abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 december 2017 @ 12:40:07 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716543
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:12 schreef Wantie het volgende:
In de service staat niet dat je een gegarandeerde zitplaats hebt.
Dat kunnen ze alleen maken omdat ze monopolist zijn, waarbij vele mensen ook nog eens compleet afhankelijk zijn van hun diensten en er dus wel gebruik van moeten maken.

Anders was het snel afgelopen met deze onzin.
pi_175716611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijn definitie van een tweede klas is een zitplaats. Niet om als een ingeklemde worst tussen de coupes in tegen een muur of deur te worden aangedrukt.

Hier moet je als klant niet voor willen betalen.
Fijn dat jij het zo definieert, maar de algemene voorwaarden van de Nederlandse OV-vervoerders hebben het over vervoersbewijs en niet over een zitplaatsbewijs. Jouw perceptie is dus in de huidige situatie onrealistisch.
pi_175716680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat kunnen ze alleen maken omdat ze monopolist zijn, waarbij vele mensen ook nog eens compleet afhankelijk zijn van hun diensten en er dus wel gebruik van moeten maken.

Anders was het snel afgelopen met deze onzin.
Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175716715
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Als je in Barneveld woont heb je qua trein ook niets met het "monopolie van de NS" te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175716732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een rijbewijs en een auto. Ik vind autorijden en het onderhoud van een auto veel te duur. Daar kun je genoeg andere leuke dingen voor doen.

Zwart rijden is zeker een vorm van diefstal, maar dat is geld vragen voor een service die je vervolgens als bedrijf niet kunt leveren ook.

Het huidige openbaar vervoer is juist een oneerlijke vorm van marktmechanisme omdat het hoofdzakelijk is uitbesteed aan niet functionerende monopolisten en precies de reden waarom ze er ook telkens mee kunnen wegkomen. Dat niet functionerende systeem zou echt op de schop moeten.

Maar goed deze overheid (als slaaf van het groot kapitaal) kiest er voor om 1,4 miljard euro Nederlands belastinggeld weg te geven aan bedrijven in plaats dat ze het investeren op het spoor.
Met mijn vorige baan had ik de keuze tussen OV of auto. De werkgever zat vrijwel naast het station. Ik ging dan ook vaak met de trein in de spits, want de auto was alleen sneller als je extreem vroeg op pad ging.

En ja, in de spits is het druk en kun je lang niet altijd zitten. Net zoals het in de spits op de weg altijd verschrikkelijk druk is en je niet gewoon 120 kan rijden op de A27. Voor een dichtbevolkt land als Nederland is daar niet aan te ontkomen.

In de rest van je verhaal herken ik mij niet. De keren dat je met de trein echt nergens komt is altijd door overmacht. En als het weer de oorzaak is van die overmacht, kom je bovendien op dat moment met de auto ook bijna nergens. Dat kun je dan simpelweg niet aan de spoorbedrijven verwijten. Ook de 'aanrijdingen met een persoon' zijn buiten machte van de NS of Prorail.
  donderdag 14 december 2017 @ 12:53:50 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je in Barneveld woont heb je qua trein ook niets met het "monopolie van de NS" te maken.
NS heeft gewoon monopolie op het hoofdnet, kun je aanhalingstekens gebruiken zoveel als je wilt, maar dat is een feit. En in Barneveld heb je weer te maken met een monopolie van Connexxion.
pi_175716817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

NS heeft gewoon monopolie op het hoofdnet, kun je aanhalingstekens gebruiken zoveel als je wilt, maar dat is een feit.
Leuk, maar naast NS-treinen op het hoofdnet zijn er nog talloze vervoersopties in Nederland. NS heeft geen monopolie op vervoer en moet gewoon opboxen tegen de vele alternatieven. Auto, Motor, Flixbus of interliner...
Als de NS werkelijk een belabberde prijs-kwalteitverhouding zou hanteren ging niemand nog met de trein.
  donderdag 14 december 2017 @ 12:59:18 #83
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716843
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Nee logisch, want al het openbaar vervoer bestaat uit monopolieconcessies.

quote:
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Ah, dus als voortaan alleen Ziggo in Nederland nog tv-diensten levert, is er ook geen monopolie, want je kunt ook via internet kijken, bijvoorbeeld via Knippr. Interessante theorie.
  donderdag 14 december 2017 @ 13:07:14 #84
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Leuk, maar naast NS-treinen op het hoofdnet zijn er nog talloze vervoersopties in Nederland. NS heeft geen monopolie op vervoer en moet gewoon opboxen tegen de vele alternatieven. Auto, Motor, Flixbus of interliner...
Ah, ja, dus bijvoorbeeld van Arnhem naar Rotterdam reizen met enkel de bus. Succes!

't is niet eens uit te vogelen hóé je dan kunt reizen met 9292.

quote:
Als de NS werkelijk een belabberde prijs-kwalteitverhouding zou hanteren ging niemand nog met de trein.
Als je geen auto tot je beschikking hebt, kom je echt niet fatsoenlijk aan de andere kant van het land. Je bent afhankelijk van de treinen van de NS.
pi_175717407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee logisch, want al het openbaar vervoer bestaat uit monopolieconcessies.

[..]

Wereldwijd..

Anyway, daarmee haal je wel het punt onderuit dat het elders wel kan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175717436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:07 schreef Zelva het volgende:

[..]


Als je geen auto tot je beschikking hebt, kom je echt niet fatsoenlijk aan de andere kant van het land. Je bent afhankelijk van de treinen van de NS.
Je hebt dus een verkeerde keuze gemaakt ;)

Maar troost je, tijdens de spits is het ook een hel om met de auto van Arnhem naar Rotterdam te rijden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 december 2017 @ 14:27:32 #87
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_175718771
En gaat er nog meer vallen de komende week/maand? Of was dit het alweer voor deze winter?
Ajacied.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:12:04 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175719787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Het spoor is altijd al een monopolie op het net. In Limburg heeft Arriva het monopolie. En ook daar mag je staan vanwege de drukte op de Maaslijn en andere trajecten. De prijzen zijn ook niet gedaald. Laten we nu niet doen alsof dat alleen bij NS het geval is. Maar mogelijk neemt Arriva het hele NL net in 2025 over van NS. Dan zal alles beter gaan en zullen er vast geen vertragingen en versperringen meer zijn(Kuch). Ook zullen dan voor iedereen zitplaatsen gegarandeerd worden en zullen de prijzen van de kaartjes dalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175720079
https://forum.ns.nl/in-de(...)as-aan-te-maken-3702

In Nederland genoeg voer voor discussie.

Het is heel simpel: In de spits is de vraag hoger dan het aanbod (schaarste). Dus: Prijsverhoging.
Je noemt een staplaats gewoon 3e klas. Een 3e klas-plek wordt duurder. De prijs wordt verhoogd tot een kaartje 2e klas in de daluren. De 2e-klassers die er al zitten krijgen een kwantumkorting omdat ze langer in de trein zitten.
Opgelost.

Zelfde is het geval bij "aardbeien in de winter".
De prijs van de appartementen in het hoogseizoen of in januari of november.
Schaarste ..... vraag en aanbod...... allemaal economie.
Niet zo moeilijk doen allemaal, en als je jong bent je plek afstaan aan een ouder iemand.


Maar eh.... het ging toch over code rood?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 december 2017 @ 17:29:19 #90
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175722329
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wereldwijd..
:')
pi_175725323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar. Als ik een kaartje koop voor een tweede klas heb ik niet betaald om ingedrukt te gaan staan tussen andere passagiers, veelal tussen de coupes in. Vaak haal je de tweede klas niet eens en kom je niet verder dan het toilet of deur. Verkoop dan geen kaartje waarop tweede klas staat.

We hebben het hier niet over incidenten maar over de dagelijkse praktijk op het spoor. Dan kun je als bedrijf simpelweg je belofte niet nakomen en licht je de klant op. Daar mag de klant terecht over klagen.

Wegens omstandigheden moet ik nu meerdere malen per week door half Nederland reizen met de trein en ik sta verbaasd over het geleverde product. Soms kom je gewoon bijna niet meer thuis of sta je zo'n anderhalf uur op elkaar gedrukt. Maar wel vijf en twintig euro aftikken per enkele reis.

Dat is gewoon onacceptabel. Ik ben gewoon een half dagdeel kwijt om van A naar B te komen. Simpelweg omdat veel treinen niet rijden en je compleet wordt omgeleid zodat de reis vele malen langer duurt. Dan heb ik de tussenliggende tijd dat je weer ergens staat te wachten op een perron nog niet meegerekend. Dit fiasco heb ik zelfs in het buitenland nog niet meegemaakt. Compleet waardeloos.
QFT. Een juiste typering. Het is wel zo: als het rijdt rijdt het. Maar als het niet meer rijdt rijdt het ook absoluut niet meer op landelijke schaal. Verder is de prijs-kwaliteitverhouding zeer ver beneden "Par". Ondertussen kost de financiering van deze wanpresterende Moloch een vermogen. De bezem moet daar doorheen. Maar het zal wel weer bij een berisping blijven als men beterschap belooft. En zo rommelen we door van jaar tot jaar. De forens is de dupe van dit. Hij betaalt veel en hij krijgt daar vrijwel niets voor terug. Dat de gelden door de graaiers in hoge mate worden afgeroomd is zeer waarschijnlijk.

Nederland anno 2017. Dromen als een Reus en presteren als een Dwerg. Voor de gedroomde snelle verbinding kopen wij nieuw materiaal naar eigen ontwerp en falen voor miljarden. Het is vooral die hoogmoed en zeer grote broek die erg stoort. Het is zeer ambitieus maar zonder kennis van zaken. Een recept voor disaster. De Nederlandse beslisser is ook nog eens zeer onbekwaam. EN dat kan hij zijn omdat hij nooit hoofdelijk aansprakelijk voor zijn aperte falen wordt gesteld.

Met deze boodschap wens ik u een prettige voortzetting en alvast fijne feestdagen in wellicht Haerlemsche sferen. Al is dat misschien wel iets te hoog gegrepen voor velen van u. Maar desalniettemin. ;(

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 14-12-2017 20:01:30 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175725582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

:')
Dat is natuurlijk nooit goed oude Boom. Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Of weerleg het desnoods. Die gele rukkers, daar schieten we niets mee op. Men doet dat vaak om heel erg slim te lijken. Maar desgevraagd valt dat meestal tegen. Zo slim zij ze niet hoor de gebruikers alhier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 14 december 2017 @ 21:50:04 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175729147
Eigenlijk kan ik altijd wel zitten in de trein, zeker 's ochtends.
Voordeel van opstappen op een beginstation (DH Centraal).
Alleen 's avonds tussen Amsterdam en Haarlem kan het druk zijn.
Het ligt er ook aan waar op het perron je instapt.
Mensen zijn kuddedieren dus de meesten vertikken het om naar voren of achteren te lopen.
Lekker gezellig dringen in de middencompartimenten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175729723
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:50 schreef Ringo het volgende:
Eigenlijk kan ik altijd wel zitten in de trein, zeker 's ochtends.
Voordeel van opstappen op een beginstation (DH Centraal).
Alleen 's avonds tussen Amsterdam en Haarlem kan het druk zijn.
Het ligt er ook aan waar op het perron je instapt.
Mensen zijn kuddedieren dus de meesten vertikken het om naar voren of achteren te lopen.
Lekker gezellig dringen in de middencompartimenten.
Het is perceptie Maestro. Vandaag op de Zaanlijn volledig van voor naar achteren volstrekt vol. Er is officieel plaats voor b.v. 1.000 eenheden en dan vervoeren ze met gemak 4.000 eenheden. Het is volstrekt ziek. Als het crashed in de Hemtunnel dan heb je een grote gehaktbal van +- 300.000 kilo. Zelf wel even de metaaldelen (dat kan met een sterke magneet: RED.) verwijderen anders knarst het tussen de tanden.

Het is volstrekt ziek hoe overloaded dat is. En niemand qua regulerende entiteiten taalt daarnaar totdat er eens (en zeker) een massaslachting geschiedt. En dan komt de verbazing en de verontwaardiging. Want niemand was op de hoogte van het probleem. Dat spreekt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 14 december 2017 @ 22:57:49 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175731638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nooit goed oude Boom. Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Of weerleg het desnoods. Die gele rukkers, daar schieten we niets mee op. Men doet dat vaak om heel erg slim te lijken. Maar desgevraagd valt dat meestal tegen. Zo slim zij ze niet hoor de gebruikers alhier.
In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
pi_175733409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
Hoe kom je bij het busstation?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 december 2017 @ 06:22:40 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175734163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:21 schreef Wantie het volgende:
Hoe kom je bij het busstation?
Drie kilometer lopen over een stoffig zandpad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 15 december 2017 @ 07:27:16 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175734459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
Ien Coloombia you get busted
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175734533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

QFT. Een juiste typering. Het is wel zo: als het rijdt rijdt het. Maar als het niet meer rijdt rijdt het ook absoluut niet meer op landelijke schaal. Verder is de prijs-kwaliteitverhouding zeer ver beneden "Par". Ondertussen kost de financiering van deze wanpresterende Moloch een vermogen. De bezem moet daar doorheen. Maar het zal wel weer bij een berisping blijven als men beterschap belooft. En zo rommelen we door van jaar tot jaar. De forens is de dupe van dit. Hij betaalt veel en hij krijgt daar vrijwel niets voor terug. Dat de gelden door de graaiers in hoge mate worden afgeroomd is zeer waarschijnlijk.

Nederland anno 2017. Dromen als een Reus en presteren als een Dwerg. Voor de gedroomde snelle verbinding kopen wij nieuw materiaal naar eigen ontwerp en falen voor miljarden. Het is vooral die hoogmoed en zeer grote broek die erg stoort. Het is zeer ambitieus maar zonder kennis van zaken. Een recept voor disaster. De Nederlandse beslisser is ook nog eens zeer onbekwaam. EN dat kan hij zijn omdat hij nooit hoofdelijk aansprakelijk voor zijn aperte falen wordt gesteld.

Met deze boodschap wens ik u een prettige voortzetting en alvast fijne feestdagen in wellicht Haerlemsche sferen. Al is dat misschien wel iets te hoog gegrepen voor velen van u. Maar desalniettemin. ;(
Hoe wil je dat financieren. Het treinenbestand en personeelsbestand aanpassen aan de drukste periode per dag (spits).
Het blijft moeilijk plannen. Feit is dat forensen meestal goed ter been zijn dus:
of je kunt best 1,5 uur staan
of je koopt een e-bike.
of je verzint wat anders:
Andere werktijden
Meer thuiswerk
Carpoolen regelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175757640
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In de rest van je verhaal herken ik mij niet. De keren dat je met de trein echt nergens komt is altijd door overmacht. En als het weer de oorzaak is van die overmacht, kom je bovendien op dat moment met de auto ook bijna nergens. Dat kun je dan simpelweg niet aan de spoorbedrijven verwijten. Ook de 'aanrijdingen met een persoon' zijn buiten machte van de NS of Prorail.
We spreken niet meer over incidenten maar over de dagelijkse praktijk. Over een niet functionerend spoor waar dagelijks wisselstoringen plaatsvinden en waar veel te weinig materieel wordt ingezet voor een veel grotere doelgroep.

Als je als bedrijf al jaren deze problemen niet weet op te lossen dan blijft er maar één conclusie over en dat is dat de bedrijfsvoering niet functioneert.

Bovendien vraag ik me dan af waar je als bedrijf het lef vandaan haalt om ieder jaar de prijzen voor dit wanproduct te blijven verhogen. Kom op zeg! Op kortere trajecten kun je niet eens fatsoenlijk naar het toilet omdat ze niet aanwezig zijn. Moet je bij het amper aanwezige personeel vragen voor een plaszak of het simpelweg in de eigen broek doen. Dit valt toch aan het buitenland toch niet meer uit te leggen? Dit zijn taferelen die je ziet in achtergestelde ontwikkelingslanden.

Maar wel als bedrijf veel geld en tijd steken in die gender-neutrale onzin omdat het benoemen van mijn geslacht het mogelijkerwijs die toevallige transgender reiziger tegen het hoofd doet stoten. Dit is toch compleet van de zotte? In wat voor achterlijke samenleving zijn we inmiddels in beland? Knettergek! 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')