abonnement Unibet Coolblue
pi_175724652
Ik heb mijn boekverslag bijna afgerond, alleen moet nog antwoord geven op de volgende vraag: Wat heb je geleerd van deze taak? Ik heb eigenlijk geen idee, maar moet toch iets zinnigs (in ongveer 100 woorden) opschrijven. Iemand een ideetje? :)
Het is van het boek Haar naam was Sarah, en ik moest een interview maken met de hoofdpersoon, een krantenbericht maken van een gebeurtenis uit het boek en vanuit het perspectief van de auteur een stukje schrijven over van welke passage ik het meest plezier heb gehad

[ Bericht 28% gewijzigd door uninspiring op 14-12-2017 19:49:55 ]
pi_175724779
Welk boek is het.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175724883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:24 schreef uninspiring het volgende:
Ik heb mijn boekverslag bijna afgerond, alleen moet nog antwoord geven op de volgende vraag: Wat heb je geleerd van deze taak? Ik heb eigenlijk geen idee, maar moet toch iets zinnigs (in ongveer 100 woorden) opschrijven. Iemand een ideetje? :)
Je hebt geleerd dat het moderne onderwijssysteem er op gericht is om de jeugd taken te geven die ze dwingen bepaalde handelingen uit te voeren in de hoop dat ze daar iets van leren, maar als dat niet gebeurd moeten ze maar wat verzinnen en als de leugen geloofwaardig genoeg is mogen ze door naar de volgende vruchtloze taak.

Oke, welk boek gaat het om, dan help ik je :P
-nee-
  donderdag 14 december 2017 @ 19:35:12 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175724891
Hoofdzaken van bijzaken scheiden
Samenvatten
pi_175725018
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:35 schreef hugecooll het volgende:
Hoofdzaken van bijzaken scheiden
Samenvatten
Dat zijn 5 woorden. Hij heeft er nog 95 nodig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175725081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:30 schreef Sigaartje het volgende:
Welk boek is het.
Haar naam was Sarah :)
pi_175725258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:44 schreef uninspiring het volgende:

[..]

Haar naam was Sarah :)
Nou da’s een makkie: Als je maar lang genoeg niks doet, ga je dood. En als je handelt, heb je misschien de dood van iemand op je geweten, en je gaat zelf ook dood. Iedereen gaat dood, het leven is triest en de joden zijn de lul.

Is dat 100 woorden?

Hm. Dan moet je maar iets verzinnen over fatalisme.
-nee-
  donderdag 14 december 2017 @ 22:32:13 #8
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_175730712
Helemaal niks, kopiëren die handel
pi_175733654
Je hebt in ieder geval geen zelfreflectie geleerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175745978
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Je hebt in ieder geval geen zelfreflectie geleerd.
ik denk dat het meer ligt aan dat ik hier gewoon echt niks van leer _O-
pi_175748970
Je hebt geleerd dat zelfreflectie vaak draait om een misplaatst gevoel van nut veinzen en doorgeschoten patroonherkenning toepassen, en dat onze maatschappij hier gek op is en zorgt voor een heleboel werkverschaffing.
-
pi_175749291
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:24 schreef uninspiring het volgende:

[..]

ik denk dat het meer ligt aan dat ik hier gewoon echt niks van leer _O-
Dat moet je vooral vertellen.

100 woorden, dat is trouwens veel, hoe ga je dat doen? Ik weet niet wat je docent van je verwacht, maar ik zou in ieder geval beginnen met de tip van hugecooll.

Verder, welke positieve dingen haal je uit het verhaal?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175756170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:37 schreef Haushofer het volgende:
een misplaatst gevoel van nut veinzen en doorgeschoten patroonherkenning toepassen,
Ik kan echt geen chocola maken van dit stukje. Wat is er precies misplaatst en wat is "doorgeschoten patroonherkenning"?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175757762
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 01:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan echt geen chocola maken van dit stukje. Wat is er precies misplaatst en wat is "doorgeschoten patroonherkenning"?
Je gaat bij dit soort zelfreflectie al heel gauw flauwkul verzinnen omdat je weet dat er 100 woorden aan motivatie moet staan. Doorgeschoten patroonherkenning doordat je prefrontale cortex dolgraag een verhaal wil verzinnen. Dus zelfs al ben je oprecht, dan nog levert het al snel wolligheid op.

Zelfreflectie is prima hoor, ik beoefen zelf mindfulness, maar de mate waarin het nu in veel opleidingen voorkomt ervaar ik het vooral als werkverschaffing.
-
pi_175760646
Lezen.
pi_175781627
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 09:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je gaat bij dit soort zelfreflectie al heel gauw flauwkul verzinnen omdat je weet dat er 100 woorden aan motivatie moet staan. Doorgeschoten patroonherkenning doordat je prefrontale cortex dolgraag een verhaal wil verzinnen. Dus zelfs al ben je oprecht, dan nog levert het al snel wolligheid op.
Herkenbaar. Hoewel het stukje 'feedback voor groepsgenoten' (bij een groepsopdracht vanzelfsprekend) zowaar nóg erger is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_176007883
Als je niks leert, leer je niks. Wel kyn je ervan leren: hoe zorg je de volgende keer ervoor dat je wel iets leert?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat moet je vooral vertellen.

100 woorden, dat is trouwens veel, hoe ga je dat doen? Ik weet niet wat je docent van je verwacht, maar ik zou in ieder geval beginnen met de tip van hugecooll.

Verder, welke positieve dingen haal je uit het verhaal?
Honderd woorden is echt weinig, mijn studenten moeten meestal tussen de tweehonderd en driehonderd.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_176009460
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:20 schreef DevilsWhore het volgende:
Als je niks leert, leer je niks. Wel kyn je ervan leren: hoe zorg je de volgende keer ervoor dat je wel iets leert?

[..]

Honderd woorden is echt weinig, mijn studenten moeten meestal tussen de tweehonderd en driehonderd.
TS is een scholier.
pi_176009802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:28 schreef Biekuh het volgende:

[..]

TS is een scholier.
Ik geef les op het mbo, de opdracht die omschreven wordt in de OP is op havo/vwo-niveau. Veel verschil zit er niet qua niveau.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_176009955
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:42 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik geef les op het mbo, de opdracht die omschreven wordt in de OP is op havo/vwo-niveau. Veel verschil zit er niet qua niveau.
oke. ga jij nog wat leuks doen vandaag?
pi_176064710
je hebt geleerd dat haar naam sarah was :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176229982
Je leert verslagen maken. Je leert Nederlands schrijven, want je wordt (als het goed is) afgerekend op fouten. Is best handig als je gaat doorleren. Je leert begrijpend lezen, en je leert teksten op verschillende manieren te interpreteren, want als je de opdracht bespreekt met een medestudent kan je erachter komen dat jullie compleet andere conclusies trokken. Lijkt nu mss nutteloos, maar ik kom dagelijks mensen tegen die als kind zijnde mss vaker wat boekverslagen hadden moeten maken :+

[ Bericht 80% gewijzigd door MrAero op 02-01-2018 02:24:03 ]
pi_176612274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat moet je vooral vertellen.

100 woorden, dat is trouwens veel, hoe ga je dat doen? Ik weet niet wat je docent van je verwacht, maar ik zou in ieder geval beginnen met de tip van hugecooll.

Verder, welke positieve dingen haal je uit het verhaal?
Vindt je? Jouw bericht was al bijna 50 woorden. 100 woorden is weg voordat je er erg in hebt.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 15:32:52 #24
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_176612403
quote:
Een boeiend verhaal, de schrijfster neemt je mee in de geschiedenis van Joodse mensen uit Parijs die in de 2e wereldoorlog door de Franse politie zijn opgepakt, met als reisdoel Duitsland, waar ze door nazi's zijn geëlimineerd.

Een van de eerste boeken die mij het gevoel gaf het verhaal zelf te beleven. Mooi verteld, met name hoe zo'n klein meisje die tijd kan ervaren en hoe jaren later een mevrouw haar leven probeert te ontcijferen.

Dit is een boek die ik zelfs soms moest wegleggen omdat ik het verhaal zo heftig vond.
Ik wist nog niks over het Vel d'Hiv en alleen hierom ben ik al blij dat ik het boek gelezen heb. Ik heb het voor school gelezen en daarvoor was het ook erg geschikt. De belevenissen blijven je bij en het kan zó een waargebeurd verhaal zijn, zo goed is het geschreven.

Kortom: ik raad dit boek aan iedereen aan die van meeslepende boeken houdt die je in één ruk uit wil lezen, maar die je toch wat leren over belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis.
3 seconden op Google gezeten :+ Vertaal het een beetje in je eigen woorden.

Wat heb je geleerd?:
• De leraar/lerares is altijd blij om te horen dat je dankzij dit verhaal meer interesse hebt gekregen in boeken lezen. Sowieso dat je nu vaker een boek gaat lenen bij de bibliotheek i.p.v. doelloos Netflixen. :7

• Ook heb je veel geleerd over WO2. Natuurlijk kende je de verhalen, alleen deze had je vantevoren slechts oppervlakkig meegekregen. Dankzij dit boek kreeg je de kans het van heel dichtbij mee te maken, wat een flinke indruk op je heeft gemaakt.

• Afgelopen zaterdag heb je met Ome Cees een leuke discussie over dit boek gehad, hij vond het zeer mooi om te zien hoe dit boek indruk heeft gemaakt op je. Vervolgens heeft hij een aantal anekdotes / eigen ervaringen met je gedeeld over deze heftige periode. Hij heeft namelijk WO2 meegemaakt in zijn jongere jaren.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')