abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 december 2017 @ 00:05:13 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175685093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Weet je wat het percentage zwarten was dat de vorige keer stemde ?
Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
pi_175685099
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:59 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Bedoelen ze hier .... voters, als in normaliter of als in deze stemronde?
Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)
pi_175685114
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)
Omdat je geen democraat wil?

Lijkt me vrij simpel :P
pi_175685119
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee. Zat ook al te zoeken. 26.8% van de registered voters zijn zwart en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
De vorige verkiezing was ook niet zo relevant. Toen was Sessions letterlijk de enige kandidaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175685128
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:03 schreef thesiren.nl het volgende:
Die trollen zijn hier wel aardig aktief met zo een verkiezingsdag. Is dat sinds de ban op de oppertrol?
Ik vind het wel meevallen... de meesten zijn toch echt regulars.
pi_175685129
Andersom, stel dit is Franken die tegenover Sessions staat, puur hypothetisch dus.

Dan stemmen de meeste hier toch gewoon Franken en niet ineens Sessions?
pi_175685138
http://results.enr.clarit(...)8/en/md.html?cid=300

Hier is wat info over die van 2010, helaas niet demografie.
pi_175685139
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Exitpoll, dus mensen die gestemd hebben. Maar, als je de aantijgingen definitely of probably geloofd, hoe kan je dan nog op die vent stemmen? (insert hier die emoticon die met een hamer op z'n kop slaat, ik ken al die codes niet)
Die mensen hebben liever een sexual offender in de Senaat dan een Democraat.
pi_175685155
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:08 schreef skysherrif het volgende:
Andersom, stel dit is Franken die tegenover Sessions staat, puur hypothetisch dus.

Dan stemmen de meeste hier toch gewoon Franken en niet ineens Sessions?
Zou thuisblijven wss.
pi_175685161
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Omdat je geen democraat wil?

Lijkt me vrij simpel :P
Ja, i know, maar ik kan daar gewoon met mijn hoofd niet bij.. misschien mijn Nederlandse blik, maargoed.
pi_175685174
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zou thuisblijven wss.
Daarom wordt het dus ook spannend nu, veel blijven er inderdaad thuis.

Misschien is het dus niet zo dat de donkere stemmers massaal komen opdagen, de blanke republikein stemt gewoon niet.
pi_175685206
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
Er wordt ook doorgaans niet heel veel aandacht besteed aan verkiezingen die redelijk eenzijdig zijn. Daarom is het ook maar de vraag in hoeverre de polls nauwkeurig zijn in dit soort verkiezingen
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 december 2017 @ 00:14:56 #39
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175685210
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee. Zat ook al te zoeken. Zo’n 26.8% van de registered voters zijn zwart volgens Pew en normaal gesproken is de opkomst benedengemiddeld onder hen, maar hoeveel dan normaal is kan ik niet vinden...
Als er relatief meer zwarten hebben gestemd dan er onderdeel zijn van het electoraat dan is dat wel een heftige ommezwaai. Volgens mij komt het nooit voor dat minderheden op een dergelijke manier outperformen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175685211
quote:
Alabama’s white voters are not like those in states such as Iowa, New Hampshire and Virginia, where Democratic candidates routinely get between 35 and 45 percent of the white vote. Democrats in Alabama struggle to get even 20 percent of white vote, which is predominantly evangelical Christian and very conservative. So a successful Democratic candidate needs to win over voters of all races in his own party, but also needs to i capture some white independents or Republicans who usually don’t vote for Democrats, and (ii) not inspire high turnout among conservative voters who are not likely to swing to Democrats but who might sit out an election that they are not very excited about.

You can see that the Jones campaign is operating within these constraints. Jones opted to campaign alongside former Vice President Joe Biden in October, but former President Barack Obama has not appeared in the state. Obama held events in New Jersey and Virginia earlier this year with Democratic gubernatorial candidates whose campaigns were worried about low black turnout. (Obama did do a robocall on behalf on Jones.)

If Jones’s highest priority was maximizing black turnout, his campaign would have brought in a high-profile black surrogate like Obama. If the Democratic Party in Alabama thought maximizing black turnout was the path to victory, it might have even tried to recruit a black candidate.

But in reality, Democrats chose Jones, a white man, and didn’t have Obama come to Alabama. So Democrats are not really aiming for maximum black turnout. They are aiming to cultivate high black turnout in a way that doesn’t turn off potential white swing voters or fire up deeply conservative Alabama voters. Jones’s victory or defeat is really a story about white voters.
Interessant stukje over black/white voters.

Volledige stukje staat in de link va n538 hierboven.
pi_175685249
Ik wil wel blijven kijken uit nieuwsgierigheid maar het gaat ook nog echt uren duren voordat je iets weet.. Moet morgen weer voor half 10 op kantoor zijn. Dilemma :P
pi_175685250
Wat denken jullie van die Fox News poll trouwens van gisteren? Rare outlier of zou het misschien (BNW incoming) wat zijn aangepast om de republikeinen te motiveren?
pi_175685257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik wil wel blijven kijken uit nieuwsgierigheid maar het gaat ook nog echt uren duren voordat je iets weet.. Moet morgen weer voor half 10 op kantoor zijn. Dilemma :P
15:00 collège. :X
pi_175685266
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

15:00 collège. :X
Laat zat dus.
pi_175685278
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
Wat denken jullie van die Fox News poll trouwens van gisteren? Rare outlier of zou het misschien (BNW incoming) wat zijn aangepast om de republikeinen te motiveren?
Ik las op 538 dat die afwijking door een verschil in peilingsmethode kwam dacht ik.
  woensdag 13 december 2017 @ 00:21:03 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175685279
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als er relatief meer zwarten hebben gestemd dan er onderdeel zijn van het electoraat dan is dat wel een heftige ommezwaai. Volgens mij komt het nooit voor dat minderheden op een dergelijke manier outperformen.
Ja, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, dat het outperformen van hun registratie% praktisch nooit gebeurt (moet ook nog maar blijken btw, om er maar een dooddoener tegen aan te gooien ... was immers maar een exitpoll). Zou wel geinteresseerd zijn in data hierover.
pi_175685292
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

15:00 collège. :X
Ik kijk al met melancholie terug op mijn studententijd en dit helpt niet :P
  woensdag 13 december 2017 @ 00:23:25 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175685300
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:17 schreef skysherrif het volgende:
Wat denken jullie van die Fox News poll trouwens van gisteren? Rare outlier of zou het misschien (BNW incoming) wat zijn aangepast om de republikeinen te motiveren?
Die pollster staat gerate als A bij 538. Denk gewoon een rare outlier. Ze gaven ook aan waar bij hen het verschil zat: mensen die mobiel gebeld waren waren 30 punten meer geneigd om op Jones te stemmen. Robopolls mogen geen mobiele nummers bellen, dus die hadden dat niet op kunnen pikken.
pi_175685304
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:22 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik kijk al met melancholie terug op mijn studententijd en dit helpt niet :P
Ik hoop vooral dat ik over een paar jaar een baan heb. :7
pi_175685315
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die pollster staat gerate als A bij 538. Denk gewoon een rare outlier. Ze gaven ook aan waar bij hen het verschil zat: mensen die mobiel gebeld waren waren 30 punten meer geneigd om op Jones te stemmen. Robopolls mogen geen mobiele nummers bellen, dus die hadden dat niet op kunnen pikken.
Kunnen we hier dan wel met recht spreken over een shy Moore vote?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')