abonnement Unibet Coolblue
pi_175672309
Mensen,

eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die in eenzelfde situatie of 'gedachtegang' hebben gezeten. Ik ben nu 24 jaar, bijna tegen mijn vaste contract aan (meerdere banen hiervoor gehad, telkens door reorganisaties net op tijd overgestapt om niet werkloos te zijn (ging redelijk voor de wind)). Dit wil ik niet opgeven i.v.m. aankomende hypotheek (nu actief opzoek naar een woning). Nu heb ik slechts mbo4 (administratie, stelt geen reet voor) en m'n inkomen is niet fantastisch maar nu red ik mij nog prima. Na het mbo een half jaar hbo gedaan (HRM, opleiding was niet wat voor mij). Ik zie mijzelf niet dit werk voor 15 jaar doen, en heb echt wel ambities om te groeien, echter kan ik niet ineens een carrièreswitch maken. Ook heb ik een vrij breed interessegebied maar niets concreets. Het meest voor de hand liggend is ICT, economie of een combinatie van deze.

Nu hoor ik zelf veel verschillende verhalen over NCOI en NHA thuisstudies en weet ik niet of dit voor mij is weggelegd. Wie heeft er echter ervaring met een soortgelijke situatie of een idee wat wellicht te overwegen is? Een associate degree of wellicht zelfs mbo4 versneld is waarschijnlijk het meest praktisch (i.v.m. eventuele omscholing).
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:20:59 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175672599
Je kan ook even bij je werkgever peilen wat er allemaal mogelijk is qua studie of scholing. En als je denkt dat je hbo wel aankan, eventueel in deeltijd, zou ik uitzoeken welke combinatie van studie die jij leuk vind en afgestudeerden waar vraag naar is, het beste is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175703853
Thuisstudies heb ik slechte verhalen over gehoord (hebben hun administratie niet op orde) en wordt door werkgevers geloof ik ook niet al te zeer gewaardeerd.
pi_175713086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:24 schreef DoubleDip het volgende:
Thuisstudies heb ik slechte verhalen over gehoord (hebben hun administratie niet op orde) en wordt door werkgevers geloof ik ook niet al te zeer gewaardeerd.
Dat idee had ik dus ook. Thanks :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_175721914
Als je 24 bent zou ik eerlijk gezegd fulltime gaan studeren, HBO. Bijbaan er bij en een klein beetje lenen bij duo. Volgens mij heb je ook nog recht op uitwonende beurs aangezien jij voor de nieuwe regels al stufi hebt ontvangen op je MBO?
pi_175738933
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:58 schreef Desmosedici het volgende:
Als je 24 bent zou ik eerlijk gezegd fulltime gaan studeren, HBO. Bijbaan er bij en een klein beetje lenen bij duo. Volgens mij heb je ook nog recht op uitwonende beurs aangezien jij voor de nieuwe regels al stufi hebt ontvangen op je MBO?
Probleem is dat mijn vriendin en ik op zoek zijn naar een koopwoning. En een spanningsboog van een goudvis heb, waardoor fulltime niet helemaal voor mij is weggelegd.. :( Dilemma's dilemma's. Maar eigenlijk heb je een punt, 24 is nog jong zat om alles te kunnen doen
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_175739105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:12 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Probleem is dat mijn vriendin en ik op zoek zijn naar een koopwoning. En een spanningsboog van een goudvis heb, waardoor fulltime niet helemaal voor mij is weggelegd.. :( Dilemma's dilemma's. Maar eigenlijk heb je een punt, 24 is nog jong zat om alles te kunnen doen
hbo is schools opgezet waardoor je er vanzelf wel bij moet blijven. Weinig echte zelfstudie zoals je aan de uni nog wel eens ziet.

Met 24 jaar zou ik liever investeren in een goede toekomst dan in een koopwoning. Zeker met de huidige woningmarkt waar je toch veel te veel betaalt voor een bouwval. Burgerlijk worden kan altijd nog :P
pi_175739318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

hbo is schools opgezet waardoor je er vanzelf wel bij moet blijven. Weinig echte zelfstudie zoals je aan de uni nog wel eens ziet.

Met 24 jaar zou ik liever investeren in een goede toekomst dan in een koopwoning. Zeker met de huidige woningmarkt waar je toch veel te veel betaalt voor een bouwval. Burgerlijk worden kan altijd nog :P
blijt het nog discutabel welke opleiding. gvd wat ben ik ook zat van mijzelf ^O^
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_175803192
24 zijn en twijfelen tussen een huis kopen dat veel stress oplevert of nog een studie volgen waardoor je toekomst potentieel stuk beter wordt. :’)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')