abonnement Unibet Coolblue
pi_175685678
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de gangbare medische definitie.
Dat geeft het precies 0,0 extra waarde.
pi_175685680
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is een moment waarin iets voorkomt (bevruchting). Dan ontstaat iets: zygote - het eerste stadium van de levenscyclus.
Die heeft nog niet ingezet dan en de vraag of die uberhaupt plaats vinden doet vandaar aftermorning pil.
  woensdag 13 december 2017 @ 01:02:14 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175685684
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is een moment waarin iets voorkomt (bevruchting). Dan ontstaat iets: zygote - het eerste stadium van de levenscyclus.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175685687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is er niet of nauwelijks geweest behalve uit de streng christelijke hoek. Maar die zijn sowieso niet voor testen of abortus.
Nouja, ik hoor aangaande abortus en euthanasie eigenlijk vooral oproepen uit gematigde hoek: dat abortus en euthanasie zware oplossingen zijn waar niet te gauw naar moet worden gegrepen. Kan een kind bijvoorbeeld ter adoptie worden aangeboden wanneer een onverwachte zwangerschap niet in het levensbeeld van de toekomstige moeder past? Kan de uitzichtloze toestand van de levensmoede niet worden aangepakt in plaats van maar euthanasie te plegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2017 01:03:25 ]
  woensdag 13 december 2017 @ 01:03:32 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_175685691
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat geeft het precies 0,0 extra waarde.
De medische definitie lijkt mij juist de enige die er toe doet.

Anders krijg je wappies die met duizenden jaren oude teksten van een of andere god gaan zwaaien.
pi_175685694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is er niet of nauwelijks geweest behalve uit de streng christelijke hoek. Maar die zijn sowieso niet voor testen of abortus.
Nouja en dat mag best gehoord worden. Laat in Nederland ook eens mensen met down voor zich zelf spreken en dan niet in van die programmas van John de Mol, maar laat ze echt serieus genomen worden.

Bovendien, door het laten weghalen zullen de aantal gevallen van down niet afnemen, maar omdat ze minder geboren worden zal het wel minder een issue zijn. Het lijkt me prima om eerder te investeren in genonderzoek waardoor het in de toekomst wellicht mogelijk is om de foetus te behandelen?
pi_175685695
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat staat er voor You know?
pi_175685699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat staat er voor You know?
The more.
  woensdag 13 december 2017 @ 01:04:27 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175685702
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat staat er voor You know?
The More
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175685713
Ah
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 01:06:35 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175685714
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja en dat mag best gehoord worden. Laat in Nederland ook eens mensen met down voor zich zelf spreken en dan niet in van die programmas van John de Mol, maar laat ze echt serieus genomen worden.

Bovendien, door het laten weghalen zullen de aantal gevallen van down niet afnemen, maar omdat ze minder geboren worden zal het wel minder een issue zijn. Het lijkt me prima om eerder te investeren in genonderzoek waardoor het in de toekomst wellicht mogelijk is om de foetus te behandelen?
Sky, wees nu even serieus? De meeste downs kunnen met moeite spreken en hebben een IQ rond de 50. Alleen de "goede" Downs komen dan dus op TV en niet degenen met een IQ van 20 met enorme fysieke handicaps vaak ook nog eens

Oh, dus je bent wel voor het weghalen van Downs maar niet van de kinderen? Da's dan wel vrij dubbel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175685720
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nouja en dat mag best gehoord worden. Laat in Nederland ook eens mensen met down voor zich zelf spreken en dan niet in van die programmas van John de Mol, maar laat ze echt serieus genomen worden.

Bovendien, door het laten weghalen zullen de aantal gevallen van down niet afnemen, maar omdat ze minder geboren worden zal het wel minder een issue zijn. Het lijkt me prima om eerder te investeren in genonderzoek waardoor het in de toekomst wellicht mogelijk is om de foetus te behandelen?
Maar wat stel je dan voor als alternatief voor de huidige aanpak?

De test verbieden? Of de test wel toestaan maar de ouders vervolgens de toegang tot abortus ontzeggen?
pi_175685726
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:03 schreef remlof het volgende:

[..]

De medische definitie lijkt mij juist de enige die er toe doet.

Anders krijg je wappies die met duizenden jaren oude teksten van een of andere god gaan zwaaien.
Ergens moest een grens getrokken worden. Snufje cultuur, scheutje wetenschappelijk inzicht en een eetlepel pragmatisme.
pi_175685731
quote:
15s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:07 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar wat stel je dan voor als alternatief voor de huidige aanpak?

De test verbieden? Of de test wel toestaan maar de ouders vervolgens de toegang tot abortus ontzeggen?
Ook @tijger, ik zeg ook niet dat we het beleid moeten veranderen he. Ik lees alleen dit rapport en ik vond het een schokkend cijfer, maar ik snap wel meteen waar het vandaan komt, immers zoals gezegd lijkt me de kans vrij groot dat ik het ook (mits de moeder dat wil) zou laten weghalen.

Maar het lijkt me vrij belangrijk dat dit wel wat meer aandacht verdient.
pi_175685733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sky, wees nu even serieus? De meeste downs kunnen met moeite spreken en hebben een IQ rond de 50. Alleen de "goede" Downs komen dan dus op TV en niet degenen met een IQ van 20 met enorme fysieke handicaps vaak ook nog eens

Oh, dus je bent wel voor het weghalen van Downs maar niet van de kinderen? Da's dan wel vrij dubbel.
Wat bedoel je hier?
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 01:11:28 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175685739
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier?
Als je het prima vind dat Downs weggehaald word met gen therapie dan ben je dus niet voor Downs die geboren worden, of wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175685740
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ook @tijger, ik zeg ook niet dat we het beleid moeten veranderen he. Ik lees alleen dit rapport en ik vond het een schokkend cijfer, maar ik snap wel meteen waar het vandaan komt, immers zoals gezegd lijkt me de kans vrij groot dat ik het ook (mits de moeder dat wil) zou laten weghalen.

Maar het lijkt me vrij belangrijk dat dit wel wat meer aandacht verdient.
Om wat precies te bewerkstelligen? Het lijkt me dat de ouders die voor die keuze komen te staan er echt niet lichtvoetig mee omspringen.
pi_175685743
Hoe kom je erbij dat het alleen ouders zijn die voor zo een keuze staan of komen te staan?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2017 01:13:10 ]
pi_175685745
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je het prima vind dat Downs weggehaald word met gen therapie dan ben je dus niet voor Downs die geboren worden, of wel?
Ik bedoel dus dat je de foetus geneest en op de een of andere manier het chromosoom aantal weer normaal krijgt en niet het persoontje vermoord.
pi_175685749
quote:
15s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Om wat precies te bewerkstelligen? Het lijkt me dat de ouders die voor die keuze komen te staan er echt niet lichtvoetig mee omspringen.
Zou wel een mooie sketch maken.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 01:14:39 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175685751
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat je de foetus geneest en op de een of andere manier het chromosoom aantal weer normaal krijgt en niet het persoontje vermoord.
Abortus is geen moord, he? Maar het punt blijft, je wil dus dat kinderen zonder Downs geboren worden, je maakt alleen onderscheid in de behandeling ervan.
Dat is dus in tegenspraak met wat je eerder zegt dat je vind dat kinderen met Downs gewoon geboren moeten worden eigenlijk want "ze zijn toch eigenlijk best gewoon en zo"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175685753
quote:
15s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:11 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Om wat precies te bewerkstelligen? Het lijkt me dat de ouders die voor die keuze komen te staan er echt niet lichtvoetig mee omspringen.
Zodat onderzoek naar down blijft, meer mensen al van te voren nadenken en niet binnen een aantal weken een dergelijk moeilijke beslissing maken, misschien van gedachte veranderen als ze iemand met down horen spreken (kan goed mogelijk zijn dat ze dan juist voor abortus kiezen, maar dat terzijde :@)
pi_175685757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Abortus is geen moord, he? Maar het punt blijft, je wil dus dat kinderen zonder Downs geboren worden, je maakt alleen onderscheid in de behandeling ervan.
Vermoord is inderdaad de foute woordkeuze.
pi_175685760
Dat is het wel, hoe hard je ook roept van niet.
pi_175685763
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 01:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zodat onderzoek naar down blijft, meer mensen al van te voren nadenken en niet binnen een aantal weken een dergelijk moeilijke beslissing maken, misschien van gedachte veranderen als ze iemand met down horen spreken (kan goed mogelijk zijn dat ze dan juist voor abortus kiezen, maar dat terzijde :@)
Ja John pleit nou niet bepaald vóór zijn bevolkingsgroep.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')