abonnement Unibet Coolblue
pi_175690106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
De PVV mag dat vinden inderdaad maar het geeft wel aan dat de religieuze opvattingen bescherming nodig hebben omdat ze anders misbruikt kunnen worden om bevolkingsgroepen op basis van religie tegen te werken.
Maar je mag wel andere (niet religieuze) groepen tegenwerken op basis van hun ideeën, dat is toch absurd.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175691865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar je mag wel andere (niet religieuze) groepen tegenwerken op basis van hun ideeën, dat is toch absurd.
Natuurlijk niet, het is absurd dat je anderen niet zou mogen tegenwerken.
pi_175693641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
Natuurlijk niet, het is absurd dat je anderen niet zou mogen tegenwerken.
Als ze maar niet religieus zijn ? Of wat bedoel je nu, wat dit staat haaks op wat je dus hiervoor aangeeft.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
De PVV mag dat vinden inderdaad maar het geeft wel aan dat de religieuze opvattingen bescherming nodig hebben omdat ze anders misbruikt kunnen worden om bevolkingsgroepen op basis van religie tegen te werken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 december 2017 @ 14:12:15 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175693858
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die bescherming is er al. Het heet vrijheid van meningsuiting. Meer is niet nodig.
Bescherming van een mening en beschermen van et uitoefenen van een religie of ideologie lijken me twee verschillende dingen. 'God bestaat' zou inderdaad onder een mening vallen, maar het dragen van een piratenkostuum valt dat dan weer niet.
quote:
[..]

Wederom, daar heb ik het niet over. Het gaat mij om het feit dat het college schijnbaar criteria hanteert over wat wel een geldige levensovertuiging is en wat niet. Voor de zoveelste keer, dát is hier het probleem.
Voor de zoveelste keer, dat is hier niet het probleem. Het College heeft niet geoordeeld dat het pastafarianisme geen echte religie is, noch hebben ze geoordeeld dat een piratenkostuum geen onderdeel van een echte religie kan zijn. Sterker nog, ze erkennen dat het piratenkostuum in bepaalde contexten (te weten: bij het verspreiden van het geloof) wél een religieuze uiting kan zijn. Ze hebben slechts geoordeeld dat de klager niet hard heeft gemaakt dat het dragen van een piratenkostuum in deze context een religieuze uiting is.

Oftewel, ze hebben geen criteria voor wat een geldige levensovertuiging is, ze hebben zelfs geen criteria voor wat een religieuze uiting is. Ze hebben slechts criteria voor bewijslast, en daar voldoet deze man niet aan.
  woensdag 13 december 2017 @ 14:12:52 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175693875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Lees mijn reactie nog eens. Je vindt daadwerkelijk dat religieuze mensen meer rechten moeten hebben....Wat triest.
Nee, ik vind dat iedereen in redelijkheid moet kunnen handelen volgens zijn of haar geweten. Ook religieuze mensen.
  woensdag 13 december 2017 @ 14:15:47 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175693944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je door rood rijdt en je zegt dat het vanwege je religie mag, dan gaat het college toch ook niet oordelen er staat nergens dat het van je religie mag. Je rijdt door rood, dat mag niet, religie is irrelevant.
Als jij beweert dat je van je religie door rood mag rijden, zal het College tegen je beslissen, ook al is er een religie met tienduizend volgers die maar één regel heeft, namelijk dat je niet mag stoppen voor rode lichten. Dat komt omdat het gevaar voor de verkeersveiligheid zwaarder weegt dan de religieuze vrijheid.
  woensdag 13 december 2017 @ 15:16:11 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175695303
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het is absurd dat je anderen niet zou mogen tegenwerken.
Een religie met nazistische trekken moet je net zo hard kunnen tegenwerken als echte nazis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_175695547
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je door rood rijdt en je zegt dat het vanwege je religie mag, dan gaat het college toch ook niet oordelen er staat nergens dat het van je religie mag. Je rijdt door rood, dat mag niet, religie is irrelevant.
Mogen en nodig hebben voor de beoefening van je geloof zijn niet hetzelfde. Dat je iets mag van je religie, wat wettelijk niet mag, maakt niet dat je je niet aan de wet hoeft te houden.

Als je beweert dat door rood rijden nodig is voor de uitoefening van je geloof, dan zal het college dat beoordelen. Ze zullen beoordelen of dat waar is en of dat zwaarder weegt dan de wetgeving. Op het eerste vlak zal je falen en dus faal je per definitie ook op de tweede.
  woensdag 13 december 2017 @ 16:19:04 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175696585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bescherming van een mening en beschermen van et uitoefenen van een religie of ideologie lijken me twee verschillende dingen.

En dat zul je dus moeten toelichten, want er is geen verschil. Vrijheid van meningsuiting is niet echt een goede term, vrijheid van expressie is beter. Het beschermt ook kunst, bijvoorbeeld.

quote:
Voor de zoveelste keer, dat is hier niet het probleem. Het College heeft niet geoordeeld dat het pastafarianisme geen echte religie is, noch hebben ze geoordeeld dat een piratenkostuum geen onderdeel van een echte religie kan zijn. Sterker nog, ze erkennen dat het piratenkostuum in bepaalde contexten (te weten: bij het verspreiden van het geloof) wél een religieuze uiting kan zijn. Ze hebben slechts geoordeeld dat de klager niet hard heeft gemaakt dat het dragen van een piratenkostuum in deze context een religieuze uiting is.

Oftewel, ze hebben geen criteria voor wat een geldige levensovertuiging is, ze hebben zelfs geen criteria voor wat een religieuze uiting is. Ze hebben slechts criteria voor bewijslast, en daar voldoet deze man niet aan.
Voor de zoveelste keer, de uitspraak is niet het probleem. Maar lezen ga je niet leren, dus laat maar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 13 december 2017 @ 16:21:50 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175696638
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat zul je dus moeten toelichten, want er is geen verschil.

[..]

Voor de zoveelste keer, de uitspraak is niet het probleem. Maar lezen ga je niet leren, dus laat maar.
Insgelijks.
  woensdag 13 december 2017 @ 16:23:27 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175696670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Insgelijks.
Probeer nog even uit te leggen wat het verschil is tussen een religieuze uiting en elke andere. Wespensteek kan het ook niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175697188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als ze maar niet religieus zijn ? Of wat bedoel je nu, wat dit staat haaks op wat je dus hiervoor aangeeft.

[..]

Je kunt ook tegenwerken zonder de vrijheid van anderen te beperken.
pi_175697940
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:28 schreef AnanYaw het volgende:
Mogen en nodig hebben voor de beoefening van je geloof zijn niet hetzelfde. Dat je iets mag van je religie, wat wettelijk niet mag, maakt niet dat je je niet aan de wet hoeft te houden.

Als je beweert dat door rood rijden nodig is voor de uitoefening van je geloof, dan zal het college dat beoordelen. Ze zullen beoordelen of dat waar is en of dat zwaarder weegt dan de wetgeving. Op het eerste vlak zal je falen en dus faal je per definitie ook op de tweede.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als jij beweert dat je van je religie door rood mag rijden, zal het College tegen je beslissen, ook al is er een religie met tienduizend volgers die maar één regel heeft, namelijk dat je niet mag stoppen voor rode lichten. Dat komt omdat het gevaar voor de verkeersveiligheid zwaarder weegt dan de religieuze vrijheid.
Jullie zouden nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zich niet aan de wet hoeft te houden |:(
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175698861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]


[..]

Jullie zouden nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zich niet aan de wet hoeft te houden |:(
Als jij niet snapt met welke werkzaamheden het college zich mee bezighoudt, dan zou je niet moeten roepen dat ze het verkeerd doen.
pi_175698997
Is het geen schending van de mensenrechten om in pinguinpak te moeten?
pi_175699066
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:55 schreef AnanYaw het volgende:
Als jij niet snapt met welke werkzaamheden het college zich mee bezighoudt, dan zou je niet moeten roepen dat ze het verkeerd doen.
Ik hoop altijd dat ze zich bezig houden met de rechten van alle mensen, maar dat begint nu toch wel een vraagteken te worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 december 2017 @ 18:05:52 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175699082
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Probeer nog even uit te leggen wat het verschil is tussen een religieuze uiting en elke andere. Wespensteek kan het ook niet.
De ene is religieus, de andere niet.

Maar goed, dat is benevens het punt dat ik maakte. Ik zei dat een mening en een uiting wat anders zijn. Een hoofddoekje, een piratenkostuum en een kerkbezoek zijn bijvoorbeeld uitingen, maar geen meningen.
pi_175699095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is het geen schending van de mensenrechten om in pinguinpak te moeten?
Dat is nog de humor van deze uitspraak. Als je maar genoeg mensen dwingt dan kan je wel claimen dat het kledingstuk religieus is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 december 2017 @ 18:06:58 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175699107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Jullie zouden nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zich niet aan de wet hoeft te houden |:(
Jij zou nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zonder reden zijn rechten ingeperkt ziet worden. |:(
  woensdag 13 december 2017 @ 18:08:17 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175699145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De ene is religieus, de andere niet.
Dat onderscheid bestaat voor de wet (gelukkig) niet.

quote:
Maar goed, dat is benevens het punt dat ik maakte. Ik zei dat een mening en een uiting wat anders zijn. Een hoofddoekje, een piratenkostuum en een kerkbezoek zijn bijvoorbeeld uitingen, maar geen meningen.
Nogmaals, dat valt ook gewoon onder meningsuiting. Of beter: expressie. Je maakt een onderscheid dat niet bestaat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 13 december 2017 @ 18:08:46 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175699154
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij zou nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zonder reden zijn rechten ingeperkt ziet worden. |:(
Dat kan dan ook niet zomaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175699204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jij zou nog in staat zijn een situatie te formuleren waarin een religieuze zonder reden zijn rechten ingeperkt ziet worden. |:(
Absoluut, wanneer die religieuze meer rechten hebben dan niet religieuze, dan zou ik dat zeker gelijk trekken. (Maar dat vind ik dan ook een legitieme reden).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 13 december 2017 @ 18:12:43 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175699265
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat onderscheid bestaat voor de wet (gelukkig) niet.
Moving the goalposts. Je vroeg wat het verschil is, niet wat het verschil is volgens de wet.

Overigens maakt de Nederlandse wet dat onderscheid wel. Anders zouden we geen vrijheid van religie in onze wet hebben staan.
quote:
[..]

Nogmaals, dat valt ook gewoon onder meningsuiting. Of beter: expressie. Je maakt een onderscheid dat niet bestaat.
Nee hoor, dat valt er niet onder.
  woensdag 13 december 2017 @ 18:13:20 #224
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175699283
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan dan ook niet zomaar.
Net zoals religieuzen zich niet zomaar even niet aan de wet hoeven te houden.
  woensdag 13 december 2017 @ 18:13:42 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175699292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Absoluut, wanneer die religieuze meer rechten hebben dan niet religieuze, dan zou ik dat zeker gelijk trekken. (Maar dat vind ik dan ook een legitieme reden).
Religieuzen hebben niet meer rechten dan anderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')