abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 15:02:58 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175694994
ISTANBUL - Israël is een terreurstaat en het Amerikaanse besluit over Jeruzalem is een beloning voor zijn terreurdaden. Deze ferme uitspraken kwamen woensdag uit de mond van de Turkse president Recep Erdogan bij het begin van de speciale top van de organisatie voor islamitische samenwerking OIC.

Op initiatief van Erdogan vergaderen de landen over de erkenning door de Amerikaanse president Donald Trump van Jeruzalem als hoofdstad van Israël. Ook de Palestijnen zien Jeruzalem als hun hoofdstad.


Erdogan is een van de scherpste tegenstanders van die erkenning en hij wil naar eigen zeggen met de top ,,de islamitische wereld in beweging zetten''. Volgens Turkse opgaven zijn zeker twintig landen bij de top vertegenwoordigd waaronder Iran, Indonesië, Jordanië, Qatar en Koeweit.

Ook de Palestijnse president Abbas is bij de top. Hij verklaarde dat Jeruzalem altijd de hoofdstad van Palestina zal zijn en noemde de erkenning door Trump een ,,grote misdaad''. Volgens Abbas is de hele wereld tegen die erkenning.

Erdogan riep Amerika op het besluit terug te draaien. Hij riep landen in de wereld op Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Palestina. ,,Jeruzalem is onze rode lijn'', sprak hij.
https://www.telegraaf.nl/(...)-begin-jeruzalem-top
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 13 december 2017 @ 15:11:20 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175695204
Dat zal wel hoogstaand overleg worden.
  woensdag 13 december 2017 @ 15:12:44 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175695238
Die laatste citaat maakt het wel spannend. :o
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175695258
Kijken of er nog wat gebeurt, of dat het bij krijsen blijft.
  woensdag 13 december 2017 @ 15:26:12 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175695511
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:12 schreef _--_ het volgende:
Die laatste citaat maakt het wel spannend. :o
Chemische wapens zijn een rode lijn -Obama
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_175695680
OIC declares East Jerusalem as Palestinian capital

http://www.aljazeera.com/(...)171213095417995.html

---

Ik vind het maar irritant dat 'jeruzalem' en 'oost/west jeruzalem' door elkaar gebruikt worden

volgens mij vind het overgrote deel van de landen:
- dat west-jeruzalem hoofdstad van israel is of mag/kan zijn
- dat oost-jeruzalem hoofdstad van palestina is of mag/kan zijn

maar dat willen voor zover ik weet palestina en israel niet, die willen een 'onverdeeld' hoofdstad

en daarom dit gedoe nu


---

ik dacht verder bij het lezen van het bericht in de op dat oic geheel jeruzalem als hoofdstad van palestina ging uitroepen, maar ze doen slechts weer oost-jeruzalem... uiteindelijk verandert dus niets
  woensdag 13 december 2017 @ 15:37:16 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175695748
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:33 schreef kmkmmr het volgende:
OIC declares East Jerusalem as Palestinian capital

http://www.aljazeera.com/(...)171213095417995.html

---

Ik vind het maar irritant dat 'jeruzalem' en 'oost/west jeruzalem' door elkaar gebruikt worden

volgens mij vind het overgrote deel van de landen:
- dat west-jeruzalem hoofdstad van israel is of mag/kan zijn
- dat oost-jeruzalem hoofdstad van palestina is of mag/kan zijn

maar dat willen voor zover ik weet palestina en israel niet, die willen een 'onverdeeld' hoofdstad

en daarom dit gedoe nu

---

ik dacht verder bij het lezen van het bericht in de op dat oic geheel jeruzalem als hoofdstad van palestina ging uitroepen, maar ze doen slechts weer oost-jeruzalem... uiteindelijk verandert dus niets
Wat er nu van oost-jeruzalem is overgebleven in bezit van palestina zijn maar 3 huizen en 1 moskee. Dat is toch geen hoofdstad?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175695821
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wat er nu van oost-jeruzalem is overgebleven in bezit van palestina zijn maar 3 huizen en 1 moskee. Dat is toch geen hoofdstad?
dat is weer een andere discussie

het zou wel tof zijn als er meerdere landen nu jeruzalem-erkenning doen
weet je wel, dat zwitserland opstaat en jeruzalem als hoofdstad van angola erkent
en dat denemarken het als hoofdstad van noorwegen erkent
en nederland als hoofdstad van duitsland

maar ja
pi_175695829
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wat er nu van oost-jeruzalem is overgebleven in bezit van palestina zijn maar 3 huizen en 1 moskee. Dat is toch geen hoofdstad?
Volgens het OIC wel.
pi_175696805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:02 schreef _--_ het volgende:

Erdogan is een van de scherpste tegenstanders van die erkenning en hij wil naar eigen zeggen met de top ,,de islamitische wereld in beweging zetten''. Volgens Turkse opgaven zijn zeker twintig landen bij de top vertegenwoordigd waaronder Iran, Indonesië, Jordanië, Qatar en Koeweit.

1 MOAB en we lossen dus een groot deel van het terroristische probleem op :P
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175696977
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:02 schreef _--_ het volgende:

ISTANBUL - Israël is een terreurstaat en het Amerikaanse besluit over Jeruzalem is een beloning voor zijn terreurdaden. Deze ferme uitspraken kwamen woensdag uit de mond van de Turkse president Recep Erdogan bij het begin van de speciale top van de organisatie voor islamitische samenwerking OIC.
Ferm? Een open deur is het natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175697312
Kunnen we Jeruzalem niet gewoon tot hoofdstad van de EU verklaren? Zijn we ook eindelijk van dat achterlijke Brussel af.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 13 december 2017 @ 16:55:03 #13
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175697354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:53 schreef Hathor het volgende:
Kunnen we Jeruzalem niet gewoon tot hoofdstad van de EU verklaren? Zijn we ook eindelijk van dat achterlijke Brussel af.
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 13 december 2017 @ 17:06:55 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 13 december 2017 @ 17:12:12 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 13 december 2017 @ 23:05:23 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175709325
Als de Turken Constantinople teruggeven dan valt we wellicht te onderhandelen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_175710713
  donderdag 14 december 2017 @ 00:13:49 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175710962
Constantinople is van Griekenland !
pi_175711009
Was dat alles?
Beetje karig eigenlijk :7
pi_175711685
Dit is een ver van mijn bed show.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175711715
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat zal wel hoogstaand overleg worden.
Ze waren er op t moment dat Trump het bekend maakte al uit.
pi_175711831
Eeuwig zonde dat Iran in die lijst staat. Een van oorsprong grote beschaving opgeslokt door minderwaardige Arabische cultuur. Blegh. Cyrus de Grote, Xerxes, Yazdergard en Peroz III kunnen van ellende niet stoppen met rollen in hun graven. Van de energie die daaruit ontstaat kun je heel Iran voorzien van elektriciteit. De Arabieren koloniseren niet alleen, maar bewerken (assimilatie) ook met diverse strategieën zoals Jizya (ongelofenbelastingen) en onderdrukking. Het is verbazingwekkend dat als je zo'n groot beschaving was als de Perzische toch nog aan je einde kunt komen. Het blijft een fenomeen die mij blijft verbazen. De Arabieren hebben 200 jaar lang over de Iraniërs geheerst: toen was de assimilatie 70% compleet: arabische geloof aangenomen, arabische namen aangenomen, arabische schrift overgenomen, maar behielden hun taal en wat oorspronkelijke Perzische feestjes zoals Newroz. Dat ze hun taal hebben behouden is wel dodelijk om de Arabische cultuur in Iran goed te blijven behouden. Potentieel dodelijk omdat het ze aan herinnerd dat ze toch een ander volk zijn. Daar hebben de Arabieren steken laten vallen. Maar toch niet slecht, niet slecht, een kleine eeuw bij en het was compleet geweest. Je snapt dat rimboeculturen makkelijk ten prooi kunnen vallen aan elke ideologie, maar Iran dat is een grote prooi geweest en redelijk succesvol. Eerlijk is eerlijk, petje af voor de Arabieren, petje af. Het land zit nu qua ontwikkelingsniveau op dezelfde hoogte als Arabië dus geen verschil. Glans is vanaf. Het is een dof geworden, roestbak. Wetenschap en innovatie: floreerde. En nu: olie en koranstudies.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kanyavisabaha op 14-12-2017 07:30:35 ]
pi_175712085
Als deze 'top' echt Oost-Jeruzalem als hoofdstad uitroept voor de Palestijnen dan gaat Erdogan weer eens lekker flink op zijn bek net Goed overigens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')