abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:43:26 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175677304
quote:
Dienstplicht ook voor transgenders
Door REDACTIE PARLEMENT
1 uur geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Transgenders moeten in Nederland ook in militaire dienst. Dat wil zeggen, als Defensie de opkomstplicht weer van stal haalt.

Ⓒ ANP
Dat blijkt uit een nota van Defensie, die bezig is de wet zo aan te passen dat de dienstplicht ook gaat gelden voor vrouwen. En ook dus voor transgenders, zo bevestigde Defensie op vragen van het CDA.

De christendemocraten wilden de wetswijziging aangrijpen om maatschappelijke dienstplicht voor jongeren in te voeren door ze te laten werken in de zorg, bij de politie of in het onderwijs. Dat blijkt niet te kunnen, omdat dit in strijd is met het verbod op dwangarbeid, waarvan alleen de militaire dienstplicht is uitgezonderd.

Vrouwen

De openstelling van de dienstplicht voor vrouwen heeft weinig directe gevolgen, aangezien de opkomstplicht per mei 1997 is opgeschort. Sindsdien heeft Nederland een beroepsleger. Daarin dienen overigens ook al vrouwen en transgenders. Als de wetswijziging is doorgevoerd, naar verwachting ergens komend jaar, dan zullen niet alleen zeventienjarige jongens, maar ook meisjes een brief thuis krijgen over de dienstplicht.

De reden van de verandering van de dienstplichtwet is de gelijke behandeling tussen mannen en vrouwen. Voorheen gaf Defensie als argument dat vrouwen lager waren opgeleid dan mannen, maar toenmalig defensieminister Hennis stelde dat vrouwen inmiddels vrijwel even hoog opgeleid zijn als mannen.

In de wet wordt elk woord dat alleen naar mannen verwijst aangepast. ’Hij’ en ’broederdienst’ worden bijvoorbeeld ’de dienstplichtige’ en ’broeder- én zusterdienst’.
https://www.telegraaf.nl/(...)ok-voor-transgenders

Nu vind ik dienstplicht op de eerste plaats (mocht het ingevoerd worden) al het ultieme falen van Defensie als werkgever. Blijkbaar niet in staat om een aantrekkelijke werkgever te zijn ga je dan mensen verplichten om voor je te werken! Liever dat dan 1 euro per uur meer betalen blijkbaar.
Stel dat Philips van de staat zou eisen dat dienstplicht voor Philips werd ingevoerd, omdat mensen niet langer voor 2,60 op zondag in hun fabrieken wilden komen werken! Hoongelach zou hun deel zijn.

Maar dan nog. Het lijkt dan aardig om transgenders ook te verplichten. Maar hoeveel van hen gaan dan ook daadwerkelijk het leger in? En leren daar alles wat een soldaat moet kunnen? Dit is toch enkel symboolpolitiek zonder enige echte betekenis.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175677339
Daar ga je de oorlog mee winnen :')
pi_175677419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Daar ga je de oorlog mee winnen :')
´
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:48:32 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175677441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)ok-voor-transgenders

Nu vind ik dienstplicht op de eerste plaats (mocht het ingevoerd worden) al het ultieme falen van Defensie als werkgever. Blijkbaar niet in staat om een aantrekkelijke werkgever te zijn ga je dan mensen verplichten om voor je te werken! Liever dat dan 1 euro per uur meer betalen blijkbaar.
Stel dat Philips van de staat zou eisen dat dienstplicht voor Philips werd ingevoerd, omdat mensen niet langer voor 2,60 op zondag in hun fabrieken wilden komen werken! Hoongelach zou hun deel zijn.

Maar dan nog. Het lijkt dan aardig om transgenders ook te verplichten. Maar hoeveel van hen gaan dan ook daadwerkelijk het leger in? En leren daar alles wat een soldaat moet kunnen? Dit is toch enkel symboolpolitiek zonder enige echte betekenis.
Bijzonder beeld heb jij weer eens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:49:49 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175677475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bijzonder beeld heb jij weer eens.
Thx
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:51:32 #6
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175677537
Het lijkt me sterk dat de opkomstplicht ooit weer wordt ingevoerd. Oorlogen worden tegenwoordig niet meer gevoerd met massale legers voor gevechten op de grond.

Dat gezegd hebbende: Als de dienstplicht al noodzakelijk is, dan moet deze wel gelijk zijn voor iedereen. Dit is dus een prima maatregel. Symboolpolitiek, wellicht, maar wel een logisch neveneffect van de recente roep om gelijke rechten voor transgenders.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:53:30 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175677584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:51 schreef Strani het volgende:
Het lijkt me sterk dat de opkomstplicht ooit weer wordt ingevoerd. Oorlogen worden tegenwoordig niet meer gevoerd met massale legers voor gevechten op de grond.

Dat gezegd hebbende: Als de dienstplicht al noodzakelijk is, dan moet deze wel gelijk zijn voor iedereen. Dit is dus een prima maatregel. Symboolpolitiek, wellicht, maar wel een logisch neveneffect van de recente roep om gelijke rechten voor transgenders.
Grote rampen kan het ook voor gebruikt worden denk ik?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175677617
Transgenders zijn eerder onderdeel van de maatregel dan het onderwerp ervan. Het gaat erom dat iedereen opgeroepen kan worden, dus de veranderingen liggen vooral op het vrouwelijke deel van NL. Wat vindt men daarvan? Ik kan het ergens wel begrijpen, maar aan de andere kant zijn de eisen voor vrouwen wel lager dan die voor mannen, wat ik dan weer slecht vind. In een oorlogssituatie moet elke soldaat tot hetzelfde instaat zijn, wat de minimumeisen betreft.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:56:39 #9
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175677666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Grote rampen kan het ook voor gebruikt worden denk ik?
Hm.. is er in Nederland realistisch een grote kans op rampen waarvoor de huidige 59 duizend leden van de krijgsmacht (volgens Wiki) niet voldoende zouden zijn? Is die kans het waard om een leger vol dienstplichtigen in stand te houden?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175677694
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Hm.. is er in Nederland realistisch een grote kans op rampen waarvoor de huidige 59 duizend leden van de krijgsmacht (volgens Wiki) niet voldoende zouden zijn? Is die kans het waard om een leger vol dienstplichtigen in stand te houden?
'in stand'
Ik kreeg een brief op m'n 17e en dat was het. Dus wat dat betreft...
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:57:50 #11
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175677703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
Transgenders zijn eerder onderdeel van de maatregel dan het onderwerp ervan. Het gaat erom dat iedereen opgeroepen kan worden, dus de veranderingen liggen vooral op het vrouwelijke deel van NL. Wat vindt men daarvan? Ik kan het ergens wel begrijpen, maar aan de andere kant zijn de eisen voor vrouwen wel lager dan die voor mannen, wat ik dan weer slecht vind. In een oorlogssituatie moet elke soldaat tot hetzelfde instaat zijn, wat de minimumeisen betreft.
Hoe meer gelijkheid hoe beter, wat mij betreft. Zowel in rechten als in plichten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:58:24 #12
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175677718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

'in stand'
Ik kreeg een brief op m'n 17e en dat was het. Dus wat dat betreft...
Jawel, maar ik had het over een theoretische herinvoering van de opkomstplicht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175677845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Jawel, maar ik had het over een theoretische herinvoering van de opkomstplicht.
Ja ik kan me voorstellen dat het niet bijzonder nuttig is om nog eens 100.000+ jongeren onder de rupsbanden van een t-80 te jagen wanneer we onze reguliere defensie niet eens normaal kunnen bewapenen... En dat van die rampen moet wel makkelijk te managen zijn met de huidige bezetting.

Niet dat ik er per se tegen zou zijn, zolang er daadwerkelijk maar moeite in werd gestoken, de vroegere dienstplicht kostte handen met geld, maar niemand is er slechter van geworden geloof ik. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 20:02:48 #14
186611 Haags
pi_175677856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:44 schreef kurk_droog het volgende:
Daar ga je de oorlog mee winnen :')
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:05:14 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175677939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Hm.. is er in Nederland realistisch een grote kans op rampen waarvoor de huidige 59 duizend leden van de krijgsmacht (volgens Wiki) niet voldoende zouden zijn? Is die kans het waard om een leger vol dienstplichtigen in stand te houden?
Wat valt er in stand aan te houden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja ik kan me voorstellen dat het niet bijzonder nuttig is om nog eens 100.000+ jongeren onder de rupsbanden van een t-80 te jagen wanneer we onze reguliere defensie niet eens normaal kunnen bewapenen... En dat van die rampen moet wel makkelijk te managen zijn met de huidige bezetting.
Wat een slecht argument zeg, dat omdat we de reguliere defensie niet goed kunnen uitrusten, de dienstplicht maar onzin zou zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:07:41 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175678016
Opkomstplicht is de komende 10 jaar niet in te voeren en kost vele tientallen miljarden als je het doet. Er is niets meer, geen kazernes, geen spullen. Dat geld kan je beter besteden aan het beroepsleger te verbeteren.
I.P.V. de natte droom van sommige politici van herinvoering van de opkomstplicht is het tijd dat die wakker worden en inzien dat we militair geen deuk in een pakje boter kunnen schoppen.
Als er oorlog komt moet je de politici naar het front sturen, en pauw pauw laten roepen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175678032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat valt er in stand aan te houden?

[..]

Wat een slecht argument zeg, dat omdat we de reguliere defensie niet goed kunnen uitrusten, de dienstplicht maar onzin zou zijn.
Helemaal geen onzin. Ik zeg ook dat momenteel de dienstplicht onzin is omdat we onze reguliere defensie niet kunnen uitrusten. Als de personen die beter getraind zijn al nauwelijks voldoende bewapend en getraind kunnen worden, hoe zie je dan de dienstplichtigen voor je?
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:09:05 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175678062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:05 schreef kanovinnie het volgende:

Wat een slecht argument zeg, dat omdat we de reguliere defensie niet goed kunnen uitrusten, de dienstplicht maar onzin zou zijn.
Wat precies is het nut van een groot dienstplichtigen leger?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:09:36 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175678081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin. Ik zeg ook dat momenteel de dienstplicht onzin is omdat we onze reguliere defensie niet kunnen uitrusten. Als de personen die beter getraind zijn al nauwelijks voldoende bewapend en getraind kunnen worden, hoe zie je dan de dienstplichtigen voor je?
Dat stukje momenteel las ik niet in je post (kan ook aan mij liggen).

Op het moment dat dat verbetert is zie ik niet in waarom in geval van nood (Wat dat ook mag zijn) er geen oproep gedaan kan worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:09:59 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175678096
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat precies is het nut van een groot dienstplichtigen leger?
Geen idee. Maar het is er, waarom zou je het helemaal afschaffen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:11:20 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175678128
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is er, waarom zou je het helemaal afschaffen?
Er is geen dienstplichtigen leger, er is een klein en belachelijk slecht uitgerust beroepsleger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:11:56 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_175678153
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is geen dienstplichtigen leger, er is een klein en belachelijk slecht uitgerust beroepsleger
Okay.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_175678154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat stukje momenteel las ik niet in je post (kan ook aan mij liggen).

Op het moment dat dat verbetert is zie ik niet in waarom in geval van nood (Wat dat ook mag zijn) er geen oproep gedaan kan worden.
Kan gebeuren man. Dan ben ik het wel met je eens. Maar denk dat het met de oorlogsvoering van tegenwoordig al snel te laat is. Je kan ongetrainde personen niet zomaar een oorlogsgebied insturen met uitrusting, zelfs een 'snelcursus' zal toch al snel een maand of 2-3 duren. Ik verwacht dat oorlogen tegenwoordig dan al voorbij zijn.

Maar verder, qua discipline en lichamelijke activiteit lijkt me dat helemaal niet slecht voor onze jongeren, al is dat meer een sociaal-culturele kwestie dan.
pi_175678221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:51 schreef Strani het volgende:
Het lijkt me sterk dat de opkomstplicht ooit weer wordt ingevoerd. Oorlogen worden tegenwoordig niet meer gevoerd met massale legers voor gevechten op de grond.
Dan geeft het natuurlijk nog steeds te denken, waarom zoveel ijver voor een regeling die al twintig jaar in de waakvlamstaat verkeert? Er zijn toch wel dringender zaken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_175678262
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dan geeft het natuurlijk nog steeds te denken, waarom zoveel ijver voor een regeling die al twintig jaar in de waakvlamstaat verkeert? Er zijn toch wel dringender zaken.
'ijver' ministerie van defensie moet ook net doen alsof ze druk bezig zijn met hervormingen enzo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')