abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:46:23 #151
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175737271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:34 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Aanvallen natuurlijk. Beetje wat Liverpool ook doet. PSV heeft wel de kwaliteiten om tegen de mindere goden gewoon 3/4 doelpunten te maken, dan mag je er ook best 1 incasseren. Verder moet de aandacht wat betreft transfers natuurlijk op de verdedigers liggen, maar dat is een andere discussie.

Ik denk overigens ook niet dat het een bewuste keuze is dat ze zich laten inzakken. Tot aan die 1-2 is er niks aan de hand. Ik zag het eerder 0-6 worden dan 3-3 om eerlijk te zijn. Er zit gewoon geen vertrouwen in de ploeg, bij een tegentreffer is er een soort van acuut angsteffect wat in de spelers lijkt te komen.

Al vind ik de tegengoals ook wel een beetje meh. Een penalty die zwaar bestraft was, een vrije bal die zwaar bestraft was en een klutsbal. Tsjah.
Maar als aanvallen niet het gewenste resultaat geeft? Ik bedoel, je hebt op dit moment een voorhoede die serieus moeite heeft om te scoren. Dan kun je wel nog meer op de aanval spelen, een garantie op doelpunten is het allerminst.
Ik zie het in de laatste thuiswedstrijden voor de winterstop wel weer wat beter worden, Vitesse is misschien nog lastig, maar ook daar kun je tegen scoren.
Na de winterstop begin je met 2 lastige uitwedstrijden, en dan moet het in het kopje weer wat beter zitten.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:48:19 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175737309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die 1-2 viel totaal uit de lucht. Dan moet je als ploeg direct de rug rechten en doorgaan waar je mee bezig was. Dat dat niet lukt is echt onverklaarbaar. Wat je zegt, na de 0-2 rekende ik echt op een scenario waar PSV met hele dikke cijfers zou gaan winnen.
De 3-2 viel ook uit de lucht overigens.
Dat soort dingen zijn gewoon dikke pech maar horen bij het voetbal.
Mentale weerbaarheid in de groep is niet zoals die hoort te zijn wanneer je ruim koploper bent.
pi_175737325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:34 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Aanvallen natuurlijk. Beetje wat Liverpool ook doet. PSV heeft wel de kwaliteiten om tegen de mindere goden gewoon 3/4 doelpunten te maken, dan mag je er ook best 1 incasseren. Verder moet de aandacht wat betreft transfers natuurlijk op de verdedigers liggen, maar dat is een andere discussie.

Ik denk overigens ook niet dat het een bewuste keuze is dat ze zich laten inzakken. Tot aan die 1-2 is er niks aan de hand. Ik zag het eerder 0-6 worden dan 3-3 om eerlijk te zijn. Er zit gewoon geen vertrouwen in de ploeg, bij een tegentreffer is er een soort van acuut angsteffect wat in de spelers lijkt te komen.

Al vind ik de tegengoals ook wel een beetje meh. Een penalty die zwaar bestraft was, een vrije bal die zwaar bestraft was en een klutsbal. Tsjah.
Je maakt het je tegenstander wel makkelijk al je je laat inzakken, vooral als zij toch niets te verliezen hebben. Dan pomp je de bal erin en kan deze zomaar een keer goed vallen. Daarnaast is een 3-mans verdediging veel meer gefocust én harder aan het werk dan een 6-mans verdediging, waarbij spelers eerder denken dat een ander het oplost etc.

Tenzij je écht het slot erop kan gooien (Atletico Madrid of bijvoorbeeld het Inter van Sneijder en Eto'o) zou ik gewoon lekker blijven ballen en hooguit wat kleine accenten verleggen (Rigo voor Pereiro etc). Als ik zie hoe PSV de laatste 4 minuten elke bal wegrost...

Mooi voorbeeld is ook hoe Barcelona (Koeman-periode) dat oploste: zij gooiden dan Salinas erin en die stond steevast met de bal bij een cornervlag van de tegenpartij. Ze konden die bal daar niet van hem afpakken tenzij ze hem neerhakten. En dan deed hij dat opnieuw.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:02 #154
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175737405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

De 3-2 viel ook uit de lucht overigens.
Dat soort dingen zijn gewoon dikke pech maar horen bij het voetbal.
Mentale weerbaarheid in de groep is niet zoals die hoort te zijn wanneer je ruim koploper bent.
Ik weet niet in hoeverre het mentale weerbaarheid is, of instructies vanaf de kant. Ik vermoed een combinatie van die twee. Je mist in elk geval een paar rotsvaste spelers die zich niet gek laten maken, dat is duidelijk.

Vooral achterin.
pi_175737549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die 1-2 viel totaal uit de lucht. Dan moet je als ploeg direct de rug rechten en doorgaan waar je mee bezig was. Dat dat niet lukt is echt onverklaarbaar. Wat je zegt, na de 0-2 rekende ik echt op een scenario waar PSV met hele dikke cijfers zou gaan winnen.
Ik denk dat het vooral mentaal is; m.a.w. het zit tussen de oren. Ik vind dat ook best een verwijt naar Cocu, want de laatste wedstrijd waarin wij 90 minuten constant hebben gepresteerd kan ik me niet herinneren. Ja, Ajax afgelopen zondag. Dat was 90 minuten constant kut.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:02:40 #156
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175737579
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het mentale weerbaarheid is, of instructies vanaf de kant. Ik vermoed een combinatie van die twee. Je mist in elk geval een paar rotsvaste spelers die zich niet gek laten maken, dat is duidelijk.

Vooral achterin.
Karakters als Moreno en Guardado zijn wel een gemis ja.
pi_175737591
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre het mentale weerbaarheid is, of instructies vanaf de kant. Ik vermoed een combinatie van die twee. Je mist in elk geval een paar rotsvaste spelers die zich niet gek laten maken, dat is duidelijk.

Vooral achterin.
Toen ik zag dat zelfs Van Ginkel de bal naar voren peerde...dat zijn instructies.
pi_175737597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Karakters als Moreno en Guardado zijn wel een gemis ja.
Klopt. Al had Guardado wel af en toe zo'n momentje dat je ook dacht van WTF doe je :P Had toch behoorlijk wat risico in zijn spel, zeker voor een speler op zijn positie.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:06:25 #159
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175737647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral mentaal is; m.a.w. het zit tussen de oren. Ik vind dat ook best een verwijt naar Cocu, want de laatste wedstrijd waarin wij 90 minuten constant hebben gepresteerd kan ik me niet herinneren. Ja, Ajax afgelopen zondag. Dat was 90 minuten constant kut.
Als trainer heb je daar niet zo heel veel invloed op, hooguit op de balans in de selectie op dat vlak. Ik denk dat PSV de invloed van een aantal spelers op dat vlak heeft overschat.

Ik vermoed dat men in de staf er vanuit ging dat Zoet, Schwaab, de Jong en Ginkel die mentale stabiliteit zouden brengen. Maar Schwaab zorgt met zijn debiele ballen achterin alleen voor meer onrust, de Jong is alleen met zichzelf bezig en van Ginkel is de eerste die achteruit gaat lopen.

Zoet is de enige die mentaal enige stabiliteit brengt.
pi_175738126
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als trainer heb je daar niet zo heel veel invloed op, hooguit op de balans in de selectie op dat vlak. Ik denk dat PSV de invloed van een aantal spelers op dat vlak heeft overschat.

Ik vermoed dat men in de staf er vanuit ging dat Zoet, Schwaab, de Jong en Ginkel die mentale stabiliteit zouden brengen. Maar Schwaab zorgt met zijn debiele ballen achterin alleen voor meer onrust, de Jong is alleen met zichzelf bezig en van Ginkel is de eerste die achteruit gaat lopen.

Zoet is de enige die mentaal enige stabiliteit brengt.
Je mist sowieso een leiderstype, iemand die de lijnen uitzet binnen het veld. Om even een cliche erin te gooien; een type van Bommel. Die had er eigenhandig voor gezorgd dat ze op zo'n moment niet achteruit gingen lopen. van Ginkel heeft de band, en doet dat verder prima, maar is natuurlijk ook niet echt een geboren leider. Als je dan in de media berichten leest van jongens als Brenet die beweren dat zij daarin ook een rol hebben dan slaat dat mij nog net niet op de lachspieren.

Verder ben ik ook behoorlijk positief gestemd. We liggen goed op koers en mochten we onverhoopt nog 2de worden achter Ajax dan is dat imo ook geen schande. Stiekem vind ik Ajax over alle linies gezien ook wel iets beter dan wij.

Als ik dan berichten van Scarface lees hierboven dat we zonder een stabiele verdediging 'geen wedstrijd meer winnen' kan ik alleen maar lachen. Echt, na 11 wedstrijden hadden we 3 verliespunten volgens mij :')
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:34:50 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175738169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je mist sowieso een leiderstype, iemand die de lijnen uitzet binnen het veld. Om even een cliche erin te gooien; een type van Bommel. Die had er eigenhandig voor gezorgd dat ze op zo'n moment niet achteruit gingen lopen. van Ginkel heeft de band, en doet dat verder prima, maar is natuurlijk ook niet echt een geboren leider. Als je dan in de media berichten leest van jongens als Brenet die beweren dat zij daarin ook een rol hebben dan slaat dat mij nog net niet op de lachspieren.

Verder ben ik ook behoorlijk positief gestemd. We liggen goed op koers en mochten we onverhoopt nog 2de worden achter Ajax dan is dat imo ook geen schande. Stiekem vind ik Ajax over alle linies gezien ook wel iets beter dan wij.
mwa Van Bommel was zeker een leider maar ook een achteruitloper, al had hij het misschien wat beter georganiseerd in de laatste minuten
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:37:43 #162
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175738227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je mist sowieso een leiderstype, iemand die de lijnen uitzet binnen het veld. Om even een cliche erin te gooien; een type van Bommel. Die had er eigenhandig voor gezorgd dat ze op zo'n moment niet achteruit gingen lopen. van Ginkel heeft de band, en doet dat verder prima, maar is natuurlijk ook niet echt een geboren leider. Als je dan in de media berichten leest van jongens als Brenet die beweren dat zij daarin ook een rol hebben dan slaat dat mij nog net niet op de lachspieren.

Verder ben ik ook behoorlijk positief gestemd. We liggen goed op koers en mochten we onverhoopt nog 2de worden achter Ajax dan is dat imo ook geen schande. Stiekem vind ik Ajax over alle linies gezien ook wel iets beter dan wij.
Je merkt bij Ajax vooral dat er ergens in de ploeg wel een bepaald soort spel in het DNA zit. Ook als ze een drol van een trainer hebben en veel matigheid in de ploeg, kunnen ze daar toch op terugvallen. Jeugdopleiding waar dat in zit gebakken en spelers die worden aangekocht lijken daar toch wel goed op geselecteerd te zijn. Een bepaalde bravoure, het altijd vooruit willen denken, ook al hebben ze dan niet de capaciteiten om het goed uit te spelen.

Bij PSV is het nog altijd veel meer een bij elkaar geraapt zooitje. Toch vind ik de spelers van PSV, individueel gezien, niet slechter. Het zit hem veel meer in de balans waardoor Ajax bij vlagen beter lijkt qua selectie.

En binnen die balans ontbreekt ook een echte leider. Van Ginkel is dat inderdaad totaal niet en Hendrix moet eerst maar eens een stempel drukken op zijn eigen positie voor hij aanspraak kan maken op meer. 3 jaar terug zag ik in hem wel een opvolger voor van Bommel, maar die belofte gaat hij niet waarmaken.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:38:22 #163
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175738240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

mwa Van Bommel was zeker een leider maar ook een achteruitloper, al had hij het misschien wat beter georganiseerd in de laatste minuten
Ik kan me een zekere wedstrijd herinneren waarin hij dat in elk geval niet deed. :D
pi_175738460
Die wedstrijd...hou op hoor :'(

We kunnen alleen maar inschatten wie welke rol heeft binnen het team. Misschien is Arias wel de grote baas en Isimat stiekem een chagrijnig stuk vreten.

Ik denk dat Van Ginkel een belangrijke rol heeft, ook als verlengstuk van Cocu.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:51:33 #165
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175738526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:48 schreef Ciscus het volgende:
Die wedstrijd...hou op hoor :'(

We kunnen alleen maar inschatten wie welke rol heeft binnen het team. Misschien is Arias wel de grote baas en Isimat stiekem een chagrijnig stuk vreten.

Ik denk dat Van Ginkel een belangrijke rol heeft, ook als verlengstuk van Cocu.
Mwaaa, je kunt dat wel zien hoor, wie welke rol heeft. En je hoort ook wel eens wat uit interviews of viavia.

Hoe dan ook, iemand die de boel vanaf het middenveld echt aanstuurt en naar voren jaagt, zou wel wat toevoegen. Ik vind dat van Ginkel dat niet doet, die gaat als eerste mee in het paniekvoetbal.
pi_175739332
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mwaaa, je kunt dat wel zien hoor, wie welke rol heeft. En je hoort ook wel eens wat uit interviews of viavia.

Hoe dan ook, iemand die de boel vanaf het middenveld echt aanstuurt en naar voren jaagt, zou wel wat toevoegen. Ik vind dat van Ginkel dat niet doet, die gaat als eerste mee in het paniekvoetbal.
Vraag is wat betreft wel, zoals jij eerder stelde, of dat instructies zijn of met zijn mentale weerbaarheid te maken heeft. Hoe ik hem altijd beluister en als ik kijk naar hoe en waar hij is opgeleid, verwacht ik dat het meer aan Cocu ligt dan aan hemzelf.

Hoe dan ook; dit weekend lopen we weer uit! Juhee!
pi_175741534
quote:
Wim Rip is volgens het medisch protocol wakker gemaakt en is aanspreekbaar.

De video-analist van PSV maakt het naar omstandigheden goed, tot vreugde van zijn naasten en zijn collega’s bij PSV. Wim heeft de intensive care verlaten maar wordt nog wel continu gemonitord. De 56-jarige inwoner van Wageningen werd afgelopen woensdag tijdens FC Groningen - PSV onwel en moest na reanimatie acuut geopereerd worden. De familie van Wim en PSV willen iedereen bedanken voor de hartverwarmende steunbetuigingen. Een speciale dank gaat uit naar de hulpverleners in het stadion van FC Groningen en het medisch team dat hem verzorgt in het UMCG.
Wim nog even niet RIP _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:28:28 #168
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175741561
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:26 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Wim nog even niet RIP _O_
Medische staf PSV _O_
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:12:52 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175742346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik kan me een zekere wedstrijd herinneren waarin hij dat in elk geval niet deed. :D
:) dat was in z'n eerste periode, toen was hij ook nog niet echt de leider (tenminste voor zover ik het me kan herinneren)
pi_175743288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) dat was in z'n eerste periode, toen was hij ook nog niet echt de leider (tenminste voor zover ik het me kan herinneren)
Hij was wel al echt een baasje hoor, zowel verbaal als qua spel. Hij had alleen nog een paar mooie karakters om zich heen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:19:04 #171
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175743648
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:01 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hij was wel al echt een baasje hoor, zowel verbaal als qua spel. Hij had alleen nog een paar mooie karakters om zich heen.
Was dat toen niet de grote Mattheüs die hij in zijn eerste Europese optreden meteen onderuit schoffelde en tegen begon te bakkussen?

Edit: Haha, ja even opgezocht. Uiteindelijk won Mattheüs dat duel, want in de blessuretijd smeerde hij van Bommel zijn tweede gele kaart aan met een snoekduik na een klein duwtje. Terlinglijer :D

Maar goed, dat was voor Bommeltje wel een goede leerschool. Wat een Europees debuut man, tegen Bayern en dan rood krijgen door een naaistreek van één van de grootste voetballende klootzakken ooit.

[ Bericht 27% gewijzigd door BadderHaring op 15-12-2017 17:25:46 ]
pi_175745202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Was dat toen niet de grote Mattheüs die hij in zijn eerste Europese optreden meteen onderuit schoffelde en tegen begon te bakkussen?

Edit: Haha, ja even opgezocht. Uiteindelijk won Mattheüs dat duel, want in de blessuretijd smeerde hij van Bommel zijn tweede gele kaart aan met een snoekduik na een klein duwtje. Terlinglijer :D

Maar goed, dat was voor Bommeltje wel een goede leerschool. Wat een Europees debuut man, tegen Bayern en dan rood krijgen door een naaistreek van één van de grootste voetballende klootzakken ooit.
nou, inderdaad. Staat me wel zoiets bij.

Kwam net deze tegen:
Hadden we eigenlijk een penalty tegen moeten krijgen. Wat deed die Beasley verder in het veld. Drama- spelertje.
pi_175745204
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Medische staf PSV _O_
Beter dan Ajax.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 15 december 2017 @ 17:50:46 #174
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175745368
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:42 schreef Ciscus het volgende:

[..]

nou, inderdaad. Staat me wel zoiets bij.

Kwam net deze tegen:
Hadden we eigenlijk een penalty tegen moeten krijgen. Wat deed die Beasley verder in het veld. Drama- spelertje.
Robert met het enige goede dat hij ooit in PSV 1 heeft gedaan... :')

Maar Beasley zou in deze Eredivisie iedereen de moeder spelen.
pi_175745397
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:42 schreef Ciscus het volgende:

[..]

nou, inderdaad. Staat me wel zoiets bij.

Kwam net deze tegen:
Hadden we eigenlijk een penalty tegen moeten krijgen. Wat deed die Beasley verder in het veld. Drama- spelertje.
wat een team was dat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')