abonnement Unibet Coolblue
pi_175719626
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?

Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?

Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?

Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:06:35 ]
pi_175719714
Het zal wel net als in de auto een verbod worden om je telefoon aan te raken.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:09:11 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175719723
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.

Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175719771
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.

Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.

Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:12:57 ]
pi_175719828
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.

Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.

Muziek in de oortjes heb ik dan nog wel eens op de fiets. Is ook wel gevaarlijk af en toe :') Naar volgende nummer skippen doe ik gewoon met afstandbediening in snoertje headset.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_175719868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Eens. Net als met een glaasje op achter het stuur gaan kruipen overigens. Maar wel terecht dat daar flinke boetes op staan.

Muziek in de oortjes heb ik dan nog wel eens op de fiets. Is ook wel gevaarlijk af en toe :') Naar volgende nummer skippen doe ik gewoon met afstandbediening in snoertje headset.
Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.

Bij mij werkt het niet eens goed, als ik druk op knop voor geluid harder gaat het geluid heel vaak juist zachter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:16:51 ]
  donderdag 14 december 2017 @ 15:16:34 #7
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175719880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.

Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Knopje op het kabeltje van je oordopjes een idee?

Bellen en met je passagier praten in de auto schijnt mekaar ook niet veel te ontlopen, het is alleen lastiger te constateren. Reken maar dat je straks even af mag stappen als je telefoon gaat (wat ik mensen ook geregeld zie doen).
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175719903
Dan ga je toch even langs de kant stil staan als je een andere playlist op wil zetten?

Playlist verwisselen is echt niet minder gevaarlijk dan een appje sturen.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:18:11 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175719912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:15 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Skippen kan daarmee inderdaad, maar probeer er maar eens mee een nieuwe playlist/album op te zoeken. Benieuwd of je dat ook lukt.

Bij mij werkt het niet eens goed, als ik druk op knop voor geluid harder gaat het geluid heel vaak juist zachter.
Niemand geeft iets om jouw gare telefoon, is jouw probleem.

Jezus, even niet het juiste nummer kunnen horen...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175719937
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
pi_175719939
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
pi_175719971
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:21:06 ]
pi_175719993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:20 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Ja alleen wie gaat bepalen wat waar onder valt, meneer agent?
Dat is het probleem. Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen, maar voor een agent is het natuurlijk een moment opnamen. Als hij een mobiel in je hand ziet tijdens fietsen wordt je aangehouden.
pi_175720007
als ik zie hoe sommige fietsers al append, midden op straat fietsen, dan vind ik een verbodje met een flinke boete wel op zijn plaats
mijn zegen hebben ze :)
pies on joe toe
pi_175720024
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:21 schreef Odaiba het volgende:
Ik acht mijzelf goed geneog om dat zelf te bepalen
Kinderen toch niet?, mag ik hopen.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:23:34 #16
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175720041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.

Of je betaalt de boete, misschien is jou het dat wel waard om nooit een nummer te hoeven luisteren waar je even geen zin in hebt, mag ook he.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175720048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef Odaiba het volgende:
Er is een verschil tussen je mobiel gebruiken en toch op het verkeer te letten en volledig in je mobiel te zitten en door te blijven trappen..
zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
pies on joe toe
pi_175720063
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:

[..]

zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:25:37 ]
pi_175720098
Is die fuckig playlist nou echt belangrijker dan je veiligheid in het verkeer? Ga langs de kant van de weg staan en kies een nieuwe playlist uit. Ga dan weer verder fietsen en wees niet verbaasd als je doodgereden wordt omdat je niks kan horen in het verkeer. Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.

En nee, niet iedere koptelefoon kan die dingen die jij dan wilt, dan koop je maar een andere koptelefoon fucking verwend klotekind dat je er bent. Ik heb al eens iemand bijna doodgereden omdat die telefoon het belangrijkste op aarde is voor de gemiddelde puber, je zou je moet schamen met je klotetopic.

edit: oh kut dit is KLB niet.

Ik denk dat het verbod over het uberhaupt hanteren van een telefoon zal gaan. En dat je dus bij het scrollen in een playlistje je ook gewoon een boete krijgt.
-nee-
  donderdag 14 december 2017 @ 15:27:59 #20
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175720127
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Fade to Black
pi_175720131
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Is die fuckig playlist nou echt belangrijker dan je veiligheid in het verkeer? Ga langs de kant van de weg staan en kies een nieuwe playlist uit. Ga dan weer verder fietsen en wees niet verbaasd als je doodgereden wordt omdat je niks kan horen in het verkeer. Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.

En nee, niet iedere koptelefoon kan die dingen die jij dan wilt, dan koop je maar een andere koptelefoon fucking verwend klotekind dat je er bent. Ik heb al eens iemand bijna doodgereden omdat die telefoon het belangrijkste op aarde is voor de gemiddelde puber, je zou je moet schamen met je klotetopic.
En waarom doe je het zelf dan ook?

quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja dan skip je geen nummers. Net als iemand zonder carkit geen mensen belt.

Of je betaalt de boete, misschien is jou het dat wel waard om nooit een nummer te hoeven luisteren waar je even geen zin in hebt, mag ook he.
Ik ben blij dat ik geen radio luister.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:30:24 ]
pi_175720164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

En waarom doe je het zelf dan ook?
Omdat ik voor mezelf dan inschat dat het reëel is om het op dat moment te doen. Maar dat betekent niet dat ik me niet bewust er van ben hoe gevaarlijk het kan zijn.
-nee-
  donderdag 14 december 2017 @ 15:33:36 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175720239
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:
Muziek op in het verkeer is ook gewoon gevaarlijk, en ik kan het weten, ik doe het zelf ook.
Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175720253
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Marsenal het volgende:

Ik denk dat het verbod over het uberhaupt hanteren van een telefoon zal gaan. En dat je dus bij het scrollen in een playlistje je ook gewoon een boete krijgt.
Straks een mobiel met spraakherkenning: volgende nummer, volgende nummer.

quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:33 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als je het volume op maximaal hebt misschien. Ikzelf heb het volume altijd op een niveau dat ik zelfs het getik van de voetgangersverkeerslichten nog kan horen.
Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:36:22 ]
pi_175720297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef bonke het volgende:

[..]

zodra je dingen op de fiets doet die niks met fietsen te maken hebben dan ben je al een gevaar op de weg
Ik fiets al jaren met mijn telefoon in de hand. Nooit een probleem geweest.

Dat er andere mongolen zijn die niet scherp zijn is hun probleem.

Ik moet wel zeggen dat ik als automobilist ook liever geen fietsers in het verkeer met mobiel wil zien, want voor je eht weer zitten ze tegen je auto aan.. Zelfde geld voor automobilisten.

Een verbod is dan wel het beste en ik heb er geen moeite mee. Ik blijf het gebruiken op momenten dat ik het veilig genoeg acht, maar ik woon ook niet in een druk randstedelijk gebied :)
  donderdag 14 december 2017 @ 15:40:14 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175720353
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:34 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Ikzelf gebruik doppen met 35dB isolatie (denk aan: https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1798&bih=970) Maar vergeet niet dat het ook gewoon afleid en daarin maakt volume niet per definitie verschil.
Het maakt nogal een verschil of jij je omgeving kan horen of niet. Denk aan fietsbellen, scooters of eventuele hulpdiensten.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175720367
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:17 schreef Jovatov het volgende:
Dan ga je toch even langs de kant stil staan als je een andere playlist op wil zetten?

Playlist verwisselen is echt niet minder gevaarlijk dan een appje sturen.
Precies dit.
simpele oplossing.
pi_175920465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?

Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?

Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?

Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Ik hoop dat er fikse boetes opstaan als in ¤ 75,- als start en oplopend tot ¤ 1.000,- Ze mogen van mij dan ook gelijk een extra 1000 man in dienst nemen alias BOA's die dan op scooters gewoon op bepaalde tijdstippen gaan controleren en gewoon de boel aanhouden. En dan met name op de tijdstippen dat scholen/Universiteiten uitgaan of beginnen. En vooraf gewoon een aparte 'studenten' POV? aannemen waarin e.e.a. is vastgelegd inzake dit zodat het helemaal is dichtgespijkerd juridisch.

Beetje wat ze in de USA hebben met zo een Campus politie die alle bevoegdheden hebben die een agent ook heeft. Wedden dat al die fietsenden scholieren/studenten dan ineens zich wel aan de verkeersregels weten te houden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2017 13:41:41 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 04:49:23 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176005672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.

Anyway, het is heel goed mogelijk om belangrijke en 'onbelangrijke' zaken parallel aan elkaar te regelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 26 december 2017 @ 04:51:12 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176005674
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:

Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Laat me raden; jij hebt geen kinderen. :)

En in reactie op je algehele verhaal; stop gewoon even langs de weg als je met je telefoon wilt kloten. Als je dat niet wilt en je krijgt een bekeuring of je wordt voor je flikker gereden, dan gewoon de consequenties accepteren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:20:34 #31
132458 noescom
Libertariër
pi_176007880
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Op nieuwere telefoons schijn je een playlist aan te kunnen maken.

Vind het ook betutteling, maar blijkbaar kunnen jullie je zonder wetgeving niet verantwoordelijk gedragen in het verkeer, dus liever dit dan dat je straks onder m'n auto ligt eigenlijk ja.
Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.

[ Bericht 0% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 10:32:08 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:22:09 #32
132458 noescom
Libertariër
pi_176007915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 04:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wacht maar tot je een ouder moet gaan vertellen dat je net hun dochter hebt doodgereden. Dan krijgen de woorden 'onbelangrijke zaken' ineens een hele ander intonatie.
Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdf

[ Bericht 6% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 10:29:00 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 10:24:36 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176007963
Na decennialange daling van het aantal doden en gewonden bij verkeersongelukken stijgt dit weer door de smartphone en het gebruiken ervan tijdens het deelnemen aan het verkeer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 december 2017 @ 12:03:02 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176010237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:20 schreef noescom het volgende:

[..]

Het probleem is dat automobilisten automatisch aansprakelijk zijn wanneer ze een fietser aanrijden. Een fietser kan 's nachts zonder licht al append over de rijbaan zigzaggen; als je hem aanrijdt dan ben jij verantwoordelijk. Bekijk de verantwoordelijkheid van geval tot geval en het verantwoordelijkheidsbesef komt vanzelf. Een verbod is krankjorum.
Quote dan een ander, jezus.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 26 december 2017 @ 12:04:16 #35
132458 noescom
Libertariër
pi_176010260
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 12:03 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Quote dan een ander, jezus.
Ik zal voortaan Jezus quoten. Dat is wel op zijn plaats op tweede kerstdag.
pi_176011588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:28 schreef teenboy1 het volgende:
Tja eigen verandwoordelijkheid dat vind ik ervan, en in het geval van Kinderen ligt de verandwoordelijkheid bij de opvoeders.
Punt is dat je de ander opzadelt met een trauma. Fijn als die appende puber eigen verantwoordelijkheid heeft, maar ik rijd hem dood of invalide. Ik zit dan ook met de shit.

Verbod is prima wat mij betreft. In de auto ook. En dan echt heftige boetes en/of rijbewijs kwijt. ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176014444
Nieuwe generatie :{
Ga gewoon even stilstaan.

Lekker druk op de fiets met de telefoon, het liefst zonder licht en dan mij verrot schelden als ik je bijna dood rijdt.
Druk het er maar meteen doorheen, liefst met 90 euro boete minimaal.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_176015693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:

[..]

Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen. Je kunt niet alles vangen in regels en verboden. Sterker nog: dat moet je niet willen. Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt. http://www.fietsberaad.nl(...)r-19-sharedspace.pdf
Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook. Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit. ;(

Die 90 euro boete die junkiexp noemt vind ik zelf ook reëel.
-nee-
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:52:07 #39
132458 noescom
Libertariër
pi_176018990
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Als je een kind op een fiets aanrijdt begint er daarna een proces rondom de toewijzing van de aansprakelijkheid, die verlies je als automobilist ook.
Die verlies je als automobilist hoe dan ook.

quote:
Maakt dus geen fuck uit wie zijn verantwoordelijkheid neemt, dat kind is gewond of dood en degene achter het stuur is goed de lul. Alleen maar verliezers. Het is daarom belangrijk dat er hier duidelijke wetgeving over komt, en ik vind dat die kinderen met hun pokkies flink de lul moeten zijn als ze aangehouden worden. Voordat er eentje onder mn auto zit. ;(

Die 90 euro boete die junkiexp noemt vind ik zelf ook reëel.
Het gaat hoe dan ook om het voorkomen van ongelukken. Ongelukken voorkom je door je veilig in het verkeer te begeven en dat bereik je door opvoeding. Wat heb je aan een boete als je kind net is aangereden? Niets. Een boete lost dus niks op. Wat wél wat oplost is niet meer automatisch alle blaam bij de automobilist leggen, want dan hoeft dus niet alléén de automobilist op te letten in het verkeer. Regels en verboden ontmoedigd zelfstandig nadenken.

https://www.theguardian.c(...)er-accidents-drivers

[ Bericht 5% gewijzigd door noescom op 26-12-2017 17:57:45 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 18:46:39 #40
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176019911
Wat je doet op je mobiele telefoon maakt niks uit, het leidt af van het verkeer om je heen. Ik heb me er altijd over verwonderd dat fietsers er voorheen nooit voor beboet werden terwijl zij zich ook vaak genoeg op dezelfde wegen als auto's, bussen en vrachtwagens bevinden.
  woensdag 27 december 2017 @ 01:53:16 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176028717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:22 schreef noescom het volgende:

Daarom is het belangrijk dat ouders hun kinderen verantwoordelijkheidsbesef bijbrengen.
Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.


quote:
Regels zorgen er alleen maar voor dat men niet meer nadenkt.
Precies wat ik hierboven schets. Spoken like a true 'Hollander'. ("Ik bepaal zelf wel welke regels voor mij gelden!").

[ Bericht 21% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 27-12-2017 01:59:16 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_176031879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 01:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daarom is het belangrijk dat kinderen het goede voorbeeld krijgen in de maatschappij. Al die 30-igers, 40-igers, 50-igers, 60-igers, etc die denken "Maar ik hoef me niet aan de regels te houden, want ik weet wat ik doe." zijn het voorbeeld voor de jeugd. Ik kan honderd keer per dag tegen mijn kinderen zeggen dat je niet door rood mag fietsen of de zebra oversteken, maar als ze bij elke kruising en/of zebrapad weer een volwassene zien die er gewoon schijt aan heeft en het wel doet, dan gaat het uiteindelijk weinig zoden aan de dijk zetten.
En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.
pi_176034725
Nou nou, wat een drama, je kunt geen muziek luisteren op de fiets, ow nee, dat kun je wel, maar je favoriete nummer kan even niet geselecteerd worden... Wat een drama!!! Dat je het overleeft zeg, jeetje... }:|

Als je nu eens gewoon zonder muziek gaat fietsen, krijg je ook alles mee van wat er om je heen gebeurt en leer je misschien ook eens van de rust te genieten.

Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Don't let my username fool you...
pi_176035802
Muziek op de fiets luisteren kan feitelijk al sinds de komst van de walkman. :P Jaren 80 ofzo?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 december 2017 @ 13:12:05 #45
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176036735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 10:28 schreef noescom het volgende:

[..]

En daarom werken boetes dus niet, want een slecht voorbeeld voor de jeugd. Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat. Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer. Waar gaat het dus om? Om de genoegdoening van lekker boetes uitdelen of om het voorkomen van ongelukken? Indien het laatste dan is het duidelijk wat er ons te doen staat.
Ik denk dat minder verkeersregels tot op zekere hoogte tot minder verkeersongelukken lijdt. In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren. China is daar een mooi voorbeeld van. Voetgangers steken met gevaar voor eigen leven wegen over, omdat niemand zich aan zebra's of stoplichten ophoudt.
pi_176036821
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:12 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

In landen waar de wet van de sterkste geldt in het verkeer zie je juist veel ongelukken gebeuren.
Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?
pi_176036855
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:05 schreef teenboy1 het volgende:
Hoe gaat dit verbod eruit zien? En muziek luisteren hoe zit het daarmee?

Ik App trouwens nooit op de fiets maar heb wel altijd muziek aan, maar om een nummertje te zoeken moet ik toch echt op het scherm kijken. Wordt dit dan ook als Appen gezien?

Zijn jullie trouwens voor of tegen dit verbod?

Ik hoop in ieder geval dat muziek toegestaan blijft want zonder is het zo saai op de fiets.
Ik hoop dat ze je een keer goed hard van je fiets afrijden.
  woensdag 27 december 2017 @ 13:18:18 #48
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_176036932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:14 schreef noescom het volgende:

[..]

Interessant hoe mensen altijd denken dat het opheffen van regels leidt tot het recht van de sterkste. Waar komt dat vandaan vraag ik me af. Wantrouwen in de medemens?
Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven of als ze er niet voldoende zijn.

http://www.chinadaily.com(...)content_25442984.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door Buurtzwaan op 27-12-2017 13:24:14 ]
pi_176036996
quote:
18s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:

Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Nee is een individu. Ben jij soms van de generaliserende generatie of is dat een trekje van jou?
pi_176037016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:38 schreef Apotheose het volgende:
Muziek op de fiets luisteren kan feitelijk al sinds de komst van de walkman. :P Jaren 80 ofzo?
Walkman, geen cycleman :(

Maar valt niet opletten door appen etc op de fiets niet nu al gewoon onder artikel 5?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_176037018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:27 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een kansloos land begint dit ook te worden. Iedereen maakt zich druk om onbelangrijke zaken en de grote problemen blijven onaangeroerd.
Gebruik van smartphones in het verkeer en de doden en gewonden die daarbij vallen zijn nou juist de grotere dingen waar eindelijk eens wat aan gedaan moet worden. Überhaupt aan de telefoonverslaving bij de jeugd.
pi_176037071
In ieder geval gaan staande houden lijkt me wel een goed idee. Zodat idioten die druk bezig zijn met nummertjes zoeken er ook even aan herinnerd worden dat dat ook niet de bedoeling is en dat dat ook niet veiliger is dan appen.
pi_176037243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:18 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Omdat landen als China een voorbeeld zijn wat er gebeurd als je verkeersregels niet fatsoenlijk kunt handhaven.

http://www.chinadaily.com(...)content_25442984.htm
Uit dat artikel haal ik geen informatie over het niet kunnen handhaven van verkeersregels in China, maar laten we voor arguments sake zeggen dat ze dat inderdaad niet kunnen. Dan is het dus een uitstekend idee om zoveel mogelijk de regels te versoepelen danwel te schrappen. Zoals ik al zei levert dat minder verkeersslachtoffers op.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 27 december 2017 @ 13:33:24 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176037537
Ik heb kennelijk iets gemist want volgens mij was het altijd al verboden om muziek te luisteren op de fiets (iig met koptelefoon op). En ook moet je officieel beide handen aan het stuur hebben.

Zelf ben ik (mid jaren '80) een keer door de politie aangehouden omdat ik op de fiets een radio onder mijn arm had. Dat mocht niet, want beide handen moesten aan het stuur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176037658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:33 schreef SeLang het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist want volgens mij was het altijd al verboden om muziek te luisteren op de fiets (iig met koptelefoon op). En ook moet je officieel beide handen aan het stuur hebben.
Nee, er is geen specifiek verbod op muziek luisteren op de fiets of een gebod op het aantal handen aan het stuur. Volgens artikel 5 en 6 van de WvW 1994 mag je geen gevaar op de weg veroorzaken en/of verkeer hinderen.
pi_176039417
quote:
18s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Nou nou, wat een drama, je kunt geen muziek luisteren op de fiets, ow nee, dat kun je wel, maar je favoriete nummer kan even niet geselecteerd worden... Wat een drama!!! Dat je het overleeft zeg, jeetje... }:|

Als je nu eens gewoon zonder muziek gaat fietsen, krijg je ook alles mee van wat er om je heen gebeurt en leer je misschien ook eens van de rust te genieten.

Sorry hoor, maar is dit de verwende generatie die nu aan het opgroeien is? Volledig afhankelijk van allerhande apparaten en ow wee als ze er eens 5 minuten geen gebruik van kunnen maken...
Rust??? Welke rust? Als de fiets in het bos of buitengebied mischien, maar niet in de stad.
En ik kan wel genieten van rust, maar helaas heb je dat tegenwoordig bijna nergens meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 14:21:43 ]
pi_176039589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:19 schreef teenboy1 het volgende:
Knopje op kabeltje, zie vorige post. Heel veel koptefoons hebben die remote trouwens helemaal niet.
En is ook niet echt bedoeld voor structureelle bediening, maar meer als noodoptie. Het touchscreen blijft de hoofdbediening.
Wat een leven als dat je grootste issue is.
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:33:24 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176257339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 10:28 schreef noescom het volgende:

En daarom werken boetes dus niet,
Tuurlijk werken die wel; als je de pakkans groot genoeg kunt maken. Bij een trajectcontrole rijdt niemand te hard, bij een roodlichtcamera rijdt niemand door rood. Als de pakkans 100% is, houdt iedereen zich keurig aan de regels.

quote:
Het is nooit goed om dingen te laten uit angst voor represailles van figuren die je niet kent omdat je dan niet nadenkt over waarom je ze laat.
Maar aangezien 80% van de mensheid te dom is om consequenties te overzien, zijn ordehandhaving (en dus regels) de enige manier om een samenleving nog een beetje leefbaar te houden.

quote:
Ik heb twee links geplaatst die aantonen dat het opheffen van verkeersregels zorgt voor minder ongelukken in het verkeer.
Ik zie nergens links, maar weet nu al dat het bullshit is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_176257719
Weer van die vervelende randstad-regels die zometeen gaan zorgen dat ik gezeik krijg als ik 15 kilometer rechtdoor door een lege polder fiets en even een ander nummertje wil aanzetten.
Conscience do cost.
pi_176319576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:48 schreef ems. het volgende:
Weer van die vervelende randstad-regels die zometeen gaan zorgen dat ik gezeik krijg als ik 15 kilometer rechtdoor door een lege polder fiets en even een ander nummertje wil aanzetten.
zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege polders :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 6 januari 2018 @ 14:29:44 #61
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_176322892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.

Ik vind een letterlijk genomen App verbod vooral heel krom, Appen mag niet, maar bellen wel? Daar moet je ook eerst voor op je scherm kijken dus wat is het verschil?
Tegenwoordig kun je nummer verder/terug gaan met het knopje aan het touwtje van je oordopjes :D
  zaterdag 6 januari 2018 @ 14:33:40 #62
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_176322960
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_176323039
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

zou een beetje apart zijn als ze de regel invoeren op alleen drukke wegen en met uitzondering van lege polders :P
Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
Conscience do cost.
pi_176323198
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.
pi_176323227
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
Ik zwaai naar dieren.
pi_176323465
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:48 schreef torentje het volgende:

[..]

In de polders wordt door de politie ook niet zo streng gecontroleerd. Slechts waar de knappe stedelingen leven ziet men veel politieagenten. Meestal ook nog eens niet in uniform.
Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben. Grote kans dat zoiets ook gaat gebeuren wat betreft de telefoons.

Ik woon een beetje in zowel de polder als de stad dus ik weet de nuances :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 23:45:26 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_176336411
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Superhandig voor navigatie. Not going to happen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 januari 2018 @ 23:48:13 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176336504
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik verwacht dat het in de toekomst zo is dat apps gewoon niet werken tijdens autorijden of fietsen.
Altijd handig als bijrijder, of in de bus, of in de trein...
pi_176337306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat valt in de praktijk tegen. Waar in Utrecht bijvoorbeeld de politie doorgaans helemaal niet moeilijk doet over een gebrek aan lichten op de fiets kan je er in de polder op rekenen dat ze je staande houden en meteen een bon uitschrijven. Waarschijnlijk omdat ze gewoon een stuk minder te doen hebben.
Zonder dollen; bij amelisweerd in utrecht heeft een agent eens aan mij gevraagd of ik voorzichtig wilde doen want ik was heel slecht zichtbaar. Die beginnen niet eens meer over lampjes, die hebben het allang opgegeven :')
-nee-
  zondag 7 januari 2018 @ 09:27:22 #70
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_176340252
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Superhandig voor navigatie. Not going to happen.
Heb het niet over Google Maps bv maar whatsapp, Facebook enz
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_176340272
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:25 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Dus ook als je denkt aan lekkere wijven, of iets anders.
je kan aan lekkere wijven denken en tegelijk kijken naar verkeer om je heen
  zondag 7 januari 2018 @ 09:31:51 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176340295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:11 schreef teenboy1 het volgende:

Een playlist wil nog niet zeggen dat er een nummer kan zijn die je naar eigen zeggen iets te vaak gehoord hebt of op dat moment even geen trek in hebt. (stemming), of toch niet zo leuk vind daar haalt zelfs een eigen gemaakte playlist namelijk geen rekening mee.

Dan klik je even snel op je bedienknopje op je koptelefoontje. Ga je zo naar het volgende nummer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176340318
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:37 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is dus direct een beetje het probleem. Dit zijn van die regels die allicht ontzettend nodig zijn in de binnenstad van Amsterdam of andere grote steden maar in de polder is het natuurlijk een beetje fanta als je mensen op de bon gaat slingeren voor iets dergelijks. Ik fiets soms 10 kilometer lang zonder een andere ziel tegen te komen op het fietspad.
onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereld
pi_176343253
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 09:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

onzinnig argument, in de polder hebben auto’s ook gewoon maximale snelheid net zoals in de bewooonde wereld
Onzinnig argument. Auto's zijn geen fietsen.
Conscience do cost.
  zondag 7 januari 2018 @ 13:14:16 #75
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176343559
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Na decennialange daling van het aantal doden en gewonden bij verkeersongelukken stijgt dit weer door de smartphone en het gebruiken ervan tijdens het deelnemen aan het verkeer.
Heb je daar een bron van?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 7 januari 2018 @ 13:16:00 #76
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176343592
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 14:50 schreef Geerd het volgende:
Snap niet dat iedereen in een keer 24/7 naar muziek moet luisteren
Niet iedereen luistert 24/7 naar muziek. Dat jij altijd mensen naar muziek ziet luisteren wil niet zeggen dat die mensen altijd muziek luisteren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176343903
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
https://nos.nl/artikel/21(...)door-smartphone.html
  zondag 7 januari 2018 @ 13:37:33 #78
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176343993
quote:
"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176344102
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

"Waarschijnlijk". Waarbij gemeten wordt in de periode 2012-nu. Dezelfde periode waarin het verkeer überhaupt groeide vanwege de aantrekkende economie. Ik zou graag iets meer gedegen onderzoek willen zien.
In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.
  zondag 7 januari 2018 @ 13:45:58 #80
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176344182
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In 1970 kwamen er in nl 2 duizend mensen per jaar terwijl er veel minder verkeer was. Groei van verkeer hoeft totaal niet mee te gaan met het aantal slachtoffers. En kijk zelf nu, op de weg ik zie tegenwoordig vaker slingerende voertuigen, en als je ze dan inhaalt zie je de chauffeur met zijn telefoon bezig.
Ik ben het met je eens, het kan anders zijn, mogelijk hoeft het niks met elkaar te hebben.

Kunnen, mogelijk, hoeven, waarschijnlijk. Allemaal termen die weinig zekerheid bieden voor iets wat relatief eenvoudig te onderzoeken is.

Ik zou graag wat meer feiten zien voordat er over gegaan wordt tot nieuwe wetgeving.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176351423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Een heleboel mensen luisteren nauwelijks naar muziek -behalve- als ze onderweg zijn.
Ik doe het ook niet veel, maar tijdens reizen eigenlijk wel ALTIJD.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:32:12 #82
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176543846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Het zal wel net als in de auto een verbod worden om je telefoon aan te raken.
Dus de afstandsbediening in het draadje van je oortjes ook?
  dinsdag 16 januari 2018 @ 15:38:42 #83
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176543949
Duidelijk dat TS net als de zovele appers in het verkeer geen idee hebben hoe dat hun rijgedrag beinvloed.
Ik rij meer dan 50K per jaar, je ziet van ver wanneer iemand op z'n telefoon bezig is.
pi_176606355
Doodsimpel, gewoon geen muziek/appen/bellen in het verkeer...
Dat doe je lekker thuis of in het OV.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')