abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:39:03 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175668930
Uitgerekend de man die tot 2011 bij Facebook verantwoordelijk was voor de gebruikersgroei, uit nu snoeiharde kritiek op sociale media. Volgens Chamath Palihapitiya (41) ondermijnen zij de samenleving. ,,Ik gebruik die shit niet. Mijn kinderen ook niet'', aldus de miljardair en durfkapitalist.

https://www.ad.nl/buitenl(...)amenleving~a1e9d1dc/



Palihapitiya voelt zich ‘enorm schuldig’ over zijn bijdrage aan de opbouw van de sociale media. ,,We hebben een instrumentarium ontwikkeld dat de sociale cohesie in onze samenleving verscheurt’’, aldus de in Sri Lanka geboren Palihapitiya. ,,De op korte termijn gestoelde, door dopamine gedreven hang naar feedback onder gebruikers vernietigt de werking van de samenleving.’’ Daarmee wijst hij op het risico dat mensen hun waarderingen op de website belangrijker gaan vinden dan het werkelijke leven.

Spijtoptant

Volgens Palihapitiya gaat het maatschappelijk debat op deze manier verloren, verkruimelt de samenwerking, is er te veel ruimte voor desinformatie, voor het verspreiden van onwaarheden. ,,Het is een probleem dat de hele wereld aangaat. De fundamenten van hoe mensen met elkaar omgaan verkruimelen.’’ De spijtoptant deed zijn ‘schuldbekentenis’ op een bijeenkomst van de Stanford Business School. Website The Verge bracht hem naar buiten.

Na zijn vertrek bij Facebook gebruikt de miljardair zijn fortuin als durfkapitaal voor jonge bedrijven in onder meer de gezondheidszorg, onderwijs en de ontwikkeling van software. Hij heeft daarvoor The Social+Capital Partnership opgericht. Palihapitaya, opgevoed in Canada en nog altijd een zeer invloedrijk man in Silicon Valley, is ook mede-eigenaar van de Golden State Warriors, een top-basketbalteam uit Californië.

Nepnieuws

Met zijn kritiek sluit Palihapitaya zich aan bij de een groeiende groep critici. Volgens hen zorgen sociale media als Facebook voor extra politieke tegenstellingen, omdat de digitale platforms het online-debat domineren. Zij zouden met hun algoritmes, met de verspreiding van nepnieuws en met complottheorieën onder andere de Amerikaanse verkiezingen en het referendum in Groot-Brittannië over een vertrek uit de Europese Unie hebben ondermijnd. Facebook wordt ook beschuldigd van een bedenkelijke rol in de crisis rond de Rohingya-vluchtelingen uit Myanmar. Het netwerk zou een bijdrage hebben geleverd aan de verspreiding van anti-Rohingya-propaganda in het land, terwijl het leger bezig was met een etnische zuivering.

'Shit'

Over zijn vorige werkgever zegt Palihapitaya dat hij haar niet kan controleren. ,,Maar ik heb wel controle over mijn eigen besluiten en dat betekent dat ik die shit niet gebruik. Mijn kinderen ook niet’’, aldus de spijtoptant. Op de Stanford Business School riep hij zijn gehoor op ‘goed na te denken over jullie relatie met sociale media’. ,,Jullie hebben het zelf niet door, maar jullie worden geprogrammeerd. Jullie moeten een besluit nemen hoeveel je wilt opgeven, hoeveel je wilt inleveren van je intellectuele onafhankelijkheid’’, waarschuwt de voormalige Facebook-topbestuurder.

Palihapitiya komt zelf ook met een voorbeeld. Na de verspreiding van valse berichten via WhatsApp – eigendom van Facebook – in de Indiase staat Jharkhand, waarin werd gewaarschuwd voor een groep ontvoerders, werden zeven mensen gelyncht. ,,Met dat soort voorvallen hebben we nu te maken. Mensen die het slecht met ons voor hebben kunnen grote groepen mensen manipuleren en hen hun wil opleggen. Dat is een afschuwelijke stand van zaken’’, aldus de Srilankaan. Facebook heeft nog niet gereageerd op de aanklacht van zijn voormalige directielid.
pi_175669036
Hij wil gewoon de bobs en vagene
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:44:37 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175669043
heb nie op feesboek gestaan dus is fakenews
pi_175669070
Heb nog nooit een facebook account gehad maw who cares
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_175669105
Het met elkaar in contact staan via sociale media is geen probleem, maar al die shit die erachter zit. Informatie verzamelen en doorverkopen en al die andere shit is het probleem.
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:48:52 #6
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175669140
"Miljardair en durfkapitalist".

En dan een grote mond hebben over het gevaar van Facebook op de samenleving.
Je moet maar durven.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_175669184
Aanrader om te lezen:


https://gizmodo.com/how-f(...)-ever-met-1819822691

[ Bericht 10% gewijzigd door naiipajiiau op 12-12-2017 13:59:50 (Toevoeging) ]
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:50:46 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175669189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:47 schreef Odaiba het volgende:
Het met elkaar in contact staan via sociale media is geen probleem, maar al die shit die erachter zit. Informatie verzamelen en doorverkopen en al die andere shit is het probleem.
In het bedrijfsleven mag je toch ook niet alleenheerser zijn? Hoe heet zoiets? Moet je bij FB eens kijken... wat een macht om misbruikt te worden alleen al omdat er dombo's op het web zitten die tante Mien hun foto's willen laten zien via zo'n site.
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:52:21 #9
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:55:29 #10
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175669301
Niet mee eens.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175669378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven mag je toch ook niet alleenheerser zijn? Hoe heet zoiets? Moet je bij FB eens kijken... wat een macht om misbruikt te worden alleen al omdat er dombo's op het web zitten die tante Mien hun foto's willen laten zien via zo'n site.
Ik heb gelukkig al jaren geen account meer maar zelfs dan ben je niet veilig voor de verzamelwoede van data die facebook opslaat. Er hoeft maar 1 idioot in jouw vriendenkring/collega's/sportvereniging of wat dan ook te zijn die de facebook app geïnstalleerd heeft. En daarmee dus permissie geeft aan facebook om door de contacten heen te hengelen en dan hebben ze jouw data ook. En zo stellen ze connecties aan je voor. En bij elke connectie meer data, telefoonnummers, naw gegevens. En ga zo maar door...
pi_175669438
Ik ben het eigenlijk alleen maar eens met de beste man, alhoewel het uit zijn mond wel heel hypocriet is. De wereld is er niet leuker op geworden sinds de komst van diverse sociale media....
U MAD?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:02:23 #13
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175669440
Helemaal mee eens.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:04:30 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175669479
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben het eigenlijk alleen maar eens met de beste man, alhoewel het uit zijn mond wel heel hypocriet is. De wereld is er niet leuker op geworden sinds de komst van diverse sociale media....
Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:06:17 #15
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175669519
De beste man spreekt een waarheid als een koe. Alles gedreven op de korte snelle dopamine shots. Daar moest je vroeger voor sporten of echte sociale contacten er op nahouden. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175669552
Sowieso mensen die zich sterk laten beïnvloeden door facebook :') Kan geen medelijden hebben met dat soort personen
pi_175669559
Je kan zeggen wat je wil over Facebook, maar ze hosten er wel topamusement games zoals Sparta War of Empires en Forge of Empires. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175669596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.
Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.
U MAD?
pi_175669608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:08 schreef Hathor het volgende:
Je kan zeggen wat je wil over Facebook, maar ze hosten er wel topamusement games zoals Sparta War of Empires en Forge of Empires. _O_
En ik deel mn hele priveleven met IS en de KKK. Fotoboeken vol.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:11:37 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175669656
Eens als is het vrij dubieus als het komt van iemand die er letterlijk miljarden aan verdiend heeft.
And so is the past
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:12:26 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175669672
Jaja eerst je goed belegde boterham verdienen met FB en het allemaal geweldig vinden en nu hij er niet meer deel vanuit maakt om welke reden dan ook is het plots een gedrocht wat overigens velen al lang wisten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:04 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175669688
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:59 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig al jaren geen account meer maar zelfs dan ben je niet veilig voor de verzamelwoede van data die facebook opslaat. Er hoeft maar 1 idioot in jouw vriendenkring/collega's/sportvereniging of wat dan ook te zijn die de facebook app geïnstalleerd heeft. En daarmee dus permissie geeft aan facebook om door de contacten heen te hengelen en dan hebben ze jouw data ook. En zo stellen ze connecties aan je voor. En bij elke connectie meer data, telefoonnummers, naw gegevens. En ga zo maar door...
Ze lijken wel één grote octopus die met al hun tengels overal aan blijven plakken om je binnen te hengelen danwel houden. En inderdaad, laat je ergens iets achter, ben je de sjaak.

Wat is de aantrekkingskracht van FB? Wat heeft het wat andere sites niet hebben? Ik snap het vooralsnog niet.
pi_175669697
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En ik deel mn hele priveleven met IS en de KKK. Fotoboeken vol.
Als je dat een leuke hobby vind, dan kudos voor jou. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175669698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je dat een leuke hobby vind, dan kudos voor jou. ^O^
Abu Baker Al Bakery likes your photo.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:35 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175669702
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.
Welke onderzoeken dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:40 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175669703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kut voor je dat je leven nog kutter is geworden de laatste ~15 jaar. Maar om dat nou aan de opkomst van sociale media toe te schrijven is ook zo wat.
Jij bent een groot FB-fan begrijp ik?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:14:07 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175669714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
Sowieso mensen die zich sterk laten beïnvloeden door facebook :') Kan geen medelijden hebben met dat soort personen
Maar je bent dan ook een hele stoere knul wat mij betreft. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175669731
Eens. Goed dat hij dat uitspreekt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:15:24 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175669756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij bent een groot FB-fan begrijp ik?
Niet echt vind ik. Ik gebruik het om mensen op te zoeken zodat ik een gezicht bij een naam heb als we aan het praten zijn over anderen. Verder zet ik er zelf nooit wat op of zo. Ben gewoon een lurker.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175669759
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar je bent dan ook een hele stoere knul wat mij betreft. :{

:{²
Fantastisch, hier snak ik al m'n hele leven naar!!

:')
pi_175669761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan?
Nou eh.. gewoon
pi_175669782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welke onderzoeken dan?
Heb je aids aan je handen? Google even lekker zelf als je er niet van overtuigd bent.
U MAD?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:17:04 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175669799
Het is natuurlijk op zich al een bizar gegeven dat je midden tussen alle mensen, waar je ook bent, je social media gaat checken. Iedereen in z'n eigen wereldje en dan denken dat je niet alleen bent.

Nu weet een groot aantal mensen nog hoe het was vóór de smartfoon. Maar dat houdt op een gegeven moment op.
pi_175669809
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je aids aan je handen? Google even lekker zelf als je er niet van overtuigd bent.
Joah.. mot ie gewoon ff goochelen hey. Heb ook op feesboek gestaan.

Heb jij trouwens echt aids aan je handen?
pi_175669843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is natuurlijk op zich al een bizar gegeven dat je midden tussen alle mensen, waar je ook bent, je social media gaat checken. Iedereen in z'n eigen wereldje en dan denken dat je niet alleen bent.

Nu weet een groot aantal mensen nog hoe het was vóór de smartfoon. Maar dat houdt op een gegeven moment op.
Gelukkig hebben we daar op Fok! helemaal geen last van.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:19:40 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175669857
Kan iemand mij uitleggen wat de kracht van FB is? Wat heeft FB wat geen enkele andere site heeft?
Een viruele wereld creëren voor je zodat je vanuit dat punt al je contacten op de hoogte kunt houden van elke scheet die je laat, elke site die je bezocht hebt ('wil je dit met je vrienden delen??') of foto's kunt neerzetten van elke Balinese vakantie die je gehad hebt?

Zou het op den duur het gevoel voor de realiteit minder kunnen doen maken omdat FB een prettiger aanvoelend alternatief is?
pi_175669859
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:17 schreef Beathoven het volgende:
Heb jij trouwens echt aids aan je handen?
Heeft je moeder aids? Indien ja dan moet ik mezelf ook even laten onderzoeken.
U MAD?
pi_175669911
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Deels. En volgens mij onderschrijven onderzoeken dit ook. Het percentage jongeren tussen de 20 en 30 welke een burn-out/psychische problemen heeft etc. was nog nooit zo hoog als nu. En dat schijnt mede te komen door de sociale media.
Van die mensen die de hele tijd mooi weer lopen te spelen en bergen vakantie foto's delen, elk restaurant bezoek, uitje etc. En doen alsof ze het beste, meest interessante leven ooit hebben. En dan anderen die dat zien en denken "dat heb ik allemaal niet".

Of denken dat ze zelf een shit baan hebben, terwijl er in de praktijk weinig anders is. En overal soortgelijke praktijken voorkomen.

Er is ook ooit een onderzoek geweest (mede door bovenstaande) dat bevestigde dat het helemaal niet goed is voor je om al die oude klasgenoten, collega's etc. weer te gaan zoeken als je ze normaal gesproken ook uit het oog was verloren. Het is goed om het verleden ook te laten voor wat het is.
pi_175669941
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:19 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heeft je moeder aids? Indien ja dan moet ik mezelf ook even laten onderzoeken.
Ik onderzoek je vrijdag wel even. ;)
pi_175669943
Van iedere gebruiker wordt bijgehouden wat hij/zij interesseert, en dit aanbod krijgen ze weer binnen op hun timeline. Iedereen belandt in z'n eigen bubbel, en gooi wat fakenews in die bubbel en het ontwricht de samenleving.
pi_175669946
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:22 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Van die mensen die de hele tijd mooi weer lopen te spelen en bergen vakantie foto's delen, elk restaurant bezoek, uitje etc. En doen alsof ze het beste, meest interessante leven ooit hebben. En dan anderen die dat zien en denken "dat heb ik allemaal niet".

Of denken dat ze zelf een shit baan hebben, terwijl er in de praktijk weinig anders is. En overal soortgelijke praktijken voorkomen.

Er is ook ooit een onderzoek geweest (mede door bovenstaande) dat bevestigde dat het helemaal niet goed is voor je om al die oude klasgenoten, collega's etc. weer te gaan zoeken als je ze normaal gesproken ook uit het oog was verloren. Het is goed om het verleden ook te laten voor wat het is.
Komt omdat meer dan 80% niet eens logisch na kan denken :') Al die huilies die depressief worden als de kerel die 8 jaar geleden naast hun zat bij geschiedenis een foto post van hem met een lekkere chick in Griekenland :')! Helaas zijn dat er veel te veel, maar serieus, hoe dom kan iemand zijn...
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:25:04 #42
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175669966
Ik heb geen Facebook. Ik ben volwassen. Maar die dopamine problematiek geldt net zo goed voor Fok!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175669991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef Wuwwa het volgende:
Van iedere gebruiker wordt bijgehouden wat hij/zij interesseert, en dit aanbod krijgen ze weer binnen op hun timeline. Iedereen belandt in z'n eigen bubbel, en gooi wat fakenews in die bubbel en het ontwricht de samenleving.
Beetje de Telegraaf online zeg maar.
pi_175670017
-Edit- Ik heb! een half jaar geleden mijn FB accountje offline gehaald, en kan het iedereen aanraden. Met je echte vrienden houd je toch nog wel contact, de rest zou je niet moeten interesseren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wuwwa op 12-12-2017 14:36:41 ]
pi_175670039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:27 schreef Wuwwa het volgende:
Ben een half jaar geleden mijn FB accountje offline gehaald, en kan het iedereen aanraden. Met je echte vrienden houd je toch nog wel contact, de rest zou je niet moeten interesseren.
Zegt ie op fok.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:30:09 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175670062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:27 schreef Wuwwa het volgende:
Ben een half jaar geleden mijn FB accountje offline gehaald, en kan het iedereen aanraden. Met je echte vrienden houd je toch nog wel contact, de rest zou je niet moeten interesseren.
Niet zo goed voor je taalgevoel gebleken. Maar ik voel je. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175670063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Komt omdat meer dan 80% niet eens logisch na kan denken :') Al die huilies die depressief worden als de kerel die 8 jaar geleden naast hun zat bij geschiedenis een foto post van hem met een lekkere chick in Griekenland :')! Helaas zijn dat er veel te veel, maar serieus, hoe dom kan iemand zijn...
Breek me de bek niet open. Ik heb ze ook in mijn omgeving...

Dat dat soort lui die zoiets erop zetten (bijvoorbeeld) diezelfde ochtend hun auto he-le-maal in de prak hebben gereden en nu heel het spaargeld erdoor moeten jassen, dat zet niemand op Facebook. Alleen de leuke dingen maar niet iedereen snapt dat of wil dat in zien.

Of dat de chick hem gedumpt heeft na de vakantie.. achja.
pi_175670133
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open. Ik heb ze ook in mijn omgeving...

Dat dat soort lui die zoiets erop zetten (bijvoorbeeld) diezelfde ochtend hun auto he-le-maal in de prak hebben gereden en nu heel het spaargeld erdoor moeten jassen, dat zet niemand op Facebook. Alleen de leuke dingen maar niet iedereen snapt dat of wil dat in zien.

Of dat de chick hem gedumpt heeft na de vakantie.. achja.
Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven... Kijk de weldenkende mens prikt daar wel doorheen, maar genoeg die dat niet doen en daadwerkelijk geloven dat elke succesvolle vlogger op youtube een topleven heeft (met de paar ingecalculeerde dalen).
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:34:56 #49
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175670162
De samenleving is ziek joh. Gegevens online gooien als ze hebben hardgelopen of een verse groene smoothie maken. :')

Of als ze een dag als vrijwilliger werken of een pappadag hebben. "Ik ben vandaag gaan fietsen naar het werk." Alles voor de respons en aandacht van anderen. :')

Nog meer van die onzinwoorden: duurzaam en eerlijk.

Ik heb steeds meer heimwee naar de jaren '80. Toen belletje-trek nog stoer was. En je als Marokkaan nog een aai over je bol kreeg vanwege de schattige krullen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:37:01 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175670202
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je aids aan je handen? Google even lekker zelf als je er niet van overtuigd bent.
Jij komt met een claim. Wie eist, bewijst. Ik heb even snel gegoogeld maar kwam niet verder dan een slecht onderzoekje van metro of onderzoeken van de arbo die concluderen dat de flexibilisering van de arbeidsmarkt voor veel extra stress zorgt. Waar vind ik die peer reviewed onderzoeken van jou die sociale media als grootste factor zien?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175670437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven...
Ik heb vanmorgen mijn teen gestoten aan de rand van den deur.
pi_175670452
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen mijn teen gestoten aan de rand van den deur.
Wauw, ik onlangs ook nog aan m'n bed, i feel so connected right now!
pi_175670491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wauw, ik onlangs ook nog aan m'n bed, i feel so connected right now!
Niet zo zeuren over het gebrek aan negatieven dus.

En er zijn vast ook wel andere mensen die zich computerpiraatje voelen toch? Kun je lekker op fok mee praten of in een facebook groep.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:53:58 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175670558
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
pi_175670586
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet zo zeuren over het gebrek aan negatieven dus.

En er zijn vast ook wel andere mensen die zich computerpiraatje voelen toch? Kun je lekker op fok mee praten of in een facebook groep.
Jammer dat je hier nog steeds negatieven tegenkomt echter... Gebanned op facebook dan wellicht denk ik
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:58:12 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175670646
Gelukkig is mijn leven veel te druk en leuk om tijd te verdoen aan Facebook :D

Voor werkontwijkend gedrag hebben we FOK!
pi_175670697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:33 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja exact! Maar daar is een belangrijk deel van internet op gebaseerd, iedereen deelt hun positieve ervaringen, maar niemand ziet de negatieven... Kijk de weldenkende mens prikt daar wel doorheen, maar genoeg die dat niet doen en daadwerkelijk geloven dat elke succesvolle vlogger op youtube een topleven heeft (met de paar ingecalculeerde dalen).
Het kweekt wel een laag van afgunst en jaloezie (al dan niet onterecht) naar anderen, gebaseerd op aannames. In de basis is dat niet iets wat als positief kan worden gezien. En het brengt mensen nou niet dichter bij elkaar op die manier. Het is bijna meer anti-social. Veel dingen die op Facebook geroepen worden zullen door het overgrote deel van de bevolking nooit zo 1 op 1 tegen een ander worden gezegd. Maar op Facebook doen mensen dat wel en juist daar wordt alles opgeslagen voor jaren.

En dat het zorgt voor rare situaties is ook nog zoiets. Hoe kun je nu een bericht over een overledene liken? Veel dingen op Facebook gaan compleet tegen normale menselijke interactie in.
pi_175670714
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik onderzoek je vrijdag wel even. ;)
Lijkt me kinky :@
U MAD?
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:01:14 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175670735
Wat een vreselijk idee, als het nog even doorgaat hebben ze in Mongolië ook allemaal FB. En verder ook in alle uithoeken van deze wereldbol.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:02:52 #60
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175670783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
Je moet lekker zelf weten hoe je zoiets toepast binnen je leven. Niemand verplicht je om er wat mee te doen. Zie jij er nut in, prima. Zie jij er geen nut in, ook prima. Waarom maak je je er zo druk om?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:03:39 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175670804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
De massaliteit maakt het interessant, de mogelijkheden tot digitaal stalken of om te pochen. Een laagdrempelige manier om 'contact' te houden en het gebruikersgemak. Na de vakantie donder je gewoon een 10 tal kliekjes erop en is het klaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:26 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175670847
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:03 schreef jogy het volgende:

[..]

De massaliteit maakt het interessant, de mogelijkheden tot digitaal stalken of om te pochen. Een laagdrempelige manier om 'contact' te houden en het gebruikersgemak.
Dit snap ik. Eén site voor diverse manieren van contact houden.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:47 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175670854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je moet lekker zelf weten hoe je zoiets toepast binnen je leven. Niemand verplicht je om er wat mee te doen. Zie jij er nut in, prima. Zie jij er geen nut in, ook prima. Waarom maak je je er zo druk om?
Zie OP.
pi_175670868
Niks aan dat Facebook, heb het ook niet meer. :+
pi_175670871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig is mijn leven veel te druk en leuk om tijd te verdoen aan Facebook :D

Voor werkontwijkend gedrag hebben we FOK!
Zo slecht dit..
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:07:00 #66
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175670879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zie OP.
Dus omdat die man een mening heeft loop jij je hier op te winden over mensen die facebook gebruiken?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175670896
Facebook gaat alleen maar om het nog groenere gras bij de buren, ik gebruik het daarom ook maar heel sporadisch en heb eigenlijk nooit zin om er doorheen te scrollen. Wel post ik zo nu en dan mijn groene gras of feliciteerd even iemand, thats it.

Hij heeft een punt.
pi_175670914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat een vreselijk idee, als het nog even doorgaat hebben ze in Mongolië ook allemaal FB. En verder ook in alle uithoeken van deze wereldbol.
In Mongolie wonen niet zoveel mensen en ik ken een Mongool met facebook.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:08:32 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175670918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus omdat die man een mening heeft loop jij je hier op te winden over mensen die facebook gebruiken?
Volgens mij heb jij er zelf een probleem mee dat ik dit topic gestart ben. Viel me al eerder op.
pi_175670928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:07 schreef Apekoek het volgende:
Facebook gaat alleen maar om het nog groenere gras bij de buren, ik gebruik het daarom ook maar heel sporadisch en heb eigenlijk nooit zin om er doorheen te scrollen. Wel post ik zo nu en dan mijn groene gras of feliciteerd even iemand, thats it.

Hij heeft een punt.
Het groenere gras bij jezelf bedoel je.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:12:48 #71
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175671071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij er zelf een probleem mee dat ik dit topic gestart ben. Viel me al eerder op.
Jij loopt hier kleingeestige aanmerkingen te maken en uit je reacties blijkt dat het je allemaal nogal hoog zit dat sommige mensen wat op facebook zetten. Voor iemand die zogenaamd niks om sociale media geeft, zit het allemaal nogal diep.

En dat ook alleen maar omdat één of andere nobody een mening heeft. Heb je zelf geen inbreng in zo'n omvangrijk onderwerp? Je dropt een bommetje en voegt verder weinig toe anders dan vragen te stellen wat nou de aantrekkingskracht is van facebook. Dat kan je zelf toch ook gewoon opzoeken?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:13:20 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175671091
Gezond verstand mist bij 90% van de FB gebruikers, een goede representatie van de maatschappij... Zie er weinig mis mee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:16:08 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175671177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij loopt hier kleingeestige aanmerkingen te maken en uit je reacties blijkt dat het je allemaal nogal hoog zit dat sommige mensen wat op facebook zetten. Voor iemand die zogenaamd niks om sociale media geeft, zit het allemaal nogal diep.
Het is een maatschappelijk probleem, daar wind ik me per definitie over op.
quote:
En dat ook alleen maar omdat één of andere nobody een mening heeft. Heb je zelf geen inbreng in zo'n omvangrijk onderwerp?
Nou, ik heb me al een paar keer afgevraagd hier of dat wel mag, zo'n bedrijf van zo'n omvang en impact waar geen controle op is. Krijg geen respons.
quote:
Je dropt een bommetje en voegt verder weinig toe anders dan vragen te stellen wat nou de aantrekkingskracht is van facebook. Dat kan je zelf toch ook gewoon opzoeken?
Nou nee, want ik heb het niet.
pi_175671225
Zijn online fora ook social media?

Hier kan toch ook "fake news" verspreid worden?

In dat geval zijn al die fokkers die het eens zijn ook vrij hypocriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door kies.een.gebruikersnaam12 op 12-12-2017 15:28:37 ]
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:18:58 #75
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175671277
Ik heb social media nooit begrepen, het is niet sociaal.. het is asociaal en je creëert er echt rare mensen mee met een geveinsde meeleven.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175671303
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het groenere gras bij jezelf bedoel je.
Dat is exact wat ik bedoel, maar doe dat dan ook sporadisch om familie en vrienden in te lichten over iets heugelijks.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:20:21 #77
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175671330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is een maatschappelijk probleem, daar wind ik me per definitie over op.

[..]

Nou, ik heb me al een paar keer afgevraagd hier of dat wel mag, zo'n bedrijf van zo'n omvang en impact waar geen controle op is. Krijg geen respons.

[..]

Nou nee, want ik heb het niet.
Of wat wel mag? Wat voor controle? Door wie dan? Concretiseer zo'n vraag eens.

En wat heb je niet?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175671441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.

Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.

Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:23:59 #79
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175671448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Of wat wel mag? Wat voor controle? Door wie dan? Concretiseer zo'n vraag eens.
Of je met één zo'n bedrijf als FB zoveel macht mag hebben? Is er toezicht op? 1 Miljard gebruikers toch?
quote:
En wat heb je niet?
FB
pi_175671519
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:19 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik bedoel, maar doe dat dan ook sporadisch om familie en vrienden in te lichten over iets heugelijks.
Aha.. meer iets sociaals dat gebonden is aan betuttelende regels.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:27:40 #81
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175671533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:17 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Zijn online fora ook social media?

Hier kan toch ook "fake news" verspreid worden?

In dacht geval zijn al die fokkers die het eens zijn ook vrij hypocriet.
Ja. In Facebookgroepen discussieer je ook over bepaalde onderwerpen met mensen met dezelfde hobby/interesse. Weinig verschil met een forum. :Y)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175671569
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Jammer dat je hier nog steeds negatieven tegenkomt echter... Gebanned op facebook dan wellicht denk ik
Negativiteit genereert een geweldige empathie onder t volk. Check alleen al de topics over vluchtelingen hier. Iedereen steekt een hand uit.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:29:31 #83
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175671571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Of je met één zo'n bedrijf als FB zoveel macht mag hebben? Is er toezicht op? 1 Miljard gebruikers toch?

[..]

FB
Zo'n bedrijf heeft gewoon veel invloed, wat wil je daar aan doen dan? Of zoiets 'mag' is helemaal geen relevante vraag. Wat moet toezicht doen dan en waarop moet toezicht komen? Ze hebben gewoon een website waarop je je gegevens neerzet op vrijwillige basis. Wat wil je precies veranderen daaraan? Als je dat niet wil doe je het toch niet..

En facebook heb je niet, ja dus? Ondanks dat je geen facebook hebt kan je toch wel opzoeken wat de aantrekkingskracht ervan is. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan namelijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175671582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze lijken wel één grote octopus die met al hun tengels overal aan blijven plakken om je binnen te hengelen danwel houden. En inderdaad, laat je ergens iets achter, ben je de sjaak.

Wat is de aantrekkingskracht van FB? Wat heeft het wat andere sites niet hebben? Ik snap het vooralsnog niet.
Even hier op terug komen. Wat facebook nu heeft is denk ik vooral sociale druk. Heb je geen account dan mis je van alles (zelfs van familie) zo wist ik van 1 familielid b.v. niet dat ze zwanger was, laat staan al bevallen "dat heeft op Facebook gestaan" was de reactie van een ander familielid. Ja fijn, ik heb geen account meer. Niet dat het verder heel veel uitmaakt zo dicht is het geen familie. Je merkt wel dat je van alles mist, soms kleine dingen soms zoiets. Nu ben ik niet iemand die zich daar erg aan stoort verder, maar dat valt op. Sommigen delen dus alles via Facebook en zoeken niet meer op een andere manier contact. Wil je dus perse "in de loop" blijven, dan heb je een account nodig, vrees ik.

Op de manier houdt het zichzelf in stand.
pi_175671586
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Negativiteit genereert een geweldige empathie onder t volk. Check alleen al de topics over vluchtelingen hier. Iedereen steekt een hand uit.
'vluchtelingen'
pi_175671597
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:27 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja. In Facebookgroepen discussieer je ook over bepaalde onderwerpen met mensen met dezelfde hobby/interesse. Weinig verschil met een forum. :Y)
De eigenaar van Facebook heeft alleen iets meer krullen dan de eigenaar van Fok.
pi_175671617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

'vluchtelingen'
Ja, laten we t eerst eens over jouw moeilijke leven hebben.
pi_175671638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.

Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.

Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
Dit is wel een mooie samenvatting ja, met een goede eind conclusie.
pi_175671639
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, laten we t eerst eens over jouw moeilijke leven hebben.
Appels met peren...
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:33:23 #90
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175671646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef naiipajiiau het volgende:
Wil je dus perse "in de loop" blijven, dan heb je een account nodig, vrees ik.
Dat hoeft niet. Dan doe je het gewoon lekker op de goede oude manier van de jaren '90 of eerder. Waar die al die oudjes het immers altijd over hebben. Toen was immers alles veel beter. Hoefde je alleen maar wekelijks 100 familieleden te bellen of uit te nodigen om te vragen of er nog wat was gebeurd, maar dan had je wel echt contact natuurlijk.

:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:34:29 #91
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175671668
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:32 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dit is wel een mooie samenvatting ja, met een goede eind conclusie.
Nee, dit is gewoon precies iets wat bij jouw mening aansluit. Dat het een heel gekleurde samenvattende anekdote is, negeer je dan maar even. Het is precies wat jij wil horen namelijk.
Confirmation bias, of voorkeur voor bevestiging heet dat ook wel. https://www.ensie.nl/afra-de-berk/confirmation-bias
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:38:09 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175671736
Maar lui die depressief worden omdat anderen toffe dingen op Facebook posten.

Misschien moeten ze gewoon eens een leven gaan zoeken. :')
pi_175671746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Appels met peren...
Zover sta je er dus wel bij 'vluchtelingen' vandaan. Heb je t geld voor je nieuwe investering al bijelkaar kunnen slapen?
pi_175671794
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zover sta je er dus wel bij 'vluchtelingen' vandaan. Heb je t geld voor je nieuwe investering al bijelkaar kunnen slapen?
Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederland
pi_175671799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar lui die depressief worden omdat anderen toffe dingen op Facebook posten.

Misschien moeten ze gewoon eens een leven gaan zoeken. :')
Of in een rukkersvereniging samengaan. Men zet wel vaker groeperingen tegen de verveling op.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:42:00 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175671820
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Of in een rukkersvereniging samengaan. Men zet wel vaker groeperingen tegen de verveling op.
Desnoods

Maar kom achter die computer vandaan als je er niet hoeft te zitten
pi_175671838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Dan doe je het gewoon lekker op de goede oude manier van de jaren '90 of eerder. Waar die al die oudjes het immers altijd over hebben. Toen was immers alles veel beter. Hoefde je alleen maar wekelijks 100 familieleden te bellen of uit te nodigen om te vragen of er nog wat was gebeurd, maar dan had je wel echt contact natuurlijk.

:')
Nouja ze hebben een punt als ze dat zeggen dat kun je niet ontkennen. Mijn vader belde me dit weekend nog en aan zijn stem hoorde ik (ondanks de boodschap) dat het compleet foute boel was. Zoveel aan communicatie gaat verloren als je een boodschap typt. Intonatie, pauzes, stotteren, zuchten, algemene tone of voice is dan compleet weg. Met spraak is er weinig te verhullen.

Natuurlijk vraag je verder als je zoiets hoort in iemands stem. Doe je dat ook als er staat geschreven: "alles is okay"?
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:43:49 #98
3542 Gia
User under construction
pi_175671852
Het heeft maatschappelijke nadelen, maar zeker ook voordelen.

Kijk maar eens naar het programma "hunted" (maandagavond), dan zie je hoeveel hulp de politie heeft aan facebook.
Hetzelfde geldt voor uitkeringsinstanties voor het vinden van nabestaanden, bijvoorbeeld.

Verder is het voor alleenstaande ouderen een hulpmiddel voor sociale contacten, je raakt minder gauw in een sociaal isolement. Uiteraard is face to face contact beter, maar als je niet meer zo goed ter been bent, dan helpt een facebook wel. Of Whatsapp.
Mijn moeder wilde nooit wat weten van een computer en de 'www'. Ik heb geen 'www' en ik hoef ook geen 'www'. Tot mijn vader stierf, nu 2,5 jaar geleden.
Ze heeft een tablet waarmee ze de hele familie de hele dag kan bereiken.
En owee als facebook het een keer niet doet, of nog erger whatsapp!!

Het hele social media gedoe was niet te voorkomen en is nu niet meer weg te denken.

Als ouders van nu erover nadenken dat kinderen 'vroeger' van huis gingen spelen, zonder dat moeder wist waar, met wie en zonder dat het kind te bereiken was, dat kunnen ze zich niet voorstellen! Wat er niet allemaal kan gebeuren.
Mijn vader kon heel goed fluiten en had een ver bereik. Als we dat hoorden, gingen we braaf naar huis.

En tja, wat moeten kids anders, tegenwoordig? Stoepranden kan niet, te druk overal. Landjepik mag niet meer, heb je een mes bij nodig. Huttenbouwen is tegenwoordig vandalisme, evenals een bal van het dak van een gebouw halen.
pi_175671854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederland
Oh leuk, ga je naar Eritrea en Somalie om daar verslag te doen? Of ga je liever gamen en bij moeders een kop thee drinken ?
pi_175671871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, dit is gewoon precies iets wat bij jouw mening aansluit.
Dat is inderdaad MIJN mening dat heb jij weer eens even mooi samengevat, Taco.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:45:30 #101
3542 Gia
User under construction
pi_175671885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar lui die depressief worden omdat anderen toffe dingen op Facebook posten.

Misschien moeten ze gewoon eens een leven gaan zoeken. :')
Oh ja, dat gedoe!
Of zich druk maken omdat je iemand niet gefeliciteerd hebt met zijn/haar verjaardag.
Ook familieruzies via facebook uitvechten, om zoveel mogelijk steun te krijgen voor jouw kant van het verhaal, echt misselijkmakend.
pi_175671891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het grappige is dat je zelf in een hoek zit. Natuurlijk kan je dit zelf niet inzien. Maar welke oorlog is er dan in Somalië? Eritrea? Maar goed, je hebt een soort van punt, ik ben hard voor dit soort 'vluchtelingen' ja. Je kan niet iedereen opvangen in Nederland
Uiteraard gaat het op FOK ook in een Facebook topic over standpunten mbt vluchtelingen.
wooblabalurg
pi_175671914
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Oh leuk, ga je naar Eritrea en Somalie om daar verslag te doen? Of ga je liever gamen en bij moeders een kop thee drinken ?
Dit typ je hopelijk vanaf een afgedankte laptop in een vluchtelingenkamp in Somalië?
Natuurlijk niet, dat weet ik ook wel. Ik hoef geen klaplopers uit Somalië in mijn land nee. Ik geef gewoon eerlijk toe dat het me totaal geen ene ruk scheelt dat ze daar verhongeren. Dat wil nog niet zeggen dat ze recht hebben om hier te verblijven... Er is geen oorlog daar, er zijn teveel mensen daar. Maar als je daar oplossingen voor voorstelt dan is dat opeens onmenselijk! Nee we moeten ze hierheen halen, totdat het hier net zo'n klote plaats is als daar!
pi_175671954
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Uiteraard gaat het op FOK ook in een Facebook topic over standpunten mbt vluchtelingen.
Het lijkt wel een afspiegeling van facebook! Maar ik zou me inderdaad minder snel mee moeten laten slepen
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:50:39 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175671987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh ja, dat gedoe!
Of zich druk maken omdat je iemand niet gefeliciteerd hebt met zijn/haar verjaardag.
Ook familieruzies via facebook uitvechten, om zoveel mogelijk steun te krijgen voor jouw kant van het verhaal, echt misselijkmakend.
Te triest inderdaad.

Ik zit vooral op Facebook vanwege enkele clubjes waar ik lid van ben. Zo mis ik geen uitnodigingen, tips voor events en kunnen de leden me makkelijk aanspreken.

Maar het moet uiteindelijk vooral een communicatiemiddel zijn en geen levensinvulling. Nou is FOK! ook wel een belangrijke redden dat ik weinig met Facebook doe. Als ik aan werkontwijkend gedrag wil doen, in de trein zit of gewoon te lui ben om wat anders te doen, denk ik nooit aan Facebook.
pi_175672118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh ja, dat gedoe!
Of zich druk maken omdat je iemand niet gefeliciteerd hebt met zijn/haar verjaardag.
Als je goede vrienden en familie hebt is dat wel een punt in het algemeen, altijd al zo geweest. Mn opa wachte vroeger al om 6 uur bij de telefoon. Maar als je slechts een kennis bent zal niemand er ene ruk om geven dat jij niet gebeld hebt of een bericht hebt geplaatst. Ja misschien als je 6 vrienden op Facebook hebt en je thuis de hele dag huilend gaat lopen F5en.

quote:
Ook familieruzies via facebook uitvechten, om zoveel mogelijk steun te krijgen voor jouw kant van het verhaal, echt misselijkmakend.
Lijkt me marginaal. Als mensen ruzie hebben blokkeren ze elkaar vaak. Ik heb sinds 2007 nog nooit openbare familieruzies gezien.

Ik stel me zo voor dat jij nu zo op je kamer zit, geen fuck te doen hebt en je lekker gaat lopen fantaseren over wat er mogelijk allemaal op Facebook zou kunnen plaatsvinden. :)
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:01:56 #107
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_175672233
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:42 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Nouja ze hebben een punt als ze dat zeggen dat kun je niet ontkennen. Mijn vader belde me dit weekend nog en aan zijn stem hoorde ik (ondanks de boodschap) dat het compleet foute boel was. Zoveel aan communicatie gaat verloren als je een boodschap typt. Intonatie, pauzes, stotteren, zuchten, algemene tone of voice is dan compleet weg. Met spraak is er weinig te verhullen.

Natuurlijk vraag je verder als je zoiets hoort in iemands stem. Doe je dat ook als er staat geschreven: "alles is okay"?
Ja want voor echt belangrijke zaken of een goed gesprek bel je tegenwoordig je dochter of ouders niet meer, maar update je je status. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_175672330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit typ je hopelijk vanaf een afgedankte laptop in een vluchtelingenkamp in Somalië?
Natuurlijk niet, dat weet ik ook wel. Ik hoef geen klaplopers uit Somalië in mijn land nee. Ik geef gewoon eerlijk toe dat het me totaal geen ene ruk scheelt dat ze daar verhongeren.
Dat doe jij gewoon ff. :)

Net als dat jij net zo goed je eigen moeder nog zou laten verhongeren omdat jij belangrijkere zaken aan je hoofd hebt zoals Feestboek en al het andere zakken lucht waar je als koene ridder tegen ten strijde trekt.

quote:
Dat wil nog niet zeggen dat ze recht hebben om hier te verblijven... Er is geen oorlog daar, er zijn teveel mensen daar. Maar als je daar oplossingen voor voorstelt dan is dat opeens onmenselijk! Nee we moeten ze hierheen halen, totdat het hier net zo'n klote plaats is als daar!
Precies, don't fuck met de comfortzone van jou als zachtgekookt eitje.
pi_175672464
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat doe jij gewoon ff. :)

Net als dat jij net zo goed je eigen moeder nog zou laten verhongeren omdat jij belangrijkere zaken aan je hoofd hebt zoals Feestboek en al het andere zakken lucht waar je als koene ridder tegen ten strijde trekt.

[..]

Precies, don't fuck met de comfortzone van jou als zachtgekookt eitje.
Wiejo jij bent echt helderziend ofzo, beter start je een psychologische praktijk op!! Jij doorgrondt ze zo makkelijk joh!! :')!

Boehoe meneer ontmoet iemand die het niet eens is met zijn disney perceptie van de werkelijkheid. Snel allemaal aantijgingen over z'n moeder roepen!
pi_175672536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.

Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.

Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
_O_
pi_175672581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wiejo jij bent echt helderziend ofzo, beter start je een psychologische praktijk op!! Jij doorgrondt ze zo makkelijk joh!! :')!

Boehoe meneer ontmoet iemand die het niet eens is met zijn disney perceptie van de werkelijkheid. Snel allemaal aantijgingen over z'n moeder roepen!
Voor iemand wiens doel in het leven was om 's nachts op een dood forum te gaan lopen spammen heb je blijkbaar eens overdag je bed verlaten. Vertel eens wat jij over de wereld geleerd hebt via de TV Sjaak.
pi_175672624
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor iemand wiens doel in het leven was om 's nachts op een dood forum te gaan lopen spammen heb je blijkbaar eens overdag je bed verlaten. Vertel eens wat jij over de wereld geleerd hebt via de TV Sjaak.
"meneer hapt niet, snel nog meer onzin over hem het internet opwerpen!" Niet alleen zijn je aantijgingen abject en infaam, ook weet ik niet eens wat TV Sjaak is. Helaas.
pi_175672644
Volledig gelijk, maar er zal niets aan veranderen.

Het volk is al verslaafd en er is geen alternatieve drug. Dus dat wordt wachten tot na de volgende wereldoorlog.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175672698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

"meneer hapt niet, snel nog meer onzin over hem het internet opwerpen!" Niet alleen zijn je aantijgingen abject en infaam, ook weet ik niet eens wat TV Sjaak is. Helaas.
Je hapt als een dolle.

Maar je bent inmiddels wel van je verslaving af begrijp ik.
pi_175672711
'Uitgerekend' :') Alsof het uitzonderlijk is dat mensen, wanneer ze er zelf niks meer mee te maken hebben, opeens wel kritisch kunnen kijken naar waar ze voorheen aan bijdraagden en van profiteerden. Wat meneer de miljardar en durfkapitalist ervan vindt, zegt mij dus helemaal niks. Het was interessant geweest toen hij er nog werkte.
pi_175672729
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je hapt als een dolle.

Maar je bent inmiddels wel van je verslaving af begrijp ik.
Op facebook zit ik niet meer nee, op aanraden van jou
pi_175672746
Verder, geinig volkje, de Fokkers.

Stelletje crackjobs die anderen waarschuwen dat ze niet aan de coke moeten beginnen.
pi_175672987
Facebook als evenementenplanner. Niets meer dan dat. Werkt heerlijk.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:45:39 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175673087
Wel eens met deze man. Sommige mensen leven in een mobiele telefoon, en overal Facebook. Geen oog meer voor de werkelijke wereld en een medemensen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 16:46:00 #120
186611 Haags
pi_175673092
overdreven gedoe
Zonder wrijving geen glans
pi_175673250
Juist fijn dat het gros van de mensen in hun faceboek/telefoon leeft, dan blijft er meer echte wereld voor mij en mijn zielsverwanten over.
Radio Espantoso
pi_175673430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:45 schreef LXIV het volgende:
Wel eens met deze man. Sommige mensen leven in een mobiele telefoon, en overal Facebook. Geen oog meer voor de werkelijke wereld en een medemensen
Jij Fokt vanaf je telefoon of pc, wat is daar zoveel beter aan?

En verder kan ik me de tijd niet herinneren dat men in een kring in de bus ging zitten met medepassagiers. Men probeert elkaar al sinds mensenheugenis te negeren. Ik wil het niet in het bizarre doortrekken.. maar hele landen zijn verscheurt door familiedramas aan de top, vroeger zoog het ook al.
pi_175673510
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:51 schreef Peligrosso het volgende:
Juist fijn dat het gros van de mensen in hun faceboek/telefoon leeft, dan blijft er meer echte wereld voor mij en mijn zielsverwanten over.
*sent from my iFöhn

als dat zo was, zat je hier niet
want jij batst dit ook niet in een kleitablet

fuck this shit
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:06:35 #124
3542 Gia
User under construction
pi_175673619
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Maar het moet uiteindelijk vooral een communicatiemiddel zijn en geen levensinvulling. Nou is FOK! ook wel een belangrijke redden dat ik weinig met Facebook doe. Als ik aan werkontwijkend gedrag wil doen, in de trein zit of gewoon te lui ben om wat anders te doen, denk ik nooit aan Facebook.
Ik vind persoonlijk facebook ook wel een goed bewaarmedium. Foto's van de verbouwing kan ik er nog allemaal op terugvinden. Ik plaats ook weleens leuke dingen die ik zo tegenkom en dan alleen zichtbaar voor mezelf.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:56 schreef Beathoven het volgende:

Als je goede vrienden en familie hebt is dat wel een punt in het algemeen, altijd al zo geweest.
Directe familie vergeet ik niet makkelijk. Schoonfamilie wordt al wat lastiger en vrienden, ook goeie.....geen idee wanneer ze jarig zijn. Kom ik toevallig op facebook en zie ik dat iemand jarig is, of is geweest, dan feliciteer ik ze wel. Maar kom ik er een paar dagen niet op, dan kan ik het vergeten. Ben daar gewoon niet mee bezig.
quote:
Ik stel me zo voor dat jij nu zo op je kamer zit, geen fuck te doen hebt en je lekker gaat lopen fantaseren over wat er mogelijk allemaal op Facebook zou kunnen plaatsvinden. :)
Ik zit op mijn kamer?
Ik zit in de woonkamer, moet zo koken, omdat mijn gezin zo thuis komt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:07:35 #125
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175673649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zo'n bedrijf heeft gewoon veel invloed, wat wil je daar aan doen dan? Of zoiets 'mag' is helemaal geen relevante vraag. Wat moet toezicht doen dan en waarop moet toezicht komen? Ze hebben gewoon een website waarop je je gegevens neerzet op vrijwillige basis. Wat wil je precies veranderen daaraan? Als je dat niet wil doe je het toch niet..
Daar gaat de OP juist over, dat het riskant is zo'n giga FB. Qua invloed en macht. Dat kan misbruikt worden, dat snap jij toch ook nog wel? Zó het al niet -tig keer misbruikt is. Vind jij dat een fijn idee? Of denk je: 'als je het nie wilt gebruiken, waarom boeit het je dan?'.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:08:35 #126
3542 Gia
User under construction
pi_175673680
Och, er was een tijd dat Rock 'n roll des duivels was, toen de televisie, daarna de spelcomputer en de PC en nu social media.
We hebben met de voorgangers leren leven, gelukkig, dus dat zal met facebook ook wel gaan lukken.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:10:06 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175673721
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, laten we t eerst eens over jouw moeilijke leven hebben.
Werkelijk, in dit topic heb ik nog niet één relevant antwoord van jou gelezen.
pi_175673739
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

*sent from my iFöhn

als dat zo was, zat je hier niet
want jij batst dit ook niet in een kleitablet

fuck this shit
FOK! gebruik ik als aanvulling op mijn nieuwsvoorziening en om te lurken/ouwehoeren als ik niets te doen heb.
Op FOK! kom ik ook in aanraking met mensen en meningen van buiten mijn bubble, daar leer ik van.

Ik heb geen smartphone/twitter/feestboek enz. Nooit gehad.
Radio Espantoso
pi_175673812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daar gaat de OP juist over, dat het riskant is zo'n giga FB. Qua invloed en macht. Dat kan misbruikt worden, dat snap jij toch ook nog wel? Zó het al niet -tig keer misbruikt is. Vind jij dat een fijn idee? Of denk je: 'als je het nie wilt gebruiken, waarom boeit het je dan?'.
Facebook heeft geen macht, alleen invloed. Verder zijn monopolies niet verboden.
pi_175673889
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:10 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

FOK! gebruik ik als aanvulling op mijn nieuwsvoorziening en om te lurken/ouwehoeren als ik niets te doen heb.
Op FOK! kom ik ook in aanraking met mensen en meningen van buiten mijn bubble, daar leer ik van.

Ik heb geen smartphone/twitter/feestboek enz. Nooit gehad.
Je doet dit vanachter een computer die ooit niet als afstompmiddel werd bestempelt door TV kijkend Nederland, die op zijn beurt weer niet werd bekritiseerd door radio luisterend Nederland.

Ik zie een generatiekloof hier.

quote:
13s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Werkelijk, in dit topic heb ik nog niet één relevant antwoord van jou gelezen.
M.a.w.

Het is weer eens van een ander niveau dan je jaarlijkse bijeenkomst met wetenschappers.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:20:15 #131
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175673956
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:17 schreef Beathoven het volgende:

M.a.w.

Het is weer eens van een ander niveau dan je jaarlijkse bijeenkomst met wetenschappers.
Je zit te flauwekullen steeds.
pi_175674027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je zit te flauwekullen steeds.
terwijl jij allemaal citaten uit papers loopt te posten lees ik je ondertitel.
pi_175674113
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je doet dit vanachter een computer die ooit niet als afstompmiddel werd bestempelt door TV kijkend Nederland, die op zijn beurt weer niet werd bekritiseerd door radio luisterend Nederland.

Ik zie een generatiekloof hier.

[..]

TV heeft natuurlijk ook wel echt invloed gehad op ons sociale leven. Is niet per definitie slecht, maar heeft invloed.

Ik ben 42, veruit de meeste van mijn leeftijdsgenoten (en oudere generaties) doen wel mee met al die sociale media dingen dus het is niet een generatiekloof denk ik.
Voor mij persoonlijk gewoon een keuze.
Radio Espantoso
pi_175674222
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daar gaat de OP juist over, dat het riskant is zo'n giga FB. Qua invloed en macht. Dat kan misbruikt worden, dat snap jij toch ook nog wel? Zó het al niet -tig keer misbruikt is. Vind jij dat een fijn idee? Of denk je: 'als je het nie wilt gebruiken, waarom boeit het je dan?'.
Persoonlijk gebruik ik het meer in de zin van "Je gebruikt het, maar houdt de macht en positie van het bedrijf in je achterhoofd.". Al die voorgestelde berichten e.d. daar, welke berichten je wel of niet te zien krijgt... Iedereen die zich daar niet van bewust is, vind ik nogal een wereldvreemd persoon.

Verder is het leuk als je je verveelt, waar ik het ook voor gebruik.
pi_175674323
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:10 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

FOK! gebruik ik als aanvulling op mijn nieuwsvoorziening en om te lurken/ouwehoeren als ik niets te doen heb.
Op FOK! kom ik ook in aanraking met mensen en meningen van buiten mijn bubble, daar leer ik van.

Ik heb geen smartphone/twitter/feestboek enz. Nooit gehad.
Dan ben je dus iets selectiever binnen het kader van technologie en social media die je gebruikt, want ik wil dit Forum best in een 'ander' social media hokje proberen te drukken maar zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen de discussies hier en op FB. Sterker nog, op Facebook ben je niet anoniem en door de ogen van degenen die roepen dat we afstompen veel socialer "aanwezig" dan een kluizenaar achter een schuilnaam.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:26 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

TV heeft natuurlijk ook wel echt invloed gehad op ons sociale leven. Is niet per definitie slecht, maar heeft invloed.

Ik ben 42, veruit de meeste van mijn leeftijdsgenoten (en oudere generaties) doen wel mee met al die sociale media dingen dus het is niet een generatiekloof denk ik.
Voor mij persoonlijk gewoon een keuze.
Maar 't is wel een beetje als die paar Nederlanders die uit principe niet aan de kabel wilden of nooit een telefoon / TV of iets anders aangeschaft hebben of daar weer vanaf gestapt zijn. Mooi dat 't kan en zolang je het levensgeluk niet op een schaal gaat zetten, waarna het eigen geluk er uiteraard altijd beter uitkomt is er ook weinig aan de hand.
pi_175674355
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zo'n bedrijf heeft gewoon veel invloed, wat wil je daar aan doen dan? Of zoiets 'mag' is helemaal geen relevante vraag. Wat moet toezicht doen dan en waarop moet toezicht komen? Ze hebben gewoon een website waarop je je gegevens neerzet op vrijwillige basis. Wat wil je precies veranderen daaraan? Als je dat niet wil doe je het toch niet..
Zo werkt facebook niet. Ze verzamelen gegevens over iedereen, of ze nou akkoord zijn gegaan met dat bookwerk aan algemene voorwaarden of niet. Legaal of illegaal.

Dus je bent niet alleen een idioot met een zucht naar zelfbevestiging als je op FB zit, je bent ook nog eens asociaal omdat je ze helpt informatie te verzamelen over mensen die nooit wat met FB te maken hebben gehad. En dan gebruikt onze overheid ook nog eens FB om met de burger te communiceren, dat moet natuurlijk meteen stoppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175674453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan ben je dus iets selectiever binnen het kader van technologie en social media die je gebruikt, want ik wil dit Forum best in een 'ander' social media hokje proberen te drukken maar zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen de discussies hier en op FB. Sterker nog, op Facebook ben je niet anoniem en door de ogen van degenen die roepen dat we afstompen veel socialer "aanwezig" dan als kluizenaar achter een schuilnaam.

[..]

Maar 't is wel een beetje als die paar Nederlanders die uit principe niet aan de kabel wilden of nooit een telefoon / TV of iets anders aangeschaft hebben of daar weer vanaf gestapt zijn. Mooi dat 't kan en zolang je het levensgeluk niet op een schaal gaat zetten, waarna het eigen geluk er uiteraard altijd beter uitkomt is er ook weinig aan de hand.
Sociale media zijn toch wel een tikje anders hoor.

Bij sociale media maak je van je persoonlijke informatie een product en geeft die aan een bedrijf om mee te handelen. In ruil ervoor krijg je een gratis communicatiemiddel, plek om je foto's op te slaan, nieuwsbron, spelletjesplatform etc.

Bij tv's en telefoons betaal je een bedrijf voor het product.

Sociale media zijn als meedoen aan zo'n reality programma. Je krijgt een geweldige villa tot je beschikking, er zit een bar in, je mag toffe feesten houden, je hebt een zwembad, er is zon etc. Het enige dat je ervoor terug moet doen is je laten filmen en het laten uitzenden. Dan maak jij dus geen gebruik van hun product, jij bent het product dat zij aanbieden.

[ Bericht 10% gewijzigd door AnanYaw op 12-12-2017 17:50:21 ]
pi_175674474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo werkt facebook niet. Ze verzamelen gegevens over iedereen, of ze nou akkoord zijn gegaan met dat bookwerk aan algemene voorwaarden of niet. Legaal of illegaal.

Dus je bent niet alleen een idioot met een zucht naar zelfbevestiging als je op FB zit, je bent ook nog eens asociaal omdat je ze helpt informatie te verzamelen over mensen die nooit wat met FB te maken hebben gehad. En dan gebruikt onze overheid ook nog eens FB om met de burger te communiceren, dat moet natuurlijk meteen stoppen.
De overheid communiceert ook via kranten, radio en TV, heb je daar al een punt van gemaakt?
pi_175674589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:06 schreef Gia het volgende:

Directe familie vergeet ik niet makkelijk. Schoonfamilie wordt al wat lastiger en vrienden, ook goeie.....geen idee wanneer ze jarig zijn. Kom ik toevallig op facebook en zie ik dat iemand jarig is, of is geweest, dan feliciteer ik ze wel. Maar kom ik er een paar dagen niet op, dan kan ik het vergeten. Ben daar gewoon niet mee bezig.

Dat debiele en betekenisloze gefeliciteer op Facebook. :')
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:54:18 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175674696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij Fokt vanaf je telefoon of pc, wat is daar zoveel beter aan?

En verder kan ik me de tijd niet herinneren dat men in een kring in de bus ging zitten met medepassagiers. Men probeert elkaar al sinds mensenheugenis te negeren. Ik wil het niet in het bizarre doortrekken.. maar hele landen zijn verscheurt door familiedramas aan de top, vroeger zoog het ook al.
Het is niet zo dat FB / internet per definitie slecht zijn. Het is wel niet goed dat mensen hele dagen niks anders meer doen, en geen oog hebben voor de mensen die IRL om hun heen lopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175674761
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Sociale media zijn toch wel een tikje anders hoor.

Bij sociale media maak je van je persoonlijke informatie een product en geeft die aan een bedrijf om mee te handelen. In ruil ervoor krijg je een gratis communicatiemiddel, plek om je foto's op te slaan, nieuwsbron, spelletjesplatform etc.
Een ieder die een website beheert mag in principe zijn eigen woonkamer inrichten en gasten uitnodigen, ook al zijn dat vertegenwoordigers van Coca Cola.

Verder, als men de geschiedenis van Facebook een beetje kent weet men ook dat het daar niet voor opgezet is maar er zijn inderdaad commerciële partijen op de bandwagon gesprongen die daar wel belang in hebben om zo iets gestroomlijnder te adverteren, gewoon narrowcasting.

Maar geen van deze bedrijven die ook echt specifiek jou als individu als target heeft als in dat ze jou, als entiteit van vlees en bloed op de hielen zitten. Je leven nu is als je leven in de jaren '80. Je drinkt wat je wil drinken, je eet wat je wil eten en je schaft aan wat je wil aanschaffen. Die hele zooi aan afval flikkeren we lekker in de oceanen en dan beginnen we weer van voren af aan.

En je kunt met de hele handel net zo goed als halve kluizenaar gaan leven als zonder, ik zou me als consument van social media meer zorgen maken dat je slaapkamerfilmpje niet ergens door je ex op de betere online pornokanalen wordt geplaatst dan dat ze bij Coca Cola belang zouden hebben van een getagde foto.

De "naasten" kunnen imho een grotere bedreiging vormen dan de commerciële boeman. En als jij de overheid een pootje wil lichten is het niet verstandig om op social media te gaan zitten, maar dat geldt ook voor het gebruik van technologie in het algemeen. Alles wat voor de populariteit van social media een zogenaamde bedreiging vormde voor ons leven is ook met social media een bedreiging.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 12-12-2017 18:03:46 ]
pi_175674780
Ik kreeg ooit de volgende vraag van Facebook gepusht:

J0kkebr0k, we willen Facebook graag verbeteren

Geef aan of jet het eens of oneens met deze stelling: Facebook is goed voor de wereld.

- Zeer mee eens
- Mee eens
- Niet mee eens en niet mee oneens
- Mee oneens
- Zeer mee oneens

:')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2017 17:59:06 ]
pi_175675014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een ieder die een website beheert mag in principe zijn eigen woonkamer inrichten en gasten uitnodigen, ook al zijn dat vertegenwoordigers van Coca Cola.

Verder, als men de geschiedenis van Facebook een beetje kent weet men ook dat het daar niet voor opgezet is maar er zijn inderdaad commerciële partijen op de bandwagon gesprongen die daar wel belang in hebben om zo iets gestroomlijnder te adverteren, gewoon narrowcasting.

Maar geen van deze bedrijven die ook echt specifiek jou als individu als target heeft, je leven nu is als je leven in de jaren '80. Je drinkt wat je wil drinken, je eet wat je wil eten en je schaft aan wat je wil aanschaffen. En je kunt met de hele handel net zo goed als halve kluizenaar gaan leven als zonder, ik zou me als consument van social media meer zorgen maken dat je slaapkamerfilmpje niet ergens door je ex op de betere online pornokanalen wordt geplaatst dan dat ze bij Coca Cola belang zouden hebben van een getagde foto.

De "naasten" kunnen imho een grotere bedreiging vormen dan de commerciële boeman. En als jij de overheid een pootje wil lichten is het niet verstandig om op social media te gaan zitten, maar dat geldt ook voor het gebruik van technologie in het algemeen. Alles wat voor de populariteit van social media een zogenaamde bedreiging vormde voor ons leven is ook met social media een bedreiging.
Facebook was oorspronkelijk ook niet bedoeld om een wereldwijd gebruikte website of nieuwsbron nummer 1 te worden. Wat zij oorspronkelijk als doel hadden is irrelevant, het gaat om hoe het nu werkt.

Nergens zeg ik trouwens dat facebook slecht bezig is of zo. Feit blijft dat er een wezenlijk verschil is tussen geen product van een bedrijf willen zijn en het product van een bedrijf niet willen gebruiken. Op beide heb je evenveel recht, maar het is wel degelijk anders.

Ook is het minder raar dat een overheid voor haar correspondentie verwacht dat je gebruikmaakt van een type product, dan dat je je aanbiedt als product van een specifiek bedrijf. Nu is het bij mijn weten niet zo dat de overheid facebook gebruikt voor enige communicatie, die via andere wegen niet mogelijk is. Als dat uiteindelijk zou gebeuren zou dat heel raar zijn, maar het is niet ondenkbaar, in een tijd waarin multinationals langzaam belangrijkere actoren worden dan staten.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:14:14 #144
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175675107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.

Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.

Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
Maak deze man mod, admin, global admin en minister-president en geef hem 100 euro cash. Waterdicht!!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175675333
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maak deze man mod, admin, global admin en minister-president en geef hem 100 euro cash. Waterdicht!!

:{²
Dan fukt ie fok ook.
pi_175675496
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:09 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Facebook was oorspronkelijk ook niet bedoeld om een wereldwijd gebruikte website of nieuwsbron nummer 1 te worden. Wat zij oorspronkelijk als doel hadden is irrelevant, het gaat om hoe het nu werkt.

Nergens zeg ik trouwens dat facebook slecht bezig is of zo. Feit blijft dat er een wezenlijk verschil is tussen geen product van een bedrijf willen zijn en het product van een bedrijf niet willen gebruiken. Op beide heb je evenveel recht, maar het is wel degelijk anders.
Je kunt het ook omkeren en stellen dat facebook een online krant is waarin je gratis kunt adverteren als individu. Wat ook gewoon voor dat doeleinde gebruikt wordt. Jij bent daarin als gebruiker het medium en niet het product. Maar ik gok dat je er meerdere kleuren aan schijnwerpers op kan zetten.

quote:
Ook is het minder raar dat een overheid voor haar correspondentie verwacht dat je gebruikmaakt van een type product, dan dat je je aanbiedt als product van een specifiek bedrijf.
Concreet iets.

Vind je overheidscampagnes op Social media gericht aan Nederlanders in het buitenland die gewaarschuwd wordt dat ze hun paspoort niet moeten laten verlopen hinderlijk? Het is imho hinderlijker om (zogenaamd) te doen alsof je neus bloedt en dan op Schiphol een drama gaan lopen maken en de kranten proberen te halen.

quote:
Nu is het bij mijn weten niet zo dat de overheid facebook gebruikt voor enige communicatie, die via andere wegen niet mogelijk is.
Nederlanders in het buitenland zijn van zo'n beetje alle Nederlandse media afgestompt, op FB na.

quote:
Als dat uiteindelijk zou gebeuren zou dat heel raar zijn, maar het is niet ondenkbaar, in een tijd waarin multinationals langzaam belangrijkere actoren worden dan staten.
Mwa.. zie hierboven
pi_175675808
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt het ook omkeren en stellen dat facebook een online krant is waarin je gratis kunt adverteren als individu. Wat ook gewoon voor dat doeleinde gebruikt wordt. Jij bent daarin als gebruiker het medium en niet het product. Maar ik gok dat je er meerdere kleuren aan schijnwerpers op kan zetten.

[..]

Concreet iets.

Vind je overheidscampagnes op Social media gericht aan Nederlanders in het buitenland die gewaarschuwd wordt dat ze hun paspoort niet moeten laten verlopen hinderlijk? Het is imho hinderlijker om (zogenaamd) te doen alsof je neus bloedt en dan op Schiphol een drama gaan lopen maken en de kranten proberen te halen.

[..]

Nederlanders in het buitenland zijn van zo'n beetje alle Nederlandse media afgestompt, op FB na.

[..]

Mwa.. zie hierboven
Als facebookuser ben je nooit het medium. Het medium is facebook. Maar je hebt gelijk dat je facebook ook op die manier kunt gebruiken. Dat kan bijvoorbeeld heel nuttig zijn als artiest of politicus. Dat geldt echter niet voor de grote meerderheid van de gebruikers en mensen die principieel facebook niet gebruiken, zouden dat er waarschijnlijk ook niet mee doen. Anders is het inderdaad wel een gemis.

Ik vind niks van wat de overheid via Facebook doet hinderlijk. Het is een medium met een groot bereik, dus het kan heel nuttig zijn. Als er echter een boodschap is die mij specifiek moet bereiken, dan verwacht ik een brief of mail of telefoontje of whatever, ze hebben voldoende informatie om mij te bereiken. Als ze enkel een campagne hebben dan kan dat via facebook, maar ook dan is het niet slim om het daartoe te beperken. Als het gaat om Nederlanders in het buitenland dan lijkt me dat je dat ook via de ambassade of het consulaat doet.

Sowieso lijkt facebook me voor de overheid geen nuttig middel om te garanderen dat een bericht die mensen bereikt. Ik volg de overheid niet op facebook en ik denk niet dat ik de enige ben.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:50:48 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175675882
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

terwijl jij allemaal citaten uit papers loopt te posten lees ik je ondertitel.
Weer zo’n BS.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:53:36 #149
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175675939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus je bent niet alleen een idioot met een zucht naar zelfbevestiging als je op FB zit [...]
Dit dus, hier draait het in wezen om. ‘Ik vind je leuk hoe vind je mij??’.
pi_175676089
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit dus, hier draait het in wezen om. ‘Ik vind je leuk hoe vind je mij??’.
En als je je vakantiefoto's deelt met je vrienden, zonder daarvoor facebook te gebruiken?
pi_175676260
30 jaar geleden was de grootste nachtmerrie als je bij iemand op bezoek ging, dat diegene ineens de diaprojector erbij pakte om jou de vakantiekiekjes te laten zien.
En nu in 2017 denken mensen ineens dat iedereen op die plaatjes zit te wachten, heel apart..
Radio Espantoso
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:03:39 #152
3542 Gia
User under construction
pi_175676266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

Dat debiele en betekenisloze gefeliciteer op Facebook. :')
Eens. Daarom vergeet ik het nogal eens. Er zijn dus echt mensen die in de gaten houden wie niet feliciteren.
Net als vroeger met de kerstkaarten. Kreeg je van iemand geen kaart, dan krijgt die er volgend jaar ook geen.
Of pas kaarten versturen, als je een kaart ontvangt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:04:58 #153
3542 Gia
User under construction
pi_175676305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:03 schreef Peligrosso het volgende:
30 jaar geleden was de grootste nachtmerrie als je bij iemand op bezoek ging, dat diegene ineens de diaprojector erbij pakte om jou de vakantiekiekjes te laten zien.
En nu in 2017 denken mensen ineens dat iedereen op die plaatjes zit te wachten, heel apart..
Gelukkig kun je nogal wat filters aanzetten om de grootste onzin niet te hoeven zien
pi_175676322
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:47 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als facebookuser ben je nooit het medium. Het medium is facebook. Maar je hebt gelijk dat je facebook ook op die manier kunt gebruiken. Dat kan bijvoorbeeld heel nuttig zijn als artiest of politicus. Dat geldt echter niet voor de grote meerderheid van de gebruikers
Hier denk je voor het gemak even onterecht voor een ander. De kerk die meer leden wil werven, de graficus die z'n werk wil promoten, de student die z'n kamer wil verhuren, de (beginnende) ondernemer die z'n business in de schijnwerper wil zetten etc etc. Net als een papieren krant in betere tijden.

quote:
Ik vind niks van wat de overheid via Facebook doet hinderlijk. Het is een medium met een groot bereik, dus het kan heel nuttig zijn. Als er echter een boodschap is die mij specifiek moet bereiken, dan verwacht ik een brief of mail of telefoontje of whatever, ze hebben voldoende informatie om mij te bereiken.
Van de overheid verwacht je persoonlijk contact?

En hoe moet die overheid je bereiken als jij in China zit?

quote:
Als ze enkel een campagne hebben dan kan dat via facebook, maar ook dan is het niet slim om het daartoe te beperken. Als het gaat om Nederlanders in het buitenland dan lijkt me dat je dat ook via de ambassade of het consulaat doet.

Sowieso lijkt facebook me voor de overheid geen nuttig middel om te garanderen dat een bericht die mensen bereikt. Ik volg de overheid niet op facebook en ik denk niet dat ik de enige ben.
Ik heb je een concreet voorbeeld gegeven waarvan je het eerst wel nuttig vond maar later niet.
pi_175676392
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Eens. Daarom vergeet ik het nogal eens. Er zijn dus echt mensen die in de gaten houden wie niet feliciteren.
Net als vroeger met de kerstkaarten. Kreeg je van iemand geen kaart, dan krijgt die er volgend jaar ook geen.
Of pas kaarten versturen, als je een kaart ontvangt.
Ik kom zelf niet zo vaak online en mijn verjaardag is nu net één van de dagen, dat ik doorgaans wat met mijn leven doe en dus weinig tijd heb voor het internet. Ik lees felicitaties dus altijd een heel stuk later en dan heeft reageren geen zin meer denk ik.

Dus ik vraag me altijd af of mensen mij een lul vinden, dat ik niet netjes bedank. :@ Feliciteren doe ik al helemaal nooit. Ook niet via WA of zo. Alleen mijn directe familie en mijn vriendin. De rest feliciteer ik op hun feestje, of anders niet. :@
pi_175676393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:03 schreef Peligrosso het volgende:
30 jaar geleden was de grootste nachtmerrie als je bij iemand op bezoek ging, dat diegene ineens de diaprojector erbij pakte om jou de vakantiekiekjes te laten zien.
En nu in 2017 denken mensen ineens dat iedereen op die plaatjes zit te wachten, heel apart..
Nu kun je ze omzeilen.

In het ergste geval klik je op like en ga je weg, kon je vroeger niet doen.. "nou top, ik ga er weer vandoor"
pi_175676463
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 18:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Weer zo’n BS.
Je bent bang voor de spiegel, figuurlijk.. misschien ook wel letterlijk.
pi_175676617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hier denk je voor het gemak even onterecht voor een ander. De kerk die meer leden wil werven, de graficus die z'n werk wil promoten, de student die z'n kamer wil verhuren, de (beginnende) ondernemer die z'n business in de schijnwerper wil zetten etc etc. Net als een papieren krant in betere tijden.

[..]

Van de overheid verwacht je persoonlijk contact?

En hoe moet die overheid je bereiken als jij in China zit?

[..]

Ik heb je een concreet voorbeeld gegeven waarvan je het eerst wel nuttig vond maar later niet.
Nee, ik zeg dat het best nuttig kan zijn als je een campagne voert, dat ook via Facebook te doen. Als je echt 100% wil garanderen dat het aankomt, dan gaat dat met Facebook niet lukken. Daarnaast zijn ambassades en consulaten bij uitstek bedoeld om te communiceren met burgers in het buitenland. Dus als je als overheid denkt, "we zetten het op facebook, maar niet op de website van onze ambassade", dan ben je als overheid nogal dom bezig en dat zou ik inderdaad heel raar vinden.

Als de overheid echter mij specifiek wil bereiken, voor een persoonlijk bericht. Dan moeten ze dat al helemaal niet via facebook doen natuurlijk. Dan sturen ze het maar naar mijn (buitenlandse) woonadres, of mailen ze me. Dit soort info is gewoon bekend bij de overheid.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:20:00 #159
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175676660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je bent bang voor de spiegel, figuurlijk.. misschien ook wel letterlijk.
Wat krijg jij een hoop onzin uitgekraamd op zo’n middag. Best knap eigenlijk :D
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:22:48 #160
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_175676726
Mensen die iets te verbergen hebben :')

Zuckerberg for president _O_
pi_175676804
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het best nuttig kan zijn als je een campagne voert, dat ook via Facebook te doen. Als je echt 100% wil garanderen dat het aankomt, dan gaat dat met Facebook niet lukken.
Wat zou wel 100% gegarandeerd moeten aankomen dan als jij vlucht van je postadres en jaren in het buitenland zit?

quote:
Daarnaast zijn ambassades en consulaten bij uitstek bedoeld om te communiceren met burgers in het buitenland.
Ja, als informatiepunt waar jij naartoe kan gaan, niet als punt dat naar je toekomt. Nog nooit zo geweest ook. En dan hebben ze nog je meters post niet die jij in Nederland ontvangen hebt, de ambassade is vrij gelimiteerd.

quote:
Dus als je als overheid denkt, "we zetten het op facebook, maar niet op de website van onze ambassade", dan ben je als overheid nogal dom bezig en dat zou ik inderdaad heel raar vinden.
vaak is het daarom gewoon en-en, maar hoevaak kijkt een gemiddelde 'burger' op een website met veel info.

quote:
Als de overheid echter mij specifiek wil bereiken, voor een persoonlijk bericht. Dan moeten ze dat al helemaal niet via facebook doen natuurlijk. Dan sturen ze het maar naar mijn (buitenlandse) woonadres, of mailen ze me. Dit soort info is gewoon bekend bij de overheid.
je zegt steeds hoe het niet moet, maar je hebt nog geen oplossing gegeven voor hoe het wel moet.
pi_175676888
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat krijg jij een hoop onzin uitgekraamd op zo’n middag. Best knap eigenlijk :D
stiekem sta je gewoon notities te maken en zit je erover te denken om mijn self-help boek aan te schaffen.
pi_175676918
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

stiekem sta je gewoon notities te maken en zit je erover te denken om mijn self-help boek aan te schaffen.
Mensen met een te hoge dunk van zichzelf mankeren vaak zelf iets.
pi_175676999
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen met een te hoge dunk van zichzelf mankeren vaak zelf iets.
ga je vannacht weer overal losse onzin spammen om je leven compleet te maken?
pi_175677017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ga je vannacht weer overal losse onzin spammen om je leven compleet te maken?
Irriteert dat je ja?
pi_175677031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat zou wel 100% gegarandeerd moeten aankomen dan als jij vlucht van je postadres en jaren in het buitenland zit?

[..]

Ja, als informatiepunt waar jij naartoe kan gaan, niet als punt dat naar je toekomt. Nog nooit zo geweest ook. En dan hebben ze nog je meters post niet die jij in Nederland ontvangen hebt, de ambassade is vrij gelimiteerd.

[..]

vaak is het daarom gewoon en-en, maar hoevaak kijkt een gemiddelde 'burger' op een website met veel info.

[..]

je zegt steeds hoe het niet moet, maar je hebt nog geen oplossing gegeven voor hoe het wel moet.
Ik zeg toch gewoon dat ze het op de website van de ambassade kunnen zetten en dat als ze mij persoonlijk willen bereiken ze mij kunnen mailen of een brief naar mijn (buitenlandse) adres kunnen sturen? Bij de ambassade kun je gewoon je buitenlandse postadres doorgeven hoor en als ze dan iets van je moeten, dan ontvang je het daar gewoon. Niet kwaad op mij worden, omdat jij de ambassade niet voldoende benut.

En-en is prima, ik heb ook nooit beweerd van niet. Dat doen ze inderdaad gewoon en het zou raar zijn, om dat niet te doen.
pi_175677345
Facebook is sowieso een faal medium voor tokkies en gekke huisvrouwen. In mijn omgeving ken ik weinig hoogopgeleiden die actief Facebook gebruiken.
pi_175677465
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:45 schreef Desmosedici het volgende:
Facebook is sowieso een faal medium voor tokkies en gekke huisvrouwen. In mijn omgeving ken ik weinig hoogopgeleiden die actief Facebook gebruiken.
Hoe ben jij zo op de hoogte van hoe actief mensen facebook gebruiken?
pi_175677522
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:33 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik zeg toch gewoon dat ze het op de website van de ambassade kunnen zetten en dat als ze mij persoonlijk willen bereiken ze mij kunnen mailen of een brief naar mijn (buitenlandse) adres kunnen sturen?
Bijna niemand geeft in de praktijk z'n buitenlandse postadres door, of laat het na een verhuizing versloffen waar zoiets binnen het land van herkomst praktisch onmogelijk is. Bovendien staat bij vele diensten van de overheid dat men post alleen binnen Nederland verstuurd. Dus vertel mij eens over jouw ervaringen met de ambassade over belangrijke info? Denk je dat Nederland als papierbesparend land ineens in het buitenland gaat lopen folderen aan huis oid?

Je had 't over 100% bereikbaarheid, als dit het is dan zit je wel flink naast de post te pissen.

quote:
En-en is prima, ik heb ook nooit beweerd van niet. Dat doen ze inderdaad gewoon en het zou raar zijn, om dat niet te doen.
En-En is ok..

Dus er is eigenlijk geen probleem met dit soort berichten op facebook.

Wat een gelul om niks dan.
pi_175677655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:45 schreef Desmosedici het volgende:
Facebook is sowieso een faal medium voor tokkies en gekke huisvrouwen. In mijn omgeving ken ik weinig hoogopgeleiden die actief Facebook gebruiken.
Die hoogopgeleiden zitten natuurlijk allemaal hier, samen met de architecten en chirurgen uit Syrië.
pi_175678298
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bijna niemand geeft in de praktijk z'n buitenlandse postadres door, of laat het na een verhuizing versloffen waar zoiets binnen het land van herkomst praktisch onmogelijk is. Bovendien staat bij vele diensten van de overheid dat men post alleen binnen Nederland verstuurd. Dus vertel mij eens over jouw ervaringen met de ambassade over belangrijke info? Denk je dat Nederland als papierbesparend land ineens in het buitenland gaat lopen folderen aan huis oid?

Je had 't over 100% bereikbaarheid, als dit het is dan zit je wel flink naast de post te pissen.

[..]

En-En is ok..

Dus er is eigenlijk geen probleem met dit soort berichten op facebook.

Wat een gelul om niks dan.
O.a. de belastingdienst stuurt post ook naar het buitenland.

Ja, ik zei vanaf het begin al dat het raar zou zijn om alleen Facebook te gebruiken. Jij ging daar tegenin.

De overheid mag er gewon vanuit gaan dat ik bereikbaar ben via de kanalen die ik aan ze doorgeef. Als ik niet meer op mijn adres woon, de email die ik bij ze heb doorgegeven niet gebruik en een ander nummer heb, dan is het mijn probleem, als ze me niet kunnen bereiken via die kanalen.

Als ik daarentegen geen facebook heb en dat het enige kanaal is via waar ze me pogen te bereiken, dan is dat heel raar en dom. Jij gaat daar om de één of andere reden telkens tegenin, moet je niet tegen mij klagen dat het gelul om niks is.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:29:38 #172
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175678821
"Jullie hebben het zelf niet door, maar jullie worden geprogrammeerd."

Hoor je het weer eens van iemand uit de top van het bedrijfsleven, maar als BG het zegt is BG maar een aluhoedje natuurlijk.

Mensen hebben zelf pas door dat ze geconditioneerd/geprogrameerd worden door neppe big data wanneer ze letterlijk afhankelijk er van zijn en er geen andere weg terug is dan een radicale.

Iig hulde voor deze man, zal wel weer eindigen door zelfmoord met 30 kogels in zn achterhoofd.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175678897
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

O.a. de belastingdienst stuurt post ook naar het buitenland.
Alles staat op de website tot in details beschreven, laat die link eens zien waar dat beschreven staat.

quote:
Ja, ik zei vanaf het begin al dat het raar zou zijn om alleen Facebook te gebruiken. Jij ging daar tegenin.
Nee, jij zei dat men via facebook niet kon garanderen dat het 100% aankwam en kwam toen met de website aanzetten. De website komt alleen 'niet aan', geen persoon buiten de ambassademedewerkers zelf die iedere dag op de website lopen te F5en. En post laten versturen naar het buitenland is vanuit de diensten die men aanbied een no-go. Met social media heb je dan mogelijk als aanbieder van info een grotere 'raakkans' dan wanneer je als een derde wereldland zegt 'hier is onze website' en waar je iedere maand grote onduidelijke veranderingen op kunt zetten.

quote:
De overheid mag er gewon vanuit gaan dat ik bereikbaar ben via de kanalen die ik aan ze doorgeef. Als ik niet meer op mijn adres woon, de email die ik bij ze heb doorgegeven niet gebruik en een ander nummer heb, dan is het mijn probleem, als ze me niet kunnen bereiken via die kanalen.
De overheid heeft geen lijntje op de door jou aangegeven kanalen, ik kan ook wel gaan roepen dat ze telegrammen aan je deur gaan lopen zingen, maar het is gewoon bullshit.

quote:
Als ik daarentegen geen facebook heb en dat het enige kanaal is via waar ze me pogen te bereiken, dan is dat heel raar en dom. Jij gaat daar om de één of andere reden telkens tegenin, moet je niet tegen mij klagen dat het gelul om niks is.
Dus het is raar en dom dat jij pro-actief 'online' een kleine broadcast note krijgt dat 'een burger' z'n paspoort niet moet laten verlopen om z'n Nederlanderschap te behouden. Vertel dat eens aan die mensen die 'm kwijt zijn geraakt en via moeilijke procedures 'm weer terug proberen te krijgen. Jij lijkt me wel de aangewezen persoon om deze mensen op hun "fouten" te wijzen namens de overheid.
pi_175679336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alles staat op de website tot in details beschreven, laat die link eens zien waar dat beschreven staat.

[..]

Nee, jij zei dat men via facebook niet kon garanderen dat het 100% aankwam en kwam toen met de website aanzetten. De website komt alleen 'niet aan', geen persoon buiten de ambassademedewerkers zelf die iedere dag op de website lopen te F5en. En post laten versturen naar het buitenland is vanuit de diensten die men aanbied een no-go. Met social media heb je dan mogelijk als aanbieder van info een grotere 'raakkans' dan wanneer je als een derde wereldland zegt 'hier is onze website' en waar je iedere maand grote onduidelijke veranderingen op kunt zetten.

[..]

De overheid heeft geen lijntje op de door jou aangegeven kanalen, ik kan ook wel gaan roepen dat ze telegrammen aan je deur gaan lopen zingen, maar het is gewoon bullshit.

[..]

Dus het is raar en dom dat jij pro-actief 'online' een kleine broadcast note krijgt dat 'een burger' z'n paspoort niet moet laten verlopen om z'n Nederlanderschap te behouden. Vertel dat eens aan die mensen die 'm kwijt zijn geraakt en via moeilijke procedures 'm weer terug proberen te krijgen.
Is dat een persoonlijk bericht aan mij? Nee. Is dat iets dat ze niet op de website van de ambassade zetten? Nee. Cool, dan is dat dus niet raar, wat ik nu al 5 posts lang tegen je zeg.
pi_175680116
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:42 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Is dat een persoonlijk bericht aan mij? Nee. Is dat iets dat ze niet op de website van de ambassade zetten? Nee. Cool, dan is dat dus niet raar, wat ik nu al 5 posts lang tegen je zeg.
nieuwtje voor jou..

De belastingdienst heeft een eigen website en geen direct lijntje met de ambassade, de ambassade is geen startpagina voor Duo, de belastingdienst etc.

maar dat kun je natuurlijk niet weten als je nauwelijks het bed en het land uitkomt
pi_175680712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:03 schreef Peligrosso het volgende:
30 jaar geleden was de grootste nachtmerrie als je bij iemand op bezoek ging, dat diegene ineens de diaprojector erbij pakte om jou de vakantiekiekjes te laten zien.
En nu in 2017 denken mensen ineens dat iedereen op die plaatjes zit te wachten, heel apart..
_O- Haha, inderdaad.
pi_175680776
Het verschilt eigenlijk niet zoveel van een gemiddeld discussieforum of commentarenpagina. Er komen allerlei tokkies en trollen langs die andere mensen uitdagen, of oproepen tot geweld of wraak of haat, of gaan op de beledigingstour. Met als enig verschil, dat een discussieforum moderatie kent die ongepaste zaken weghalen, terwijl bij FB er nooit iets wordt weggehaald.

In dat opzicht ben ik ook geen fan van Youtube, want ook daar is die commentaarmogelijkheid en er staan de raarste dingen, waarvan sommige zelfs strafbaar.

Discussiefora en soortgelijke communicatiesites hebben in het algemeen de levenskwaliteit flink doen zakken, er is sprake van een toename in het plebsniveau en het eigenrecht,

Het leven vóór de komst van deze sites was een stuk relaxder.

Ik zou niet meer weten, hoe je deze ongewenste werkingen ongedaan kan maken of zelfs mitigeren, FB en dergelijke zijn er nu eenmaal, en weghalen is ondenkbaar, voorzover zoiets überhaupt haalbaar is.
pi_175680968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Haha, inderdaad.
ik doe dat nog steeds
pi_175681196
Ach ja. Heb wel een profiel, maar kijk werkelijk nooit op die timeline/hoofdpagina.
pi_175681312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven mag je toch ook niet alleenheerser zijn? Hoe heet zoiets? Moet je bij FB eens kijken... wat een macht om misbruikt te worden alleen al omdat er dombo's op het web zitten die tante Mien hun foto's willen laten zien via zo'n site.
Bij een kleinbedrijf wel. Daar is de eigenaar de enige baas. Zoals bij een cafe of sportschool.
pi_175681501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze lijken wel één grote octopus die met al hun tengels overal aan blijven plakken om je binnen te hengelen danwel houden. En inderdaad, laat je ergens iets achter, ben je de sjaak.

Wat is de aantrekkingskracht van FB? Wat heeft het wat andere sites niet hebben? Ik snap het vooralsnog niet.
Een moeilijke gebruikersinterface waar je niet eens (meer) een persoon op naam rn locatie mag zoeken, allerlei rare fratsen uit moet halen om de simpelste instellingen te wijzigen zoals wie er allemaal in je vriendensuggesties staan of waarbij zoietszelfs onmogelijk is, en een deel van de advertenties of andere spam niet weg kan halen, en je privacy op allerleie fronten wordt gecompromiteerd -te beginnen met je usernaam dat uit je echte naam bestaat. Leuke troep. Was nooit een veelgbruiker, maakte ooit een account aan om alleen andere mensen in de gaten te houden. Ook nooit mijn echte naam ingevoerd.
pi_175681510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:26 schreef Beathoven het volgende:


ik doe dat nog steeds
Ik ga er ook weer mee beginnen. Mijn vader is dit jaar overleden en ik heb hier nu de diaprojector, scherm en zo'n 50 dozen met dia's. Toch eens kijken wat er allemaal op staat.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:43:29 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175681531
Kijk nu naar RTL4. Gestoorde ouders. :')

Past perfect bij dit topic.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175681935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:29 schreef BaajGuardian het volgende:
"Jullie hebben het zelf niet door, maar jullie worden geprogrammeerd."

Hoor je het weer eens van iemand uit de top van het bedrijfsleven, maar als BG het zegt is BG maar een aluhoedje natuurlijk.

Mensen hebben zelf pas door dat ze geconditioneerd/geprogrameerd worden door neppe big data wanneer ze letterlijk afhankelijk er van zijn en er geen andere weg terug is dan een radicale.

Iig hulde voor deze man, zal wel weer eindigen door zelfmoord met 30 kogels in zn achterhoofd.
Niet alleen big data maakt zich daar schuldig aan.

De meeste mensen zijn al zover geconditioneerd dat je wanneer je de bedoelingen van autoriteiten op diverse gebieden in twijfel trekt of kritisch bekijkt, je automatisch met hoongelach te maken krijgt en je als complotgekkie weggezet wordt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:57:39 #185
3542 Gia
User under construction
pi_175681973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:45 schreef Desmosedici het volgende:
Facebook is sowieso een faal medium voor tokkies en gekke huisvrouwen. In mijn omgeving ken ik weinig hoogopgeleiden die actief Facebook gebruiken.
Vreemd, in mijn omgeving wel.
pi_175682341
Ik gluur wel eens stiekem op Facebook (heb het zelf niet) en wat ik dan het meest grappig vind zijn van die vrouwen die bijna alleen maar foto's van zichzelf hebben met een soort duckface, echt niet om aan te zien. En dat dan 100 mensen er onder zetten hoe mooi en knap ze wel niet zijn. 8)7
pi_175682479
Volgens mij is "kritiek op Facebook" in veel gevallen eerder "kritiek op social media." Nepnieuws heb je ook op andere social media kanalen.

Wat betreft Facebook zelf: zij hebben in hun algemene voorwaarden dingen staan als dat je mensen geen Facebookinvite mag sturen zonder de toestemming van die mensen. Maar intussen zit Facebook zelf met "Facebook pixel" gebruikersgegevens te verzamelen.
De opmerking over "denk na wat je met social media doet" is terecht, maar als je niet weet dat je met Ghostery die pixel kan blokkeren en dat Facebook door toegang tot iemands telefoon alsnog jouw mailadres e.d. kan verkrijgen heb je er niet altijd veel aan.
pi_175682517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ga er ook weer mee beginnen. Mijn vader is dit jaar overleden en ik heb hier nu de diaprojector, scherm en zo'n 50 dozen met dia's. Toch eens kijken wat er allemaal op staat.
gecondoleerd... :{

volgens mij zijn dias ook iets duurzamer dan fotos, en is de "belevingsfactor' iets hoger door het licht.
pi_175682566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:03 schreef Peligrosso het volgende:
30 jaar geleden was de grootste nachtmerrie als je bij iemand op bezoek ging, dat diegene ineens de diaprojector erbij pakte om jou de vakantiekiekjes te laten zien.
En nu in 2017 denken mensen ineens dat iedereen op die plaatjes zit te wachten, heel apart..
Bah, ja! Totdat je ze ook werkelijk gaat "projecteren"...

Ik heb wel onlangs gehad dat iemand ongevraagd een foto van mij op Facebook gezet. Toen heb ik diegenes foto's op mijn mobiel opgeslagen en aan iedereen laten zien. Ook gelijk de statusupdates hardop voorgelezen.

Komt eerst diegene boos naar me met WAT JAT JE MIJN FOTO'S JE SCHENDT MIJN PRIVACY (idem voor statusupdates, iedereen weet nu dat diegene in 2011 heel nodig moest poepen want dat heeft diegene op facebook gezet)

Ik zo: nee, jij zet ze zelf openbaar online en je schendt mijn privacy want ik heb geen toestemming gegeven om een foto van mij online te zetten.

Je moet eens weten hoe snel dat hele profiel verdwenen is. :')
pi_175682567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ga er ook weer mee beginnen. Mijn vader is dit jaar overleden en ik heb hier nu de diaprojector, scherm en zo'n 50 dozen met dia's. Toch eens kijken wat er allemaal op staat.
Nostalgie.
pi_175682682
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:13 schreef CharlotteBOEM het volgende:
Volgens mij is "kritiek op Facebook" in veel gevallen eerder "kritiek op social media." Nepnieuws heb je ook op andere social media kanalen.
De hoge bomen..

McDonalds ving ook alle klappen op voor de fastfoodketens en snackbars.

Zit men een beetje over een ongezonde hamburger en een minidoosje gele tandenstokers te miepen terwijl je er bij de snackbar voor 5 families kunt eten en er 3 flessen mayo en curry overheen krijgt. En dan tijdens het schranzen presteren om te roepen dat McDonalds ongezonde troep is.
pi_175682744
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De hoge bomen..

McDonalds ving ook alle klappen op voor de fastfoodketens en snackbars.

Zit men een beetje over een ongezonde hamburger en een minidoosje gele tandenstokers te miepen terwijl je er bij de snackbar voor 5 families kunt eten en er 3 flessen mayo en curry overheen krijgt. En dan tijdens het schranzen presteren om te roepen dat McDonalds ongezonde troep is.
Misschien ververst die snackbar wel vaker het frituurvet of wordt er gebruik gemaakt van andere soort patat. :D Al is snackbarvoedsel volgens mij nooit echt gezond. _O-
pi_175683287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:21 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Misschien ververst die snackbar wel vaker het frituurvet of wordt er gebruik gemaakt van andere soort patat. :D Al is snackbarvoedsel volgens mij nooit echt gezond. _O-
Patat light...

Als de snackbar z'n kwaliteitscontroles en producties zo zou uitvoeren als de Mc, dan zou men zeggen "oh wat leuk" en bij de Mc komt er dan meteen zo'n duistere sfeer omheen want de Mc is de grootste ter wereld. Zo'n lucht zal er rond de patatbakker niet komen, ook al zou hij nog zo z'n best doen. Als ze daar roze smurrie zien dan prikken ze er een Nederlands vlaggetje in en bestellen ze nog wat bij.. w/
pi_175683444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die iets te verbergen hebben :')

Zuckerberg for president _O_
[ afbeelding ]
Doe Elon Musk dan maar... als er dan een CEO president gaat worden.
pi_175685546
Dit is roeren in je eigen stront.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175686162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:45 schreef Begripvol het volgende:
Dit is roeren in je eigen stront.
Ga je ons nu van alles wat je aan het doen bent verslag uitbrengen?
  woensdag 13 december 2017 @ 03:16:38 #197
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_175686230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik gluur wel eens stiekem op Facebook (heb het zelf niet) en wat ik dan het meest grappig vind zijn van die vrouwen die bijna alleen maar foto's van zichzelf hebben met een soort duckface, echt niet om aan te zien. En dat dan 100 mensen er onder zetten hoe mooi en knap ze wel niet zijn. 8)7
"Knappie!"

Wat een vreselijk woord. Ik lees het pas de laatste drie á vier jaar. Je ziet het vooral op accounts van jonge meiden trouwens.

Ik gebruik enkel Twitter actief, heb wel Facebook- en Instagram-accounts maar daar bekijk ik slechts accounts van anderen mee. Een groot nadeel van het hele likes-gebeuren vind ik dat mensen elkaar nogal onder de duim houden, om maar heel correct over te komen. Want ja, de zogenaamde 'juiste' kleding, interieurinrichting, eetgewoonten, muzikale voorkeuren, enzovoort leveren nou eenmaal likes op. Erg bevorderlijk voor de creativiteit is het niet.
pi_175686270
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 03:16 schreef Eightyone het volgende:

[..]

"Knappie!"

Wat een vreselijk woord. Ik lees het pas de laatste drie á vier jaar. Je ziet het vooral op accounts van jonge meiden trouwens.
quote:
Ik gebruik enkel Twitter actief, heb wel Facebook- en Instagram-accounts maar daar bekijk ik slechts accounts van anderen mee.
Ok, jij en je voyeursaccount voor het bespieden van jonge meiden.

quote:
Een groot nadeel van het hele likes-gebeuren vind ik dat mensen elkaar nogal onder de duim houden, om maar heel correct over te komen. Want ja, de zogenaamde 'juiste' kleding, interieurinrichting, eetgewoonten, muzikale voorkeuren, enzovoort leveren nou eenmaal likes op. Erg bevorderlijk voor de creativiteit is het niet.
Naast het fappen op jonge meiden maak je dus ook specifieke notities over wat hun voorkeuren zijn om je ergens aan te kunnen ergeren.

Ik denk dat we er wel zo'n beetje zijn dan. Gefeliciteerd met je afwijkende hobbie in elk geval.
  woensdag 13 december 2017 @ 04:03:57 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_175686352
Ja, er valt lekker veel te fappen aan accounts als Radiofreak, At5, Vroom & Dreesman-herinneringen, Nostalgiekrant, enzovoort. _O-

Ik volg van alles, van zeer divers pluimage en leeftijd (dus ook jong). Maar gefeliciteerd met je kortzichtigheid.
  woensdag 13 december 2017 @ 04:08:17 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175686363
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:21 schreef Hdero het volgende:
Het verschilt eigenlijk niet zoveel van een gemiddeld discussieforum of commentarenpagina. Er komen allerlei tokkies en trollen langs die andere mensen uitdagen, of oproepen tot geweld of wraak of haat, of gaan op de beledigingstour. Met als enig verschil, dat een discussieforum moderatie kent die ongepaste zaken weghalen, terwijl bij FB er nooit iets wordt weggehaald.

In dat opzicht ben ik ook geen fan van Youtube, want ook daar is die commentaarmogelijkheid en er staan de raarste dingen, waarvan sommige zelfs strafbaar.

Discussiefora en soortgelijke communicatiesites hebben in het algemeen de levenskwaliteit flink doen zakken, er is sprake van een toename in het plebsniveau en het eigenrecht,

Het leven vóór de komst van deze sites was een stuk relaxder.

Ik zou niet meer weten, hoe je deze ongewenste werkingen ongedaan kan maken of zelfs mitigeren, FB en dergelijke zijn er nu eenmaal, en weghalen is ondenkbaar, voorzover zoiets überhaupt haalbaar is.
Nooit begrepen waarom Youtube niet harder wordt aangepakt door Google. Die zijn zogenaamd vechters tegen fake news en haat enzo, terwijl een van hun meest populaire producten (youtube) echt een stinkende beerput is van domme haatzaaiende comments.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175686374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 04:03 schreef Eightyone het volgende:
Ja, er valt lekker veel te fappen aan accounts als Radiofreak, At5, Vroom & Dreesman-herinneringen, Nostalgiekrant, enzovoort. _O-
Jij hebt de wereld gezien zeg maar.

quote:
Ik volg van alles, van zeer divers pluimage en leeftijd (dus ook jong). Maar gefeliciteerd met je kortzichtigheid.
Liggen je verrekijker en je regenjas al in de pre-order?
pi_175686383
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 04:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nooit begrepen waarom Youtube niet harder wordt aangepakt door Google. Die zijn zogenaamd vechters tegen fake news en haat enzo, terwijl een van hun meest populaire producten (youtube) echt een stinkende beerput is van domme haatzaaiende comments.
Ik kan me zo geen video met haatzaaiende comments herinneren. Maar als die er zijn kun je ze gewoon annoniem rapporteren met de knop. Het moet ook wel zo. De schaal waarop Youtube speelt is in omvang ontiegelijk veel groter dan Fok.
  woensdag 13 december 2017 @ 04:39:03 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175686442
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 04:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan me zo geen video met haatzaaiende comments herinneren. Maar als die er zijn kun je ze gewoon annoniem rapporteren met de knop. Het moet ook wel zo. De schaal waarop Youtube speelt is in omvang ontiegelijk veel groter dan Fok.
Bwoahahahaha.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175686650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nee, facebook is een knusse bubbel vol "vrienden" waar alles zo is ingericht dat je precies ziet wat je wil zien, en waar je alleen dingen ziet waar je het erg mee eens bent. Alles met maar 1 doel: je zo lang mogelijk meezuigen in dat sink hole, en je zoveel mogelijk prive-informatie afhandig maken. Om dat te doen worden er ook allerlei nare truukjes gebruikt die fucken met je aandacht en je verslavingsgevoeligheid, zoals de likes, de notificaties, en die tijdlijn die maar oneindig blijft doorscrollen. En dan kan het gebeuren dat je het nauwelijks nog merkt dat de helft van wat je ziet verstopte reclame is, propaganda, of gewoon totale onzin.

Het lijkt me geen betoog te behoeven dat het behoorlijk problematisch is als je je wereldbeeld grotendeels op je facebook feed gaat baseren. En dat doen veel mensen wel. En het is ook zorgwekkend dat er geen enkel inzicht is te krijgen in de algoritmes achter de dingen die jij als gebruiker te zien krijgt, en wat niet.

Daardoor word je als gebruiker toch wel gedegradeerd tot willoze "lab rat" in een psychologisch experiment. Nou ja, als je dat leuk vindt... ieder zijn fetish, laten we maar zeggen. Ik heb facebook in ieder geval eruit geflikkerd, al was het ook maar omdat ik die Mark Fuckerberg een enge nare onbetrouwbare creep vind.
Goede post! Ze gaan overigens wel belasting betalen in het land waar ze het verdienen. Dat is wel positief. Wie volgt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175686728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 06:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post! Ze gaan overigens wel belasting betalen in het land waar ze het verdienen. Dat is wel positief. Wie volgt.
Goede post? Lijkt me eerder een post van iemand die wat slechte ervaringen heeft en nu even zijn virtuele darmen komt legen hier. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175687794
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2017 02:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ga je ons nu van alles wat je aan het doen bent verslag uitbrengen?
Oftewel: Je eigen vuile was buiten hangen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175688211
Goed artikel voor mensen die dus nog het vermogen op kunnen brengen om teksten van meer dan twee pagina's te lezen, deze enigszins geopinieerde maar wel diepgaande analyse uit de Groene Amsterdammer: https://www.groene.nl/artikel/it-zucks

Arjen Lubach had er ooit ook een aardig item over, over het nieuws-algoritme van facebook en de totale afwezigheid aan verantwoording of openheid hierover:
pi_175688266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog steeds niemand die mij de charme/kracht van FB heeft verteld. Moet ik het zien als een online huiskamer? Zoiets?
De omvang vooral. Daardoor is het bijvoorbeeld geschikt om online groepen op te zetten (bijvoorbeeld voor een voetbalteam) en daarin informatie te delen. Ook is het tegelijkertijd een soort adresboek, als jij een bardienst met iemand wil ruilen met iemand waar je het nummer niet (meer) van hebt kun je gewoon even een FB-berichtje sturen.

Maar heb niet de indruk dat Facebook per se heel actief gebruikt wordt buiten groepen om. Mensen delen veel minder op Facebook dan vroeger (bovendien zie je leuke kleine berichtjes minder gauw door het populaire logaritme, dan moet iets eerst door X aantal mensen binnen cirkel X geliked worden voordat andere vrienden het te zien krijgen). De news feed zit af en toe vol irritante kleine bugs, reclame en stomme filmpjes die automatisch afspelen.

Vind het zelf wel leuk om de reacties op nieuwsberichten te lezen.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:06:36 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_175688525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:47 schreef Farenji het volgende:
Dat is natuurlijk heel leuk maar ALLE nieuws platforms hebben een agenda en een redactie. Niet alles wordt gepubliceerd en niet alles mag gezegd worden.

Arjen Luach is precies het zelfde; ja je kan ze bellen maar ja Lubach zal ook niet een item maken over hoeveelheid geld wat verspilt wordt bij de publieke omroep.
  woensdag 13 december 2017 @ 10:24:59 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175688778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:51 schreef Chai het volgende:

[..]

De omvang vooral. Daardoor is het bijvoorbeeld geschikt om online groepen op te zetten (bijvoorbeeld voor een voetbalteam) en daarin informatie te delen. Ook is het tegelijkertijd een soort adresboek, als jij een bardienst met iemand wil ruilen met iemand waar je het nummer niet (meer) van hebt kun je gewoon even een FB-berichtje sturen.

Maar heb niet de indruk dat Facebook per se heel actief gebruikt wordt buiten groepen om. Mensen delen veel minder op Facebook dan vroeger (bovendien zie je leuke kleine berichtjes minder gauw door het populaire logaritme, dan moet iets eerst door X aantal mensen binnen cirkel X geliked worden voordat andere vrienden het te zien krijgen). De news feed zit af en toe vol irritante kleine bugs, reclame en stomme filmpjes die automatisch afspelen.

Vind het zelf wel leuk om de reacties op nieuwsberichten te lezen.
Snap dat logaritme ook niet helemaal. Want vaak weet ik al waar mijn goede vrienden mee bezig zijn (en volgens mij worden de posts die jij voorgeschoteld krijgt ook deels bepaald door met wie je veel chat, en dat zijn vaak juist mijn goede vrienden).

Ik vind Facebook juist grappig om te zien wat mensen die ik minder goed ken aan het doen zijn. Van mijn beste vrienden weet ik het namelijk al.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 december 2017 @ 10:40:49 #211
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175689030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:47 schreef Farenji het volgende:
Goed artikel voor mensen die dus nog het vermogen op kunnen brengen om teksten van meer dan twee pagina's te lezen, deze enigszins geopinieerde maar wel diepgaande analyse uit de Groene Amsterdammer: https://www.groene.nl/artikel/it-zucks

Arjen Lubach had er ooit ook een aardig item over, over het nieuws-algoritme van facebook en de totale afwezigheid aan verantwoording of openheid hierover:
Ontluisterend filmpje dit. FB is totaal niet bereikbaar, totaal niet bereikbaar voor vragen. Er is niet eens een telefoonnummer.Macht én nul transparantie, kan niet goed gaan dit. :N
  woensdag 13 december 2017 @ 11:02:52 #212
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175689489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet alleen big data maakt zich daar schuldig aan.

De meeste mensen zijn al zover geconditioneerd dat je wanneer je de bedoelingen van autoriteiten op diverse gebieden in twijfel trekt of kritisch bekijkt, je automatisch met hoongelach te maken krijgt en je als complotgekkie weggezet wordt.
Dat is niet nieuw, maar door de bomen zie je het bos niet meer tegenwoordig, en een beetje achtergrondkennis is dan ook al snel kind met het badwater. Mensen moeten eens leren zichzelf aan te vallen, er is niks bevrijdender dan het oneens zijn met je eerdere opvattingen. Zo krijg je iig uiteindelijk (als je niet ten prooi valt aan stompzinnig nihilisme) de relevante werkelijkheid naar boven. Die lijkt me voor de meeste mensen gelijk; Je richten op je directe omgeving en je zintuigen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175689827
Ik gebruik facebook vrijwel uitsluitend voor de groepen, om zo met gelijkgestemden over interessante onderwerpen te kunnen delen/discussiëren/praten. Als een soort forum dus.
pi_175690182
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ontluisterend filmpje dit. FB is totaal niet bereikbaar, totaal niet bereikbaar voor vragen. Er is niet eens een telefoonnummer.Macht én nul transparantie, kan niet goed gaan dit. :N
De macht over de publieke ruimte komt steeds meer bij de grote multinationals te liggen, en die zijn niet te controleren en niet weg te stemmen. Op internetgebied is het helemaal merkbaar, naast Facebook heb je natuurlijk Alphabet (Google) en niet te vergeten Amazon. Die hebben met z'n drieen effectief het hele internet in handen. Facebook heeft op ontzettend veel sites hun like-knopjes ingebouwd waardoor ze cookies kunnen plaatsen en uitlezen, zelfs als je geen facebook gebruikt. En het gaat niet alleen om informatievoorziening en -vergaring maar ook zeker om infrastructuur (servers en services van AWS) en software (bijv frontend libraries die door Google worden gehost, google analytics). Vooral google is met zijn zoekmachine icm het massieve advertentienetwerk en natuurlijk android behoorlijk machtig. Maar we hoeven ons geen zorgen te maken, want het credo van Google is don't be evil "do the right thing" en ze hebben ons van alles beloofd... jammer dat ze zo'n beetje alle beloftes al met voeten hebben getreden.
pi_175698181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ontluisterend filmpje dit. FB is totaal niet bereikbaar, totaal niet bereikbaar voor vragen. Er is niet eens een telefoonnummer.Macht én nul transparantie, kan niet goed gaan dit. :N
Daar mag weleens wat aan gedaan worden.
Vroeger op Hyves kon je nog een mail sturen maar op Facebook kan je niks vinden.

Behalve dat zogenaamde melden van dingen die je niet aanstaan en die veelgestelde vragen in helpcenter waar mensen discussie voeren is er niets.
  woensdag 13 december 2017 @ 18:14:26 #216
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175699310
Er is met regelgeving niks te doen tegen de onontkombare globalisering van het Internet, in het beste geval krijg je districtvorming (zoals china doet) wat uiteraard door de ultralinksen onder ons als paradepaardje opgevoerd zou worden in de zin van 'ze nemen onze vrijheid af' immers is het luciferiaanse liberalisme hun kribbe en graf.

Maar zelfs dat zou geen stand houden..

We zullen moeten accepteren dat het een alles of niets wordt, en het alles betekent assimilatie, desensitatie en uiteindelijk het uitsterven van 'de mens'.

Dat aanhangen is ook niet vreemd bij enigzins nihilistische maar eerder zelfhatende totalistische postmodernisten die vinden dat 'de mens' maar een stadium is in hun evolutie. ..zij zien niet in dat de frustraties die ze ervaren niet ontstaan omdat ze iets zijn wat ze niet willen zijn maar omdat ze iets proberen te zijn dat ze niet kunnen zijn.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 13 december 2017 @ 18:16:32 #217
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175699369
Geniet maar gebruik met mate zou voor Social Media best toepasselijk kunnen zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 13 december 2017 @ 18:17:27 #218
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175699392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:16 schreef nils7 het volgende:
Geniet maar gebruik met mate zou voor Social Media best toepasselijk kunnen zijn.
Zeg dat maar tegen de mensen in de top die bezig zijn met smartdust en metadata.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175699767
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:25 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Daar mag weleens wat aan gedaan worden.
Vroeger op Hyves kon je nog een mail sturen maar op Facebook kan je niks vinden.

Behalve dat zogenaamde melden van dingen die je niet aanstaan en die veelgestelde vragen in helpcenter waar mensen discussie voeren is er niets.
Tja, ik ben het wel met je eens

Maar ik weet niet of Facebook daartoe verplicht is. Ik bedoel, iedere website is in principe een huis dat door de eigenaar zelf in te richten is, zolang je je maar aan de regels van de wet houdt. En alle 'tweaks' die je maakt zijn vaak je eigen keuzes, die veelal gemaakt zijn ter bevordering van je eigen omzet of je eigen lijfsbehoud. Je mag een website 'dicteren' op de manier hoe jij dat het beste vindt.

Gebruikers zijn in principe geen klanten dus moet je bereikbaar zijn voor gebruikers? Fok, Hyves e.d. hebben er zelf voor gekozen omdat zij het blijkbaar zelf nuttig vinden om zo de boel te verbeteren maar verder..., ze nemen geen betaaldienst af bij facebook, dus dat zal ze wel niet dezelfde verplichtingen geven als een bedrijf met klanten.

Als je als Facebook "persoonlijk" bereikbaar bent dan moet je ook rekening houden met een hoog percentage 'rants' in welke je niet geïnteresseerd bent, want je biedt een gratis dienst aan. Als ik een website over goudvissen maak waar je je op kunt registeren om ervaringen met mede goudvis eigenaren te delen hoef ik mn mail er ook niet op te zetten. Als ik ver van de gebruikers af wil staan is dat mijn keus, als ik pro-actief met ze wil communiceren ook.

Alles wat men nu van Facebook eist is een beetje gegroeid vanuit de commune, het is aan Facebook om te kijken of ze daar wat mee willen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 13-12-2017 18:40:01 ]
pi_175703947
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tja, ik ben het wel met je eens

Maar ik weet niet of Facebook daartoe verplicht is. Ik bedoel, iedere website is in principe een huis dat door de eigenaar zelf in te richten is, zolang je je maar aan de regels van de wet houdt. En alle 'tweaks' die je maakt zijn vaak je eigen keuzes, die veelal gemaakt zijn ter bevordering van je eigen omzet of je eigen lijfsbehoud. Je mag een website 'dicteren' op de manier hoe jij dat het beste vindt.

Gebruikers zijn in principe geen klanten dus moet je bereikbaar zijn voor gebruikers? Fok, Hyves e.d. hebben er zelf voor gekozen omdat zij het blijkbaar zelf nuttig vinden om zo de boel te verbeteren maar verder..., ze nemen geen betaaldienst af bij facebook, dus dat zal ze wel niet dezelfde verplichtingen geven als een bedrijf met klanten.

Als je als Facebook "persoonlijk" bereikbaar bent dan moet je ook rekening houden met een hoog percentage 'rants' in welke je niet geïnteresseerd bent, want je biedt een gratis dienst aan. Als ik een website over goudvissen maak waar je je op kunt registeren om ervaringen met mede goudvis eigenaren te delen hoef ik mn mail er ook niet op te zetten. Als ik ver van de gebruikers af wil staan is dat mijn keus, als ik pro-actief met ze wil communiceren ook.

Alles wat men nu van Facebook eist is een beetje gegroeid vanuit de commune, het is aan Facebook om te kijken of ze daar wat mee willen doen.
Tering, wat een lange meuk. Ik kom later even dit huiswerk afmaken van op je reageren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')