abonnement Unibet Coolblue
pi_175677955
Gegroet allen, momenteel maakt de afzuiging in mijn badkamer en toilet erg veel lawaai. Ze gaan beide automatisch aan met het lichtknopje. In de badkamer maakt het niet zoveel uit maar ik wil graag rustig kunnen schijten dus een stille ventilator op het toilet

Heeft iemand ervaring met stille ventilatoren? Aanraders? Ik ben student dus m'n budget is niet zo fors. Bij deze staat bijv dat hij stil is maar hoe weet ik dat zeker? Er staat 26 dB maar klopt dat ook.



Ook heb ik een vraag over het maken van een gat in een massief houten badkamerdeur voor een ventilatierooster. Kan dat met een decoupeerzaag? Ik heb namelijk geen invalzaag of iets dergelijks.


Alvast bedankt voor de hulp :)
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:08:15 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175678037
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175679794
Plaats de afzuiging aan de buitenkant ipv in de badkamer. dan hoor je niks.
pi_175680025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:53 schreef jatochneetoch het volgende:
Plaats de afzuiging aan de buitenkant ipv in de badkamer. dan hoor je niks.
Buitenkant? Hij zit gewoon in die pijp aan het plafond. Of bedoel je dat ik hem op het dak zet? Dat ga ik niet doen.
pi_175681273
Ik heb een Itho SSST. Die doet zijn naam eer aan.

Met een dip-switch kun je bovendien 2 standen kiezen. Volle kracht of halve kracht. Dat laatste is héél stil. Zo draait hij bij mij op het toilet 24/7. In de kelder draait hij op hoge toeren.
pi_175687753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:00 schreef Vermon het volgende:
Buitenkant? Hij zit gewoon in die pijp aan het plafond. Of bedoel je dat ik hem op het dak zet? Dat ga ik niet doen.
Het is dus een buisventilator en geen plafond ventilator?. Dan moet je even controleren of ie wel goed gemonteerd en vast is/zit. Als ie los hangt, gaat de zaak resoneren en dat kan ook de herrie van de oorzaak zijn (maar dan andersom).

Verder wat jatochneetoch zegt: plaats 'm zo ver mogelijk van je badkamer/toilet vandaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175700385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik heb een Itho SSST. Die doet zijn naam eer aan.

Met een dip-switch kun je bovendien 2 standen kiezen. Volle kracht of halve kracht. Dat laatste is héél stil. Zo draait hij bij mij op het toilet 24/7. In de kelder draait hij op hoge toeren.
Mooi ding maar die 171 kan ik er niet voor ophoesten :'(
pi_175700424
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is dus een buisventilator en geen plafond ventilator?. Dan moet je even controleren of ie wel goed gemonteerd en vast is/zit. Als ie los hangt, gaat de zaak resoneren en dat kan ook de herrie van de oorzaak zijn (maar dan andersom).

Verder wat jatochneetoch zegt: plaats 'm zo ver mogelijk van je badkamer/toilet vandaan.
Ik dacht dat het plaatje wel duidelijk genoeg was. Het is dus een buisventilator die in het plafond bevestigd is. Bedankt voor de resonatietip, ik zal kijken of die nog stevig vast zit ^O^
pi_175701100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:53 schreef Vermon het volgende:

[..]

Mooi ding maar die 171 kan ik er niet voor ophoesten :'(
171 euro? De basisversie die gewoon met de lichtschakelaar mee schakelt (of permanent draait) kost nog geen 8 tientjes. Met wat zoeken naar een goede aanbieding waarschijnlijk nog wel wat minder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')