abonnement Unibet Coolblue
pi_176013295
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 19:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Brexit was uiteindelijk dus ook al de schuld van Angela Merkel.

https://www.express.co.uk(...)t-eu-referendum-vote
Reden temeer om Merkel te steunen, die Britten kan de EU missen als kiespijn 8-)
  dinsdag 26 december 2017 @ 15:29:07 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176015656
Van de Daily Mail mogen we geen grappen maken over de blauwe paspoorten:



KevS1973 twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 13:26:42 Tell you what @dailymail, I'll stop sneering at blue passports, once you stop sneering at women, foreigners, Muslims, anyone LGBT, the BBC, the NHS, the younger royals, under 50s, single mothers, anyone on benefits, Remainers, the unemployed, teachers, or the police. #dailymail reageer retweet
  dinsdag 26 december 2017 @ 20:49:57 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176021941
quote:
quote:
David Davis’s department said last year that it was preparing “an assessment of the impact of exit on over fifty sectors of the economy”, undermining his recent claim that the Brexit impact studies do not exist.

The comment was made in a Freedom of Information response from November 2016, suggesting that work was underway on the documents more than a year before the government backtracked on acknowledging their existence.

In addition, the Guardian has found at least 12 references in Hansard, the official record of parliament, to ministers talking about the work to “assess the impact” or “assess the economic impact” of Brexit over the last year.

The findings are likely to fuel suspicions that the Department for Exiting the European Union does have documentary evidence of the impact of Brexit on the economy.

Parliament asked for 58 impact assessments to be handed over to the select committee on exiting the EU last month, so they could examine how Brexit would affect different sectors.

But MPs who were allowed to view the 800-pages of documents ridiculed the analyses for simply setting out the current situation for businesses, explaining how the EU operates and then providing a section on what stakeholders think.

Davis and other ministers claimed they had never said any “impact assessments” existed, and the committee, which is dominated by Conservatives, ruled that he was not in contempt of parliament for failing to release such documents.

However, campaigners believe the government does still hold relevant information setting out the official view of how Brexit could affect the economy and businesses.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 december 2017 @ 05:39:20 #104
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176029602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:29 schreef beantherio het volgende:
Van de Daily Mail mogen we geen grappen maken over de blauwe paspoorten:
De Britten blijven een maf volkje. Ze hebben liever een blauw paspoort dan gegarandeerd vrij reizen door 27 landen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176030344
Deze hele discussie over blauwe paspoorten is gewoon bizar aangezien de EU haar lidstaten nooit heeft verplicht die EU-kleur te nemen. Kroatië heeft ook gewoon nog een donkerblauw paspoort.

Daarnaast had het VK blauwe paspoorten omdat ze daar in de jaren '20 toe waren verplicht door de League of Nations.

Ook kunnen de Britten niet meer terug naar het pre-EU formaat (was stuk groter dan nu) maar daar hoor je de Brexiteers nooit over.

Daarnaast heeft de VS ook allemaal eisen aan een paspoort waar de Britten aan moeten voldoen als ze onder Visa Waiver willen blijven vallen.

Het feit dat ze zo blij zijn met die blauwe kleur is echt extreem treurig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 december 2017 @ 16:43:09 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176077588
quote:
FT via Google: Port of Rotterdam reveals scale of Brexit challenge

At the port of Rotterdam, the biggest in the EU, the sheer scale of the bloc’s trade with the rest of the world — and the infrastructure needed to handle it — is there for all to see. But the cranes, gantries and port equipment also illustrate the challenge for the UK when it breaks with the bloc in 2019.

At a border inspection post, porters lift out outsize boxes of South American beef. It is one of 120 containers of agricultural products unloaded at the facility every day, a fraction of Rotterdam’s overall activity.

The Dutch port, which processes 461.2m tonnes of cargo overall each year, is a principal point of entry for goods headed for destinations throughout the EU — including the UK, just 140 miles away.

“English ports are not equipped with the same facilities as Rotterdam, which is why most of it comes here,” says Ricardo Rackwitz, the site’s commercial manager, as he watches the porters heave the boxes. “It’s actually quicker to send it here first. Then we put it on pallets and send 10 or 12 per cent of it on to the UK.”

Theresa May’s government says it is progressing on Brexit, after striking an initial divorce deal with the bloc this month. But leaving the EU is not just about negotiation and legislation; it is also about implementation and infrastructure.

Once Britain leaves the EU’s customs union, the UK will no longer be able to rely on the port facilities in Rotterdam or elsewhere in the EU — and will instead have to develop its own, for trade both with Europe and beyond.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:02:08 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176081626
Er waren vandaag wat geruchten dat David Davis opzij geschoven was als onderhandelaar, maar de Britten hebben het ontkend: Brexit department denies David Davis has been sidelined in talks
  vrijdag 29 december 2017 @ 03:28:08 #108
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176098852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 05:37:58 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176099167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Dat zal wel meevallen. Maar er zullen wel wat prijzen stijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:16:21 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176100480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Ze mogen wel eens aan de slag daar, ze verliezen kostbare tijd met al hun gedraal en gebabbel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:20:52 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176100548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Ze mogen wel eens aan de slag daar, ze verliezen kostbare tijd met al hun gedraal en gebabbel.
Ahum


Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax 16 meter diep
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax 15 meter diep
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 29-12-2017 09:42:29 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:43:09 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176100976
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ahum

Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:44:47 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101001
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
Beetje zwak antwoord, vind je niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 09:49:25 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176101103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje zwak antwoord, vind je niet?
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:51:20 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101198
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
Dit klopt wel. De lading zal vermoedelijk ook straks nog via Rotterdam komen maar dan in het VK nog een procedure moeten doorlopen.
Of er komt een deal dat dit alsnog in Rotterdam kan gebeuren, tegen een aardige vergoeding. Hoe dan ook, de handel wordt complexer en duurder.
Dat is ook waar de auteur van het artikel op doelde, niet of er eventueel een kade beschikbaar is voor zeeschepen.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 09:53:31 #117
236264 crew  capricia
pi_176101216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebben
Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Definitely not CIA
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:54:55 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101251
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101322
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Volstrekt onvoldoende natuurlijk om over te nemen wat Rotterdam nu voor ze doet.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 09:58:02 #120
236264 crew  capricia
pi_176101339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja.
Dan lijkt me dat geen probleem. :)
Definitely not CIA
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:22 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat geen probleem. :)
Je zal alleen met het beladen rekening moeten houden met welke containers waar uitgeladen worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:36 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176101407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176101471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ahum


Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax 16 meter diep
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax 15 meter diep
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aan ;)
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:04 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101483
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Onzin, containerschepen doen nu ook al verschillende havens in Europa aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:33 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101494
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:03 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aan ;)
Ja, is dan ook de op 1 na grootste haven ter wereld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')