abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175694682
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jeroen Swart is wel een goede bron. Maar quote dan ook even zijn eerste tweet ;).

Overigens is de vraag of iets prestatieverhogend is met een reden irrelevant. Je kan niet van elk middel, in alle omstandigheden, voor alle mensen testen of het prestatieverhogend werkt. Zelfs over epo zijn er onderzoeken die zeggen dat het niet prestatieverhogend is. Daarbij zijn voor dat soort wetenschappelijke testen jaren nodig, waarin het dan volop gebruikt kan worden.

Daarom moet je bij vermoeden tot verhogen van de prestatie iets al verbieden. Of je kan alles gaan vrijgeven.
Ik zeg ook niet dat hij het niet als doping heeft gebruikt, wellicht in combinatie met andere middelen, wellicht is hij het middel om deze dosis te maskeren 'vergeten' of heeft daarvan een te lage dosis gebruikt. Wat ik vooral vreemd, en dat geldt zowel voor het feit dat wanneer hij wel als therapeutisch middel gebruikt zou hebben als niet, is deze hoeveelheid, het is zo ontzettend over de grens heen terwijl hij wist gecontroleerd te zullen worden, waarom?
pi_175694692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:49 schreef OProg het volgende:
Sky: “Normaal gesproken was deze zaak vertrouwelijk”

:') :')
Als Cookson nog UCI president was geweest?
pi_175694696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:49 schreef OProg het volgende:
Sky: “Normaal gesproken was deze zaak vertrouwelijk”

:') :')
Gelukkig zijn ze nu zo open!
leven zoals het leven is
pi_175694707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:49 schreef DeParo het volgende:
het is zo ontzettend over de grens heen terwijl hij wist gecontroleerd te zullen worden, waarom?
Gewoon verkeerd gedoseerd, echt de meest voor de hand liggende verklaring die er is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175694714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij het niet als doping heeft gebruikt, wellicht in combinatie met andere middelen, wellicht is hij het middel om deze dosis te maskeren 'vergeten' of heeft daarvan een te lage dosis gebruikt. Wat ik vooral vreemd, en dat geldt zowel voor het feit dat wanneer hij wel als therapeutisch middel gebruikt zou hebben als niet, is deze hoeveelheid, het is zo ontzettend over de grens heen terwijl hij wist gecontroleerd te zullen worden, waarom?
Waarom ging Froome de berg oprennen toen zijn fiets het niet meer deed?
pi_175694770
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het heet een abstract, geen 'abstracte samenvatting'. En ja.
Twijfelachtig want dat had je geweten dat dit onderzoek jouw stelling suggereert.

[..]

quote:
Dat zou ook raar zijn, want dat is namelijk gewoon een feit.
Klopt.

[..]

quote:
En de enige.
Niet.

[..]

quote:
Daar zeggen ze echt letterlijk wat ik zeg.
Integendeel.

quote:
t is usually dispensed via an inhaler or can sometimes be given as tablets, capsules or syrup. A prescription is required.
En om het hele citaat maar even te gebruiken:

quote:
Froome will hope he is able to challenge the result of the test and he and his team have offered statements insisting he suffered from acute asthma symptoms and increased his dose of Salbutamol during the final week of La Vuelta. Team Sky also claim there is evidence to show "there are unpredictable variations in how Salbutamol is metabolised and excreted" and that "no rule has been broken".
'Also' als dus ter toevoeging met mogelijke andere verklaringen.

[..]

quote:
Ze hebben dus géén regels gebroken door hem een hogere dosis dan toegestaan te geven, maar het ziet er gewoon anders uit in de test vanwege allerlei variabelen.
Of zelfs in een tabletvorm.
pi_175694781
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon verkeerd gedoseerd, echt de meest voor de hand liggende verklaring die er is.
Maar dat kan prima gebeurd zijn als hij het gewoon tegen astma heeft gebruikt.
pi_175694787
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom ging Froome de berg oprennen toen zijn fiets het niet meer deed?
Ehm?
pi_175694800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als Cookson nog UCI president was geweest?
Dat valt niet uit te sluiten, volgens mij gaan nationale bonden over schorsingen en hoeven die niet per se openbaar worden gemaakt. Met alle obscure complottheorieën als gevolg, maar zolang je iets een complottheorie kan noemen kan het grote publiek blijven doorlopen. (Zo denk ik ook over de meeste complottheorieën, behalve dan doping in de sport :'))
pi_175694816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ehm?
Omdat hij in paniek domme beslissingen maakt. Niet rationeel handelt. Onverantwoorde risico's neemt.
pi_175694854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Omdat hij in paniek domme beslissingen maakt. Niet rationeel handelt. Onverantwoorde risico's neemt.
Misschien wel en misschien niet. Wie zal het zeggen en dat soort discussies krijg je nu wel in deze de hele tijd met dit soort uitslagen verder.
pi_175694890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:53 schreef DeParo het volgende:

Integendeel.
Ja, dat is algemeen gebruik.

quote:
En om het hele citaat maar even te gebruiken:

'Also' als dus ter toevoeging met mogelijke andere verklaringen.
Ja, hij heeft een hogere dosis, maar die dosis mocht (dus binnen de grenzen), alleen de test registreerde dat niet goed. Dat is de verklaring.

quote:
Of zelfs in een tabletvorm.
Nee, zoals ik net heb laten zien is alleen puffertjes-gebruik toegestaan door de WADA. Dat staat echt expliciet in dat citaat. Een tablet is per definitie verboden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175694914
Oei, Jeroen Swart meldt een studie waarin 30% van de proefpersonen de limiet van 1600 overschreed bij dehydratie. Dat zou wel een uitweg voor Froome kunnen zijn, al is dehydratie iets minder aannemelijk in regenachtige omstandigheden (zoals Nibali aangaf)
pi_175694960
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat is algemeen gebruik.
Datzelfde geldt voor de sporters net zo zeer. Tenzij er wellicht een regel is dat tabletvorm absoluut niet mag en je er zelfs geen dispensatie voor kan krijgen?

[..]

quote:
Ja, hij heeft een hogere dosis, maar die dosis mocht (dus binnen de grenzen), alleen de test registreerde dat niet goed. Dat is de verklaring.
Als dat zou is dan zou dat in datzelfde onderzoek, uit het eerdere citaat wat je zelf ook al aanhaalde, moeten blijken.

[..]

quote:
Nee, zoals ik net heb laten zien is alleen puffertjes-gebruik toegestaan door de WADA. Dat staat echt expliciet in dat citaat. Een tablet is per definitie verboden.
Waar staat dat je geen dispensatie voor tablet of zelfs injectie zou mogen krijgen?
pi_175694984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Oei, Jeroen Swart meldt een studie waarin 30% van de proefpersonen de limiet van 1600 overschreed bij dehydratie. Dat zou wel een uitweg voor Froome kunnen zijn, al is dehydratie iets minder aannemelijk in regenachtige omstandigheden (zoals Nibali aangaf)
Luchtvochtigheid, temperatuur, en weer worden een hele etappe bijgehouden volgens mij dus die omstandigheden zou je volgens mij online moeten kunnen terugvinden ergens.
pi_175695080
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien wel en misschien niet. Wie zal het zeggen en dat soort discussies krijg je nu wel in deze de hele tijd met dit soort uitslagen verder.
Ik vind het logisch, maar dat is inderdaad allemaal subjectief. Dit soort verhandelingen (ook die over zijn boek) zijn ook meer om rivaliserende verklaringen te ontkrachten, niet als bewijsstuk voor gebruik.

De bewijslast ligt gelukkig volledig bij Froome, en argumenten als "iedereen weet al jaren dat ik van kinds af aan astma heb" en "ik zou nooit onverstandige beslissingen nemen onder druk" (door jou gesuggereerd), zijn op die manier eenvoudig te ontkrachten.
pi_175695162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Luchtvochtigheid, temperatuur, en weer worden een hele etappe bijgehouden volgens mij dus die omstandigheden zou je volgens mij online moeten kunnen terugvinden ergens.
Als je Froome in de laatste 500 meter ziet demarreren en Nibali ziet lossen dan lijkt me dehydratie sterk (https://nos.nl/artikel/21(...)armee-in-vuelta.html). Maar de rechtzaak zal zich daar wel op toe gaan splitsen denk ik.
pi_175695164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind het logisch, maar dat is inderdaad allemaal subjectief. Dit soort verhandelingen (ook die over zijn boek) zijn ook meer om rivaliserende verklaringen te ontkrachten, niet als bewijsstuk voor gebruik.

De bewijslast ligt gelukkig volledig bij Froome, en argumenten als "iedereen weet al jaren dat ik van kinds af aan astma heb" en "ik zou nooit onverstandige beslissingen nemen onder druk" (door jou gesuggereerd), zijn op die manier eenvoudig te ontkrachten.
Dat 'ontkrachten' vind ik wel meevallen, maar lest agree to disagree, we zullen zien wat de uitkomst in deze is, en nogmaals ik zeg helemaal niet dat hij onschuldig is, maar ik heb toch mijn twijfels bij dit resultaat.
pi_175695193
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je Froome in de laatste 500 meter ziet demarreren en Nibali ziet lossen dan lijkt me dehydratie sterk (https://nos.nl/artikel/21(...)armee-in-vuelta.html). Maar de rechtzaak zal zich daar wel op toe gaan splitsen denk ik.
Dehydratie hoeft niet per se te betekenen dat een renner of sporter daar last van heeft, dat kan een bepaalde omstandigheid in het lichaam zien die iedereen doormaakt maar waar ieder lichaam anders op reageert, dat kan nog altijd betekenen dat Froome zich lange tijd sterk kan houden wanneer hij dit proces doormaakt om het zo maar even te zeggen.
pi_175695249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:01 schreef DeParo het volgende:
Datzelfde geldt voor de sporters net zo zeer. Tenzij er wellicht een regel is dat tabletvorm absoluut niet mag en je er zelfs geen dispensatie voor kan krijgen?
Geïnhaleerde salbutamol ís al de dispensatie, de stof is zelf gewoon in zijn geheel verboden.

quote:
Waar staat dat je geen dispensatie voor tablet of zelfs injectie zou mogen krijgen?
WADA-regels:

quote:
All selective and non-selective beta-2 agonists, including all optical isomers, are prohibited;

Including, but not limited to:

Fenoterol
Formoterol
Higenamine
Indacaterol
Olodaterol
Procaterol
Reproterol
Salbutamol
Salmeterol
Terbutaline
Vilanterol

Except:

Inhaled salbutamol: maximum 1600 micrograms over 24 hours, not to exceed 800 micrograms every 12 hours;
Inhaled formoterol: maximum delivered dose of 54 micrograms over 24 hours;
Inhaled salmeterol: maximum 200 micrograms over 24 hours.

The presence in urine of salbutamol in excess of 1000 ng/mL or formoterol in excess of 40 ng/mL is presumed not to be an intended therapeutic use of the substance and will be considered as an Adverse Analytical Finding (AAF) unless the Athlete proves, through a controlled pharmacokinetic study, that the abnormal result was the consequence of the use of the therapeutic dose (by inhalation) up to the maximum dose indicated above.
Alle salbutamol is dus verboden, behálve geïnhaleerde salbutamol binnen de grenzen. Een tablet is dus gewoon verboden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175695333
Sky zal wel proberen de case te maken dat Froome zo kort mogelijk voor de test het middel ingenomen heeft. Ongeloofwaardig, maar misschien komen ze er inderdaad mee weg :').

Denk nog steeds wel dat hij een kleine schorsing krijgt en de Vuelta moet inleveren overigens, maar het zal erom spannen.
pi_175695341
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Geïnhaleerde salbutamol ís al de dispensatie, de stof is zelf gewoon in zijn geheel verboden.

[..]

WADA-regels:

[..]

Alle salbutamol is dus verboden, behálve geïnhaleerde salbutamol binnen de grenzen. Een tablet is dus gewoon verboden.
Voor de toegestaande waarde van salbutamol heb je geen dispensatie nodig, dat kan je gewoon vrij gebruiken zolang je onder de waardes blijft die je nu citeert, voor een hogere dosis of andere middelen moet je dispensatie, toestemming dus, aanvragen. Het middel Terbutaline, ook gebruikt tegen Astma en vermeld in de lijst, is het enige waarvoor je in zijn geheel dispenstatie moet aanvragen en daar werd Yates ook al eens eerder op betrapt maar dat betekent niet dat je die dispensatie niet kan krijgen.
pi_175695418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor de toegestaande waarde van salbutamol heb je geen dispensatie nodig, dat kan je gewoon vrij gebruiken zolang je onder de waardes blijft die je nu citeert, voor een hogere dosis of andere middelen moet je dispensatie, toestemming dus, aanvragen.
Ik zal proberen het echt heel duidelijk voor je uit te schrijven.

Álle 'beta-2 agonists' zijn verboden. Daaronder valt ook salbutamol. Salbutamol is dus per definitie verboden.

Er is één uitzondering gemaakt voor salbutamol. Dat is geïnhaleerde salbutamol. Dat mag je, maximaal 1600 mg per 24 uur / 800 mg per 12 uur.

Alle andere vormen van salbutamol innemen zijn dus verboden. Je mag het alleen inhaleren. Met het inhaleren mag je binnen bepaalde grenzen zitten. Als je het niet inhaleert ben je per definitie in overtreding, want inhaleren is de uitzondering die ze maken voor een verboden stof.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175695513
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zal proberen het echt heel duidelijk voor je uit te schrijven.

Álle 'beta-2 agonists' zijn verboden. Daaronder valt ook salbutamol. Salbutamol is dus per definitie verboden.

Er is één uitzondering gemaakt voor salbutamol. Dat is geïnhaleerde salbutamol. Dat mag je, maximaal 1600 mg per 24 uur / 800 mg per 12 uur.

Alle andere vormen van salbutamol innemen zijn dus verboden. Je mag het alleen inhaleren. Met het inhaleren mag je binnen bepaalde grenzen zitten. Als je het niet inhaleert ben je per definitie in overtreding, want inhaleren is de uitzondering die ze maken voor een verboden stof.
Dat staat er niet, dat interpreteer jij, de lijst hierboven stelt nogmaals een lijst van in principe verboden middelen maar dat sommige van de middelen binnen bepaalde waardes zijn toegestaan en daar geen expliciete dispensatie voor nodig is overigens. Er is niet 1 uitzondering voor gemaakt, dat staat zelfs letterlijk in jouw citaat, formoterol en salmeterol zijn binnen bepaalde waardes ook toegestaan, deze drie zijn samen met terbutaline de meest gangbare middelen tegen astma. Alleen voor terbulatine moet je in zijn geheel dispensatie aanvragen, kijken we naar Yates had je gezien dat in een combinatie van middelen die hij nam Terbutaline zat, zijn dokter had verzaakt hier dispensatie voor aan te vragen, indien hij dit wel had gedaan, was er niks aan de hand geweest verder. Datzelfde geldt voor de manier waarop je deze middelen toeneemt, daarvoor moet je dispensatie aanvragen, zo niet dan is het inderdaad verboden te doen.
pi_175695526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat staat er niet, dat interpreteer jij, de lijst hierboven stelt nogmaals dat de middelen binnen bepaalde waardes zijn toegestaan en daar geen expliciete dispensatie voor nodig is verder. Er is niet 1 uitzondering voor gemaakt, dat staat zelfs letterlijk in jouw citaat, formoterol en salmeterol zijn binnen bepaalde waardes ook toegestaan, deze drie zijn samen met terbutaline de meest gangbare middelen tegen astma. Alleen voor terbulatine moet je in zijn geheel dispensatie aanvragen, kijken we naar Yates had je gezien dat in een combinatie van middelen die hij nam Terbutaline zat, zijn dokter had verzaakt hier dispensatie voor aan te vragen, indien hij dit wel had gedaan, was er niks aan de hand geweest verder. Datzelfde geldt voor de manier waarop je deze middelen toeneemt, daarvoor moet je dispensatie aanvragen, zo niet dan is het inderdaad verboden te doen.
Vertaal dit eens voor mij:

quote:
All selective and non-selective beta-2 agonists, including all optical isomers, are prohibited;
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')