abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:58:22 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175673402
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175674883
Vandaag 3 weken geleden heb ik besloten om ook maar eens de knop om te zetten. De afgelopen 4 jaar heb ik mezelf volledig laten gaan (waar ik overigens helemaal geen spijt van heb) en ben ik flink aangekomen in gewicht. Ieder pondje gaat door het mondje en dat geldt zeker in mijn geval. Ik ben gewoon gek op ongezond eten en dat heb ik me de laatste jaren, iets te vaak, goed laten smaken. Tel daarbij op dat mijn lichaamsbeweging in de afgelopen jaren is gereduceerd tot een minimum en de uitkomst laat zich raden.

Mijn doel is om voor de zomer “op gewicht” te zijn, ergens rond de 65-70kg lijkt me een mooi streven. Wat ik daarvoor doe? Elke dag tenminste 10.000 stappen zetten en gezonder eten. Op dit moment eet ik rond de 1500 kcal per dag en dat voelt voor mij prima. Soms heb ik een uitschieter naar boven, soms eet ik even wat minder. Ik weiger in elk geval om mezelf uit te hongeren.

Bij BMI is as we speak overigens 30.2 dus wat kilo’s kwijtraken is zeker geen overbodige luxe.

Tijd voor wat cijfertjes van de afgelopen weken:

157cc3.jpg
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:19:36 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175675226
Lekker begin zo!. En succes :)
pi_175676036
registreer om deze reclame te verbergen
Mooi avocado!
Je hebt een ambitieus doel, maar je bent al erg goed bezig :)
pi_175676428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:19 schreef Cue_ het volgende:
Lekker begin zo!. En succes :)
Dankjewel! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi avocado!
Je hebt een ambitieus doel, maar je bent al erg goed bezig :)
Ja, tot nu toe valt het resultaat niet tegen. Mijn “doel” is meer een richtpunt. Het zou leuk zijn als ik het haal maar ik ga geen hemel en aarde verzetten om het te kunnen bereiken. De hoeveelheden die ik nu eet en beweeg voelen goed (en volgens mij zit ik al vrij laag in mijn kcal met 1500 per dag). Als ik minder zou moeten eten om meer gewicht te verliezen laat ik het voor wat het is. Dan maar iets steviger.
pi_175677190
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:09 schreef Avocadocious het volgende:

[..]

Dankjewel! :)

[..]

Ja, tot nu toe valt het resultaat niet tegen. Mijn “doel” is meer een richtpunt. Het zou leuk zijn als ik het haal maar ik ga geen hemel en aarde verzetten om het te kunnen bereiken. De hoeveelheden die ik nu eet en beweeg voelen goed (en volgens mij zit ik al vrij laag in mijn kcal met 1500 per dag). Als ik minder zou moeten eten om meer gewicht te verliezen laat ik het voor wat het is. Dan maar iets steviger.
Of meer sporten ;) dat gaat met wat minder kilo’s vast ook beter.
pi_175680863
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:09 schreef Avocadocious het volgende:

[..]

Dankjewel! :)

[..]

Ja, tot nu toe valt het resultaat niet tegen. Mijn “doel” is meer een richtpunt. Het zou leuk zijn als ik het haal maar ik ga geen hemel en aarde verzetten om het te kunnen bereiken. De hoeveelheden die ik nu eet en beweeg voelen goed (en volgens mij zit ik al vrij laag in mijn kcal met 1500 per dag). Als ik minder zou moeten eten om meer gewicht te verliezen laat ik het voor wat het is. Dan maar iets steviger.
Ben je een man? Want vind 65 kg voor een man vrij weinig. Tenzij je 1.60 meter bent natuurlijk. Wellicht als je rond de 75-70 kg zit je iets meer op krachttraining richten?
pi_175681195
Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas, ijskoffie (slecht idee die laatste)
T appel, boterham humus
L kerriesoep, karnemelk, pistolet kaas
T appel, mandarijn, boterham humus
D andijviestamppot met spekjes en klein stukje rookworst
B gewandeld tot aan 10k stappen
T adventchocolaatje

Verbeterpunten: geen ijskoffie, heldere soep ipv kerriesoep (hij was wel lekker), een soort vlees ipv 2 bij stamppot.
pi_175681290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:23 schreef Pinuts het volgende:
Ben je een man? Want vind 65 kg voor een man vrij weinig. Tenzij je 1.60 meter bent natuurlijk. Wellicht als je rond de 75-70 kg zit je iets meer op krachttraining richten?
Ik ben 1.71m en man(netje) inderdaad, die 65kg zou bij mijn lengte dus niet verkeerd zijn. ;)
pi_175681350
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:36 schreef Avocadocious het volgende:

[..]

Ik ben 1.71m en man(netje) inderdaad, die 65kg zou bij mijn lengte dus niet verkeerd zijn. ;)
Ach, nee dan is het inderdaad begrijpelijk.
pi_175681425
Mijn lijstje voor vandaag:
O: kwark, crackers met rauwe ham, 2 mandarijnen
L: italiaanse bol met rauwe ham, groentesoep
T: 25 gr. pindas
D: 2 pitabroodjes met shoarma
S: 1 uur boksen
T: kwark
Totaal 1568 kcal.

Viel me op hoe weinig er eigenlijk in de shoarma zat. 390 kcal in de shoarma en 245 in de broodjes. Opzich best prima! Had veel meer verwacht.
pi_175681484
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
T adventchocolaatje
Bedankt voor de reminder. Ik heb mijn adventkalender gelijk even voor 3 dagen “bijgegeten”. ;)
pi_175682347
Ik ga morgen trouwens de stoommaaltijd van de appie met bloemkool-broccoli risotto proberen. Moet tot laat werken op de uni, dus te laat om zelf te koken. Zouden slechts 312 kcal inzitten (400 gram). Ben benieuwd! Iemand al ervaring mee?
pi_175682404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:40 schreef Pinuts het volgende:
Viel me op hoe weinig er eigenlijk in de shoarma zat. 390 kcal in de shoarma en 245 in de broodjes. Opzich best prima! Had veel meer verwacht.
Je had dus geen saus? Daar gaat t vaak mis ook.
pi_175682775
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je had dus geen saus? Daar gaat t vaak mis ook.
Nee, at hem eigenlijk altijd al zonder saus :) Vind dat gewoon lekkerder.
pi_175683017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga morgen trouwens de stoommaaltijd van de appie met bloemkool-broccoli risotto proberen. Moet tot laat werken op de uni, dus te laat om zelf te koken. Zouden slechts 312 kcal inzitten (400 gram). Ben benieuwd! Iemand al ervaring mee?
Heb een keer zelf ‘bloemkoolrijst’ gemaakt, maar fijngehakte bloemkool maakt geen rijst. Het was ok.
Die ‘minder koolhydraten’ zijn er met minder pasta (achtigen) of geen. Dan heb ik liever minder dan geen
/overgewicht

Ik ben benieuwd of je het rijke van risotto kan krijgen :)
pi_175684657
Ik ben nieuw in deze reeks geloof ik. Misschien lang geleden nog een bericht aangemaakt hier. Maar kunnen jullie even feedback geven op mijn maaltijden van vandaag? Heb vandaag echt mijn best gedaan.

O: muesli (zonder toegevoegde suikers) met melk en honing en twee eieren. Hardgekookt en een zachtgekookt met wat zout.

Brunch: Broodje pindakaas (volkoren ah) en mandarijn

Middag: twee broodjespindakaas. Appel en thee zonder suiker.

Avond: gebakken aardappeltjes met mayo, zout, wat ijsbergsla, en een vegetarische groenteschnitzel.

Tussendoortje avond: mandarijn.


En alleen maar water gedronken en thee zonder suiker gedronken.
-.-.-
pi_175685036
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:40 schreef Cookings het volgende:
Ik ben nieuw in deze reeks geloof ik. Misschien lang geleden nog een bericht aangemaakt hier. Maar kunnen jullie even feedback geven op mijn maaltijden van vandaag? Heb vandaag echt mijn best gedaan.

O: muesli (zonder toegevoegde suikers) met melk en honing en twee eieren. Hardgekookt en een zachtgekookt met wat zout.

Brunch: Broodje pindakaas (volkoren ah) en mandarijn

Middag: twee broodjespindakaas. Appel en thee zonder suiker.

Avond: gebakken aardappeltjes met mayo, zout, wat ijsbergsla, en een vegetarische groenteschnitzel.

Tussendoortje avond: mandarijn.


En alleen maar water gedronken en thee zonder suiker gedronken.
Waar zoek je precies naar en waarop heb je je best gedaan?
Gaaf het om de kcals, of zoek je een manier om gevarieerd groenten te eten?

Ik weet niet wat je wil. :)
Make my day!
  woensdag 13 december 2017 @ 00:12:07 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175685179
Als het gaat om kcals is het handig om ook hoeveelheden te benoemen.
Of deze in myfitnesspall in te voeren
  woensdag 13 december 2017 @ 00:42:08 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175685498
Weinig groente. Wat voor brood? Hoeveel pindakaas, hoeveel mayo, etc.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175687004
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:01 schreef agter het volgende:

[..]

Waar zoek je precies naar en waarop heb je je best gedaan?
Gaaf het om de kcals, of zoek je een manier om gevarieerd groenten te eten?

Ik weet niet wat je wil. :)
Ik wil graag gewoon afvallen maar wel op een gezonde manier. Ik wil dan ook een life style change doorvoeren.
Dus het is een combinatie van n afvallen n wel alle vitaminen tegelik binnenkrijgen.
-.-.-
pi_175687015
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:42 schreef Lienekien het volgende:
Weinig groente. Wat voor brood? Hoeveel pindakaas, hoeveel mayo, etc.
Volkorenbrood van de albert heijn. Die goedkoopste weet je wel.
En een eetlepel pindakaas per boterham heb ik gebruikt. En een anderhalve eetlepel mayonaise heb ik bij het avondmaaltijd gebruikt.

Groente kan ik idd wat meer gaan eten. Denk je dat ik aan een halve pak diepvriesgroenten per dag genoeg heb aan groenten??
-.-.-
pi_175687034
Net m'n doel niet gehaald. Moedeloos. 116 naar 92 (94) maar moet maar, helemaal geen zin meer lol.
pi_175687075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:54 schreef Cookings het volgende:

[..]

Ik wil graag gewoon afvallen maar wel op een gezonde manier. Ik wil dan ook een life style change doorvoeren.
Dus het is een combinatie van n afvallen n wel alle vitaminen tegelik binnenkrijgen.
Houd je eten eens bij in myfitnesspal.
Het ziet er uit als veel vet (wat opzich niet erg hoeft te zijn, maar ja, veel kcal).
En erg weinig groente.

Diepvriesgroente is Okay (geen alla crme pakken kiezen als je op de kcals wil letten). En potgroente is ook Okay.
Maar ook verse groenten eten.
Mayo: etiquetten lezen. Sommigen hebben 800 kcals per 100 gram. Die met yoghurt ‘maar’ 280.

Wissel veel af met de kleur van groenten.

In pindakaas zit ook redelijk wat kcals. Wordt juist vaak gegeten door mensen die aan willen komen. Kies andere, magere, opties.

Maar voer het eens in in myfitnesspal. En kijk hoeveel kcals je gegeten hebt. ^O^
Make my day!
pi_175687475
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 08:07 schreef agter het volgende:
Maar voer het eens in in myfitnesspal. En kijk hoeveel kcals je gegeten hebt. ^O^
Dit inderdaad. Toen ik begon met MFP heb ik mezelf echt verbaasd over hoe veel/weinig calorien er in bepaalde producten zitten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')