Wat mij aan NS het meeste ergert, is de algehele desinformatie. Stationomroep is óf stil óf verkoopt nietszeggende algemeenheden en vrijwel alle personeel, als het al aanwezig is, loopt rond met een air van 'vraag mij niks want ik weet het óók niet'. Iedereen lijkt zich te verschuilen achter de logheid en bureaucratie van de organisatie, het slechte management of gewoon de onvoorspelbare omstandigheden. Er is geen leiderschap, iedereen rotzooit maar wat aan, in de hoop dat alle falen in de corporate publiekscampagnes wel weer zo'n beetje wordt rechtgebreid.quote:Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.quote:Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2017 05:03 schreef MakkieR het volgende:
Moet je eigenlijk niet bij een rode rood situatie werkgevers verplichten hun bedrijf te sluiten waar het kan? Dan heb je als werknemer meer draagkracht om thuis te mogen blijven.
(redbull) renault's zeker? Allemaal broers en zussen van Maxquote:Op dinsdag 12 december 2017 07:45 schreef Ringo het volgende:
Toch grappig dat sommige automobilisten de morning after alle schade van gisteren denken te moeten inhalen en rijden alsof ze meespelen in the Dukes of Hazard. .
Meer combinatie ijs+sneeuw. Beetje ploegen.quote:
Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 11 december 2017 23:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.
https://www.rtvutrecht.nl(...)io-utrecht-plat.htmlquote:Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.
Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.
Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Ja, zoals in Zwitserland:quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:
Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.
https://www.nzz.ch/panora(...)schlossen-ld.1338091quote:Bahnhof Bellinzona nach starken Schneefällen geschlossen
Nichts geht mehr: Am Montagmittag ist der Zugverkehr am Bahnhof Bellinzona eingestellt worden. Die SBB raten von Reisen in den Süden ab
[..]
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.
Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.
Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.
Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Nee, dat hoeft niet want hier valt niet zo veel sneeuw als in Zwitserland.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Dat zou kunnen. Durf ik niet zo te zeggen. Als men in België niet zoveel zou staken zou het prima zijn. Daar reis je zowat gratis. Als je de prijzen vergelijkt met het VK, Nederland en Zwitserland is dat een lachertje.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?
Yep hier in Emmen zware sneeuwvalquote:Op dinsdag 12 december 2017 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.
Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft brandenquote:Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:
[..]
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Dan is dat dus een wanprestatie van jewelste, een pak sneeuw is niet uitzonderlijk, daar moeten ze gewoon tegen kunnen. We zitten hier niet in Egypte maar in Nederland, daar moet je gewoon materieel hebben dat tegen sneeuw kan.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:
[..]
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:
[..]
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Heeft pro rail dan ook gasleidingen naar al die wisselverwarmers moeten aanleggen?quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:56 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden
Nee, prima systeempje Er is toch ook elektrische verwarming..
Er is toch al een deel vervangen door elektrische wisselverwarming. Maar is het mij onduidelijk om welke wissels het nu gaat. Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:
[..]
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Geen idee. Maar sneeuw is vooral voor de gasverwarmde wissels een probleem. Bij elektrische wissels gaat het misschien minder vaak mis, maar die zullen ook niet onfeilbaar zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
Meen me te herinneren dat daar een enorme zak geld aan ProRail was gegeven, en dat ze die lekker niet daaraan uitgavenquote:Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:
[..]
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Dit klinkt natuurlijk erg fancy, maar als er al een dikke laag sneeuw ligt, wordt het nog lastig om snel bij die wissels te komen.quote:Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Goed artikel. Ik erger me ook dood aan dat pokke Pro Rail. Ieder jaar weer beloven ze beterschap maar bij de eerste de beste sneeuwval zakken ze volledig door het ijs.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:39 schreef Klummie het volgende:
Uit 2012:
https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/
Nog steeds niets veranderd, prutsers.
Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.quote:Op dinsdag 12 december 2017 07:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Fijn volcontinu bedrijven die opeens door het weer en zwart wit wetgeving stil gaan vallen. Veel volcontinu processen kun je niet zomaar stoppen of onderbreken. Als dit bij de hoogoven zou gebeuren kun je dat bedrijf maar beter met failliet laten gaan.quote:Op woensdag 13 december 2017 00:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Maar de winstmaximalisatie dan?quote:Op woensdag 13 december 2017 06:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk.
En Japan.quote:Op woensdag 13 december 2017 11:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |