abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175707259
quote:
VRT-reporter: “Sommige Antwerpse moskeeën ontvangen maandelijks drugsgeld”

“Er zijn enkele moskeeën in Antwerpen die maandelijks geldbedragen uit de drugswereld ontvangen”, dat verklaarde reportagemaker Stef Meerbergen deze avond in De Afspraak op Canvas. Hij kwam toelichting geven over zijn Pano-reportage over de cocaïnehandel in de Scheldestad.

De VRT-journalist haalt een zee betrouwbare bron aan die dit hem heeft meegedeeld. “De realiteit is daar moeilijk na te gaan. Maar ook erger dan we ons kunnen inbeelden. Er zijn een aantal geldstromen duidelijk te traceren. En ik vraag me ook af: waarom doen politie en parket daar niet meer mee.”

“We hebben research gedaan naar moskeeën. Het zit niet in de reportage (zie bron) omdat het heel moeilijk hard te maken is. Maar je hoort heel duidelijk dat er moskeeën zijn waar er heel hard tegen drugs gepredikt wordt, en andere waar er helemaal niet tegen drugs gepredikt wordt. Wij hebben uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er voornamelijk in Nederland moskeeën zijn die gefinancierd worden met drugsgeld.

Maar dat er ook in Antwerpen moskeeën zijn die maandelijks geld krijgen uit de drugswereld. Het is alleen moeilijk hard te maken. Sommige zeggen zelfs dat dat de reden is waarom sommige moskeeën geen erkenning aanvragen. Omdat ze dan ook financiële openheid moeten bieden”, luidde het letterlijk in De Afspraak.
Ik vraag mij af of dit zou kloppen, gezien de vele drugsrunners van bepaalde afkomst lijkt mij dit niet een rare gedachte.

Nu vraag ik mij af zou dit waar zijn, en veel moskeeën worden gefinancierd met drugsgeld, daarnaast zijn er moskeeën waar ze in de naam van de radicale islam prediken, zou het dan mogelijk zijn om Moskeeën zo te behandelen als motorclubs.Op criminele motorbendes staat een verbod, kun je dan ook criminele moskeeorganisaties verbieden, of laten ze daar wel de organisatie vervangen?
pi_175707606
Verrassend nieuws.
U MAD?
pi_175707740
Was dit nog niet algemeen bekend? :{
pi_175707962
De grote vraag is waarom accepteren die imams drugsgeld? Geloven ze zelf soms niet meer in de Koran?
pi_175707991
Weinig verrassend. Zeer veel van die types hebben niet een normaal functionerend geweten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175708061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:20 schreef Chivaz het volgende:
De grote vraag is waarom accepteren die imams drugsgeld? Geloven ze zelf soms niet meer in de Koran?
Zal wel weer een regel in staan die op diverse manier te intrepeteren is.
U MAD?
pi_175708193
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zal wel weer een regel in staan die op diverse manier te intrepeteren is.
De Koran zal net zoals de Bijbel ook wel vol met tegenstrijdige verhalen zitten.
Hoe dan ook het is drugsgeld, geld wat op een immorele manier is verdiend.
Er moeten toch wel erg rare sprongen gemaakt worden om dat te verantwoorden.
Aan de andere kant veel moslims geloven ook dat je vanalles kan doen en dat een reis naar Mekka je een garantie geeft op de hemel.
pi_175708200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:20 schreef Chivaz het volgende:
De grote vraag is waarom accepteren die imams drugsgeld? Geloven ze zelf soms niet meer in de Koran?
Alles mag als het om ongelovigen, dus verkopen van drugs aan ongelovigen is goed.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175708227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:21 schreef Morendo het volgende:
Weinig verrassend. Zeer veel van die types hebben niet een normaal functionerend geweten.
Dat klopt.

En er zijn er nog veeeeeeel meer onderweg dankzij ons fantastisch 'liberale' en 'tolerante' beleid waar we elke 4 jaar weer voor stemmen om te laten zien wat voor een onzelfzuchtige en niet-racistische mensen we zijn.


quote:
Europe is experiencing the biggest refugee crisis since World War II. We try to clarify the scale of the crisis with this animated map. The map shows the flow of asylum seekers to European countries during 2012 — 2015. Each moving point on the map represents 25 people. That corresponds to approximately one busload with every other seat taken.
pi_175708304
Ik geloof er niets van, die mensen werken gewoon heel erg hard!
pi_175708862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Alles mag als het om ongelovigen, dus verkopen van drugs aan ongelovigen is goed.
Ongelovigen zijn idd vogelvrij maar dan nog vind ik het vreemd dat zo’n imam het maar goed vind. Er zijn genoeg islamitische junks en de dealers vinden het niet erg om die troep naar hun geloofsgenoten te verkopen.

Mocht dit verhaal waar zijn dan hoop ik oprecht dat de islamieten de hypocritie inzien van hun eigen imams. Misschien verandert er dan eindelijk eens wat aan dat blinde geloof in Allah en zijn profeet.
pi_175708875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:29 schreef Teutonic het volgende:
Each moving point on the map represents 25 people. That corresponds to approximately one busload with every other seat taken.
Mooi gezegd dit wel :D Elke punt is een bus die voor de helft vol zit :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 13 december 2017 @ 23:01:19 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175709061
Elke moslim (ook niet-moslim)
mag doneren. Helaas is het moeilijk te volgen hoe iemand aan zijn geld komt. Uiteraard zal er weleens drugsgeld tussen zitten. Maar als men hiervan op de hoogte is zal de donatie nooit geaccepteerd worden.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175709344
quote:
15s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke moslim (ook niet-moslim)
mag doneren. Helaas is het moeilijk te volgen hoe iemand aan zijn geld komt. Uiteraard zal er weleens drugsgeld tussen zitten. Maar als men hiervan op de hoogte is zal de donatie nooit geaccepteerd worden.

:{²
Als het radicale moskeeen zijn waag ik dat te betwijfelen, die nemen het niet zo nauw met wat er in de koran staat. Jihadistische groeperingen financieren hun zaakjes ook deels met drugsgeld, de Taliban bestiert zo'n beetje de hele papaverhandel in Afghanistan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 14 december 2017 @ 00:00:54 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175710536
"Maar we kunnen het niet hard maken..." Zeg dan niks. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175711507
quote:
99s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik geloof er niets van, die mensen werken gewoon heel erg hard!
Natuurlijk... er is helemaal niets aan de hand toch?

  † In Memoriam † donderdag 14 december 2017 @ 02:14:30 #17
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175711526
Da's gelovigen eigen, zolang het in hun eigen voordeel is geven ze er wel een of andere draai aan.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 14 december 2017 @ 03:59:19 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 14 december 2017 @ 04:51:48 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175711682
Religie is ook drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175712262
Toch wel typisch dat dit zo vaak voorkomt bij haatpaleizen. Maar zal wel met donatiegeld te maken hebben, nedermoslims zitten nu vaker meer in de drugshandel dan nederchristenen.
  donderdag 14 december 2017 @ 07:48:00 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175712363
Er is wat drugsgeld van de maffia en dergelijke naar het Vaticaan is gegaan. Goed om te lezen dat wat dat aangaat ook de moskee op dat gebied van de integratie goed bezig is. Nog een vleugje pedofilie er over heen. En het het is een volwaardig westerse religie. :) Maar de islam faalt nog een beetje wat volkerenmoord aangaat ten opzichte van het christendom. Dus dat is nog een minpunt wat moeilijk is in te halen. Maar ze doen ook op dat gebied ook hun best.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 14-12-2017 08:09:39 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175712538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:10 schreef de_boswachter het volgende:
Verrassend nieuws.
Eerlijk gezegd vind ik het wel verrassend, Ik had meer het idee dat sommige moskeeën gefinancierd werden met geld uit radicale kringen en niet drugskringen.

Dit zet ze natuurlijk op eenzelfde lijn als criminele bendes en dienen derhalve ook zo aangepakt te worden dus sluiting van hun clubhuis moskee, en massale politieacties tegen hun leden. Maar ik betwijfel of het ooit zo ver komt gezien de uitzonderingspositie die sommige gelovigen hebben in de maatschappij.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:12:43 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175712547
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het wel verrassend, Ik had meer het idee dat sommige moskeeën gefinancierd werden met geld uit radicale kringen en niet drugskringen.

Dit zet ze natuurlijk op eenzelfde lijn als criminele bendes en dienen derhalve ook zo aangepakt te worden dus sluiting van hun clubhuis moskee, en massale politieacties tegen hun leden. Maar ik betwijfel of het ooit zo ver komt gezien de uitzonderingspositie die sommige gelovigen hebben in de maatschappij.
Precies! Minus het verrast zijn natuurlijk. Ze worden gelijk behandeld zoals bijvoorbeeld het katholicisme. Een vorm van gelijke behandeling en integratie dus. Wat in de grondwet ook vast staat als vrijheid van religie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 14-12-2017 08:18:30 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:19:17 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175712584
Je verwacht het niet.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:21:03 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175712598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je verwacht het niet.
Natuurlijk wel. Ze volgen zo ongeveer dezelfde ontwikkeling als andere religies die geloven in een waarheid. Zie wat ik hier boven al poste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')