abonnement Unibet Coolblue
pi_175713671
quote:
Politie Oldenzaal slaat goudvis 'in de boeien'

OLDENZAAL - Geen moord en doodslag, weinig criminaliteit; geen televisiemaker die erover denkt om een script te bedenken voor een tv-serie Flikken Oldenzaal. Maar dat politieagenten dinsdag de winkel Visgilde Kötter binnenkwamen om twee arme goudvisjes 'in de boeien' te slaan, gaat volgens de eigenaren van de winkel wel heel ver.

Het verhaal klinkt als een vervroegde 1 april-grap. Iedereen die het hoort, schudt zijn of haar hoofd. 'Dit kan niet waar zijn', is ook de algemene opinie op de Facebookpagina waarop Nicole Kötter haar relaas doet. Zij runt de viswinkel samen met haar man Wouter Braamhaar.

Melding
Verbouwereerd waren ze toen dinsdag de politieauto voor hun zaak stopte en de twee agenten - gewapend en al - de winkel binnenstapten. „Ze hadden een melding gehad over de vis. Wij dachten meteen aan de gebakken vis, de haring, zalm of paling. Maar nee, het ging om de vissen in de kom...”

De vis was volgens de agenten te groot voor de kom waarin hij rondzwom en zichtbaar genoot van het leven. En dat met uitzicht op alle levenloze vissen in de vitrines van de zaak, klaar om verkocht te worden.

Grotere kom

Maar alles goed en wel: voor de agent, volgens Kötter een boom van een kerel, was het klim en klaar. Nicole Kötter kon kiezen: óf een grotere kom voor de vis óf de kom moest weg uit de winkel. Ze koos voor het laatste. „Ik dacht nog: slaan jullie ons kleine visje in de handboeien? Dat nog niet niet.”

Kötter vervolgt: „We moesten er ook wel om lachen, maar bijzonder blijft het natuurlijk wel. We hebben deze goudvis 7 jaar geleden gekregen van de buren in de winkelstraat, met de geboorte van onze tweeling Daan en Wess. Zo hebben we ze toen ook maar genoemd. We geven toe: de goudvis is een beetje uit de klauwen gegroeid, een goed leven dus, maar een kleine kom? Tja....”

Omhoog en omlaag
Eén van de twee overleed een paar jaar geleden, de ander genoot van elke dag. „Ik heb de goudvis thuis even in een viskom gestopt die ik zelf nog had van vroeger, maar die was nog veel kleiner. In de huidige kan hij in elk geval flink omhoog en omlaag zwemmen”, aldus Nicole. Opnieuw begint ze te lachen. „Ik kan er nog steeds niet mijn hoofd bij, ook dat agenten hiervoor op pad worden gestuurd.”

Overigens was er vorige week een vergelijkbaar geval in het Brabantse Budel, waar de Vissenbescherming een ronde kom met een goudvis uit een klaslokaal van een basisschool liet verwijderen.
In navolging van:
NWS / Vissenbescherming grijpt in: Goudvis weg uit de klas

Het is wat met die goudvissen de laatste tijd... Ik vraag me echt af wat je als agent deze melding krijgt en hiervoor op pad moet... het is maar goed dat ze gewapend waren want deze vIS kan wel eens gevaarlijk zijn...
  donderdag 14 december 2017 @ 10:06:52 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175713740
Hoog Speld-gehalte dit.
And so is the past
pi_175713748
quote:
De vis was volgens de agenten te groot voor de kom waarin hij rondzwom en zichtbaar genoot van het leven
quote:
Eén van de twee overleed een paar jaar geleden, de ander genoot van elke dag.
Hoe zie je dat aan een goudvis? Zolang hij met z'n buik naar beneden drijft heeft hij het naar z'n zin, ofzo?
pi_175713776
quote:
9s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hoog Speld-gehalte dit.
was het maar waar....
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 14 december 2017 @ 10:15:08 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175713853
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Hoe zie je dat aan een goudvis? Zolang hij met z'n buik naar beneden drijft heeft hij het naar z'n zin, ofzo?
Hij zwemt fluitend zijn eeuwige rondjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175713901
_O-

Benieuwd hoe zo'n rapport van de politie eruitziet na een melding als deze. :D
pi_175713913
Duidelijk is weer dat boeven vangen geen prioriteit heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175713963
quote:
De vis was volgens de agenten te groot voor de kom waarin hij rondzwom en zichtbaar genoot van het leven.
Grote glimlach op z'n vissenbekkie.
Radio Espantoso
pi_175714000
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Hoe zie je dat aan een goudvis? Zolang hij met z'n buik naar beneden drijft heeft hij het naar z'n zin, ofzo?
Blij:



niet blij:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175714017
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:02 schreef Frutsel het volgende:
De vis was volgens de agenten te groot voor de kom waarin hij rondzwom en zichtbaar genoot van het leven.
Ik dacht dat intussen toch wel algemeen bekend was, ook al kunnen goudvissen niet praten, dat ze in een kleine kom helemaal niet genieten van het leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 10:24:10 ]
pi_175714037
Die visboer had gewoon moeten eisen dat die agenten een moordonderzoek naar elke dode vis in zijn zaak moeten openen en pas daarna bereid zijn zijn enige levende vis te verwijderen.
pi_175714038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat intussen toch wel algemeen bekend was, ook al kunnen goudvissen niet praten, dat ze in een kleine kom helemaal niet genieten van het leven.
ach ze hadden hem ook kunnen fileren en in de vitrine kunnen leggen of kunnen frituren.
There is only one religion
pi_175714055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Die visboer had gewoon moeten eisen dat die agenten een moordonderzoek naar elke dode vis in zijn zaak moeten openen en pas daarna bereid zijn zijn enige levende vis te verwijderen.
iets met prioriteiten denk ik
There is only one religion
pi_175714057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:25 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ach ze hadden hem ook kunnen fileren en in de vitrine kunnen leggen of kunnen frituren.
Een hond of kat kun je ook fileren en frituren. Dat betekent nog steeds niet dat je ze als huisdier moet mogen mishandelen.
pi_175714108
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Een hond of kat kun je ook fileren en frituren. Dat betekent nog steeds niet dat je ze als huisdier moet mogen mishandelen.
Kippen kun je ook als huisdieren houden , als je die slacht is er geen haan die er naar kraait
There is only one religion
pi_175714147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Kippen kun je ook als huisdieren houden , als je die slacht is er geen haan die er naar kraait
Slachten voor consumptie is nuttig en moet ook aan regels voor dierenwelzijn voldoen. Het is niet te vergelijken met dierenmishandeling voor de lol.
pi_175714271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Slachten voor consumptie is nuttig en moet ook aan regels voor dierenwelzijn voldoen. Het is niet te vergelijken met dierenmishandeling voor de lol.
je hebt zeker nog nooit gevist voor de lol(tijdverdrijf), hypocriet geneuzel dus dat "dierenmishandeling"
https://www.televizier.nl(...)d-willem.21570.lynkx ;)
There is only one religion
pi_175714332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:39 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

je hebt zeker nog nooit gevist voor de lol(tijdverdrijf), hypocriet geneuzel dus dat "dierenmishandeling"
https://www.televizier.nl(...)d-willem.21570.lynkx ;)
Natuurlijk vis ik niet voor de lol. :r
pi_175714371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk vis ik niet voor de lol. :r
Vis je nu naar een complimentje? :{w
There is only one religion
pi_175714566
Wat een aanstellers die mensen. Koop gewoon een grotere kom en klaar.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:09:23 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175714975
Zo! weer een excuus om niet echt werk te hoeven verrichten heheheheheheh
-popo
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')