bij hen 15 euro duurder!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178117224
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:47 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat, sorry ;(
je zoekt een vlucht van 9.99 of minder
Je zet je edreams app op rest of World
Je zoekt diezelfde vlucht op die als het goed is ook 9.99 is.
Je neemt een verzekering
Je voert app10 in
Je haalt de verzekering eraf
Viola, -0.01¤.
Dan betalen met PayPal en je bent er.

Als je er nog niet uitkomt dm me maar dan stuur ik je een linkje met plaatjes.
pi_178117240
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:46 schreef Spaardertje het volgende:
Edreams rekent flink commissie. Vlucht is bij hen 15 euro duurder!
edreams moet ook kapot

Daarom is het zo leuk als ze gratis vluchten weggeven en dikke verliezen maken _O_
pi_178117417
Flybe heeft enkeltjes Groningen - Southend voor 15 euro, reizen tm half juli. Ben het aanbiedingen topic weer eens kwijt. :(
pi_178118202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:02 schreef MCH het volgende:
Flybe heeft enkeltjes Groningen - Southend voor 15 euro, reizen tm half juli. Ben het aanbiedingen topic weer eens kwijt. :(
volgens bovenstaande methode, 5¤
  dinsdag 27 maart 2018 @ 11:13:29 #156
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178119412
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zoekt een vlucht van 9.99 of minder
Je zet je edreams app op rest of World
Je zoekt diezelfde vlucht op die als het goed is ook 9.99 is.
Je neemt een verzekering
Je voert app10 in
Je haalt de verzekering eraf
Viola, -0.01¤.
Dan betalen met PayPal en je bent er.

Als je er nog niet uitkomt dm me maar dan stuur ik je een linkje met plaatjes.
Het werkt. Thanks! Mijn Pm kan je als niet verzonden beschouwen.

Wel zijn de prijzen op edreams doorgaans (een stuk) duurder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Spaardertje op 27-03-2018 12:40:24 ]
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178122152
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:13 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Het werkt. Thanks! Mijn Pm kan je als niet verzonden beschouwen.

Wel zijn de prijzen op edreams doorgaans (een stuk) duurder.
klopt.

Daarom is t ook zo lollig om ze te naaien zo.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 13:42:35 #158
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178122940
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zoekt een vlucht van 9.99 of minder
Je zet je edreams app op rest of World
Je zoekt diezelfde vlucht op die als het goed is ook 9.99 is.
Je neemt een verzekering
Je voert app10 in
Je haalt de verzekering eraf
Viola, -0.01¤.
Dan betalen met PayPal en je bent er.

Als je er nog niet uitkomt dm me maar dan stuur ik je een linkje met plaatjes.
:D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178145264
Gewoon al die tickets boeken en hopen dat er vertraging is ergens en dan je E261 claim indienen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:39:25 #160
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178148182
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:15 schreef Yreal het volgende:
Gewoon al die tickets boeken en hopen dat er vertraging is ergens en dan je E261 claim indienen.
Geld dat echt? Moet je daar niet voor ingecheckt zijn?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178148339
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:39 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Geld dat echt? Moet je daar niet voor ingecheckt zijn?
vast niet. maar het idee is leuk
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:48:03 #162
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178148367
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

vast niet. maar het idee is leuk
Haha dan moet je deze doen:

31 maart

Lpa-boh 5 euro.. lange afstand, dus veel geld bij annulering/vertraging. :P :D
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178148385
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:48 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Haha dan moet je deze doen:

31 maart

Lpa-boh 5 euro.. lange afstand, dus veel geld bij annulering/vertraging. :P :D
Ja die tickets vanuit spanje zijn echt veel te goedkoop nu
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:51:21 #164
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178148461
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja die tickets vanuit spanje zijn echt veel te goedkoop nu
Maar helaas hebben wij daar niets aan.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178148487
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:51 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Maar helaas hebben wij daar niets aan.
Nee. Heel veel spul ook gewoon onder de euro op de ryanair site zelf. Echt gekkigheid hoor.
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:06 #166
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178148572
quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Heel veel spul ook gewoon onder de euro op de ryanair site zelf. Echt gekkigheid hoor.
Ik ga eens even kijken hoe het zit met vertraging/annulering als je wel een ticket hebt, maar niet vliegt.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 28 maart 2018 @ 14:57:25 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178148596
Hoe zoeken jullie dan; ik zie gewoon prijzen van boven 40 eurootjes
pi_178148649
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:56 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ik ga eens even kijken hoe het zit met vertraging/annulering als je wel een ticket hebt, maar niet vliegt.
Deel vooral je bevindingen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 15:04:44 #169
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178148754
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Deel vooral je bevindingen.
Even gebeld.... bij annuleringen krijg je wel geld, vertraging niet.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_178166035
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zoekt een vlucht van 9.99 of minder
Je zet je edreams app op rest of World
Je zoekt diezelfde vlucht op die als het goed is ook 9.99 is.
Je neemt een verzekering
Je voert app10 in
Je haalt de verzekering eraf
Viola, -0.01¤.
Dan betalen met PayPal en je bent er.

Als je er nog niet uitkomt dm me maar dan stuur ik je een linkje met plaatjes.
Prachtige tip. Je moet er maar op komen.
pi_178167151
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe zoeken jullie dan; ik zie gewoon prijzen van boven 40 eurootjes
Ik kan bij Ryanair inderdaad ook bijna niet van die goedkope tickets vinden. Alleen paar vluchten naar Edinburgh in april komen onder de 10 euro, verder is alles duurder.
pi_178168719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:28 schreef heite het volgende:

[..]

Ik kan bij Ryanair inderdaad ook bijna niet van die goedkope tickets vinden. Alleen paar vluchten naar Edinburgh in april komen onder de 10 euro, verder is alles duurder.
Tip: Vertrekken vanaf Charleroi of Weeze. Beide per auto of OV makkelijk bereikbaar.
pi_178171381
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:14 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Tip: Vertrekken vanaf Charleroi of Weeze. Beide per auto of OV makkelijk bereikbaar.
:')

Zeker voor Charleroi ben je alweer zoveel exta aanreiskosten kwijt dat je beter dat iets duurdere Nederlandse ticket kunt boeken.
pi_178171768
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:40 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Zeker voor Charleroi ben je alweer zoveel exta aanreiskosten kwijt dat je beter dat iets duurdere Nederlandse ticket kunt boeken.
he, goed dat je er bent. Ik geloof dat je altijd riep dat dit niet Kon en ik maar wat uit mijn nek lulde?
pi_178172145
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

he, goed dat je er bent. Ik geloof dat je altijd riep dat dit niet Kon en ik maar wat uit mijn nek lulde?
Wat kan niet?
pi_178172240
Tip voor Weeze airport: parkeer op de P+R bij Kavealear, dat is kosteloos en geen tijd aan verbonden.
pi_178172259
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat kan niet?
gratis vliegen
pi_178172514
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

gratis vliegen
Ok
pi_178172909
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Ok
lukt het niet?
pi_178173278
quote:
9s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

lukt het niet?
Ik hoef nergens heen :)
pi_178211356
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:40 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Zeker voor Charleroi ben je alweer zoveel exta aanreiskosten kwijt dat je beter dat iets duurdere Nederlandse ticket kunt boeken.
Neuh, ligt eraan waar je woont in Nederland. Wat voor mij geldt, hoeft niet voor jou te gelden.

Met je :').

:')!
pi_178220647
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:59 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Neuh, ligt eraan waar je woont in Nederland. Wat voor mij geldt, hoeft niet voor jou te gelden.

Met je :').

:')!
Onder de rivieren wonen :r :')

Maar jouw auto staat gratis op Charleroi? Kijk in Nederland kom je vanaf elke plek met een station voor 12 euro in Eindhoven.
pi_178222787
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik hoef nergens heen :)
doe je hier dan
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:20:19 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_178281995
dat grapje van de vorige pagina geeft trouwens ook wat grappige resultaten als Groningen - Londen - Macnhester/dublin voor 10 euro
pi_178284963
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:20 schreef Yreal het volgende:
dat grapje van de vorige pagina geeft trouwens ook wat grappige resultaten als Groningen - Londen - Macnhester/dublin voor 10 euro
Waarom zou je dat willen als EIN/AMS - MAN/DUB ook vaak goedkoop te krijgen is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2018 19:51:06 ]
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2018 @ 09:43:11 #186
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178296427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen als EIN/AMS - MAN/DUB ook vaak goedkoop te krijgen is?
Dat valt steeds meer tegen, heb het gevoel dat ryanair steeds duurder wordt.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 4 april 2018 @ 11:42:25 #187
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_178298455
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:43 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dat valt steeds meer tegen, heb het gevoel dat ryanair steeds duurder wordt.
En steeds slechtere service. Wij gaan niet meer met Ryanair, als ik dan toch veel moet betalen ga ik liever met een echte maatschappij in plaats van met veevervoer.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_178315322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen als EIN/AMS - MAN/DUB ook vaak goedkoop te krijgen is?
Gewoon, voor the lulz. Bovendien staat EIN-MAN er momenteel op voor 200 euro deze maand. Lama dan.

Maar belangrijker. Omdat ATR72 _O_


Ben geen vliegtuigen nerd, kan nog geen B737 van een A350 onderscheiden, maar turboporps zijn baas _O_
  donderdag 5 april 2018 @ 00:21:47 #189
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_178315667
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:43 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Dat valt steeds meer tegen, heb het gevoel dat ryanair steeds duurder wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2018 @ 10:12:51 #190
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178319034
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:20 schreef Yreal het volgende:
dat grapje van de vorige pagina geeft trouwens ook wat grappige resultaten als Groningen - Londen - Macnhester/dublin voor 10 euro
Zou je mij willen DM'men hoe je dat doet? Ik moet binnenkort naar Dublin.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 11:33:51 #191
45833 crew  Fogel
pi_178320358
quote:
5s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:12 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Zou je mij willen DM'men hoe je dat doet? Ik moet binnenkort naar Dublin.
Staat toch in post 152?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2018 @ 11:48:36 #192
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178320556
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Staat toch in post 152?
en die vlucht van 9,99 zoek je gewoon op de websites van de maatschappijen zelf? Want dan ben ik wel even bezig om er een te vinden. Of google je op "vluchten onder de 10 euro"?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178321548
quote:
8s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:48 schreef fraubitch het volgende:

[..]

en die vlucht van 9,99 zoek je gewoon op de websites van de maatschappijen zelf? Want dan ben ik wel even bezig om er een te vinden. Of google je op "vluchten onder de 10 euro"?

dat, of skyscanner. Ryanair heeft gewoon de optie om per vertrekpunt de opties gerangschikt te krijgen op prijs en daarna een maandoverzicht van prijzen .
pi_178344454
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_178344713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:42 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En steeds slechtere service. Wij gaan niet meer met Ryanair, als ik dan toch veel moet betalen ga ik liever met een echte maatschappij in plaats van met veevervoer.
Steeds slechtere service impliceert dat er ooit sprake was van enige vorm van service bij Ryanair..

Ik bedoel, het is een prima manier om spotgoedkoop van A naar B te gaan. Maar je moet geen verwachtingen hebben dat je ook maar iets meer dan dat krijgt. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2018 @ 14:32:34 #196
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_178346049
quote:
omg inderdaad...
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_178346951
quote:
Azijnpisser, dat.
Het hele stukje over het inchecken heeft niks met Ryan air te maken. Is overal druk en gedoe en hangen en wachten. Tenzij je business vliegt dan.
En in het vliegtuig... voor die korte tripjes vind ik het prima om knus te zitten en geen drankje te krijgen. Met het geld wat ik bespaar koop ik zelf lekkerder spul en kan het investeren in de rest van mijn reis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178461621
De CEO van edreams heet Gerrit goedkoop _O_ :D
pi_178467127
quote:
Volgens hem vliegen de vliegtuigen zelden op tijd, maar ik heb nu al 20 tot 30 keer met Ryanair gevlogen en ze vertrokken bij mij altijd op tijd. In tegenstelling tot Wizzair overigens, daar heb ik altijd vertraging mee op de een of andere manier.
pi_178469128
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 13:16 schreef heite het volgende:

[..]

Steeds slechtere service impliceert dat er ooit sprake was van enige vorm van service bij Ryanair..

Ik bedoel, het is een prima manier om spotgoedkoop van A naar B te gaan. Maar je moet geen verwachtingen hebben dat je ook maar iets meer dan dat krijgt. ;)
Al dat always getting better is ook zo kut. Als ik service wil ga ik wil met singapore airways ofzo. Old school ryanair _O_ 2cm te grote bagage? LAPPEN _O_ 1 minute te laat aan de gate? DOEI _O_
  donderdag 12 april 2018 @ 16:18:36 #201
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178470969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:27 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Volgens hem vliegen de vliegtuigen zelden op tijd, maar ik heb nu al 20 tot 30 keer met Ryanair gevlogen en ze vertrokken bij mij altijd op tijd. In tegenstelling tot Wizzair overigens, daar heb ik altijd vertraging mee op de een of andere manier.
Volgens mij heb ik ook nog nooit een RyanAir vlucht gehad die te laat was. Ja, je staat meestal nog wel even te taxiën en je komt nooit los op de tijd dat het gepland staat, maar dat heb ik nog nooit anders meegemaakt bij full service vliegtuigmaatschappijen. Hun vluchttijden staan meestal juist ruim gepland zodat ze daardoor toch op tijd op de bestemming aankomen.

Ik vind RyanAir gewoon prima, je krijgt waar je voor betaalt. Ik hoef geen "gratis" drankje op een vlucht van 1,5 uur... Laatst een 5 uur lange vlucht met RyanAir gehad en ja, dan krijg je wel dorst, maar dan koop je iets voor een paar euro. Prima, dan kost me die vlucht 53 euro in plaats van 50 euro, nou nou, wat is het toch een uitknijperij. Overigens hadden de stewards en stewardessen op die vlucht de grootste lol en waren ze continu grapjes aan het maken over de intercom, dus chagrijnige stewardessen? Verre van juist, eentje had wel tranen ja, van het lachen :P
Don't let my username fool you...
pi_178472072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook nog nooit een RyanAir vlucht gehad die te laat was. Ja, je staat meestal nog wel even te taxiën en je komt nooit los op de tijd dat het gepland staat, maar dat heb ik nog nooit anders meegemaakt bij full service vliegtuigmaatschappijen. Hun vluchttijden staan meestal juist ruim gepland zodat ze daardoor toch op tijd op de bestemming aankomen.

Ik vind RyanAir gewoon prima, je krijgt waar je voor betaalt. Ik hoef geen "gratis" drankje op een vlucht van 1,5 uur... Laatst een 5 uur lange vlucht met RyanAir gehad en ja, dan krijg je wel dorst, maar dan koop je iets voor een paar euro. Prima, dan kost me die vlucht 53 euro in plaats van 50 euro, nou nou, wat is het toch een uitknijperij. Overigens hadden de stewards en stewardessen op die vlucht de grootste lol en waren ze continu grapjes aan het maken over de intercom, dus chagrijnige stewardessen? Verre van juist, eentje had wel tranen ja, van het lachen :P
Ryanair valt opzich wel mee ja. Niet echt duurder dan hun soortgenoten wat betreft drankjes, sowieso beter dan easyjet.

Wisselt ook heel erg wat voor crew je hebt trouwens. Die van londen zijn meestal chago, van plekken als lissabon vind ik ze toch wel lollig.
pi_180858092
Vraagje, eind volgende maand een vlucht gepland met RyanAir. Hoe groot is de kans dat men dan gaat staken? Is dit eventueel vergoedt, ook indien dit betekend een andere vlucht moeten regelen? Al dan niet in een reisverzekering?
- Met zuidelijke groet -
pi_180860516
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 17:13 schreef Schnitzels het volgende:
Vraagje, eind volgende maand een vlucht gepland met RyanAir. Hoe groot is de kans dat men dan gaat staken? Is dit eventueel vergoedt, ook indien dit betekend een andere vlucht moeten regelen? Al dan niet in een reisverzekering?
Tja, de kans is echt niet heel groot, maar het kan gebeuren inderdaad..

Ryanair biedt je het volgende aan als het gebeurt: mee op een andere vlucht (snel reageren hierop, want ook deze kan vol raken) of geld terug.

Wat te doen als het gebeurt?
1. Optie geld terug en elders nieuw ticket boeken. Dure optie, maar kan je vakantie redden
2. Zoeken naar een goed alternatief bij Ryanair. Denk dan een beetje out of the box. Ryanair vliegt bijvoorbeeld ook vanaf Brussel en Weeze naar veel bestemmingen,die qua eerstvolgende vlucht misschien handiger zijn. Je kunt via chat of telefoon soms meer voor elkaar krijgen qua omboeken dan via het systeem zelf.

Financiele compensatie:
Ryanair heeft al aangegeven geen EU-compensaties uit zichzelf te gaan vergoeden voor deze stakingen, omdat ze het als overmacht bestemplen. Je kunt je het beste bij een claimbureau aanmelden als het je overkomt, en die het juridisch met Ryanair laten uitvechten. Dan krijg je tenminste iets terug.

Je reisverzekering? Sorry, geen enkele reisverzekering die annuleringen of vertragingen dekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Reageurs op 31-07-2018 19:48:29 ]
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:03:11 #205
258802 Yreal
henk..!
pi_180864285
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:30 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Tja, de kans is echt niet heel groot, maar het kan gebeuren inderdaad..

Ryanair biedt je het volgende aan als het gebeurt: mee op een andere vlucht (snel reageren hierop, want ook deze kan vol raken) of geld terug.

Wat te doen als het gebeurt?
1. Optie geld terug en elders nieuw ticket boeken. Dure optie, maar kan je vakantie redden
2. Zoeken naar een goed alternatief bij Ryanair. Denk dan een beetje out of the box. Ryanair vliegt bijvoorbeeld ook vanaf Brussel en Weeze naar veel bestemmingen,die qua eerstvolgende vlucht misschien handiger zijn. Je kunt via chat of telefoon soms meer voor elkaar krijgen qua omboeken dan via het systeem zelf.

Financiele compensatie:
Ryanair heeft al aangegeven geen EU-compensaties uit zichzelf te gaan vergoeden voor deze stakingen, omdat ze het als overmacht bestemplen. Je kunt je het beste bij een claimbureau aanmelden als het je overkomt, en die het juridisch met Ryanair laten uitvechten. Dan krijg je tenminste iets terug.

Je reisverzekering? Sorry, geen enkele reisverzekering die annuleringen of vertragingen dekt.
De Nederlandse piloten komen nu ook in opstand, evenals de duitsers. O leary zijn reactie was dat hij de vliegtuigen ook naar Polen kan verplaatsen.

Dus, NOU....
pi_180864475
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

De Nederlandse piloten komen nu ook in opstand, evenals de duitsers. O leary zijn reactie was dat hij de vliegtuigen ook naar Polen kan verplaatsen.

Dus, NOU....
Net alsof er in Polen evenveel vraag is naar vliegtickets als in Nederland en Duitsland. O'Leary kan echt niet zomaar een groot deel van z'n vloot in Polen rendabel maken. Dus het is een beetje bluffen van hem, om de piloten hier onzeker te maken.

Qua staking denk ik dat VNV hetzelfde wil gaan aanpakken als in 2016 bij Easyjet (daar hebben ze toen goed resultaat mee gehaald). Dus elke 3 weken een dag staken.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 08:59:12 #207
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180868827
Ik hoop in elk geval dat ze a.s. zondag niets gaan doen, dan moet ik nog even vliegen met ze... En volgende week zondag weer, maar als ik eenmaal op bestemming ben, zie ik het wel :P
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 10:25:54 #208
45833 crew  Fogel
pi_180870361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:30 schreef Reageurs het volgende:

[..]


Je reisverzekering? Sorry, geen enkele reisverzekering die annuleringen of vertragingen dekt.
Onzin. In ieder geval de anwb reisverzekering dekt al verblijfkosten voor de dagen die je extra moet blijven wegens een staking/annulering.

Kijk gewoon even je polis na of bel je verzekering om er achter te komen of/hoe je verzekerd bent.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_180874847
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 10:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Onzin. In ieder geval de anwb reisverzekering dekt al verblijfkosten voor de dagen die je extra moet blijven wegens een staking/annulering.

Kijk gewoon even je polis na of bel je verzekering om er achter te komen of/hoe je verzekerd bent.
Er is een verschil tussen heenvlucht en terugvlucht inderdaad.
Bij heenvlucht is de reis niet begonnen en is de reisverzekering nooit en nergens geldig.
Bij de terugvlucht ben je op reis en kan de verzekering geldig zijn. Echter zegt ook de ANWB dat je in dat geval tot Ryanair moet wenden.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:49:05 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180875634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:01 schreef Reageurs het volgende:
Bij heenvlucht is de reis niet begonnen en is de reisverzekering nooit en nergens geldig.
Ook dat ligt er maar net aan wat je allemaal verzekerd hebt.
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 15:13:31 #211
45833 crew  Fogel
pi_180876124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:01 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen heenvlucht en terugvlucht inderdaad.
Bij heenvlucht is de reis niet begonnen en is de reisverzekering nooit en nergens geldig.
Bij de terugvlucht ben je op reis en kan de verzekering geldig zijn. Echter zegt ook de ANWB dat je in dat geval tot Ryanair moet wenden.
Je ziet het wel heel erg zwart/wit allemaal.
Beste idee is om gewoon contact op te nemen met de reisverzekering, de dekking is verschillend van product tot product. Dus wat voor jou van toepassing is, is niet automatisch een absolute waarheid voor anderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 15:13:57 #212
45833 crew  Fogel
pi_180876136
Wat Fred zegt dus ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 1 augustus 2018 @ 18:15:00 #213
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_180879391
Ik vlieg 10 augustus met laudamotion (uitgevoerd door Ryanair). Ben benieuwd dus!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 1 augustus 2018 @ 22:23:59 #214
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_180884517
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:15 schreef Spaardertje het volgende:
Ik vlieg 10 augustus met laudamotion (uitgevoerd door Ryanair). Ben benieuwd dus!
Vlieg je vanaf Dusseldorf?
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_180885383
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:12 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Net alsof er in Polen evenveel vraag is naar vliegtickets als in Nederland en Duitsland. O'Leary kan echt niet zomaar een groot deel van z'n vloot in Polen rendabel maken. Dus het is een beetje bluffen van hem, om de piloten hier onzeker te maken.

Qua staking denk ik dat VNV hetzelfde wil gaan aanpakken als in 2016 bij Easyjet (daar hebben ze toen goed resultaat mee gehaald). Dus elke 3 weken een dag staken.
in Dublin is hij toch echt aan het afbouwen nu...
pi_180885396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:15 schreef Spaardertje het volgende:
Ik vlieg 10 augustus met laudamotion (uitgevoerd door Ryanair). Ben benieuwd dus!
dan staken de Zweden en belgen.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:00:49 #217
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_180885413
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:23 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Vlieg je vanaf Dusseldorf?
Yes!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:01:22 #218
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_180885424
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 23:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan staken de Zweden en belgen.
Wellicht dat Duitsland er zich ook bij aansluit staat op het nieuws.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  donderdag 2 augustus 2018 @ 10:25:03 #219
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_180892297
quote:
15s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

in Dublin is hij toch echt aan het afbouwen nu...
Arme medewerkers, op de ene dag werk je je suf en op de andere dag krijg je een brief of je naar Polen gaat want anders ontslag.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_180893132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:25 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Arme medewerkers, op de ene dag werk je je suf en op de andere dag krijg je een brief of je naar Polen gaat want anders ontslag.
Misschien in Ierland, maar of ze daar in andere landen mee weg komen. In Nederland heeft Ryanair laatst bot gevangen bij het in een zaak over de overplaatsing van een Stewardess. Al kan een Nederlandse rechter als de feiten en omstandigheden anders zijn natuurlijk anders oordelen.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHSHE:2018:2826
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 12:04:57 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180894150
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je ziet het wel heel erg zwart/wit allemaal.
Beste idee is om gewoon contact op te nemen met de reisverzekering, de dekking is verschillend van product tot product. Dus wat voor jou van toepassing is, is niet automatisch een absolute waarheid voor anderen.
Sowieso ANWB reisverzekering O+ alleen maar goede ervaringen mee!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:35:32 #222
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180894811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sowieso ANWB reisverzekering O+ alleen maar goede ervaringen mee!
Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor :? Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen... :P
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 2 augustus 2018 @ 14:49:07 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_180897867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor :? Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen... :P
1 goede ervaring. Een beetje offtopic maar goed: toen we in 1988 met het gezin op vakantie waren in Griekenland overleed mijn oma. Er was toen nog geen mobiel contact dus de ANWB heeft een oproep uitgestuurd via de wereldomroep om ons op de hoogte te brengen. Vervolgens hebben ze de hele terugreis voor ons geregeld: tickets naar Nederland, de auto werd helemaal teruggereden naar Nederland en ons hotel in Nederland werd voor een paar dagen vergoed. Zij waren dus echt een redder in een hele moeilijke tijd O+ Sindsdien ben ik trouw aan de ANWB omdat ik weet dat, mocht er iets gebeuren, zij het allemaal goed regelen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:33:24 #224
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_180916091
En de Ierse piloten besluiten nu ook om te gaan staken, 10 augustus samen met de Belgische en de Zweedse collega's.

https://www.upinthesky.nl(...)ustus-ook-werk-neer/
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_180916207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Meerdere dus al, waar gebruik je je reisverzekering dan voor :? Ik heb al jaren een doorlopende reisverzekering, maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten claimen... :P
Schade aan of diefstal van je spullen, de kosten die je maakt als je met spoed naar huis moet (overlijden of ziekte)... dat zijn wel de meest voorkomende situaties denk ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:46:53 #226
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916364
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Schade aan of diefstal van je spullen, de kosten die je maakt als je met spoed naar huis moet (overlijden of ziekte)... dat zijn wel de meest voorkomende situaties denk ik.
Ja snap ik, maar als ik zie wat de waarde is van de spullen is die ik altijd meesleep, dan is dat ook weer niet zoiets waarvoor ik voor een los item zou gaan claimen... Bij spoed naar huis zou het eigenlijk niet in me opkomen om de reisverzekering in te schakelen, goed dat je het zegt ;)
Don't let my username fool you...
pi_180918127
is er ook een patroon te herkennen op welke dagen dat er gestaakt wordt? Dat ze bijvoorbeeld alleen op de drukste dagen staken ofzo.

Ik vlieg over 3,5 week op een dinsdag vanaf dusseldorf met ryanair. Daar staken ze (nog) niet maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
pi_180918406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:56 schreef planethugo het volgende:
is er ook een patroon te herkennen op welke dagen dat er gestaakt wordt? Dat ze bijvoorbeeld alleen op de drukste dagen staken ofzo.

Ik vlieg over 3,5 week op een dinsdag vanaf dusseldorf met ryanair. Daar staken ze (nog) niet maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Dat gaan ze natuurlijk niet heel ruim plannen.

Al is het maar omdat te voorkomen dat oleary alle Polen, Roemenen en Bulgaren oproept om de vluchten uit te voeren...
pi_180919666
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat gaan ze natuurlijk niet heel ruim plannen.

Al is het maar omdat te voorkomen dat oleary alle Polen, Roemenen en Bulgaren oproept om de vluchten uit te voeren...
dat snap ik ;)
maar ik bedoel of ze vooral op bijvoorbeeld een bepaalde dag gestaakt hebben de laatste tijd zodat ze ryanair het hardst treffen
pi_180946205
-Donderdag 12 juli
-Zaterdag/zondag 25/26 juli
-Vrijdag 10 augustus

Dus heeft een patroon van ca. elke 2 weken, dagen verschillen ietwat. Volgende staking zou je dus donderdag-maandag 23-27 augustus verwachten, maar dat is speculeren.
pi_180977278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:24 schreef Reageurs het volgende:
-Donderdag 12 juli
-Zaterdag/zondag 25/26 juli
-Vrijdag 10 augustus

Dus heeft een patroon van ca. elke 2 weken, dagen verschillen ietwat. Volgende staking zou je dus donderdag-maandag 23-27 augustus verwachten, maar dat is speculeren.
thnx :)
pi_180989207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 19:24 schreef Reageurs het volgende:
-Donderdag 12 juli
-Zaterdag/zondag 25/26 juli
-Vrijdag 10 augustus

Dus heeft een patroon van ca. elke 2 weken, dagen verschillen ietwat. Volgende staking zou je dus donderdag-maandag 23-27 augustus verwachten, maar dat is speculeren.
fk :D vlieg precies dan naar ierland :')
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_180994817
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:35 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

fk :D vlieg precies dan naar ierland :')
Ja hij speculeert nu maar wat he?

je moet niet vergeten dat het tot nu toe steeds een andere groep is binnen Ryanair die staakt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde zijn die om de twee weken gaan.
pi_181000409
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja hij speculeert nu maar wat he?

je moet niet vergeten dat het tot nu toe steeds een andere groep is binnen Ryanair die staakt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde zijn die om de twee weken gaan.
Ja klopt, thanks. Gewoon afwachten :)
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:05:47 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181002827
Ryanair schrapt vluchten vrijdag vanaf België. Mogelijk sluiten andere landen zich aan
pi_181009512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ryanair schrapt vluchten vrijdag vanaf België. Mogelijk sluiten andere landen zich aan
Wordt erg interessant wat de Nederlandse Ryanairpiloten gaan doen.

Durft VNV het om te joinen? Hebben ze veel Ryanaircrewleden? Of zijn de 99% voorstemmen voor staken voornamelijk de KLM/Transavia/easyJet crews van Schiphol?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:55:11 #237
134538 chansadres
Black & White
pi_181013786
Binnenkort vlieg ik ook maar ze maken het nu wel onnodig spannend. Vroeger was het spanning voor de reis, nu als hij wel doorgaat...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:14:16 #238
414785 sirdanilot
pi_181018134
Ugh ik heb een keer moeten vliegen met Ryanair tijdens een periode van stakingen , gelukkig ging mijn vlucht net wel door toen maar die stress vlak voor je emigratie naar een ander land is niet fijn (was mijn enkele reis naar Ierland voor een nieuwe baan ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_181018407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ugh ik heb een keer moeten vliegen met Ryanair tijdens een periode van stakingen , gelukkig ging mijn vlucht net wel door toen maar die stress vlak voor je emigratie naar een ander land is niet fijn (was mijn enkele reis naar Ierland voor een nieuwe baan ).
Nou nou, Dublin is vanaf hier inderdaad alleen maar met Ryanair te bereiken.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 augustus 2018 @ 13:49:31 #240
414785 sirdanilot
pi_181030333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 22:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Nou nou, Dublin is vanaf hier inderdaad alleen maar met Ryanair te bereiken.
Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.

Ik ben gewend aan ryan air dus naar Amsterdam zal ik altijd met ryanair gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_181030490
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.

Ik ben gewend aan ryan air dus naar Amsterdam zal ik altijd met ryanair gaan.
Omdat AerLingus soms ook prima prijzen heeft.
pi_181034902
https://nos.nl/artikel/22(...)ng-te-voorkomen.html

Morgen weten we meer.
Ik voorpel een zelfde pakket aan stakingsvoorwaarden als bij de Easyjet-stakingen van 2016 (dus minimaal 24 uur van tevoren melden, niet in het weekend, maar wel gewoon in de vakantieperiode).

Mocht er geen 24 uur meldplicht komen (en hij op 12 uur blijven), dan is de kans vrij groot dat Ryanair last minute een hoop annuleringen krijgt vrijdag.

[ Bericht 15% gewijzigd door Reageurs op 08-08-2018 16:46:49 ]
pi_181036771
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit met klm of aer lingus gegaan, waarom zou ik? Meestal kijk ik zelfs enkel op ryanair en niet op de andere websites of een online travel agency.

Ik ben gewend aan ryan air dus naar Amsterdam zal ik altijd met ryanair gaan.
omdat daar soms nog wel eens winst is te halen. Mijn volgende Amsterdam dublin is 8 euro...
pi_181037014
https://nos.nl/artikel/22(...)naar-de-rechter.html
Staking voor vrijdag nu officieel aangekondigd voor Nederlandse piloten.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 20:58:52 #245
134538 chansadres
Black & White
pi_181039827
En aankondiging dat volgende week ook een staking kan komen :o
Met een vlucht volgende week begin ik toch geknepen billetjes te krijgen... :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181043825
pittig wel, zowel nl be en de tegelijk.
pi_181060503
Staking is goedgekeurd door rechter. VNV moet voortaan wel 72 uur van te voren aankondigen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181061095
heftig
pi_181061317
Extreem lullig natuurlijk voor de mensen die morgen zouden moeten vliegen. Aan de andere kant, meer kans dat mijn vlucht wel doorgaat :D :') ;( :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 9 augustus 2018 @ 20:04:36 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181062466
Ryanair heeft lang geprobeerd om het oprichten van een vakbond tegen te houden. Uiteindelijk heeft men hierin toegegeven om stakingen te voorkomen, maar of die strategie goed gaat uitpakken is de vraag, Ryanair krijgt nu met die vakbond te maken.

Het probleem voor Ryanair is vooral dat het verdienmodel niet voorziet in allemaal extra uitgaven, niet aan passagiers bij vluchtverstoringen, en ook niet aan eigen personeel.
Dat is natuurlijk niet het probleem van het personeel, Ryanair behoort een goede werkgever te zijn en het personeel goed te behandelen, de vraag is of de gestage groei die Ryanair doormaakt met allerlei extra afspraken (lees kosten) wel zo hard kan doorgaan.

Uiteindelijk is het wel goed voor de branche zelf dat er duidelijke regels voor personeel worden opgesteld zodat er niet een onredelijke verschil ontstaat in kostenstructuur tussen de diverse maatschappijen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181062692
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
pi_181063898
Dit lijkt me olie op het vuur bij de vakbond. Ik gok een staking op korte termijn maar dan 72 uur van te voren aangekondigd. Afwachten is als dat al volgende week is...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181065833
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:10 schreef Reageurs het volgende:
https://twitter.com/BSarmaat/status/1027617521661370368
https://www.tijd.be/onder(...)r&utm_source=dlvr.it

Blijkbaar heeft Ryanair geen annuleringen morgen door stakingsbrekers in te zetten uit België. Maar de volgende keer mag Ryanair dit niet meer doen.
sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
pi_181066558
quote:
11s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

sow, nu gaan we echt hard tegen hard.
Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 22:17:21 #255
45833 crew  Fogel
pi_181066912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:02 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Het is in niemands belang om de zaak té ver te escaleren.
-VNV kan niet te hard gas geven, want anders verliezen ze mogelijk de bereidheid meestakende piloten.
-Stakende piloten willen ook niet te hard staken: want je krijgt geen salaris als je staakt.
-Ryanair wil uiteindelijk niet te hard spelen, al is het maar omdat ze niet echt ruim zitten in Nederlandse piloten en dus ook niet echt kunnen hebben dat ineens veel piloten weggaan.

Denk dat ze gewoon eens in de 2/3 weken een dagje oid staken. En het betreft dus in principe ongeveer de helft van de vluchten die door Nederlandse piloten wordt uitgevoerd.
Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181066966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet van de maatschappij nee, wel uit de stakingskas van de vakbond. Lekker boeiend dus.
Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 22:22:31 #257
45833 crew  Fogel
pi_181067035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit soort acties doen het toch al brozer geworden imago van Ryanair natuurlijk weinig goed (al weet ik ook wel dat mensen dat zo weer vergeten zijn bij de volgende actieprijzen) en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de werknemers.
Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zitten om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 09-08-2018 22:27:33 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_181067135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Is het imago ooit goed geweest?
En ach, genoeg maatschappijen zit om piloten te springen, overstappen is het grootste probleem niet voor een piloot mocht het opeens heel erg fout gaan met Ryanair.
Ik denk dat het imago bij de doelgroep best prima was. Je moest voor elke scheet bijbetalen en had het idee dat je bij een of andere verkoopshow beland was, maar je werd ondertussen wel voor een appel en een ei behoorlijk stipt van A naar B gevlogen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:15:44 #259
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181069498
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:23:17 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181069674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien ik begrijp dat vraag naar piloten steeds hoger wordt zou het me logischer lijken als de piloten gaan overstappen en dan moet Ryanair maar gaan uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen
Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
So we just called him Fred
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:09:13 #261
134538 chansadres
Black & White
pi_181072655
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Ik heb verhalen gelezen van piloten die bij de opleiding al een contract moeten tekenen, dat ze enkel zullen vliegen voor RyanAir.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_181072682
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat veel van die piloten een wurgcontract hebben en daardoor niet weg kunnen.
Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:57:18 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181073187
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Tot wanneer blijft zoiets ethisch in deze branche. Straks krijg je een piloot die er zo klaar mee is dat hij z'n vliegtuig tegen een bergwand parkeert.
Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
So we just called him Fred
pi_181073203
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
pi_181081076
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Dus het is allemaal de schuld van Yreal?
alsof ik zou pochen met 10¤...
pi_181231834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Net zolang totdat mensen niet meer op kringverjaardagen en fora willen pochen dat ze voor een tientje naar hun vakantiebestemming zijn gevlogen.
Ten eerste betalen transavia, easyJet, wizzAir, tuiFly, enz. wel z'n piloten volgens lokale regels. Bij easyJet werken ze bijvoorbeeld volgens keurige, ruim betaalde, Nederlandse CAO. Dus low cost vliegen met goed salaris en rechten voor de piloten kán wel.

Ten tweede moeten we niet vergeten dat Ryanair zich gewoon aan de Europese regels en wetten houdt. De EU/EC zijn schuldig dat ze deze constructie legaal hebben gemaakt, niet Ryanair. Zonder de EU, zou deze constructie niet mogelijk zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Reageurs op 16-08-2018 17:53:12 ]
pi_181424823
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair

https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2018 15:09:56 ]
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:14:54 #268
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181424965
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:09 schreef MCH het volgende:
Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair

https://nos.nl/artikel/22(...)tis-bij-ryanair.html
Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Don't let my username fool you...
pi_181430570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
nee, Dat je het ook echt moet gaan bijkopen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:00:02 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181432284
Op zich doet Ryanair dit slim. Men moet natuurlijk de inkomsten zo hoog mogelijk houden, het huidige beleid zorgt al voor extra inkomsten, maar er blijken nog genoeg mensen te zijn welke geen extra investering willen doen en het voor lief nemen dat de handbagage alsnog in het ruim moet.

Het probleem van Ryanair hierin is dat door het huidige beleid het boarden prima gaat, want de handbagage wordt direct afgegeven onderaan bij het instappen van het vliegtig, de afhandelaar van Ryanair berekend echter wel kosten voor het alsnog in het ruim plaatsen terwijl Ryanair hier niets aan verdient.

Ryanair gaat dit nu omdraaien en ervoor zorgen dat mensen gedwongen worden om weer extra bij te betalen.

Persoonlijk vindt ik het niet zo'n probleem, ik heb nimmer een rolkoffer, altijd een rugzak of laptoptas, waar ik mij vooral aan erger is dat je bij bijvoorbeeld KLM maar dus ook de low cost maatschappijen in principe je kleine handbagage onder de stoel voor je moet leggen omdat iemand anders zijn hutkoffer moet meenemen....
Dit beleid zorgt uiteindelijk wel voor meer ruimte in de cabine en de passagiers met kleine handbagage kunnen dit indien gewenst in de bagagebakken kwijt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181438068
wel weer old school wizzair dit _O_
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:26:12 #272
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181441408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 15:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jammer, ik vond hun huidige beleid wel prettig eigenlijk... Maar dat wil dus zeggen dat je nu je bagage moet gaan droppen bij de incheckbalie en dus wachten in zo'n veel te lange rij? :{ Oftewel: nu gaat weer iedereen priority bijkopen en krijg je weer dat gezeik bij het boarden dat iedereen moet wachten tot er weer plaats is in de bagagevakken.
Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.

Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.

Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:32:46 #273
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181444074
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:26 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een goede rugzak. Die blijft wel gratis.

Past minder in dan die rolkoffers maar als je slim inpakt is het goed te doen.

Maar moet zeggen dat ik bij reis van een week of langer toch altijd een grote koffer meeneem en dan moet je toch je bagage het ruim in doen.
Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:21:08 #274
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_181445818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Twee weken geleden teruggekomen van een weekje weg, maar had genoeg aan een rolkoffertje (volgens de maten van Ryanair) en een kleine rugzak. Heb niets gemist die week. Maar als je de maten van Ryanair aanhoudt voor die rugzak krijg je echt bijna niets mee. Gelukkig checken ze dat nooit.
precies.

Daarnaast passen er nu eenmaal Meer rugzakken in die bakken dan rolkoffers. Die moeten er allemaal plat in namelijk...

Wij zijn altijd met twee of drie en dan vind ik een koffer gewoon finer dan ieder een klein koffertje. Kun je meteen wel je shampoo en zo meenemen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_181657049
Ik vlieg 2 november met Ryanair. Dan moeten we dus betalen voor een rolkoffertje. Geen probleem, alleen vind ik het nogal onduidelijk. Als ik nu Priority neem, dan kost me dat ¤8,-- en dan mag ik een rolkoffer en een rugzak meenemen aan boord. Maar moet ik dan ook nog extra betalen voor mijn rolkoffer of niet? Kan er op de site van Ryanair niet echt iets duidelijks over vinden of ik kijk verkeerd :@
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  maandag 3 september 2018 @ 08:44:36 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181657201
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:22 schreef Lacoste het volgende:
Ik vlieg 2 november met Ryanair. Dan moeten we dus betalen voor een rolkoffertje. Geen probleem, alleen vind ik het nogal onduidelijk. Als ik nu Priority neem, dan kost me dat ¤8,-- en dan mag ik een rolkoffer en een rugzak meenemen aan boord. Maar moet ik dan ook nog extra betalen voor mijn rolkoffer of niet? Kan er op de site van Ryanair niet echt iets duidelijks over vinden of ik kijk verkeerd :@
Volgens mij als je priority bijkoopt kun je je rolkoffertje gewoon meenemen.
Don't let my username fool you...
pi_181666563
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
pi_181666601
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanair
pi_181667263
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Tuurlijk mag dat. Ze geven toch netjes de optie om te annuleren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181667348
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 17:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Betaal gewoon en anders veel succes met je gelijk halen, you're dealing with Ryanair
True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.
pi_181667518
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:27 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

True, gaat gelukkig om een enorm goedkoop ticket maar vindt de manier waarop apart. Wilde liever niet met ryanair maar qua aanreistijd was het meest gunstige optie.
Dus wilde je liever wel met Ryanair...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_181667578
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
Op zich doet Ryanair dit slim. Men moet natuurlijk de inkomsten zo hoog mogelijk houden, het huidige beleid zorgt al voor extra inkomsten, maar er blijken nog genoeg mensen te zijn welke geen extra investering willen doen en het voor lief nemen dat de handbagage alsnog in het ruim moet.

Het probleem van Ryanair hierin is dat door het huidige beleid het boarden prima gaat, want de handbagage wordt direct afgegeven onderaan bij het instappen van het vliegtig, de afhandelaar van Ryanair berekend echter wel kosten voor het alsnog in het ruim plaatsen terwijl Ryanair hier niets aan verdient.

Ryanair gaat dit nu omdraaien en ervoor zorgen dat mensen gedwongen worden om weer extra bij te betalen.

Persoonlijk vindt ik het niet zo'n probleem, ik heb nimmer een rolkoffer, altijd een rugzak of laptoptas, waar ik mij vooral aan erger is dat je bij bijvoorbeeld KLM maar dus ook de low cost maatschappijen in principe je kleine handbagage onder de stoel voor je moet leggen omdat iemand anders zijn hutkoffer moet meenemen....
Dit beleid zorgt uiteindelijk wel voor meer ruimte in de cabine en de passagiers met kleine handbagage kunnen dit indien gewenst in de bagagebakken kwijt.
Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 3 september 2018 @ 22:21:31 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181673186
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb wel eens aan zo’n muts gevraagd of ik mn rugzak dan maar in een rolkoffer moest doen... ook altijd geweigerd trouwens om het voor me te leggen. Zit al krap genoeg.
Moet trouwens zeggen dat ik tegenwoordig een laptoptas annex rugtas heb die vanaf de onderkant nogal groot oogt en ik dus ook op die manier in de bagagebak stop. Andersom lijkt ie een stuk kleiner.
Echt krap zit ik bij KLM niet meer, die EC Comfort stoelen zijn wat dat betreft prima, maar principieel ben ik wel, mijn rugtas gaat inderdaad niet mijn beenruimte innemen omdat iemand anders een hutkoffer als ruimbagage wil. Ik stap niet als eerste aan boord om mijn bagage voor mij te leggen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181674967
Ryanair stuurt nu mailtjes uit om met terugwerkende kracht alle bestaande vluchten aan te passen naar de nieuwe handbagage regels. Je mag slikken of je geld terug. Is niet helemaal in lijn met het recht, maar goed.
pi_181675133
Wel lachen dat ik er een zwik heb geboekt met een edreams bug. Ik zou bijvoorbeeld 24 euro terug kunnen vragen voor ein-rix waar ik 6 heb betaald. _O_
pi_181675159
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb ruim 2 maanden voordat de recente bagage regels bij ryanair zijn veranderd. Ik heb nu een mail gekregen dat ik nu akkoord moet gaan met deze wijzigingen binnen 14 dagen (anders kan ik mijn geld terug krijgen). Mag dit zomaar? Ik heb juist geboekt toen dit nog niet ingevoerd was.
Nee Dat mag niet. Gelijk ga je inderdaad niet halen.
pi_181677695
Ik heb hetzelfde als Ludacriss. Ach, het is niet anders. Je weet van te voren dat het gedonder is met Ryanair. Er is altijd wel wat. Als ze maar gewoon vliegen (en op tijd) dan vind ik het niet zo'n probleem. De prijzen van de vluchten toen ik boekte waren erg aangenaam. Dat er dan nu een paar euro bovenop komt, neem ik maar voor lief. Alleen is het zo onduidelijk. Heb ze al een berichtje gestuurd, maar erg vlot met reageren zijn ze ook niet. Gelukkig heb ik nog 2 maanden :)
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:20:06 #288
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181677896
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Don't let my username fool you...
pi_181677951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 07:56 schreef Lacoste het volgende:
Ik heb hetzelfde als Ludacriss. Ach, het is niet anders. Je weet van te voren dat het gedonder is met Ryanair. Er is altijd wel wat. Als ze maar gewoon vliegen (en op tijd) dan vind ik het niet zo'n probleem. De prijzen van de vluchten toen ik boekte waren erg aangenaam. Dat er dan nu een paar euro bovenop komt, neem ik maar voor lief. Alleen is het zo onduidelijk. Heb ze al een berichtje gestuurd, maar erg vlot met reageren zijn ze ook niet. Gelukkig heb ik nog 2 maanden :)
Ik woon vlakbij Eindhoven Airport. Dat is ook de enige reden dat ik nog af en toe met ze vlieg, anders moet ik helemaal naar Amsterdam of Brussel. Denk dat ik het na december voor gezien hou met Ryanair.
pi_181677979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Toegestane hoeveelheid cabinebagage


Eén cabinetas met een gewicht tot 10kg en een max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm plus 1 kleine tas met max afmeting van 35 x 20 x 20cm mag per passagier vervoerd worden.

Passagiers die Instappen met prioriteit (incl een Flexi, Flexi Plus of Family Plus ticket) aangeschaft hebben, mogen een kleine en grotere handbagagetas aan boord meenemen, tenzij om operationele redenen gevraagd wordt de grotere handbagagetas in het ruim te plaatsen.

Passagiers die met een Standard Ticket reizen moeten hun grote handbagagetas bij de boarding gate afgeven en deze zal zonder kosten als cabine bagage in het ruim geplaatst worden. De voorschriften betreffende cabin bagage zijn hierop van toepassing.

Instappen met prioriteit kost £/¤6 als dit aangeschaft wordt tijdens het maken van de oorspronkelijke boeking. Als dit toegevoegd wordt via Mijn boekingen op onze website of via de Ryanair app (tot 45 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht) zal hier £/¤8 voor berekend worden.

Te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden, of waar mogelijk zal deze geplaatst worden in het laadruim tegen een toeslag van £/¤50 (toeslag afhankelijk van BTW op binnenlandse vluchten en overheidstarieven). Zorg dat u bij de gate alle waardevolle items uit uw tassen haalt voor het geval deze in het ruim geplaatst moeten worden. Bent u onzeker over uw handbagage, controleer deze dan bij de balie voor het afgeven van bagage voordat u door de luchthavenbeveiliging gaat.

Er wordt geen handbagage toegestaan voor een baby (tussen 8 dagen en 23 maanden oud) die tijdens de vlucht op schoot zit van een volwassene; echter een babytas tot 5kg wordt toegestaan voor de begeleidende volwassene naast hun eigen toegestane handbagage.

Van de Ryanair site.
Vincent zag het koren,
Einstein het getal,
Zeppelin de zeppelin,
en Johan zag de bal.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:35:29 #292
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181678037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:28 schreef Lacoste het volgende:
Van de Ryanair site.
Ja, dat is het huidige beleid en daarmee ben ik bekend, maar het beleid na 1 november ben ik benieuwd naar.
Don't let my username fool you...
pi_181678118
Dat gaat weer veel conflicten en mondelinge gevechten opleveren bij de diverse gates...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_181693340
Heeft iemand ervaring met Ryanair rooms?
Of is het zoals iedere hotel booking site maar dan net iets goedkoper?
pi_181693795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:16 schreef gijsman het volgende:
Heeft iemand ervaring met Ryanair rooms?
Of is het zoals iedere hotel booking site maar dan net iets goedkoper?
soort referral toch, als je boekt via hun krijg je ryanair tegoed
pi_181712289
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
Maar wat ik me nu afvraag is of je nu dan met je rolkoffertje bij de bagage dropoff moet zijn of dat het nog steeds pas bij de gate wordt geregeld? Mij lijkt het eerste, want hoe ga je dat anders doen met mensen die niet betaald hebben, maar goed, dat zorgt dus voor lange rijen bij de dropoff balies...
Onder het huidige regime ben je een kwijt aan de gate.

Onder het nieuwe regime mag je je rolkoffer mee het vliegtuig in, of je mag hem helemaal niet mee. Als er dus iets het ruim in gaat, is het naar de bagage drop.
  woensdag 5 september 2018 @ 22:05:20 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_181715380
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:08 schreef Yreal het volgende:
Onder het nieuwe regime mag je je rolkoffer mee het vliegtuig in, of je mag hem helemaal niet mee. Als er dus iets het ruim in gaat, is het naar de bagage drop.
Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezen

https://insideflyer.nl/ry(...)een-rolkoffers-meer/

Je kan voor ¤ 6 tot ¤ 8 direct bij het boeken priority boarding kopen en dus je rolkoffer meenemen en een extra item, maar dat is per vlucht beschikbaar voor maximaal 60 passagiers. Dan is er ook nog de mogelijkheid om voor ¤ 8 direct bij het boeken of ¤ 10 op een later moment een koffertje van maximaal 10kg in te kunnen checken en dan moet je dus je bagage afgeven.

Ik vermoed dat men net als bij Wizz Air voor vertrek de rij mensen afgaan om de handbagage op te meten en te controleren of er sprake is van priority boarding, en wanneer dat niet het geval is kan je voor een hoger bedrag aan de gate alsnog je rolkoffertje aan boord krijgen.
Tip zoals dan ook bij Wizz Air gold, ga niet in de rij staan, maar sta een beetje in de buurt, kom op het laatste moment aan en men heeft echt geen tijd meer om die policy ten uitvoer te brengen omdat men ook op tijd wil vertrekken, die controleslag is echt alleen mogelijk voordat de gate open gaat, daarna is er bijzonder weinig tijd.
Dit zal ook de nodige frustraties aan de gate gaan opleveren, en ongetwijfeld op korte termijn geld opleveren, maar ik heb ook gelijk vraagtekens bij de capaciteit bij Ryanair voor al die extra stukken bagage welke men wil afgeven, ik vraag mij, net zoals de persoon in het artikel, af of daarvoor wel genoeg capaciteit is....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181719222
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zit net dat nieuwe beleid van Ryanair te lezen

https://insideflyer.nl/ry(...)een-rolkoffers-meer/

Je kan voor ¤ 6 tot ¤ 8 direct bij het boeken priority boarding kopen en dus je rolkoffer meenemen en een extra item, maar dat is per vlucht beschikbaar voor maximaal 60 passagiers. Dan is er ook nog de mogelijkheid om voor ¤ 8 direct bij het boeken of ¤ 10 op een later moment een koffertje van maximaal 10kg in te kunnen checken en dan moet je dus je bagage afgeven.

Ik vermoed dat men net als bij Wizz Air voor vertrek de rij mensen afgaan om de handbagage op te meten en te controleren of er sprake is van priority boarding, en wanneer dat niet het geval is kan je voor een hoger bedrag aan de gate alsnog je rolkoffertje aan boord krijgen.
Tip zoals dan ook bij Wizz Air gold, ga niet in de rij staan, maar sta een beetje in de buurt, kom op het laatste moment aan en men heeft echt geen tijd meer om die policy ten uitvoer te brengen omdat men ook op tijd wil vertrekken, die controleslag is echt alleen mogelijk voordat de gate open gaat, daarna is er bijzonder weinig tijd.
Dit zal ook de nodige frustraties aan de gate gaan opleveren, en ongetwijfeld op korte termijn geld opleveren, maar ik heb ook gelijk vraagtekens bij de capaciteit bij Ryanair voor al die extra stukken bagage welke men wil afgeven, ik vraag mij, net zoals de persoon in het artikel, af of daarvoor wel genoeg capaciteit is....
de vraag stellen is hem beantwoorden.

Ik heb in ieder geval alles geanuleerd wat ik nog had en verplaatst naar andere clubs.
pi_181726575
Nu toch een move van ryanair. Iedereen die voor 31 aug geboekt heeft krijgt na 1nov gratis 10kg checked bag.
pi_181743822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:55 schreef Yreal het volgende:
Nu toch een move van ryanair. Iedereen die voor 31 aug geboekt heeft krijgt na 1nov gratis 10kg checked bag.
Ik heb nu een bevestigende mail hierover gehad. Dan is het voor mij opgelost.
  zondag 9 september 2018 @ 13:30:40 #301
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_181795972
Heeft iemand hier ervaringen met de 'small cabin bag', welke bij WIZZ Priority inbegrepen is? Heb zelf een kleine Eastpak rugzak die ik extra wil meenemen. Via Google kwam ik erachter dat de afmetingen hiervan 40 x 30 x 18 cm zijn. De maximale afmetingen van de 'small cabin bag' zijn 40 x 30 x 18 cm. Neem aan dat er dus verder niet moeilijk over de extra Eastpak rugzak (naast mijn mini-trolley) gedaan wordt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')