abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 december 2017 @ 22:31:53 #1
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175659876
Beste mensen,

De laatste tijd voel ik mezelf steeds meer een faler. Met als kroon op het werk dat ik met oud en nieuw waarschijnlijk niks te doen heb. Geen vriend die aan mij vraagt, jo heb je zin om A of B te doen met oud en nieuw? En iedereen die ik zelf vraag heeft ook al wat te doen..... ik vind dit echt een partijtje kut. Er is niemand meer aan wie ik het kan vragen. Ik ben echt geen beroerd of raar persoon ofzo, mensen zien mij graag, maar zo langzamerhand heb ik steeds meer het idee dat eenzaamheid op de loer ligt.

Contacten verwateren langzamerhand en zo heb ik op sociaal gebied steeds minder te doen. Komt nog eens bij dat ik 2 jaar geleden (weer) naar een andere stad ben verhuisd en hier buiten mijn vriendin en werk om niks heb.... En dan begin ik me ook langzamerhand af te vragen wat ik mijn vriendin nou eigenlijk te bieden heb. Nou heel veel want we hebben het prima. Maar ipv dat ik voor haar ruimte reserveer in mijn hart loop ik steeds meer te piekeren over van alles en nog wat.

Met studie loopt het niet lekker (er komt weinig uit m'n vingers vandaan), ik zit veel te veel m'n tijd te verdoen op de pc, wil al tijden op een sport maar ik vind de drempel gewoon enorm hoog waardoor er niks van komt, heb een mountainbike gekocht en vervolgens gebruik ik hem niet. Nouja ja snapt hem al ik zit in een negatieve (gedachten)spiraal en het lukt niet om eruit te komen. Heb ik een dag vrij, heb ik allerlei plannen, einde vd dag, geen ene reet uitgevoerd. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan.

Schijtziek word ik van mezelf. Ik eindig straks in m'n eentje op de bank als er niks veranderd. Ik heb het volledig in eigen hand. Maar er komt maar gewoon geen actie, ongelooflijk.............. in je eentje met oud en nieuw, nou dan heb je je leven lekker op de rit (niet verkeerd bedoeld, zijn vast mensen die dit helemaal prima vinden).

Kutzooi. Hoe de fuck kom je hieruit en maak je eindelijk eens wat van je leven hier in een nieuwe omgeving. Echt ik ben echt facking boos momenteel
  maandag 11 december 2017 @ 22:38:41 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175660061
Begin eens met die sportschool. En meld je anders aan bij een andere vereniging. Er is vast iets wat je leuk vindt.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175660434
Je had toch een vriendin??
pi_175660497
Been there, done that.

Je wilt wel, maar je doet niks. Je bent waarschijnlijk aan het denken hoe je de afgelopen tijd eigenlijk niet veel gedaan hebt en je leven aan het vergooien bent. Je wilt de tijd terug draaien, waardoor je nu ook weer eigenlijk niks doet.

Maar je hebt het zelf echt in de hand, zoals je zelf ook zegt. Je zit nu gewoon in een (ongewilde) comfort zone waar het steeds moeilijker wordt om uit te komen. Enige advies is: ga dingen doen. Vooral als het dingen zijn waar je helemaal uit je comfort bent.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175660598
Als het je niet lukt om er zelf uit te komen is het misschien een goed idee om hulp te zoeken. Beginnen bij je huisarts...
pi_175660688
Hoe oud ben je Ts?

Ik denk wat jonger dan ik, want in mijn sociale omgeving viert haast niemand met een relatie meer oud en nieuw met (grote) vriendengroepen. Die chillen hem meestal tot 0:30 uur bij hun ouders, en gaan dan slapen. Of erger nog : kijken samen een filmpje, en gaan dan slapen.

Daarnaast moet je je afvragen of je écht wel sociale contacten wilt, of dat je vooral vindt dat je het moet hebben om ' succes' uit te stralen naar de buitenwereld. In dat geval ligt je taak niet bij het vinden van nieuwe contacten, maar in het accepteren dat je nu eenmaal niet zo veel behoefte hebt daar aan....

En wat betreft oud en nieuw ; Been there, vorig jaar. Het is even een avondje kut en misschien wat confronterend, maar op 3 januari ben je er wel weer overheen. Dit jaar heb ik zelfs twee opties om uit te kiezen, dus het komt goed :)
pi_175660892
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:04 schreef Night__Stalker het volgende:

En wat betreft oud en nieuw ; Been there, vorig jaar. Het is even een avondje kut en misschien wat confronterend, maar op 3 januari ben je er wel weer overheen. Dit jaar heb ik zelfs twee opties om uit te kiezen, dus het komt goed :)
En dit inderdaad. Ook weleens bij mijn ouders met oud en nieuw gezeten, omdat niemand mij uitnodigde. Maar dat kwam ook doordat ik er zelf ook niks voor deed.
Ik ben vanmiddag door persoon 6 gebeld voor oud en nieuw, dus komt wel goed TS. Maar je moet wel actie gaan ondernemen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 11 december 2017 @ 23:20:25 #8
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175661101
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:55 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Been there, done that.

Je wilt wel, maar je doet niks. Je bent waarschijnlijk aan het denken hoe je de afgelopen tijd eigenlijk niet veel gedaan hebt en je leven aan het vergooien bent. Je wilt de tijd terug draaien, waardoor je nu ook weer eigenlijk niks doet.

Maar je hebt het zelf echt in de hand, zoals je zelf ook zegt. Je zit nu gewoon in een (ongewilde) comfort zone waar het steeds moeilijker wordt om uit te komen. Enige advies is: ga dingen doen. Vooral als het dingen zijn waar je helemaal uit je comfort bent.
Dit slaat de spijker op zijn kop. Precies wat je zegt. Beste advies wat je kan geven idd, vooral dingen doen waarbij je helemaal uit je comfortzone komt. Dus hoe 'ongemakkelijker', hoe beter. Wat heb jij gedaan om er uiteindelijk uit te komen?

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:04 schreef Night__Stalker het volgende:
Hoe oud ben je Ts?

Ik denk wat jonger dan ik, want in mijn sociale omgeving viert haast niemand met een relatie meer oud en nieuw met (grote) vriendengroepen. Die chillen hem meestal tot 0:30 uur bij hun ouders, en gaan dan slapen. Of erger nog : kijken samen een filmpje, en gaan dan slapen.

Daarnaast moet je je afvragen of je écht wel sociale contacten wilt, of dat je vooral vindt dat je het moet hebben om ' succes' uit te stralen naar de buitenwereld. In dat geval ligt je taak niet bij het vinden van nieuwe contacten, maar in het accepteren dat je nu eenmaal niet zo veel behoefte hebt daar aan....

En wat betreft oud en nieuw ; Been there, vorig jaar. Het is even een avondje kut en misschien wat confronterend, maar op 3 januari ben je er wel weer overheen. Dit jaar heb ik zelfs twee opties om uit te kiezen, dus het komt goed :)
Ik ben 27. Nee ik wil wel écht sociale contacten, hecht ik veel waarde aan. Goed om dit te horen van ervaringsdeskundigen. Wat heb jij er uiteindelijk voor gedaan?
pi_175661558
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:20 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

Dit slaat de spijker op zijn kop. Precies wat je zegt. Beste advies wat je kan geven idd, vooral dingen doen waarbij je helemaal uit je comfortzone komt. Dus hoe 'ongemakkelijker', hoe beter. Wat heb jij gedaan om er uiteindelijk uit te komen?

Anderhalf jaar geleden mijn bachelor uiteindelijk afgerond. Duurde erg lang door dat ik kampte met complexe thuissituatie en uiteindelijk zelf last kreeg van paniekstoornis, en daarna last kreeg van hetzelfde als wat jij nu hebt.

Toen een maand of 9 gewerkt, om structuur te creeëren en te bedenken wat ik echt wilde. Toen mijn master gestart en tegen mezelf gezegd dat ik nooit meer een dag zou verspillen. Dit ook tegen een goede vriend gezegd en voorgenomen in alles 'the extra mile' te gaan. Sociale activiteiten, projecten op de universiteit, evenementen... alles wat ik nooit wilde/durfde ben ik gaan doen. Met af en toe een push van die goede vriend als ik toch een beetje terug krabbelde.

En dat was best lastig, maar toch volgehouden. Nu 5 maanden later heb ik geen moment meer dat ik thuis zit. Ik heb nu al zoveel mooie en leuke mensen ontmoet, door dingen te doen die ik echt eng vond en heb in tijden niet zo'n voldoening gehad en zo gelukkig gevoeld.
Het is cliché, maar het is echt zo: het begint bij jezelf. Je moet iets hebben van: 'Het is gvd nu afgelopen.'
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175661676
Je moet voor jezelf beslissen dat falen geen optie is. Je moet voor jezelf beslissen dat je een winnaar bent en geen loser.

Om geen loser te zijn heb je discipline nodig. De discipline om een studie af te ronden, de discipline om te sporten, de discipline om uit je comfortzone te stappen, de discipline om actief te zijn en niet passief.

Is dat gemakkelijk? Nee. Maar als je er eenmaal mee begint (en je kunt langzaam opbouwen van ongedisciplineerde bankhanger naar high achiever) zul je merken dat je steeds beter in je vel gaat zitten. Elke keer als je het 'juiste' doet krijg je een gevoel van voldoening en op een gegeven moment kom je in een positieve spiraal terecht in plaats van een negatieve.

Je hebt echt zelf veel in de hand. Je moet gewoon de juiste acties ondernemen.
  maandag 11 december 2017 @ 23:42:43 #11
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175661684
Ik heb vorig jaar met oud en nieuw A en B gedaan en sindsdien jeukt m'n voorhuid.
  maandag 11 december 2017 @ 23:43:14 #12
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175661695
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:42 schreef Libertarisch het volgende:
Je moet voor jezelf beslissen dat falen geen optie is. Je moet voor jezelf beslissen dat je een winnaar bent en geen loser.

Om geen loser te zijn heb je discipline nodig. De discipline om een studie af te ronden, de discipline om te sporten, de discipline om uit je comfortzone te stappen, de discipline om actief te zijn en niet passief.

Is dat gemakkelijk? Nee. Maar als je er eenmaal mee begint (en je kunt langzaam opbouwen van ongedisciplineerde bankhanger naar high achiever) zul je merken dat je steeds beter in je vel gaat zitten. Elke keer als je het 'juiste' doet krijg je een gevoel van voldoening en op een gegeven moment kom je in een positieve spiraal terecht in plaats van een negatieve.

Je hebt echt zelf veel in de hand. Je moet gewoon de juiste acties ondernemen.
wacht ik strooi ff wat smeulende kolen neer dan kun je er doorheen rennen
  maandag 11 december 2017 @ 23:47:44 #13
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_175661800
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:37 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Anderhalf jaar geleden mijn bachelor uiteindelijk afgerond. Duurde erg lang door dat ik kampte met complexe thuissituatie en uiteindelijk zelf last kreeg van paniekstoornis, en daarna last kreeg van hetzelfde als wat jij nu hebt.

Toen een maand of 9 gewerkt, om structuur te creeëren en te bedenken wat ik echt wilde. Toen mijn master gestart en tegen mezelf gezegd dat ik nooit meer een dag zou verspillen. Dit ook tegen een goede vriend gezegd en voorgenomen in alles 'the extra mile' te gaan. Sociale activiteiten, projecten op de universiteit, evenementen... alles wat ik nooit wilde/durfde ben ik gaan doen. Met af en toe een push van die goede vriend als ik toch een beetje terug krabbelde.

En dat was best lastig, maar toch volgehouden. Nu 5 maanden later heb ik geen moment meer dat ik thuis zit. Ik heb nu al zoveel mooie en leuke mensen ontmoet, door dingen te doen die ik echt eng vond en heb in tijden niet zo'n voldoening gehad en zo gelukkig gevoeld.
Het is cliché, maar het is echt zo: het begint bij jezelf. Je moet iets hebben van: 'Het is gvd nu afgelopen.'
Wow netjes man, knap gedaan. :) Dit soort ervaringen heb ik wat aan
  maandag 11 december 2017 @ 23:56:03 #14
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175661923
Jullie klinken als mijn ouders, die tegen de 100 aan gaan.Namelijk: discipline heb je nodig, verliezen is geen optie. Wat zijn jullie toch opgefokt. Die jongen heeft gewoon een dip, dat komt van het weer! Als het dadelijk weer lente wordt en we rollen de motor buiten en maken onze eerste mooie lenterit, dan ziet de wereld er heel anders uit. dan komt de energie vanzelf.
En wat je tot die tijd moet doen? Lekker cocoonen met je vriendin, veel sex en veel chocolade, en met de feestdagen bij jullie ouders lekker de boel opvreten. Dan zijn die nog blij ook.
Dus mijn (serieus gemeende) Kerstwens voor alle mensen op aarde: vrede en vrete voor jullie allen. En denk daar maar eens serieus over na! Schat de helft van de mensheid heeft dat niet, ook niet met kerst.
Count your blessings.

~:) >:O
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175661995
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:56 schreef LeesFoknl het volgende:
Jullie klinken als mijn ouders, die tegen de 100 aan gaan.Namelijk: discipline heb je nodig, verliezen is geen optie. Wat zijn jullie toch opgefokt. Die jongen heeft gewoon een dip, dat komt van het weer! Als het dadelijk weer lente wordt en we rollen de motor buiten en maken onze eerste mooie lenterit, dan ziet de wereld er heel anders uit. dan komt de energie vanzelf.
En wat je tot die tijd moet doen? Lekker cocoonen met je vriendin, veel sex en veel chocolade, en met de feestdagen bij jullie ouders lekker de boel opvreten. Dan zijn die nog blij ook.
Dus mijn (serieus gemeende) Kerstwens voor alle mensen op aarde: vrede en vrete voor jullie allen. En denk daar maar eens serieus over na! Schat de helft van de mensheid heeft dat niet, ook niet met kerst.
Count your blessings.

~:) >:O
Dat komt van het weer :') Dan had ik 2 jaar last van het weer.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175662135
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dat komt van het weer :') Dan had ik 2 jaar last van het weer.
Heb jij weer :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175662147
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:10 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Heb jij weer :P
Gvd man, altijd dat weer dat roet in het eten gooit. Ze zouden het weer moeten afschaffen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175662164
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Gvd man, altijd dat weer dat roet in het eten gooit. Ze zouden het weer moeten afschaffen.
Elke dag weer. Weer of geen weer *O*
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175662219
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:12 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Elke dag weer. Weer of geen weer *O*
Ik snap het niet meer hoor dat weer, keer op keer is het weer anders dat weer. Morgen weer inderdaad het weer, of het nu weer is of geen weer. :X
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:26:23 #20
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175662333
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dat komt van het weer :') Dan had ik 2 jaar last van het weer.
Ja Donnie, dat is de klimaatverandering. Die gooit echt alles door mekaar. Weet je dat de hazelaarstruik alweer AAN HET BLOEIEN IS. Het is nog geen Kerst.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175665025
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:20 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

Ik ben 27. Nee ik wil wel écht sociale contacten, hecht ik veel waarde aan. Goed om dit te horen van ervaringsdeskundigen. Wat heb jij er uiteindelijk voor gedaan?
Eerlijk gezegd ; gewoon minder eisen stellen. Mijn 'beste' vriendengroep is een beetje uit elkaar gegroeid door relaties en dergelijke. Met hen heb/had ik de beste click en zat ik ook qua intelligentie / opleidingsniveau en branche waarbinnen we werken het meest op één lijn.

Er waren altijd al wel wat mensen die mij eens vroegen om een drankje te doen, maar ik dacht al snel : Nee, niet met hun. Niet omdat ik me beter voelde, maar persoon A vond ik te kinderachtig, persoon B te dominant, persoon C... etc etc.

Nu heb ik toch de banden met sommige personen wat aangehaald, en hoewel zij inderdaad karaktereigenschappen bezitten waar ik me niet helemaal bij thuis voel, pik ik gewoon van iedereen de positieve kanten mee, en dat werkt prima.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2017 @ 12:39:32 #22
460494 naoomx
pi_175667727
TS, geloof me, de periode die jij nu doormaakt is hartstikke normaal om weleens (of een paar keer) in je leven te hebben. Ik zou me dus echt geen zorgen maken over hoeveel tijd je verspild hebt etc. Dat het voor jouw gevoel zo erg is, geeft vooral aan hoe belangrijk jouw lichaam het vindt om "erbij te horen" (oftewel: dat het gewoon vreselijk menselijk is, want zo zijn we bijna allemaal)...

Als je nu stapje voor stapje weer dingen gaat ondernemen en structuur aanbrengt in je leven komt alles weer helemaal op zijn pootjes terecht. Als je jaar na jaar zo leeft, kan je op een gegeven moment inderdaad wel stellen dat je een redelijk deel van je leven "verpest" hebt (tenzij je zo'n passief leven wilde hebben op dat moment...), maar hooguit twee jaar van je leven ga je later echt niet missen, dus wees vooral gewoon trots op jezelf dat je er nu wat aan gaat doen en kijk naar de toekomst. ^O^

En zo groen is het gras bij de buren ook niet overigens. ;)
Ik ben zelf als kind en puber relatief geïsoleerd geweest en loop daarom zo'n vier jaar achter op sociaal gebied (heb wel wát meegemaakt, op sommige vlakken ook een stuk meer dan de gemiddelde leeftijdsgenoot, maar heb wel echt relatief veel alleen thuis gezeten ja know :P). Vroeger vond ik dat echt verschrikkelijk, maar sinds ik vanaf m'n 16de qua "levenservaring" een heel stuk ingehaald heb (en nog wat andere ervaringen opgedaan) vind ik het steeds minder erg. En nu, sinds een paar maanden, besef ik eigenlijk dat ik helemaal niet zoveel gemist heb en sta ik er juist nog een stuk relaxter in dan de gemiddelde leeftijdsgenoot. :)
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:03:31 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_175668166
Dat veel te weinig uitvoeren als er geen strakke deadlines staan heb ik ook wel eens last van. Wat ik altijd doe is bijvoorbeeld naar zo'n gast in trainingsbroek en hoodie kijken die halverwege de dag bier haalt in de supermarkt, of een ander soortgelijke type afhankelijk van waar ik ben. Vertel jezelf dat je net zo productief bent als die lamstraal. Werkt voor mij perfect, van het idee alleen al word ik boos genoeg om de rest van de dag keihard te werken :').
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')