abonnement Unibet Coolblue
pi_175665309
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met 1 radiator. Deze wordt helemaal niet warm. Ontluchten heb ik al geprobeerd. Maar er komt alleen water uit, geen lucht.
Ik merk wel dat als er meer water uitkomt tijdens het ontluchten/aftappen, dat het warme water in de buis er voor zich wel verplaatst richting de radiator.

Nu had ik al een beetje verder gezocht op de forums over soortgelijke problemen. Daarin wordt verwezen naar de retourbuis, welke mogelijk dichtgedraaid zou kunnen zijn. Dit is heel goed mogelijk, aangezien we in een nieuw huis zitten en de vorige eigenaar deze radiator nooit gebruikte.
Echter zie ik niets waar ik aan kan draaien (met een inbusje). Het is ook helemaal onder geverft. Op de foto's is dit te zien. Zie de links.

Overigens, het pinnetje van de draaiknop zit niet vast. Deze is gewoon los te bewegen. Staat nu helemaal naar mij toe zeg maar. Ik neem aan dat als ie ingedrukt is, dat ie dan de boel afsluit.






Hopelijk kan iemand helpen wat het probleem zou kunnen zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door derLudolf op 14-12-2017 06:29:32 ]
pi_175665400
worden beide doorvoer pijpen die links tegen de muur zitten wel warm? (zegmaar waar de koppeling zit en de buizen door de muur gaan)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2017 10:20:57 ]
pi_175665434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:14 schreef moenbase het volgende:

Nu had ik al een beetje verder gezocht op de forums over soortgelijke problemen. Daarin wordt verwezen naar de retourbuis, welke mogelijk dichtgedraaid zou kunnen zijn. Dit is heel goed mogelijk, aangezien we in een nieuw huis zitten en de vorige eigenaar deze radiator nooit gebruikte.
Echter zie ik niets waar ik aan kan draaien (met een inbusje). Het is ook helemaal onder geverft. Op de foto's is dit te zien. Zie de links.
Ik zie geen voetventiel, dus in principe is de radiator gewoon open; zowel aanvoer als retour.

Wat je kan doen, is de pomp op max. zetten, alle andere radiatoren sluiten en de thermostaat vragend zetten. Wellicht stuwt het CV water de lucht door de radiator en wordt de lucht in de ontluchter van de ketel, afgevangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175665441
Op dat messing rondje met pinnetje hoort een (thermostaat) radiatorknop.

Als het goed is kun je dat pinnetje in het midden indrukken en gaat er dan water stromen (mits de cv pomp draait).

Een handbediende knop kost een paar euro, een thermostaatknop haal je voor 15-20 euro bij de bouwmarkt.
pi_175665997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:22 schreef Ivo1985 het volgende:

Als het goed is kun je dat pinnetje in het midden indrukken en gaat er dan water stromen (mits de cv pomp draait).
Andersom: als het pinnetje "naar buiten staat" gaat er water stromen. Indrukken doet 'm sluiten. Er zijn ervaringsdeskundigen die een radiator verwijderen met de thermostaatknop verwijderd... :X :X
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175666759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Andersom: als het pinnetje "naar buiten staat" gaat er water stromen. Indrukken doet 'm sluiten. Er zijn ervaringsdeskundigen die een radiator verwijderen met de thermostaatknop verwijderd... :X :X
_O- Had ik ook kunnen zijn...

Maar eh, nieuw huis..... Als het een huurhuis is dan woningbouw bellen. Bij koophuis lijkt me dit een verborgen gebrek.

Misschien zit de thermostaatkraan wat vast. Een voorzichtige klap kan ook helpen dan.
pi_175666924
CarltonBanks: Jup, die worden allebei warm inderdaad. Overige radiatoren werken wel gewoon. De betreffende radiator zit op dezelfde verdieping als 2 andere, die wel functioneren.

blomke: Dit had ik deels net geprobeerd. Toen kwam ik er achter dat de radiator op de begane grond niet dicht kan. Dat pennetje zit vast. Heb het geprobeerd een beetje los te krijgen. En is nu ingedrukt (gesloten). Ik ga het zodrek nog een keer proberen om de boel op te stoken.

Ivo1985: Klopt, dat kraantje had ik er even afgedraaid om te zien of de boel niet vast zit. Maar dat ziet er naar mijn mening wel goed uit. Pennetje beweegt goed.
Pennetje naar buiten (naar je toe) is open (warm water), ingedrukt is gesloten (geen warm water).

nanuk: Kraan draait eigenlijk wel goed mee van wat ik kan zien. Het is een huis uit 1992-1994. Geen nieuwbouw. En ook geen huurhuis :)
Al een paar klappen er op gegeven trouwens, ook op de leidingen voorzichtig. Maar het stroomt gewoon niet verder dan een klein stukje in de buis.

Thanks allemaal voor de reacties :)
pi_175667265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:52 schreef moenbase het volgende:
Dat pennetje zit vast. Heb het geprobeerd een beetje los te krijgen. En is nu ingedrukt (gesloten). Ik ga het zodrek nog een keer proberen om de boel op te stoken.
Wees alsjeblieft godsgruwelijk voorzichtig met het losmaken van dat pennetje. Als je het per ongeluk expres met een tang loswrikt en je trekt het uit het huis....piest je CV over je vloer..... (er zijn ervaringsdeskundigen.... :X :X :X )

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 12-12-2017 12:19:06 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175672393
Klinkt eerder alsof je een verstopping hebt, al heb ik daar nog nooit van gehoord. Als je handig (genoeg) bent kan je de CV misschien leeg laten lopen en de radiator loskoppelen. Met een tuinslang kan je deze dan doorspoelen en kijken of die inderdaad verstopt zit. Het kan ook nog in de leiding zitten.

Maar nogmaals, ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat een cv installatie verstopt raakte (al zegt dat niks, aangezien ik maar wat aan rommel in en rond het huis).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_175672549
Zit de ontluchter wel op het hoogste punt?
Als de radiator op een verkeerde manier hangt (moet altijd lichtelijk "niet-waterpas") kan het zijn dat de ontluchter te laag zit waardoor een evt. luchtbel ergens anders in de radiator zit.
pi_175681369
Ik zet m’n geld op de thermostaatkraan. Beweegt het pinnetje makkelijk? Kun je het zonder moeite naar binnen duwen met je duim?
pi_175689852
Hoi, na een paar keer voorzichtig tok tok tok en pok pok pok met een hamertje liep het water weer de radiator in. :)
Nu weer warme radiatoren in het huis hehe.
Ik hoor het niet echt super goed door de verwarming lopen, maar wel goed genoeg voor nu. Thanks all!
pi_175697041
Van de zomer je kraan maar eens gaan vervangen, als deze eenmaal gaat vastkleven, wordt dit alleen maar erger.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 06:30:16 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175711802
Op mijn studentenkamer moest ik voor aanvang van het winterseizoen altijd de thermostaatknop er af halen en met een hamer even op dat pinnetje eronder tikken :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')