abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 17:17:34 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175697983
Oke TRV-experts!

Ik ga er een weekje tussenuit samen met mijn vriendin. Ergens tussen 8 juni en 17 juni 2018, deze week zitten we wel echt aan vast in verband met werk. Andere weken hiervoor vrij nemen is echt geen optie.

Afgelopen jaar waren we naar de Dominicaanse Republiek en dat beviel zeer goed. We zoeken voor nu iets vergelijkbaars qua weer maar ook qua excursiemogelijkheden, en uiteraard ook budget (ca. 700 pp excl. bijkomende kosten).

Waar houden wij van? Om te beginnen een mooi strand, lekkere zee, mooi weer. Om daar te doen is snorkelen, duiken, bezienswaardigheden maar actieve bezigheden als jungletocht etc allemaal hartstikke leuk.

Wie weet er nog leuke bestemmingen, hotels, aanraders?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_175699286
Ik denk dat je budget heel erg krap is voor een verdere vakantie.

Wil je dat toch;
Kijk eens naar Bali, dat is nog wel goedkoop te doen in de minder/niet luxe hotels. Buiten Azië wordt het toch al snel duurder.
  woensdag 13 december 2017 @ 19:31:40 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175701863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:13 schreef Blue_note het volgende:
Ik denk dat je budget heel erg krap is voor een verdere vakantie.
Hebben we afgelopen jaar dan zo een goede deal gehad? Toen haalden we het voor dat budget namelijk.

Budget kan overigens opgerekt worden.

Azië trekt in eerste instantie minder dan de Cariben om eerlijk te zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_175701979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:17 schreef sanger het volgende:
Waar houden wij van? Om te beginnen een mooi strand, lekkere zee, mooi weer. Om daar te doen is snorkelen, duiken, bezienswaardigheden maar actieve bezigheden als jungletocht etc allemaal hartstikke leuk.
<flauw>
Met dat budget, Centerparcs de Eemhof, duiken tussen het aquarium bij tropische vissen al kijkend door dat glas, op jungletocht door de wildwaterbaan en als je extra effect daarin wil hebben kun je uiteraard nog naar safaripark Beekse Bergen om net dat beetje 'extra' junglegevoel. </flauw>

ontopic:
https://www.tui.nl/vakant(...)radise-beach-resort/
https://www.tui.nl/vakant(...)erup-seaside-resort/
Google is your friend, abuse your friends
pi_175702024
Krap budget. Vraag me serieus af hoe mensen op vakantie gaan met zo een krap budget.
pi_175703187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Krap budget. Vraag me serieus af hoe mensen op vakantie gaan met zo een krap budget.
Kamperen...
  woensdag 13 december 2017 @ 20:26:59 #7
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_175703949
Ik neem aan dat dat bedrag exclusief vlucht is?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 13 december 2017 @ 23:44:55 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175710129
Genoemd bedrag is puur voor vlucht en accommodatie, exclusief bagage etc.

Afgelopen jaar hebben we het daar dus voor gered, vandaar dat ik datzelfde nu ook weer aan wilde houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 00:35:33 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175711053
De Antillen een optie? Ik zie wel vaker deals voorbij komen voor die prijs. Ook Florida, Kaapverdië en Zanzibar vallen wel in die prijsklasse als pakketdeal.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 14 december 2017 @ 09:18:18 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175713128
Zou de periode waarin je boekt nog veel uitmaken? Ik zie hetzelfde hotel, zelfde periode, zelfde reisduur nu 1,5x zo duur als afgelopen jaar....

Vorig jaar boekte we pas begin mei.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 14 december 2017 @ 09:19:12 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175713143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 00:35 schreef MaJo het volgende:
De Antillen een optie? Ik zie wel vaker deals voorbij komen voor die prijs. Ook Florida, Kaapverdië en Zanzibar vallen wel in die prijsklasse als pakketdeal.
Dat zijn zeker opties :) Ga eens kijken wat daar aan excursies allemaal te beleven is :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_175713265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:18 schreef sanger het volgende:
Zou de periode waarin je boekt nog veel uitmaken? Ik zie hetzelfde hotel, zelfde periode, zelfde reisduur nu 1,5x zo duur als afgelopen jaar....

Vorig jaar boekte we pas begin mei.
Ik zou inderdaad wachten tot er een leuke aanbieding voorbij komt. Dat kan best pas in mei zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175713317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
Krap budget. Vraag me serieus af hoe mensen op vakantie gaan met zo een krap budget.
Ik ga in april/mei 9 dagen naar Nicaragua voor ¤ 500, inclusief vlucht, overnachtingen en huurauto :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 11:25:19 #14
357044 Budapestenaar
pi_175715246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ga in april/mei 9 dagen naar Nicaragua voor ¤ 500, inclusief vlucht, overnachtingen en huurauto :D
Is dat voor of na aftrek van de opbrengst van je bolletjes? :+
pi_175715432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Is dat voor of na aftrek van de opbrengst van je bolletjes? :+
Die opbrengst is er nog niet eens vanaf :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 11:40:05 #16
357044 Budapestenaar
pi_175715545
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:35 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Die opbrengst is er nog niet eens vanaf :o
Dat wordt een winstgevende trip! :7
pi_175715624
midden Amerika is prima te doen met dat budget, beetje goed zoeken naar je vliegticket en daar iets op toegeven qua vluchttijden dan vlieg je best retour voor 350 euro
  maandag 18 december 2017 @ 11:26:32 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175806511
Zoals gezegd kan het budget dus wel opgerekt worden, maar gezien de prijzen vorig jaar sowieso wat lager leken wachten we dus nog even met boeken. Waarom meer betalen voor dezelfde reis toch?

Voor nu gaan we 3 bestemmingen/hotels uitkiezen en deze even in de gaten houden tot ergens begin mei. Dan boeken we in dezelfde periode als vorig jaar zo ongeveer.

Op de shortlist voor nu staan: Kaapverdische eilanden (I know, geen Cariben), Zanzibar (ook weer geen Cariben), Jamaica, Cuba en Mexico (al is dat sowieso wel iets duurder). En als ultiem back up plan hebben we Griekenland nog.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 januari 2018 @ 19:36:00 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176525998
De kogel is door de kerk, het wordt Jamaica. Wel iets duurder dan in eerste instantie de bedoeling was, maar wel een supermooie bestemming.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_176526070
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:36 schreef sanger het volgende:
De kogel is door de kerk, het wordt Jamaica. Wel iets duurder dan in eerste instantie de bedoeling was, maar wel een supermooie bestemming.
Over dat laatste verschillen de meningen.

Ik ben er geweest maar vind het oprecht 1 van de minste bestemmingen die ik ooit heb bezocht.

Dat is van je lijstje op Mexico na 1 imo de slechtste keuze.

Zanzibar en Cuba zijn zoveel leuker en mooier!

Welke plaatsen ga je aandoen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2018 19:42:34 ]
  dinsdag 16 januari 2018 @ 12:47:18 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176540445
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Over dat laatste verschillen de meningen.

Ik ben er geweest maar vind het oprecht 1 van de minste bestemmingen die ik ooit heb bezocht.

Dat is van je lijstje op Mexico na 1 imo de slechtste keuze.

Zanzibar en Cuba zijn zoveel leuker en mooier!

Welke plaatsen ga je aandoen?
Meningen verschillen altijd (gelukkig) ;)

Zanzibar is in die periode echt veel duurder, TUI bv. biedt het niet eens aan op de site in die periode.

Cuba leek ons juist tegen te vallen. We zijn op de vakantiebeurs geweest en daar waren we een beetje teleurgesteld over wat Cuba leek te bieden. Waarom vind jij Cuba mooier dan?

We nemen een hotel in Ocho Rio en gaan van daaruit 2-3 excursies doen. We gaan maar een week en willen niet echt rond reizen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_176548079
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 12:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Meningen verschillen altijd (gelukkig) ;)

Zanzibar is in die periode echt veel duurder, TUI bv. biedt het niet eens aan op de site in die periode.

Cuba leek ons juist tegen te vallen. We zijn op de vakantiebeurs geweest en daar waren we een beetje teleurgesteld over wat Cuba leek te bieden. Waarom vind jij Cuba mooier dan?

We nemen een hotel in Ocho Rio en gaan van daaruit 2-3 excursies doen. We gaan maar een week en willen niet echt rond reizen.
Veel meer cultuur en historie in Cuba. Al weet ik niet wat er met deze Castro nog van over is.
Er zijn nog meer organisaties dan Tui hè ;)

Ik wil niet zuur doen ofzo hè, maar ik vraag me altijd af waarom mensen dit soort reizen maken en dan niks doen. De excursies zijn daar ook echte toerist traps.

Ocho Rios, dan kun je ook naar Salou gaan. In het zelfde rijtje te scharen als Cancun bijvoorbeeld. Daar komen de cruiseschepen ook hun lading droppen.

Ik heb altijd het idee dat mensen dit soort reizen maken om te kunnen inchecken in Jamaica op FB ofzo. Iets anders kan ik me niet bedenken dat je tig uur gaat vliegen voor iets dat je op 2 uur vliegen exact zo hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2018 18:50:27 ]
pi_176548489
Ben het met Blue_Note eens. Een verre bestemming is vooral leuk als je echt rond kunt reizen. Een resort is een resort.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 17 januari 2018 @ 07:20:17 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176559280
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Veel meer cultuur en historie in Cuba. Al weet ik niet wat er met deze Castro nog van over is.
Er zijn nog meer organisaties dan Tui hè ;)

Ik wil niet zuur doen ofzo hè, maar ik vraag me altijd af waarom mensen dit soort reizen maken en dan niks doen. De excursies zijn daar ook echte toerist traps.

Ocho Rios, dan kun je ook naar Salou gaan. In het zelfde rijtje te scharen als Cancun bijvoorbeeld. Daar komen de cruiseschepen ook hun lading droppen.

Ik heb altijd het idee dat mensen dit soort reizen maken om te kunnen inchecken in Jamaica op FB ofzo. Iets anders kan ik me niet bedenken dat je tig uur gaat vliegen voor iets dat je op 2 uur vliegen exact zo hebt.
Omdat we vooral willen relaxen, maar toch ook wat van het land willen zien. Salou biedt niet wat je verder daar kunt vinden. Rondreizen gaan we ook echt nog wel doen, maar dat is niet waar we voor nu naar op zoek zijn. Ook mede daardoor viel Cuba af, dat kunnen we beter doen als we minder willen relaxen en wel willen rondreizen.

Wat ons verder zo aantrok in Jamaica tov bv. een Cuba is het binnenland. De natuur bv.
Maar het kan natuurlijk heel goed dat de adviseurs (op de vakantiebeurs) die we geproken hebben in kwaliteit verschilde, en die van Jamaica wat beter was :P

Ocho Rios is gekozen omdat van daaruit het hele eiland verkend kan worden. Kingston is te doen, de bergen, watervallen etc. En de excursies een tourist trap, dat zal overal zo zijn gok ik. Kwestie van bij locals kijken wat je kunt vinden en niet zo zeer via de reisorganisatie denk ik.

Ik waardeer je opmerking hoor, maar noem dan eens een bestemming in Cuba die biedt wat wij zoeken? Dus een vaste uitvalsbasis waar we lekker kunnen relaxen en bijkomen en van waaruit we 2-3 leuke dagtrips kunnen doen?

Vwb Zanzibar, ik heb geen enkele gevonden nog die dit in juni tegen een schappelijke prijs aanbiedt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 17 januari 2018 @ 07:20:57 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_176559281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 19:04 schreef miro86 het volgende:
Ben het met Blue_Note eens. Een verre bestemming is vooral leuk als je echt rond kunt reizen. Een resort is een resort.
Mede daardoor is de keuze op Jamaica gevallen. Dat is zo klein dat je eigenlijk alles wel kunt zien op relatief korte afstanden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')