Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:14 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.
Muziek in de oortjes heb ik dan nog wel eens op de fiets. Is ook wel gevaarlijk af en toe Naar volgende nummer skippen doe ik gewoon met afstandbediening in snoertje headset.
Knopje op het kabeltje van je oordopjes een idee?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.
Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Niemand geeft iets om jouw gare telefoon, is jouw probleem.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:15 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.
Bij mij werkt het niet eens goed, als ik druk op knop voor geluid harder gaat het geluid heel vaak juist zachter.
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
Dat is het probleem. Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen, maar voor een agent is het natuurlijk een moment opnamen. Als hij een mobiel in je hand ziet tijdens fietsen wordt je aangehouden.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:20 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?
Kinderen toch niet?, mag ik hopen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de wegquote:Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:
[..]
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
En waarom doe je het zelf dan ook?quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Is die fuckig playlist nou echt belangrijker dan je veiligheid in het verkeer? Ga langs de kant van de weg staan en kies een nieuwe playlist uit. Ga dan weer verder fietsen en wees niet verbaasd als je doodgereden wordt omdat je niks kan horen in het verkeer. Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.
En nee, niet iedere koptelefoon kan die dingen die jij dan wilt, dan koop je maar een andere koptelefoon fucking verwend klotekind dat je er bent. Ik heb al eens iemand bijna doodgereden omdat die telefoon het belangrijkste op aarde is voor de gemiddelde puber, je zou je moet schamen met je klotetopic.
Ik ben blij dat ik geen radio luister.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.
Of je betaalt de boete, misschien is jou het dat wel waard om nooit een nummer te hoeven luisteren waar je even geen zin in hebt, mag ook he.
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Omdat ik voor mezelf dan inschat dat het reėel is om het op dat moment te doen. Maar dat betekent niet dat ik me niet bewust er van ben hoe gevaarlijk het kan zijn.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
En waarom doe je het zelf dan ook?
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.
Straks een mobiel met spraakherkenning: volgende nummer, volgende nummer.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat het verbod over het uberhaupt hanteren van een telefoon zal gaan. En dat je dus bij het scrollen in een playlistje je ook gewoon een boete krijgt.
Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.
Ik fiets al jaren met mijn telefoon in de hand. Nooit een probleem geweest.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:
[..]
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
Het maakt nogal een verschil of jij je omgeving kan horen of niet. Denk aan fietsbellen, scooters of eventuele hulpdiensten.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:34 schreef teenboy1 het volgende:
[..]
Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.
Precies dit.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:17 schreef Jovatov het volgende:
Dan ga je toch even langs de kant stil staan als je een andere playlist op wil zetten?
Playlist verwisselen is echt niet minder gevaarlijk dan een appje sturen.
Ik hoop dat er fikse boetes opstaan als in ¤ 75,- als start en oplopend tot ¤ 1.000,- Ze mogen van mij dan ook gelijk een extra 1000 man in dienst nemen alias BOA's die dan op scooters gewoon op bepaalde tijdstippen gaan controleren en gewoon de boel aanhouden. En dan met name op de tijdstippen dat scholen/Universiteiten uitgaan of beginnen. En vooraf gewoon een aparte 'studenten' POV? aannemen waarin e.e.a. is vastgelegd inzake dit zodat het helemaal is dichtgespijkerd juridisch.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?
Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?
Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?
Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Laat me raden; jij hebt geen kinderen.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.
Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdfquote:Op dinsdag 26 december 2017 04:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.
Quote dan een ander, jezus.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:20 schreef noescom het volgende:
[..]
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.
Ik zal voortaan Jezus quoten. Dat is wel op zijn plaats op tweede kerstdag.quote:
Punt is dat je de ander opzadelt met een trauma. Fijn als die appende puber eigen verantwoordelijkheid heeft, maar ik rijd hem dood of invalide. Ik zit dan ook met de shit.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook. Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdf
Die verlies je als automobilist hoe dan ook.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook.
Het gaat hoe dan ook om het voorkomen van ongelukken. Ongelukken voorkom je door je veilig in het verkeer te begeven en dat bereik je door opvoeding. Wat heb je aan een boete als je kind net is aangereden? Niets. Een boete lost dus niks op. Wat wél wat oplost is niet meer automatisch alle blaam bij de automobilist leggen, want dan hoeft dus niet alléén de automobilist op te letten in het verkeer. Regels en verboden ontmoedigd zelfstandig nadenken.quote:Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit.
Die 90 euro boete die junkiexp noemt vind ik zelf ook reėel.
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen.
Precies wat ik hierboven schets. Spoken like a true 'Hollander'. ("Ik bepaal zelf wel welke regels voor mij gelden!").quote:Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt.
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.quote:Op woensdag 27 december 2017 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.
Ik denk dat minder verkeersregels tot op zekere hoogte tot minder verkeersongelukken lijdt. In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren. China is daar een mooi voorbeeld van. Voetgangers steken met gevaar voor eigen leven wegen over, omdat niemand zich aan zebra's of stoplichten ophoudt.quote:Op woensdag 27 december 2017 10:28 schreef noescom het volgende:
[..]
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?quote:Op woensdag 27 december 2017 13:12 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren.
Ik hoop dat ze je een keer goed hard van je fiets afrijden.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?
Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?
Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?
Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven of als ze er niet voldoende zijn.quote:Op woensdag 27 december 2017 13:14 schreef noescom het volgende:
[..]
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?
Nee is een individu. Ben jij soms van de generaliserende generatie of is dat een trekje van jou?quote:Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Walkman, geen cyclemanquote:Op woensdag 27 december 2017 12:38 schreef Apotheose het volgende:
Muziek op de fiets luisteren kan feitelijk al sinds de komst van de walkman. Jaren 80 ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |