abonnement Unibet Coolblue
pi_175674842
Een paar weken geleden gaf mijn auto opeens motorstoring aan:


Ik belde na het weekeinde de garage om een afspraak te maken, kon pas een week verder... maar de dag erna was de storing er niet meer. Afspraak afgezegd.

Nu twee weken later weer dat lampje...

Qua rijden merk ik niks... - en het lijkt erop dat dit alleen iets met de emissie te maken heeft??

De garage kan (mag) niet zeggen of ik nou gewoon hiermee kan doorrijden zonder iets te slopen. Kijk als alleen de uitstoot niet goed is - boeien - maak ik later wel een afspraak.

Iemand een idee hierover?
pi_175674875
Uit laten lezen.
Bij mijn vorige Opel was het de Egr
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175674921
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:03 schreef halfway het volgende:
Uit laten lezen.
Bij mijn vorige Opel was het de Egr
Ja uitlezen best... maar kan dat ook over 2 weken? I moet vrijdag een eind rijden... en nu kan ik toch al geen afspraak maken?
pi_175674929
Vast lambdasonda? Of zoiets. Had ik ook.
pi_175674972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:05 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ja uitlezen best... maar kan dat ook over 2 weken? I moet vrijdag een eind rijden... en nu kan ik toch al geen afspraak maken?
Wil je nou van ons horen of het kan? Als hij vrijdag vastloopt heb je iig tijd genoeg.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175674988
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:07 schreef halfway het volgende:

[..]

Wil je nou van ons horen of het kan? Als hij vrijdag vastloopt heb je iig tijd genoeg.
Als ik morgen de garage bel kan ik pas volgende week woensdag terecht... dat is het probleem.
pi_175675051
Je vermeldt geen gegevens over de auto, zoals merk, type, bouwjaar, brandstof etc.
Dus gok ik op het gebruikte symbool.
De auto kan door ieder APK-keuringsstation uitgelezen worden met dezelfde apparatuur als die voor de APK van nieuwe auto's gebruikt wordt. En als je lid bent van de ANWB dan kan die dat onderweg voor je doen.
Afhankelijk van de fout(en) (en daar zijn die foutcodes voor nodig) kunnen de effecten van doorrijden lopen van geen, via verhoogd brandstofverbruik tot aan dure gevolgschades zoals een lekke klep.

Mocht het lampje weer uit gaan, ook dan heeft uitlezen nog steeds nut.
Meestal wordt de betrokken storing nog een aantal motorstarts bewaard.
pi_175675062
Zolang hij niet uitgelezen is kan het antwoord van alles zijn.
.
pi_175675100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:10 schreef oldford het volgende:
Je vermeldt geen gegevens over de auto, zoals merk, type, bouwjaar, brandstof etc.
Dus gok ik op het gebruikte symbool.
De auto kan door ieder APK-keuringsstation uitgelezen worden met dezelfde apparatuur als die voor de APK van nieuwe auto's gebruikt wordt.
Afhankelijk van de fout(en) (en daar zijn die foutcodes voor nodig) kunnen de effecten van doorrijden lopen van geen, via verhoogd brandstofverbruik tot aan dure gevolgschades zoals een lekke klep.

Mocht het lampje weer uit gaan, ook dan heeft uitlezen nog steeds nut.
Meestal wordt de betrokken storing nog een aantal motorstarts bewaard.
Het is een Ford Fiesta 1.4i uit 2004.
Onderhoud is bij de dealer.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:19:53 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175675228
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:02 schreef sjappiehunter het volgende:
Iemand een idee hierover?
Kan echt vanalles zijn. Ik had laatst hetzelfde. Bleek dat een of andere luchtmeter een waarde had geconstateerd boven zijn bereik. En daar bleef het lampje dan op 'hangen'. Je weet niets, totdat je het laat uitlezen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175675355
Mijn aannames klopten. Bijna iedereen inclusief de ANWB kan de auto uitlezen.
Zorg dat je de nummers van de foutcodes krijgt. Die beginnen met een P of een U en worden gevolgd door 4 tekens (meestal cijfers).

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 12-12-2017 19:10:51 ]
pi_175676180
Bel gewoon diverse garage’s, er is er vast wel 1 die direct tijd heeft, iedereen heeft zo’n apparaat.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:03:55 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_175676276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:07 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Als ik morgen de garage bel kan ik pas volgende week woensdag terecht... dat is het probleem.
Maar 1 garage in de buurt?
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:30:24 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175676942
Gewoon langsrijden met dat lampie aan.. Doen ze echt wel effe uitlezen hoor.. Kunnen ze het later fiksen, maar dan weet je wel alvast wat er aan de hand is, en zij voor die latere reparatie ook.

Als ze daar te beroerd voor zijn, wordt het sowieso tijd voor een andere garage.. Je bent klant hoor, niet hun hondje ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')