abonnement Unibet Coolblue
pi_175737062
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

De meeste opgevoerde snorfietsen/scooters kunnen prima mee met het verkeer op de rijweg/snelweg. Wel wat naar voor de zeldzame mensen die zich wel aan de regels houden en niet opgevoerd rondrijden.
Maar je mag hem niet opvoeren :P
pi_175737063
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)rijbaan-op~a4545591/

[..]

Eén hoeraatje voor CDA en VVD. *O*
Van het fietspad met dat gemotoriseerde stinktuig. Ga maar lekker stoer doen tussen de auto's. Met of zonder helm, zoek het uit, maar val mij niet meer lastig. ^O^
Dit dus.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:39:23 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175737143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar je mag hem niet opvoeren :P
Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:41:03 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175737170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dit dus.
Op zich verwacht ik er niet veel van. Want zonder handhaving op dit soort plannen gaat het natuurlijk niet werken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175737184
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.
in de 5 jaar dat ik een scooter heb heb ik maar een keer een controle gezien. MIsschien dat jongere er sneller op terecht komen.
pi_175737195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeten we de watjes het beleid laten dicteren? Het fietspad is er voor fietsverkeer, als het goed gaat kan een ander daar ook van profiteren, maar het gaat niet goed. Jammer dan.
Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).

Veel snorfietsers zijn idioten, maar vlak fietsers ook niet uit. Altijd maar 'doorknallen'.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:45:37 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175737252
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:42 schreef jakosi het volgende:

[..]

Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).

Veel snorfietsers zijn idioten, maar vlak fietsers ook niet uit. Altijd maar 'doorknallen'.
In Amsterdam zijn er veel idioten in het verkeer. Logisch want alles kan en mag zonder smeris en dergelijke in de buurt. Ik zou zeggen verbeter dat voor dat je snorfiets idioot naar de weg verbant. Wat inderdaad wellicht gevaarlijk is. Want hun knallen vaak door met plus 60 en dat haal je als fietser niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175737299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:42 schreef jakosi het volgende:

[..]

Het gaat niet goed door het gebrek aan handhaving en een te makkelijk bromfietsexamen (al die domme kutten zijn voorrangsregels een paar maanden later weer vergeten, en fietsers weten al helemaal niks, allemaal idioten).

Veel snorfietsers zijn idioten, maar vlak fietsers ook niet uit. Altijd maar 'doorknallen'.
Feit is dat het met alleen fietsers wel werkt en met snorfietsen erbij niet. Als je heel veel handhaving nodig hebt deugen de regels niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175737333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn er veel idioten in het verkeer. Logisch want alles kan en mag zonder smeris en dergelijke in de buurt. Ik zou zeggen verbeter dat voor dat je snorfiets idioot naar de weg verbant. Wat inderdaad wellicht gevaarlijk is. Want hun knallen vaak door met plus 60 en dat haal je als fietser niet.
-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.

Maar mensen gunnen elkaar niks in het Amsterdamse verkeer. De snorfiets op de rijbaan, tsja, ik kan het begrijpen, maar het is een beetje zo van "laten we de snorfiets op de rijbaan gooien dan hoeven we erna niks meer aan veiligheid te doen".
pi_175737350
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar heb al een tijdje geen controles gezien. Dus zo lang er geen handhaving en dergelijke is mag natuurlijk alles.
Ik vermoed een complot, voorheen waren er veel frequenter controles. ze zijn gewoon gestopt met controleren zodat de overlast 'erger' zou worden, en er meer animo was voor het verbannen van snorfiets naar rijbaan.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:29 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175737417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef jakosi het volgende:

[..]

-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.

Maar mensen gunnen elkaar niks in het Amsterdamse verkeer. De snorfiets op de rijbaan, tsja, ik kan het begrijpen, maar het is een beetje zo van "laten we de snorfiets op de rijbaan gooien dan hoeven we erna niks meer aan veiligheid te doen".
Ik maak naast dit soort hufter gedrag ook vaak mee dat automobilisten door rood en rijden en dergelijke. Logisch want zonder handhaving en dergelijke werken regels niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175737503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik maak naast dit soort hufter gedrag ook vaak mee dat automobilisten door rood en rijden en dergelijke. Logisch want zonder handhaving en dergelijke werken regels niet.
Ja, het grootste probleem in amsterdam is een mentaliteitsprobleem (in gedrag en in handhaving), niet zozeer de snorfietser op het fietspad.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:58:53 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175737504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat mij betreft worden die stinkende longkanker tweetakt krengen per direct verboden.
Een beetje nieuwe snor/bromfiets is toch al jaren viertakt?

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Samen lossen jullie dat wel op!
Ok dus jij ziet er geen enkel probleem mee als je hiermee op de rijbaan moet in Amsterdam met 25km/h?

pi_175737534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:58 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ok dus jij ziet er geen enkel probleem mee als je hiermee op de rijbaan moet in Amsterdam met 25km/h?

[ afbeelding ]
die mogen amsterdam niet eens meer in haha, alles van voor 2008 wordt geweerd.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:04:12 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175737605
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:50 schreef jakosi het volgende:
-In Amsterdam hebben we ook zebrapaden over fietspaden (heb je in geen enkele andere gemeente). Stoppen fietsers daar? Nee. 90% stopt niet. Dan komt er weer zo'n vent uit z'n werk fietsen op zn zware herenfiets met rek voorop met 30/35 km/u. Het mag, maar die mensen moeten ook stoppen voor het zebrapad, doen ze niet. Voetgangers moeten daar wat fermer in worden. Maar de scooters die 45/50 gaan (opgevoerd, want niet gehandhaafd), zijn in dat opzicht nog gevaarlijker.

Die zebrapaden verdwijnen nu. Niemand begrijpt ze en daardoor werken ze niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175737749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die zebrapaden verdwijnen nu. Niemand begrijpt ze en daardoor werken ze niet.
Is dat zo? Het initiatief uit 2015 leidde hier weer toe:

http://www.at5.nl/artikel(...)voorlopig_uitgesteld

Gaat het nou wel of niet gebeuren? Schijnveiligheid is het zeker, maar er zou nog gedacht kunnen worden aan het aanpassen van de huidige verkeersborden met 'zebrapad', door er flitsende lampen omheen te monteren.

Ik snap de zebrapaden wel hoor, denk aan de eindeloze stroom yuppen op hun stoere herenfiets met een rek voorop, die voor niks en niemand stoppen. door naar het zebrapad te wijzen kun je ze even op hun hufterigheid wijzen.

En: het verwijderen is het belonen van asogedrag.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:26:58 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175737989
Ik werd op mijn (elektrische) snorfiets ingehaald door e-bikers die harder gingen dan die 25 km/h }:|
pi_175738699
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:26 schreef Lunatiek het volgende:
Ik werd op mijn (elektrische) snorfiets ingehaald door e-bikers die harder gingen dan die 25 km/h }:|
Ook veel fietsers fietsen op een als normaal bestempelde fiets harder dan 25 km per uur. Ook maar de rijbaan op ? Zou wel rechtvaardig zijn.
pi_175738845
In Amsterdam geven ze niet veel om veiligheid, alleen om 'klimaat'.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:11:20 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175738901
Wat is dit nou weer voor zwalkend gelul..?
Flikker het maar weer op het bord van de gemeente..

Zouden ze met auto's ook moeten doen.. tot hier is de linker weghelft voor u, en nu moet u allemaal de rechter weghelft gebruiken want daar staat het bordje van de gemeentegrens.. :')

Snorfietsen moeten gewoon direct verboden worden (vrijwel allemaal opgevoerd en zonder helm)

Brommers moeten gewoon naar onbegrensd of 125cc (veel beter voor het milieu en de doorstroming) met verplichte motorkleding op de rijbaan.. (immers je moet al gewoon een volledig rijbewijs halen tegenwoordig)

En die onzin met overal eilandjes in een superklein land moet ophouden.. voor je het weet rij je op de verkeerde plek.. en zomaar een milieuzone in..
Kom je allerlei vage bebording tegen die je verder nergens in NL ziet (iets met een bord en een joint) etc..
Het is goddomme geen Australie hier.. in 3 tellen ben je door het land heen
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:16:06 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175738998
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat is dit nou weer voor zwalkend gelul..?
Flikker het maar weer op het bord van de gemeente..

Zouden ze met auto's ook moeten doen.. tot hier is de linker weghelft voor u, en nu moet u allemaal de rechter weghelft gebruiken want daar staat het bordje van de gemeentegrens.. :')

Snorfietsen moeten gewoon direct verboden worden (vrijwel allemaal opgevoerd en zonder helm)

Brommers moeten gewoon naar onbegrensd of 125cc (veel beter voor het milieu en de doorstroming) met verplichte motorkleding op de rijbaan.. (immers je moet al gewoon een volledig rijbewijs halen tegenwoordig)

En die onzin met overal eilandjes in een superklein land moet ophouden.. voor je het weet rij je op de verkeerde plek.. en zomaar een milieuzone in..
Kom je allerlei vage bebording tegen die je verder nergens in NL ziet (iets met een bord en een joint) etc..
Het is goddomme geen Australie hier.. in 3 tellen ben je door het land heen

Een echte revolutie zou zijn een auto vrije stad. Zodat de meerderheid van het verkeer de fietsers en dergelijke de ruimte krijgen. Maar gezien de auto en olie lobby onhaalbaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175739004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moeten we de watjes het beleid laten dicteren? Het fietspad is er voor fietsverkeer, als het goed gaat kan een ander daar ook van profiteren, maar het gaat niet goed. Jammer dan.
En waarom gaat het niet goed? gebrek aan handhaving.

Eigenlijk moeten ze de hele lichte motorfiets categorie eens tegen het licht houden:

- snorfietsen rijden vaak harder en dat kan gevaarlijk zijn op het fietspad
- bromfietsen moeten op de rijbaan maar mogen niet met het verkeer mee rijden omdat ze maar 45km/u mogen en ze treden tegenwoordig streng op tegen opvoeren (kentekenbewijs kwijt)

Wat mij betreft schrappen ze de categorie snorfiets en heffen ze die idiote beperking van 45km/u op bromfietsen op en laat ze gewoon rijden wat ze kunnen rijden met inachtneming van de maximumsnelheid ter plaatse.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:17:10 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175739023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een echte revolutie zou zijn een auto vrije stad. Zodat de meerderheid van het verkeer de fietsers en dergelijke de ruimte krijgen. Maar gezien de auto en olie lobie onhaalbaar.
Onzin.. Groningen is een autovrije stad..
Maar er zijn nog meer dingen als steden... Lekker door de polder met 45km bijvoorbeeld.. :')
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:18:15 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175739042
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. Groningen is een autovrije stad..
Maar er zijn nog meer dingen als steden...
Best een mooie stad maar ik woon daar niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:18:46 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175739050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Best een mooie stad maar ik woon daar niet.
Eehm ja en?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')