abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 12:56:39 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175692065
Klein POL experimentje, een veelvuldig toegepaste debating techniek tijdens het leren debatteren is het innemen van een vooropgesteld standpunt. En deze dan zo goed mogelijk te beargumenteren.

Nou kennen de POL bewoners elkaars meningen vaak maar al te goed. Daarom lijkt het mij leuk om hier nou eens het tegenovergestelde standpunt in te nemen. Jullie zijn zelf de jury, dus als je merkt dat iemand toch zijn eigen standpunten naar voren begint te brengen meldt dat dan even of spreek die persoon aan in DM dat daar het topic niet voor is.

Laten we met een duidelijk en veel besproken onderwerp beginnen.

Migratie.

De stelling die verdedigd moet worden is

"Het gaat helemaal mis met het huidige migratie beleid"

Vind je van wel dan moet je in dit topic dus verdedingen waarom het eigenlijk wel goed gaat. Andersom vind je dat het goed gaat dan is het hier de plek om te beargumenteren waarom het verkeerd loopt.

De sport is natuurlijk zo goed mogelijke argumenten te vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175692226
quote:
4s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
"Het gaat helemaal mis met het huidige migratie beleid"

Nederland vergrijst hoor je wel vaker als argument om - ondanks falen - migratiebeleid toch door te pusten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2017 13:05:04 ]
pi_175693150
quote:
11s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nederland vergrijst hoor je wel vaker als argument om - ondanks falen - migratiebeleid toch door te pusten.
Wat natuurlijk volslagen onzin is.

De oplossing tegen vergrijzing zou dan dus zijn ons te laten vervangen door Afrikanen en Arabieren uit culturen die totaal niet de onze zijn? Dat soort vervangingsbeleid heet niks anders dan genocide.

De werkelijke oplossing zou zijn dat de staat de burger zou moeten aanmoedigen meer kinderen te krijgen middels campagnes en hiervoor geld beschikbaar te stellen.
pi_175694217
quote:
4s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
"Het gaat helemaal mis met het huidige migratie beleid"
Wat vat je onder 'het huidige migratiebeleid '?

IN het akkoorrd voor Rutte-III werd als migratiebeleid aangegeven dat "opvang in de regio".
en het beperken van toegang tot sociale voorzieningen (uitkeringen, asielzoekers hebben geen recht op huurtoeslag, zorgtoeslag.

quote:
Migratie
De toegang van migranten tot een uitkering wordt beperkt. Vluchtelingen met een verblijfsstatus krijgen in de eerste twee jaar dat ze in Nederland verblijven, geen recht meer hebben op zorgtoeslag, huurtoeslag en bijstand. Gemeenten zorgen 'in natura' voor huisvesting, een zorgverzekering en begeleiding bij het integratieproces. Om ongecontroleerde migratiestromen te stoppen, moet in Europees verband migratiedeals worden gesloten met andere landen. 'Asielhoppen' tussen verschillende EU-landen moet worden voorkomen.
Als ik dat zou moeten verdedigen zou ik zeggen dat die opvang in de regio nu uitstekend werkt, en hiermee zeer effectief ook vluchtelingen werhouden worden naar europa te komen omdat de europese grenscontrole's perfect functioneren en hier geen supranationale sturing in nodig is, omdat landen als Italie en Griekenland daar uitstekend werk doen...

Verder is het natuurlijk een superplan bepaalde zer kwetsbare mensen die al problemen hebben te integreren in een neiwu land zoveel mogelijk voorzieningen te ontnemen, daarvan zullen ze vast extra moeite gaan doen zich aan te pasen in dat land en dat leid zeker niet tot grotere armoede en ook criminaliteit in die groep.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175701927
Waarom worden alle Syriërs eigenlijk niet teruggestuurd naar eigen land nu het daar weer veilig is?
pi_175716930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:33 schreef JaJammerJan het volgende:
Waarom worden alle Syriërs eigenlijk niet teruggestuurd naar eigen land nu het daar weer veilig is?
Veilig? De meeste Syriërs zijn gevlucht voor de bombardementen en vervolging van Assad. Syrië is veiliger geworden van de dreiging van IS, niet perse van Assad.
pi_175721314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Veilig? De meeste Syriërs zijn gevlucht voor de bombardementen en vervolging van Assad. Syrië is veiliger geworden van de dreiging van IS, niet perse van Assad.
De grootste delen van Syrië zijn onder controle van Assad en die worden niet gebombardeerd. Wat je hier zegt is pure propaganda, want niemand vlucht voor bombardementen van Assad. Die mensen gaan vrijwillig in de frontlinie wonen waar gebombardeerd wordt.

Afgelopen week nog met Syriërs gesproken die tot 2016 veilig in Damascus hun studie afgemaakt hebben, maar hier naartoe gekomen zijn om dienstplicht te ontduiken. Dat is toch geen legitieme reden om te vluchten, anders kun je mensen uit alle landen waar nog dienstplicht is hier naartoe halen.

Dienstplicht ontduikers verdienen geen recht tot vluchtelingenstatus.
pi_175721397
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:23 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De grootste delen van Syrië zijn onder controle van Assad en die worden niet gebombardeerd. Wat je hier zegt is pure propaganda, want niemand vlucht voor bombardementen van Assad. Die mensen gaan vrijwillig in de frontlinie wonen waar gebombardeerd wordt.

Afgelopen week nog met Syriërs gesproken die tot 2016 veilig in Damascus hun studie afgemaakt hebben, maar hier naartoe gekomen zijn, om dienstplicht te ontduiken. Dat is toch geen legitieme reden om te vluchten, anders kun je mensen uit alle landen waar nog dienstplicht is hier naartoe halen.
Sorry, maar ik kan je niet serieus nemen met je propaganda geroep en anekdotisch onderbouwingen. Er waren al 10 duizenden vluchtelingen die voor Assad waren gevlucht in Turkije en Libanon nog voor IS op het toneel verscheen. De FSA is begonnen als troepen die deserteerden van het Syrische leger en plat werden gebombardeerd. Je moet toch echt met wat beters komen dan propaganda en ik heb Syriërs gesproken. Je spreekt echt niet meer Syriërs dan ik.
pi_175721460
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan je niet serieus nemen met je propaganda geroep en anekdotisch onderbouwingen. Er waren al 10 duizenden vluchtelingen die voor Assad waren gevlucht in Turkije en Libanon nog voor IS op het toneel verscheen. De FSA is begonnen als troepen die deserteerden van het Syrische leger en plat werden gebombardeerd. Je moet toch echt met wat beters komen dan propaganda en ik heb Syriërs gesproken. Je spreekt echt niet meer Syriërs dan ik.
Ach man, hou toch op.

Slecht een miniscuul percentage van de immigranten is echt Syrisch vluchteling.

Verder zijn het voor 95% gelukszoekers (uit Afrika en de rest van het Midden-Oosten) die denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
pi_175721556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:32 schreef Teutonic het volgende:

[..]

Ach man, hou toch op.

Slecht een miniscuul percentage van de immigranten is echt Syrisch vluchteling.

Verder zijn het voor 95% gelukszoekers (uit Afrika en de rest van het Midden-Oosten) die denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
Ja precies, grootste gros van de miljoenen vluchtelingen in Turkije en Libanon zijn gevlucht voor economische doeleinden.
pi_175721642
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja precies, grootste gros van de miljoenen vluchtelingen in Turkije en Libanon zijn gevlucht voor economische doeleinden.
Ik post 'm nog maar een keer dan... kan je zien waar ze allemaal vandaan komen:


quote:
Europe is experiencing the biggest refugee crisis since World War II. We try to clarify the scale of the crisis with this animated map. The map shows the flow of asylum seekers to European countries during 2012 — 2015. Each moving point on the map represents 25 people. That corresponds to approximately one busload with every other seat taken.
Dat gaat toch helemaal nergens meer over of vind je van wel?

Daarbij worden we constant door de media ingepeperd dat het allemaal hele zielige Syrische vluchtelingen zijn... echter als je zo even die infographic erbij pakt, dan zie je dat ze werkelijk waar overal vandaan komen, met de miljoenen.

Dat is dus het Armageddon voor Europa in de maak.
  Eindredactie Games donderdag 14 december 2017 @ 16:42:18 #12
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_175721650
Jammer Bb, idee was wel leuk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_175723312
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan je niet serieus nemen met je propaganda geroep en anekdotisch onderbouwingen. Er waren al 10 duizenden vluchtelingen die voor Assad waren gevlucht in Turkije en Libanon nog voor IS op het toneel verscheen.
Extremistische islamieten waren al sinds het begin van de 'revolutie' in significante hoeveelheid aanwezig. Daar zijn onderzoeksrapporten van verschenen. Of het nou ISIS, Al-Nusra of Ansar al-Islam heet. Maar in het begin was het nog makkelijk dit te ontkennen.
[quote
De FSA is begonnen als troepen die deserteerden van het Syrische leger en plat werden gebombardeerd.
[/quote]
Als je als gewapende troepenmacht tegen de overheid gaat strijden, dan verwacht ik inderdaad dat je gebombardeerd wordt. En je dan ook nog verstoppen onder de burgerbevolking en hen dus eigenlijk als menselijke schilden gebruiken. Dan krijg je inderdaad veel burgerslachtoffers.
Overigens volledig vrijwillig om je bij de FSA aan te sluiten. Als je je bij Assad geschaard had, dan was je gewoon veilig. Niks 'vluchteling'.

quote:
Je moet toch echt met wat beters komen dan propaganda en ik heb Syriërs gesproken. Je spreekt echt niet meer Syriërs dan ik.
Ik denk dat jij met wat beters moet komen dan deze NPO propaganda.
pi_175728485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef Teutonic het volgende:

[..]

Wat natuurlijk volslagen onzin is.

De oplossing tegen vergrijzing zou dan dus zijn ons te laten vervangen door Afrikanen en Arabieren uit culturen die totaal niet de onze zijn? Dat soort vervangingsbeleid heet niks anders dan genocide.

De werkelijke oplossing zou zijn dat de staat de burger zou moeten aanmoedigen meer kinderen te krijgen middels campagnes en hiervoor geld beschikbaar te stellen.
Heet kinderbijslag. Werkt goed, niet?
pi_175728771
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:32 schreef Teutonic het volgende:
Verder zijn het voor 95% gelukszoekers
Die 5% ongelukzoekers zijn welkom, past wel bij Nederland.
pi_175730660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:41 schreef Teutonic het volgende:

[..]

Ik post 'm nog maar een keer dan... kan je zien waar ze allemaal vandaan komen:


[..]

Dat gaat toch helemaal nergens meer over of vind je van wel?

Daarbij worden we constant door de media ingepeperd dat het allemaal hele zielige Syrische vluchtelingen zijn... echter als je zo even die infographic erbij pakt, dan zie je dat ze werkelijk waar overal vandaan komen, met de miljoenen.

Dat is dus het Armageddon voor Europa in de maak.
Lees nog eens een keer goed waar je op reageert.
pi_175730863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:25 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Extremistische islamieten waren al sinds het begin van de 'revolutie' in significante hoeveelheid aanwezig. Daar zijn onderzoeksrapporten van verschenen. Of het nou ISIS, Al-Nusra of Ansar al-Islam heet. Maar in het begin was het nog makkelijk dit te ontkennen.
Lol nee, Salafistische elementen waren in Syrië ongehoord tot Al-Qaeda besloot om deel te nemen aan de Syrisce burgeroorlog en via de FSA en andere rebellen het land binnenkwam. Doen jezelf een plezier en lees de rapporten nog eens, beter nog.. plaats ze hier kunnen we ze samen lezen en kan ik je eigen bronnen daarop wijzen.
De FSA is begonnen als troepen die deserteerden van het Syrische leger en plat werden gebombardeerd.
[/quote]
quote:
Als je als gewapende troepenmacht tegen de overheid gaat strijden, dan verwacht ik inderdaad dat je gebombardeerd wordt. En je dan ook nog verstoppen onder de burgerbevolking en hen dus eigenlijk als menselijke schilden gebruiken. Dan krijg je inderdaad veel burgerslachtoffers.
Overigens volledig vrijwillig om je bij de FSA aan te sluiten. Als je je bij Assad geschaard had, dan was je gewoon veilig. Niks 'vluchteling'.
Je verwacht wel veel burgerslachtoffers, maar je verwacht niet veel vluchtelingen? Makes sense. :D

quote:
Ik denk dat jij met wat beters moet komen dan deze NPO propaganda.
Zoals ik al eerder zei, met je herhaaldelijke 'propaganda' roepen en fragiele anekdotische ervaringen wordt je argument er niet sterker op.
pi_175732330
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lol nee, Salafistische elementen waren in Syrië ongehoord tot Al-Qaeda besloot om deel te nemen aan de Syrisce burgeroorlog en via de FSA en andere rebellen het land binnenkwam. Doen jezelf een plezier en lees de rapporten nog eens, beter nog.. plaats ze hier kunnen we ze samen lezen en kan ik je eigen bronnen daarop wijzen.
De FSA is begonnen als troepen die deserteerden van het Syrische leger en plat werden gebombardeerd.
Waarom herhaal je steeds dat de FSA plat gebombardeerd werd. Vind je het zo bijzonder dat gewapende rebellen gebombardeerd worden? Moet het Syrische leger met bloemen gaan gooien?

Hier is het Pentagon rapport uit 2012:
http://www.judicialwatch.(...)-final-version11.pdf
quote:
"AQI supported the syrian opposition from the beginning, both ideologically and through the media."
"The salafist, the muslim brotherhood and AQI are the major forces driving the insurgency in syria"

Future assumption:
1)The regime will survive and have control over syrian territory.
2)Development of the current events into proxy war.
3) "If the situation unravels there is the possibility of establishing a declared or undeclared salafist principality in eastern syria (hasaka and der zor) and this is exactly what the supporting powers to the opposition want, in order to isolate the syrian regime.
Er werd dus zelfs al voorspeld dat IS een kalifaat zou starten en dit werd aangemoedigd door de partijen die de oppositie steunen. Harde waarheid.

quote:
[..]

Je verwacht wel veel burgerslachtoffers, maar je verwacht niet veel vluchtelingen? Makes sense. :D
Die kunnen vluchten naar veilige plekken in Syrië waar de FSA de burgerbevolking niet als menselijk schild gebruikt. Er is totaal geen reden om naar Europa te vluchten voor 'veiligheid' als ze dat ook daar hebben.

quote:
[..]

Zoals ik al eerder zei, met je herhaaldelijke 'propaganda' roepen en fragiele anekdotische ervaringen wordt je argument er niet sterker op.
Jouw verhaal wordt er ook niet beter op maat.
pi_175732898
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:25 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom herhaal je steeds dat de FSA plat gebombardeerd werd. Vind je het zo bijzonder dat gewapende rebellen gebombardeerd worden? Moet het Syrische leger met bloemen gaan gooien?
Omdat misschien de mensen in de door FSA gebied ook werden gebombardeerd? Dat Assad zich militant opstelt tegen militanten is een ding, dat het veilig is voor de vluchtelingen in Syrie terwijl de meeste vluchtelingen zijn gevlucht voor de bombardementen van Assad is nogal een uitdrukking. De mensen die zijn gevlucht van IS hadden kunnen vluchten naar Damascus en omstreken waar Assad het voor het zeggen had, de grootse groep vluchtelingen vluchtte voor Assad en voor de jihadistische geweld.
quote:
Hier is het Pentagon rapport uit 2012:
http://www.judicialwatch.(...)-final-version11.pdf


Er werd dus zelfs al voorspeld dat IS een kalifaat zou starten en dit werd aangemoedigd door de partijen die de oppositie steunen. Harde waarheid.
Je komt met een rapport uit 2012, terwijl de FSA is opgericht halverwege 2011, ben je serieus aan het dollen? De eerste keer dat georganiseerde jihadisten zich actief melden in Syrië is begin 2012, met de eerste serieus georganiseerde strijd in zomer 2012. Ruim een jaar nadat de revolutie al was begonnen en er al tienduizenden vluchtelingen in Turkije en Libanon waren.

quote:
Die kunnen vluchten naar veilige plekken in Syrië waar de FSA de burgerbevolking niet als menselijk schild gebruikt. Er is totaal geen reden om naar Europa te vluchten voor 'veiligheid' als ze dat ook daar hebben.
Het overgrote gedeelte van Syrië is een strijdfront, maar blijkbaar was er dus een magische gebied waar de vluchtelingen niet van op de hoogte waren? Misschien een tip voor je, maar de mensen die voor Assad vluchten gaan niet naar de hol van Assad. Verder hoeven ze idd niet te vluchten naar Europa voor veiligheid, de veiligheid is in landen als Turkije en Libanon zo goed als gewaarborgd.

quote:
Jouw verhaal wordt er ook niet beter op maat.
Laat ik het dan maar netjes houden door te zeggen dat de vraag op je claim dat Syrië veilig is voor vluchtelingen, -vluchtelingen die voor Assad zijn gevlucht - en je antwoord daarop te wensen overlaat, maat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 23:54:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')