abonnement Unibet Coolblue
pi_175663611
Welkom in het flesvoeding topic!

SPOILER: Flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse soorten voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Alle merken kunstvoeding zijn even goed
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoeveel voeding moet mijn baby per dag krijgen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flesvoeding onderweg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Borstvoeding naar flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Random fv tips
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175663613
Even voor de zekerheid; Kruidvat roept babyvoeding terug ivm salmonella :{

https://www.metronieuws.n(...)g-vanwege-salmonella
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176147337
Hi!

Mijn dreumes is fles-af :o *O* en nu heb ik dus een doos vol overbodige flessen/spenen/sterilisator etc liggen. Ooit ging er in baby het idee van een 'uitprobeer-doos' rond, net zoals de preemie kleertjes. Is dat nog een goed idee? Zo ja dan maak ik even een lijst van wat ik heb. Wie nog iets aanvullends of byzonders heeft liggen te verstoffen kan het me dan opsturen, en dan kan de doos aangevraagd worden bij drink-troubles? En dan daar blijven tot de volgende aanvraag?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 december 2017 @ 09:29:38 #4
269689 crew  Viv
pi_176182244
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 14:25 schreef Crumpette het volgende:
Hi!

Mijn dreumes is fles-af :o *O* en nu heb ik dus een doos vol overbodige flessen/spenen/sterilisator etc liggen. Ooit ging er in baby het idee van een 'uitprobeer-doos' rond, net zoals de preemie kleertjes. Is dat nog een goed idee? Zo ja dan maak ik even een lijst van wat ik heb. Wie nog iets aanvullends of byzonders heeft liggen te verstoffen kan het me dan opsturen, en dan kan de doos aangevraagd worden bij drink-troubles? En dan daar blijven tot de volgende aanvraag?
Ik vind het nog steeds een goed idee en heb ook verschillende flessen en spenen over. :) De enige drempel die ik voorzie is het betalen van verzendkosten om alles te verzamelen in één pakket.
pi_176193682
Nouja spenen kunnen door de brievenbus toch? Alles hoeft er ook niet driedubbel in natuurlijk.

Ik heb: (uit mijn hoofd)
Dr brown met speen 1- 2 - 3 en 4
Avent natural met speen 0 - 1 - 3 -Y (papspeen)
1x difrax dentalspeen
1x etos flesje (maar die voegt imo weinig toe)
Sterilisator

Wat heeft nog zin om er bij te gooien? Difrax? Dr brown brede hals?
  woensdag 3 januari 2018 @ 22:28:36 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_176270645
Goed idee hoor. Ik heb nog een hele winkel thuis. Allemaal dingen die slechts 1x (of zelfs niet) zijn geprobeerd. Ik zou even moeten nakijken wat precies. Maar is er behoefte aan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 januari 2018 @ 09:51:09 #7
269689 crew  Viv
pi_176275218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:28 schreef Quoi het volgende:
Maar is er behoefte aan?
Het is volgens mij nu rustig op dit vlak, een tijdje terug waren er wel een stuk of 4 OUD-baby's tegelijk fanatiek aan het flesweigeren. :') Hun moeders posten dan wel eerder in het Borstvoedingstopic dan hier.
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:55:51 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176275314
Duurt zo'n pakket niet veel te lang om te ontvangen als je nuuuuuuuuu een kind hebt wat melk nodig heeft via fles?

Etos om de hoek of bol.com zijn zo makkelijk en snel tegenwoordig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 4 januari 2018 @ 10:36:37 #9
269689 crew  Viv
pi_176276030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:55 schreef Molo het volgende:
Duurt zo'n pakket niet veel te lang om te ontvangen als je nuuuuuuuuu een kind hebt wat melk nodig heeft via fles?

Etos om de hoek of bol.com zijn zo makkelijk en snel tegenwoordig
Zo'n pakket zou vooral handig zijn als je kind wel al uit de fles drinkt, maar nog niet naar wens (melk stroomt te langzaam/snel etc), of bij flesweigerende borstvoedingsbaby's die nog tijd hebben om te oefenen (dus als de moeder nog niet terug aan het werk is). En dan vooral voor moeders die een hekel hebben aan miskopen (omdat geldverspilling en slecht voor het milieu).
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:39:41 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176276088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo'n pakket zou vooral handig zijn als je kind wel al uit de fles drinkt, maar nog niet naar wens (melk stroomt te langzaam/snel etc), of bij flesweigerende borstvoedingsbaby's die nog tijd hebben om te oefenen (dus als de moeder nog niet terug aan het werk is). En dan vooral voor moeders die een hekel hebben aan miskopen (omdat geldverspilling en slecht voor het milieu).
Heb je gelijk in, valt te proberen!

Pakket flessen gaat hier door naar vriendinnen, dus niks over. Andere dingen breng ik regelmatig naar consultatiebureau hier, die verdelen het onder de zorgen moeders hier in de buurt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 januari 2018 @ 12:39:22 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176278484
Wat vivi beschrijft is precies waarom ik interesse had gehad. Ik wilde niet de zoveelste zijn met een collectie ongebruikte flessen in een doos op zolder. Heb her en der wat kunnen lenen voor het uitproberen maar had graag wat betaald voor een doorgeefpakket!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177708031
Even een schopje.

Wat drinken/dronken jullie baby's bij 11 maanden/1 jaar? Timo krijgt volgens mij nog vrij veel flesvoeding, maar ik weet niet zo goed of (en zo ja hoe) ik moet afbouwen. De gemiddelde dag ziet er zo uit:

7:00 120/4 + een boterham
10:00 fruit
12:00 120/4 + een boterham (soms anderhalf of twee boterhammen, meestal eentje)
15:00: 90 met een schepje kv + een cracker of rijstwafel ofzo. De reden van het schepje kv is dat Timo niks anders wil drinken dan kv. Hij wilt geen water, geen diksap, geen verdunde appelsap, geen thee. Niks, noppes, nada.
17:00 warm eten. Soms een potje, soms iets wat we zelf hebben gemaakt.
19:00 180+6
ergens 's nachts: 120+4.

Ik weet dus niet zo goed hoe ik moet afbouwen. Ik zat er wel aan te denken om hem voortaan met ons mee te laten eten rond zes uur. We willen sowieso dat hij langzaam met de pot gaat mee eten (doet hij nu nog niet). Logischerwijs heeft hij om 19.00 minder melk nodig als hij een uur daarvoor pas warm eten op heeft (ipv zoals nu twee uur ervoor). Maar verder weet ik het niet goed, ook niet omdat hij dus niks anders wilt drinken dan kv. En hij kan de calorieën ook wel gebruiken, hij blijft aan de slanke kant en zodra hij ziek is, moeten we echt uitkijken dat ie niet te dun wordt.

Ze zeiden dat zo'n baby geen rocket science is, maar toch voelt het soms een beetje zo. :?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:15:11 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177708261
Avondeten en wat groenten/fruitsnackjes mee eten kan natuurlijk prima wel, maar verder, als je kind zo blij wordt van melk en niet te dik is, prima toch?
Komt vanzelf wel denk ik dan.
De melk meer verdunnen deed ik weleens, zodat ze meer water binnen kreeg. En verder komt het vast gewoon vanzelf ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 maart 2018 @ 16:38:23 #14
269689 crew  Viv
pi_177708836
ZZ dronk rond die leeftijd 3 flessen van 200 ml (moedermelk of 180+6 Nutrilon), dat komt dus wel ongeveer overeen omdat jij meestal wat kleinere flessen geeft. Ze wilde best ook wat anders drinken, alleen kon ze dat nog niet goed zonder fles (en om daar iets anders dan melk in te doen stond me tegen).
pi_177714163
Fijne geruststelling dat het vanzelf komt.. Bedankt voor jullie reacties!
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:47:17 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177842713
Hallo :) Ik heb een vraag over het bereiden van flesvoeding. Onze meis zit nu op 7 x 80 cc per etmaal. Om aan 80 ml te komen maak ik nu met 90 ml water en 3 schepjes een fles, en daar zit dan 100 ml voeding in. De kraamhulp zegt dat ik die 20 ml kan overgieten en kan opsparen tot in totaal 1 voeding. Maar is dat wel veilig ivm bacteriegroei? Ik zou het natuurlijk wel in de koelkast bewaren. Ik vind afgieten doodzonde, onze baby heeft prematurenvoeding op recept en dat is loeiduur.
pi_177842816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:47 schreef Aventura het volgende:
Hallo :) Ik heb een vraag over het bereiden van flesvoeding. Onze meis zit nu op 7 x 80 cc per etmaal. Om aan 80 ml te komen maak ik nu met 90 ml water en 3 schepjes een fles, en daar zit dan 100 ml voeding in. De kraamhulp zegt dat ik die 20 ml kan overgieten en kan opsparen tot in totaal 1 voeding. Maar is dat wel veilig ivm bacteriegroei? Ik zou het natuurlijk wel in de koelkast bewaren. Ik vind afgieten doodzonde, onze baby heeft prematurenvoeding op recept en dat is loeiduur.
Dat kan wel. Ik maakte een grote voeding en zette dat in de koelkast. Binnen 24uur opmaken.
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:43:51 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177843681
Direct na het maken in de koelkast ja.

Ik deed dat nooit want luie moeder en geen aparte voeding, maar het kan zeker.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 maart 2018 @ 18:49:22 #19
269689 crew  Viv
pi_177843769
Volgens de verpakking van Nutrilon Standaard 2 mag het 24 uur in de koelkast, maar op de verpakking van Nutrilon Standaard 1 staat dat niet. Dat lijkt me geen toeval, misschien zijn ze voorzichtiger qua bacteriegroei bij jonge baby's?

Maar O is dus thuis? *O* O+
  donderdag 15 maart 2018 @ 18:58:15 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177843939
Klopt, maar van een vriendin van me die die melk ontwikkelt heb ik begrepen dag dat enorm voorzichtigheid is en dat het wel gewoon kan.
Net als de achterhaalde adviezen water te koken en dan af te laten koelen. Kun je bij niet-loden leidingen gewoon warm kraanwater voor gebruiken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 maart 2018 @ 19:11:49 #21
269689 crew  Viv
pi_177844244
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 18:58 schreef Molo het volgende:
Net als de achterhaalde adviezen water te koken en dan af te laten koelen.
Ja, wat een onmogelijk voorschrift is dat anyway. :') Wij hebben een waterkoker die op 40 graden kan, veel handiger!
  donderdag 15 maart 2018 @ 19:14:22 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177844310
Jup De meis is thuis :)

Op de bus nutrisense staat inderdaad dat je resten niet mag bewaren, maar dat is denk ik vooral vanwege aansprakelijkheid. Natuurlijk wil ik geen risico's nemen met mijn baby, maar ik wil ook niet overdrijven.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 15 maart 2018 @ 20:22:49 #23
269689 crew  Viv
pi_177846114
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:14 schreef Aventura het volgende:
Jup De meis is thuis :)

Op de bus nutrisense staat inderdaad dat je resten niet mag bewaren, maar dat is denk ik vooral vanwege aansprakelijkheid. Natuurlijk wil ik geen risico's nemen met mijn baby, maar ik wil ook niet overdrijven.
Wat fijn zeg! O+

Misschien is het meest praktische dan om 5 schepjes klaar te maken, dat is ongeveer 165 ml. Geef je één voeding direct na klaarmaken en de volgende voeding vanuit de koelkast. Daarna weer hetzelfde voor voeding drie en vier. Lijkt me hygiënischer dan restjes van 20 ml sprokkelen over de hele dag, en minder vaak overgieten. :)
  donderdag 22 maart 2018 @ 21:53:29 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178022697
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat fijn zeg! O+

Misschien is het meest praktische dan om 5 schepjes klaar te maken, dat is ongeveer 165 ml. Geef je één voeding direct na klaarmaken en de volgende voeding vanuit de koelkast. Daarna weer hetzelfde voor voeding drie en vier. Lijkt me hygiënischer dan restjes van 20 ml sprokkelen over de hele dag, en minder vaak overgieten. :)
ja, precies dat doen we nu. 2 voedingen vooruit maken. 2x 80 ml uit 1 batch van 165 ml halen is ook nog eens makkelijker dan klooien met restjes.

Baby O. is een enorme hongerlap. Met haar 2.2 kilo pompt ze zo 500 tot 600 ml per etmaal weg. Véel te veel volgens de bus Hero Nutrasense maar het mag van de kinderarts. Maar goed ook, want ze zou 40-50 ml per voeding écht niet pikken.
pi_178025940
Wat fijn dat dat van de KA gewoon lekker mag. Spekkies kweken. O+ Hoe is het verder met haar, aventura? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:55:49 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178029024
Goed! Ze is nu een ruime week thuis. We zijn heerlijk aan het cocoonen, geen bezoek. Ik bevind me momenteel in 1 roze waas. We genieten volop. En ik denk Olivia ook :) Ze lijkt een tevreden baby. Slaapt veel, maar indien wakker is ze heerlijk alert en blij.

Vandaag nog een hobbel: de eerste vacciaties. Dat moet met opname van 2 dagen. Maar goed, heb liever dat ze haar goed in de gaten houden, dan dat we thuis aanklooien met een baby die mogelijk toch veel last heeft ervan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 maart 2018 @ 10:20:29 #27
269689 crew  Viv
pi_178030392
Wat fijn dat jullie zo genieten nu! O+ Jammer dat ze even uit de cocon moet vanwege de vaccinaties, maar wel goed dat ze zo voorzichtig met haar zijn.
pi_178032724
Het is je zo gegund, lekker ontspannen thuis cocoonen. O+ Jammer dat dat even onderbroken moet worden, maar hopelijk kunnen jullie dan snel weer terug in je bubbel. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_179530845
Zo even dit topic doorgelezen en een paar van mijn vragen zijn al beantwoord :) Ik lees dat een aantal dingen zijn achterhaald..

Hoe zit het met bewaren van overgebleven melk in de fles? Onze zoon van vijf weken oud drinkt heel onregelmatig qua hoeveelheden. Ik kan er geen pijl op trekken, het varieert van 60 ml (dan voed ik elk uur) tot 150 ml (hier houdt hij het ruim uur mee uit).
Dit is lastig met het voorbereiden. Ik wil niet te weinig maken, want zodra de fles leeg is, is hij met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen of wil hij gewoon niet meer.

Het gebeurt dan regelmatig dat ik melk weg moet gooien. Tot hoever na het begin van voeden mag ik de melk nog geven? En is hier een oplossing voor?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juni 2018 @ 01:40:05 #30
269689 crew  Viv
pi_179552407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef DorothyGale het volgende:
Het gebeurt dan regelmatig dat ik melk weg moet gooien. Tot hoever na het begin van voeden mag ik de melk nog geven? En is hier een oplossing voor?
Op de verpakking staat waarschijnlijk dat het een uur na klaarmaken weggegooid moet worden, ik heb me daar wel altijd aan gehouden. ZZ accepteert ook geen tweede fles als de eerste te weinig was, want dan is ze boos. :') Mijn oplossing is gewoon altijd een grote fles maken en accepteren dat je soms wat weggooit. Dat moest ik soms ook toen er nog moedermelk in de fles zat, dus nu ben ik altijd blij dat het maar kunstvoeding is wat door de gootsteen gaat. :D
pi_179553739
Twix dronk zijn flessen nooit leeg. Wij gooiden voeding na een uur weg, zoals op de verpakking staat.
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Opnieuw opwarmen zou ik dan weer niet voor kiezen geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 02-06-2018 08:05:51 ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 07:43:36 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179553902
Ik warm restjes tot 1x op, en tot een uur (ongeveer) na bereiden. Zelf gooien we soms ook restjes voedsel weg, bedenk ik me dan maar.
pi_179554345
Dat uur heeft met bacteriegroei te maken, die neemt dan behoorlijk toe. Langer bewaren zou ik dus niet doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_179555715
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
Twix dronk zijn flessen nooit leeg. Wij gooiden voeding na een uur weg, zoals op de verpakking staat.
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
Opnieuw opwarmen zou ik dan weer niet voor kiezen geloof ik.
Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:17:37 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_179556090
Ik denk eigenlijk dat het zo'n vaart niet loopt met bacteriën, maar je wilt als fabrikant natuurlijk niet aansprakelijk zijn. In het ziekenhuis gingen ze helemaal ver met de hygiëne, daar maakten ze in de 'papkeuken' de flesjes zelfs klaar met gesteriliseerd voorverpakt water. En elke keer werd het flesje gesteriliseerd. Snap ik wel, als je volgens protocol werkt is de kans klein dat er iets misgaat met de voeding.
pi_179559822
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bij mijn zoon van 5 was dat van dat uur al.
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
Nee, standaard 1. Maar het is inderdaad al een aantal jaar veranderd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juni 2018 @ 22:04:07 #37
269689 crew  Viv
pi_179568083
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 07:16 schreef Malteser het volgende:
Echter tot een aantal jaar geleden ‘mocht’ je voor 24 uur voeding maken en deze bewaren in de koelkast. De richtlijnen zijn nu dus veranderd, vast niet zonder reden maar of het echt kwaad kan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:43 schreef vencodark het volgende:
Maar ligt dat niet aan welke fase pak je hebt?
Staat mij iets bij dat vanaf pak 2 er andere bereidingsregels zijn tegenover pak 1?
Klopt hoor vencodark, bij Nutrilon Standaard 2 mag je het wél 24 uur in de koelkast bewaren, bij Standaard 1 niet. En bij Standaard 2 mag je het tot 2 uur buiten de koelkast bewaren in plaats van 1 uur. Ik denk dat dit eerder met de betere weerstand van oudere kindjes te maken heeft dan met een verschil qua bacteriegroei.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:17 schreef Aventura het volgende:
In het ziekenhuis gingen ze helemaal ver met de hygiëne, daar maakten ze in de 'papkeuken' de flesjes zelfs klaar met gesteriliseerd voorverpakt water. En elke keer werd het flesje gesteriliseerd. Snap ik wel, als je volgens protocol werkt is de kans klein dat er iets misgaat met de voeding.
Bij die minibaby's van (nog geen) 1 kilo is een voedselvergiftiging natuurlijk acuut levensbedreigend. Het zou onvergeeflijk zijn als je je kind zou verliezen door iets wat zo eenvoudig te voorkomen is.
pi_179573740
Dank voor alle reacties :) Ik gooi de flesvoeding dan maar na een uur weg. Heb zelf ook het idee dat het wel meevalt met bacteriengroei te maken en dat de maximale bewaartermijn meer te maken heeft met $$$ voor de fabrikant. Toch loop ik liever niet het risico dus mik het na een uurtje maar weg..

En precies.. het is kunstvoeding dus zo erg is dat in principe allemaal niet. Ik ben alleen niet zo van het weggooien, restjes worden hier ook altijd opgegeten :7
pi_179573950
Ik vind het trouwens erger om kv weg te gooien dan bv. Dat eerste kost mij namelijk geld. :')
pi_182485765
Weet iemand welke spenen er op een Dr Brown brede halsfles passen? En heel toevallig welke ‘kleiner’ zijn dan de fase 1 speen? :s).

Baby drinkt te snel en ze verslikt zichzelf veel, dus ik wil even een andere speen proberen :).
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 05:48:53 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_182485771
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 05:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Weet iemand welke spenen er op een Dr Brown brede halsfles passen? En heel toevallig welke ‘kleiner’ zijn dan de fase 1 speen? :s).

Baby drinkt te snel en ze verslikt zichzelf veel, dus ik wil even een andere speen proberen :).
https://www.drbrowns.nl/f(...)peen-brede-halsfles/ ;)
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:51:57 #42
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182486000
De smalle speen van difrax past op de smalle drBrown fles, dus wellicht geldt dat ook voor de brede? Ik weet alleen niet welke kleiner is dan de S, wellicht de 3 standen? :s)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:58:30 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182486494
Inderdaad de prematurenspeen. Hebben wij nog lang gebruikt. Je kunt de fles ook wat meer horizontaal houden.
pi_182500855
Ah ik heb 3 prematurenspenen in huis van dr brown waarvan 2 nieuw in verpakking, maar die passen alleen op smalle flessen.. maar ze zijn er dus ook voor de brede flessen. Het preemieflesje waar ze wel oppassen is te klein helaas (kan maar 60cc in).

Ik ga eens op zoek naar de brede variant, thanks!
  FOK!fossiel vrijdag 22 november 2019 @ 15:17:00 #45
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190068610
Iemand ervaring met het overgaan van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding?

Na ruim twee maanden ben ik geleidelijk overgegaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zit nu aan het einde van het afbouwen, op ruim drie maanden leeftijd ben ik helemaal over.

(Wel naar, het is een weloverwogen beslissing geweest en ik weet dat ik doe wat waarschijnlijk het verstandigste is, maar ik voel me zo geneigd om me voor deze keus te moeten verantwoorden.)

Borstvoeding deed ik op verzoek, met een gemiddelde van 8 voedingen per dag. Ik heb elke paar dagen een voeding vervangen, dus ze krijgt redelijk vaak een kleine(re) portie kunstmelk (120 ml + 4).

Als ik straks helemaal over ben, kan ik hier mee doorgaan, maar ergens lijkt het me ook handig om naar het 'standaard' schema van 5 voedingen te gaan. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt, overdag lijkt ze soms echt hongerig wakker te worden.

Maar hoe pak je dat aan. Want om van 120 naar 180 ml te gaan is nog wel wat. Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die in een eenzelfde situatie zaten en hoe die het aangepakt hebben.
Chick on a mission
pi_190068717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:17 schreef Keroppi het volgende:
Iemand ervaring met het overgaan van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding?

Na ruim twee maanden ben ik geleidelijk overgegaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik zit nu aan het einde van het afbouwen, op ruim drie maanden leeftijd ben ik helemaal over.

(Wel naar, het is een weloverwogen beslissing geweest en ik weet dat ik doe wat waarschijnlijk het verstandigste is, maar ik voel me zo geneigd om me voor deze keus te moeten verantwoorden.)

Borstvoeding deed ik op verzoek, met een gemiddelde van 8 voedingen per dag. Ik heb elke paar dagen een voeding vervangen, dus ze krijgt redelijk vaak een kleine(re) portie kunstmelk (120 ml + 4).

Als ik straks helemaal over ben, kan ik hier mee doorgaan, maar ergens lijkt het me ook handig om naar het 'standaard' schema van 5 voedingen te gaan. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt, overdag lijkt ze soms echt hongerig wakker te worden.

Maar hoe pak je dat aan. Want om van 120 naar 180 ml te gaan is nog wel wat. Dus ik was benieuwd of er hier mensen zijn die in een eenzelfde situatie zaten en hoe die het aangepakt hebben.
Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fossiel vrijdag 22 november 2019 @ 17:52:07 #47
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190070852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Gewoon iets meer in t flesje doen en kijken hoe ver ze komt? Als ze het niet drinkt is het te veel :)
Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.

(Waarschijnlijk moet ik maar gewoon wat uitproberen, ik ben het waarschijnlijk aan het 'overthinken' en wil het graag heel goed doen ;) )
Chick on a mission
pi_190073390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:52 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja ik was inderdaad van plan om de hoeveelheid op te voeren, maar als ik tegelijk de frequentie omlaag gooi, dan krijgt ze misschien te weinig binnen.

(Waarschijnlijk moet ik maar gewoon wat uitproberen, ik ben het waarschijnlijk aan het 'overthinken' en wil het graag heel goed doen ;) )
Als ze te weinig binnen krijgt hoor je haar vanzelf wel weer ;) is gewoon een zelfregulerend systeem zo'n baby.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190073609
Eigenlijk is het niet anders dan met borstvoeding. Je maakt voeding zoveel als dat ze drinkt en biedt dat aan op de momenten dat ze honger heeft. Dus als je denkt dat ze misschien wel 150 lust, dan maak je dat (150+5) en kijk je wat ze opdrinkt. Ze kunnen echt heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 2 december 2019 @ 10:42:16 #50
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190228179
Welke flessen gebruiken jullie?
En gebruiken jullie sterilisatietabletten om die dingen uit te koken?
Houd van poesjes
pi_193459629
Ik/wij hebben besloten om geen borstvoeding te gaan geven bij onze baby. Ik heb me daarom de laatste dagen verdiept in verschillende soorten en merken flesvoeding en ik neig naar Nannycare (dat is flesvoeding op basis van geitenmelk). Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Zoja, hoe vond je baby het? Hoe vond jij het?

Daarnaast vind ik Hipp flesvoeding interessant, dit is gemaakt van biologische koemelk. Wel goedkoper :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2020 20:57:08 ]
  FOK!fossiel woensdag 3 juni 2020 @ 21:56:18 #52
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193460933
Geen ervaring mee, wij geven 'gewoon' Nutrilon. Maar iets om in je overweging mee te nemen, is hoe makkelijk iets verkrijgbaar is.

Zoals die keer dat mijn vriend alle spullen netjes had ingepakt toen ze een avondje een paar uur bij vrienden zou slapen, en vervolgens de tas liet thuis staan. Toen was hij wel blij dat de Nutrilon gewoon even snel bij de supermarkt aldaar kon gaan halen. (Net als de Difrax speen :) ).


Edit: Zie nu de prijs van die Nannycare melk :o Ik ben rond 3 maanden over gegaan naar flesvoeding, maar toen deed ze volgens mij maar een dag of 5 met zo'n pak van 900g

[ Bericht 21% gewijzigd door Keroppi op 03-06-2020 22:01:30 ]
Chick on a mission
pi_193461159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:56 schreef Keroppi het volgende:
Geen ervaring mee, wij geven 'gewoon' Nutrilon. Maar iets om in je overweging mee te nemen, is hoe makkelijk iets verkrijgbaar is.

Zoals die keer dat mijn vriend alle spullen netjes had ingepakt toen ze een avondje een paar uur bij vrienden zou slapen, en vervolgens de tas liet thuis staan. Toen was hij wel blij dat de Nutrilon gewoon even snel bij de supermarkt aldaar kon gaan halen. (Net als de Difrax speen :) ).


Edit: Zie nu de prijs van die Nannycare melk :o Ik ben rond 3 maanden over gegaan naar flesvoeding, maar toen deed ze volgens mij maar een dag of 5 met zo'n pak van 900g
Ja, dat nannycare is behoorlijk prijzig ja. Ik heb me er net nog even verder in verdiept en 2 ingrediënten schijnen dubieus te zijn en daarom toch mogelijk gelinkt aan koemelk. Niet dat dat een probleem is, maar het is wel nepperij :)

Wij zijn er wel uit dat we HiPP willen geven :)
pi_193461621
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik/wij hebben besloten om geen borstvoeding te gaan geven bij onze baby. Ik heb me daarom de laatste dagen verdiept in verschillende soorten en merken flesvoeding en ik neig naar Nannycare (dat is flesvoeding op basis van geitenmelk). Heeft iemand hier ervaring met dit merk? Zoja, hoe vond je baby het? Hoe vond jij het?

Daarnaast vind ik Hipp flesvoeding interessant, dit is gemaakt van biologische koemelk. Wel goedkoper :P
Hier hebben we een tijdje geitenmelk gegeven omdat we een vermoeden hadden van lichte intolerantie mbt koeienmelk. Kon gewoon bij de Jumbo gehaald worden (weet t merk niet meer zo snel), en ik zag laatst dat Kruidvat ook eigen merk geitenmelk heeft :D

Het is in elk geval een stuk breder verkrijgbaar dan vroeger :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_193461686
Wij hebben een tijd lang Kabrita gebruikt (ook op basis van geitenmelk), omdat er op Nutrilon heel sterk gereageerd werd (rode vlekken, spugen). Dat werkte en werd zonder problemen gedronken. Na een jaar ongeveer kon koemelk ineens wel gewoon. Gelukkig, want zo’n blik kostte toen 28,- en was alleen bij de Etos te koop.
Ik heb toen nog eens op Tweede Paasdag alle Etossen in de regio Rijnmond gebeld: allemaal dicht. En de voeding was echt opppp. Goddank trof ik een ijverige eigenaresse in Vlaardingen die toevallig in de winkel was voor een voorraaddingetje en speciaal voor mij de zaak even opende zodat ik een blik kon kopen O+ Die heeft een grote bos bloemen bezorgd gekregen :D
pi_193462053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hier hebben we een tijdje geitenmelk gegeven omdat we een vermoeden hadden van lichte intolerantie mbt koeienmelk. Kon gewoon bij de Jumbo gehaald worden (weet t merk niet meer zo snel), en ik zag laatst dat Kruidvat ook eigen merk geitenmelk heeft :D

Het is in elk geval een stuk breder verkrijgbaar dan vroeger :P
Goed om te weten :) Ik zie geitenmelk vooral nu als mogelijke oplossing voor o.a. een koemelk intolerantie. Niet iets om sowieso al mee te starten denk ik. Maar ik heb nog even de tijd om me wat meer in te lezen :P
pi_194707090
Vraagje: is het normaal dat je je pasgeboren baby niet even volle flessen geeft? Ik heb bijvoorbeeld mijn baby vanmorgen op verzoek gevoed, hij werd uiteindelijk na 110 cc rustig. 2 uur en 45 minuten later kwam hij weer, maar ik wilde niet weer 110 geven, dus heb ik 90 gegeven waar hij trouwens wel genoegen mee nam.

Ik merk dat ik fv met de berekeningen enzo lastig vind. Kraam heeft gisteren berekend dat hij 660 cc mag op een dag, wat met de dag natuurlijk wat hoger wordt. Maar met hoeveel, ik weet het niet...
  maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:47 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194707370
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 18:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: is het normaal dat je je pasgeboren baby niet even volle flessen geeft? Ik heb bijvoorbeeld mijn baby vanmorgen op verzoek gevoed, hij werd uiteindelijk na 110 cc rustig. 2 uur en 45 minuten later kwam hij weer, maar ik wilde niet weer 110 geven, dus heb ik 90 gegeven waar hij trouwens wel genoegen mee nam.

Ik merk dat ik fv met de berekeningen enzo lastig vind. Kraam heeft gisteren berekend dat hij 660 cc mag op een dag, wat met de dag natuurlijk wat hoger wordt. Maar met hoeveel, ik weet het niet...
Ja dat is normaal en net zoals bij volwassenen leven de meeste baby's niet op exacte geregelde hoeveelheden die constant blijven.
Beetje aanvoelen wanneer je kind genoeg heeft is prima.
En dan kijken wanneer er weer hongersignalen komen en dan weer flesje geven.
In begin kan lijstje bijhouden fijn zijn om te kijken of het daggemiddelde beetje overeenkomt met wat de kraamzorg zegt of groene boekje ofzo.
En of er een langzaam stijgende lijn in zit qua hoeveelheden per fles.

De meeste kinderen reguleren zichzelf uitstekend met wat ze innemen en wat ze nodig hebben

Je moet af en toe wat melk wegmikken waarschijnlijk maar ja, och, word je vast niet arm van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194707788
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is normaal en net zoals bij volwassenen leven de meeste baby's niet op exacte geregelde hoeveelheden die constant blijven.
Beetje aanvoelen wanneer je kind genoeg heeft is prima.
En dan kijken wanneer er weer hongersignalen komen en dan weer flesje geven.
In begin kan lijstje bijhouden fijn zijn om te kijken of het daggemiddelde beetje overeenkomt met wat de kraamzorg zegt of groene boekje ofzo.
En of er een langzaam stijgende lijn in zit qua hoeveelheden per fles.

De meeste kinderen reguleren zichzelf uitstekend met wat ze innemen en wat ze nodig hebben

Je moet af en toe wat melk wegmikken waarschijnlijk maar ja, och, word je vast niet arm van
Yes, we schrijven ook alles op, anders word ik er helemaal geen wijs meer uit :') Ik lees vaak dat babies vaste inhoud flessen hebben, maar dat zijn dan babies met een ritme denk ik?

Ik denk dat ik het zelf ook een beetje moet loslaten hoeveel hij mag en kijken naar hem wat hij nodig heeft. Ik zat te denken om dit met het CB te bespreken, maar iets zegt me dat ik daar nog onzekerder van ga worden.
pi_194708256
Je kunt flesvoeding prima op verzoek geven en dus kijken naar wat je kindje vraagt. Bijhouden kan fijn zijn voor jezelf, als je twijfelt of het wel genoeg is op een dag (of juist teveel).
  maandag 24 augustus 2020 @ 21:53:04 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194708411
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je kunt flesvoeding prima op verzoek geven en dus kijken naar wat je kindje vraagt. Bijhouden kan fijn zijn voor jezelf, als je twijfelt of het wel genoeg is op een dag (of juist teveel).
Dit

Consultatiebureau is ook prima voor advies vragen (en dan zelf bepalen wat je ermee doet). En neem aan dat de baby ook een vader heeft. Even daarmee sparren over je onzekerheden is soms ook gewoon voldoende.
Even samen naar kijken is vaak al voldoende voor een 'oh ja, prima' gevoel.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194709149
Hier ook op verzoek gevoed.
Als ik de jongste op mijn verzoek voedde, kwam hij gerust een uur later weer voor een volle fles, omdat dat zijn planning was :P

Ik heb het in het begin wel bijgehouden, de oudste dronk ook wat teveel soms, we hebben goede hulp gehad van de nutrilon lijn. Die hadden advies dat beter bij ons pastte dan van het cb..

Dat ophogen hoef je dan ook niet zo bewust te doen. Het daggemiddelde loopt wel ongeveer op. Zolang je onder de max blijft, en niet tever eronder, dan loopt het wel los.
pi_194709501
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit

Consultatiebureau is ook prima voor advies vragen (en dan zelf bepalen wat je ermee doet). En neem aan dat de baby ook een vader heeft. Even daarmee sparren over je onzekerheden is soms ook gewoon voldoende.
Even samen naar kijken is vaak al voldoende voor een 'oh ja, prima' gevoel.
Ja, ook besproken met vriend hoe we dit gaan doen. Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los. Ik zie momenteel overal beren op de weg (door de hormonen?) en dat is echt bloedirritant. Ik word er zo onzeker door.

Overigens hebben we wel een beetje inzicht nu. A. drinkt 9 flesjes op een dag. Volgens de berekeningen zou hij om en nabij 80 cc per fles mogen. Dat gaan we vandaag eens proberen.
pi_194710160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, ook besproken met vriend hoe we dit gaan doen. Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los. Ik zie momenteel overal beren op de weg (door de hormonen?) en dat is echt bloedirritant. Ik word er zo onzeker door.

Overigens hebben we wel een beetje inzicht nu. A. drinkt 9 flesjes op een dag. Volgens de berekeningen zou hij om en nabij 80 cc per fles mogen. Dat gaan we vandaag eens proberen.
En reken er maar op dat als je denkt dat er een soort natuurlijk ritme ontstaat, dat het de dag erna weg is :D
Hier was het zovaak 3 dagen hetzelfde, en dan was dag 4 compleet anders. Of in de avond als ze gaan clusteren (in de vooravond veel kleine beetje tanken voor de nacht), dan wordt het helemaal onrustig.. Maar als ze aan het eind van de rit maar blijven groeien en actief zijn, dan hoef je niet zo snel te panieken ;)
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:54:41 #65
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194710556
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:24 schreef Deepfreeze het volgende:
En reken er maar op dat als je denkt dat er een soort natuurlijk ritme ontstaat, dat het de dag erna weg is
In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Overigens hebben we wel een beetje inzicht nu. A. drinkt 9 flesjes op een dag. Volgens de berekeningen zou hij om en nabij 80 cc per fles mogen. Dat gaan we vandaag eens proberen.
Zeer zeker goed om bij te houden hoeveel flesjes hij per dag nou eigenlijk vraagt en hoeveel cc hij dus daadwerkelijk binnenkrijgt. Op basis van zijn gewicht kan je mooi berekenen of dit overeenkomt met de verwachting.

Zelf is mijn kleine nu 7 weken, de voeding gaat enorm goed. We hebben hem altijd Nutrilon gegeven, maar zijn nu net overgestapt op Kruidvat merk, scheelt enorm in de prijs! Wel hebben we een leeg Nutrilon pak bewaard gezien dat karton wel erg makkelijk is met het afstrijken etc. Daar kiepen we nu de Kruidvat voeding bij. :7

Zelf geven we A. erg regelmatig voeding. Het structurele 'procesje' wat we hebben werkt ook heel fijn voor ons. Standaard eerst verschonen, daarna pas de voeding.

Overdag: Na ongeveer 4 tot 5 uur begint meneer te koeren dat hij weer een flesje wilt. Begint hij eerder te vragen, dan stellen we het uit tot er 4 a 5 uur tussen zit. Hierdoor merken we dat hij altijd zijn flesje netjes opdrinkt. (Of net 10cc niet, maar dat is te verwaarlozen).

's nachts: Tussen 23:00 - 00:00 krijgt A. zijn laatste voeding. De volgende fles is op aanvraag, gemiddeld komt hij rond 06:00 weer. Dus 's nachts zit er iets langer tussen, zo krijgen pap en mam ook wat nachtrust.

Tijdens of na het voeden zet ik een whatsapje naar mijn partner met de voedingstijden. Werkt perfect, zou houden we heel duidelijk in beeld wanneer de volgende voeding moet zijn. Voorbeeldberichtjes die we tegenwoordig constant naar elkaar sturen: :D

06:00 done.
Next vanaf 10:00

10:00 done.
Next: vanaf 14:00

Naast deze berichtjes staat onze whatsapp vol met de boodschappen-lijstjes. Weinig digitale romantiek te bekennen. _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaizen_ op 25-08-2020 10:00:10 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:55:35 #66
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194710565
-dubbel
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194710634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:54 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)
[..]

Zeer zeker goed om bij te houden hoeveel flesjes hij per dag nou eigenlijk vraagt en hoeveel cc hij dus daadwerkelijk binnenkrijgt. Op basis van zijn gewicht kan je mooi berekenen of dit overeenkomt met de verwachting.

Zelf is mijn kleine nu 7 weken, de voeding gaat enorm goed. We hebben hem altijd Nutrilon gegeven, maar zijn nu net overgestapt op Kruidvat merk, scheelt enorm in de prijs! Wel hebben we een leeg Nutrilon pak bewaard gezien dat karton wel erg makkelijk is met het afstrijken etc. Daar kiepen we nu de Kruidvat voeding bij. :7

Zelf geven we A. erg regelmatig voeding. Het structurele 'procesje' wat we hebben werkt ook heel fijn voor ons. Standaard eerst verschonen, daarna pas de voeding.
Overdag: Na ongeveer 4 tot 5 uur begint meneer te koeren dat hij weer een flesje wilt. Begint hij eerder te vragen, dan stellen we het uit tot er 4 a 5 uur tussen zit. Hierdoor merken we dat hij altijd zijn flesje netjes opdrinkt. (Of net 10cc niet, maar dat is te verwaarlozen).

's nachts: Tussen 11 en 12 krijgt A. zijn laatste voeding. De volgende fles is op aanvraag, gemiddeld komt hij rond 06:00 weer. Dus 's nachts zit er iets langer tussen, zo krijgen pap en mam

Tijdens of na het voeden zet ik een whatsapje naar mijn partner met de voedingstijden. Werkt perfect, zou houden we heel duidelijk in beeld wanneer de volgende voeding moet zijn. Voorbeeldberichtjes die we tegenwoordig constant naar elkaar sturen: :D

06:00 done.
Next vanaf 10:00

10:00 done.
Next: vanaf 14:00

Naast deze berichtjes staat onze whatsapp vol met de boodschappen-lijstjes. Weinig digitale romantiek te bekennen. _O-
:D

Een voeding rekken gaat hier echt niet, maar mijn baby is pas 9 dagen oud. Hij lijkt nu al van 1 naar totaal overstuur te gaan als hij honger heeft.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:04:10 #68
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194710685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 08:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hij is er makkelijk in: gewoon voeden wat A. wilt en voor de rest loopt het wel los.
Mijn ervaring is dat dit niet gaat werken. Als je wilt dat hij zijn flesjes opdrinkt en niet altijd krampjes krijgt is regelmaat de sleutel..

Vooral de krampjes kunnen er inhakken bij zo'n teer baby'tje.. De krampjes zullen minder zijn als je hem de regelmaat gunt qua tijden en hoeveelheden voeding.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194710716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:54 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

In het begin zal die routine inderdaad lastig zijn, maar na een tijdje kan je dit er wel goed inbouwen. Na een week begonnen wij duidelijk te zien dat de structurele aanpak goed hielp. (Misschien ook geluk dat de kleine goed meehielp...)
[..]

Dat verschilt wel per kind. De oudste kreeg na een paar weken wel een aardig ritme (alleen met teveel honger, dus dat was niet handig). Maar de jongste wilde echt niet. Hij kreeg het wel zelf voor elkaar om de flessen op tijden te willen die handig waren met de school-haal/breng-tijden van de oudste..

Als ik na 3 uur een fles gaf, omdat het handig was (ivm de deur uit moeten). Zat hij gerust een uur erna te piepen, en dronk ook zo een fles op.. Of in de avond, gaf ik 23 uur een late fles, kwam hij om 4 uur. Gaf ik de fles niet, kwam hij ook om 4 uur. Waardoor hij ook nog boven de max uitkwam. 't is nog steeds een eigenwijze :P
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:11:18 #70
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194710766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D

Een voeding rekken gaat hier echt niet, maar mijn baby is pas 9 dagen oud. Hij lijkt nu al van 1 naar totaal overstuur te gaan als hij honger heeft.
Gefeliciteerd met de kleine! Dan heb je nog vrij weinig aan mijn tips natuurlijk, vanaf die leeftijd zou ik alle tips van de kraamhulp opvolgen en inderdaad: luisteren naar wat de kleine wilt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ik na 3 uur een fles gaf, omdat het handig was (ivm de deur uit moeten). Zat hij gerust een uur erna te piepen, en dronk ook zo een fles op.. Of in de avond, gaf ik 23 uur een late fles, kwam hij om 4 uur. Gaf ik de fles niet, kwam hij ook om 4 uur. Waardoor hij ook nog boven de max uitkwam. 't is nog steeds een eigenwijze
:o Dit is onze eerste baby, maar dan komen wij wel goed weg als ik dit zo lees. Die van ons houdt zich goed aan de tijden, waardoor onze eerste restaurant-bezoek afgelopen weekend ook een succes was.

Wel goed dat je het zegt, want stel dat we ooit nog een tweede willen proberen te krijgen is het goed om te beseffen dat niet elke baby zich zo goed aan jouw 'regeltjes' en structuur houdt...
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194710790
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:11 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de kleine! Dan heb je nog vrij weinig aan mijn tips natuurlijk, vanaf die leeftijd zou ik alle tips van de kraamhulp opvolgen en inderdaad: luisteren naar wat de kleine wilt.
[..]

:o Dit is onze eerste baby, maar dan komen wij wel goed weg als ik dit zo lees. Die van ons houdt zich goed aan de tijden, waardoor onze eerste restaurant-bezoek afgelopen weekend ook een succes was.
Het zijn kinderen, geen robotjes, helaas ook niet afgeleverd met handleiding :D
pi_194710804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:13 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het zijn kinderen, geen robotjes, helaas ook niet afgeleverd met handleiding :D
Was dat maar waar.
pi_194710855
Dit topic lezende krijg ik alweer de kriebels... ik had altijd zo’n stress over flesjes en hoeveeheden (vooral omdat ik een hongerlap had)

Ben destijds met 8 weken gestopt met bv en vond de flesjes een crime... maar bv ging ook niet meer.

Hoop dat ik t deze keer red met bv want echt geen zin in weer onzeker worden van die poepflesjes 😳
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:49:08 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194711231
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D

Een voeding rekken gaat hier echt niet, maar mijn baby is pas 9 dagen oud. Hij lijkt nu al van 1 naar totaal overstuur te gaan als hij honger heeft.
Een eckte vent zo te horen. Hangry basterds O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:00:38 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194711391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat dit niet gaat werken. Als je wilt dat hij zijn flesjes opdrinkt en niet altijd krampjes krijgt is regelmaat de sleutel..

Vooral de krampjes kunnen er inhakken bij zo'n teer baby'tje.. De krampjes zullen minder zijn als je hem de regelmaat gunt qua tijden en hoeveelheden voeding.
Welk idee zit hier achter?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:05:50 #76
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194711459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Welk idee zit hier achter?
Vanuit de kraamhulp & meerdere sites heb ik vernomen dat krampjes kunnen worden verminderd als de baby met regelmaat voeding krijgt. Regelmatige tijden en wat constantere hoeveelheden. Op zich logisch ook. Zijn kleine maagje zal de regelmaat waarderen.

Natuurlijk betekent dit niet dat het krampjes zal voorkomen, maar het kan wel bijdragen aan wat minder krampjes.

quote:
TIP 4: HOUD REGELMAAT IN HET VOEDINGSSCHEMA
Als je flesvoeding geeft, probeer dan regelmaat te houden in het voedingsschema en niet te frequent en ook niet te grote veranderingen daarin aan te brengen. De darmen van je baby moeten dan namelijk iedere keer weer wennen, wat (extra) krampjes kan veroorzaken. Dit geldt ook bij de overstap naar een andere soort voeding, van borst- naar flesvoeding of van de ene flesvoeding naar de andere. En als je baby te veel voeding binnenkrijgt, kan dit ook last geven.
https://www.cjg043.nl/darmkrampjes-bij-je-baby-9-tips/
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:14:38 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194711583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:20 schreef kwakz0r het volgende:
Dit topic lezende krijg ik alweer de kriebels... ik had altijd zo’n stress over flesjes en hoeveeheden (vooral omdat ik een hongerlap had)

Ben destijds met 8 weken gestopt met bv en vond de flesjes een crime... maar bv ging ook niet meer.

Hoop dat ik t deze keer red met bv want echt geen zin in weer onzeker worden van die poepflesjes 😳
Nee joh, jij kunt die shit, hoe dan ook ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:33:44 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194711609
Reactie op Kaizen, maar Fok is weer eens aan het bokken

Ah op die fiets, die conclusie zou ik hier niet uit trekken. Zeker niet zo hard.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194712932
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn baby krampjes heeft na een voeding. Of geen erg pijnlijke dan. Hij vertrekt zijn gezicht niet en maakt geen spartelende bewegingen. Ik denk dat sommige kindjes er prima bij varen bij regelmatige voedingen en sommige ook niet.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:05:39 #80
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194714065
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:33 schreef Molo het volgende:
Ah op die fiets, die conclusie zou ik hier niet uit trekken. Zeker niet zo hard.
Alle beetjes helpen. Mijn kleine heeft wel regelmatig last van krampen, vandaar dat we alles doen om het kleine grut te helpen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn baby krampjes heeft na een voeding. Of geen erg pijnlijke dan. Hij vertrekt zijn gezicht niet en maakt geen spartelende bewegingen. Ik denk dat sommige kindjes er prima bij varen bij regelmatige voedingen en sommige ook niet.
Wat een luxe! Ik hoop dat dat zo blijft :) Hevige krampen zijn echt niet leuk voor een baby. We gebruiken ook Infacol, wat schijnt te helpen. We merken wel wat verschil, maar helaas heeft de kleine nog wekelijks krampjes..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194714738
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee joh, jij kunt die shit, hoe dan ook ^O^
T is zo lang geleden :') voelt bijna weer als de eerste...

Maar over t algemeen ben ik we relaxter nu hoor. En mijn kint is een lange gespierde geworden, ondanks dikkie bij 6-24 maanden dus weet ook dat alles relatief is.
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:33:33 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194714741
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet echt het idee dat mijn baby krampjes heeft na een voeding. Of geen erg pijnlijke dan. Hij vertrekt zijn gezicht niet en maakt geen spartelende bewegingen. Ik denk dat sommige kindjes er prima bij varen bij regelmatige voedingen en sommige ook niet.
Lekker doen wat werkt, niet teveel over nadenken. Kleine kinderen komen wel aan hun voeding zolang je maar aanbiedt wanneer ze trek hebben.
Is echt zelden dat kinderen in de extremen zitten van veel te weinig of veel teveel drinken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:34:27 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194714760
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

T is zo lang geleden :') voelt bijna weer als de eerste...

Maar over t algemeen ben ik we relaxter nu hoor. En mijn kint is een lange gespierde geworden, ondanks dikkie bij 6-24 maanden dus weet ook dat alles relatief is.
Grootmoeder Kwak :+

Super joh, echt leuk dat er een mini op komst is!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194715214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen. Mijn kleine heeft wel regelmatig last van krampen, vandaar dat we alles doen om het kleine grut te helpen.
[..]

Wat een luxe! Ik hoop dat dat zo blijft :) Hevige krampen zijn echt niet leuk voor een baby. We gebruiken ook Infacol, wat schijnt te helpen. We merken wel wat verschil, maar helaas heeft de kleine nog wekelijks krampjes..
Krampjes horen er op een gegeven moment bij, hoe vervelend dat ook is. Ik heb bij mijn dochter ook alles uit de kast getrokken om het te kunnen verminderen, maar uiteindelijk is het iets waar babies door moeten. Rijping van darmpjes is een natuurlijk proces, ik geloof niet dat al die middeltjes echt helpen. Althans, dat was mijn beleving.
pi_194806601
We krijgen het langzaamaan door waar ons kereltje behoefte aan heeft en dat brengt wat rust. We maken nu met 2 weken flesjes van 120 en meestal drinkt hij dat ook wel op. Soms clustert hij en dan komt hij na een half uurtje al weer en drinkt dan maar 10/20 cc.

Ik had gedacht dat ik de bv zou missen, maar eigenlijk vind ik dit wel prima zo. Hij groeit, hij slaapt en hij is als hij wakker is lekker actief :)
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:04:05 #86
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194807966
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
We krijgen het langzaamaan door waar ons kereltje behoefte aan heeft en dat brengt wat rust.
Ah super! Dat schept al zo'n band als je hem meer gaat begrijpen. O+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:04:44 #87
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194807977
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had gedacht dat ik de bv zou missen, maar eigenlijk vind ik dit wel prima zo. Hij groeit, hij slaapt en hij is als hij wakker is lekker actief
Zelf werk ik ook al 6 maanden thuis... Heerlijk! Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst weer op het werk geweest. Ook leuk en tof om met collega's bij te praten. Maar als ik kan kiezen tussen het kleine mannetje of collega's.. ;)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_194808007
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:04 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zelf werk ik ook al 6 maanden thuis... Heerlijk! Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst weer op het werk geweest. Ook leuk en tof om met collega's bij te praten. Maar als ik kan kiezen tussen het kleine mannetje of collega's.. ;)
Ik bedoelde bv as in borstvoeding :D

Mijn werk mis ik totaal niet eigenlijk. Ik heb tot ergens in november verlof en daarna heb ik een maand vakantie erachter aan geplakt. Heerlijk.
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:21:46 #89
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194808236
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bedoelde bv as in borstvoeding
_O- _O-

Als je je er goed bij voelt en de kleine is ook gelukkig, why not! Mijn vriendin is na de eerste week ook overgestapt op flesvoeding.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_195036750
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en ik weet niet goed wat wijsheid is.

Wij geven A. (vandaag een maand oud, afgelopen maandag woog hij rond de 5,1 kilo) flesjes van 120 cc. Hij lijkt nog steeds hongerig te zijn, zelfs nu we het ook in dikken met JBPM. Wat zou nu beter zijn? Meerdere flesjes vam 120 cc? Of met flesjes van 150 cc starten?

Volgens CB 'moet' ik flesjes om de drie/vier uur blijven geven van 120 cc. Eerder niet omdat hij volgens die mevrouw geen honger kan hebben (?). Nu net wel een 150 cc gegeven en het ging bijna allemaal op. Daarna is hij in slaap gevallen na een lange tijd wakker te zijn geweest.

Tips?
pi_195037960
Je kind volgen en niet teveel luisteren naar het advies van het CB. Die gaan uit van een gemiddeld kind. Maar jouw kind blijkt geen gemiddeld kind te zijn.

Zonder kinderen boven of onder het gemiddelde, heb je geen gemiddelde O+
pi_195534996
Hier is het kind na het weekend toe aan opvang en het drinken uit de fles verleerd. Gaat hem vaak 's nachts één of twee flessen afgekolfde melk (zodat mijn vrouw kon bijslapen), maar sinds hij doorslaapt 's nachts is dat gestopt. In een vakantie dom genoeg geen flessen gegeven.

Nu weigert hij pertinent de fles. Een week terug dronk hij lastiger maar kreeg ik er regelmatig nog wel een 100 (of soms 50) in. Nu dus echt 0 en hij zet het op een krijsen. :'(
pi_196270066
Nog een vraagje. Ik heb volgens mij een hongerige baby. Ik geef hem nu flessen van 180+6 en we halen sporadisch de 4 uur. Meestal komt hij na 3 uur al en lijkt gewoon uitgehongerd zoals hij aanhapt. Hij doet ongeveer 15 minuten over een fles, dus zuigbehoefte is het niet denk ik. Door de flessen die hij vraagt zitten we de laatste dagen nog maar zelden onder de liter. Nu ben ik aan het denken, wat is wijsheid. Forte voeding of met 4 maanden beginnen met hapjes behoren tot de opties, al zit bij allebei eigenlijk niet te springen om dat te geven. Forte voeding niet omdat het niet bij elke baby een gunstig effect heeft en met hapjes wil eigenlijk wachten tot minimaal 5 maanden. Het liefst wil ik doorgaan met de voeding die hij nu krijgt. Volgens sommigen is max. een liter per dag achterhaald, volgens sommigen niet. Het schijnt dat ze in het buitenland zich daar niet zo krampachtig aan vasthouden, ik vraag me af waarom dat dan hier wel zo is (of zo geweest is)?

Heeft iemand inzicht of misschien ervaring wat ik nu het beste kan doen?
pi_196270214
Wij zijn destijds wel overgegaan naar Forte, maar we zaten ook echt op de 1200ml. Soms meer.
Ik heb goede gesprekken gehad met de nutrilon lijn. We hebben eerst dingen geprobeerd als extra water, kleinere speen etc.
Pas met de Forte(bij 3,5 mnd) gingen we even naar de 1000, maar na 2 weken liep het weer op. Toen zijn we ook nog johannesbroodpitmeel/nutriton gaan toevoegen. Flessen als beton, maar kind dronk tenminste tot 5,5 maand netjes 5 flessen.

Advies van CB was trouwens bijvoeding. Alsof die hapjes bij 3,5 maand een hele fles zou kunnen vervangen. Naast dat het me echt te vroeg was..
Ik zou voor advies de lijn van de flesvoeding bellen.

Edit: dit is wel jaren terug. Weet niet hoe streng ze nu zijn..
pi_196270365
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 13:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zijn destijds wel overgegaan naar Forte, maar we zaten ook echt op de 1200ml. Soms meer.
Ik heb goede gesprekken gehad met de nutrilon lijn. We hebben eerst dingen geprobeerd als extra water, kleinere speen etc.
Pas met de Forte(bij 3,5 mnd) gingen we even naar de 1000, maar na 2 weken liep het weer op. Toen zijn we ook nog johannesbroodpitmeel/nutriton gaan toevoegen. Flessen als beton, maar kind dronk tenminste tot 5,5 maand netjes 5 flessen.

Advies van CB was trouwens bijvoeding. Alsof die hapjes bij 3,5 maand een hele fles zou kunnen vervangen. Naast dat het me echt te vroeg was..
Ik zou voor advies de lijn van de flesvoeding bellen.

Edit: dit is wel jaren terug. Weet niet hoe streng ze nu zijn..
Denk dat ik ga bellen ja. Voeding verdikken met jbm hebben we in het begin gedaan na aanwijzingen van reflux. Werkte niet gunstig voor zijn ontlasting. We gebruiken nu nog steeds speen nr. 1, dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn. Ik dacht dat FV makkelijker zou zijn dan bv, maar ik vind het alleen maar lastiger :')
pi_196271130
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Denk dat ik ga bellen ja. Voeding verdikken met jbm hebben we in het begin gedaan na aanwijzingen van reflux. Werkte niet gunstig voor zijn ontlasting. We gebruiken nu nog steeds speen nr. 1, dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn. Ik dacht dat FV makkelijker zou zijn dan bv, maar ik vind het alleen maar lastiger :')
Wij hebben ook nog een andere fles met newborn speen gebruikt. Nog een stapje onder de 1.. Maar het is wel bewerkelijk..
Alleen was bv ook geen doen, nu konden we de ellende in ieder geval verdelen :@
pi_197871604
Onze baby is elke nacht klaarwakker na een nachtvoeding, het maakt niet uit hoe laat. Het kost hem (en ons) veel moeite om hem weer in slaap te krijgen. Vaak duurt dit zeker wel een uur. Ik heb hier niet zoveel trek meer in snachts, dus ik zat te denken om zijn laatste voeding in te dikken met rijstebloem zodat hij misschien wat langer slaapt snachts. Niet mijn eerste keus, maar dit trek ik ook niet echt meer.

Afijn, welke fles en speen kan hiervoor het best gebruiken? Mijn oudste bliefte geen pap, dus dit is ook weer eventjes nieuw voor mij :)
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 20:28:01 #98
382129 crew  Donna
pi_197914147
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onze baby is elke nacht klaarwakker na een nachtvoeding, het maakt niet uit hoe laat. Het kost hem (en ons) veel moeite om hem weer in slaap te krijgen. Vaak duurt dit zeker wel een uur. Ik heb hier niet zoveel trek meer in snachts, dus ik zat te denken om zijn laatste voeding in te dikken met rijstebloem zodat hij misschien wat langer slaapt snachts. Niet mijn eerste keus, maar dit trek ik ook niet echt meer.

Afijn, welke fles en speen kan hiervoor het best gebruiken? Mijn oudste bliefte geen pap, dus dit is ook weer eventjes nieuw voor mij :)
Een gewone fles die je altijd al gebruikt en met een fijn schaartje de opening van de speen een beetje groter knippen. Echt maar een BEETJE, anders heb je een vloedgolf zodra een baby er aan zuigt.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 08:20:21 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197977658
Onze kleine is nu circa 10 weken oud. We vinden het lastig om een geschikte voeding voor hem te vinden. Hij krijgt voor een groot deel borstvoeding maar we geven hem ook af en toe de fles aangezien hij binnenkort naar het kinderdagverblijf gaat. De fles geven ging altijd goed. Tot voor 2 weken geleden toen hij opeens de fles ging weigeren.

Hij heeft vanaf zijn geboorte last van reflux en op aanraden van het consultatiebureau johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan zijn voedingen. Dat ging goed. We hadden het gevoel dat de krampjes de laatste tijd ook wat minder werden. Echter zijn ze sinds 2/3 dagen weer extreem aanwezig. We zijn van Nutrilon 1 overgestapt naar Nutrilon A.R. om geen johannesbroodpitmeel meer toe te hoeven voegen aan zijn kunstvoeding. Wellicht is dit de veroorzaker van de krampjes die weer op beginnen te spelen? Wat is wijsheid? Hier gelijk mee stoppen? En terug naar Nutrilon 1 of overstappen naar Nutrilon Omneo?
pi_197978192
Gebruikte je Nutriton of puur johannesbroodpitmeel? Daar zit ook nog een groot verschil tussen. In Nutriton zitten veel ‘hulpstoffen’ die niet nodig zijn, maar vaak wel krampen veroorzaken.
pi_197978251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:20 schreef Sunri5e het volgende:
Onze kleine is nu circa 10 weken oud. We vinden het lastig om een geschikte voeding voor hem te vinden. Hij krijgt voor een groot deel borstvoeding maar we geven hem ook af en toe de fles aangezien hij binnenkort naar het kinderdagverblijf gaat. De fles geven ging altijd goed. Tot voor 2 weken geleden toen hij opeens de fles ging weigeren.

Hij heeft vanaf zijn geboorte last van reflux en op aanraden van het consultatiebureau johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan zijn voedingen. Dat ging goed. We hadden het gevoel dat de krampjes de laatste tijd ook wat minder werden. Echter zijn ze sinds 2/3 dagen weer extreem aanwezig. We zijn van Nutrilon 1 overgestapt naar Nutrilon A.R. om geen johannesbroodpitmeel meer toe te hoeven voegen aan zijn kunstvoeding. Wellicht is dit de veroorzaker van de krampjes die weer op beginnen te spelen? Wat is wijsheid? Hier gelijk mee stoppen? En terug naar Nutrilon 1 of overstappen naar Nutrilon Omneo?
Ik zou met reflux (want zijn het wel krampjes?) niet zelf gaan tobben. Maandag de huisarts bellen en vragen of jullie naar een kinderarts mogen in het zkh.
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:39 #102
382129 crew  Donna
pi_197981726
Heb je nog niks anders voor de reflux? Wij hebben toen nexium (geloof ik) gekregen. Het was bij G niet heel erg dus de huisarts had qua verwachting dat het maar een paar weken nodig was en dat was ook zo. Ergens rond de 4 maanden groeit dat klepje wat meer of zoiets waardoor reflux vaak minder wordt of zelfs over gaat.

De huisarts wilde niet klooien met andere voeding als het niet hoefde want ze had al zo snel kramp.
pi_207229104
Even een kickje.

Wij geven nog voor het slapen gaan peutermelk. Nu zag ik net bij de AH hier een bus afgeprijsd, 7 euro. Alleen.... de tht datum is van afgelopen augustus.

Nu las ik op de site van het voedingscentrum dat producten na de tht datum op zich nog houdbaar kunnen zijn, je moet wel even proeven en ruiken.

Ik twijfel. Het scheelt toch aardig wat geld. Zou deze poedermelk nog ok kunnen zijn? Of is het toch wat te lang na de tht datum?
  zondag 25 december 2022 @ 20:10:28 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207229255
Kan ongetwijfeld! Niks bederft toch aan dat droge poeder.

En overstappen op gewone melk lijkt me het allergoedkoopste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207230470
Wij geven dreumesmelk van de appie of kruidvat huismerk voor 7,50 per 800 gram. Voor die 50 cent zou ik de gok niet nemen hoewel ik denk dat het risico laag is. We zijn aan het afbouwen maar ze lijkt dit net iets beter te drinken.
pi_207230576
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:39 schreef LauriLynne het volgende:
Wij geven dreumesmelk van de appie of kruidvat huismerk voor 7,50 per 800 gram. Voor die 50 cent zou ik de gok niet nemen hoewel ik denk dat het risico laag is. We zijn aan het afbouwen maar ze lijkt dit net iets beter te drinken.
We hebben vanaf de geboorte hipp gegeven en zijn daar eigenlijk dus mee verder gegaan. Een bus is normaal bijna 17 euro, dus dit scheelt wel wat :)
pi_207230794
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
We hebben vanaf de geboorte hipp gegeven en zijn daar eigenlijk dus mee verder gegaan. Een bus is normaal bijna 17 euro, dus dit scheelt wel wat :)
Dat is een groot verschil dan ja. Is er een reden dat je specifiek voor Hipp kiest? (Nieuwsgierig)
pi_207230977
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:59 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Dat is een groot verschil dan ja. Is er een reden dat je specifiek voor Hipp kiest? (Nieuwsgierig)
Nummer 1 bevat geen toegevoegde suikers. Dat was voor mij de hoofdreden. Ik heb ook verhalen gelezen dat baby's minder krampjes hebben door de voeding, maar ik weet niet zo goed of dat bij ons het geval was.

Een hele lange tijd nummer 1 gebruikt tot ik een paar maanden geleden de peutermelk ergens zag, ook flink afgeprijsd. Ik zit er eigenlijk ook een beetje om het nu af te bouwen, maar ik vind het een beetje spannend ofzo.
pi_207236457
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een kickje.

Wij geven nog voor het slapen gaan peutermelk. Nu zag ik net bij de AH hier een bus afgeprijsd, 7 euro. Alleen.... de tht datum is van afgelopen augustus.

Nu las ik op de site van het voedingscentrum dat producten na de tht datum op zich nog houdbaar kunnen zijn, je moet wel even proeven en ruiken.

Ik twijfel. Het scheelt toch aardig wat geld. Zou deze poedermelk nog ok kunnen zijn? Of is het toch wat te lang na de tht datum?
Volgens mij verwijst de website vh Voedingscentrum naar melkpoeder die je in je koffie doet.

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 december 2022 @ 11:23:14 #110
269689 crew  Viv
pi_207236748
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
Producten met een verlopen THT mogen wel verkocht worden, maar de verantwoordelijkheid ligt dan bij de verkoper. Dus stel dat je kind er ziek van wordt, dan is de winkel aansprakelijk.

Maar ik vind het in het geval van kunstvoeding wel slechte reclame voor de winkel dat ze hier nog geld voor vragen. :{
pi_207237777
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:06 schreef GotC het volgende:

[..]
Volgens mij verwijst de website vh Voedingscentrum naar melkpoeder die je in je koffie doet.

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
Volgens mij heb je gelijk :D

Besloten om het te laten staan :Y
pi_207244892
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Volgens mij heb je gelijk :D

Besloten om het te laten staan :Y
Ik moest het ook even 2x lezen voor ik wist dat het koffiemelkpoeder was :+
pi_207357788
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 22:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nummer 1 bevat geen toegevoegde suikers. Dat was voor mij de hoofdreden. Ik heb ook verhalen gelezen dat baby's minder krampjes hebben door de voeding, maar ik weet niet zo goed of dat bij ons het geval was.

Een hele lange tijd nummer 1 gebruikt tot ik een paar maanden geleden de peutermelk ergens zag, ook flink afgeprijsd. Ik zit er eigenlijk ook een beetje om het nu af te bouwen, maar ik vind het een beetje spannend ofzo.
Nummer 1 van andere merken ook niet, samenstelling is wettelijk zo vastgesteld.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 20:10 schreef Lemijn het volgende:
Kan ongetwijfeld! Niks bederft toch aan dat droge poeder.

En overstappen op gewone melk lijkt me het allergoedkoopste.
En ook het gezondst, in dreumesmelk etc zitten veel toegevoegde suikers in
Shine bright like a diamond.
pi_207358421
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:25 schreef June. het volgende:

[..]
Nummer 1 van andere merken ook niet, samenstelling is wettelijk zo vastgesteld.
[..]
En ook het gezondst, in dreumesmelk etc zitten veel toegevoegde suikers in
Ik heb begrepen dat aan een heleboel merken babyvoeding nummer 1 maltodextrine wordt toegevoegd.
pi_207361243
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat aan een heleboel merken babyvoeding nummer 1 maltodextrine wordt toegevoegd.
Dat schaar ik niet onder torgevoegd suiker. Het is ook maar matig zoet en wordt vaak gebruikt als bindmiddel/conserveermiddel waardoor de rest minder snel bederft. Daarnaast heeft je kind ook suikers/koolhydraten nodig natuurlijk.
Shine bright like a diamond.
pi_207361649
Suiker is opzich niet verkeerd toch, uiteindelijk is het gewoon energie.

Vind het erger dat tegenwoordig overal palmolie inzit. Al is nutrilon daar inmiddels mee gestopt naar aanleiding van het foodwatch onderzoek een paar jaar terug
pi_207362254
Elk merk kunstvoeding is op zich prima, alleen de samenstelling kan wat verschillen. Aan de ouders de schone taak om te kijken en beslissen wat hun het beste lijkt :)

Maltodextrine zit in aardig wat voedingsproducten en als ik dat lijstje voedingsproducten zie, dan snap ik niet dat het ook in zuigelingenvoeding zit. Ook al zal het om een klein percentage gaan. Daarentegen heb ik me weer nooit verdiept in palmolie. Dat zal ook vast de moeite zijn, al is dat voor ons wat laat :P
pi_207366296
Hero nummer 1 is palmolie en msltodextrine vrij ;)
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')