abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking donderdag 14 december 2017 @ 21:12:45 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175727726
Voor een project ben ik opzoek naar een camera (bijvoorbeeld een compact-camera) die de volgende mogelijkheden heeft:

1. externe "trigger" om de foto te maken
2. foto direct doorsturen naar map op computer of NAS

Bij puntje 1 denk ik aan een softwareprogrammaatje of via een URL, of via een externe trigger in de vorm van een schakelaartje (ik weet dat dit bij Canon DSLR camera's zo werkt).

Punt 2 zal wel via een WIFI verbinding (of Bluetooth misschien?) moeten denk ik. Geen probleem, maar het moet wel kunnen :) Anders via de USB kabel misschien, zou dat werken? Dus de kabel er gewoon in laten de hele tijd, en zodra er een foto wordt gemaakt dat deze wordt doorgestuurd naar de PC. Dat laatste zal wel niet werken denk ik zelf eigenlijk....

Wie weet welke camera dit ZEKER kan? De fotokwaliteit hoeft niet extreem goed te zien, maar gewoon "goed" zoals een camera van +/- ¤ 150,- (bijvoorbeeld deze) ofzo doet.

Thanks voor 't meedenken ^O^
pi_175730834
https://dslrdashboard.info

deze software en de camera support staat er bij .
even zoeken en je vind het wel.

persoonlijk zal ik een camera met wifi nemen dan blauwtand .
Dit wegens berijk dat je kan gebruiken.

Zelf gebruik ik een nikon d5500 .

De app heeft wifi bleutooth en kabel remote support.

succes


ps zag je link over die weg gooi camera

nope dat gaat niet werken .

bijna alle dslr camera kan via usb direct foto naar je pc sturen .
de app die ik door gaf werk ook op een pc .
Dus kijk voor een leuke dslr camera de ouwe 3000/5000 serie kan je voor de zelfde bedrag wel gebruikt vinden .
Een canon is ook goed

zo ver ik weet ondersteun de software
sony canon nikon en fujitsu camera
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 december 2017 @ 11:00:06 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175737530
Misschien niet wat je in je hoofd hebt, maar ik gebruik ispy (https://www.ispyconnect.com/) voor de camera in mijn vogelhuisje. Dat is eigenlijk bedoeld voor securitycameras. Als je een goede USB camera hebt dan kun je die laten triggeren op beweging en/of geluid en video opnemen of een enkele foto nemen. Het kan ook automatisch filmpjes naar YouTube sturen en dergelijke.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Knikkerking vrijdag 15 december 2017 @ 16:59:29 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175744304
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://dslrdashboard.info

deze software en de camera support staat er bij .
even zoeken en je vind het wel.

persoonlijk zal ik een camera met wifi nemen dan blauwtand .
Dit wegens berijk dat je kan gebruiken.

Zelf gebruik ik een nikon d5500 .

De app heeft wifi bleutooth en kabel remote support.

succes

ps zag je link over die weg gooi camera

nope dat gaat niet werken .

bijna alle dslr camera kan via usb direct foto naar je pc sturen .
de app die ik door gaf werk ook op een pc .
Dus kijk voor een leuke dslr camera de ouwe 3000/5000 serie kan je voor de zelfde bedrag wel gebruikt vinden .
Een canon is ook goed

zo ver ik weet ondersteun de software
sony canon nikon en fujitsu camera

Thanks!
Dat ziet er heel goed uit. Straks eens mee prutsen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:00 schreef SeLang het volgende:
Misschien niet wat je in je hoofd hebt, maar ik gebruik ispy (https://www.ispyconnect.com/) voor de camera in mijn vogelhuisje. Dat is eigenlijk bedoeld voor securitycameras. Als je een goede USB camera hebt dan kun je die laten triggeren op beweging en/of geluid en video opnemen of een enkele foto nemen. Het kan ook automatisch filmpjes naar YouTube sturen en dergelijke.
Het probleem is eigenlijk dat ik betere foto's wel dan wat uit zo'n bewakingscamera komen. De bedoeling is om er foto's van mensen mee te maken, en dat moet er wel een beetje goed uit zien. De ervaring die ik met IP-cams heb (heb er ruim 10) is dat ze echt (lang) niet zo goed foto's kunnen maken als dat een fotocamera dat doet. Zeker in de iets slechtere (donker dus) licht-omstandigheden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 december 2017 @ 18:25:16 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175745986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:59 schreef Atmoz het volgende:

Het probleem is eigenlijk dat ik betere foto's wel dan wat uit zo'n bewakingscamera komen. De bedoeling is om er foto's van mensen mee te maken, en dat moet er wel een beetje goed uit zien. De ervaring die ik met IP-cams heb (heb er ruim 10) is dat ze echt (lang) niet zo goed foto's kunnen maken als dat een fotocamera dat doet. Zeker in de iets slechtere (donker dus) licht-omstandigheden.
Ja mee eens. Maar veel "echte" compact cameras hebben ook een video-output en als je dat via HDMI en een videograbber kaartje in je PC kunt binnenhalen kun je denk ik zo'n software als iSpy wel gebruiken om foto's te maken. Nog steeds niet zo goed als een "echte" foto denk ik (want eigenlijk een video snapshot) maar waarschijnlijk beter dan met je met een webcam krijgt.

Ik heb dit zelf nooit geprobeerd maar een 1080p USB videograbber kost minder dan 2 tientjes en een compactcamera met HDMI-output heb je misschien wel of kun je even van iemand lenen om te zien of dat acceptabele resultaten oplevert (en iSpy is gratis)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175754510
beste camera heeft een grote sensor simpel.
In dit geval hoe groter hoe beter.
Vandaar dat ik je dx camera aanbeveelt.
Met de link die ik je gaf kan je gelijk zien welke modellen .
Zoek op tweakers of markplaats voor een leuke camera en klaar.
software aanschaffen doe je ook maar een keer.
Beter iets betalen voor software dat maar halve werkende gratis software.
  Knikkerking zondag 17 december 2017 @ 10:33:17 #7
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175778647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:25 schreef SeLang het volgende:

Ja mee eens. Maar veel "echte" compact cameras hebben ook een video-output en als je dat via HDMI en een videograbber kaartje in je PC kunt binnenhalen kun je denk ik zo'n software als iSpy wel gebruiken om foto's te maken. Nog steeds niet zo goed als een "echte" foto denk ik (want eigenlijk een video snapshot) maar waarschijnlijk beter dan met je met een webcam krijgt.

Ik heb dit zelf nooit geprobeerd maar een 1080p USB videograbber kost minder dan 2 tientjes en een compactcamera met HDMI-output heb je misschien wel of kun je even van iemand lenen om te zien of dat acceptabele resultaten oplevert (en iSpy is gratis)
Eerst naar video en dan (eventueel met zelfs extra videograbber kaartjes) naar foto vind ik niet zo handig. Er moet een simpele oplossing zijn die gewoon direct foto's kan maken en deze naar een bepaalde map zet. Zodra ik dat heb ben ik klaar. Ik bouw zelf een stukje software wat de foto daar op pakt, een overlay eroverheen zet en vervolgens via mail doorstuurt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
beste camera heeft een grote sensor simpel.
In dit geval hoe groter hoe beter.
Vandaar dat ik je dx camera aanbeveelt.
Met de link die ik je gaf kan je gelijk zien welke modellen .
Zoek op tweakers of markplaats voor een leuke camera en klaar.
software aanschaffen doe je ook maar een keer.
Beter iets betalen voor software dat maar halve werkende gratis software.
Wat bedoel je met "dx camera" ?
Een DLSR is leuk, maar als zo'n kleine compactcamera ook al werkt is dat in mijn geval beter. Want: kleiner, goedkoper en dus hopelijk minder diefstal gevoelig. Software aanschaffen is geen probleem. Ik hoop alleen dat ik daar dan zelf ook op kan "voortborduren" want de eis is nog altijd dat ik zélf de trigger wil doen. (softwarematig dus)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:55:30 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175778998
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Eerst naar video en dan (eventueel met zelfs extra videograbber kaartjes) naar foto vind ik niet zo handig. Er moet een simpele oplossing zijn die gewoon direct foto's kan maken en deze naar een bepaalde map zet. Zodra ik dat heb ben ik klaar. Ik bouw zelf een stukje software wat de foto daar op pakt, een overlay eroverheen zet en vervolgens via mail doorstuurt.
iSpy kan gewoon losse foto's nemen die in een gespecificeerde map terechtkomen, daar hoef je zelf niets aan te doen. Via een HDMI videograbber kun je denk ik ook wel een goede DSLR met grote sensor aansluiten als je dat zou willen. Wat dat betreft volgens mij precies wat jij wilt. Maar wat ik bedoelde is dat die foto's eigenlijk snapshots zijn uit een videostream. Want iSpy krijgt gewoon een constante stream binnen en maakt dan een snapshot (of recording van een gespecificeerde lengte) als er beweging of geluid wordt gedetecteerd. Als je een "gewone" foto neemt heb je natuurlijk meer controle over sluitertijd e.d.

Anyway, er zijn vast betere oplossingen die een betere kwaliteit opleveren maar dit is iets wat je direct en gratis kunt uitproberen of het voldoet of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Knikkerking zondag 17 december 2017 @ 11:58:57 #9
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175780025
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:55 schreef SeLang het volgende:

iSpy kan gewoon losse foto's nemen die in een gespecificeerde map terechtkomen, daar hoef je zelf niets aan te doen. Via een HDMI videograbber kun je denk ik ook wel een goede DSLR met grote sensor aansluiten als je dat zou willen. Wat dat betreft volgens mij precies wat jij wilt. Maar wat ik bedoelde is dat die foto's eigenlijk snapshots zijn uit een videostream. Want iSpy krijgt gewoon een constante stream binnen en maakt dan een snapshot (of recording van een gespecificeerde lengte) als er beweging of geluid wordt gedetecteerd. Als je een "gewone" foto neemt heb je natuurlijk meer controle over sluitertijd e.d.

Anyway, er zijn vast betere oplossingen die een betere kwaliteit opleveren maar dit is iets wat je direct en gratis kunt uitproberen of het voldoet of niet.
Het probleem is dat een videostream per definitie véél slechter beeld geeft in minder belichte ruimtes. Met een fotocamera los je dat op met langere sluitertijd, iets wat bij video niet mogelijk is. Daarom valt video al direct af en ga ik dat ook niet proberen :) Uiteraard wel thanks voor 't meedenken ^O^
pi_175808640
quote:
5s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:12 schreef Atmoz het volgende:
Voor een project ben ik opzoek naar een camera (bijvoorbeeld een compact-camera) die de volgende mogelijkheden heeft:

1. externe "trigger" om de foto te maken
2. foto direct doorsturen naar map op computer of NAS
Deze kan dat.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Knikkerking maandag 18 december 2017 @ 15:47:19 #11
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175812055
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Deze kan dat.
Hoe werkt dat dan precies? Via Wifi?
En kun je dan in de software (op computer) zeggen "maak foto" en zet die 'm dan direct in een mapje (op de computer) neer?
pi_175813575
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:47 schreef Atmoz het volgende:

Hoe werkt dat dan precies? Via Wifi?
Via Wifi inderdaad. Je verbindt met een access point en vanuit de camera kies je dan bijvoorbeeld een smb folder.

quote:
En kun je dan in de software (op computer) zeggen "maak foto" en zet die 'm dan direct in een mapje (op de computer) neer?
Dat gaat via de app.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Knikkerking maandag 18 december 2017 @ 16:43:30 #13
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175813683
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Via Wifi inderdaad. Je verbindt met een access point en vanuit de camera kies je dan bijvoorbeeld een smb folder.

Dat klinkt goed :)

quote:
Dat gaat via de app.
“Panasonic Image App” is een programma waarmee u via uw smartphone"

+

"Compatibele besturingssystemen: Android 4.2 - 7.1"

Dat niet.... :+
pi_175813743
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Dat klinkt goed :)

[..]

“Panasonic Image App” is een programma waarmee u via uw smartphone"

+

"Compatibele besturingssystemen: Android 4.2 - 7.1"

Dat niet.... :+
Apple natuurlijk ook
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Knikkerking maandag 18 december 2017 @ 16:47:00 #15
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_175813817
quote:
Ja, maar ik zoek iets voor de PC.
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:55:52 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175828215
Ik gebruik dit programmaatje al sinds mijn eerste Canon uit 2002:

http://alkenius.no-ip.org/Cam4you/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 december 2017 @ 09:47:36 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175831197
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja, maar ik zoek iets voor de PC.
Er is toch ook software waarmee je Android apps op een PC kunt draaien? Misschien gaat het daarmee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:50:02 #18
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175831232
En een goede (fatsoenlijke) webcam dan? Dan kun je via software veel meer triggeren namelijk.
Don't let my username fool you...
pi_175832996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er is toch ook software waarmee je Android apps op een PC kunt draaien? Misschien gaat het daarmee.
Werkt helaas niet goed met de Panasonic app.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175867219
Ik weet dat samung camera's heeft of gehad heeft die je met je mobiel kunt koppelen doormiddel van een app.
en volgens mij kun je via wifi die verbinding opbouwen en plaatst hij de foto's ook op je telefoon.
en anders kun je de foto's sowieso direct overzetten naar je telefoon en wellicht ook naar een dropbox of iets dergelijks dacht ik.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')