abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 10:19:40 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176448587
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

MSX masterrace O+.
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_176448602
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^
Echt zoveel van die dingen gehad, van een simpele msx1 tot een beest van een MSX 2+ oid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 10:21:56 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176448635
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Echt zoveel van die dingen gehad, van een simpele msx1 tot een beest van een MSX 2+ oid.
Ik heb een tijdje op het punt gestaan om er weer één te kopen dit jaar. Toch maar niet gedaan.
LPs | CDs
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:21:57 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176448636
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y ik ben erg blij dat ik nog uit de tijd stam dat als je de computer aanzette deze dan

Ok?

zei

[ afbeelding ]

Dat maakte toen ik klein was me gelijk duidelijk dat je dat ding moest gaan vertellen wat het moest gaan doen, en ook dat je daarvoor de de taal van de computer moest weten.

Ik kan me voorstellen dat dat ook voor velen een afknapper was, maar toch is het geen slecht begin.

Vervolgens is de stap naar

10 beep
20 goto 10

niet zo heel groot ;)
Ach, ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik mijn weg ken rond de Unix commando’s ik zelden of nooit wat anders gebruik dan de gui van Apple of MS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:22:55 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176448649
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje op het punt gestaan om er weer één te kopen dit jaar. Toch maar niet gedaan.
Het is net als Miami Vice, destijds geweldig, maar dat moet je ook niet terug kijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176448657
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja, ik zie er ook wel eens 1 staan her en der, maar je hebt er buiten nostalgische waarde echt vrij weinig aan. Ik heb wel een aantal dingen op emulatie gedaan in de jaren, maar het geeft nooit meer hetzelfde gevoel als toen.
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 10:34:05 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176448853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, ik zie er ook wel eens 1 staan her en der, maar je hebt er buiten nostalgische waarde echt vrij weinig aan. Ik heb wel een aantal dingen op emulatie gedaan in de jaren, maar het geeft nooit meer hetzelfde gevoel als toen.
Moet zeggen dat ik nog vrij veel games in de trein heb uitgespeeld op mijn pandora, savegames voegen veel toe aan dat soort spellen :D
LPs | CDs
pi_176448910
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik nog vrij veel games in de trein heb uitgespeeld op mijn pandora, savegames voegen veel toe aan dat soort spellen :D
True, maar ik heb nu een GPD WIN, da's ook overal mobiel gamen, maar dan "gewoon" onder Windows :P.
  Moderator vrijdag 12 januari 2018 @ 10:42:28 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176449005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

True, maar ik heb nu een GPD WIN, da's ook overal mobiel gamen, maar dan "gewoon" onder Windows :P.
tof

Ik wacht nog op de pyra :P
LPs | CDs
  vrijdag 12 januari 2018 @ 10:44:43 #85
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_176449040
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:19 schreef SeLang het volgende:
Wie herinnert zich nog Hobbyscoop? Dat was een radioprogramma over computers (early-mid 80's). Aan het eind van de uitzending zonden ze software uit als een modemsignaal dat je kon opnemen en dan in je computer kon laden. Alleen op mijn computer kreeg ik dat nooit ingelezen ;(
Bij mij werkte het vaak wel. Op zich geniaal dat het op vrijwel alle modellen homecomputers draaide. Nadeel van die universaliteit was dat de programma's alleen tekst en hooguit ASCII-graphics konden bevatten.
pi_176453421
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, ik moet eerlijk zeggen dat hoewel ik mijn weg ken rond de Unix commando’s ik zelden of nooit wat anders gebruik dan de gui van Apple of MS
De laatste keer dat ik de commandline in OSX nodig had was omdat ik probeerde 3 jaar oude directories en bestanden te verwijderen die maar niet gekilled wilde worden maar zelfs de meest "brute" variant kreeg m niet weg. Waarschijnlijk moet ik eerst de externe HD formatteren waar het bestand opstaat en dan is het hele zootje wel weg, maar dat stel ik tot st. Juttemis uit.

En weleens gebruikt voor een emulator, maar die zijn vaak nog in een bedroevend stadium.

Wat het met de commandline is. Vroeger was het gewoon waarmee je het moest doen. Je deed t met alles wat je voor je neus kreeg. Nu zou ik qua gewone alledaagse handelingen excuses moeten vinden om met de commandline te werken.
pi_176453663
Vroeger *O*

plug en pray inderdaad.. maar ach in DOS had je dan voor de meeste zaken alleen een driver nodig voor je muis (/cdrom als je die al had :P)
8)7
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:05:09 #88
23339 Henno
!!!!!1111heinz11!!
pi_176483381
Het oude computer tijdperk O+
Ja het was een gekloot met IRQ's en urenlang tweaken aan je config.sys om die extra KB RAM vrij te krijgen zodat dat ene spel überhaupt wilde starten, maar computers waren toen gewoon bijzonder, niet iedereen had ze, ik was nog klein, en kon niet zoals nu zomaar eentje kopen als ik het wilde. Als je dan even op de nieuwe 486 van een vriendje mocht terwijl je thuis een ouwe 286 met CGA had, dan was dat zo tof, en de Pentiums uitkwamen, en DOOM etc, je eerste eigen CD-ROM speler kopen op de HCC beurs in Utrecht, etc :D

Dat gevoel heb ik bij technologiëen die recent zijn opgekomen (smartphones, VR, etc) niet meer gehad vergeleken met toen ik nog kind was. Of het zal wel misplaatste nostalgie zijn.

Een computer die ik me ook goed kan herinneren was de Macintosh Classic uit begin jaren '90 met 2 MB RAM en Motorola 68000 CPU, die staat nog werkend bij m'n ouders op zolder, met floppy's met HyperCard waar ik ook dingen in zat te programmeren in dat semi-Engelse taaltje ervan :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Henno op 13-01-2018 21:23:53 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')