abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 december 2017 @ 14:42:38 #26
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175719140
Ik denk dat de indruk toch meer uitmaakt dan de afkomst. Een hoofddoek en een baard met wat bontkraagjes en minihoofddoekjes komt toch minder over dan een Jesse Klaver ofzo. Maja, gezien de statistieken snap ik je pa wel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175719898
Lijkt me wel klink en klaar racisme. Niet willen verhuren aan mensen met bepaalde afkomst is ongeveer de definitie van racisme.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar waar zou jij voor kiezen als verhuurder? Je ervaring is dat mensen van Marokkaanse of Turkse komaf voor problemen zorgen.
Ik verhuur niet. Ik denk dat ik met een potentiële huurder in gesprek zou gaan en zo mogelijk op de naam gaan googlen.

Maar eh, je vraag was of het racisme is en dat is het dus sowieso.
pi_175719935
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Marokkanen is geen ras
Iets beter naar uitspraken van deskundigen en rechters luisteren dus. Ook het discrimineren van Marokkanen valt onder racisme.
pi_175720031
Ach, wat maakt het tegenwoordig nou uit of iets racistisch is?
Oke, 10 jaar geleden was racisme nog iets slechts maar tegenwoordig is zelfs de comedy "Friends" racistisch. Als hoogopgeleide blanke man doet je mening of gedrag er toch niet meer toe, je bent hoe dan ook racist. Dus als je toch al een racist bent maakt het ook niet meer uit dat je als verhuurder kiest voor groepen die statistisch iets beter scoren. Het blijft een riskante gok wie je in huis neemt dus niet zo gek om risico groepen te vermijden. Een uitgewoond huis is een veel groter probleem dan racist genoemd worden, want dat laatste wordt je toch wel als je blank bent.
pi_175720032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:08 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Onzin

Mijn vader verhuurt via een makelaar een appartement in Spanje. Spanjaarden komen er niet in omdat die doorgaans niet hygiënisch zijn. Heeft met cultuur te maken, niet met ras.
Bij ons is er heel vaak een afkeer tegen moslims omdat hun cultuur problemen veroorzaakt, en een onaangename leefomgeving. De burka hoort niet thuis in Europa en dus snap ik heel goed dat mensen er niet naast willen wonen.
Daarom is het nog steeds wel racisme. Je beoordeeld mensen op hun afkomst en niet op wie ze zijn.
pi_175720050
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef StevieW0nder het volgende:
Een bepaalde nationaliteit is geen ras.
Volgens de rechter wel.
pi_175720085
Dus.

Ik krijg ook geen gratis kickbokslessen of stageplaatsen.
pi_175720146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:26 schreef Wereldgozer het volgende:
Dus.

Ik krijg ook geen gratis kickbokslessen of stageplaatsen.
Alleen als je in een te dure auto met veel bling gaat rijden. Slecht Nederlands praten wil ook wel helpen.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:34:45 #34
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175720259
Ik ben van mening dat iedereen lekker zelf mag weten aan wie hij zijn huis wil verhuren.
Fade to Black
pi_175720904
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Daarom is het nog steeds wel racisme. Je beoordeeld mensen op hun afkomst en niet op wie ze zijn.
Je beoordeelt mensen op hun gebruiken en tradities. Zoals het onderdrukken van vrouwen, het discrimineren van homoseksuelen, het niet willen mengen met de lokale bevolking en daarmee het wij - zij gevoel creëren wat de leefomstandigheden veel slechter maakt.

Jij woont ook liever in een buurt waar je het goed kan vinden met je buurman.

Het is gewoon superstandaard dat een verhuurder de optimale huurder (in zijn optiek) hoort te kiezen. En dat linkse gelul over discriminatie mag best wezen. Verhuurders horen vrij te zijn om mensen te discrimineren op basis van hun eigen overtuigingen. Dan hoort de huurder het maar ergens anders te proberen.

Het kan ook best dat een verhuurder geen probleem heeft met een religie of afkomst, maar de andere bewoners wel. Zo snijdt een verhuurder dus ook in zijn eigen vlees door allochtonen aan te nemen. Want de andere huurders zullen vertrekken
pi_175720944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:34 schreef Achterhoker het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen lekker zelf mag weten aan wie hij zijn huis wil verhuren.
helemaal mee eens. En dit moet ook bij wet zo blijven.
Ik geloof dat bedrijven in BE tig allochtonen in dienst moeten hebben. Schande
pi_175721229
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:34 schreef Achterhoker het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen lekker zelf mag weten aan wie hij zijn huis wil verhuren.
Mee eens, maar dan kan het toch nog wel racistisch zijn?
  donderdag 14 december 2017 @ 16:22:02 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175721262
Wat is dan wel een geldige (wettige) reden om een huurder te weigeren? Los van inkomenseisen etc.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175721301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:05 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Je beoordeelt mensen op hun gebruiken en tradities. Zoals het onderdrukken van vrouwen, het discrimineren van homoseksuelen, het niet willen mengen met de lokale bevolking en daarmee het wij - zij gevoel creëren wat de leefomstandigheden veel slechter maakt.

Jij woont ook liever in een buurt waar je het goed kan vinden met je buurman.

Het is gewoon superstandaard dat een verhuurder de optimale huurder (in zijn optiek) hoort te kiezen. En dat linkse gelul over discriminatie mag best wezen. Verhuurders horen vrij te zijn om mensen te discrimineren op basis van hun eigen overtuigingen. Dan hoort de huurder het maar ergens anders te proberen.

Het kan ook best dat een verhuurder geen probleem heeft met een religie of afkomst, maar de andere bewoners wel. Zo snijdt een verhuurder dus ook in zijn eigen vlees door allochtonen aan te nemen. Want de andere huurders zullen vertrekken
TS vraagt of het racisme is en dat is het dus omdat mensen dus niet als individu beoordeeld worden maar alleen op naar land van herkomst. Dat heet racisme.

En wat ik vind is helemaal niet ter discussie. Waarom voel jjij je zo aangevallen?
  donderdag 14 december 2017 @ 16:27:12 #40
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175721372
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:17 schreef qajariaq het volgende:
Lijkt me wel klink en klaar racisme. Niet willen verhuren aan mensen met bepaalde afkomst is ongeveer de definitie van racisme.

[..]

Ik verhuur niet. Ik denk dat ik met een potentiële huurder in gesprek zou gaan en zo mogelijk op de naam gaan googlen.

Maar eh, je vraag was of het racisme is en dat is het dus sowieso.
Mijn vader heeft de verhuur uitbesteed. Hij gaat niet met huurders in gesprek. Dit kost ook teveel tijd als je met iedere huurder in gesprek moet. Dan heeft hij er een dagtaak aan.
pi_175721483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mijn vader heeft de verhuur uitbesteed. Hij gaat niet met huurders in gesprek. Dit kost ook teveel tijd als je met iedere huurder in gesprek moet. Dan heeft hij er een dagtaak aan.
En dan toch (bij voorbaat) groepen uitsluiten op basis van afkomst en willen beweren dat het geen racisme is. Joh, je kan wel tien keer de zelfde vraag stellen en er op door gaan maar het antwoord wordt steeds duidelijker dat dit gewoon racisme is volgens de definitie.

Aanvaard dat nou maar en probeer je er niet uit te lullen.
  donderdag 14 december 2017 @ 16:41:13 #42
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175721628
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En dan toch (bij voorbaat) groepen uitsluiten op basis van afkomst en willen beweren dat het geen racisme is. Joh, je kan wel tien keer de zelfde vraag stellen en er op door gaan maar het antwoord wordt steeds duidelijker dat dit gewoon racisme is volgens de definitie.

Aanvaard dat nou maar en probeer je er niet uit te lullen.
Waar probeer ik mezelf eruit te lullen? Ik stel juist de vraag of het racisme is.
pi_175721660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar probeer ik mezelf eruit te lullen? Ik stel juist de vraag of het racisme is.
Die is al tien keer beantwoord.
slotje
  donderdag 14 december 2017 @ 16:50:55 #44
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_175721805
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die is al tien keer beantwoord.
slotje
:')
pi_175721918
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

TS vraagt of het racisme is en dat is het dus omdat mensen dus niet als individu beoordeeld worden maar alleen op naar land van herkomst. Dat heet racisme.

En wat ik vind is helemaal niet ter discussie. Waarom voel jjij je zo aangevallen?
Ik voel me helemaal niet aangevallen. Ben het gewoon oneens.

Overigens gaat racisme eerder over huidskleur dan over een nationaliteit.
Ik heb goeie vrienden die een andere huidskleur hebben maar geen enkele ervan is een moslim. Ik heb namelijk iets tegen moslims om wille van hun vrouwbeeld en standpunt over homo's

Racistisch?
pi_175722004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:59 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik voel me helemaal niet aangevallen. Ben het gewoon oneens.

Overigens gaat racisme eerder over huidskleur dan over een nationaliteit.
Ik heb goeie vrienden die een andere huidskleur hebben maar geen enkele ervan is een moslim. Ik heb namelijk iets tegen moslims om wille van hun vrouwbeeld en standpunt over homo's

Racistisch?
Volgens de wet / jurisprudentie is discriminatie op basis van nationaliteit inderdaad racisme.

Ik heb sowieso iets tegen te fanatieke mensen. Ongeacht welke godsdienst of overtuiging ze aanhangen. Geen idee of ik in de dagelijkse omgang ook moslims tegenkom. Ik vraag dat niet en het maakt mij ook niet uit.
pi_175731659
quote:
99s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volgens de wet / jurisprudentie is discriminatie op basis van nationaliteit inderdaad racisme.
Geert Wilders:

Willen jullie meer of minder Marokkanen?

Volgens Gerard Spong (linkse loser in dienst van de mainstream media) is dit racisme.
Volgens Bram Moszcowicz niet

De criminaliteitscijfers van Marokkanen spreken boekdelen. Het is dus heel logisch dat mensen vooroordelen ontwikkelen, en daar is helemaal niks mis mee. Maar die linkse losers ontkennen de cijfers omdat ze anders niet politiek correct zijn
pi_175732467
Gewoon zeggen dat je uitsluitend tweeverdieners wil hebben die beiden minimaal 32 uur per week werken en die gezamenlijk minimaal 4/4.5 keer de huur verdienen.

Ben je gelijk klaar met de Turken en Marokkanen.
pi_175734057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:58 schreef StevieW0nder het volgende:
Volgens Gerard Spong (linkse loser in dienst van de mainstream media) is dit racisme.
Volgens Bram Moszcowicz niet

Spong is advocaat en Bram dus niet. Volgens de rechter was het wel racisme.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:31 schreef spiritusbus het volgende:
Gewoon zeggen dat je uitsluitend tweeverdieners wil hebben die beiden minimaal 32 uur per week werken en die gezamenlijk minimaal 4/4.5 keer de huur verdienen.

Ben je gelijk klaar met de Turken en Marokkanen.
Dat mag wel zolang je dat maar niet hard op zegt en er ook naar handelt.
  vrijdag 15 december 2017 @ 04:18:01 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175734078
Ander voorbeeld: een Nederlander (Nederlandse voor- en achternaam) van Aziatische afkomst (geadopteerd op zeer jonge leeftijd) vind via een woonkrantje een geschikte woning voor hem en zijn blanke Nederlandse vriendin in een bepaalde wijk van Den Haag. Bij het gesprek bij de woningbouwvereniging, waar duidelijk wordt dat de potentiële huurder Aziatisch is, wordt hem ernstig afgeraden daar te gaan wonen. De reden: overige bewoners in het wijkje "hebben het niet zo op buitenlanders".
De woningbouwvereniging verwacht ernstige problemen daardoor. Problemen die ze in het verleden ook hebben ervaren in dat wijkje.

Racisme of gezond verstand?
En wie is de racist? Wat doe je ertegen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')