Maar je mag hem niet opvoerenquote:Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
De meeste opgevoerde snorfietsen/scooters kunnen prima mee met het verkeer op de rijweg/snelweg. Wel wat naar voor de zeldzame mensen die zich wel aan de regels houden en niet opgevoerd rondrijden.
Dit dus.quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)rijbaan-op~a4545591/
[..]
Eén hoeraatje voor CDA en VVD.
Van het fietspad met dat gemotoriseerde stinktuig. Ga maar lekker stoer doen tussen de auto's. Met of zonder helm, zoek het uit, maar val mij niet meer lastig.
Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.quote:
Op zich verwacht ik er niet veel van. Want zonder handhaving op dit soort plannen gaat het natuurlijk niet werken.quote:
in de 5 jaar dat ik een scooter heb heb ik maar een keer een controle gezien. MIsschien dat jongere er sneller op terecht komen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.
Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moeten we de watjes het beleid laten dicteren? Het fietspad is er voor fietsverkeer, als het goed gaat kan een ander daar ook van profiteren, maar het gaat niet goed. Jammer dan.
In Amsterdam zijn er veel idioten in het verkeer. Logisch want alles kan en mag zonder smeris en dergelijke in de buurt. Ik zou zeggen verbeter dat voor dat je snorfiets idioot naar de weg verbant. Wat inderdaad wellicht gevaarlijk is. Want hun knallen vaak door met plus 60 en dat haal je als fietser niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:42 schreef jakosi het volgende:
[..]
Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).
Veel snorfietsers zijn idioten, maar vlak fietsers ook niet uit. Altijd maar 'doorknallen'.
Feit is dat het met alleen fietsers wel werkt en met snorfietsen erbij niet. Als je heel veel handhaving nodig hebt deugen de regels niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:42 schreef jakosi het volgende:
[..]
Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).
Veel snorfietsers zijn idioten, maar vlak fietsers ook niet uit. Altijd maar 'doorknallen'.
-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn er veel idioten in het verkeer. Logisch want alles kan en mag zonder smeris en dergelijke in de buurt. Ik zou zeggen verbeter dat voor dat je snorfiets idioot naar de weg verbant. Wat inderdaad wellicht gevaarlijk is. Want hun knallen vaak door met plus 60 en dat haal je als fietser niet.
Ik vermoed een complot, voorheen waren er veel frequenter controles. ze zijn gewoon gestopt met controleren zodat de overlast 'erger' zou worden, en er meer animo was voor het verbannen van snorfiets naar rijbaan.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.
Ik maak naast dit soort hufter gedrag ook vaak mee dat automobilisten door rood en rijden en dergelijke. Logisch want zonder handhaving en dergelijke werken regels niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef jakosi het volgende:
[..]
-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.
Maar mensen gunnen elkaar niks in het Amsterdamse verkeer. De snorfiets op de rijbaan, tsja, ik kan het begrijpen, maar het is een beetje zo van "laten we de snorfiets op de rijbaan gooien dan hoeven we erna niks meer aan veiligheid te doen".
Ja, het grootste probleem in amsterdam is een mentaliteitsprobleem (in gedrag en in handhaving), niet zozeer de snorfietser op het fietspad.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik maak naast dit soort hufter gedrag ook vaak mee dat automobilisten door rood en rijden en dergelijke. Logisch want zonder handhaving en dergelijke werken regels niet.
Een beetje nieuwe snor/bromfiets is toch al jaren viertakt?quote:Op vrijdag 15 december 2017 08:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat mij betreft worden die stinkende longkanker tweetakt krengen per direct verboden.
Ok dus jij ziet er geen enkel probleem mee als je hiermee op de rijbaan moet in Amsterdam met 25km/h?quote:
die mogen amsterdam niet eens meer in haha, alles van voor 2008 wordt geweerd.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok dus jij ziet er geen enkel probleem mee als je hiermee op de rijbaan moet in Amsterdam met 25km/h?
[ afbeelding ]
Die zebrapaden verdwijnen nu. Niemand begrijpt ze en daardoor werken ze niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef jakosi het volgende:
-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.
Is dat zo? Het initiatief uit 2015 leidde hier weer toe:quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die zebrapaden verdwijnen nu. Niemand begrijpt ze en daardoor werken ze niet.
Ook veel fietsers fietsen op een als normaal bestempelde fiets harder dan 25 km per uur. Ook maar de rijbaan op ? Zou wel rechtvaardig zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2017 11:26 schreef Lunatiek het volgende:
Ik werd op mijn (elektrische) snorfiets ingehaald door e-bikers die harder gingen dan die 25 km/h
Een echte revolutie zou zijn een auto vrije stad. Zodat de meerderheid van het verkeer de fietsers en dergelijke de ruimte krijgen. Maar gezien de auto en olie lobby onhaalbaar.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat is dit nou weer voor zwalkend gelul..?
Flikker het maar weer op het bord van de gemeente..
Zouden ze met auto's ook moeten doen.. tot hier is de linker weghelft voor u, en nu moet u allemaal de rechter weghelft gebruiken want daar staat het bordje van de gemeentegrens..
Snorfietsen moeten gewoon direct verboden worden (vrijwel allemaal opgevoerd en zonder helm)
Brommers moeten gewoon naar onbegrensd of 125cc (veel beter voor het milieu en de doorstroming) met verplichte motorkleding op de rijbaan.. (immers je moet al gewoon een volledig rijbewijs halen tegenwoordig)
En die onzin met overal eilandjes in een superklein land moet ophouden.. voor je het weet rij je op de verkeerde plek.. en zomaar een milieuzone in..
Kom je allerlei vage bebording tegen die je verder nergens in NL ziet (iets met een bord en een joint) etc..
Het is goddomme geen Australie hier.. in 3 tellen ben je door het land heen
En waarom gaat het niet goed? gebrek aan handhaving.quote:Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moeten we de watjes het beleid laten dicteren? Het fietspad is er voor fietsverkeer, als het goed gaat kan een ander daar ook van profiteren, maar het gaat niet goed. Jammer dan.
Onzin.. Groningen is een autovrije stad..quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een echte revolutie zou zijn een auto vrije stad. Zodat de meerderheid van het verkeer de fietsers en dergelijke de ruimte krijgen. Maar gezien de auto en olie lobie onhaalbaar.
Best een mooie stad maar ik woon daar niet.quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin.. Groningen is een autovrije stad..
Maar er zijn nog meer dingen als steden...
Eehm ja en?quote:Op vrijdag 15 december 2017 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Best een mooie stad maar ik woon daar niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |