abonnement Unibet Coolblue
pi_175718210
Dit is natuurlijk allemaal gebaseerd op een aanname, een aanname die waarschijnlijk voort komt uit het feit dat de meesten mensen uit die groep niet zo dol zijn op Joodse mensen.

Desalniettemin blijft het een aanname. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat een buschauffeur gewoon door reed. En ik (en anderen) gewoon voor niets een half uur hadden gewacht bij de halte (streekbus) en weer drie kwartier opnieuw moesten wachten. De chauffeur keek me recht aan, lachte en reed gewoon weg. Juist dit laatste detail maakte het dat ik ook een klacht in diende, ik wist dat hij me gewoon zag en zijn bus was ook niet vol. Het was ook nog in de winter en het was toen behoorlijk koud. Dus klacht ingediend met de exacte tijd, plaats, datum, bus nummer etc. Chauffeur ontkende gewoon en daarmee was de zaak klaar voor de busmaatschappij.


Met deze "lading" zal er nog wel een keer extra "echt niet?" worden gevraagd voor de rest denk ik niet dat ze nog iets gaan horen.
pi_175718385
Het CJO heeft ook een mening:

quote:
Nepnieuws van Federatief Joods Nederland – GVB niet antisemitisch

Al geruime tijd werpt Federatief Joods Nederland – een marginale splintergroep met minder leden dan nodig zijn voor een potje bridge- zich ten onrechte op als “spreekbuis van de Nederlandse Joodse Gemeenschap”. Zo ook toen het gisteren het nepnieuws verspreidde dat in Amsterdam een buschauffeur een groep Joodse jongens bewust had geweigerd.

Het contrast met het Centraal Joods Overleg, de werkelijke vertegenwoordiger van (georganiseerd) Joods Nederland, kan bijna niet schrijnender.

Waar FJN besloot meteen hoog van de toren te blazen door te insinueren dat er antisemitisme in het spel was , besloot het CJO de zaak eerst te onderzoeken en contact met het GVB op te nemen. Uit dit contact bleek dat het GVB de zaak hoog opnam, en een grondig onderzoek was begonnen. Reden voor het CJO om niet onmiddellijk naar buiten te treden. Meer dan terecht blijkt nu.

Binnen enkele uren werden wij teruggebeld met de mededeling dat uit camerabeelden blijkt dat de groep op geen enkele wijze aan de chauffeur heeft aangegeven mee te willen. Bovendien stopt de chauffeur bij de volgende halte gewoon voor een man met een keppel die hij bovendien keurig te woord staat. Kortom; van antisemitische motieven is absoluut geen sprake.

De handelswijze van FJN is volstrekt laakbaar. In de eerste plaats worden er ten onrechte verwijten gemaakt aan het adres van het GVB in het algemeen en de chauffeur in het bijzonder. Wat het CJO betreft was de handelswijze van het GVB snel en adequaat. Een welgemeend excuus van FJN aan het adres van het GVB en de chauffeur zou ronduit gepast zijn.

In de tweede plaats wekt FJN bewust de indruk uit naam van Joods Nederland te spreken. Als de heer Loonstein zich (naar onze mening) voor de zoveelste keer bespottelijk, opdringerig en dwaas wil profileren moet hij dat vooral doen, maar niet uit naam van Joods Nederland. Tevens zorgt Loonstein door een volstrekt gratuit gebruik van het woord antisemitisme voor een devaluatie van dat begrip. En daarmee doet hij de Joodse gemeenschap kwaad.

Juist in een tijd waar het CJO en haar achterban zich grote zorgen maken over oprukkend antisemitisme, is dit gedrag volstrekt contraproductief in de strijd tegen echt antisemitisme.

Het Centraal Joods Overleg wil dan ook met klem benadrukken dat:

wij geen enkele reden hebben om te veronderstellen dat er hier sprake was van antisemitische motieven
wij de insinuaties aan het adres van het GVB en de chauffeur ten zeerste betreuren
wij bijzonder te spreken zijn over de wijze waarop het GVB met deze zaak is omgegaan
uitingen van de eenmansfederatie van de heer Loonstein absoluut geen afspiegeling van de mening van Joods Nederland zijn
het mandaat om namens Joods Nederland te spreken uitsluitend bij het CJO ligt
http://www.cjo.nl/nepnieu(...)-niet-antisemitisch/
TS lijkt in nepnieuws te zijn getrapt.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 14-12-2017 14:54:45 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175718511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

probeer je een grap te maken ?
Ik ben geen Jood.

Die zijn inderdaad er (veel) beter in.

Geef ik meteen toe.

quote:
I’ve always been obsessed with women – and I’ve always wondered: If I’d grown up in Poland when Hitler came to power and was sent to a concentration camp, would I still be checking out women in the camp? I think I would.
http://theconversation.co(...)ewish-comedian-87027
  donderdag 14 december 2017 @ 14:28:42 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175718802
Kijkt die Loonstein even op z'n neus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 14:49:22 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175719281
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
Het CJO heeft ook een mening:

[..]

TS lijkt in nepnieuws te zijn getrapt.
bronbronbronbronbron
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 14 december 2017 @ 14:50:34 #131
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_175719317
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_175719375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

bronbronbronbronbron
http://www.cjo.nl/nepnieu(...)b-niet-antisemitisch
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175719414
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
Het CJO heeft ook een mening:

[..]

http://www.cjo.nl/nepnieu(...)-niet-antisemitisch/
TS lijkt in nepnieuws te zijn getrapt.
Jodenfittie.
pi_175719429
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
uitingen van de eenmansfederatie van de heer Loonstein absoluut geen afspiegeling van de mening van Joods Nederland zijn
Pijnlijk.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 14:56:37 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175719431
quote:
dank u, moet er echt bij want fok! krijgt gewoon problemen, daarnaast wil ik als user graag zien waar het nieuws vandaan komt enzo

maar het moet er echt echt bij, ik ga posts gewoon weer verwijderen als er geen bron bijstaat want ik zie het weer veelste vaak gebeuren en we kunnen ze er niet iedere keer bijzoeken in de hoop dat we er geeneen missen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175719442
quote:
9s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jodenfittie.
Daar hebben ze wel een neusje voor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175719487
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar hebben ze wel een neusje voor.
Het is altijd sneu als er onterecht naar de discriminatiekaart gegrepen wordt, dan krijg je in de toekomst een 'boy who cried wolf' situatie . Ben nog wel benieuwd naar het weerwoord, maar het ziet er niet goed uit voor de FJN.
pi_175719523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

dank u, moet er echt bij want fok! krijgt gewoon problemen, daarnaast wil ik als user graag zien waar het nieuws vandaan komt enzo

maar het moet er echt echt bij, ik ga posts gewoon weer verwijderen als er geen bron bijstaat want ik zie het weer veelste vaak gebeuren en we kunnen ze er niet iedere keer bijzoeken in de hoop dat we er geeneen missen
Vraagje, is een link plaatsen het enige dat geldt als bron, er stond al bij wat de bron was namelijk. Ik heb wel eens een bron gebruikt waarvan ik geen link heb.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 15:03:47 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175719593
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vraagje, is een link plaatsen het enige dat geldt als bron, er stond al bij wat de bron was namelijk. Ik heb wel eens een bron gebruikt waarvan ik geen link heb.
altijd een linkje naar het artikel

probleem is dat als je zegt 'bron: telegraaf' ik niet kan zien of het wel of niet vanachter een betaalmuur vandaan komt en we komen gewoon echt handen tekort om alles na te zoeken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175719636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is altijd sneu als er onterecht naar de discriminatiekaart gegrepen wordt, dan krijg je in de toekomst een 'boy who cried wolf' situatie . Ben nog wel benieuwd naar het weerwoord, maar het ziet er niet goed uit voor de FJN.
Ja, op deze manier blijft dat FJN natuurlijk een wassen neus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Sport donderdag 14 december 2017 @ 15:08:05 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175719687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is alleen bij de jodenstreekbus, dit was een stadsbus.
:D :D

Storm in een glas water dit dus
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 december 2017 @ 15:12:23 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175719796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:59 schreef TheJanitor het volgende:
Ben nog wel benieuwd naar het weerwoord, maar het ziet er niet goed uit voor de FJN.
Dat FJN is al jaren de act van een eenzame clown.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175720246
Inderdaad
pi_175720343
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:27 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Waarom moedigen we de palestijnen niet aan om (terug) tot het jodendom te gaan dan? Immers is mohammed een valse profeet en is de koran niet heilig
God roept de israelieten terug. Maar palestijnen willen niet luisteren dan?

Overigens is niet helemaal waar wat je zegt. Je hebt de old yishuv gemeenschap en van zo n oude yishuv gemeenschap is bijv de maghreb joodse buurt genaamd: 'mahane israel' (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mahane_Israel) in de oude stad jeruzalem (wat nu oost jeruzalem wordt beschouwd)
Mahane israel is in 1868 gesticht door de marokkaanse rabbi tzuf devash
Ik heb begrepen dat Marokkaanse Joden in Israel gediscrimineerd worden. Klopt dit? Oh, en ik heb begrepen dat het een hechte gemeenschap is: ze trouwen ook echt met elkaar, spreken nog altijd Marokkaans, koken Marokkaans, hebben een portret van de Marokkaanse koning boven de bank hangen, etc. Heel cool. Zou wel eens een weekje bij zo een gezin willen verblijven. Zie in Tetouan wel eens Marokkaanse Joden lopen en heb dan altijd de neiging naar ze toe te stappen, maar wil ze ook niet lastigvallen met mijn vragen en dus laat ik ze maar gaan.

Ben jij trouwens een Marokkaanse Jood?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 15:40:55 ]
pi_175720991
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
We hebben beeld:

[ afbeelding ]
:D
pi_175724423
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Marokkaanse Joden in Israel gediscrimineerd worden. Klopt dit?
Nee joh. Hoe kom je daar bij? Beste israeli zangers hebben marokkaanse achtergrond (denk aan gad elbaz of eyal golan)

quote:
Oh, en ik heb begrepen dat het een hechte gemeenschap is: ze trouwen ook echt met elkaar, spreken nog altijd Marokkaans, koken Marokkaans, hebben een portret van de Marokkaanse koning boven de bank hangen, etc. Heel cool.
Dat koken zeker maar dat is israelisch eetcultuur ook he. Hechte gemeenschap en alleen maar met elkaar trouwen? Nee joh meeste israelis zijn half dit en dat. Bijv een egyptische moeder en marokkaanse vader. Of een tunesische opa en iraakse vader en marokkaanse moeder.

Ik vind israelis die marokaanse afkomst hebben meest open eigenlijk. Heerlijk koken. Ontzettend gastvrij. Helemaal geen gesloten gemeenschap
De mimouna feest die ze houden is iedereen welkom. Ongeacht je afkomst of religie. Altijd zeer vreugde vol

quote:
Zou wel eens een weekje bij zo een gezin willen verblijven. Zie in Tetouan wel eens Marokkaanse Joden lopen en heb dan altijd de neiging naar ze toe te stappen, maar wil ze ook niet lastigvallen met mijn vragen en dus laat ik ze maar gaan.
Gewoon gaan. Ik heb dat precies andersom met moslims in mijn oude buurt haha
Dan wil ik de taal leren en heb zoveel vragen en interesse maar durf ook niet

quote:
Ben jij trouwens een Marokkaanse Jood?
Nee mijn moederskant zijn juhuro joden van oorsprong (kwamen uit tsjetjsenie)
Groot deel van mijn familie zijn naar israel gegaan in 1850 meen ik. Woonden in jeruzalem (wat nu oost jeruzalem beschouwd wordt) samen met zo n 50 andere juhoro families maar werden door jordanie verdreven
Voordat de jordaanse leger dat deel van jeruzalem jodenrein maakten hadden ze een tora school en 2 synagogen

Zij waren en zijn nog altijd gesloten. Dat is echt wat je noemt een gesloten gemeenschap. Eigenaardig. Ook harde mensen in de omgang vind ik.

Mijn biologische vader komt uit tunesie (hij was moslim)
Heb hem nooit gekend.maar ondanks het gemis uiteraard wel grote liefde voor noord afrika natuurlijk. _O_
pi_175724646
Loonstein heeft zijn neus weer in nepnieuws gestoken.
pi_175725072
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:27 schreef Szikha2 het volgende:
Waarom moedigen we de palestijnen niet aan om (terug) tot het jodendom te gaan dan? Immers is mohammed een valse profeet en is de koran niet heilig
God roept de israelieten terug. Maar palestijnen willen niet luisteren dan?
Dat is een religieuze kwestie, waar ik me niet in wil mengen.

Mijn opvattingen zijn slechts gebaseerd op gezond verstand en internationaal recht. In in dat licht bezien, deugt Israël niet.
pi_175725118
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:14 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nee joh. Hoe kom je daar bij? Beste israeli zangers hebben marokkaanse achtergrond (denk aan gad elbaz of eyal golan)

[..]

Dat koken zeker maar dat is israelisch eetcultuur ook he. Hechte gemeenschap en alleen maar met elkaar trouwen? Nee joh meeste israelis zijn half dit en dat. Bijv een egyptische moeder en marokkaanse vader. Of een tunesische opa en iraakse vader en marokkaanse moeder.

Ik vind israelis die marokaanse afkomst hebben meest open eigenlijk. Heerlijk koken. Ontzettend gastvrij. Helemaal geen gesloten gemeenschap
De mimouna feest die ze houden is iedereen welkom. Ongeacht je afkomst of religie. Altijd zeer vreugde vol

[..]

Gewoon gaan. Ik heb dat precies andersom met moslims in mijn oude buurt haha
Dan wil ik de taal leren en heb zoveel vragen en interesse maar durf ook niet

[..]

Nee mijn moederskant zijn juhuro joden van oorsprong (kwamen uit tsjetjsenie)
Groot deel van mijn familie zijn naar israel gegaan in 1850 meen ik. Woonden in jeruzalem (wat nu oost jeruzalem beschouwd wordt) samen met zo n 50 andere juhoro families maar werden door jordanie verdreven
Voordat de jordaanse leger dat deel van jeruzalem jodenrein maakten hadden ze een tora school en 2 synagogen

Zij waren en zijn nog altijd gesloten. Dat is echt wat je noemt een gesloten gemeenschap. Eigenaardig. Ook harde mensen in de omgang vind ik.

Mijn biologische vader komt uit tunesie (hij was moslim)
Heb hem nooit gekend.maar ondanks het gemis uiteraard wel grote liefde voor noord afrika natuurlijk. _O_
Deze verhalen illustreren goed de stelling dat de overgrote meerderheid van de huidige joden in Israël helemaal geen semitische etniciteit hebben. Het zijn nakomelingen van bekeerlingen uit allerlei verschillende gebieden in de wereld.

Om die reden is er ook geen sprake van "terugkeer naar Israël", maar wel van ordinaire kolonisatie en landjepikkerij.
pi_175725556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:14 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nee joh. Hoe kom je daar bij? Beste israeli zangers hebben marokkaanse achtergrond (denk aan gad elbaz of eyal golan)

[..]

Dat koken zeker maar dat is israelisch eetcultuur ook he. Hechte gemeenschap en alleen maar met elkaar trouwen? Nee joh meeste israelis zijn half dit en dat. Bijv een egyptische moeder en marokkaanse vader. Of een tunesische opa en iraakse vader en marokkaanse moeder.

Ik vind israelis die marokaanse afkomst hebben meest open eigenlijk. Heerlijk koken. Ontzettend gastvrij. Helemaal geen gesloten gemeenschap
De mimouna feest die ze houden is iedereen welkom. Ongeacht je afkomst of religie. Altijd zeer vreugde vol

[..]

Gewoon gaan. Ik heb dat precies andersom met moslims in mijn oude buurt haha
Dan wil ik de taal leren en heb zoveel vragen en interesse maar durf ook niet

[..]

Nee mijn moederskant zijn juhuro joden van oorsprong (kwamen uit tsjetjsenie)
Groot deel van mijn familie zijn naar israel gegaan in 1850 meen ik. Woonden in jeruzalem (wat nu oost jeruzalem beschouwd wordt) samen met zo n 50 andere juhoro families maar werden door jordanie verdreven
Voordat de jordaanse leger dat deel van jeruzalem jodenrein maakten hadden ze een tora school en 2 synagogen

Zij waren en zijn nog altijd gesloten. Dat is echt wat je noemt een gesloten gemeenschap. Eigenaardig. Ook harde mensen in de omgang vind ik.

Mijn biologische vader komt uit tunesie (hij was moslim)
Heb hem nooit gekend.maar ondanks het gemis uiteraard wel grote liefde voor noord afrika natuurlijk. _O_
Nou ja, ik weet dat een aantal Marokkanen in Israel hoge posities bekleden( politiek en het leger), maar had ook begrepen dat ze toch als minderwaardig gezien worden. En ja, begrijp dat Joden zich gemengd hebben, maar je ziet wel dat Noord-Afrikaanse joden elkaar opzoeken en trouwen, wat niet zo gek is want je deelt een cultuur en stelsel aan normen en waarden met elkaar. Ik vind het heel gaaf dat Marokkaanse Joden erg vasthouden aan hun Marokkaanse roots. Ik heb de Marokkaanse Joden graag weer terug in Marokko, het is immers hun land.

Marokkaanse Joden zullen vast en zeker hele open mensen zijn, past ook wel bij de Marokkaanse cultuur. Meer andersom dat Europese Joden wat minder open ( past bij de Europese cultuur waar ze zijn opgevoed zijn en hebben overgenomen) zijn (naar hen toe). Mimouna is tof btw. Heb het een keer gezien in Essaouira en het zag er gezellig uit. Ook ligt tegenover de begraafplaats van mijn opa's en oma's een Joods begraafplaats waar ik ook regelmatig Joden zie bij feestdagen. Gaat gepaard met veel geluid en kabaal. :D

Nooit gehoord van de Juhoro Joden. Zal het eens gaan opzoeken. Mocht jij vragen hebben over Noord-Afrika, kan je me altijd een dm doen. Beantwoord ze graag voor je. Ik begrijp je liefde voor Noord-Afrika ook he-le-maal. Een gebied met een rijke cultuur, geschiedenis en veel meer. lOVE IT. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 20:08:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')