abonnement Unibet Coolblue
pi_175659406
Beste mensen,

Ik heb even een kloon account aangemaakt, omdat ik vrij bekend ben op dit forum en ik sta op de rand van de afgrond na 14 jaar samen te zijn met mijn meissie. Ik zal alles proberen zo goed mogelijk te omschrijven, zodat het helder is. Mochten er vragen zijn dan ben ik uiteraard bereid deze te beantwoorden. Hopelijk zijn er wat mensen die mij kunnen adviseren ofzo.

Zoals gezegd ben ik al 14 jaar samen met de liefde van mijn leven. We zijn vanaf dat we 17 jaar zijn bijelkaar en wonen sinds een kleine 10 jaar samen. Eerst 6 jaar in een heel klein dorp en nu sinds 4 jaar in een groter dorp met ongeveer 10.000 inwoners.

Wij hebben in ons leven heel veel dingen meegemaakt en dit begon al op de allereerste dag dat ik haar voor de eerste keer zag. Haar ouders lagen namelijk in scheiding en er werd net niet gevochten in huis. Uiteindelijk is dat overigens goed gekomen, nadat haar moeder 6 weken uit huis is geweest.

Enkele jaren geleden kreeg mijn vriendin een ongeluk en werd aangereden. Hierdoor kwam ze 6 maanden in het ziekenhuis te liggen en hield daar beenletsel aan over, mede door toedoen van het ziekenhuis (wonden niet goed schoongemaakt). Ze moest opnieuw leren lopen, staan etc en is inmiddels al 8 jaar werkzaam in een Horeca bedrijf waar ze het reuze naar haar zin heeft, maar daar kom ik later nog op terug.

In de tussentijd heb ik gewoon gewerkt, maar op en af. Aantal keer goed pech gehad dat de bedrijven waar ik werkzaam voor was failliet gingen of ik kon het gewoon niet vinden met collega's etc. Ik ben daar zeer gevoelig voor vanwege een psychische stoornis die ik heb en die sinds vorig jaar pas erkend is (eindelijk). Ik ben dus niet iemand die langer dan 2-3 jaar bij een baas blijft hangen, ook al wil ik dat wel, het lukt telkens niet.

Sinds wij wonen waar wij nu wonen is er veel gebeurd. In de afgelopen 4 jaar hebben wij ieder jaar iemand verloren waar wij veel om geven. Zo overleed mijn oom plotseling aan een hartaanval 4 jaar geleden (waar mijn vriendin ook een goede band mee had), 3 jaar geleden mijn nicht van 32 aan een meervoudige hersentumor, 2 jaar geleden haar beste collega en vriendin aan kanker (ook net 38 ofzo) en nu staan wij op het punt om opnieuw iemand te verliezen, namelijk een vriendin van 26 ook aan kanker. Die zal op korte termijn overlijden en is niet meer te redden.

Toen wij hier kwamen wonen vertelde mijn vriendin mij; Ey ga nou eens wat doen, zoek eens wat contact etc. Uiteindelijk kwam ik bij de vereniging terecht waar ik nu bij zit en waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Het zijn echt vrienden geworden en ook mijn vriendin voelt zich daar welkom. Jaarlijks hebben we uitjes of komt ze kijken etc etc. En een tijdje geleden zijn we nog samen naar een bruiloft geweest van iemand uit mijn team.

Nu is het zo dat ik de afgelopen 2 jaar een ziektewetuitkering heb gehad en uiteindelijk ben ik goedgekeurd (niet geheel terecht maar goed). Ik was sinds Augustus dit jaar bezig om te solliciteren. Letterlijk honderden sollicitaties en gesprekken reeds gevoerd. Ik kon niet eerder dan Augustus solliciteren, omdat ik een ziektewetuitkering had en ik moest wachten op het eindoordeel van de arts. Mijn vriendin vertelde mij dat ze erg trots was dat ik het eindelijk inzag en dat ik zo snel reageerde. Ze maakte zich logischerwijs druk om de financiën.

Tevens zijn we al 3 jaar bezig om vader en moeder te worden. Na uitgebreid onderzoek bleek dat wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden. De ''fout'' ligt bij mij. Hiervoor zijn we dit jaar een traject ingegaan bij het Erasmus in Rotterdam. Door middel van een ICSI-behandeling kunnen wij alsnog vader en moeder worden.Wel moest mijn vriendin 5 kilo afvallen oftewel erbij sporten. En ze werkt nog eens 40-45 uur per week en ik deed op dat moment niets.

In November zouden wij terug moeten komen bij het ziekenhuis, maar je raad het al. Enkele dagen voor we zouden gaan kwam ze met het nieuws dat ze twijfelt aan onze relatie. Ze zag op tegen de datum van het ziekenhuis en of we het wel allemaal konden rondbreien. Aan de ene kant heeft ze gelijk, omdat ik al een aantal keer een kans heb gehad wat betreft werk etc, maar aan de andere kant denk ik; Een baby dat gaat 9 maanden duren. Geef mij dan ook die tijd, je zag dat ik goed bezig was.

Op haar werk is ze heel goed met haar collega's, zelfs te goed misschien. Ze gaat graag op stap, feestjes en dat soort dingen. Dat is na de dood van haar beste collega meer geworden (die hield daar ook van, maar stierf alleen en was vaak eenzaam, eeuwige vrijgezel en kwam vaak de verkeerde mannen tegen zeg maar). Ik heb haar die vrijheid NOOIT ontnomen, omdat ik wist dat ze dat gemist heeft in haar jeugd, mede door toedoen van haar ouders. Ze zorgde immers altijd voor alles en iedereen.

Nu is de situatie zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ze loopt bij een psycholoog voor haarzelf, maar niet voor onze relatie. Ik heb haar verteld dat die psycholoog het waarschijnlijk erger maakt. Waarom? Als jij met een vraag komt; Ik heb altijd voor anderen gezorgd, wat moet ik doen? Dan zegt die psycholoog uiteraard dat je voor jezelf moet kiezen.

Onze relatie is ALTIJD goed geweest. Samen op vakantie, samen lachen en huilen, respect, waardering, goede sex (nog steeds) en zelden tot nooit ruzie. Weleens discussies maar geen ruzie. Tevens drink ik niet, drugs gebruik ik niet en geweld gebruik ik al helemaal niet. Ik ben eigenlijk een lief persoon die ook liefde nodig heeft en zij idem.

Nu is het zo dat ik bij mijn ouders verblijf voor inmiddels 10+ dagen en ik het zelf misschien erger heb gemaakt door haar te appen, vanwege onzekerheid en het ongewisse. Dit heb ik niet gewild, maar als ze in mijn schoenen had gestaan had ze hetzelfde gedaan denk ik. Wel hebben we enkele malen per email contact gehad.

In deze emails geeft ze de volgende punten aan;

Financiën (daar was ik mee bezig en ik heb vrijdag bijvoorbeeld weer een gesprek staan)
Vrijheid (die ze altijd van mij gekregen heeft maar toch heeft ze het gevoel een bepaalde verantwoordelijk richting mij te hebben)
Genegenheid (die gaf ik haar erg veel, zeker toen ik net wegging en dat vond ze ook heel fijn.)
Huishouden (oftewel of ik vaker dingen zelf wil zien, maar het probleem is ik zie het niet en dat stinkt haar terecht. Ook dit is op te lossen lijkt mij bijv met een memo bord ofzo)

Ik denk dat ze zich teveel spiegelt aan haar collega's die vaak jonger zijn en lekker alles los en vast neuken wat er is en lekker zuipen. Ik merk dat ze dat ook wil, maar dat heeft ze altijd tot op zekere hoogte gemogen. Het is voor mij dus een raadsel en het kwam als koude kak op mijn dak waar dit ineens vandaan komt.

1 week voordat ze met dit verhaal kwam hadden we nog wereldse sex en was het hou van je, wil je niet kwijt en we gaan ervoor he in 2018 en ineens PATS BOEM.

Ik ben nu 31 en mijn leven is helemaal vernield. Ik verlies haar, mijn 2 honden en 3 katten en mijn vrienden die ik net had opgebouwd daarzo. Nu ik 100 kilometer verder zit denk ik; Wat nu? Ik heb hier bij mijn ouders helemaal niets en ik wil dat het goed komt, maar wat te doen?

Ik weet dat mijn tante haar vanavond belt en ik spreek haar donderdagavond even. Zaterdag ga ik denk ik wel met de vereniging het uitje doen en een vriend raadde mij aan om haar zondag even lekker mee te nemen naar de schaatsbaan, maar aan de andere kant komt dat misschien opdringerig over, omdat ze aangaf rust te willen. Ik kan niet begrijpen dat je iemand waar je zoveel van houd en dat doet ze, zo ineens kan behandelen.

Ze is van een lieve, open, eerlijke, charmante en zorgzame vrouw INEENS omgeslagen naar iemand die alleen wil zijn, koud is en weinig empathie heeft. Ik begrijp er werkelijk niets van aan een kant.

Nu zul je denken; Ze wil ermee stoppen. Maar er zijn een aantal dingen waaraan ik denk waarvan ik zeg; Ze wil niet stoppen. Ze heeft namelijk de afspraak bij het ziekenhuis VERZET en niet geannuleerd. Verzet naar volgende week al zelfs. Tevens draagt ze onze verlovingsring nog.

Ik weet het niet meer en sorry voor het warrige verhaal.
pi_175659423
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:17 schreef Joene het volgende:

[..]

maar wie is de psych om te zeggen dat zij MOET. zij moet namelijk helemaal niks ... misschien voelt ze zich wel fantastisch nu ze eindelijk de ballen heeft gehad je de waarheid te zeggen.
Natuurlijk moet ze dat wel. Je zit in een relatie he. Jij snapt zelf ook maar al te goed dat niet alles volgens JOU wens kan gaan. Het is geven en nemen in een relatie.
pi_175659443
Oh ja het verwijt dat zij er niet echt voor heeft gevochten...

Klinkt bekent.

Nogmaals, ze is er echt al een behoorlijk tijdje klaar mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175659488
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Oh ja het verwijt dat zij er niet echt voor heeft gevochten...

Klinkt bekent.

Nogmaals, ze is er echt al een behoorlijk tijdje klaar mee.
Dat heeft ze ook niet. Ze heeft er niet met mij over gepraat, niet aangeboden iets samen te ondernemen, niet aangeboden in therapie te gaan. Dan kun je er wel met jezelf mee bezig zijn geweest zeker, maar zo werkt een relatie niet lijkt mij. Je moet er samen uit proberen te komen.
pi_175659505
Hoe oud ben je???
pi_175659507
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:21 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat heeft ze ook niet. Ze heeft er niet met mij over gepraat, niet aangeboden iets samen te ondernemen, niet aangeboden in therapie te gaan. Dan kun je er wel met jezelf mee bezig zijn geweest zeker, maar zo werkt een relatie niet lijkt mij. Je moet er samen uit proberen te komen.
Uhuh.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175659514
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:21 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Hoe oud ben je???
31. 28 dagen ouder dan vriendin.
pi_175659518
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:19 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Natuurlijk moet ze dat wel. Je zit in een relatie he. Jij snapt zelf ook maar al te goed dat niet alles volgens JOU wens kan gaan. Het is geven en nemen in een relatie.
Ze zit helemaal niet in een relatie. Ze moet niets. Em zelfs als de ander door wil gaan met de relatie kan ze zeggen dat ze niet meer wil.
pi_175659538
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:19 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Natuurlijk moet ze dat wel. Je zit in een relatie he. Jij snapt zelf ook maar al te goed dat niet alles volgens JOU wens kan gaan. Het is geven en nemen in een relatie.
zolang jij vind dat zij MOET is het sowieso klaar , is het toch al maar goed.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659566
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:22 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ze zit helemaal niet in een relatie. Ze moet niets. Em zelfs als de ander door wil gaan met de relatie kan ze zeggen dat ze niet meer wil.
Hoezo zit ze niet in een relatie dan? :') Natuurlijk kan ze zeggen dat ze niet meer wil, maar je snapt hopelijk dat je dingen kunt proberen om dat op te lossen en dat is dus niet gebeurd tot zover. Als mensen getrouwd zijn hoor je ook vaak; Ga samen in therapie ,doe wat leuks etc. Dus omdat we niet getrouwd zijn hoeven we dat niet te proberen?
pi_175659657
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:23 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo zit ze niet in een relatie dan? :') Natuurlijk kan ze zeggen dat ze niet meer wil, maar je snapt hopelijk dat je dingen kunt proberen om dat op te lossen en dat is dus niet gebeurd tot zover. Als mensen getrouwd zijn hoor je ook vaak; Ga samen in therapie ,doe wat leuks etc. Dus omdat we niet getrouwd zijn hoeven we dat niet te proberen?
Als zij dat ook wil moet je het VOORAL proberen
pi_175659677
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:12 schreef AnoniemH het volgende:

Ja en dat snap ik ook helemaal. Ik weet en dat weet zij ook (daarom kan ze de knoop niet doorhakken) dat ze nooit meer iemand gaat vinden die haar zo goed begrijpt als ik en haar zo lief heeft als ik. Dat weet ze maar al te goed.
Oef, dat is ook een kolossale denkfout. Dat is namelijk echt helemaal niet zo. en wederom de tip dit soort dingen absoluut niet uit te spreken bij haar in de buurt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175659693
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:23 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo zit ze niet in een relatie dan? :') Natuurlijk kan ze zeggen dat ze niet meer wil, maar je snapt hopelijk dat je dingen kunt proberen om dat op te lossen en dat is dus niet gebeurd tot zover. Als mensen getrouwd zijn hoor je ook vaak; Ga samen in therapie ,doe wat leuks etc. Dus omdat we niet getrouwd zijn hoeven we dat niet te proberen?
Omdat ze niet meer wil. En misschien is het niet eens omdat je je best niet doet he. Mijn ex deed op zijn manier ook z'n best. Dat geloof ik wel. Was gewoon niet genoeg en had geen zin meer. Voor hem kwam het ook uit de lucht. Ik vermoed dat hij een betonblok voor z'n kop had want alle rode lampen gingen al maanden af.
pi_175659695
Ik ken overigens geen enkel stel dat een jaar na relatietherapie nog bij elkaar was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175659707
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oef, dat is ook een kolossale denkfout. Dat is namelijk echt helemaal niet zo. en wederom de tip dit soort dingen absoluut niet uit te spreken bij haar in de buurt
Ik herhaal slechts wat ze zelf zegt, niets meer of minder. Wij hebben samen zoveel meegemaakt, dat gaat ze nooit meer vinden, vandaar ook die twijfel. Zoals ze zelf zegt; Jij bent mijn soulmate, jij begrijpt mij als geen ander.
pi_175659712
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:23 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo zit ze niet in een relatie dan? :') Natuurlijk kan ze zeggen dat ze niet meer wil, maar je snapt hopelijk dat je dingen kunt proberen om dat op te lossen en dat is dus niet gebeurd tot zover. Als mensen getrouwd zijn hoor je ook vaak; Ga samen in therapie ,doe wat leuks etc. Dus omdat we niet getrouwd zijn hoeven we dat niet te proberen?
pak de hint op : ze wil niks oplossen , deze break up is om jou tijd te geven te wennen aan het idee dat jullie uitelkaar zijn.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659719
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken overigens geen enkel stel dat een jaar na relatietherapie nog bij elkaar was.
Ik wel mn schoonouders en mn buren onder andere.
pi_175659724
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:27 schreef AnoniemH het volgende:

Ik herhaal slechts wat ze zelf zegt, niets meer of minder. Wij hebben samen zoveel meegemaakt, dat gaat ze nooit meer vinden, vandaar ook die twijfel. Zoals ze zelf zegt; Jij bent mijn soulmate, jij begrijpt mij als geen ander.
Maar als woorden en gedrag niet overeen komen, heb ik geleerd dat gedrag heel wat meer zegt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 december 2017 @ 22:28:05 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175659726
Met je huidige houding gaat het hem in ieder geval voorlopig niet worden. Wellicht dat je over een tijdje wat bijdraait en wat beschouwender naar de situatie gaat kijken. Je gaat sowieso nu een flinke rotperiode in, dus alvast veel succes daarmee.
pi_175659733
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:26 schreef Koettie het volgende:

[..]

Omdat ze niet meer wil. En misschien is het niet eens omdat je je best niet doet he. Mijn ex deed op zijn manier ook z'n best. Dat geloof ik wel. Was gewoon niet genoeg en had geen zin meer. Voor hem kwam het ook uit de lucht. Ik vermoed dat hij een betonblok voor z'n kop had want alle rode lampen gingen al maanden af.
Ja ik ken de signalen wel alleen die heb ik niet gekregen en dat verwijt ik haar wel en dat vind ik zo oneerlijk begrijp je.
pi_175659739
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken overigens geen enkel stel dat een jaar na relatietherapie nog bij elkaar was.
ik kan ook geen succes verhalen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659753
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:23 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo zit ze niet in een relatie dan? :') Natuurlijk kan ze zeggen dat ze niet meer wil, maar je snapt hopelijk dat je dingen kunt proberen om dat op te lossen en dat is dus niet gebeurd tot zover. Als mensen getrouwd zijn hoor je ook vaak; Ga samen in therapie ,doe wat leuks etc. Dus omdat we niet getrouwd zijn hoeven we dat niet te proberen?
Geloof me. Ze peutert de pleister eraf in de hoop dat het minder zeer doet dan in 1x trekken. M
Jij woont niet meer thuis, zij heeft iemand gevonden die haar sterkt in haar beslissing.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175659754
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:28 schreef Joene het volgende:

ik kan ook geen succes verhalen
Anonieme fokker zijn schoonouders. En buren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 december 2017 @ 22:29:05 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175659757
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken overigens geen enkel stel dat een jaar na relatietherapie nog bij elkaar was.
Meestal gewoon een lange uitvaart voor een relatie, inderdaad.
pi_175659765
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als woorden en gedrag niet overeen komen, heb ik geleerd dat gedrag heel wat meer zegt.
Het komt wel overeen althans dat begrijpen enz. We hebben zoveel gesprekken altijd waar ik de vinger op de zere plek leg bijvoorbeeld en dat ze zegt; Je hebt gelijk of wat fijn dat je dat zo oppakt etc etc.
pi_175659799
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:28 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja ik ken de signalen wel alleen die heb ik niet gekregen en dat verwijt ik haar wel en dat vind ik zo oneerlijk begrijp je.
Je hebt het in de op over drie signalen. Dus die wist je zeker wel. En soms is het ook oneerlijk. Als je iemand niet leuk meer vindt houdt het op. Ook niet eerlijk. Maja, zo werkt het wel.
pi_175659801
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geloof me. Ze peutert de pleister eraf in de hoop dat het minder zeer doet dan in 1x trekken. M
Jij woont niet meer thuis, zij heeft iemand gevonden die haar sterkt in haar beslissing.
Als dat laatste een man is als je dat bedoelt wil ik dat wel weten. Volgens haar is dat niet zo namelijk want anders zou ik dat kunnen zien op haar Whatsapp als ik zou willen zegt ze, maarja aan de andere kant als het iemand van het werk is kom ik daar niet achter natuurlijk.
pi_175659823
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:29 schreef Reya het volgende:

Meestal gewoon een lange uitvaart voor een relatie, inderdaad.
Ik ken een relatietherapeut en die zei dat hij vooral bezig was met een relatie op een goede manier af te sluiten zodat beiden hun eigen weg konden gaan. Ik vond dat heel treurig, want dat is niet waar je op hoopt als je met therapie begint.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175659825
Als je zo'n verhaal tikt met zoveel gedoe en gezeur (ben maar tot halverwege gekomen...) Zou ik het ouderschap lekker laten zitten. Arm potentieel kind


Verder: als je zo'n verhaal tikt is het imho een teken dat je relatie sowieso niet goed is...
Ja doei.
  maandag 11 december 2017 @ 22:30:57 #30
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175659830
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:19 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Natuurlijk moet ze dat wel. Je zit in een relatie he. Jij snapt zelf ook maar al te goed dat niet alles volgens JOU wens kan gaan. Het is geven en nemen in een relatie.
Wat er niet meer is kan ze ook niet meer voelen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175659839
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:29 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Het komt wel overeen althans dat begrijpen enz. We hebben zoveel gesprekken altijd waar ik de vinger op de zere plek leg bijvoorbeeld en dat ze zegt; Je hebt gelijk of wat fijn dat je dat zo oppakt etc etc.
en daarom moet je bijelkaar blijven.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659843
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:30 schreef Koettie het volgende:

[..]

Je hebt het in de op over drie signalen. Dus die wist je zeker wel. En soms is het ook oneerlijk. Als je iemand niet leuk meer vindt houdt het op. Ook niet eerlijk. Maja, zo werkt het wel.
Met die signalen waren we toch mee bezig? Snap je nu dat haar timing helemaal verkeerd is? Had ik nu al 2 jaar lopen lamzakken dan had ik het begrepen maar juist NU was de oplossing dichterbij.
pi_175659862
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:18 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Google eens op relatie therapie en post eens wat daar staat. In een langdurige relatie moet je samen dingen afspreken/proberen om het goed te krijgen. Denk hierbij aan even afstand en dan wat leuks doen of wat dan ook. Dat is niet geprobeerd door haar.
Dat is een aanname dat ik zelf daar geen ervaring of überhaupt weet van heb. Gaan we het daar ook lekker niet over hebben als dat je kennelijk niet interesseert. Behalve dat het natuurlijk wel onzin is dat je standaard maar samen dingen leuke moet gaan doen om het gevoel terug te krijgen. Heeft namelijk geen kut zin als je niet dezelfde toekomst/doel voor ogen hebt.
pi_175659877
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Wat er niet meer is kan ze ook niet meer voelen.
Als dat er niet is waarom trekt ze die ring dan niet van haar vinger of annuleert ze die afspraak. Leg mij dat dan uit,
pi_175659879
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:29 schreef AnoniemH het volgende:

Het komt wel overeen althans dat begrijpen enz. We hebben zoveel gesprekken altijd waar ik de vinger op de zere plek leg bijvoorbeeld en dat ze zegt; Je hebt gelijk of wat fijn dat je dat zo oppakt etc etc.
Ze ziet de relatie niet meer zitten en gaat akkoord met dat jij vertrekt. Inmiddels ben je 10 dagen weg en is ze nog niet huilend met de trein naar je toe gestormd = gedrag.

Je bent mijn soulmate = woorden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175659891
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken een relatietherapeut en die zei dat hij vooral bezig was met een relatie op een goede manier af te sluiten zodat beiden hun eigen weg konden gaan. Ik vond dat heel treurig, want dat is niet waar je op hoopt als je met therapie begint.
een soort mediator dus
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659897
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat is een aanname dat ik zelf daar geen ervaring of überhaupt weet van heb. Gaan we het daar ook lekker niet over hebben als dat je kennelijk niet interesseert. Behalve dat het natuurlijk wel onzin is dat je standaard maar samen dingen leuke moet gaan doen om het gevoel terug te krijgen. Heeft namelijk geen kut zin als je niet dezelfde toekomst/doel voor ogen hebt.
Dat laatste wat je zegt hadden we dus wel. We hebben vorig jaar nog naar een koophuis gekeken hier 5 KM vandaan samen. We zijn het traject voor ICSI ingegaan samen. Bedoel dat beslis je samen toch?
  maandag 11 december 2017 @ 22:32:54 #38
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175659907
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:27 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ik herhaal slechts wat ze zelf zegt, niets meer of minder. Wij hebben samen zoveel meegemaakt, dat gaat ze nooit meer vinden, vandaar ook die twijfel. Zoals ze zelf zegt; Jij bent mijn soulmate, jij begrijpt mij als geen ander.
Misschien wil ze dat ook niet meer vinden. Misschien zijn jullie langzaam goede vrienden geworden, een soort broer-zus relatie.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175659914
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:30 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als dat laatste een man is als je dat bedoelt wil ik dat wel weten. Volgens haar is dat niet zo namelijk want anders zou ik dat kunnen zien op haar Whatsapp als ik zou willen zegt ze, maarja aan de andere kant als het iemand van het werk is kom ik daar niet achter natuurlijk.
Vriend/ vriendin/ psychloog. Whatever.

Iemand die haar steunt en het zetje geeft door te zetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 december 2017 @ 22:33:22 #40
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175659920
AnoniemH, ik heb bijna alle posten van jou gelezen. Als ik echt eerlijk ben, maak je veel te druk om over haar dat je haar terug wilt hebben. Ik ben met anderen mee eens dat het voor jou en haar voorgoed voorbij is, want voor haar is het juist geweest dat zij niet verder met jou wil. Ze heeft al heel veel getwijfeld aan jullie relatie eigenlijk over financiën, kinderen en andere dingen. Ik ben van mening dat voor jullie echt geen gelijkwaardige relatie is geweest, zowel dat je eerder psychische problemen had. En ik neem aan dat jouw ex-vriendin een veel betere partner verdient dan jij, zowel voor haar het allerbeste is.

Je moet inderdaad op andere dingen focussen, zowel jouw toekomstige baan en nieuwe mensen te ontmoeten is veel beter.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175659926
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze ziet de relatie niet meer zitten en gaat akkoord met dat jij vertrekt. Inmiddels ben je 10 dagen weg en is ze nog niet huilend met de trein naar je toe gestormd = gedrag.

Je bent mijn soulmate = woorden.
Klopt besef ik ook maar mn ma zei ook dat dat ook kan komen omdat ze iedere dag op haar werk is = afleiding = vluchtgedrag = niet mee bezig zijn. Wat nu als ze dalijk na de feestdagen een maand alleen zit? Dan wil ik het nog weleens zien.
pi_175659927
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Met die signalen waren we toch mee bezig? Snap je nu dat haar timing helemaal verkeerd is? Had ik nu al 2 jaar lopen lamzakken dan had ik het begrepen maar juist NU was de oplossing dichterbij.
Ja. Betekend niet dat dat niet signalen zijn? Misschien heeft ze ingezien dat dat niet kan veranderen omdat het bij je hoort. Misschien vond ze het eerder niet zo erg en is de frustratie te ver opgelopen. Misschien heeft ze gewoon geen zin en energie meer en beseft ze dat ze geen kind met je wil. Dat mag allemaal
pi_175659943
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:32 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt hadden we dus wel. We hebben vorig jaar nog naar een koophuis gekeken hier 5 KM vandaan samen. We zijn het traject voor ICSI ingegaan samen. Bedoel dat beslis je samen toch?
ja en nu denkt ze er anders over kan toch ? morgen eet je boerenkool (denk je nu) en morgenmiddag in de supermarkt wil je spaghetti ...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175659962
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:34 schreef Joene het volgende:

[..]

ja en nu denkt ze er anders over kan toch ? morgen eet je boerenkool (denk je nu) en morgenmiddag in de supermarkt wil je spaghetti ...
Uiteraard maar een beslissing als ICSI is een hele grote beslissing lijkt mij waar je goed over nadenkt. En de afspraak staat nog steeds zoals gezegd.
pi_175659977
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:33 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja. Betekend niet dat dat niet signalen zijn? Misschien heeft ze ingezien dat dat niet kan veranderen omdat het bij je hoort. Misschien vond ze het eerder niet zo erg en is de frustratie te ver opgelopen. Misschien heeft ze gewoon geen zin en energie meer en beseft ze dat ze geen kind met je wil. Dat mag allemaal
Dat kan maar ze gaf in Augustus nog aan dat ze zo trots was op mij en ze bracht mij nog naar een gesprek 3 dagen voor ik wegging he. Dusja ik denk dan wtf.
pi_175659979
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als dat er niet is waarom trekt ze die ring dan niet van haar vinger of annuleert ze die afspraak. Leg mij dat dan uit,
Schuldgevoel. Ik heb m'n ex hier ook nog laten slapen en opgenomen als hij belde. Achteraf gezien had ik meteen duidelijk moeten zijn. Maar ach, dat is weer een les voor de volgende keer.
pi_175659997
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:33 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Klopt besef ik ook maar mn ma zei ook dat dat ook kan komen omdat ze iedere dag op haar werk is = afleiding = vluchtgedrag = niet mee bezig zijn. Wat nu als ze dalijk na de feestdagen een maand alleen zit? Dan wil ik het nog weleens zien.
Misschien gaat ze naar vrienden?

Lekker belangrijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175659999
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Uiteraard maar een beslissing als ICSI is een hele grote beslissing lijkt mij waar je goed over nadenkt. En de afspraak staat nog steeds zoals gezegd.
ik zat in een langdurig ziekenhuis traject inclusief ivf en terugplaatsingen, trok ook de stekker eruit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660000
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef Koettie het volgende:

[..]

Schuldgevoel. Ik heb m'n ex hier ook nog laten slapen en opgenomen als hij belde. Achteraf gezien had ik meteen duidelijk moeten zijn. Maar ach, dat is weer een les voor de volgende keer.
Mwa schuldgevoel? Of is het omdat ze er echt nog niet aan uit is? Ik weet het niet.
pi_175660005
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:32 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt hadden we dus wel. We hebben vorig jaar nog naar een koophuis gekeken hier 5 KM vandaan samen. We zijn het traject voor ICSI ingegaan samen. Bedoel dat beslis je samen toch?
Als je samen doorgaat beslis je dat samen ja. Maar zoals je zelf al zegt staat het in verleden tijd dat jullie dat hadden. En nu heeft zij niet hetzelfde voor ogen..
pi_175660016
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien gaat ze naar vrienden?

Lekker belangrijk.
Honden en dergelijke laten zichzelf uit idd
pi_175660033
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:36 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Mwa schuldgevoel? Of is het omdat ze er echt nog niet aan uit is? Ik weet het niet.
Als je er nog niet helemaal uit bent bespreek je het. Als je je schuldig voelt doe je alsof je nadenkt.
pi_175660037
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat kan maar ze gaf in Augustus nog aan dat ze zo trots was op mij en ze bracht mij nog naar een gesprek 3 dagen voor ik wegging he. Dusja ik denk dan wtf.
Zeg maar dat ze er niet voor heeft gevochten..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175660038
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat kan maar ze gaf in Augustus nog aan dat ze zo trots was op mij en ze bracht mij nog naar een gesprek 3 dagen voor ik wegging he. Dusja ik denk dan wtf.
ze heeft heus geen hekel aan je waarom zou ze je niet even naar een gesprek brengen ? het is bij jou liefde of haat ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660044
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:35 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Uiteraard maar een beslissing als ICSI is een hele grote beslissing lijkt mij waar je goed over nadenkt. En de afspraak staat nog steeds zoals gezegd.
Het is ook een grote beslissing waar je heel goed over nadenkt om je partner van 14 jaar naar zijn ouders te bonjouren
  maandag 11 december 2017 @ 22:37:59 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660045
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:33 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Klopt besef ik ook maar mn ma zei ook dat dat ook kan komen omdat ze iedere dag op haar werk is = afleiding = vluchtgedrag = niet mee bezig zijn. Wat nu als ze dalijk na de feestdagen een maand alleen zit? Dan wil ik het nog weleens zien.
Je klampt je vast aan strohalmen. Maar goed, ik denk dat in de afgelopen topics eigenlijk alles al is gezegd; aan jou om er iets mee te doen.
pi_175660052
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als je samen doorgaat beslis je dat samen ja. Maar zoals je zelf al zegt staat het in verleden tijd dat jullie dat hadden. En nu heeft zij niet hetzelfde voor ogen..
Ze wil lekker stappen en zuipen dat weet ik ook wel allemaal, maar dat heeft ze dus altijd gewoon gekunnen en gedaan. Ik kan haar dat moeilijk verbieden weet je wel. Maar aan de andere kant weet ik dat ze niet zo is, haar zus vertelde het mij ook; Ze is anders, zo kennen wij haar niet. Ik geloof niet dat je karakter kan veranderen, tijdelijk zou kunnen, maar niet voor altijd.
  maandag 11 december 2017 @ 22:38:46 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660064
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als dat er niet is waarom trekt ze die ring dan niet van haar vinger of annuleert ze die afspraak. Leg mij dat dan uit,
Omdat ze jou niet wil kwetsen. Het is best lastig om de relatie de nek om te draaien, zeker als de relatie al 14 jaar duurt. Maar let maar op, binnenkort gaat dat wel gebeuren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660079
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:33 schreef AnoniemH het volgende:

Klopt besef ik ook maar mn ma zei ook dat dat ook kan komen omdat ze iedere dag op haar werk is = afleiding = vluchtgedrag = niet mee bezig zijn. Wat nu als ze dalijk na de feestdagen een maand alleen zit? Dan wil ik het nog weleens zien.
Ze zit niet alleen, dan is ze bij haar ouders of vrienden. Feestdagen maakt geen bal uit. Het is zelfs zo dat de meeste relaties nu sneuvelen, omdat mensen een schone lei willen voor volgend jaar.

Ze moet je nu missen en willen zien als ze echt zoveel van je houdt en je soulmate is. Whatever that is. Nu moet ze je huilend in de armen vliegen. Niet over twee weken met de kerst. Je verzint excuses in je hoofd voor waarom ze nu niet helemaal van slag is dat jullie uit elkaar zijn. Maar die kloppen niet met wat er gebeurt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175660083
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Omdat ze jou niet wil kwetsen. Het is best lastig om de relatie de nek om te draaien, zeker als de relatie al 14 jaar duurt. Maar let maar op, binnenkort gaat dat wel gebeuren.
Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
pi_175660089
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:38 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ze wil lekker stappen en zuipen dat weet ik ook wel allemaal, maar dat heeft ze dus altijd gewoon gekunnen en gedaan. Ik kan haar dat moeilijk verbieden weet je wel. Maar aan de andere kant weet ik dat ze niet zo is, haar zus vertelde het mij ook; Ze is anders, zo kennen wij haar niet. Ik geloof niet dat je karakter kan veranderen, tijdelijk zou kunnen, maar niet voor altijd.
Misschien gewoon opluchting. Maar goed, dat was mijn inzicht. Doe ermee wat je wil. En mocht het nog tot een gesprek komen;hou het bij je gevoel. 'ik voel me..' ipv 'ja maar jij!'
pi_175660104
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
Misschien wel. Maar wel gewoon menselijk.
pi_175660107
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
weer verwijten
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660118
Waar ik ook aan zit te denken eventueel is dat ik dus naar haar toe ga, wat ze niet leuk zal vinden denk ik, confrontatie etc. Maar dat we gewoon afspraken maken en eventueel in Januari kijken hoe we ervoor staan.
  maandag 11 december 2017 @ 22:41:25 #65
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660123
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:38 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ze wil lekker stappen en zuipen dat weet ik ook wel allemaal, maar dat heeft ze dus altijd gewoon gekunnen en gedaan. Ik kan haar dat moeilijk verbieden weet je wel. Maar aan de andere kant weet ik dat ze niet zo is, haar zus vertelde het mij ook; Ze is anders, zo kennen wij haar niet. Ik geloof niet dat je karakter kan veranderen, tijdelijk zou kunnen, maar niet voor altijd.
Man man, ze heeft eigen vrijheid ook, maar je gaf volgens mij helemaal haar geen vrijheid zodat ze met jou relatie had. In iedere relatie heeft man en vrouw echt wel ruimte om genieten van hun eigen vrijheid. Ze heeft groot gelijk om haar dingen te doen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660124
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:40 schreef Joene het volgende:

weer verwijten
Er zit ook wel wat woede en rancune zeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 december 2017 @ 22:41:45 #67
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175660131
Ik begrijp TS zijn reactie wel. 14 jaar is geen kattenpis en ik snap dan wel dat je er niet graag voor deze reden een eind aan wil breien. Als ik zo vluchtig door de vorige topics lees heb je haar niet echt de kans gegeven te laten uiten wat verandert moet worden. Nu vrees ik dat het hier te laat voor is, maar er valt wel voor jou een les uit te trekken voor de volgende keer. Wees wat actiever in zaken zoals het huishouden als het op andere gebieden niet mogelijk is vanwege psychische problemen. Het is haast onmogelijk om van een partner te verwachten dat zij alle taken op zich neemt. Dat houdt geen mens zijn hele leven vol.
  maandag 11 december 2017 @ 22:41:46 #68
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660133
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
Zozo, mensen blijken hier een daar tekortkomingen te hebben. Stop de persen, mensen.
pi_175660134
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zit niet alleen, dan is ze bij haar ouders of vrienden. Feestdagen maakt geen bal uit. Het is zelfs zo dat de meeste relatie nu sneuvelen, omdat mensen een schone lei willen voor volgend jaar.

Ze moet je nu missen en willen zien als ze echt zoveel van je houdt en je soulmate is. Whatever that is. Nu moet ze je huilend in de armen vliegen. Niet over twee weken met de kerst. Je verzint excuses in je hoofd voor waarom ze nu niet helemaal van slag is dat jullie uit elkaar zijn. Maar die kloppen niet met wat er gebeurt.
Echt zo!

Mijn oom is mediator. Nieuw jaar en na de zomervakantie zijn de pieken in een jaar. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175660136
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 22:40 schreef Joene het volgende:

[..]

weer verwijten
Dat is geen verwijt. Dat is een constatering. Als jij iets wil dan doe je dat en niet gaan lopen zeiken en mensen geestelijk kapot maken. Je wilde het toch zo? Komop dan.
pi_175660152
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef AnoniemH het volgende:
Waar ik ook aan zit te denken eventueel is dat ik dus naar haar toe ga, wat ze niet leuk zal vinden denk ik, confrontatie etc. Maar dat we gewoon afspraken maken en eventueel in Januari kijken hoe we ervoor staan.
Oke. En dan denk je dat ze er weer zin in heeft. :') Je doet iets omdat JIJ het wil terwijl je weet dat ze het niet leuk vindt om even te vertellen dat ze ff die afspraak moet accepteren. Koekkoek
  maandag 11 december 2017 @ 22:42:37 #72
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660157
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zit ook wel wat woede en rancune zeg.
Hetgeen op zich wel begrijpelijk is; hij ziet zijn leven praktisch in elkaar storten.
pi_175660159
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Man man, ze heeft eigen vrijheid ook, maar je gaf volgens mij helemaal haar geen vrijheid zodat ze met jou relatie had. In iedere relatie heeft man en vrouw echt wel ruimte om genieten van hun eigen vrijheid. Ze heeft groot gelijk om haar dingen te doen.
He wat? Ik gaf haar volgens mijn vader teveel vrijheid. Ik ben diegene geweest die altijd heeft gezegd; Meiske ga nou lekker met je collega's mee pilsje doen en ga lekker avondje weg. Ik weet dat ze dat gemist heeft. Wat je zegt is niet hoe het is.
  maandag 11 december 2017 @ 22:42:44 #74
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660160
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:38 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ze wil lekker stappen en zuipen dat weet ik ook wel allemaal, maar dat heeft ze dus altijd gewoon gekunnen en gedaan. Ik kan haar dat moeilijk verbieden weet je wel. Maar aan de andere kant weet ik dat ze niet zo is, haar zus vertelde het mij ook; Ze is anders, zo kennen wij haar niet. Ik geloof niet dat je karakter kan veranderen, tijdelijk zou kunnen, maar niet voor altijd.
Jawel hoor. Dat kan prima. Er is een gigantisch verschil tussen de ik van 14 jaar geleden en van nu. Veertien jaar geleden dacht ik nog zoals jij, nu goddank niet meer. En ik wilde dat ik eerder het licht gezien had. Dat had me een hoop verdriet bespaard.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660165
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zit ook wel wat woede en rancune zeg.
Begrijpelijk.

Boosheid komt eerst, dat is makkelijker dan verdriet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175660166
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:36 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Mwa schuldgevoel? Of is het omdat ze er echt nog niet aan uit is? Ik weet het niet.
Nee, puur schuldgevoel. Ze probeert het op een zachte manier uit te maken door je geleidelijk los te laten. Ze rukt dus niet ineens die ring van die vinger en zegt niet duidelijk tegen je dat het over is. Logisch, want je hebt samen heel veel gedeeld en dan lijkt het soms beter om dat geleidelijk aan te doen. In dit geval was dat blijkbaar niet de goede manier, want jij interpreteert het als onzekerheid. "Misschien heeft ze nog interesse? Waarom zou ze anders sus en zo doen?" De relatie is gewoon voorbij.
pi_175660168
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef AnoniemH het volgende:
Waar ik ook aan zit te denken eventueel is dat ik dus naar haar toe ga, wat ze niet leuk zal vinden denk ik, confrontatie etc. Maar dat we gewoon afspraken maken en eventueel in Januari kijken hoe we ervoor staan.
ik snap niet waarom je jezelf 2 weken lang nog meer gefrustreerd laat worden. Ga zaterdag heen , ga lunchen , vraag duidelijkheid , ga mee naar huis en pak je spullen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660175
quote:
15s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Zozo, mensen blijken hier een daar tekortkomingen te hebben. Stop de persen, mensen.
Ja die heb ik ook en daar word ik nu voor gestraft zoals je gelezen hebt.
pi_175660182
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:42 schreef Reya het volgende:
Hetgeen op zich wel begrijpelijk is; hij ziet zijn leven praktisch in elkaar storten.
Heb er ook wel begrip voor. Hij schommelt tussen 'ideale vrouw' en 'wat is het eigenlijk een gemeen iemand mij zo te behandelen'. En waarschijnlijk zijn beide gevoelens waar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 december 2017 @ 22:43:41 #80
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660183
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:41 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik begrijp TS zijn reactie wel. 14 jaar is geen kattenpis en ik snap dan wel dat je er niet graag voor deze reden een eind aan wil breien. Als ik zo vluchtig door de vorige topics lees heb je haar niet echt de kans gegeven te laten uiten wat verandert moet worden. Nu vrees ik dat het hier te laat voor is, maar er valt wel voor jou een les uit te trekken voor de volgende keer. Wees wat actiever in zaken zoals het huishouden als het op andere gebieden niet mogelijk is vanwege psychische problemen. Het is haast onmogelijk om van een partner te verwachten dat zij alle taken op zich neemt. Dat houdt geen mens zijn hele leven vol.
Ben ik met jou eens, maar hij is hardleers in zijn reacties en hij wil haar echt terug hebben. Dat gaat hem niet meer lukken. Hij maakt zichzelf erg moeilijk, lijkt mij.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660196
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:38 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ze wil lekker stappen en zuipen dat weet ik ook wel allemaal, maar dat heeft ze dus altijd gewoon gekunnen en gedaan. Ik kan haar dat moeilijk verbieden weet je wel. Maar aan de andere kant weet ik dat ze niet zo is, haar zus vertelde het mij ook; Ze is anders, zo kennen wij haar niet. Ik geloof niet dat je karakter kan veranderen, tijdelijk zou kunnen, maar niet voor altijd.
Oh het probleem is vooral dat zij niet aan jouw of jullie beeld voldoet. Nevermind waarom, het is toch maar tijdelijk
pi_175660206
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:43 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook en daar word ik nu voor gestraft zoals je gelezen hebt.
het is niet om jou te straffen.....zucht
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 11 december 2017 @ 22:44:35 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660215
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
Nee, dat voert ze wel degelijk uit. Ze probeert je er alleen op voor te bereiden, want het is wel heel cru om ineens de stekker eruit te trekken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660216
Mensen zijn hier wel hard. 14 jaar is echt niet zomaar iets//
pi_175660219
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb er ook wel begrip voor. Hij schommelt tussen 'ideale vrouw' en 'wat is het eigenlijk een gemeen iemand mij zo te behandelen'. En waarschijnlijk zijn beide gevoelens waar.
Dit klopt wel aardig ja
pi_175660226
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:39 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dus wel A roepen maar niet B uitvoeren. Dan ben je - wie dan ook - wel een slappeling. Komop zeg.
Aldus de man die na 14 jaar moeite heeft met zelf een stofzuiger pakken en koffiekopjes opruimen. Nee man, dit is niet ok
pi_175660236
En mijn honden en 3 katten. Maatjes van elkaar en mijn beste vrienden. Ik kan die toch niet nooit meer zien ofzo?
  maandag 11 december 2017 @ 22:45:53 #88
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660248
Ideale vrouw bestaat echt niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660249
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:45 schreef AnoniemH het volgende:
En mijn honden en 3 katten. Maatjes van elkaar en mijn beste vrienden. Ik kan die toch niet nooit meer zien ofzo?
Je zeurt ook wel weer. Get over it en zie wat ervan komt. Het forum gaat je niet helpen ;)
  maandag 11 december 2017 @ 22:45:59 #90
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660254
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:43 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook en daar word ik nu voor gestraft zoals je gelezen hebt.
Het is tragisch als anderen geen gevoelens (meer) voor je hebben die jij wel voor hen hebt, maar ik zou het niet als een straf zien; dat gaat je op termijn niet helpen.
pi_175660270
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:42 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

He wat? Ik gaf haar volgens mijn vader teveel vrijheid. Ik ben diegene geweest die altijd heeft gezegd; Meiske ga nou lekker met je collega's mee pilsje doen en ga lekker avondje weg. Ik weet dat ze dat gemist heeft. Wat je zegt is niet hoe het is.
En wat zij zegt is ook niet hoe het is volgens jou, lijkt een beetje een patroon..
pi_175660274
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is tragisch als anderen geen gevoelens (meer) voor je hebben die jij wel voor hen hebt, maar ik zou het niet als een straf zien; dat gaat je op termijn niet helpen.
En bovendien wil je niet dat iemand bij je blijft uit iets anders dan liefde.
pi_175660275
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:44 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Mensen zijn hier wel hard. 14 jaar is echt niet zomaar iets//
realistisch
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660277
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is tragisch als anderen geen gevoelens (meer) voor je hebben die jij wel voor hen hebt, maar ik zou het niet als een straf zien; dat gaat je op termijn niet helpen.
Het is zo raar dat ze op de dag van vertrek nog duidelijk liet merken dat die gevoelens er wel zijn. Samen nog onder de douche gestaan, geknuffeld, gezoend etc etc. Ik geloof niet dat dat nu ineens weg is. Misschien drukt ze het weg, dat kan wel.
pi_175660279
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:43 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook en daar word ik nu voor gestraft zoals je gelezen hebt.
Nee. Dat heet leven.

Soms is het mooi, soms is het kut.
Maar mooi dat het soms kut is, anders zag je nooit meer de mooie dingen.

Je bent boos en overrompelt. Geeft jezelf wat tijd om dingen op een rijtje te zetten, wees verdrietig zondef verwijten en begin een leven zonder haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175660286
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:45 schreef Ven1972 het volgende:
Ideale vrouw bestaat echt niet.
oneens
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 11 december 2017 @ 22:47:14 #97
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660288
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:44 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Mensen zijn hier wel hard. 14 jaar is echt niet zomaar iets//
Het is ook gewoon echt een sneu verhaal, inderdaad, maar ik zou werkelijk geen andere redelijke oplossing zien dan de waarheid aanvaarden dat hjet waarschijnlijk niet meer goedkomt.
  maandag 11 december 2017 @ 22:47:27 #98
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175660293
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ben ik met jou eens, maar hij is hardleers in zijn reacties en hij wil haar echt terug hebben. Dat gaat hem niet meer lukken. Hij maakt zichzelf erg moeilijk, lijkt mij.
Dat is waar, maar hij zal nu ook wel op het moment heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Ik denk dat de harde reacties hier dan ook niet gaan helpen om de realiteit in te zien.
pi_175660324
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:44 schreef AnoniemH het volgende:

Dit klopt wel aardig ja
Ik heb in je schoenen gestaan :* Het komt wel goed met je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga naar bed :W
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175660331
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:46 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Het is zo raar dat ze op de dag van vertrek nog duidelijk liet merken dat die gevoelens er wel zijn. Samen nog onder de douche gestaan, geknuffeld, gezoend etc etc. Ik geloof niet dat dat nu ineens weg is. Misschien drukt ze het weg, dat kan wel.
Zijn er geen andere smaakjes denk je?
pi_175660340
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zijn er geen andere smaakjes denk je?
Je bedoelt iemand anders? Of wat bedoel je?
  maandag 11 december 2017 @ 22:49:46 #102
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660358
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:47 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hij zal nu ook wel op het moment heel erg met zichzelf in knoop zitten. Ik denk dat de harde reacties hier dan ook niet gaan helpen.
Ik denk dat hij maar naar psycholoog moet gaan om hulp te zoeken. Ja, hij is echt erg emotioneel waar we ook aan zijn reacties lezen. En we kunnen hem ook niet mee verder helpen. Minstens moet hij maar accepteren dat de relatie afgelopen is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660377
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij maar naar psycholoog moet gaan om hulp te zoeken. Ja, hij is echt erg emotioneel waar we ook aan zijn reacties lezen. En we kunnen hem ook niet mee verder helpen. Minstens moet hij maar accepteren dat de relatie afgelopen is.
Maar heeft zij dat ook echt uitgesproken? Dat het over is?
pi_175660378
quote:
0s.gif [b]Op maandag 11 december 2017 22:48 schreef Isabeau het volgende:[/b
Ik ga naar bed :W
Goed punt dit ! ik ben er moe van.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175660384
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:49 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij maar naar psycholoog moet gaan om hulp te zoeken. Ja, hij is echt erg emotioneel waar we ook aan zijn reacties lezen. En we kunnen hem ook niet mee verder helpen. Minstens moet hij maar accepteren dat de relatie afgelopen is.
Ik kan dat nu niet accepteren. Tevens onze honden waarvan de oudste hond (12) onze eerste hond is ook en de 3 katten. Dat zijn echt mijn maatjes waar ik zielsveel van houd. Die gaan mij nooit meer zien, dat doet mij zoveel pijn.
pi_175660391
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:50 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Maar heeft zij dat ook echt uitgesproken? Dat het over is?
Nee
pi_175660394
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:49 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Je bedoelt iemand anders? Of wat bedoel je?
Nee, ook zonder ander en nog van iemand houden kan een relatie soms helemaal niet meer te redden zijn. Ik probeer je stelligheid een beetje breder te krijgen. Misschien prikkelt je dat om nog eens echt in gesprek te gaan over wat ze wel voelt en ervaart ipv het zelf zo te valueren op wat het voor jou betekent.
  maandag 11 december 2017 @ 22:51:16 #108
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_175660400
Het is sneu, maar je moet je niet gek maken door de sunk cost fallacy. Alleen omdat je er 14 jaar in hebt zitten betekent dat niet dat je nooit meer "terug" kan en per se door moet.

Een kind in deze situatie lost niets op maar maakt het echt alleen maar vele, vele, vele malen erger.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 11 december 2017 @ 22:51:24 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660402
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:46 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Het is zo raar dat ze op de dag van vertrek nog duidelijk liet merken dat die gevoelens er wel zijn. Samen nog onder de douche gestaan, geknuffeld, gezoend etc etc. Ik geloof niet dat dat nu ineens weg is. Misschien drukt ze het weg, dat kan wel.
En toch zegt dat geen flikker. Echt helemaal niks.

Echt gast, het is over. Serieus over. Ik heb ooit een scharrel gehad en die wilde niet verder. Ik vond het verschrikkelijk. En ik bedacht van alles: ze durft niet omdat ze bang is gekwetst te worden etc.
In the end was ze gewoon verliefd geworden op iemand anders en wilde ze mij niet kwetsen. Snap ik wel, al was het voor mij beter geweest als ze gelijk duidelijk was.

Maar ik herken jouw gedrag zo ontzettend wat dat betreft. Zoeken naar alle strohalmen die je kunt pakken. Maar het heeft geen zin, je dondert uiteindelijk toch die poel van ellende in.

En daar kom je ook gewoon weer uit trouwens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660412
Het feit dat je zei dat je leven voorbij zou zijn zonder haar zegt eigenlijk genoeg over de relatie. Het is niet gezond om zo afhankelijk te zijn van iemand.
pi_175660417
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:51 schreef MacorgaZ het volgende:
Een kind in deze situatie lost niets op maar maakt het echt alleen maar vele, vele, vele malen erger.
Toch zijn er super veel mensen met zo'n relatie op z'n eind en een kindje. En die houden het ook vol.

Nee geintje, hoewel het wel waar is :'( Ik vraag me af hoe.. :o
pi_175660418
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:51 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En toch zegt dat geen flikker. Echt helemaal niks.

Echt gast, het is over. Serieus over. Ik heb ooit een scharrel gehad en die wilde niet verder. Ik vond het verschrikkelijk. En ik bedacht van alles: ze durft niet omdat ze bang is gekwetst te worden etc.
In the end was ze gewoon verliefd geworden op iemand anders en wilde ze mij niet kwetsen. Snap ik wel, al was het voor mij beter geweest als ze gelijk duidelijk was.

Maar ik herken jouw gedrag zo ontzettend wat dat betreft. Zoeken naar alle strohalmen die je kunt pakken. Maar het heeft geen zin, je dondert uiteindelijk toch die poel van ellende in.

En daar kom je ook gewoon weer uit trouwens.
Ja maar ik ben het verplicht naar ons om er alles aan te doen en dat ga ik doen ook.
pi_175660428
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:51 schreef MrAero het volgende:
Het feit dat je zei dat je leven voorbij zou zijn zonder haar zegt eigenlijk genoeg over de relatie. Het is niet gezond om zo afhankelijk te zijn van iemand.
Nou na 14 jaar waar veel gebeurd is is dat een normale reactie lijkt mij. Ik ben een zeer emotioneel mens. Zij heeft mij veel gegeven en ik haar ook. Zij gaat de klap nog krijgen vrees ik.
  maandag 11 december 2017 @ 22:52:51 #114
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660430
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:47 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hij zal nu ook wel op het moment heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Ik denk dat de harde reacties hier dan ook niet gaan helpen om de realiteit in te zien.
Been there, done that. Welke reactie je ook geeft, het gaat allemaal niet helpen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 11 december 2017 @ 22:52:58 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660432
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:47 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is waar, maar hij zal nu ook wel op het moment heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Ik denk dat de harde reacties hier dan ook niet gaan helpen om de realiteit in te zien.
Akkoord. Wellicht is het misschien zelfs het beste om op het moment maar een schouderklopje te geven en te zeggen dat het wel goedkomt.
pi_175660448
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:52 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja maar ik ben het verplicht naar ons om er alles aan te doen en dat ga ik doen ook.
Mooie woorden, maar uit je daden kan een en ander best anders overkomen..
  maandag 11 december 2017 @ 22:54:12 #117
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660461
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:51 schreef MacorgaZ het volgende:

Een kind in deze situatie lost niets op maar maakt het echt alleen maar vele, vele, vele malen erger.
Dat inderdaad. Als je om kinderen geeft moet je dat een kind niet eens aan willen doen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660463
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
  maandag 11 december 2017 @ 22:55:06 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660483
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Dat lijkt me geen goed idee. Laat het allemaal even rusten en kom over een week of twee terug en vertel ons hoe het erbij staat.
  maandag 11 december 2017 @ 22:55:29 #120
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175660488
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Ik denk dat je jezelf meer pijn gaat doen dan je lief is.
pi_175660489
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Nee, dat is best opdringerig en vreemd vind ik. Misschien is dat wat jullie deden in jullie relatie, dat kan dan wel.. Maar ik zou het niet doen.
pi_175660490
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:52 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Nou na 14 jaar waar veel gebeurd is is dat een normale reactie lijkt mij. Ik ben een zeer emotioneel mens. Zij heeft mij veel gegeven en ik haar ook. Zij gaat de klap nog krijgen vrees ik.
Nee, dat is geen normale reactie. Ja, het is enorm pijnlijk als zo een lange relatie ophoudt. Je kan er mentale littekens aan overhouden en je kan even niet meer weten wat je met jezelf aan moet. Maar als je letterlijk denkt dat je leven voorbij is (suicidale gedachten?) dan is dat geen normale reactie. Je bent 31 man.
pi_175660494
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:55 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen goed idee. Laat het allemaal even rusten en kom over een week of twee terug en vertel ons hoe het erbij staat.
Hoezo lijkt je dat geen goed idee? Het kan toch ook dat ze dan beseft; Fuck ik wil dit helemaal niet.
  maandag 11 december 2017 @ 22:55:51 #124
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660496
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:52 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja maar ik ben het verplicht naar ons om er alles aan te doen en dat ga ik doen ook.
Misschien moet je accepteren dat het helemaal niet meer in jouw macht ligt. Je kunt van alles doen, maar als haar gevoel weg is houdt het op. Die energie kun je beter in jezelf steken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 11 december 2017 @ 22:56:01 #125
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660502
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Ik denk echt van niet, maar ik ben bang dat zij zal zeggen tegen je: we hebben heel veel meegemaakt, je bent echt lief, maar ik wil echt niet meer met jou verder gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 11 december 2017 @ 22:57:06 #126
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660516
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Dat is echt heel creepy. Dat lijkt me meer iets voor als ze overleden zou zijn. En ik denk dat ze daar niet echt op zit te wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660523
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:55 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo lijkt je dat geen goed idee? Het kan toch ook dat ze dan beseft; Fuck ik wil dit helemaal niet.
Niet doen! Zou het Spaans benauwd krijgen als iemand me dat zou flikken.
  maandag 11 december 2017 @ 22:57:40 #128
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_175660525
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:55 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo lijkt je dat geen goed idee? Het kan toch ook dat ze dan beseft; Fuck ik wil dit helemaal niet.
Dat zou dan in een opwelling van emotie een andere reactie oproepen dan de doordachte, rustige gedachten van de laatste dagen. Dat is niet wat je wil.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 11 december 2017 @ 22:57:53 #129
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660530
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat is echt heel creepy. Dat lijkt me meer iets voor als ze overleden zou zijn. En ik denk dat ze daar niet echt op zit te wachten.
Mee eens, dit lijkt echt een wanhoopdaad van ts.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 11 december 2017 @ 22:57:57 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660531
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:55 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Hoezo lijkt je dat geen goed idee? Het kan toch ook dat ze dan beseft; Fuck ik wil dit helemaal niet.
Ze worstelt hoe dan ook wel met haar gevoelens. Geef haar de vrijheid om daar zelf duiding aan te geven; het is echt niet dat ze nu opeens al die jaren is vergeten en dat jij haar daaraan moet herinneren. Neem even afstand en zie wat er gebeurt.
pi_175660532
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Niet doen! Zou het Spaans benauwd krijgen als iemand me dat zou flikken.
Als ik haar ken zoals ik ze ken gaat ze enorm hard huilen en weer twijfelen. Dat is hoe ik haar ken althans.
pi_175660551
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Ze worstelt hoe dan ook wel met haar gevoelens. Geef haar de vrijheid om daar zelf duiding aan te geven; het is echt niet dat ze nu opeens al die jaren is vergeten en dat jij haar daaraan moet herinneren. Neem even afstand en zie wat er gebeurt.
Ja doe ik ook alleen punt is dat ze aankomende weken paar feestjes heeft staan, waaronder 1 op 31 December. Dat helpt ook niet echt mee denk ik. Dan denkt ze hey dit wil ik, denk ik.
pi_175660554
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als ik haar ken zoals ik ze ken gaat ze enorm hard huilen en weer twijfelen. Dat is hoe ik haar ken althans.
Dan doe je het toch! Succes!! *O* :)
pi_175660570
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:58 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja doe ik ook alleen punt is dat ze aankomende weken paar feestjes heeft staan, waaronder 1 op 31 December. Dat helpt ook niet echt mee denk ik. Dan denkt ze hey dit wil ik, denk ik.
Stel je voor dat ze vindt wat haar gelukkig maakt..
  maandag 11 december 2017 @ 23:00:06 #135
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660585
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als ik haar ken zoals ik ze ken gaat ze enorm hard huilen en weer twijfelen. Dat is hoe ik haar ken althans.
Geen enkele vrouw gaat dat fijn vinden. Ook geen enkele man. Het is eng en creepy en als mijn vriendin dat bij mij zou doen zou dat de keus wel heel makkelijk maken. Wegwezen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660587
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:59 schreef MrAero het volgende:

[..]

Stel je voor dat ze vindt wat haar gelukkig maakt..
Dat heeft ze altijd gekunnen man. Snap je dat? Dat heeft ze ook altijd gedaan.
  maandag 11 december 2017 @ 23:00:23 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175660591
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:58 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja doe ik ook alleen punt is dat ze aankomende weken paar feestjes heeft staan, waaronder 1 op 31 December. Dat helpt ook niet echt mee denk ik. Dan denkt ze hey dit wil ik, denk ik.
Genoeg tijd buiten die feestjes om aan andere dingen te denken, waaronder jullie relatie. Maak je geen zorgen: ze is je echt niet opeens compleet vergeten.
  maandag 11 december 2017 @ 23:00:52 #138
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660602
Laat haar met rust man! Ze verdient jou echt niet meer. Je maakt je echt heel erg moeilijk... Maar je moet jezelf gunnen om alles goed te verwerken.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 11 december 2017 @ 23:01:08 #139
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660610
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:59 schreef MrAero het volgende:

[..]

Stel je voor dat ze vindt wat haar gelukkig maakt..
Zij een leuke kerel op oudjaarsavond, ik de jackpot van de oudejaarsloterij. Ik ben voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175660622
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:00 schreef Ven1972 het volgende:
Laat haar met rust man! Ze verdient jou echt niet meer. Je maakt je echt heel erg moeilijk... Maar je moet jezelf gunnen om alles goed te verwerken.
Ze verdient mij niet meer? Wtf
pi_175660638
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:01 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zij een leuke kerel op oudjaarsavond, ik de jackpot van de oudejaarsloterij. Ik ben voor.
Als ze zo snel na onze relatie een nieuwe heeft heeft hij wel een probleem denk ik .Zeker omdat ze mij beloofde als het mis gaat ze de komende tijd aan zichzelf gaat werken en geen man in haar leven zou willen.
  maandag 11 december 2017 @ 23:02:05 #142
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660639
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:01 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ze verdient mij niet meer? Wtf
Omdat je te afhankelijk van haar bent gewest.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660659
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:02 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Omdat je te afhankelijk van haar bent gewest.
Maar zij ook van mij snap je. Overigens valt dat afhankelijk wel mee. We deden enorm veel dingen zonder elkaar ook, dat was altijd goed afgestemd.
pi_175660695
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:02 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Maar zij ook van mij snap je. Overigens valt dat afhankelijk wel mee. We deden enorm veel dingen zonder elkaar ook, dat was altijd goed afgestemd.
Afhankelijkheid valt niet mee als je denkt dat je leven voorbij is zonder haar.. Zij is duidelijk minder afhankelijk van jou, anders had ze nooit aangegeven twijfels te hebben over de relatie.
  maandag 11 december 2017 @ 23:05:07 #145
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175660702
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:02 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als ze zo snel na onze relatie een nieuwe heeft heeft hij wel een probleem denk ik .Zeker omdat ze mij beloofde als het mis gaat ze de komende tijd aan zichzelf gaat werken en geen man in haar leven zou willen.
Gelukkig is dat zijn probleem en niet het jouwe.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 11 december 2017 @ 23:05:10 #146
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175660704
In een relatie moet een man en vrouw veel samen doen, maar ook af en toe eigen gang laten gaan met goede afspraken te maken met elkaar, vind ik. En je moet ook niet te veel afhankelijk van iemand zijn,
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175660731
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Dat je dat meer voor jezelf doet dan voor haar en je nu vooral wil weten of je haar daarmee terug krijgt. Ik zou zeggen gewoon doen, want anders krijg je spijt dat je haar niet nogmaals geconfronteerd hebt met wat jullie hadden (alsof ze dat natuurlijk zomaar vergeten is he) en dat jij vooral haar terug wil ongeacht whatever. Dat zal haar zeker helpen in haar beslissing denk ik. Haar beslissing bedoel ik dan niet jou terug nemen
pi_175660789
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als ik haar ken zoals ik ze ken gaat ze enorm hard huilen en weer twijfelen. Dat is hoe ik haar ken althans.
En dat is allemaal ok voor het goede doel van weer bij elkaar komen?

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:58 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja doe ik ook alleen punt is dat ze aankomende weken paar feestjes heeft staan, waaronder 1 op 31 December. Dat helpt ook niet echt mee denk ik. Dan denkt ze hey dit wil ik, denk ik.
De goede herinneringen ja, maar hoe zit het dan met de andere dingen die ze ook wilde? Hoe laat je die dan zien?
pi_175660863
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:57 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Als ik haar ken zoals ik ze ken gaat ze enorm hard huilen en weer twijfelen. Dat is hoe ik haar ken althans.
Volgens mij ken jij haar een stuk slechter dan je zou willen. Anders zou je dit topic niet geopend hebben.
Ga nu niet de stalker uithangen of haar emotioneel chanteren (want dat is wat je met die video wil doen) zodat ze in een opwelling bij je terug komt.

Als het over is, dan is het over. Maar in je OP is het nog niet zo ver, toch? Ze heeft tijd nodig om na te denken. Geef haar die tijd. Ze heeft echt geen video nodig om zich jullie relatie voor de geest te halen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175660872
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En dat is allemaal ok voor het goede doel van weer bij elkaar komen?

[..]

De goede herinneringen ja, maar hoe zit het dan met de andere dingen die ze ook wilde? Hoe laat je die dan zien?
Dat moet komen he de komende tijd. Ik ga vrijdag allereerst gewoon naar dat gesprek toe.
pi_175660886
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:05 schreef Ven1972 het volgende:
In een relatie moet een man en vrouw veel samen doen, maar ook af en toe eigen gang laten gaan met goede afspraken te maken met elkaar, vind ik. En je moet ook niet te veel afhankelijk van iemand zijn,
Dat deden we dus altijd, vandaar ook dat het nogal koud op mijn dak kwam.
pi_175660929
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:04 schreef MrAero het volgende:

[..]

Afhankelijkheid valt niet mee als je denkt dat je leven voorbij is zonder haar.. Zij is duidelijk minder afhankelijk van jou, anders had ze nooit aangegeven twijfels te hebben over de relatie.
Ik denk dat het erger is geworden en dat erkend ze zelf ook deels door de groep collega's die ze NU heeft. Ieder jaar hebben ze daar ander personeel en de groep van nu is een groep waar ze het gelukkig goed mee kan vinden.

Ze ziet ze allemaal stappen, lol hebben, oftewel spiegelen aan anderen. Dat is aan de ene kant goed, want je leert zo dingen over je eigen relaties, maar aan de andere kant is het gras niet groener en ook die mensen hebben hun eigen problemen. Ze wil zich zoals mijn vader terecht opmerkte meten met anderen.
pi_175660947
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:02 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Omdat je te afhankelijk van haar bent gewest.
Precies dit. Daar gaat elke vrouw van op de loop.
pi_175660966
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:15 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Precies dit. Daar gaat elke vrouw van op de loop.
Had ik dan ook op de loop moeten gaan omdat ze enkele jaren afhankelijk van mij is geweest? Nee relatie werk je aan.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 23:16:25 #155
441859 crew  Lenny77
pi_175660970
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:00 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Geen enkele vrouw gaat dat fijn vinden. Ook geen enkele man. Het is eng en creepy en als mijn vriendin dat bij mij zou doen zou dat de keus wel heel makkelijk maken. Wegwezen.
Idd, zeker geen film maken :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175661005
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:13 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat moet komen he de komende tijd. Ik ga vrijdag allereerst gewoon naar dat gesprek toe.
Waar je nu je prio's op legt gaat heel duidelijk maken hoe jij erin staat en daar kun je je straks niet meer uit lullen of een videootje in elkaar editen. Die daden zijn trouwens ook niet klakkeloos haar lijstje opvolgen, maar voor jezelf verder leren denken dan wat je nu doet in paniek om de relatie maar vooral niet uit te laten gaan..

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:13 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat deden we dus altijd, vandaar ook dat het nogal koud op mijn dak kwam.
Omdat je misschien ook afhankelijk bent van haar om jou dingen te vertellen..
pi_175661047
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:16 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Had ik dan ook op de loop moeten gaan omdat ze enkele jaren afhankelijk van mij is geweest? Nee relatie werk je aan.
Je snapt het niet, of wil het niet snappen. Tijdelijk voor je partner zorgen omdat hij/zie ziek is, is heel wat anders dan dat iemand jou in je levensonderhoud voorziet terwijl je het zelf ook kan.
pi_175661086
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:16 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Had ik dan ook op de loop moeten gaan omdat ze enkele jaren afhankelijk van mij is geweest? Nee relatie werk je aan.
Je werkt alleen aan een relatie als je die relatie wilt behouden. Je zei net dat ze er niet meer aan werkt, dat het allemaal van jouw kant moet afkomen. Zegt dat je niet genoeg?
pi_175661091
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:18 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Je snapt het niet, of wil het niet snappen. Tijdelijk voor je partner zorgen omdat hij/zie ziek is, is heel wat anders dan dat iemand jou in je levensonderhoud voorziet terwijl je het zelf ook kan.
Ik heb 5-6 jaar lang in haar levensonderhoud voorzien en nee niet ivm dat ongeval .Ook zij heeft een tijd thuisgezeten etc. Daarnaast heb ik de laatste 2 jaren gewoon alle boodschappen hier betaald (levensonderhoud)
  maandag 11 december 2017 @ 23:21:14 #160
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175661117
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:31 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Met die signalen waren we toch mee bezig? Snap je nu dat haar timing helemaal verkeerd is? Had ik nu al 2 jaar lopen lamzakken dan had ik het begrepen maar juist NU was de oplossing dichterbij.
misschien ziet ze juist daardoor nu inndat dat het probleem niet was.
pi_175661126
Als iemand rust wil dan kan je niet anders dan die ander dat gunnen.
pi_175661185
Hoi TS, ik ken je geschiedenis van topics hier niet. Ik merk dat je veel harde reacties krijgt. Ik denk dat je zelf ook vanuit emotie hebt geschreven en gereageerd. Het is ontzettend moeilijk en 14 jaar is niet niets. Allereerst wil ik wel benoemen dat ik het goed vind dat je bij je ouders bent gaan wonen voor een tijdje (en ik snap ook dat je uit emotie je vriendin toch geappt hebt, als je radeloos bent).

Ook vind ik het goed dat je weet waar je zelf aan kunt werken en dat je veel denkt aan hoe je vriendin zich voelt. Dat ze anders reageert dan normaal is lastig en vervelend, misschien heeft ze tijd nodig om te vertellen waar het echt aan ligt. Bovendien zijn er redelijk wat dingen gebeurd, wat voor haar misschien zwaar beladen onderwerpen zijn; het lastig (tot niet) krijgen van kinderen willen -denk ik- weinig vrouwen horen.

Wel denk ik dat je het advies haar extra ruimte geven ten harte nemen. Ze zal uiteindelijk zelf een besluit moeten nemen wat betreft het relatie, je kan nu iets liefs doen (en echt, een filmpje zou mijn hart doen smelten), maar daarmee zijn jullie of haar problemen helaas niet opgelost. Daarmee zit je misschien volgende maand weer in spanning over je relatie.

Bedenk ook dat het misschien helemaal niet aan jou ligt; iemand die veel meemaakt kan ook afkeer tegen zichzelf creëren (‘waarom kan ik nou geen kinderen krijgen en een ander wel’). Als je niet van jezelf kan houden, hoe moet je dan van een ander houden?

Sterkte TS. Ik hoop voor je dat het goed komt.
  maandag 11 december 2017 @ 23:24:18 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175661191
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:16 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Had ik dan ook op de loop moeten gaan omdat ze enkele jaren afhankelijk van mij is geweest? Nee relatie werk je aan.
soms wordt alle rompslomp iemand te veel.
Aardig wat rouwverwerking en als nieuw leven dan ook nog eens moeizaam gaat kan het de druppel zijn dat zij naast werk en feesten ook nog moet gaat sporten indien zij een kind van jou wil.
pi_175661204
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:23 schreef 1410 het volgende:
Hoi TS, ik ken je geschiedenis van topics hier niet. Ik merk dat je veel harde reacties krijgt. Ik denk dat je zelf ook vanuit emotie hebt geschreven en gereageerd. Het is ontzettend moeilijk en 14 jaar is niet niets. Allereerst wil ik wel benoemen dat ik het goed vind dat je bij je ouders bent gaan wonen voor een tijdje (en ik snap ook dat je uit emotie je vriendin toch geappt hebt, als je radeloos bent).

Ook vind ik het goed dat je weet waar je zelf aan kunt werken en dat je veel denkt aan hoe je vriendin zich voelt. Dat ze anders reageert dan normaal is lastig en vervelend, misschien heeft ze tijd nodig om te vertellen waar het echt aan ligt. Bovendien zijn er redelijk wat dingen gebeurd, wat voor haar misschien zwaar beladen onderwerpen zijn; het lastig (tot niet) krijgen van kinderen willen -denk ik- weinig vrouwen horen.

Wel denk ik dat je het advies haar extra ruimte geven ten harte nemen. Ze zal uiteindelijk zelf een besluit moeten nemen wat betreft het relatie, je kan nu iets liefs doen (en echt, een filmpje zou mijn hart doen smelten), maar daarmee zijn jullie of haar problemen helaas niet opgelost. Daarmee zit je misschien volgende maand weer in spanning over je relatie.

Bedenk ook dat het misschien dat het ook helemaal niet aan jou ligt; iemand die veel meemaakt kan ook afkeer tegen zichzelf creëren (‘waarom kan ik nou geen kinderen krijgen en een ander wel’). Als je niet van jezelf kan houden, hoe moet je dan van een ander houden?

Sterkte TS. Ik hoop voor je dat het goed komt.
Dankjewel lieverd
pi_175661223
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:16 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Had ik dan ook op de loop moeten gaan omdat ze enkele jaren afhankelijk van mij is geweest? Nee relatie werk je aan.
Niet weggaan is niet hetzelfde als aan je relatie werken. Net zoals je niet aan jezelf hoeft te werken als het aan anderen ligt zeg maar
pi_175661224
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

soms wordt alle rompslomp iemand te veel.
Aardig wat rouwverwerking en als nieuw leven dan ook nog eens moeizaam gaat kan het de druppel zijn dat zij naast werk en feesten ook nog moet gaat sporten indien zij een kind van jou wil.
Dat is ook zo, helemaal waar. Het is haar allemaal teveel, dat zeker.
pi_175661289
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
  maandag 11 december 2017 @ 23:31:44 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175661417
Als ik lees dat huishoudelijke klusjes gezien moeten worden en jij zegt dat dat eenvoudig op te lossen is met een memobord, dan zou het mij (als ik je partner was) storen dat dat bord er al niet een jaar of wat hangt. Opgehangen en volgeschreven door JOU.
Mocht die lakse houding bij meer dingen terugkomen dan is dat doodvermoeiend voor haar.
pi_175661423
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:26 schreef AnoniemH het volgende:
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
Ook als het nu, na 14 jaar, wel kan, heb jij nog geen garantie. Dit moet je voor jezelf doen, niet om haar te overtuigen dat ze het niet uit kan maken, want als het alsnog too little too late is zit jij met allerlei wrokgevoelens dat je dat gvd nog allemaal voor haar over hebt gehad enzo. Dat verschil in motivatie is best wel key denk ik..
Zowel wat betreft eventuele voortzetting van de relatie als jijzelf zeg maar
  maandag 11 december 2017 @ 23:42:17 #170
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175661670
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:26 schreef AnoniemH het volgende:
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
Geef haar als je daar bent wel genoeg ruimte. Ga dus niet vanaf dag een elk moment om haar heen hangen en teksten uitkramen die in zwijmelfilms terecht horen.

Daarnaast je huishoudskills updaten is altijd handig. Vrouwen diggen sws die mannen die hun handjes laten wapperen. Blijf gewoon in jezelf investeren waar jij vindt waar je nog in kunt groeien als persoon.

Het helpt om een houding aan te nemen van: ik red het wel. Met of zonder je. Liefst met je, maar het lukt me zonder je.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  maandag 11 december 2017 @ 23:44:18 #171
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175661730
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:26 schreef AnoniemH het volgende:
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
wat een slecht idee en nog een nog slechtere houding
pi_175661961
Topic gaat vrijdag nog een spectaculair vervolg krijgen.
pi_175661998
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:42 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Geef haar als je daar bent wel genoeg ruimte. Ga dus niet vanaf dag een elk moment om haar heen hangen en teksten uitkramen die in zwijmelfilms terecht horen.

Daarnaast je huishoudskills updaten is altijd handig. Vrouwen diggen sws die mannen die hun handjes laten wapperen. Blijf gewoon in jezelf investeren waar jij vindt waar je nog in kunt groeien als persoon.

Het helpt om een houding aan te nemen van: ik red het wel. Met of zonder je. Liefst met je, maar het lukt me zonder je.
Inderdaad gaan we doen.
pi_175662008
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:44 schreef zeer het volgende:

[..]

wat een slecht idee en nog een nog slechtere houding
Juist een heel goed idee zoals Steef ook al zei.
pi_175662035
14 jaar is een lange tijd, maar de rest van je leven trekken aan een dood paard duurt nog langer. Dus ik snap die vriendin van je wel.

Lees je eigen teksten eens door. Het sijpelt door van de wanhoop en dat komt met name omdat je afhankelijk van haar bent. Je bent alleen maar bang dat haar omgeving duidelijk aan haar maakt wat je zelf ook weet. Blijkbaar vind je je eigen geluk een stuk belangrijker dan het geluk van je vriendin. Dat zegt eigenlijk al alles over jullie relatie. De verhouding is helemaal scheef en daarom twijfelt ze zo.

Ik hoop voor je dat je de onvermijdelijke klap te boven komt. Komt de klap niet nu dan is het wel later. Als ik jou was zou ik actie ondernemen en haar laten merken dat ze niet zonder je kan. En dat doe je niet met het maken van videos, afspraakjes of onverwachte bezoeken. Nee, dat doe je door te laten zien dat je niet die egoïstische lul bent zoals je hier overkomt.
pi_175662042
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:01 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Juist een heel goed idee zoals Steef ook al zei.
Zie je dat altijd luistert naar degene die je eigen gedachten voedt?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175662075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:02 schreef Azpilicueta het volgende:
14 jaar is een lange tijd, maar de rest van je leven trekken aan een dood paard duurt nog langer. Dus ik snap die vriendin van je wel.

Lees je eigen teksten eens door. Het sijpelt door van de wanhoop en dat komt met name omdat je afhankelijk van haar bent. Je bent alleen maar bang dat haar omgeving duidelijk aan haar maakt wat je zelf ook weet. Blijkbaar vind je je eigen geluk een stuk belangrijker dan het geluk van je vriendin. Dat zegt eigenlijk al alles over jullie relatie. De verhouding is helemaal scheef en daarom twijfelt ze zo.

Ik hoop voor je dat je de onvermijdelijke klap te boven komt. Komt de klap niet nu dan is het wel later. Als ik jou was zou ik actie ondernemen en haar laten merken dat ze niet zonder je kan. En dat doe je niet met het maken van videos, afspraakjes of onverwachte bezoeken. Nee, dat doe je door te laten zien dat je niet die egoïstische lul bent zoals je hier overkomt.
Gedeeltelijk met je eens. Wanhoop is normaal na 14 jaar, maar het ergste is dat mijn leven de vernieling in gaat. Ik verlies ook al mijn vrienden die ik zo lief heb en die we ook samen delen begrijp je? Haar geluk heeft overigens altijd op 1 gestaan. Ik verander niet alleen voor mijzelf, ook voor haar. En dat laten zien daar was ik dus al mee bezig en dat gaf ze ook aan, maar tijd kost het en dat is het. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
pi_175662105
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:26 schreef AnoniemH het volgende:
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
Als het aan het huishouden lag dan zou het wel raar zijn als dat nu na 14 jaar zo ver moet komen om dat te veranderen. Misschien zoekt ze iets meer begrip ook?
pi_175662144
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:54 schreef AnoniemH het volgende:
Laatste vraag van mij kant; Ik ga er sowieso heen deze week maar als ik nou een video maak met herinneringen van ons samen die ze kijkt, misschien komt dan het besef dat ze mij kwijtraakt en misschien wil ze het dan nog een kans geven. Wat zeggen jullie daarvan.
Je wilt haar emoties gebruiken om iets gedaan te krijgen wat jij wil? Daar is volgens mij een term voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slecht idee.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:18:41 #180
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175662249
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:22 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ze zit helemaal niet in een relatie. Ze moet niets. Em zelfs als de ander door wil gaan met de relatie kan ze zeggen dat ze niet meer wil.
Weer de bekende reaktie van Koettie.

Dring je niet op, ts-er, maar laat haar wel weten dat je er voor haar bent en dat jij echt voor een leven en gezin met haar kiest. ik vermoed hier een soort paniekreactie op alles wat momenteel aan het gebeuren is. Enerzijds wel willen maar ook er een beetje van schrikken. Als dat allemaal maat goed komt, in die zin. Het zijn natuurlijk ook wel echte stappen en beslissingen in haar / jullie leven. Zodanig belangrijke beslissingen die het hele verdere leven van jullie en zeker van haar zullen be-invloeden. Dan komt er al eens gauw twijfel en paniek. Bv: Een kind. Op niet natuurlijke wijze. Nooit meer (zo stelt ze zich dat voor) kunnen zuipen en gekken. Verantwoording voor gezin en geen vrijheid meer.

Wees jij nou een rustpunt, een sterke rots in de branding cq schouder en arm om op te steunen. Begrijpend en accepterend. En dan kan ze haar angsten wat kwijt en wordt ze rustig, mits jij rustig en kief, begrijpend en accepterend reageert. Ga je met haar "in discussie" dan wordt het een gevecht en argumenteren en drama enz.
Moet er een beslising genomen worden bv na het bezoek aan het ziekenhuis dan zeg je: dit jaar is om, we laten het bezinken en gaan pas weer praten en denken over deze thema´s in het Nieuwe Jaar. Wij gaan eerst eens genieten van de feestdagen.

Dus m.i. moet jij VOORAL NU, lief zijn voor haar, haar tonen en zeggen dat je er bent voor haar, voor altijd, en niet proberen haar te rationeel te overtuigen.

c_/
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:24:04 #181
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175662313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Je wilt haar emoties gebruiken om iets gedaan te krijgen wat jij wil? Daar is volgens mij een term voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slecht idee.
Ja, slecht idee. Laat haar komen met wat ze zeggen wil, en probeer niet te overtuigen met video of wat dan ook. Dat wordt namelijk een discussie, een gevecht.
Jij moet die begrijpende lieverd zijn die van haar houdt, haar niet dwingt of iets verbiedt, die gewoon aan haar zijde staat. Waar ze in alle omstandigheden op kan bouwen.
En net zoals jij die 14 jaren hebt beleefd heeft zij dat ook. Echt, dit is gewoon even paniek vanwege de vele veranderingen die jullie op korte termijn tegemoetzien, en de meerdere belangrijke beslissigen die nu genomen worden.

Succes en fijne feestdagen ...

^O^ :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175662332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:18 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Weer de bekende reaktie van Koettie.

Dring je niet op, ts-er, maar laat haar wel weten dat je er voor haar bent en dat jij echt voor een leven en gezin met haar kiest. ik vermoed hier een soort paniekreactie op alles wat momenteel aan het gebeuren is. Enerzijds wel willen maar ook er een beetje van schrikken. Als dat allemaal maat goed komt, in die zin. Het zijn natuurlijk ook wel echte stappen en beslissingen in haar / jullie leven. Zodanig belangrijke beslissingen die het hele verdere leven van jullie en zeker van haar zullen be-invloeden. Dan komt er al eens gauw twijfel en paniek. Bv: Een kind. Op niet natuurlijke wijze. Nooit meer (zo stelt ze zich dat voor) kunnen zuipen en gekken. Verantwoording voor gezin en geen vrijheid meer.

Wees jij nou een rustpunt, een sterke rots in de branding cq schouder en arm om op te steunen. Begrijpend en accepterend. En dan kan ze haar angsten wat kwijt en wordt ze rustig, mits jij rustig en kief, begrijpend en accepterend reageert. Ga je met haar "in discussie" dan wordt het een gevecht en argumenteren en drama enz.
Moet er een beslising genomen worden bv na het bezoek aan het ziekenhuis dan zeg je: dit jaar is om, we laten het bezinken en gaan pas weer praten en denken over deze thema´s in het Nieuwe Jaar. Wij gaan eerst eens genieten van de feestdagen.

Dus m.i. moet jij VOORAL NU, lief zijn voor haar, haar tonen en zeggen dat je er bent voor haar, voor altijd, en niet proberen haar te rationeel te overtuigen.

c_/
Gast dit is precies wat ik nodig had, thanks man.
pi_175662401
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:18 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Weer de bekende reaktie van Koettie.

Dring je niet op, ts-er, maar laat haar wel weten dat je er voor haar bent en dat jij echt voor een leven en gezin met haar kiest. ik vermoed hier een soort paniekreactie op alles wat momenteel aan het gebeuren is. Enerzijds wel willen maar ook er een beetje van schrikken. Als dat allemaal maat goed komt, in die zin. Het zijn natuurlijk ook wel echte stappen en beslissingen in haar / jullie leven. Zodanig belangrijke beslissingen die het hele verdere leven van jullie en zeker van haar zullen be-invloeden. Dan komt er al eens gauw twijfel en paniek. Bv: Een kind. Op niet natuurlijke wijze. Nooit meer (zo stelt ze zich dat voor) kunnen zuipen en gekken. Verantwoording voor gezin en geen vrijheid meer.

Wees jij nou een rustpunt, een sterke rots in de branding cq schouder en arm om op te steunen. Begrijpend en accepterend. En dan kan ze haar angsten wat kwijt en wordt ze rustig, mits jij rustig en kief, begrijpend en accepterend reageert. Ga je met haar "in discussie" dan wordt het een gevecht en argumenteren en drama enz.
Moet er een beslising genomen worden bv na het bezoek aan het ziekenhuis dan zeg je: dit jaar is om, we laten het bezinken en gaan pas weer praten en denken over deze thema´s in het Nieuwe Jaar. Wij gaan eerst eens genieten van de feestdagen.

Dus m.i. moet jij VOORAL NU, lief zijn voor haar, haar tonen en zeggen dat je er bent voor haar, voor altijd, en niet proberen haar te rationeel te overtuigen.

c_/
Hoe kun je dit in godsnaam schrijven :@ Ts is compleet in de war en plakt zich helemaal vast aan haar. Zij wil rust, weg, pleite...dat is haar goed recht.

Ts moet haar gewoon met rust laten. Relatie is ten einde, accepteer dat.
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:37:24 #184
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175662405
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Je wilt haar emoties gebruiken om iets gedaan te krijgen wat jij wil? Daar is volgens mij een term voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slecht idee.
Vind emotionele chantage wel heel erg hard in deze!
Die jongeman is ook in paniek. Een relatie van 14 jaar, bezig zijn met het kiezen voor en nemen van kinderen. en dan opeens zulke reakties van haar. Hij ziet ook zijn hele leven, zijn toekomstdromen opeens bedreigd, niet meer zeker. Daarom reageert ie zo. Ook wat paniekerig. Hij wil er alles voor geven en doen om het weer goed te laten komen. En je weet, als je onder zulke druk staat (ook al komt die druk uit jezelf) kun je vaak ook niet meer goed denken.
Neen, dit is geen emotionele chantage. Dit is hooguit een wat onhandig en beetje paniekerig idee om haar te overtuigen van zijn liefde en zijn vertrouwen in een toekomst als gezin. Om haar te laten realiseren wat ze samen hebben.
Het is ook niet niks zeg, je vastleggen voor je leven met een iemand, met kindje enz. Je hebt het niet over een nieuwe auto of mooie vakantie aanschaffen of boeken.

IK heb alle begrip, zowel voor haar als voor hem!

:Y :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:39:47 #185
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175662421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:36 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Hoe kun je dit in godsnaam schrijven :@ Ts is compleet in de war en plakt zich helemaal vast aan haar. Zij wil rust, weg, pleite...dat is haar goed recht.

Ts moet haar gewoon met rust laten. Relatie is ten einde, accepteer dat.
Sorry Koettie en Ricardo, ik zie echt niet waar jullie dat lezen. Niet in de regels als tussen de regels.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:44:41 #186
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175662450
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:25 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Gast dit is precies wat ik nodig had, thanks man.
Nee, dat is precies wat jij wilt horen. Niet meer en niet minder. De wens is de vader van de gedachte.

Maar droom maar dat jullie oud en gelukkig worden samen. Dat oud zal misschien wel lukken, dat gelukkig ook wel, maar niet samen in elk geval.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 12 december 2017 @ 00:48:00 #187
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:01 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Juist een heel goed idee zoals Steef ook al zei.
Ho ho ho, kijk ik vind het niet een echt perse een goed idee dat je daar weer gaat wonen. Ligt aan de omstandigheden. Ik kan me voorstellen dat het wél moet om praktische redenen en om praktische zaken te regelen. Dus als je echt niet anders kan, behalve terug te gaan en daar weer te wonen, geef ik je dat eerder gegeven advies mee.

Kan mij namelijk indenken dat zij denkt van hey: hij respecteert niet dat ik ruimte nodig heb en komt hier eigenlijk toch weer proberen om zichzelf in mijn leven te wringen. Je "ik kom weer even hier wonen tactiek" kan nogal verstikkend overkomen.

Dat kan ze vervolgens weer interpreteren als dat jij je eigen behoeftes boven de hare stelt en haar dus bevestigen in dat ze de juiste keuze heeft gemaakt.

Echter, als je de juiste houding aanneemt, werkt aan de dingen waaraan je moet werken (voor jezelf en haar), je haar uitlegt dat je daar puur for de time being bent om de zaken te regelen die nodig zijn (en je niet bij je ouders kon blijven vanwege x of ergens anders vanwege Y) plus daarnaast de benodigde afstand in huis tussen jullie 2 bewaart, kan dat op den duur toch wel bij haar gaan inwerken en iets teweeg brengen in haar gevoel voor jou. Mits er nog gevoel ís voor jou van haar kant. En zo lijkt het wel, als ze seks met je heeft gehad nog onlangs. Je weet die dingen zelf het beste en voelt ze zelf het beste aan. Maar je moet wel eerlijk met jezelf kunnen en durven zijn

Het belangrijkste is dus : Heeft ze nog gevoelens voor je en kan je haar de nodige ruimte bieden in jullie huis? Zowel fysiek als mentaal. Als je teruggaat, probeer haar niet te verleiden op subtiele manieren. Laat haar haar gang gaan. Op die manier kan ze wennen aan het idee dat ze zonder jou is( voor zover dat kan), kan zij en jij zien hoe jij het redt zonder haar (soort van) en kan zij zelf goed nadenken over haar keuze. Wees niet bang voor wat de uitkomst daarvan ook mag zijn, is.

Time het gesprek niet te vroeg, niet te laat, als je daar bent.
En ga het gesprek aan met de wetenschap dat dit het laatste gesprek kan zijn en als dat het is, het dan ok is. Je hebt in dat geval alles gedaan wat je kon doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steef121 op 12-12-2017 00:58:54 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:36 schreef RicardoGallego het volgende:

[..]

Hoe kun je dit in godsnaam schrijven :@ Ts is compleet in de war en plakt zich helemaal vast aan haar. Zij wil rust, weg, pleite...dat is haar goed recht.

Ts moet haar gewoon met rust laten. Relatie is ten einde, accepteer dat.
Qft
Ts geeft zelf in laatste post aan dat hij vrijdag na het gesprek, weer bij haar intrekt. Terwijl zij duidelijk haar grenzen heeft aangegeven en dat hij beter weg kon gaan omdat zij tijd, ruimte en vooral rust nodig had. Haar behoeftes worden dus totaal genegeerd en over haar grenzen heen gewalst. Met andere woorden ze wordt dus gedwongen om met ts om te moeten gaan. Mijn eerlijke mening: ik krijg de koude rillingen van zo’n reactie, zelfde met de film met herinneringen. Dwing je aub niet zo! Ik vraag mij toch af, wat als ze je nou geen uitleg geeft, niet met je communiceert, en er gewoon klaar mee is. Wat gebeurt er dan? Geef je haar dan wel rust?

Ohja ts dat jij misschien het gevoel hebt dat zij niet voor de relatie heeft gevochten, wil niet zeggen dat ze dat niet heeft gedaan? Misschien gaf ze je iedere keer weer een kans en vocht ze voor jullie relatie, als ze thuis aankwam na werk en zag dat de stofzuiger weer op dezelfde plek stond. En de afwas op het aanrecht alleen maar toenam.

Heb je je ook eens in haar verplaatst ipv alleen maar met verwijten strooien?
pi_175662546
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:56 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

Qft
Ts geeft zelf in laatste post aan dat hij vrijdag na het gesprek, weer bij haar intrekt. Terwijl zij duidelijk haar grenzen heeft aangegeven en dat hij beter weg kon gaan omdat zij tijd, ruimte en vooral rust nodig had. Haar behoeftes worden dus totaal genegeerd en over haar grenzen heen gewalst. Met andere woorden ze wordt dus gedwongen om met ts om te moeten gaan. Mijn eerlijke mening: ik krijg de koude rillingen van zo’n reactie, zelfde met de film met herinneringen. Dwing je aub niet zo! Ik vraag mij toch af, wat als ze je nou geen uitleg geeft, niet met je communiceert, en er gewoon klaar mee is. Wat gebeurt er dan? Geef je haar dan wel rust?

Ohja ts dat jij misschien het gevoel hebt dat zij niet voor de relatie heeft gevochten, wil niet zeggen dat ze dat niet heeft gedaan? Misschien gaf ze je iedere keer weer een kans en vocht ze voor jullie relatie, als ze thuis aankwam na werk en zag dat de stofzuiger weer op dezelfde plek stond. En de afwas op het aanrecht alleen maar toenam.

Heb je je ook eens in haar verplaatst ipv alleen maar met verwijten strooien?
Ho ho dat heb ik niet zo gezegd. Ik ga vrijdag na dat gesprek naar mijn huis toe om mijn dieren allereerst te zien, uiteindelijk zullen we wel praten denk ik zo. Dan zien we wel verder.
pi_175662552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vind emotionele chantage wel heel erg hard in deze!
Die jongeman is ook in paniek. Een relatie van 14 jaar, bezig zijn met het kiezen voor en nemen van kinderen. en dan opeens zulke reakties van haar. Hij ziet ook zijn hele leven, zijn toekomstdromen opeens bedreigd, niet meer zeker. Daarom reageert ie zo. Ook wat paniekerig. Hij wil er alles voor geven en doen om het weer goed te laten komen. En je weet, als je onder zulke druk staat (ook al komt die druk uit jezelf) kun je vaak ook niet meer goed denken.
Neen, dit is geen emotionele chantage. Dit is hooguit een wat onhandig en beetje paniekerig idee om haar te overtuigen van zijn liefde en zijn vertrouwen in een toekomst als gezin. Om haar te laten realiseren wat ze samen hebben.
Het is ook niet niks zeg, je vastleggen voor je leven met een iemand, met kindje enz. Je hebt het niet over een nieuwe auto of mooie vakantie aanschaffen of boeken.

IK heb alle begrip, zowel voor haar als voor hem!

:Y :)
Ik oordeel ook niet over zijn intenties en ik begrijp het ook wel. Maar dat is het natuurlijk wel degelijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175662553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Vind emotionele chantage wel heel erg hard in deze!
Die jongeman is ook in paniek. Een relatie van 14 jaar, bezig zijn met het kiezen voor en nemen van kinderen. en dan opeens zulke reakties van haar. Hij ziet ook zijn hele leven, zijn toekomstdromen opeens bedreigd, niet meer zeker. Daarom reageert ie zo. Ook wat paniekerig. Hij wil er alles voor geven en doen om het weer goed te laten komen. En je weet, als je onder zulke druk staat (ook al komt die druk uit jezelf) kun je vaak ook niet meer goed denken.
Neen, dit is geen emotionele chantage. Dit is hooguit een wat onhandig en beetje paniekerig idee om haar te overtuigen van zijn liefde en zijn vertrouwen in een toekomst als gezin. Om haar te laten realiseren wat ze samen hebben.
Het is ook niet niks zeg, je vastleggen voor je leven met een iemand, met kindje enz. Je hebt het niet over een nieuwe auto of mooie vakantie aanschaffen of boeken.

IK heb alle begrip, zowel voor haar als voor hem!

:Y :)
Thanks
pi_175662613
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:26 schreef AnoniemH het volgende:
Wat ik ga doen is het volgende;

Ik ga naar dat gesprek en zal daar gaan wonen bij mijn vriendin dus al dan niet tijdelijk. Ik laat haar gewoon haar ding doen, maar tussendoor doe ik gewoon de dingen waar zij tegenaan loopt. Het huishouden en gewoon aan de slag. Misschien komt ze er dan vanzelf achter dat het WEL kan. Ze kan mij niet op straat zetten en ze snapt dat ik daar dan even zal moeten blijven begrijp je.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:59 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ho ho dat heb ik niet zo gezegd. Ik ga vrijdag na dat gesprek naar mijn huis toe om mijn dieren allereerst te zien, uiteindelijk zullen we wel praten denk ik zo. Dan zien we wel verder.
pi_175662620
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

[..]

Ja bedoel als dat zo uit zal komen ivm werk etc etc. Ik kan niet binnen 2 uur alles over verhuizen zeg maar mocht het zover komen. Ik zal daar toch mijn dingen moeten regelen enz.
pi_175662633
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 23:23 schreef 1410 het volgende:
Hoi TS, ik ken je geschiedenis van topics hier niet. Ik merk dat je veel harde reacties krijgt. Ik denk dat je zelf ook vanuit emotie hebt geschreven en gereageerd. Het is ontzettend moeilijk en 14 jaar is niet niets. Allereerst wil ik wel benoemen dat ik het goed vind dat je bij je ouders bent gaan wonen voor een tijdje (en ik snap ook dat je uit emotie je vriendin toch geappt hebt, als je radeloos bent).

Ook vind ik het goed dat je weet waar je zelf aan kunt werken en dat je veel denkt aan hoe je vriendin zich voelt. Dat ze anders reageert dan normaal is lastig en vervelend, misschien heeft ze tijd nodig om te vertellen waar het echt aan ligt. Bovendien zijn er redelijk wat dingen gebeurd, wat voor haar misschien zwaar beladen onderwerpen zijn; het lastig (tot niet) krijgen van kinderen willen -denk ik- weinig vrouwen horen.

Wel denk ik dat je het advies haar extra ruimte geven ten harte moet nemen. Ze zal uiteindelijk zelf een besluit moeten nemen wat betreft het relatie, je kan nu iets liefs doen (en echt, een filmpje zou mijn hart doen smelten), maar daarmee zijn jullie of haar problemen helaas niet opgelost. Daarmee zit je misschien volgende maand weer in spanning over je relatie.

Bedenk ook dat het misschien helemaal niet aan jou ligt; iemand die veel meemaakt kan ook afkeer tegen zichzelf creëren (‘waarom kan ik nou geen kinderen krijgen en een ander wel’). Als je niet van jezelf kan houden, hoe moet je dan van een ander houden?

Sterkte TS. Ik hoop voor je dat het goed komt.
Verder vind ik dit een hele goede post. Snap die hardheid over die 14 jaar ook niet zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175662635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:11 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja bedoel als dat zo uit zal komen ivm werk etc etc. Ik kan niet binnen 2 uur alles over verhuizen zeg maar mocht het zover komen. Ik zal daar toch mijn dingen moeten regelen enz.
Euh, ik weet niet hoeveel spullen je hebt. Ik zou het alleen even afwachten allemaal, en haar even rust gunnen. Dan maak je de meeste kans dat het nog goed kan komen denk ik.
pi_175662641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:14 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Euh, ik weet niet hoeveel spullen je hebt. Ik zou het alleen even afwachten allemaal, en haar even rust gunnen. Dan maak je de meeste kans dat het nog goed kan komen denk ik.
Uiteraard maar ik moet wel vrijdag naar dat gesprek en zal dus mijn blouse moeten halen thuis etc. Hopelijk begrijpt ze dat.
pi_175662726
Nu is er wel een ding waar ik mij druk om maak, misschien haal ik mij wel dingen voor de geest die er niet zijn, maar al enkele dagen zie ik haar rond 2-3-4 uur op Whatsapp en Facebook. Ze werkt gewoon dat weet ik, maar wat is er dan zo belangrijk om zo laat nog online te zijn? Het kan natuurlijk een groepsapp van het werk zijn, maja appen die altijd midden in de nacht weet je wel.
pi_175662762
Hoe dan ook, erg rot na 14 jaar. Probeer het goed af te sluiten en niet met een hoop heisa.

Uiteindelijk kom je altijd weer uit bij deze dooddoener: "Het is wat het is".
  dinsdag 12 december 2017 @ 01:44:45 #199
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:37 schreef AnoniemH het volgende:
Nu is er wel een ding waar ik mij druk om maak, misschien haal ik mij wel dingen voor de geest die er niet zijn, maar al enkele dagen zie ik haar rond 2-3-4 uur op Whatsapp en Facebook. Ze werkt gewoon dat weet ik, maar wat is er dan zo belangrijk om zo laat nog online te zijn? Het kan natuurlijk een groepsapp van het werk zijn, maja appen die altijd midden in de nacht weet je wel.
Je moet dat niet zo in de gaten houden joh. Kunnen vriendinnen zijn, kan een nieuwe man zijn, maak je niet gek.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662768
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:44 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Je moet dat niet zo in de gaten houden joh. Kunnen vriendinnen zijn, kan een nieuwe man zijn, maak je niet gek.
Ja maar ik snap dat niet. Het is zowat 2 uur en weer online. Als dat zo is waarom zegt ze dat niet gewoon? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Nee mij een maand in onzekerheid laten zitten. Ik kan dat niet slikken zoals je zult begrijpen.
pi_175662789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:45 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja maar ik snap dat niet. Het is zowat 2 uur en weer online. Als dat zo is waarom zegt ze dat niet gewoon? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Nee mij een maand in onzekerheid laten zitten. Ik kan dat niet slikken zoals je zult begrijpen.
Dat dat zo af en toe gebeurd snap ik, maar echt elke dag sinds een dag of 6-7. Ik wil daar wel antwoord op ja.
pi_175662815
En weer :'(
  dinsdag 12 december 2017 @ 01:57:58 #203
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:45 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja maar ik snap dat niet. Het is zowat 2 uur en weer online. Als dat zo is waarom zegt ze dat niet gewoon? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Nee mij een maand in onzekerheid laten zitten. Ik kan dat niet slikken zoals je zult begrijpen.
Daarom, dwing jezelf even afstand te nemen. Ik weet dat het lastig is, maar laat het los voorlopig en mocht ze iets nieuws hebben, dan hoor je dat vanzelf bij aankomend gesprek, maar ga daar niet vanuit.

Echt, het is beter voor jezelf om niet te checken of ze online is geweest, hoe laat etc. Daar martel je jezelf mee.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662837
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:57 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Daarom, dwing jezelf even afstand te nemen. Ik weet dat het lastig is, maar laat het los voorlopig en mocht ze iets nieuws hebben, dan hoor je dat vanzelf, maar ga daar niet vanuit.
Ja snap ik alleen waar ik bang voor ben omdat ze mij geen pijn wil doen is het verzwijgen en dat ik er dan achter kom als we uit elkaar zijn. Zoals mn vader zei; Dan zou ze ook al contact met die persoon hebben gehad toen jullie nog bijelkaar waren. Wees dan eerlijk.
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:00:54 #205
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662846
Vooral ook niet contact opnemen met dat je je afvraagt waarom zij zoveel online is rond deze tijdstippen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:00 schreef Steef121 het volgende:
Vooral ook niet contact opnemen met dat je je afvraagt waarom zij zoveel online is rond deze tijdstippen.
Heb ik de eerste dag wel gedaan maarja paniek etc daarna niet meer. Maar ga het haar wel vragen als ik haar zie uiteraard.
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:04:06 #207
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:59 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja snap ik alleen waar ik bang voor ben omdat ze mij geen pijn wil doen is het verzwijgen en dat ik er dan achter kom als we uit elkaar zijn. Zoals mn vader zei; Dan zou ze ook al contact met die persoon hebben gehad toen jullie nog bijelkaar waren. Wees dan eerlijk.
Ik snap de angst, maar je moet accepteren dat je nu even buitenspel staat en nu geen antwoord daarop gaat krijgen.

Je maakt jezelf gek met je gedachtes. Ga slapen.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662870
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:04 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ik snap de angst, maar je moet accepteren dat je nu even buitenspel staat en nu geen antwoord daarop gaat krijgen.

Je maakt jezelf gek met je gedachtes. Ga slapen.
Ik slaap al een week om 7 uur pas :'(
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:04:49 #209
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:01 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Heb ik de eerste dag wel gedaan maarja paniek etc daarna niet meer. Maar ga het haar wel vragen als ik haar zie uiteraard.
Oh nee what are you doing :P, wat zei ze toen? Werk?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662882
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:04 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Oh nee what are you doing :P, wat zei ze toen? Werk?
Ze zei toen;Ik ben met xxx (collega) aan het appen geweest over het werk en de operatie van ma morgen, maarja dat is niet elke dag lijkt mij.
pi_175662889
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:04 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Oh nee what are you doing :P, wat zei ze toen? Werk?
Maar ik kan er gewoon heel slecht mee omgaan omdat het zo uit het niets kwam weet je wel. Daarom dat ik haar ook meermaals heb geappt. Zodra ik haar donderdag heb gesproken zal dat ook niet meer zo zijn denk ik. Het is vooral de blinde paniek van mij en ja er is gewoon geen handleiding voor.
pi_175662891
Je hebt je hele leven ingesteld op haar. Nu zij weg is weet je niet meer hoe het was om alleen te zijn. Je moet gewoon je eigen dingen kunnen blijven doen in een relatie. Maar goed, kappen met dat gestalk en laat haar naar jou toekomen. De bal ligt bij haar. Als je gaat zitten pushen dan ben je straks zeker weten weer alleen.
pi_175662894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:15 schreef FlipjeHolland het volgende:
Je hebt je hele leven ingesteld op haar. Nu zij weg is weet je niet meer hoe het was om alleen te zijn. Je moet gewoon je eigen dingen kunnen blijven doen in een relatie. Maar goed, kappen met dat gestalk en laat haar naar jou toekomen. De bal ligt bij haar. Als je gaat zitten pushen dan ben je straks zeker weten weer alleen.
Dat ik mijn leven ingesteld heb op ons lijkt mij logisch als je gaat samenwonen en 14 jaar samen bent. Eigen dingen deden we ook in onze relatie, daarom ging het altijd zo goed. Dat begrepen en accepteerden we van elkaar. Dat laatste wat je zegt is zeker waar.
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:28:02 #214
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662906
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:11 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Maar ik kan er gewoon heel slecht mee omgaan omdat het zo uit het niets kwam weet je wel. Daarom dat ik haar ook meermaals heb geappt. Zodra ik haar donderdag heb gesproken zal dat ook niet meer zo zijn denk ik. Het is vooral de blinde paniek van mij en ja er is gewoon geen handleiding voor.
Goed dat je je ervan bewust bent dat de paniekstand getriggerd wordt. Juist dan, als je juist in die paniekstoestand schiet en de behoefte voelt om snel actie te ondernemen, is de kunst om jezelf even in toom te houden en over een uur te reflecteren of de gewenste actie tot het gewenste resultaat had geleid.

Ofterwijl je moet het gehalte rationeel en emotioneel in je keuzes in balans houden, door niet gelijk in paniekstoestand allerlei dingen te roepen/zeggen/doen maar daarmee te wachten tot je wat rustiger wordt.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662907
Ik vermoed dat ze een ander heeft.

Een dat jij te afhankelijk van haar bent geweest voor een evenwichtige relatie..
Whatever...
pi_175662911
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vermoed dat ze een ander heeft.

Een dat jij te afhankelijk van haar bent geweest voor een evenwichtige relatie..
Dan zou dat iemand op haar werk moeten zijn. Maar dan zou er toch ook iemand moeten zijn die dat tegen mij zegt van al die collega's? Iemand zou dat toch door moeten hebben of moeten zien?
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:32:11 #217
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:30 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dan zou dat iemand op haar werk moeten zijn. Maar dan zou er toch ook iemand moeten zijn die dat tegen mij zegt van al die collega's? Iemand zou dat toch door moeten hebben of moeten zien?
Hoeft niet perse. Niet iedereen voelt de behoefte om zich met andermans zaken te bemoeien.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:32 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. Niet iedereen voelt de behoefte om zich met andermans zaken te bemoeien.
Mwa maar iedereen weet hoe lang wij samen zijn etc. Het lijkt mij sterk dat niemand zoiets heeft van dit kan niet. Er zit er altijd wel 1 bij die dat niet accepteert. Dat kan ik mij niet voorstellen.
pi_175662917
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:32 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Hoeft niet perse. Niet iedereen voelt de behoefte om zich met andermans zaken te bemoeien.
Aan de andere kant slikt ze de pil ook niet en ik weet zeker dat ze nu niet zwanger wil worden. Of ze moet hem wel slikken en verbergen, maar dat gaat wel heel ver.
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:35:48 #220
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:32 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Mwa maar iedereen weet hoe lang wij samen zijn etc. Het lijkt mij sterk dat niemand zoiets heeft van dit kan niet. Er zit er altijd wel 1 bij die dat niet accepteert. Dat kan ik mij niet voorstellen.
Maar juist die ene die het je wél zou vertellen hoeft van de evt relatie niet op de hoogte te zijn. Het wordt alleen nu heel casuïstisch en speculatief. Dat komt je nachtrust niet ten goede.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:39:17 #221
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:35 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Aan de andere kant slikt ze de pil ook niet en ik weet zeker dat ze nu niet zwanger wil worden. Of ze moet hem wel slikken en verbergen, maar dat gaat wel heel ver.
Wat wil je hiermee zeggen?
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662928
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:39 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat ik het mij dus eigenlijk niet voor kan stellen dat er iemand anders in het spel is, maar door haar acties midden in de nacht ga je twijfelen weet je wel.
  dinsdag 12 december 2017 @ 02:47:02 #223
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:40 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat ik het mij dus eigenlijk niet voor kan stellen dat er iemand anders in het spel is, maar door haar acties midden in de nacht ga je twijfelen weet je wel.
Ja, maar op zichzelf zijn dat natuurlijk geen rare acties. Zij zal het, net als jij, ook moeilijk hebben met de huidige stand van zaken. Zij zou net zo goed met collega's kunnen praten daarover. Of over die operatie. Het werk. Dat is natuurlijk ook een soort afleiding. Het kan ook zijn dat ze met iemand praat die ze al een tijd op het oog heeft en tegen je liegt.

Maar als ze eerlijk en oprecht al die tijd is geweest tegen je is er geen reden om aan te nemen dat dat nu ineens anders zou zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Steef121 op 12-12-2017 02:54:17 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662950
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:47 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ja, maar op zichzelf zijn dat natuurlijk geen rare acties. Zij zal het, net als jij, ook moeilijk hebben met de huidige stand van zaken. Zij zou net zo goed met collega's kunnen praten daarover. Of over die operatie. Het werk. Dat is natuurlijk ook een soort afleiding. Het kan ook zijn dat ze met iemand praat die ze al een tijd op het oog heeft en tegen je liegt.

Maar als ze eerlijk en oprecht al die tijd is geweest is er geen reden om aan te nemen dat ze je nu zo respectloos zou behandelen.
Aan de ene kant denk ik ja dat is ze, maar aan de andere kant ook niet, omdat ze hier al een tijd mee rondliep zonder dat te melden oftewel beetje voor de gek gehouden misschien. Ze zou ook met iemand kunnen praten die ze op het oog heeft inderdaad. Dat heb ik al eens aangehaald, maar nog geen reactie op gekregen. Ik denk niet dat ze met iemand het bed deelt ofzo, maar het zou zeker kunnen dat ze gevoelens voor iemand heeft gekregen. Dan denk ik overigens direct aan 1 bepaald persoon op haar werk die nogal van de vele vrouwtjes is etc. Oftewel die heeft nu een knipperlicht relatie met een meisje (ook op dat werk) maar neukt ondertussen gewoon rond.
  dinsdag 12 december 2017 @ 03:09:04 #225
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:49 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Aan de ene kant denk ik ja dat is ze, maar aan de andere kant ook niet, omdat ze hier al een tijd mee rondliep zonder dat te melden oftewel beetje voor de gek gehouden misschien. Ze zou ook met iemand kunnen praten die ze op het oog heeft inderdaad. Dat heb ik al eens aangehaald, maar nog geen reactie op gekregen. Ik denk niet dat ze met iemand het bed deelt ofzo, maar het zou zeker kunnen dat ze gevoelens voor iemand heeft gekregen. Dan denk ik overigens direct aan 1 bepaald persoon op haar werk die nogal van de vele vrouwtjes is etc. Oftewel die heeft nu een knipperlicht relatie met een meisje (ook op dat werk) maar neukt ondertussen gewoon rond.
Hmm heb je dat aangehaald toen je nog in een relatie met je ex zat of nadat het uitraakte? En als het toen nog aan was, waarom had je dat toen aangehaald? Wat was de aanleiding?

Als ze het plots bam uit het niets heeft uitgemaakt, zonder enige aankondiging of een teken (Maja als je dingen niet ziet in het huishouden, wellicht ving je die signalen dan ook niet op), zou dat wel eens het scenario kunnen zijn. Dat ze iemand op het oog heeft. Of het nou die ene collega is of niet.


Maar ik herhaal. Speculatie.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175662971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:16 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat ik mijn leven ingesteld heb op ons lijkt mij logisch als je gaat samenwonen en 14 jaar samen bent.
Je hebt nooit geleerd om alleen te zijn. Je bent vanaf je 17e al samen met haar. Je hele volwassen leven tot nu toe heb je dus gespendeerd in een relatie met haar.

"Marrying your highschool sweetheart" komt ook erg weinig voor. De mensen die het wel doen houden het ook niet lang vol, omdat ze vaak het gevoel hebben dat ze iets mislopen in het leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar mensen willen over het algemeen eerst uitzoeken wie ze zijn en wat ze aan zichzelf hebben, uitzoeken wat het is dat zij willen in het leven en wat ze gelukkig maakt.

Dat jullie elkaar die ruimte gaven in jullie relatie om dat alsnog te ontdekken is niet hetzelfde. Je weet niet meer wat je aan jezelf hebt buiten je relatie om. Je weet niet meer wat je gelukkig maakt buiten je relatie om. Het enige wat je wilt in het leven is die relatie zelf, en zonder die relatie zie je het leven zelfs niet meer zitten. Je kan geen relatie onderhouden als je een dergelijke mindset hebt, laat staan repareren.

Dus ga nou eerst eens aan jezelf werken. Ontdek wie je bent als individu en wat jou als persoon gelukkig maakt. Zolang het antwoord daarop nog steeds "een relatie hebben" is, weet je dat je nog een lange weg voor de boeg hebt.

En ja, je huisdieren achterlaten zal ook enorm veel pijn doen. Maar wees blij dat ze een goed huisje hebben en dat er goed voor ze gezorgd wordt. Hoe denk je dat het is voor stiefvaders/moeders die een band hebben opgebouwd met een stiefkind, om vervolgens weg te moeten gaan als de relatie ophoudt? Komt ook regelmatig voor. Het is triest, maar het leven gaat door.

Als ik jou was zou ik het opgeven. Uit je reacties maak ik echt op dat ze er klaar mee is. Mocht je inderdaad alsnog gesprekken willen aangaan, ga haar dan geen schuldgevoel aanpraten of iets dergelijks door haar te wijzen op mooie tijden die jullie gehad hebben enzo. Ze zal daardoor niet ineens van je gaan houden. Het enige wat je daarmee bereikt is dat ze medelijden met je krijgt en nog langer de tijd neemt om jou los te laten. Maar loslaten is onvermijdelijk. Ik zou er liever snel doorheen gaan dan het lijden uitrekken. Na 14 jaar samen weet ze precies wat ze aan je heeft, en als dat niet genoeg voor haar is dan houdt het op. Dan kan jij nog zo graag aan de relatie blijven werken; als zij het niet wilt dan stopt het. Ook al kan je het je totaal niet voorstellen en komt dit volledig uit het niets, dat verandert niks aan het feit dat zij twijfelt aan de relatie en ermee wilt stoppen. Liever nu tot dat besef komen dan over 20-30 jaar, toch?

Het is overigens een feit dat ze aan de relatie twijfelt, dat zei ze zelf letterlijk. Stel hè, stel dat je haar kan overtuigen om de relatie nog een kans te geven. Wil je werkelijk de rest van je leven bang zijn voor een mogelijke, plotselinge break-up? Die twijfels van haar zullen blijven bestaan. Misschien in mindere mate, maar ze zijn er wel. Wil je zo de rest van je astronomisch korte leven doorbrengen? Altijd in onzekerheid, elke keer zweetdruppels op je voorhoofd als ze weer eens uitgaat, want wie weet komt ze de echte ware tegen bij wie ze helemaal geen twijfels heeft. En dan heb ik het alleen nog over jouw kant van het verhaal. Wil je dat haar ook aandoen? Dat ze nooit echt helemaal gelukkig is, omdat die twijfels zich in de diepte verschuilen? Ik zou haar loslaten, dat lijkt me het beste voor jullie allebei. Maar goed, ik ben maar een vreemdeling op het internet, dus je kan mn advies ook de prullenbak ingooien :) Maar ik hoop dat je je situatie kan bekijken vanuit een ander perspectief dan dat van jezelf. Het enige wat er nu in jou omgaat is koste wat het kost de relatie behouden, zonder na te denken of dat echt het slimste is dat je kan doen, hoe graag je het ook zou willen.

[ Bericht 6% gewijzigd door MrAero op 12-12-2017 03:40:44 ]
  dinsdag 12 december 2017 @ 03:32:15 #227
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175662988
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 03:17 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je hebt nooit geleerd om alleen te zijn. Je bent vanaf je 17e al samen met haar. Je hele volwassen leven tot nu toe heb je dus gespendeerd in een relatie met haar.

"Marrying your highschool sweetheart" komt ook erg weinig voor. De mensen die het wel doen houden het ook niet lang vol, omdat ze vaak het gevoel hebben dat ze iets mislopen in het leven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar mensen willen over het algemeen eerst uitzoeken wie ze zijn en wat ze aan zichzelf hebben, uitzoeken wat het is dat zij willen in het leven en wat ze gelukkig maakt.

Dat jullie elkaar die ruimte gaven in jullie relatie om dat alsnog te ontdekken is niet hetzelfde. Je weet niet meer wat je aan jezelf hebt buiten je relatie om. Je weet niet meer wat je gelukkig maakt buiten je relatie om. Het enige wat je wilt in het leven is die relatie zelf, en zonder die relatie zie je het leven zelfs niet meer zitten. Je kan geen relatie onderhouden als je een dergelijke mindset hebt, laat staan repareren.

Dus ga nou eerst eens aan jezelf werken. Ontdek wie je bent als individu en wat jou als persoon gelukkig maakt. Zolang het antwoord daarop nog steeds "een relatie hebben" is, weet je dat je nog een lange weg voor de boeg hebt.

En ja, je huisdieren achterlaten zal ook enorm veel pijn doen. Maar wees blij dat ze een goed huisje hebben en dat er goed voor ze gezorgd wordt. Hoe denk je dat het is voor stiefvaders/moeders die een band hebben opgebouwd met een stiefkind, om vervolgens weg te moeten gaan als de relatie ophoudt? Komt ook regelmatig voor. Het is triest, maar het leven gaat door.

Als ik jou was zou ik het opgeven. Uit je reacties maak ik echt op dat ze er klaar mee is. Mocht je inderdaad alsnog gesprekken willen aangaan, ga haar dan geen schuldgevoel aanpraten of iets dergelijks door haar te wijzen op mooie tijden die jullie gehad hebben enzo. Ze zal daardoor niet ineens van je gaan houden. Het enige wat je daarmee bereikt is dat ze medelijden met je krijgt en nog langer de tijd neemt om jou los te laten. Maar loslaten is onvermijdelijk. Ik zou er liever snel doorheen gaan dan het lijden uitrekken. Na 14 jaar samen weet ze precies wat ze aan je heeft, en als dat niet genoeg voor haar is dan houdt het op. Dan kan jij nog zo graag aan de relatie blijven werken; als zij het niet wilt dan stopt het. Ook al kan je het je totaal niet voorstellen en komt dit volledig uit het niets, dat verandert niks aan het feit dat zij twijfelt aan de relatie en ermee wilt stoppen. Liever nu tot dat besef komen dan over 20-30 jaar, toch?
Veel wijsheid komt er om 3 uur snachts uit je vingers geperst.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  dinsdag 12 december 2017 @ 06:55:40 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175663315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:11 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Maar ik kan er gewoon heel slecht mee omgaan omdat het zo uit het niets kwam weet je wel. Daarom dat ik haar ook meermaals heb geappt. Zodra ik haar donderdag heb gesproken zal dat ook niet meer zo zijn denk ik. Het is vooral de blinde paniek van mij en ja er is gewoon geen handleiding voor.
sommige mensen gaan het ook niet begrijpen. Dat komt dan vooral door een blinde vlek.
  dinsdag 12 december 2017 @ 06:57:59 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175663324
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:39 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
dat we vrijdag te horen krijgen dat ze zwanger is?
pi_175663373
Stel.. Jij bent een vrouw die op het punt staat zwanger te worden en daarmee een deel van haar zelfstandigheid op moet geven, omdat ze moet zorgen voor een nieuw leven..

En lees dan deze 3 topics eens terug... Zie jij jezelf als de stabiele en verzorgende vader, die in tijden van crisis het hoofd koel houdt en zorgt dat zaken zonder paniek geregeld worden?

Of ben je een extra zorg op zo'n moment?
pi_175663423
Als je dan toch aan het teruglezen bent (dapper!), dan zal je ook zien dat je wel degelijk weet wat er speelt, je zegt het namelijk een aantal keren.

Ze is er klaar mee om voor je te moeten zorgen. Je zoekt pas werk als het UWV zegt dat je niet ziek bent. Je wilt pas opruimen als zij er geen tijd voor heeft of aangeeft wat je moet doen. Je hebt overal excuses op en luistert niet (want ik heb ook ooit voor jou gezorgd en geregeld dat je nu zelfstandig bent - ja, omdat jij jaren afwezig was..)

Als je haar terug wilt, slik dan je verdriet in, man up en zoek een baan, woonruimte en een leven. Laat zien dat je in ieder geval voor jezelf kan zorgen, dat je niet in de war raakt als iemand om 2 uur online is, omdat jij snapt dat zij ook haar relatie kwijt is en verdriet heeft en wordt volwassen. Mocht je haar niet terugkrijgen, dan heb je in ieder geval de volgende iets te bieden.

Je ellende heb je hier van je afgeschreven, das nu klaar. Richt je op zaken waar je invloed op hebt en probeer te luisteren naar mensen, zonder een antwoord te moeten verzinnen. Ze draagt de ring nog en de afspraak staat nog.

En als je het niet lukt om je op jezelf te richten, zoek hulp, net als dat zij dat doet. Kom op, het voelt misschien alsof je leven over is, maar er is altijd een keuze!
pi_175663479
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:50 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat dat zo af en toe gebeurd snap ik, maar echt elke dag sinds een dag of 6-7. Ik wil daar wel antwoord op ja.
naast dat ik het ziek vind dat je dit continue in de gaten houd, en ondanks dat het vreemde zaken zijn , is het in je opgekomen dat ook voor haar een relatie verbreken van 14 jaar ondanks dat je er klaar mee bent verdriet op kan leveren ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175663644
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:33 schreef Joene het volgende:

[..]

naast dat ik het ziek vind dat je dit continue in de gaten houd, en ondanks dat het vreemde zaken zijn , is het in je opgekomen dat ook voor haar een relatie verbreken van 14 jaar ondanks dat je er klaar mee bent verdriet op kan leveren ?
Dit.

De wereld draait niet alleen om jou, TS.
Ja doei.
pi_175664996
Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van een relatie die is ontstaan op jonge leeftijd, waarbij men uit elkaar is gegroeid door individuele ontwikkelingen.

Het wordt tijd dat TS een eigen leven opbouwt. Zo gefocussed zijn op je partner is gewoon niet gezond.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:19:58 #235
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175665393
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 02:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vermoed dat ze een ander heeft.

Een dat jij te afhankelijk van haar bent geweest voor een evenwichtige relatie..
Denk het ook ja, ze is vermoedelijk verliefd op haar collega.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175665518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het ook ja, ze is vermoedelijk verliefd op haar collega.
Ah de man met ervaring.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:31:32 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175665562
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:21 schreef Jopie78 het volgende:
Als je dan toch aan het teruglezen bent (dapper!), dan zal je ook zien dat je wel degelijk weet wat er speelt, je zegt het namelijk een aantal keren.

Ze is er klaar mee om voor je te moeten zorgen. Je zoekt pas werk als het UWV zegt dat je niet ziek bent. Je wilt pas opruimen als zij er geen tijd voor heeft of aangeeft wat je moet doen. Je hebt overal excuses op en luistert niet (want ik heb ook ooit voor jou gezorgd en geregeld dat je nu zelfstandig bent - ja, omdat jij jaren afwezig was..)

Als je haar terug wilt, slik dan je verdriet in, man up en zoek een baan, woonruimte en een leven. Laat zien dat je in ieder geval voor jezelf kan zorgen, dat je niet in de war raakt als iemand om 2 uur online is, omdat jij snapt dat zij ook haar relatie kwijt is en verdriet heeft en wordt volwassen. Mocht je haar niet terugkrijgen, dan heb je in ieder geval de volgende iets te bieden.

Je ellende heb je hier van je afgeschreven, das nu klaar. Richt je op zaken waar je invloed op hebt en probeer te luisteren naar mensen, zonder een antwoord te moeten verzinnen. Ze draagt de ring nog en de afspraak staat nog.

En als je het niet lukt om je op jezelf te richten, zoek hulp, net als dat zij dat doet. Kom op, het voelt misschien alsof je leven over is, maar er is altijd een keuze!
_O_
***
pi_175665829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:07 schreef Jopie78 het volgende:
Stel.. Jij bent een vrouw die op het punt staat zwanger te worden en daarmee een deel van haar zelfstandigheid op moet geven, omdat ze moet zorgen voor een nieuw leven..

En lees dan deze 3 topics eens terug... Zie jij jezelf als de stabiele en verzorgende vader, die in tijden van crisis het hoofd koel houdt en zorgt dat zaken zonder paniek geregeld worden?

Of ben je een extra zorg op zo'n moment?
Na jaren de kar op alle vlakken getrokken te hebben worden er plannen gemaakt om een huis te kopen, een hypotheek te nemen en zwanger te worden.

En zij gaat nadenken, twijfelt, ziet een hele grote verantwoording op haar afkomen en begint te beseffen dat zij óók dat helemaal zelf zal moeten trekken. Met jou op de kar erbij. Jij die aandacht nodig hebt, veel aandacht. Die wil praten, kletsen en psychische problemen hebt. Na werk, huishouden en tegen elkaar aankletsen wil je ook nog seks. Samen douchen en knuffelen.

En jij wil natuurlijk wel inspraak in de keuze van het huis, de naam van het kind, de inrichting van de babykamer. Maar zij zal alles moeten doen en alle verantwoording moeten dragen.

Ja, je bent nu aan het solliciteren. Maar je geeft ook aan dat je geen baan vast kunt houden en dat zal ws niet veranderen. Dat ziet zij ook in.

Je bent voor haar vooral een last. Het aangaan van die nieuwe en enorme verantwoordelijkheden heeft haar ogen geopend.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:54:09 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175665885
Dit gaat een stalkingsverhaal worden.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:22:32 #240
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175666318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit gaat een stalkingsverhaal worden.
Ben ik wel bang voor ja, ex vriendin van hem moet hem aangeven bij de politie voor stalking, maar echter is het zo dat stalking niet altijd goed te bewijzen is. Stalking blijft wettelijk strafbaar.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:29 #241
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175666360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:54 schreef Rockefellow het volgende:
Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van een relatie die is ontstaan op jonge leeftijd, waarbij men uit elkaar is gegroeid door individuele ontwikkelingen.

Het wordt tijd dat TS een eigen leven opbouwt. Zo gefocussed zijn op je partner is gewoon niet gezond.
TS is zo obsessief dat hij altijd probeert haar terug te krijgen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175666366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:22 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ben ik wel bang voor ja, ex vriendin van hem moet hem aangeven bij de politie voor stalking, maar echter is het zo dat stalking niet altijd goed te bewijzen is. Stalking blijft wettelijk strafbaar.
Dit escaleerde wel heel snel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:26:52 #243
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175666402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit escaleerde wel heel snel.
MIsschien kan zij hem via FB blokkeren.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:37:20 #244
451005 Grems
Clown World
pi_175666617
Met zo'n geschiedenis en situatie kinderen op de wereld willen zetten. :')

Vreselijk.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:38:07 #245
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175666634
Nou stalken... ts is op dit moment wel een tikkeltje obsessief bezig en moet het hoofd een beetje koel zien te houden, maar ik begrijp het wel.

Vooral als er nog hoop is gevestigd op dat ene gesprek dat hij nog met haar voeren gaat en hij daarbij nog denkt dat het gevoel niet helemaal weg kan zijn van haar kant.

Ik vind het best logisch dat daar nog hoop voor geparkeerd wordt.
Maar hoe moeilijk het ook is, de emoties dienen in bedwang te worden gehouden.

Mocht het gesprek uitmonden in een gesprek waarin duidelijk wordt dat het echt voorbij is, moet ts de hoop dan ook laten varen en verder gaan met het leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steef121 op 12-12-2017 17:52:37 ]
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:47:01 #246
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_175666812
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:18 schreef AnoniemH het volgende:
Beste mensen,

Ik heb even een kloon account aangemaakt, omdat ik vrij bekend ben op dit forum en ik sta op de rand van de afgrond na 14 jaar samen te zijn met mijn meissie. Ik zal alles proberen zo goed mogelijk te omschrijven, zodat het helder is. Mochten er vragen zijn dan ben ik uiteraard bereid deze te beantwoorden. Hopelijk zijn er wat mensen die mij kunnen adviseren ofzo.

Zoals gezegd ben ik al 14 jaar samen met de liefde van mijn leven. We zijn vanaf dat we 17 jaar zijn bijelkaar en wonen sinds een kleine 10 jaar samen. Eerst 6 jaar in een heel klein dorp en nu sinds 4 jaar in een groter dorp met ongeveer 10.000 inwoners.

Wij hebben in ons leven heel veel dingen meegemaakt en dit begon al op de allereerste dag dat ik haar voor de eerste keer zag. Haar ouders lagen namelijk in scheiding en er werd net niet gevochten in huis. Uiteindelijk is dat overigens goed gekomen, nadat haar moeder 6 weken uit huis is geweest.

Enkele jaren geleden kreeg mijn vriendin een ongeluk en werd aangereden. Hierdoor kwam ze 6 maanden in het ziekenhuis te liggen en hield daar beenletsel aan over, mede door toedoen van het ziekenhuis (wonden niet goed schoongemaakt). Ze moest opnieuw leren lopen, staan etc en is inmiddels al 8 jaar werkzaam in een Horeca bedrijf waar ze het reuze naar haar zin heeft, maar daar kom ik later nog op terug.

In de tussentijd heb ik gewoon gewerkt, maar op en af. Aantal keer goed pech gehad dat de bedrijven waar ik werkzaam voor was failliet gingen of ik kon het gewoon niet vinden met collega's etc. Ik ben daar zeer gevoelig voor vanwege een psychische stoornis die ik heb en die sinds vorig jaar pas erkend is (eindelijk). Ik ben dus niet iemand die langer dan 2-3 jaar bij een baas blijft hangen, ook al wil ik dat wel, het lukt telkens niet.

Sinds wij wonen waar wij nu wonen is er veel gebeurd. In de afgelopen 4 jaar hebben wij ieder jaar iemand verloren waar wij veel om geven. Zo overleed mijn oom plotseling aan een hartaanval 4 jaar geleden (waar mijn vriendin ook een goede band mee had), 3 jaar geleden mijn nicht van 32 aan een meervoudige hersentumor, 2 jaar geleden haar beste collega en vriendin aan kanker (ook net 38 ofzo) en nu staan wij op het punt om opnieuw iemand te verliezen, namelijk een vriendin van 26 ook aan kanker. Die zal op korte termijn overlijden en is niet meer te redden.

Toen wij hier kwamen wonen vertelde mijn vriendin mij; Ey ga nou eens wat doen, zoek eens wat contact etc. Uiteindelijk kwam ik bij de vereniging terecht waar ik nu bij zit en waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Het zijn echt vrienden geworden en ook mijn vriendin voelt zich daar welkom. Jaarlijks hebben we uitjes of komt ze kijken etc etc. En een tijdje geleden zijn we nog samen naar een bruiloft geweest van iemand uit mijn team.

Nu is het zo dat ik de afgelopen 2 jaar een ziektewetuitkering heb gehad en uiteindelijk ben ik goedgekeurd (niet geheel terecht maar goed). Ik was sinds Augustus dit jaar bezig om te solliciteren. Letterlijk honderden sollicitaties en gesprekken reeds gevoerd. Ik kon niet eerder dan Augustus solliciteren, omdat ik een ziektewetuitkering had en ik moest wachten op het eindoordeel van de arts. Mijn vriendin vertelde mij dat ze erg trots was dat ik het eindelijk inzag en dat ik zo snel reageerde. Ze maakte zich logischerwijs druk om de financiën.

Tevens zijn we al 3 jaar bezig om vader en moeder te worden. Na uitgebreid onderzoek bleek dat wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden. De ''fout'' ligt bij mij. Hiervoor zijn we dit jaar een traject ingegaan bij het Erasmus in Rotterdam. Door middel van een ICSI-behandeling kunnen wij alsnog vader en moeder worden.Wel moest mijn vriendin 5 kilo afvallen oftewel erbij sporten. En ze werkt nog eens 40-45 uur per week en ik deed op dat moment niets.

In November zouden wij terug moeten komen bij het ziekenhuis, maar je raad het al. Enkele dagen voor we zouden gaan kwam ze met het nieuws dat ze twijfelt aan onze relatie. Ze zag op tegen de datum van het ziekenhuis en of we het wel allemaal konden rondbreien. Aan de ene kant heeft ze gelijk, omdat ik al een aantal keer een kans heb gehad wat betreft werk etc, maar aan de andere kant denk ik; Een baby dat gaat 9 maanden duren. Geef mij dan ook die tijd, je zag dat ik goed bezig was.

Op haar werk is ze heel goed met haar collega's, zelfs te goed misschien. Ze gaat graag op stap, feestjes en dat soort dingen. Dat is na de dood van haar beste collega meer geworden (die hield daar ook van, maar stierf alleen en was vaak eenzaam, eeuwige vrijgezel en kwam vaak de verkeerde mannen tegen zeg maar). Ik heb haar die vrijheid NOOIT ontnomen, omdat ik wist dat ze dat gemist heeft in haar jeugd, mede door toedoen van haar ouders. Ze zorgde immers altijd voor alles en iedereen.

Nu is de situatie zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ze loopt bij een psycholoog voor haarzelf, maar niet voor onze relatie. Ik heb haar verteld dat die psycholoog het waarschijnlijk erger maakt. Waarom? Als jij met een vraag komt; Ik heb altijd voor anderen gezorgd, wat moet ik doen? Dan zegt die psycholoog uiteraard dat je voor jezelf moet kiezen.

Onze relatie is ALTIJD goed geweest. Samen op vakantie, samen lachen en huilen, respect, waardering, goede sex (nog steeds) en zelden tot nooit ruzie. Weleens discussies maar geen ruzie. Tevens drink ik niet, drugs gebruik ik niet en geweld gebruik ik al helemaal niet. Ik ben eigenlijk een lief persoon die ook liefde nodig heeft en zij idem.

Nu is het zo dat ik bij mijn ouders verblijf voor inmiddels 10+ dagen en ik het zelf misschien erger heb gemaakt door haar te appen, vanwege onzekerheid en het ongewisse. Dit heb ik niet gewild, maar als ze in mijn schoenen had gestaan had ze hetzelfde gedaan denk ik. Wel hebben we enkele malen per email contact gehad.

In deze emails geeft ze de volgende punten aan;

Financiën (daar was ik mee bezig en ik heb vrijdag bijvoorbeeld weer een gesprek staan)
Vrijheid (die ze altijd van mij gekregen heeft maar toch heeft ze het gevoel een bepaalde verantwoordelijk richting mij te hebben)
Genegenheid (die gaf ik haar erg veel, zeker toen ik net wegging en dat vond ze ook heel fijn.)
Huishouden (oftewel of ik vaker dingen zelf wil zien, maar het probleem is ik zie het niet en dat stinkt haar terecht. Ook dit is op te lossen lijkt mij bijv met een memo bord ofzo)

Ik denk dat ze zich teveel spiegelt aan haar collega's die vaak jonger zijn en lekker alles los en vast neuken wat er is en lekker zuipen. Ik merk dat ze dat ook wil, maar dat heeft ze altijd tot op zekere hoogte gemogen. Het is voor mij dus een raadsel en het kwam als koude kak op mijn dak waar dit ineens vandaan komt.

1 week voordat ze met dit verhaal kwam hadden we nog wereldse sex en was het hou van je, wil je niet kwijt en we gaan ervoor he in 2018 en ineens PATS BOEM.

Ik ben nu 31 en mijn leven is helemaal vernield. Ik verlies haar, mijn 2 honden en 3 katten en mijn vrienden die ik net had opgebouwd daarzo. Nu ik 100 kilometer verder zit denk ik; Wat nu? Ik heb hier bij mijn ouders helemaal niets en ik wil dat het goed komt, maar wat te doen?

Ik weet dat mijn tante haar vanavond belt en ik spreek haar donderdagavond even. Zaterdag ga ik denk ik wel met de vereniging het uitje doen en een vriend raadde mij aan om haar zondag even lekker mee te nemen naar de schaatsbaan, maar aan de andere kant komt dat misschien opdringerig over, omdat ze aangaf rust te willen. Ik kan niet begrijpen dat je iemand waar je zoveel van houd en dat doet ze, zo ineens kan behandelen.

Ze is van een lieve, open, eerlijke, charmante en zorgzame vrouw INEENS omgeslagen naar iemand die alleen wil zijn, koud is en weinig empathie heeft. Ik begrijp er werkelijk niets van aan een kant.

Nu zul je denken; Ze wil ermee stoppen. Maar er zijn een aantal dingen waaraan ik denk waarvan ik zeg; Ze wil niet stoppen. Ze heeft namelijk de afspraak bij het ziekenhuis VERZET en niet geannuleerd. Verzet naar volgende week al zelfs. Tevens draagt ze onze verlovingsring nog.

Ik weet het niet meer en sorry voor het warrige verhaal.
En dit, dit noemen ze nouw hormoon huishouding van de vrouw, die slingert je van de enomtie naar de ander en van het ene gevoel naar de andet, tel daarbij op eventuele goed bedoelde nog meer verwarrend makende adviezen van anderen en je hebt het perfecte recept voor een vrouw die (even) niet meer weet wat ze wil.

Probeer te blijven comuniceren en toon begrip maar je mag ook best zo af en toe om.wat duidelijkheid vragen. Maak in geen geval verwijten of nare opmerkingen dit werkt alleen maar averechts.


veel succes
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:02:10 #247
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175667073
Ik ben hoe dan ook geen psycholoog, maar het is ook tekenend dat hij psychische problemen heeft, waarmee iedereen hier van last kan hebben, Hij accepteert het helemaal niet dat zijn relatie met zijn vriendin uit is, hoewel hij zo graag haar terug wil hebben via andere methodes die hij wil gebruiken. We kennen hem helaas niet en hoe wij helaas niet weten hoe het precies met hem in elkaar zit. Eerlijk gezegd heeft hij te veel geleund op zijn voormalige vriendin terwijl hij zelf veel te afhankelijk is geweest, dat zegt ook heel veel over niet gelijkwaardige liefdesrelatie die hij met haar heeft gehad. In elke liefdesrelatie moet je zelf ook goed redden zoals je partner even of voor paar weken weg is.

Hij is gewoon echt verkeerd bezig om iedereen die hij kent schuldige aan te wijzen...
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:26:44 #248
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175667469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

MIsschien kan zij hem via FB blokkeren.
En dan? Dat hij in de gaten houdt wanneer ze online is, is niet oké, maar hij haar stalkt haar toch niet? :P
pi_175667917
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:21 schreef Jopie78 het volgende:
Als je dan toch aan het teruglezen bent (dapper!), dan zal je ook zien dat je wel degelijk weet wat er speelt, je zegt het namelijk een aantal keren.

Ze is er klaar mee om voor je te moeten zorgen. Je zoekt pas werk als het UWV zegt dat je niet ziek bent. Je wilt pas opruimen als zij er geen tijd voor heeft of aangeeft wat je moet doen. Je hebt overal excuses op en luistert niet (want ik heb ook ooit voor jou gezorgd en geregeld dat je nu zelfstandig bent - ja, omdat jij jaren afwezig was..)

Als je haar terug wilt, slik dan je verdriet in, man up en zoek een baan, woonruimte en een leven. Laat zien dat je in ieder geval voor jezelf kan zorgen, dat je niet in de war raakt als iemand om 2 uur online is, omdat jij snapt dat zij ook haar relatie kwijt is en verdriet heeft en wordt volwassen. Mocht je haar niet terugkrijgen, dan heb je in ieder geval de volgende iets te bieden.

Je ellende heb je hier van je afgeschreven, das nu klaar. Richt je op zaken waar je invloed op hebt en probeer te luisteren naar mensen, zonder een antwoord te moeten verzinnen. Ze draagt de ring nog en de afspraak staat nog.

En als je het niet lukt om je op jezelf te richten, zoek hulp, net als dat zij dat doet. Kom op, het voelt misschien alsof je leven over is, maar er is altijd een keuze!
Wijze woorden O+

Oh, Anonieme Fokker, ik vroeg me ineens af wanneer je uitkering stopt? (WW, neem ik aan?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175668036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wijze woorden O+

Oh, Anonieme Fokker, ik vroeg me ineens af wanneer je uitkering stopt? (WW, neem ik aan?)
Dat zal vast December zijn, aangezien er werd berekend dat December de problemen zouden komen financieel gezien?

Maar laten we wel ff een weekendje center parks boeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_175668097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:55 schreef Ticootje het volgende:

Dat zal vast December zijn, aangezien er werd berekend dat December de problemen zouden komen financieel gezien?

Maar laten we wel ff een weekendje center parks boeken.
Nou ja, daar kan je gewoon voor gespaard hebben. Sporadische grote uitgaven zijn meestal niet het probleem, langdurig te grote uitgaven wel.

En ik vroeg het me idd af of er ook een financiële reden was om de relatie te beëindigen. En als zijn WW in december afloopt en zij maakt het dus uit in december, tsja. Het voelt dan voor mij alsof de relatie blijkbaar ook aan geld verbonden was. Ze heeft geen zin om 100% voor hem te moeten zorgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:16:00 #252
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175668449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

En dan? Dat hij in de gaten houdt wanneer ze online is, is niet oké, maar hij haar stalkt haar toch niet? :P
Ja ik heb twijfels bij dat het een vorm van stalken via FB of niet. Maar ik heb wel bedenkingen over wat hij haar in gaten houdt ook wanneer ze online is. Minstens is het echt ziek van hem dat hij haar in gaten houdt.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:18:03 #253
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175668481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, daar kan je gewoon voor gespaard hebben. Sporadische grote uitgaven zijn meestal niet het probleem, langdurig te grote uitgaven wel.

En ik vroeg het me idd af of er ook een financiële reden was om de relatie te beëindigen. En als zijn WW in december afloopt en zij maakt het dus uit in december, tsja. Het voelt dan voor mij alsof de relatie blijkbaar ook aan geld verbonden was. Ze heeft geen zin om 100% voor hem te moeten zorgen.
Hij is toch nog werkeloos waar hij nog in WW zit, waar hij nog weinig geld had. Een relatie uitmaken kan het redenen zijn dat het geld is, maar we weten het ook niet dat ze samen geldproblemen hadden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175669030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, daar kan je gewoon voor gespaard hebben. Sporadische grote uitgaven zijn meestal niet het probleem, langdurig te grote uitgaven wel.

En ik vroeg het me idd af of er ook een financiële reden was om de relatie te beëindigen. En als zijn WW in december afloopt en zij maakt het dus uit in december, tsja. Het voelt dan voor mij alsof de relatie blijkbaar ook aan geld verbonden was. Ze heeft geen zin om 100% voor hem te moeten zorgen.
Nouja ik denk dat vooral gebrek aan initiatief oplossend vermogen de reden is plus zijn houding dat hij niks fout doet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175670201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 01:50 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat dat zo af en toe gebeurd snap ik, maar echt elke dag sinds een dag of 6-7. Ik wil daar wel antwoord op ja.
Je hebt echt 0 recht op een antwoord. Oh, en je komt over als een dwingend figuur als je dat wel eist. Dat schrikt af
pi_175671174
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je hebt echt 0 recht op een antwoord. Oh, en je komt over als een dwingend figuur als je dat wel eist. Dat schrikt af
Dat is zij al 14 jaar gewend. Echter door haar ontwikkeling/veranderende referentiekader begint dat beeld van hem te schuren met de realiteit. Het beeld wat hier de consensus lijkt m.b.t. TS begint langzamerhand ook tot haar door te dringen.

Uit automatisme probeert TS terug te grijpen op zijn oude zekerheden die voor haar niet meer werken. Einde verhaal.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_175673096
ts is wel stil.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:10:29 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_175673728
Mja. Hij gaf al aan zich op de rand van de afgrond te bevinden.
pi_175673842
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je hebt echt 0 recht op een antwoord. Oh, en je komt over als een dwingend figuur als je dat wel eist. Dat schrikt af
Je hebt in een langdurige relatie gewoon recht op antwoorden lijkt mij. Denk dat ts duidelijkheid wil omdat hij zelf ook duidelijk is wat hij wil. Ze kan hem niet tot de eeuwigheid in onzekerheid laten zitten.
pi_175674272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je hebt in een langdurige relatie gewoon recht op antwoorden lijkt mij. Denk dat ts duidelijkheid wil omdat hij zelf ook duidelijk is wat hij wil. Ze kan hem niet tot de eeuwigheid in onzekerheid laten zitten.
Kan wel als ze dat wil, je hebt echt geen recht op antwoorden hoor, al mocht je dat nog zo graag willen en is het fatsoenlijk om wel antwoord te geven.
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:36:13 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175674324
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:46 schreef Joene het volgende:
ts is wel stil.
Er valt ook weinig te zeggen verder. Eerst maar eens met elkaar praten en duidelijkheid hebben over wil ze verder samen of niet.
De ts doet er goed aan in de tussentijd andere dingen te doen, zich niet gek te maken met allerlei scenario's.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175676755
Update: Vriendin heeft gisteren enkele uren met mijn peettante aan de telefoon gehangen. Mijn tante was vandaag hier en heeft het gesprek zo goed als dat gaat een beetje proberen te verwoorden. Ze twijfelt nog steeds dat is 1 ding wat duidelijk is. Dit werd mijn tante in ieder geval niet duidelijk.

De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn. Wel noemde ze een paar recente voorbeelden waarvan ik denk huh wat? Zo noemde ze een voorbeeld dat wij op een verjaardag aan het eten waren en ik op de bank zat in plaats van mijn bord op te ruimen. Dit is niet waar. Ik stond in de keuken te helpen, maar goed zoals ik al eerder zei ziet ze nu dingen vele malen negatiever dan ze daadwerkelijk zijn. Ik stond namelijk haar zus te helpen die dit verhaal ook ondersteund.

Mijn tante zei wel dat ze inderdaad veel beter aan moet geven/ communiceren. Ze heeft zoals ze zelf gezegd altijd dingen gedaan om mij tevreden te stellen, maar dat hoeft helemaal niet. Ze had ook gewoon kunnen zeggen ik heb daar geen zin in of ik denk daar anders over etc. Deze eigenschap heeft ze een beetje van haar moeder denk ik. Ook mijn tante vond dat ze dat niet moest doen. Ze is een erg zorgzaam type van huis uit al, mede doordat ze altijd voor haar zussen heeft moeten zorgen toen haar ouders in scheiding lagen etc. Het is opzich een goede eigenschap, maar in een relatie kan het dus verstikkend werken daar ben ik nu ook wel achter.

Donderdagavond spreek ik haar en ik hoop dat er nog een opening is. Ik denk wel dat we er beide keihard aan moeten werken, maar niets is onmogelijk.
pi_175676861
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:15 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat is zij al 14 jaar gewend. Echter door haar ontwikkeling/veranderende referentiekader begint dat beeld van hem te schuren met de realiteit. Het beeld wat hier de consensus lijkt m.b.t. TS begint langzamerhand ook tot haar door te dringen.

Uit automatisme probeert TS terug te grijpen op zijn oude zekerheden die voor haar niet meer werken. Einde verhaal.
Mwa ik snap wat je wilt zeggen, maar ze is niet echt ontwikkeld in dingen eigenlijk. Het enige is dat de groep collega's nu anders is als voorheen. Verder is er niets veranderd. Ze heeft geen vrienden buiten haar werk (nooit gehad), geen echte hobby's etc etc Het is niet zo dat mijn vriendin een totaal ander leven is gaan leiden, dat valt wel mee.
pi_175676896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Hij is toch nog werkeloos waar hij nog in WW zit, waar hij nog weinig geld had. Een relatie uitmaken kan het redenen zijn dat het geld is, maar we weten het ook niet dat ze samen geldproblemen hadden.
Ik heb 2 jaar gewoon een uitkering gehad (Ziektewet) en het uitje staat gepland maar is nog niet definitief geboekt, gewoon optie genomen wat niets kost. Uiteraard moet je daar knaken voor hebben, begrijpelijk. Geldproblemen niet echt, geen schulden of achterstanden, maar als ik niet snel wat vind dan kom ik 200 per maand tekort, dat dan weer wel.
pi_175676951
Zou je ermee kunnen leven als ze het uiteindelijk uitmaakt TS?
pi_175676966
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:21 schreef Jopie78 het volgende:
Als je dan toch aan het teruglezen bent (dapper!), dan zal je ook zien dat je wel degelijk weet wat er speelt, je zegt het namelijk een aantal keren.

Ze is er klaar mee om voor je te moeten zorgen. Je zoekt pas werk als het UWV zegt dat je niet ziek bent. Je wilt pas opruimen als zij er geen tijd voor heeft of aangeeft wat je moet doen. Je hebt overal excuses op en luistert niet (want ik heb ook ooit voor jou gezorgd en geregeld dat je nu zelfstandig bent - ja, omdat jij jaren afwezig was..)

Als je haar terug wilt, slik dan je verdriet in, man up en zoek een baan, woonruimte en een leven. Laat zien dat je in ieder geval voor jezelf kan zorgen, dat je niet in de war raakt als iemand om 2 uur online is, omdat jij snapt dat zij ook haar relatie kwijt is en verdriet heeft en wordt volwassen. Mocht je haar niet terugkrijgen, dan heb je in ieder geval de volgende iets te bieden.

Je ellende heb je hier van je afgeschreven, das nu klaar. Richt je op zaken waar je invloed op hebt en probeer te luisteren naar mensen, zonder een antwoord te moeten verzinnen. Ze draagt de ring nog en de afspraak staat nog.

En als je het niet lukt om je op jezelf te richten, zoek hulp, net als dat zij dat doet. Kom op, het voelt misschien alsof je leven over is, maar er is altijd een keuze!
Je mag niet solliciteren als je in het jaar zit van een goed of afkeuring. Ik wilde in Januari al solliciteren maar dat mag niet, want dan verlies je 100% van je ziektewetuitkering, begrijp je? Dit wist ze ook en snapte ze en daar ging ze ook zelf mee akkoord.

Opruimen is heel zwart/wit natuurlijk. Uiteraard dek ik het bed op, maak ik het toilet schoon en ruim ik een kamer op die in gebruik is. Het ging haar echt om het dweilen/stofzuigen tot zover, want ze zegt je doet ook veel dingen WEL.

Dat laatste eens.
pi_175677009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zou je ermee kunnen leven als ze het uiteindelijk uitmaakt TS?
Dat weet ik echt niet. Ik weet ook niet of zij ermee kan leven. Het lijkt erop van niet aangezien die twijfel er nog steeds is. Ik zie het best gebeuren dat we een maand afzonderlijk leven en dat ik gewoon aan de slag ben en het alsnog goed gaat komen. Ik weet hoe ze is namelijk. Er is van beide kanten blinde paniek ontstaan zoals hierboven iemand al vertelde. Ze zag dat ziekenhuis dichterbij komen en niets veranderen (nog geen werk, oke daar kon ik niks aan doen in dit geval) etc etc. Ik snap haar wel, dat werkt benauwend.
pi_175677025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:23 schreef AnoniemH het volgende:
Update: Vriendin heeft gisteren enkele uren met mijn peettante aan de telefoon gehangen. Mijn tante was vandaag hier en heeft het gesprek zo goed als dat gaat een beetje proberen te verwoorden. Ze twijfelt nog steeds dat is 1 ding wat duidelijk is. Dit werd mijn tante in ieder geval niet duidelijk.

De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn. Wel noemde ze een paar recente voorbeelden waarvan ik denk huh wat? Zo noemde ze een voorbeeld dat wij op een verjaardag aan het eten waren en ik op de bank zat in plaats van mijn bord op te ruimen. Dit is niet waar. Ik stond in de keuken te helpen, maar goed zoals ik al eerder zei ziet ze nu dingen vele malen negatiever dan ze daadwerkelijk zijn. Ik stond namelijk haar zus te helpen die dit verhaal ook ondersteund.

Mijn tante zei wel dat ze inderdaad veel beter aan moet geven/ communiceren. Ze heeft zoals ze zelf gezegd altijd dingen gedaan om mij tevreden te stellen, maar dat hoeft helemaal niet. Ze had ook gewoon kunnen zeggen ik heb daar geen zin in of ik denk daar anders over etc. Deze eigenschap heeft ze een beetje van haar moeder denk ik. Ook mijn tante vond dat ze dat niet moest doen. Ze is een erg zorgzaam type van huis uit al, mede doordat ze altijd voor haar zussen heeft moeten zorgen toen haar ouders in scheiding lagen etc. Het is opzich een goede eigenschap, maar in een relatie kan het dus verstikkend werken daar ben ik nu ook wel achter.

Donderdagavond spreek ik haar en ik hoop dat er nog een opening is. Ik denk wel dat we er beide keihard aan moeten werken, maar niets is onmogelijk.
ik lees weer alleen maar dingen die zij wel of niet moet doen , en bevestiging zoeken om jezelf vrij te pleiten bij haar zus , kom op he! lekker boeiend of je bleef zitten of aan het helpen was kennelijk hangt er bij haar een ander beeld. Maar dit is noway de reden dat ze je dropt dat weet jij ook wel.

En nee niets is onmogelijk maar als ik mijn geld erop moest zetten zou ik wedden op het is over.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677045
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:33 schreef Joene het volgende:
De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn.
Lezen is lastig;

De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn.
pi_175677077
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:33 schreef Joene het volgende:

[..]

ik lees weer alleen maar dingen die zij wel of niet moet doen , en bevestiging zoeken om jezelf vrij te pleiten bij haar zus , kom op he! lekker boeiend of je bleef zitten of aan het helpen was kennelijk hangt er bij haar een ander beeld. Maar dit is noway de reden dat ze je dropt dat weet jij ook wel.

En nee niets is onmogelijk maar als ik mijn geld erop moest zetten zou ik wedden op het is over.
Ik pleit mijzelf niet vrij, maar als er onwaarheden worden verteld wat door een ander nog word ondersteund dan valt mijn mond open ja. Maakt verder niks uit, maar het is wel zo natuurlijk. Er hangt een beeld helemaal eens.
pi_175677102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:33 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Lezen is lastig;

De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn.
quoten ook kennelijk :) maar jij leest alleen wat je wilt lezen , succes kerel! ik hoop dat ze je terugneemt , maar mijn radar zegt nee .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677130
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:35 schreef Joene het volgende:

[..]

quoten ook kennelijk :) maar jij leest alleen wat je wilt lezen , succes kerel! ik hoop dat ze je terugneemt , maar mijn radar zegt nee .
Lol sorry je zei dit;

ik lees weer alleen maar dingen die zij wel of niet moet doen

Dat lees je dus verkeerd zie deze zin;

De dingen die ze aangaf in het gesprek met mijn tante zijn eigenlijk grotendeels de dingen die in de openingspost te lezen zijn. Oftewel ze noemde dus dingen die ik moet doen of veranderen etc. Maar ik ga dat niet allemaal herhalen zoals je zult begrijpen aangezien dat in de opening staat.
pi_175677156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat weet ik echt niet. Ik weet ook niet of zij ermee kan leven. Het lijkt erop van niet aangezien die twijfel er nog steeds is. Ik zie het best gebeuren dat we een maand afzonderlijk leven en dat ik gewoon aan de slag ben en het alsnog goed gaat komen. Ik weet hoe ze is namelijk. Er is van beide kanten blinde paniek ontstaan zoals hierboven iemand al vertelde. Ze zag dat ziekenhuis dichterbij komen en niets veranderen (nog geen werk, oke daar kon ik niks aan doen in dit geval) etc etc. Ik snap haar wel, dat werkt benauwend.
Je vult veel voor haar in. Ik zou dat niet doen, dat geeft alleen maar valse hoop. Kijk naar de acties die er plaatsvinden.

Maar, vrijwel iedereen hier, en ik kan me daar wel enigszins achter scharen, schat in dat de koek op is in deze relatie. Denk eens na, hoeveel topics komen hier maandelijks wel niet voorbij met een soortgelijke vraag? En natuurlijk denk jij zelf nu "mijn situatie is anders", maar dat komt omdat je er zelf in zit. De beschrijving zegt genoeg, ze is afstand aan t nemen.

Als je het nu nog wil proberen te redden zou ik haar zeker niet blijven lastigvallen of cadeautjes blijven opdringen. Laat haar juist zien dat je niet afhankelijk van haar bent, afhankelijkheid werkt heel afstotend op vrouwen, echt.

Dat wil niet zeggen dat dit de relatie redt, ze kan haar keuze al gemaakt hebben. In dat geval moet je dat zien te accepteren, probeer misschien iets te regelen met de huisdieren? Maar liefde is ook loslaten wanneer de ander niet meer wil, hoe cliché dat ook klinkt. Ik zou het zelf ook niet makkelijk kunnen, maar als je er objectief naar kijkt is dat wel het beste.
pi_175677240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je vult veel voor haar in. Ik zou dat niet doen, dat geeft alleen maar valse hoop. Kijk naar de acties die er plaatsvinden.

Maar, vrijwel iedereen hier, en ik kan me daar wel enigszins achter scharen, schat in dat de koek op is in deze relatie. Denk eens na, hoeveel topics komen hier maandelijks wel niet voorbij met een soortgelijke vraag? En natuurlijk denk jij zelf nu "mijn situatie is anders", maar dat komt omdat je er zelf in zit. De beschrijving zegt genoeg, ze is afstand aan t nemen.

Als je het nu nog wil proberen te redden zou ik haar zeker niet blijven lastigvallen of cadeautjes blijven opdringen. Laat haar juist zien dat je niet afhankelijk van haar bent, afhankelijkheid werkt heel afstotend op vrouwen, echt.

Dat wil niet zeggen dat dit de relatie redt, ze kan haar keuze al gemaakt hebben. In dat geval moet je dat zien te accepteren, probeer misschien iets te regelen met de huisdieren? Maar liefde is ook loslaten wanneer de ander niet meer wil, hoe cliché dat ook klinkt. Ik zou het zelf ook niet makkelijk kunnen, maar als je er objectief naar kijkt is dat wel het beste.
Daar ben ik dus mee bezig, vrijdag gesprek en daar ga ik gewoon naartoe uiteraard. Wel zal ik daar moeten wonen, maar dat begrijpt ze wel denk ik. Of het dan goed komt? De tijd zal het leren, misschien ziet ze definitieve verandering. Hopelijk zie ik de verandering in haar communicatie dan ook.
pi_175677269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:40 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Daar ben ik dus mee bezig, vrijdag gesprek en daar ga ik gewoon naartoe uiteraard. Wel zal ik daar moeten wonen, maar dat begrijpt ze wel denk ik. Of het dan goed komt? De tijd zal het leren, misschien ziet ze definitieve verandering. Hopelijk zie ik de verandering in haar communicatie dan ook.
je moet eerst nog aangenomen worden he. En het huis heeft vast meer dan 2 slaapkamers en anders haar ouders om de hoek...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:40 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Daar ben ik dus mee bezig, vrijdag gesprek en daar ga ik gewoon naartoe uiteraard. Wel zal ik daar moeten wonen, maar dat begrijpt ze wel denk ik. Of het dan goed komt? De tijd zal het leren, misschien ziet ze definitieve verandering. Hopelijk zie ik de verandering in haar communicatie dan ook.
Zucht, je vult gewoon heel veel voor haar in en gooit er ook nog wat verwijten bij. Wat anderen je ook al gezegd hebben in dit topic. Ik geef je op deze manier nog geen 5% kans dat ze bij je blijft. Maar goed, laat maar weten hoe het vrijdag ging.
pi_175677284
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:41 schreef Joene het volgende:

[..]

je moet eerst nog aangenomen worden he. En het huis heeft vast meer dan 2 slaapkamers en anders haar ouders om de hoek...
Daar ga ik wel vanuit als ze mij inmiddels 3 x bellen en ik tussendoor nog gezegd heb; Kunnen jullie volgende week terugbellen want er is wat tussengekomen en ze bellen weer.

Wat bedoel je huis heeft meer slaapkamers? Ja uiteraard ga ik niet uit mijzelf naast haar liggen. Dat moet vanuit haar komen dat snap ik ook nog wel.
pi_175677299
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:27 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ik herhaal slechts wat ze zelf zegt, niets meer of minder. Wij hebben samen zoveel meegemaakt, dat gaat ze nooit meer vinden, vandaar ook die twijfel. Zoals ze zelf zegt; Jij bent mijn soulmate, jij begrijpt mij als geen ander.
heb ik ook lange tijd gedacht en gezegd bij mijn inmiddels ex-man....
S. 2014
J. 2016
pi_175677309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zucht, je vult gewoon heel veel voor haar in en gooit er ook nog wat verwijten bij. Wat anderen je ook al gezegd hebben in dit topic. Ik geef je op deze manier nog geen 5% kans dat ze bij je blijft. Maar goed, laat maar weten hoe het vrijdag ging.
Ik snap hier werkelijk NIETS van. Wat verwijt ik haar? Dat ze NOOIT praat? Ze verwijt mij dingen die WAAR zijn, maar zij heeft ook fouten (wel minder als ik). Wat is er zo raar om dat gewoon te zeggen nu? Of knik jij altijd naar je vrouw?
pi_175677379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:43 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ik snap hier werkelijk NIETS van. Wat verwijt ik haar? Dat ze NOOIT praat? Ze verwijt mij dingen die WAAR zijn, maar zij heeft ook fouten (wel minder als ik). Wat is er zo raar om dat gewoon te zeggen nu? Of knik jij altijd naar je vrouw?
het maakt in dit geval niet uit wat zij fout doet , want zij is jou zat ipv andersom. Laat dat nou is doordringen man.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:43 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ik snap hier werkelijk NIETS van. Wat verwijt ik haar? Dat ze NOOIT praat? Ze verwijt mij dingen die WAAR zijn, maar zij heeft ook fouten (wel minder als ik). Wat is er zo raar om dat gewoon te zeggen nu? Of knik jij altijd naar je vrouw?
Je zegt 'hopelijk zie ik dan ook verandering in haar communicatie', wat impliceert dat je vindt dat ze nu niet goed communiceert. Dat is een verwijt. Kijk het kan zijn dat ze dat echt niet goed doet hoor, maar als ik jou was zou ik daar nu niet over beginnen.

Wat het ook is, als je zegt 'ik weet niet of ik zonder haar kan' dan is dat ten eerste gewoon niet aantrekkelijk, ten tweede hoop ik dat het gewoon niet waar is. Tuurlijk is het enorm kut, kan misschien wel de ergste gebeurtenis van je leven zijn, maar je moet gewoon op jezelf door kunnen gaan. Vind ik dan.
pi_175677422
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:46 schreef Joene het volgende:

[..]

het maakt in dit geval niet uit wat zij fout doet , want zij is jou zat ipv andersom. Laat dat nou is doordringen man.
Dat begrijp ik ook echt waar, maar dat wil niet zeggen dat je als partner INEENS niets meer te vertellen hebt. Ik kan haar op een normale manier benaderen en het daar over hebben. Ze is ook niet het type die dan meteen denkt; Ojee daar is hij met zijn verwijten. Ze snapt wel wat ik bedoel. We hebben elkaar altijd gesnapt qua gevoel tot nu toe.Ik zal er vrijdag nog niet direct over beginnen overigens, maar eventueel later wel.
pi_175677455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je zegt 'hopelijk zie ik dan ook verandering in haar communicatie', wat impliceert dat je vindt dat ze nu niet goed communiceert. Dat is een verwijt. Kijk het kan zijn dat ze dat echt niet goed doet hoor, maar als ik jou was zou ik daar nu niet over beginnen.

Wat het ook is, als je zegt 'ik weet niet of ik zonder haar kan' dan is dat ten eerste gewoon niet aantrekkelijk, ten tweede hoop ik dat het gewoon niet waar is. Tuurlijk is het enorm kut, kan misschien wel de ergste gebeurtenis van je leven zijn, maar je moet gewoon op jezelf door kunnen gaan. Vind ik dan.
Het is geen verwijt maar een feit. Werkelijk al onze vrienden en ouders zeggen dit dusja. Natuurlijk begin ik daar nu niet over, zo stom ben ik nu ook weer niet. Maar ze moet wel gewoon zeggen wat ze wil of wat ze wel of niet prettig vind. Als jij dat als partner niet weet, tja dan word het lastig he. En dan zal ze daar in een andere relatie ook tegenaan lopen etc etc.
pi_175677526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:49 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Het is geen verwijt maar een feit. Werkelijk al onze vrienden en ouders zeggen dit dusja. Natuurlijk begin ik daar nu niet over, zo stom ben ik nu ook weer niet. Maar ze moet wel gewoon zeggen wat ze wil of wat ze wel of niet prettig vind. Als jij dat als partner niet weet, tja dan word het lastig he. En dan zal ze daar in een andere relatie ook tegenaan lopen etc etc.
Ja dat kan, ik ken haar verder niet. Maar ik wil je in ieder geval meegeven dat je dat nooit zo moet brengen. Ik bedoel, het is geen feit, het is jouw mening. Want wat is 'niet genoeg' communicatie? Als je er iets over zegt zou ik met concrete feiten komen als 'toen we het daar en daarover hadden zei jij dat je geen zin had om erover te praten'.

Met kreten als 'zij communiceert nooit goed' en 'hij doet nooit iets in het huishouden' is geen enkele partij gebaat.
pi_175677586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:47 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook echt waar, maar dat wil niet zeggen dat je als partner INEENS niets meer te vertellen hebt. Ik kan haar op een normale manier benaderen en het daar over hebben. Ze is ook niet het type die dan meteen denkt; Ojee daar is hij met zijn verwijten. Ze snapt wel wat ik bedoel. We hebben elkaar altijd gesnapt qua gevoel tot nu toe.Ik zal er vrijdag nog niet direct over beginnen overigens, maar eventueel later wel.
Ga nou lekker lunchen vraag de duidelijkheid die je verdient, het is niet eerlijk om je tot het nieuwe jaar aan het lijntje te houden om je op 1 januari te vertellen , dat die gast met wie ze 31 december was stappen toch wel erg leuk was.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja dat kan, ik ken haar verder niet. Maar ik wil je in ieder geval meegeven dat je dat nooit zo moet brengen. Ik bedoel, het is geen feit, het is jouw mening. Want wat is 'niet genoeg' communicatie? Als je er iets over zegt zou ik met concrete feiten komen als 'toen we het daar en daarover hadden zei jij dat je geen zin had om erover te praten'.

Met kreten als 'zij communiceert nooit goed' en 'hij doet nooit iets in het huishouden' is geen enkele partij gebaat.
Nee maar je moet begrijpen dat ik hier niet ga liegen over hoe zij is, dat ben ik als persoon helemaal niet en daar schiet ik niks mee op. Zoals gezegd leg ik enkel de feiten op tafel.

Niet genoeg communicatie is dat ik weet dat dit al langer speelt, maar ze nooit aan de bel heeft getrokken. Hey lieverd ik voel dat het niet goed gaat kunnen we even praten? Zulke dingen of over de zwangerschap etc etc. ALLES kwam ineens pats boem zonder ook maar 1 woord te hebben gewisseld hierover. Natuurlijk heeft ze weleens gezegd; Joh kon je die emmer niet even leeggooien? Maar wie roept dat niet? Hoe moet ik ruiken hoe zij ertegenaan kijkt als ze niet praat begrijp je.

Dat laatste eens.
pi_175677631
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Ga nou lekker lunchen vraag de duidelijkheid die je verdient, het is niet eerlijk om je tot het nieuwe jaar aan het lijntje te houden om je op 1 januari te vertellen , dat die gast met wie ze 31 december was stappen toch wel erg leuk was.
Ja ik ga met haar schaatsen en een kop soep drinken in het dorp, kost ook geen drol (ook weer meegenomen). Dat laatste daar ben ik dus bang voor inderdaad. Dat ze - onder invloed van wat drankjes uiteraard - wat lekkers tegenkomt, ermee zoent en boem weg is ze. Het is wel het goede moment voor zulke dingen aangezien ze ook niet weet wat ze met haar emoties moet doen. Ik denk niet dat ze met iemand het bed zal delen, zeker nu niet, maar ze kan zeker wel met iemand zoenen ofzo om er later misschien achter te komen dat diegene gewoon dronken was en haar helemaal niet wil. Heeft ze dat probleem weer.
pi_175677700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:55 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Ja ik ga met haar schaatsen en een kop soep drinken in het dorp, kost ook geen drol (ook weer meegenomen). Dat laatste daar ben ik dus bang voor inderdaad. Dat ze - onder invloed van wat drankjes uiteraard - wat lekkers tegenkomt, ermee zoent en boem weg is ze. Het is wel het goede moment voor zulke dingen aangezien ze ook niet weet wat ze met haar emoties moet doen. Ik denk niet dat ze met iemand het bed zal delen, zeker nu niet, maar ze kan zeker wel met iemand zoenen ofzo om er later misschien achter te komen dat diegene gewoon dronken was en haar helemaal niet wil. Heeft ze dat probleem weer.
stop is met denken voor haar. Denk om jezelf , luister naar haar. En als ze zegt het is over , accepteer dat dan
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677720
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:57 schreef Joene het volgende:

[..]

stop is met denken voor haar. Denk om jezelf , luister naar haar. En als ze zegt het is over , accepteer dat dan
Probleem is ik denk niet voor haar, ik denk voor ONS. Ik heb altijd geleerd dat een relatie zo werkt. Het is wij en soms mij of zij. Of ik het kan accepteren dat weet ik niet.
pi_175677768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:58 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Probleem is ik denk niet voor haar, ik denk voor ONS. Ik heb altijd geleerd dat een relatie zo werkt. Het is wij en soms mij of zij. Of ik het kan accepteren dat weet ik niet.
precies en misschien moet je even stoppen met dat ONS. Want er is geen ONS. momenteel ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175677900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:00 schreef Joene het volgende:

[..]

precies en misschien moet je even stoppen met dat ONS. Want er is geen ONS. momenteel ?
Dat probeer ik ook, maar het is moeilijk, zeker als je hier al slecht mee om kan gaan. Ik hoop dat ze inziet dat de situatie nu anders is als eerder en dat ze denkt; Hmm hij neemt geen contact op, hij kan het dus wel, zoiets.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:04:34 #292
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175677917
Er zijn heel veel leuke vrouwen in Nederland die je graag zou willen voor een relatie... man. Er zijn ook veel vrouwen die leuker zijn dan jouw ex-vriendin!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175677943
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:04 schreef Ven1972 het volgende:
Er zijn heel veel leuke vrouwen in Nederland die je graag zou willen voor een relatie... man. Er zijn ook veel vrouwen die leuker zijn dan jouw ex-vriendin!
Nee thanks.
pi_175678009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:04 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook, maar het is moeilijk, zeker als je hier al slecht mee om kan gaan. Ik hoop dat ze inziet dat de situatie nu anders is als eerder en dat ze denkt; Hmm hij neemt geen contact op, hij kan het dus wel, zoiets.
ik hoop voor jou dat jullie echt uitelkaar zijn om even tot rust te komen, maar zoals ik gister zei , vaak is het om de ander te laten wennen aan het idee dat het over is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175678160
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:07 schreef Joene het volgende:

[..]

ik hoop voor jou dat jullie echt uitelkaar zijn om even tot rust te komen, maar zoals ik gister zei , vaak is het om de ander te laten wennen aan het idee dat het over is.
Rust wilde ze inderdaad om alles een plek te geven en om na te denken wat ze wil dus welke kant ze in het leven op wil, vrijgezel of samen blijven. We zijn weleens eerder aantal dagen uit elkaar geweest hoor, dat hielp altijd wel. Toen waren we nog jong etc maar goed andere situatie.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:17:10 #296
432997 Ven1972
Man met humor
pi_175678309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:12 schreef AnoniemH het volgende:

[..]

Rust wilde ze inderdaad om alles een plek te geven en om na te denken wat ze wil dus welke kant ze in het leven op wil, vrijgezel of samen blijven. We zijn weleens eerder aantal dagen uit elkaar geweest hoor, dat hielp altijd wel. Toen waren we nog jong etc maar goed andere situatie.
Ok, dat is een soort knipperlichtrelatie aan en uit. Een knipperlichtrelatie werkt niet altijd bij alle mensen hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_175678326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:27 schreef AnoniemH het volgende:

maar ze is niet echt ontwikkeld in dingen eigenlijk.
Dat lijkt eerder een wens dan een juiste observatie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:42 schreef AnoniemH het volgende:
en ik tussendoor nog gezegd heb; Kunnen jullie volgende week terugbellen want er is wat tussengekomen
Deze instelling als je heel hard een baan nodig hebt. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:58 schreef AnoniemH het volgende:

Probleem is ik denk niet voor haar, ik denk voor ONS.
Dat doe je helemaal niet. Je buigt alles om zoals het jou goed uitkomt, en 'ONS' heeft nu jouw hoogste prioriteit.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_175678394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:17 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Dat lijkt eerder een wens dan een juiste observatie.

[..]

Deze instelling als je heel hard een baan nodig hebt. :')

[..]

Dat doe je helemaal niet. Je buigt alles om zoals het jou goed uitkomt, en 'ONS' heeft nu jouw hoogste prioriteit.
Dat is een juiste observatie anders vertel mij even waarin ze veranderd is of iets. Want het is al 31 jaar hetzelfde, behalve haar werk dan.

Ik kon niet daarheen want zij wilde dat nog niet hebben. Was op de eerste dag dat ik weg was, wel begrijpelijk van haar kant.

Dat doe ik wel. ONS inderdaad. Ik heb altijd geroepen; Als er wat is meld het dan kunnen we eraan werken en als zij dat niet doet dan denkt zij niet aan ons maar aan haarzelf, terecht of niet.
pi_175678409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:17 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok, dat is een soort knipperlichtrelatie aan en uit. Een knipperlichtrelatie werkt niet altijd bij alle mensen hoor.
Nee daarmee doel ik op de tijd waarin we beide nog 18 waren ofzo. Tienerproblemen ofzo.
pi_175678502
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 12 december 2017 20:20 schreef AnoniemH het

Als er wat is meld het dan kunnen we eraan werken en als zij dat niet doet dan denkt zij niet aan ons maar aan haarzelf, terecht of niet.
wat is er mis met aan jezelf denken ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_175678521
waar heb je eigenlijk gesolliciteerd, toch hopelijk niet waar zij nu werkt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')