abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175658827
Het KNMI heeft vanwege de verwachte forse sneeuwval en gladheid voor zondag vanaf 10.00 uur code oranje afgekondigd voor het hele land, met uitzondering van Zeeland en de Waddeneilanden. Daarnaast kunnen er in de middag vooral in het zuiden en midden van het land zware windstoten voorkomen van 75 kilometer per uur, aan de kust mogelijk zelfs 90 kilometer per uur. In het midden en oosten van het land is het vanavond en vannacht al glad.

De ANWB adviseert automobilisten daarom morgen niet de weg op te gaan als dat niet noodzakelijk is. De organisatie zet morgen extra mensen in, omdat er zo'n tien procent meer pechgevallen worden verwacht dan op een normale zondag.

Minder treinen, minder vluchten
In verband met het verwachte winterweer rijden er morgen in heel Nederland minder treinen. De NS zegt vanwege de verwachte overlast het zekere voor het onzekere te nemen. Reizigers moeten rekening houden met langere reistijden en drukte in de trein. Bovendien gaat morgen de dienstregeling voor 2018 in, wat betekent dat veel vertrektijden zijn gewijzigd.

De KLM heeft op Schiphol voor morgenochtend 94 retourvluchten op Europese bestemmingen geannuleerd vanwege de verwachte sneeuwval en stevige wind. Reizigers kunnen gedurende de dag te maken krijgen met vertraging.

Schiphol adviseert reizigers voor vertrek hun vertrektijden na te kijken. Er zullen zeker in de ochtend minder vliegtuigen opstijgen en landen omdat er minder banen beschikbaar zijn. Ook vraagt de Schiphol reizigers rekening te houden met een langere reistijd naar de luchthaven.
https://nos.nl/artikel/22(...)-door-sneeuwval.html

En game on. Het onderwerp "winterbanden" is hier overigens niet toegestaan. Dank.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:04:17 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175658848
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:00 schreef Klummie het volgende:

[..]

Wat moet ik zien?
Roze olifanten en bananen.. :Y *O*
pi_175658896
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:06:29 #4
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175658920
Als ik de beelden op tv zie kan me bijna niet voorstellen dat het zo erg heeft gesneeuwd vandaag. Hier heeft het maar wat geregend.
pi_175659043
DQyOboLUEAABQnJ.jpg
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:35:53 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175659981
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
Wat mij aan NS het meeste ergert, is de algehele desinformatie. Stationomroep is f stil f verkoopt nietszeggende algemeenheden en vrijwel alle personeel, als het al aanwezig is, loopt rond met een air van 'vraag mij niks want ik weet het k niet'. Iedereen lijkt zich te verschuilen achter de logheid en bureaucratie van de organisatie, het slechte management of gewoon de onvoorspelbare omstandigheden. Er is geen leiderschap, iedereen rotzooit maar wat aan, in de hoop dat alle falen in de corporate publiekscampagnes wel weer zo'n beetje wordt rechtgebreid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175660505
Zal morgen druk worden op de weg denk ik. Extra verkeer omdat niet iedereen vandaag heeft gereisd of vervoerd wat ie moest doen.
pi_175661146
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175661217
Het heeft hier uuuuuuren gesneeuwd en er ligt een hele dikke laag. Dat zal morgen vast weer gezeur opleveren met vervoer.
pi_175661300
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
  maandag 11 december 2017 @ 23:30:07 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175661379
23:02: Weerupdate: De waarschuwing vanwege extreem en gevaarlijk weer (code rood) geldt tot middernacht, laat het KNMI weten. De sneeuw trekt maandagavond oostwaarts het land uit. Dinsdag geldt in het hele land nog wel code geel vanwege kans op gladheid, overdag is het half bewolkt en kunnen er nog enkele winterse buien vallen. https://www.rtvnoord.nl/n(...)de-rood-in-Groningen
pi_175661613
Zou vandaag eigenlijk terug naar Schiphol vliegen. Dat ging hem niet worden. Zit volgens mij op de enige plek van Europa zonder sneeuw momenteel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175663036
Moet je eigenlijk niet bij een rode rood situatie werkgevers verplichten hun bedrijf te sluiten waar het kan? Dan heb je als werknemer meer draagkracht om thuis te mogen blijven.
pi_175663337
Onweer :D
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:02:31 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175663349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 05:03 schreef MakkieR het volgende:
Moet je eigenlijk niet bij een rode rood situatie werkgevers verplichten hun bedrijf te sluiten waar het kan? Dan heb je als werknemer meer draagkracht om thuis te mogen blijven.
Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:09:36 #16
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175663382
Krantenwijk was weer fantastisch.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175663414
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:09 schreef Ingolstadt het volgende:
Krantenwijk was weer fantastisch.
Glad overal?
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:45:55 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175663561
Toch grappig dat sommige automobilisten de morning after alle schade van gisteren denken te moeten inhalen en rijden alsof ze meespelen in the Dukes of Hazard. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175663969
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:45 schreef Ringo het volgende:
Toch grappig dat sommige automobilisten de morning after alle schade van gisteren denken te moeten inhalen en rijden alsof ze meespelen in the Dukes of Hazard. :').
(redbull) renault's zeker? Allemaal broers en zussen van Max
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:35:53 #20
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175664674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Glad overal?
Meer combinatie ijs+sneeuw. Beetje ploegen.

:(
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175665480
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.
Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:33:37 #22
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175665593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
https://www.rtvutrecht.nl(...)io-utrecht-plat.html

Ergens had ik gelezen 66 wisselstoringen en dan heb je de seinstoringen niet eens meegenomen.
Dan kan er inderdaad niet veel meer rijden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 10:39:06 #23
131456 crew  Klummie
Sterker door Strijd
pi_175665694
Uit 2012:

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/

Nog steeds niets veranderd, prutsers. :W
pi_175665720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.

Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.

Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:05:39 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175666046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.
Ja, zoals in Zwitserland:

quote:
Bahnhof Bellinzona nach starken Schneefllen geschlossen

Nichts geht mehr: Am Montagmittag ist der Zugverkehr am Bahnhof Bellinzona eingestellt worden. Die SBB raten von Reisen in den Sden ab

[..]
https://www.nzz.ch/panora(...)schlossen-ld.1338091
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:09:47 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175666115
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:16:51 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.

Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.

Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175666308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Nee, dat hoeft niet want hier valt niet zo veel sneeuw als in Zwitserland.

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.

Stel je eens voor dat een gebouw in de hens vliegt en 30% van de sprinklerinstallatie werkt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:00 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666347
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
Dat zou kunnen. Durf ik niet zo te zeggen. Als men in Belgi niet zoveel zou staken zou het prima zijn. Daar reis je zowat gratis. Als je de prijzen vergelijkt met het VK, Nederland en Zwitserland is dat een lachertje.

Het VK is helemaal een drama mbt de prijzen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666504
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
Yep hier in Emmen zware sneeuwval
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:35:44 #32
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_175666592
Hier in het oosten ook sneeuw
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:50:34 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175666879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
pi_175666986
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
pi_175667351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Dan is dat dus een wanprestatie van jewelste, een pak sneeuw is niet uitzonderlijk, daar moeten ze gewoon tegen kunnen. We zitten hier niet in Egypte maar in Nederland, daar moet je gewoon materieel hebben dat tegen sneeuw kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_175667472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
pi_175667668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
Heeft pro rail dan ook gasleidingen naar al die wisselverwarmers moeten aanleggen?
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:36:08 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175668868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:56 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:30:47 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Er is toch al een deel vervangen door elektrische wisselverwarming. Maar is het mij onduidelijk om welke wissels het nu gaat. Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:59 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670232
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:09:47 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175670971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
Geen idee. Maar sneeuw is vooral voor de gasverwarmde wissels een probleem. Bij elektrische wissels gaat het misschien minder vaak mis, maar die zullen ook niet onfeilbaar zijn.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:31:25 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175675502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Meen me te herinneren dat daar een enorme zak geld aan ProRail was gegeven, en dat ze die lekker niet daaraan uitgaven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175677271
quote:
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Dit klinkt natuurlijk erg fancy, maar als er al een dikke laag sneeuw ligt, wordt het nog lastig om snel bij die wissels te komen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175679094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:39 schreef Klummie het volgende:
Uit 2012:

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/

Nog steeds niets veranderd, prutsers. :W
Goed artikel. Ik erger me ook dood aan dat pokke Pro Rail. Ieder jaar weer beloven ze beterschap maar bij de eerste de beste sneeuwval zakken ze volledig door het ijs.
It ain't over t-t-till it's over
pi_175685608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
pi_175686635
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Dit soort codes is nu te vrijblijvend en in hoge mate ambigu.

Mmm.. ik zie dat de NS nog steeds stilzwijgend het "halve" rooster rijdt. Met hier en daar kortere treinen dan gebruikelijk. Iets zegt mij dat dit niet meer wegens de weersomstandigheden is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175686809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
Fijn volcontinu bedrijven die opeens door het weer en zwart wit wetgeving stil gaan vallen. Veel volcontinu processen kun je niet zomaar stoppen of onderbreken. Als dit bij de hoogoven zou gebeuren kun je dat bedrijf maar beter met failliet laten gaan.
pi_175690743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

Maar wel ieder jaar de prijzen opschroeven. En voor wat? Om amper meer normaal door Nederland te kunnen reizen en het liefst ook nog uren staand? Grote schande voor zo'n welvarend land als Nederland. Je jaagt burgers hiermee terug de auto in. De NS als Pro-Rail functioneren al jaren niet meer als een volwaardig bedrijf.
  woensdag 13 december 2017 @ 12:17:15 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175691157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 06:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk.
Maar de winstmaximalisatie dan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175691702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

En Japan.
Erover klagen is dan weer typisch Nederlands
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')