abonnement Unibet Coolblue
pi_175732345
Ik ben in 2015 voor mijn VMBO-KGL Diploma geslaagd en nadat ik geen school meer kon vinden door te laat te zijn met inschrijven en afwijzingen ben ik vrijwillig gaan werken bij dagbestedingen.

Nu dat ik volgend jaar 20 word wil ik toch heel graag weer een MBO gaan doen ook na wat meer levenservaring, ik ben onderhand alweer bij verscheidene opleidingen afgewezen vanwege het feit dat ik PDD-Nos heb, dit betekent bij sommige opleidingen na amper 1 minuut al een afwijzing omdat ik niet sociaal kan zijn, en niet tegen drukte kan.

Nu is het tegendeel echter waar, ik hoor vaak dat ik een aardig sociaal persoon ben en ik vind mezelf hier ook wel in terug, ook klopt het niet dat ik niet tegen drukte kan ik kan prima in een drukke omgeving zijn zonder enige kopzorgen.

Nu vraag ik me af, hoe kom ik nog aan een MBO Opleiding met de stempel PDD-Nos waar direct vooroordelen aan verbonden zijn. De laatste keer dat ik een intake had werd niet eens naar mijn diploma/cijferlijst gevraagd ik moest komen om na amper 1 minuut al te horen dat ik ben afgewezen omdat ik een te sociale opleiding uitkies.

Nu zit ik er aan te denken financiële adminstratieve beroepen te doen omdat ooit is gebleken dat ik heel goed rekenen kan, maar ben je bij een opleiding als deze ook in het sociale gebied aanwezig? en hoe zorg ik ervoor dat er niet weer op mijn stempel word gelet.
pi_175732375
Je diagnose niet noemen lijkt me een prima start.
Prrrrr
pi_175732424
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:27 schreef mrspoeZ het volgende:
Je diagnose niet noemen lijkt me een prima start.
Ik heb altijd gehoord dat je eerlijk moet zijn.

Ook nog erbij ik heb op dit moment verklaring doelgroepregister voor aanvullend geld bij het werk, natuurlijk vervalt dit ook als ik naar school ga maar ik hoop niet dat dat ook van invloed is.
pi_175732457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:29 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik heb altijd gehoord dat je eerlijk moet zijn.
Ook dat heeft grenzen. Vooral als je gelimiteerd wordt door het afgeven van waarheden die tegen je kunnen werken, zoals deze stempel die je voordraagt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175732499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ook dat heeft grenzen. Vooral als je gelimiteerd wordt door het afgeven van waarheden die tegen je kunnen werken, zoals deze stempel die je voordraagt.
Opzich heb je hier gelijk in, ik ben ooit zonder het te melden op onderwijsassistent terecht geraakt, maar gezien ik 17 was en nog niet echt wist wat ik moest doen ben ik hier gauw mee gestopt, later stond in een dossier van de toeleverende school (VMBO) dat ik pdd-nos had, nu zal ik daar ook niet meer mee te maken krijgen want ik ben nu natuurlijk boven de 18 dus lijkt me dat ze daar niks van kunnen krijgen (heb nog nooit bij een Albeda gezeten namelijk)
pi_175732505
Misschien een iets minder sociale opleiding doen of een jaar wachten zodat je hbo kan doen.
pi_175732544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:33 schreef 6star6lord6 het volgende:
Misschien een iets minder sociale opleiding doen of een jaar wachten zodat je hbo kan doen.
Ik heb geen sociale problemen, vandaar dat ik hier vraag wat ik moet doen, voor HBO moet je toch trouwens minimaal HAVO of een MBO4 gehaald hebben?
pi_175734902
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:35 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik heb geen sociale problemen, vandaar dat ik hier vraag wat ik moet doen, voor HBO moet je toch trouwens minimaal HAVO of een MBO4 gehaald hebben?
Nee, je kunt ook op het hbo geraken als je 21 jaar of ouder bent een toetsingsexamen met succes hebt afgerond.

[ Bericht 20% gewijzigd door Metalfrost op 15-12-2017 08:44:53 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_175737296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:29 schreef rikardo42 het volgende:

[..]

Ik heb altijd gehoord dat je eerlijk moet zijn.

Ook nog erbij ik heb op dit moment verklaring doelgroepregister voor aanvullend geld bij het werk, natuurlijk vervalt dit ook als ik naar school ga maar ik hoop niet dat dat ook van invloed is.
Wel eerlijk. Niet té eerlijk.

Ik zou gewoon je mond er over houden en je voordoen zoals je echt bent. Je wilt toch worden gezien als rikardo42 en niet als die jongen met dat labeltje?

Financieel-administratief is helaas wel de hoek waar nu al klappen vallen ivm automatisering. Dikke kans dat jouw beroep over 10 jaar of eerder niet meer bestaat.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:45:02 #10
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_175739575
Eerlijk wil niet zeggen dat je alles moet vertellen. Die stempel kun je inzetten voor dingen waarbij het iets oplevert (zoals je extra geld) en als dat niet zo is en jij vindt het niet relevant, dan vertel je er gewoon niet over.
Prrrrr
pi_175741090
Dank jullie wel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')