abonnement Unibet Coolblue
pi_175734728
Meerdere sites bekeken. Het blijkt dat in de dertiger jaren de Coca Cola Company de kerstman definitief in een rode outfit presenteerde. En dat is zo overgenomen.
Andere sites zeggen dat de hulst-besjes rood zijn. Dat strookt niet met de overheersendheid van rood.
Wie heeft er nog andere theorieën?
Ik vind het zelf niks. Dat rood....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:21:23 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175734934
Marco Borsato kwam ermee:

Fade to Black
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:32:05 #3
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175735040
Het logo van Coca Cola is rood. Maar of dat in de dertiger jaren ook zo was kan ik me niet herinneren.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:33:19 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175735053
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:32 schreef ShevaJB het volgende:
Het logo van Coca Cola is rood. Maar of dat in de dertiger jaren ook zo was kan ik me niet herinneren.
Toen was alles nog zwart-wit.
And so is the past
pi_175735079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:32 schreef ShevaJB het volgende:
Het logo van Coca Cola is rood. Maar of dat in de dertiger jaren ook zo was kan ik me niet herinneren.
Toen was alles nog zwart wit hoor.


Sint Nicolaas met zn bekende rode gewaad is de heilige van New York, en aangezien hij ook sinterklaas is is het een 1-2tje naar de kerstman.

Het groen staat voor de werderkomst van de natuur. En het rood staat voor bloed: een vruchtbaarheidsrite.
pi_175735148
Tja dat gebeurt he. Net als het logo van het formule 1 team van Ferrari een door elkaar geschudde versie van dat van Marlboro is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175735196
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:43 schreef nostra het volgende:
Tja dat gebeurt he. Net als het logo van het formule 1 team van Ferrari een door elkaar geschudde versie van dat van Marlboro is.

Mhaw, nu ik het weet zie ik het... n beetje. Het zal onbewust vast werken, maar ik krijg nou niettrek in een sigaret als ik t scuderia ferrari logo zie.
pi_175735530
Dat is het bloed van het offer dat gebracht werd destijds. Een mensenoffer, om te zorgen dat de zon weer op zou komen en lente en de warmte weer terug zouden komen.
Rood bloed op witte sneeuw, weet je wel :P
pi_175735573
Nou mensenoffer _O- gelukkig hebben dieren ook bloed
pi_175735792
Ze hebben meegeholpen aan de illustratie in de jaren '30. Daarna hebben ze dit veelvuldig gebruikt in reclames waardoor het een soort van standaard is geworden.

Coca cola claimed zelf dat de kleur rood niet van Coca cola is, gewoon random gekozen dus. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175735969
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:16 schreef WodanIsGroot het volgende:
Nou mensenoffer _O- gelukkig hebben dieren ook bloed
Ja, maar een mensenoffer is effectiever he, dan krijg je een mooiere zomer dan wanneer je een koe offert.
pi_175756817
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Meerdere sites bekeken. Het blijkt dat in de dertiger jaren de Coca Cola Company de kerstman definitief in een rode outfit presenteerde. En dat is zo overgenomen.
Andere sites zeggen dat de hulst-besjes rood zijn. Dat strookt niet met de overheersendheid van rood.
Wie heeft er nog andere theorieën?
Ik vind het zelf niks. Dat rood....
Coca Cola schijnt bepaalde elementen verfijnt te hebben zoals z'n bolle wangen, zn postuur (van 't cola zuipen waarschijnlijk) en nog wat dingetjes maar de kleur was er min of meer al. De kerstman wordt ook gewoon als St. Nicholas erkend en die is rood in Europa, sommigen zeggen dat sinterklaas eerder al met 'father christmas' uit Engeland samenging in de VS en dat dat uiteindelijk de mix werd die we nu kennen.

Zo kenden ze 'm in Engeland


Dit was 'm zo ongeveer voordat Coca Cola 'm gebruikte


Toen al een hybride van het rode van sinterklaas en de rest van Father Christmas.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 16-12-2017 05:34:58 ]
pi_175756831
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mhaw, nu ik het weet zie ik het... n beetje. Het zal onbewust vast werken, maar ik krijg nou niettrek in een sigaret als ik t scuderia ferrari logo zie.
echt onbewust werken dingen eigenlijk gewoon niet, subliminal messages werken wel maar heel anders dan wat kleuren of frames in films die zitten meer in bepaalde slagzinnen die blijven hangen of extreme druppels op een fles waardoor je dorst krijgt.. Het is net als met echte medicijnen en homeopathisch spul, je hebt een sterke werkende dosis als in een sterke naam of een sterk logo erop of je hebt niets. Ik had 't er echt niet aan gezien dat dat restje wit voor Marlboro stond. Toen het Marlboro logo er nog opstond met wat zwarte balken zag ik dat nog wel als Marlboro want dat was gewoon herkenbaar maar nu gaat dat niet meer op. Het is dat het zo is en dat je het zegt.

Maar als dat het is.. beter verbreken ze de deal, dan kan die wagen weer bloedrood (iets donkerder), zoals ze 'm eind '80 en begin '90 hadden, ipv in de corporate colors van Marlboro waarover je kunt twisten of dat Ferrari-rood is, ik dacht al die tijd iig dat Ferrari gewoon gekozen had voor een iets lichtere tint rood.

Zo zie ik ze graag


[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 16-12-2017 05:53:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')