#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:05 |
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee? Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien? Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod? Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:06:35 ] | |
Tja..1986 | donderdag 14 december 2017 @ 15:08 |
Het zal wel net als in de auto een verbod worden om je telefoon aan te raken. | |
Tyr80 | donderdag 14 december 2017 @ 15:09 |
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken. Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:11 |
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee. Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:12:57 ] | |
Apotheose | donderdag 14 december 2017 @ 15:14 |
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan. Muziek in de oortjes heb ik dan nog wel eens op de fiets. Is ook wel gevaarlijk af en toe Naar volgende nummer skippen doe ik gewoon met afstandbediening in snoertje headset. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:15 |
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt. Bij mij werkt het niet eens goed, als ik druk op knop voor geluid harder gaat het geluid heel vaak juist zachter. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:16:51 ] | |
Tyr80 | donderdag 14 december 2017 @ 15:16 |
Knopje op het kabeltje van je oordopjes een idee? Bellen en met je passagier praten in de auto schijnt mekaar ook niet veel te ontlopen, het is alleen lastiger te constateren. Reken maar dat je straks even af mag stappen als je telefoon gaat (wat ik mensen ook geregeld zie doen). | |
Jovatov | donderdag 14 december 2017 @ 15:17 |
Dan ga je toch even langs de kant stil staan als je een andere playlist op wil zetten? Playlist verwisselen is echt niet minder gevaarlijk dan een appje sturen. | |
Tyr80 | donderdag 14 december 2017 @ 15:18 |
Niemand geeft iets om jouw gare telefoon, is jouw probleem. Jezus, even niet het juiste nummer kunnen horen... | |
Odaiba | donderdag 14 december 2017 @ 15:19 |
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen.. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:19 |
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet. En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:20 |
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent? [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:21:06 ] | |
Odaiba | donderdag 14 december 2017 @ 15:21 |
Dat is het probleem. Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen, maar voor een agent is het natuurlijk een moment opnamen. Als hij een mobiel in je hand ziet tijdens fietsen wordt je aangehouden. | |
bonke | donderdag 14 december 2017 @ 15:22 |
als ik zie hoe sommige fietsers al append, midden op straat fietsen, dan vind ik een verbodje met een flinke boete wel op zijn plaats mijn zegen hebben ze | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:22 |
Kinderen toch niet?, mag ik hopen. | |
Tyr80 | donderdag 14 december 2017 @ 15:23 |
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt. Of je betaalt de boete, misschien is jou het dat wel waard om nooit een nummer te hoeven luisteren waar je even geen zin in hebt, mag ook he. | |
bonke | donderdag 14 december 2017 @ 15:23 |
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:25 |
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:25:37 ] | |
Marsenal | donderdag 14 december 2017 @ 15:26 |
Is die fuckig playlist nou echt belangrijker dan je veiligheid in het verkeer? Ga langs de kant van de weg staan en kies een nieuwe playlist uit. Ga dan weer verder fietsen en wees niet verbaasd als je doodgereden wordt omdat je niks kan horen in het verkeer. Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook. En nee, niet iedere koptelefoon kan die dingen die jij dan wilt, dan koop je maar een andere koptelefoon fucking verwend klotekind dat je er bent. Ik heb al eens iemand bijna doodgereden omdat die telefoon het belangrijkste op aarde is voor de gemiddelde puber, je zou je moet schamen met je klotetopic. edit: oh kut dit is KLB niet. Ik denk dat het verbod over het uberhaupt hanteren van een telefoon zal gaan. En dat je dus bij het scrollen in een playlistje je ook gewoon een boete krijgt. | |
Achterhoker | donderdag 14 december 2017 @ 15:27 |
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:28 |
En waarom doe je het zelf dan ook? Ik ben blij dat ik geen radio luister. Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders. [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:30:24 ] | |
Marsenal | donderdag 14 december 2017 @ 15:29 |
Omdat ik voor mezelf dan inschat dat het reëel is om het op dat moment te doen. Maar dat betekent niet dat ik me niet bewust er van ben hoe gevaarlijk het kan zijn. | |
RingBewoner | donderdag 14 december 2017 @ 15:33 |
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen. | |
#ANONIEM | donderdag 14 december 2017 @ 15:34 |
Straks een mobiel met spraakherkenning: volgende nummer, volgende nummer. Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil. [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:36:22 ] | |
Odaiba | donderdag 14 december 2017 @ 15:36 |
Ik fiets al jaren met mijn telefoon in de hand. Nooit een probleem geweest. Dat er andere mongolen zijn die niet scherp zijn is hun probleem. Ik moet wel zeggen dat ik als automobilist ook liever geen fietsers in het verkeer met mobiel wil zien, want voor je eht weer zitten ze tegen je auto aan.. Zelfde geld voor automobilisten. Een verbod is dan wel het beste en ik heb er geen moeite mee. Ik blijf het gebruiken op momenten dat ik het veilig genoeg acht, maar ik woon ook niet in een druk randstedelijk gebied | |
RingBewoner | donderdag 14 december 2017 @ 15:40 |
Het maakt nogal een verschil of jij je omgeving kan horen of niet. Denk aan fietsbellen, scooters of eventuele hulpdiensten. | |
2682000 | donderdag 14 december 2017 @ 15:40 |
Precies dit. simpele oplossing. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 december 2017 @ 13:41 |
Ik hoop dat er fikse boetes opstaan als in ¤ 75,- als start en oplopend tot ¤ 1.000,- Ze mogen van mij dan ook gelijk een extra 1000 man in dienst nemen alias BOA's die dan op scooters gewoon op bepaalde tijdstippen gaan controleren en gewoon de boel aanhouden. En dan met name op de tijdstippen dat scholen/Universiteiten uitgaan of beginnen. En vooraf gewoon een aparte 'studenten' POV? aannemen waarin e.e.a. is vastgelegd inzake dit zodat het helemaal is dichtgespijkerd juridisch. Beetje wat ze in de USA hebben met zo een Campus politie die alle bevoegdheden hebben die een agent ook heeft. Wedden dat al die fietsenden scholieren/studenten dan ineens zich wel aan de verkeersregels weten te houden? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2017 13:41:41 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 26 december 2017 @ 04:49 |
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie. Anyway, het is heel goed mogelijk om belangrijke en 'onbelangrijke' zaken parallel aan elkaar te regelen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 26 december 2017 @ 04:51 |
Laat me raden; jij hebt geen kinderen. En in reactie op je algehele verhaal; stop gewoon even langs de weg als je met je telefoon wilt kloten. Als je dat niet wilt en je krijgt een bekeuring of je wordt voor je flikker gereden, dan gewoon de consequenties accepteren. | |
noescom | dinsdag 26 december 2017 @ 10:20 |
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum. [ Bericht 0% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 10:32:08 ] | |
noescom | dinsdag 26 december 2017 @ 10:22 |
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdf [ Bericht 6% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 10:29:00 ] | |
Pietverdriet | dinsdag 26 december 2017 @ 10:24 |
Na decennialange daling van het aantal doden en gewonden bij verkeersongelukken stijgt dit weer door de smartphone en het gebruiken ervan tijdens het deelnemen aan het verkeer. | |
Tyr80 | dinsdag 26 december 2017 @ 12:03 |
Quote dan een ander, jezus. | |
noescom | dinsdag 26 december 2017 @ 12:04 |
Ik zal voortaan Jezus quoten. Dat is wel op zijn plaats op tweede kerstdag. | |
Knipoogje | dinsdag 26 december 2017 @ 12:57 |
Punt is dat je de ander opzadelt met een trauma. Fijn als die appende puber eigen verantwoordelijkheid heeft, maar ik rijd hem dood of invalide. Ik zit dan ook met de shit. Verbod is prima wat mij betreft. In de auto ook. En dan echt heftige boetes en/of rijbewijs kwijt. | |
junkiexp | dinsdag 26 december 2017 @ 14:37 |
Nieuwe generatie Ga gewoon even stilstaan. Lekker druk op de fiets met de telefoon, het liefst zonder licht en dan mij verrot schelden als ik je bijna dood rijdt. Druk het er maar meteen doorheen, liefst met 90 euro boete minimaal. | |
Marsenal | dinsdag 26 december 2017 @ 15:30 |
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook. Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit. Die 90 euro boete die junkiexp noemt vind ik zelf ook reëel. | |
noescom | dinsdag 26 december 2017 @ 17:52 |
Die verlies je als automobilist hoe dan ook. Het gaat hoe dan ook om het voorkomen van ongelukken. Ongelukken voorkom je door je veilig in het verkeer te begeven en dat bereik je door opvoeding. Wat heb je aan een boete als je kind net is aangereden? Niets. Een boete lost dus niks op. Wat wél wat oplost is niet meer automatisch alle blaam bij de automobilist leggen, want dan hoeft dus niet alléén de automobilist op te letten in het verkeer. Regels en verboden ontmoedigd zelfstandig nadenken. https://www.theguardian.c(...)er-accidents-drivers [ Bericht 5% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 17:57:45 ] | |
Buurtzwaan | dinsdag 26 december 2017 @ 18:46 |
Wat je doet op je mobiele telefoon maakt niks uit, het leidt af van het verkeer om je heen. Ik heb me er altijd over verwonderd dat fietsers er voorheen nooit voor beboet werden terwijl zij zich ook vaak genoeg op dezelfde wegen als auto's, bussen en vrachtwagens bevinden. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 27 december 2017 @ 01:53 |
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten. Precies wat ik hierboven schets. Spoken like a true 'Hollander'. ("Ik bepaal zelf wel welke regels voor mij gelden!"). [ Bericht 21% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 27-12-2017 01:59:16 ] | |
noescom | woensdag 27 december 2017 @ 10:28 |
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat. | |
Metalfreak | woensdag 27 december 2017 @ 12:00 |
Nou nou, wat een drama, je kunt geen muziek luisteren op de fiets, ow nee, dat kun je wel, maar je favoriete nummer kan even niet geselecteerd worden... Wat een drama!!! Dat je het overleeft zeg, jeetje... Als je nu eens gewoon zonder muziek gaat fietsen, krijg je ook alles mee van wat er om je heen gebeurt en leer je misschien ook eens van de rust te genieten. Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken... | |
Apotheose | woensdag 27 december 2017 @ 12:38 |
Muziek op de fiets luisteren kan feitelijk al sinds de komst van de walkman. Jaren 80 ofzo? | |
Buurtzwaan | woensdag 27 december 2017 @ 13:12 |
Ik denk dat minder verkeersregels tot op zekere hoogte tot minder verkeersongelukken lijdt. In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren. China is daar een mooi voorbeeld van. Voetgangers steken met gevaar voor eigen leven wegen over, omdat niemand zich aan zebra's of stoplichten ophoudt. | |
noescom | woensdag 27 december 2017 @ 13:14 |
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens? | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 13:16 |
Ik hoop dat ze je een keer goed hard van je fiets afrijden. | |
Buurtzwaan | woensdag 27 december 2017 @ 13:18 |
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven of als ze er niet voldoende zijn. http://www.chinadaily.com(...)content_25442984.htm [ Bericht 2% gewijzigd door Buurtzwaan op 27-12-2017 13:24:14 ] | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 13:19 |
Nee is een individu. Ben jij soms van de generaliserende generatie of is dat een trekje van jou? | |
Watertornado | woensdag 27 december 2017 @ 13:20 |
Walkman, geen cycleman Maar valt niet opletten door appen etc op de fiets niet nu al gewoon onder artikel 5? | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 13:20 |
Gebruik van smartphones in het verkeer en de doden en gewonden die daarbij vallen zijn nou juist de grotere dingen waar eindelijk eens wat aan gedaan moet worden. Überhaupt aan de telefoonverslaving bij de jeugd. | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 13:21 |
In ieder geval gaan staande houden lijkt me wel een goed idee. Zodat idioten die druk bezig zijn met nummertjes zoeken er ook even aan herinnerd worden dat dat ook niet de bedoeling is en dat dat ook niet veiliger is dan appen. | |
noescom | woensdag 27 december 2017 @ 13:26 |
Uit dat artikel haal ik geen informatie over het niet kunnen handhaven van verkeersregels in China, maar laten we voor arguments sake zeggen dat ze dat inderdaad niet kunnen. Dan is het dus een uitstekend idee om zoveel mogelijk de regels te versoepelen danwel te schrappen. Zoals ik al zei levert dat minder verkeersslachtoffers op. | |
SeLang | woensdag 27 december 2017 @ 13:33 |
Ik heb kennelijk iets gemist want volgens mij was het altijd al verboden om muziek te luisteren op de fiets (iig met koptelefoon op). En ook moet je officieel beide handen aan het stuur hebben. Zelf ben ik (mid jaren '80) een keer door de politie aangehouden omdat ik op de fiets een radio onder mijn arm had. Dat mocht niet, want beide handen moesten aan het stuur. | |
noescom | woensdag 27 december 2017 @ 13:36 |
Nee, er is geen specifiek verbod op muziek luisteren op de fiets of een gebod op het aantal handen aan het stuur. Volgens artikel 5 en 6 van de WvW 1994 mag je geen gevaar op de weg veroorzaken en/of verkeer hinderen. | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 14:20 |
Rust??? Welke rust? Als de fiets in het bos of buitengebied mischien, maar niet in de stad. En ik kan wel genieten van rust, maar helaas heb je dat tegenwoordig bijna nergens meer. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 14:21:43 ] | |
#ANONIEM | woensdag 27 december 2017 @ 14:24 |
Wat een leven als dat je grootste issue is. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 3 januari 2018 @ 13:33 |
Tuurlijk werken die wel; als je de pakkans groot genoeg kunt maken. Bij een trajectcontrole rijdt niemand te hard, bij een roodlichtcamera rijdt niemand door rood. Als de pakkans 100% is, houdt iedereen zich keurig aan de regels. Maar aangezien 80% van de mensheid te dom is om consequenties te overzien, zijn ordehandhaving (en dus regels) de enige manier om een samenleving nog een beetje leefbaar te houden. Ik zie nergens links, maar weet nu al dat het bullshit is. | |
ems. | woensdag 3 januari 2018 @ 13:48 |
Weer van die vervelende randstad-regels die zometeen gaan zorgen dat ik gezeik krijg als ik 15 kilometer rechtdoor door een lege polder fiets en even een ander nummertje wil aanzetten. | |
Apotheose | zaterdag 6 januari 2018 @ 11:16 |
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege polders | |
YoungDriller | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:29 |
Tegenwoordig kun je nummer verder/terug gaan met het knopje aan het touwtje van je oordopjes | |
MissButterflyy | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:33 |
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen. | |
ems. | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:37 |
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad. | |
torentje | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:48 |
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform. | |
Geerd | zaterdag 6 januari 2018 @ 14:50 |
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren | |
ems. | zaterdag 6 januari 2018 @ 15:08 |
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben. Grote kans dat zoiets ook gaat gebeuren wat betreft de telefoons. Ik woon een beetje in zowel de polder als de stad dus ik weet de nuances Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn. | |
Boze_Appel | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:45 |
Superhandig voor navigatie. Not going to happen. | |
AchJa | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:48 |
Altijd handig als bijrijder, of in de bus, of in de trein... | |
Marsenal | zondag 7 januari 2018 @ 00:13 |
Zonder dollen; bij amelisweerd in utrecht heeft een agent eens aan mij gevraagd of ik voorzichtig wilde doen want ik was heel slecht zichtbaar. Die beginnen niet eens meer over lampjes, die hebben het allang opgegeven | |
MissButterflyy | zondag 7 januari 2018 @ 09:27 |
Heb het niet over Google Maps bv maar whatsapp, Facebook enz | |
HaverMoutKoekje | zondag 7 januari 2018 @ 09:30 |
je kan aan lekkere wijven denken en tegelijk kijken naar verkeer om je heen | |
Copycat | zondag 7 januari 2018 @ 09:31 |
Dan klik je even snel op je bedienknopje op je koptelefoontje. Ga je zo naar het volgende nummer. | |
HaverMoutKoekje | zondag 7 januari 2018 @ 09:33 |
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereld | |
ems. | zondag 7 januari 2018 @ 12:56 |
Onzinnig argument. Auto's zijn geen fietsen. | |
TC03 | zondag 7 januari 2018 @ 13:14 |
Heb je daar een bron van? | |
TC03 | zondag 7 januari 2018 @ 13:16 |
Niet iedereen luistert 24/7 naar muziek. Dat jij altijd mensen naar muziek ziet luisteren wil niet zeggen dat die mensen altijd muziek luisteren. | |
Basp1 | zondag 7 januari 2018 @ 13:33 |
https://nos.nl/artikel/21(...)door-smartphone.html | |
TC03 | zondag 7 januari 2018 @ 13:37 |
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien. | |
Basp1 | zondag 7 januari 2018 @ 13:42 |
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig. | |
TC03 | zondag 7 januari 2018 @ 13:45 |
Ik ben het met je eens, het kan anders zijn, mogelijk hoeft het niks met elkaar te hebben. Kunnen, mogelijk, hoeven, waarschijnlijk. Allemaal termen die weinig zekerheid bieden voor iets wat relatief eenvoudig te onderzoeken is. Ik zou graag wat meer feiten zien voordat er over gegaan wordt tot nieuwe wetgeving. | |
#ANONIEM | zondag 7 januari 2018 @ 19:42 |
Ik doe het ook niet veel, maar tijdens reizen eigenlijk wel ALTIJD. | |
Sadcopter | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:32 |
Dus de afstandsbediening in het draadje van je oortjes ook? | |
mrPanerai | dinsdag 16 januari 2018 @ 15:38 |
Duidelijk dat TS net als de zovele appers in het verkeer geen idee hebben hoe dat hun rijgedrag beinvloed. Ik rij meer dan 50K per jaar, je ziet van ver wanneer iemand op z'n telefoon bezig is. | |
Zwolsboy | vrijdag 19 januari 2018 @ 10:22 |
Doodsimpel, gewoon geen muziek/appen/bellen in het verkeer... Dat doe je lekker thuis of in het OV. |