abonnement Unibet Coolblue
pi_175704597
Is wetenschap gerelateerd aan wiskunde?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  woensdag 13 december 2017 @ 20:49:23 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175704751
Ja, heb ik nu ook altijd al willen weten.

Tvp
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 13 december 2017 @ 20:52:47 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175704844
Je kunt overal wel een relatie tussen vinden. Tussen wetenschap en horoscopen, tussen wetenschap en homeopathie. Dus ja,waarom niet tussen wetenschap en wiskunde?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 13 december 2017 @ 20:53:09 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175704858
Alles is wetenschap. :)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175704940
Wiskunde geeft de verhoudingen weer in de exacte wetenschappen. Wuskunde is heerlijk. Het is de basis.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175708249
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:44 schreef Vluchteling het volgende:
Is wetenschap gerelateerd aan wiskunde?
Ja, ze beginnen beide met een W.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175712662
Die OP mag wel wat uitgebreider. Wat bedoel je precies?
-
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 08:38:48 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_175712729
Wiskunde is de taal van de wetenschap.
pi_175712741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:38 schreef Momo... het volgende:
Wiskunde is de taal van wetenschap.
? Er zijn wetenschappen met name op sociaal gebied waar wiskunde van geen belang is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175713448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

? Er zijn wetenschappen met name op sociaal gebied waar wiskunde van geen belang is.
Dat denken ze, maar het enige wetenschappelijke wat ze doen is het toepassen van statistiek.
(al zal dat vaak de onjuiste test zijn en op grond van onjuiste aannames)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 14 december 2017 @ 09:48:22 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175713476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat denken ze, maar het enige wetenschappelijke wat ze doen is het toepassen van statistiek.
(al zal dat vaak de onjuiste test zijn en op grond van onjuiste aannames)
Maar dan bedoel je denk ik diensten van de overheid en dergelijke?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175713497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dan bedoel je denk ik diensten van de overheid en dergelijke?
Wat ?
Ik dacht aan sociologie, psychologie en andere agogische "wetenschappen".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 14 december 2017 @ 10:05:13 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_175713718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Wat ?
Ik dacht aan sociologie, psychologie en andere agogische "wetenschappen".
Elke wetenschap begint met een vraag die vaak subjectief is. Op dat gebied kan elke wetenschap agogische eigenschappen hebben. Vaak tegengegaan door wetenschappers en instrumenten bouwers die daarwerkelijk kijken wat er gebeurd in het geheel der dingen. Wat andere wetenschappers weer dwingt hun theorie aan te passen of weer iets nieuws te gaan bedenken. Wat je ook geheel kan omdraaien. Er wordt door de laatste wat waargenomen wat andere wetenschappers weer aan het denken zet. En weer tot nieuwe inzichten gaat leiden.

Wat denk ik wetenschap zo leuk maakt. Om te volgen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 14-12-2017 10:15:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_175721142
quote:
In many ways, math is closely related to science. Mathematics is a scholarly domain, and so the mathematical community works as the scientific community does — mathematicians build on each other's work and behave in ways that push the discipline forward. This progress contributes to scientific breakthroughs. Mathematics is such a useful tool that science could make few advances without it. However, math and standard sciences, like biology, physics, and chemistry, are distinct in at least one way: how ideas are tested and accepted based on evidence. Math doesn't rely on testing ideas against evidence from the natural world in the same way that other sciences do. Mathematical ideas are often accepted based on deductive proofs, while ideas in other sciences are generally accepted based on the accumulation of many different observations supporting the idea.

Whether or not other features of math align with those of science depends on one's philosophical commitments. Does math deal with or aim to explain the natural world? Math certainly seems abstract and removed from the physical world in many ways — yet math does a remarkably good job of describing what happens in the physical world (e.g., the orbits of planets or the path of a bouncing ball). Is math an inherent part of how the universe works, or is it a language we've constructed to help us describe that universe? The answers to these questions are a matter of debate.
https://undsci.berkeley.edu/article/mathematics
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175722845
Het is me nog steeds niet duidelijk wat TS precies wil met dit topic, maar in een poging er toch nog wat van te maken:

https://en.wikipedia.org/(...)the_Natural_Sciences
-
  donderdag 14 december 2017 @ 19:51:28 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175725249
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:58 schreef Haushofer het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat TS precies wil met dit topic, maar in een poging er toch nog wat van te maken:

https://en.wikipedia.org/(...)the_Natural_Sciences
Alle serieuse reacties :o

Dacht dat ts (en fipo) sowieso een trol was.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175725294
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:55 schreef Sigaartje het volgende:
Wiskunde geeft de verhoudingen weer in de exacte wetenschappen. Wuskunde is heerlijk. Het is de basis.
Wiskunde is in feite een taal om wetenschap in te beschrijven' bewijzen en te onderbouwen. Het is de 'taal' van de wetenschap.
Whatever...
pi_175725374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat denken ze, maar het enige wetenschappelijke wat ze doen is het toepassen van statistiek.
(al zal dat vaak de onjuiste test zijn en op grond van onjuiste aannames)
Of ze gebruiken de juiste statistiek in een niet-representatief onderzoek.

Ik dacht dat meer dan 90 procent van het psychologisch onderzoek op 1e en 2e jaars psychologiestudenten wordt uitgevoerd.

Maandag nog is wiskunde de taal. Ook daarin kun je onzin praten.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')