abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175721662
Maarten 't Hart, een levende legende van de Nederlandse polemiek. Hij schrijft nog steeds en kennelijk recenseert'ie tegenwoordig ook boeken voor een of andere boekhandel. De besprekingen zijn hilarisch en interessant tegelijk. Hieronder de laatste:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175725642
Ik heb dat boek over zijn moeder "Magdalena" eens gelezen. Ik vond het erg leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_176116123
Het enige boek wat ik van hem gelezen heb, is 'De vrouw bestaat niet'.
Een typische Maarten 't Hart-reactie op alle kritiek die hij destijds te verduren kreeg vanuit de radicaal-femistische hoek.
Briljant geschreven, briljant sarcasme naar de radicalinski's, en zo waar.
Want het is inderdaad niet alleen de man/vrouw-splitsing die onze maatschappij tekent, maar vooral de religie en millieu.
  vrijdag 29 december 2017 @ 17:03:58 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176116781
Maarten ‘t Hart
Geliefd bij middelbare scholieren om hun boekenlijst vol te krijgen, ze lezen zo gemakkelijk weg en vooral lekker dun
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176131387
Zijn polemieken heb ik nooit gelezen.

Wel zijn verhalenbundel De Unster en Ik Had een Wapenbroeder.

Daar was ik niet echt van onder de indruk, hoewel ik het ook niet heel slecht vond.
pi_176279143
Ik lees nu Droomkoningin en vraag me af in hoeverre het autobiografisch is dat hij elke dag werd geslagen voor de klas door de juf, die ook nog al zijn sommen uitscheurde en andere vernederingen, volgens hem om de rest van de klas rustig te houden leefde ze zich op hem uit. Tijdens het bidden hield hij zijn ogen open en op haar gericht omdat ogen dicht te gevaarlijk was.
Ongelooflijk. Kan best waar zijn, de slimste kinderen worden vaak het hardhandigst aangepakt.
En toen zij met pensioen ging, werd uitgerekend hij uitgekozen om een voordracht voor te lezen. Ook kwam toen uit dat deze horrorjuf van Bach bleek te houden, zijn favoriete componist en toen viel heel zijn wereldbeeld in duigen.

Oftewel, bijzonder boek, aanrader.
pi_176284005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik lees nu Droomkoningin en vraag me af in hoeverre het autobiografisch is
Er staat 'roman' op de cover, dus naar Maarten 't Harts eigenlijk logica, zie de video over Tsjaikovskistraat 40, is 't niet autobiografisch :+.

Volgens Wikipedia is 't boek deels autobiografisch.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176284260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:05 schreef Horzula het volgende:
Zijn polemieken heb ik nooit gelezen.

Wel zijn verhalenbundel De Unster en Ik Had een Wapenbroeder.

Daar was ik niet echt van onder de indruk, hoewel ik het ook niet heel slecht vond.
Dank je voor de tip. Ik wist niet dat hij korte verhalen schreef.
Als je eenmaal de stap neemt om korte verhalen te schrijven, doe je er goed aan mijn blog te volgen. Odileschmidt.wordpress.com is naast Schrijven Online een open resource voor het schrijven van korte verhalen in Nederland.
pi_176285452
Wat ook erg grappig is, is Het Dovemansorendieet.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:56:26 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176287842
Een erg goed beeld van Maartje T Hart kan je krijgen door deze twee boeken te lezen
Van de koningin van het boekenbal: Het Uur Tussen Hond en Wolf en gaat over een conflict tussen een huurbaas (’t Hart) en een huurder (Bakx). Midas’ Tranen van Bakx gaat over hetzelfde conflict maar dan gezien vanuit huurderspositie. het is straatvechterij, maar Bakx zijn boek is veel beter dan het van Maarten “Tranny” Hart.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')