abonnement Unibet Coolblue
pi_175658827
Het KNMI heeft vanwege de verwachte forse sneeuwval en gladheid voor zondag vanaf 10.00 uur code oranje afgekondigd voor het hele land, met uitzondering van Zeeland en de Waddeneilanden. Daarnaast kunnen er in de middag vooral in het zuiden en midden van het land zware windstoten voorkomen van 75 kilometer per uur, aan de kust mogelijk zelfs 90 kilometer per uur. In het midden en oosten van het land is het vanavond en vannacht al glad.

De ANWB adviseert automobilisten daarom morgen niet de weg op te gaan als dat niet noodzakelijk is. De organisatie zet morgen extra mensen in, omdat er zo'n tien procent meer pechgevallen worden verwacht dan op een normale zondag.

Minder treinen, minder vluchten
In verband met het verwachte winterweer rijden er morgen in heel Nederland minder treinen. De NS zegt vanwege de verwachte overlast het zekere voor het onzekere te nemen. Reizigers moeten rekening houden met langere reistijden en drukte in de trein. Bovendien gaat morgen de dienstregeling voor 2018 in, wat betekent dat veel vertrektijden zijn gewijzigd.

De KLM heeft op Schiphol voor morgenochtend 94 retourvluchten op Europese bestemmingen geannuleerd vanwege de verwachte sneeuwval en stevige wind. Reizigers kunnen gedurende de dag te maken krijgen met vertraging.

Schiphol adviseert reizigers voor vertrek hun vertrektijden na te kijken. Er zullen zeker in de ochtend minder vliegtuigen opstijgen en landen omdat er minder banen beschikbaar zijn. Ook vraagt de Schiphol reizigers rekening te houden met een langere reistijd naar de luchthaven.
https://nos.nl/artikel/22(...)-door-sneeuwval.html

En game on. Het onderwerp "winterbanden" is hier overigens niet toegestaan. Dank.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:04:17 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175658848
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:00 schreef Klummie het volgende:

[..]

Wat moet ik zien?
Roze olifanten en bananen.. :Y *O*
pi_175658896
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:06:29 #4
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175658920
Als ik de beelden op tv zie kan me bijna niet voorstellen dat het zo erg heeft gesneeuwd vandaag. Hier heeft het maar wat geregend.
pi_175659043
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 11 december 2017 @ 22:35:53 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175659981
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
Wat mij aan NS het meeste ergert, is de algehele desinformatie. Stationomroep is óf stil óf verkoopt nietszeggende algemeenheden en vrijwel alle personeel, als het al aanwezig is, loopt rond met een air van 'vraag mij niks want ik weet het óók niet'. Iedereen lijkt zich te verschuilen achter de logheid en bureaucratie van de organisatie, het slechte management of gewoon de onvoorspelbare omstandigheden. Er is geen leiderschap, iedereen rotzooit maar wat aan, in de hoop dat alle falen in de corporate publiekscampagnes wel weer zo'n beetje wordt rechtgebreid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175660505
Zal morgen druk worden op de weg denk ik. Extra verkeer omdat niet iedereen vandaag heeft gereisd of vervoerd wat ie moest doen.
pi_175661146
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Ik twijfel eraan of we kunnen spreken van een wanprestatie van NS of niet... Men wekte i.i.g. de indruk om er "klaar voor te zijn"en zakt vervolgens volledig door het ijs. Dromen als een Reus. Presteren als een Dwerg.
De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175661217
Het heeft hier uuuuuuren gesneeuwd en er ligt een hele dikke laag. Dat zal morgen vast weer gezeur opleveren met vervoer.
  maandag 11 december 2017 @ 23:30:07 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175661379
23:02: Weerupdate: De waarschuwing vanwege extreem en gevaarlijk weer (code rood) geldt tot middernacht, laat het KNMI weten. De sneeuw trekt maandagavond oostwaarts het land uit. Dinsdag geldt in het hele land nog wel code geel vanwege kans op gladheid, overdag is het half bewolkt en kunnen er nog enkele winterse buien vallen. https://www.rtvnoord.nl/n(...)de-rood-in-Groningen
pi_175661613
Zou vandaag eigenlijk terug naar Schiphol vliegen. Dat ging hem niet worden. Zit volgens mij op de enige plek van Europa zonder sneeuw momenteel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175663036
Moet je eigenlijk niet bij een rode rood situatie werkgevers verplichten hun bedrijf te sluiten waar het kan? Dan heb je als werknemer meer draagkracht om thuis te mogen blijven.
pi_175663337
Onweer :D
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:02:31 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175663349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 05:03 schreef MakkieR het volgende:
Moet je eigenlijk niet bij een rode rood situatie werkgevers verplichten hun bedrijf te sluiten waar het kan? Dan heb je als werknemer meer draagkracht om thuis te mogen blijven.
Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:09:36 #16
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175663382
Krantenwijk was weer fantastisch.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175663414
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:09 schreef Ingolstadt het volgende:
Krantenwijk was weer fantastisch.
Glad overal?
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:45:55 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175663561
Toch grappig dat sommige automobilisten de morning after alle schade van gisteren denken te moeten inhalen en rijden alsof ze meespelen in the Dukes of Hazard. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175663969
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:45 schreef Ringo het volgende:
Toch grappig dat sommige automobilisten de morning after alle schade van gisteren denken te moeten inhalen en rijden alsof ze meespelen in the Dukes of Hazard. :').
(redbull) renault's zeker? Allemaal broers en zussen van Max
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:35:53 #20
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175664674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Glad overal?
Meer combinatie ijs+sneeuw. Beetje ploegen.

:(
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175665480
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De NS is natuurlijk ook behoorlijk afhankelijk van Prorail. Volgens mij waren er vooral veel wisselstoringen.
Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:33:37 #22
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175665593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
https://www.rtvutrecht.nl(...)io-utrecht-plat.html

Ergens had ik gelezen 66 wisselstoringen en dan heb je de seinstoringen niet eens meegenomen.
Dan kan er inderdaad niet veel meer rijden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:39:06 #23
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_175665694
Uit 2012:

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/

Nog steeds niets veranderd, prutsers. :W
pi_175665720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen enkel excuus voor wisselstoringen op zo'n grote schaal als wat er de afgelopen dagen weer heeft plaatsgevonden.

Ik hoorde op de radio dat in sommige gebieden bij 30% van de wissels de verwarming niet werkte. Dan heb je gewoon je onderhoud niet op orde. Als op het moment dat je het daadwerkelijk nodig hebt, en bijna 1 op de 3 werken niet dan zou er iemand op het matje moeten komen.Daar is geen enkel excuus voor behalve slecht onderhoud.
Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.

Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.

Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:05:39 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175666046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.
Ja, zoals in Zwitserland:

quote:
Bahnhof Bellinzona nach starken Schneefällen geschlossen

Nichts geht mehr: Am Montagmittag ist der Zugverkehr am Bahnhof Bellinzona eingestellt worden. Die SBB raten von Reisen in den Süden ab

[..]
https://www.nzz.ch/panora(...)schlossen-ld.1338091
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:09:47 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175666115
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:16:51 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666229
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is iedere keer weer een drama. Ik vindt dat pro-rail moet worden opgeheven en moet worden uitbesteed aan beter functionerend bedrijf.

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.

Qua openbaar vervoer doet Nederland niet onder voor een gemiddeld ontwikkelingsland. Gestrande reizigers die uren moeten wachten of zelfs niet meer thuis kunnen komen. Opeengepakte mensen in veel te krappe treinstellen.

Maar wel hoge bonussen uitkeren aan bestuurders die er een complete wanboel van maken. Treinkaartjes die ieder jaar weer duurder worden. Dit is met geen pen meer te beschrijven.
Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:
Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175666308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Nee, dat hoeft niet want hier valt niet zo veel sneeuw als in Zwitserland.

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.

Stel je eens voor dat een gebouw in de hens vliegt en 30% van de sprinklerinstallatie werkt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:00 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175666347
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Komt dat niet gewoon omdat daar alles duur is en het dus eigenlijk in verhouding tot zeg een brood en een pak melk net zo duur is als hier?

:@
Dat zou kunnen. Durf ik niet zo te zeggen. Als men in België niet zoveel zou staken zou het prima zijn. Daar reis je zowat gratis. Als je de prijzen vergelijkt met het VK, Nederland en Zwitserland is dat een lachertje.

Het VK is helemaal een drama mbt de prijzen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175666504
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:09 schreef Zolderkamer het volgende:
En het sneeuwt gewoon weer vrolijk dikke vlokken in Grunn
Yep hier in Emmen zware sneeuwval
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 11:35:44 #32
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_175666592
Hier in het oosten ook sneeuw
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:50:34 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175666879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom zit er dan verwarming in die wissels als die blijkbaar zo slecht wordt onderhouden dat die 2 dagen per jaar dat je het nodig hebt 30% niet blijkt te werken? Dan is er gewoon slecht onderhoud en kun je net zo goed wissels zonder verwarming gebruiken, ben je goedkoper, en rijden de treinen ook niet.
Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
  † In Memoriam † dinsdag 12 december 2017 @ 11:56:16 #34
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_175666986
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_175667351
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Dan is dat dus een wanprestatie van jewelste, een pak sneeuw is niet uitzonderlijk, daar moeten ze gewoon tegen kunnen. We zitten hier niet in Egypte maar in Nederland, daar moet je gewoon materieel hebben dat tegen sneeuw kan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175667472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:50 schreef freako het volgende:

[..]

Grootste probleem zal zijn dat een groot deel van de wisselverwarming gasbranders zijn. Dat werkt normaal gesproken prima, maar bij een pak sneeuw dooft de vlam.
Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
pi_175667668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, over het algemeen 1500 volt in de buurt (bovenleiding) maar men gaat met gasbrandertjes werken als verwarming?
Heeft pro rail dan ook gasleidingen naar al die wisselverwarmers moeten aanleggen?
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:36:08 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175668868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:56 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Okeeej.....dus alleen als het vriest+windstil is heb je kans dat het vlammetje blijft branden _O-
Nee, prima systeempje :{w Er is toch ook elektrische verwarming..
Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:30:47 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Er is toch al een deel vervangen door elektrische wisselverwarming. Maar is het mij onduidelijk om welke wissels het nu gaat. Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:59 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175670232
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:09:47 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175670971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gaat het alleen om de wissels verwarmd door een brander die in de storing lagen?
Geen idee. Maar sneeuw is vooral voor de gasverwarmde wissels een probleem. Bij elektrische wissels gaat het misschien minder vaak mis, maar die zullen ook niet onfeilbaar zijn.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:31:25 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175675502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Het is best robuust, maar bij veel sneeuw storingsgevoeliger. Het kan ook best vervangen worden door elektrische wisselverwarming. Maar dat kost geld, en het gaat om een wissel of 3500 met gasverwarming. Dus dan is de vraag: welk ander project schieten we daarvoor af? Of moeten de kaartjes duurder of de belasting omhoog? En wat is de winst, want hoe vaak valt er zo'n pak sneeuw?
Meen me te herinneren dat daar een enorme zak geld aan ProRail was gegeven, en dat ze die lekker niet daaraan uitgaven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175677271
quote:
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Dit klinkt natuurlijk erg fancy, maar als er al een dikke laag sneeuw ligt, wordt het nog lastig om snel bij die wissels te komen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175679094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:39 schreef Klummie het volgende:
Uit 2012:

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wissel~a3172288/

Nog steeds niets veranderd, prutsers. :W
Goed artikel. Ik erger me ook dood aan dat pokke Pro Rail. Ieder jaar weer beloven ze beterschap maar bij de eerste de beste sneeuwval zakken ze volledig door het ijs.
pi_175685608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Werkgevers kunnen dat prima zelf, het kan lang niet bij alle werkgevers (ziekenhuis?) en de situatie kan lokaal zeer verschillend zijn.
Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
pi_175686635
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Dit soort codes is nu te vrijblijvend en in hoge mate ambigu.

Mmm.. ik zie dat de NS nog steeds stilzwijgend het "halve" rooster rijdt. Met hier en daar kortere treinen dan gebruikelijk. Iets zegt mij dat dit niet meer wegens de weersomstandigheden is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175686809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 00:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zeg ook waar het kan, met de feestdagen zijn bedrijven ook dicht, net zoals de meeste bedrijven op zondag en dat is ook wettelijk geregeld. Geef dan de werknemer in ieder geval het recht om thuis te mogen blijven als er een code rood situatie gaande is. Persoonlijk vertrouw ik de bedrijven niet dat deze zelf de verantwoording kunnen dragen. Die houden zich vaak toch niet bezig met het welzijn van hun personeel. immers iedereen is vervangbaar, ook als hij dood is.
Fijn volcontinu bedrijven die opeens door het weer en zwart wit wetgeving stil gaan vallen. Veel volcontinu processen kun je niet zomaar stoppen of onderbreken. Als dit bij de hoogoven zou gebeuren kun je dat bedrijf maar beter met failliet laten gaan.
pi_175690743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je voor die paar dagen per jaar zulke investeringen gaan maken zoals in Zwitserland? Daar werkt men verhoudingsgewijs met 2 maal zoveel personeel om het net te kunnen draaien en dan nog vallen daar ook uiteindelijk treinen uit. Dat is de grote vraag. Bovendien zijn de treinkaartjes in Zwitserland erg duur.
Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

Maar wel ieder jaar de prijzen opschroeven. En voor wat? Om amper meer normaal door Nederland te kunnen reizen en het liefst ook nog uren staand? Grote schande voor zo'n welvarend land als Nederland. Je jaagt burgers hiermee terug de auto in. De NS als Pro-Rail functioneren al jaren niet meer als een volwaardig bedrijf.
  woensdag 13 december 2017 @ 12:17:15 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175691157
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 06:23 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk.
Maar de winstmaximalisatie dan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175691702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maakte het nu weer mee. Extra uur reistijd omdat er voor de zoveelste maal weer een wisselstoring is. Mocht voor de omleiding nog een extra treinkaartje kopen ook, want anders dure boete. Passagiers staan als een ingeklemd stuk vlees tegen elkaar aan geplakt in veel te weinig ingezette coupes. Dit zijn wantoestanden die je ook in India ziet.

En Japan.
Erover klagen is dan weer typisch Nederlands
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175696534
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fijn volcontinu bedrijven die opeens door het weer en zwart wit wetgeving stil gaan vallen. Veel volcontinu processen kun je niet zomaar stoppen of onderbreken. Als dit bij de hoogoven zou gebeuren kun je dat bedrijf maar beter met failliet laten gaan.
Zeg nou eerlijk, hoe vaak gebeurt het dat we een code rood krijgen. De overheid is duidelijk, die zegt blijf thuis, ga niet de weg op. Stel dan ook daden bij die woorden. Want een code rood is geen flauwe kul, het is echt gevaarlijk op de weg. Werkgevers kunnen stomweg niet omgaan met het nemen van juiste beslissingen. Die gaat het alleen om de omzet, winst en de klant.

En nogmaals ik zeg wel over bedrijven waar dit kan. Als hoogovens niet in staat is op zondag het bedrijf te sluiten, dat zijn meestal ploegendiensten, dat is uiteraard een uitzondering, die gaan ook door op zondag en op feestdagen. Ik heb het over bedrijven die normaal gesproken op zondag en op feestdagen dicht zijn.
pi_175710013
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zeg nou eerlijk, hoe vaak gebeurt het dat we een code rood krijgen. De overheid is duidelijk, die zegt blijf thuis, ga niet de weg op. Stel dan ook daden bij die woorden. Want een code rood is geen flauwe kul, het is echt gevaarlijk op de weg. Werkgevers kunnen stomweg niet omgaan met het nemen van juiste beslissingen. Die gaat het alleen om de omzet, winst en de klant.

En nogmaals ik zeg wel over bedrijven waar dit kan. Als hoogovens niet in staat is op zondag het bedrijf te sluiten, dat zijn meestal ploegendiensten, dat is uiteraard een uitzondering, die gaan ook door op zondag en op feestdagen. Ik heb het over bedrijven die normaal gesproken op zondag en op feestdagen dicht zijn.
Bij dergelijke bedrijven zie je dat tijdens een alarmsituatie het bedrijf met een skeletteam door blijft draaien en dat al het overbodige personeel thuis blijft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175712489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er zijn genoeg landen waar sneeuwval de norm is en daar rijden de treinen gewoon.
Noem eens 1 land waar het spoornetwerk net zo fijnmazig en net zo druk bereden is als hier in Nederland, waar volgens jou regelmatig rond de 15cm sneeuw op een dag valt zonder problemen met de infrastructuur.

Succes....
pi_175712545
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Noem eens 1 land waar het spoornetwerk net zo fijnmazig en net zo druk bereden is als hier in Nederland, waar volgens jou regelmatig rond de 15cm sneeuw op een dag valt zonder problemen met de infrastructuur.

Succes....
Nederlanders zijn enorm kritisch op hun eigen land. Ook al hebben we bv de beste zorg ter wereld volgens internationale normen, dan nog is het niet goed genoeg, want ik eis.....

"I want it all, and I want it now".

In veel landen is vertraging de norm. Dus:
Het valt mee
of
Het is "business as usual"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175712591
Het meest bijzondere vond ik nog het interview met een vrouw die zonder jas gestrand was op Schiphol omdat de jas al in de bagage al in het vliegtuig zat.

Tsja... als je weet dat er een code rood is voor die dag dan zou ik iets meer waarde hechten aan een jas...
pi_175712717
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het meest bijzondere vond ik nog het interview met een vrouw die zonder jas gestrand was op Schiphol omdat de jas al in de bagage al in het vliegtuig zat.

Tsja... als je weet dat er een code rood is voor die dag dan zou ik iets meer waarde hechten aan een jas...
Mijn hemel "vrouw zonder jas". IBAN 555! Kom in actie!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175712790
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Erover klagen is dan weer typisch Nederlands
Erover klagen is niet meer dan terecht.

Het is toch van de zotte dat je een paar tientjes betaald voor een zitplaats in de tweede klas en je vervolgens driekwart van de reis als een ingeklemde worst tussen anderen in een gangpad moet staan.

Dit moeten we als betalende reiziger niet meer pikken. Zeker met de wetenschap dat de bestuurders van deze falende bedrijven zichzelf rijk graaien van ons geld. Want ieder jaar worden de treinkaartjes duurder gemaakt tegenover steeds slechtere kwaliteit.

Bovendien worden we door dit soort bedrijven als klant simpelweg voorgelogen. Iedere tien minuten een trein naar Eindhoven sinds zondag. Laat me niet lachen. Die belofte is sinds dag één van de introductie ervan helemaal niet waargemaakt. Integendeel, er reden zelfs minder treinen als normaal. Dat is simpelweg de klant voorliegen met beloften die je als bedrijf helemaal niet kunt waarmaken. De weersomstandigheden van afgelopen zondag en maandag mag dan als excuus worden gebruikt. Maar de malaise ging daarna gewoon door.
  donderdag 14 december 2017 @ 09:06:31 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175713000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Erover klagen is niet meer dan terecht.

Het is toch van de zotte dat je een paar tientjes betaald voor een zitplaats in de tweede klas en je vervolgens driekwart van de reis als een ingeklemde worst tussen anderen in een gangpad moet staan.

Dit moeten we als betalende reiziger niet meer pikken. Zeker met de wetenschap dat de bestuurders van deze falende bedrijven zichzelf rijk graaien van ons geld. Want ieder jaar worden de treinkaartjes duurder gemaakt tegenover steeds slechtere kwaliteit.

Bovendien worden we door dit soort bedrijven als klant simpelweg voorgelogen. Iedere tien minuten een trein naar Eindhoven sinds zondag. Laat me niet lachen. Die belofte is sinds dag één van de introductie ervan helemaal niet waargemaakt. Integendeel, er reden zelfs minder treinen als normaal. Dat is simpelweg de klant voorliegen met beloften die je als bedrijf helemaal niet kunt waarmaken. De weersomstandigheden van afgelopen zondag en maandag mag dan als excuus worden gebruikt. Maar de malaise ging daarna gewoon door.
Wat denk je wat een kaartje zou kosten als je altijd een gegarandeerde zitplaats zou krijgen? En hoe je dan met reserveringen gaat werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175713251
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat denk je wat een kaartje zou kosten als je altijd een gegarandeerde zitplaats zou krijgen? En hoe je dan met reserveringen gaat werken?
Prima, maar creëer dan simpelweg goedkopere kaartjes waarbij je louter kunt staan. Net zoals je meer moet betalen voor het zitten in de eerste klas.

Overigens zou men van mij die eerste klas mogen afschaffen. Zeker met het huidige ruimtegebrek.

Als je als bedrijf een product verkoopt waar je als klant al behoorlijk voor moet betalen dan moet je de kwaliteit kunnen waarborgen. Dat kan men vervolgens niet. Dan vind ik het van de zotte dat je als klant daar simpelweg maar genoegen mee neemt.

Dat doe je bij een ander product waarvoor je betaald namelijk ook niet. Als jij betaald voor een uitgebreider zenderpakket maar die wordt vervolgens niet geleverd dan roep je als klant ook niet, het zij maar zo.

Ik ga sowieso in een eerste klas zitten indien dit bedrijf mij geen zitplaats kan geven in de tweede klas. Ik betaal niet een paar tientjes om te moeten staan. Bij drukte is er sowieso nooit controle want dan durft een conducteur zich niet te laten zien. Dat geeft eigenlijk toch al aan hoe belabberd het met dit bedrijf gesteld is?
pi_175713318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Prima, maar creëer dan simpelweg goedkopere kaartjes waarbij je louter kunt staan. Net zoals je meer moet betalen voor het zitten in de eerste klas.

Overigens zou men van mij die eerste klas mogen afschaffen. Zeker met het huidige ruimtegebrek.

Als je als bedrijf een product verkoopt waar je als klant al behoorlijk voor moet betalen dan moet je de kwaliteit kunnen waarborgen. Dat kan men vervolgens niet. Dan vind ik het van de zotte dat je als klant daar simpelweg maar genoegen mee neemt.

Dat doe je bij een ander product waarvoor je betaald namelijk ook niet. Als jij betaald voor een uitgebreider zenderpakket maar die wordt vervolgens niet geleverd dan roep je als klant ook niet, het zij maar zo.

Ik ga sowieso in een eerste klas zitten indien dit bedrijf mij geen zitplaats kan geven in de tweede klas. Ik betaal niet een paar tientjes om te moeten staan. Bij drukte is er sowieso nooit controle want dan durft een conducteur zich niet te laten zien. Dat geeft eigenlijk toch al aan hoe belabberd het met dit bedrijf gesteld is?
Mja, piet geeft aan dat de kaartjes duurder worden bij gegarandeerde zitplaatsen en dan wil jij dat de NS de kaartjes goedkoper maakt.
Maar je geeft zelf de oplossing: ga eerste klas reizen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175713522
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, piet geeft aan dat de kaartjes duurder worden bij gegarandeerde zitplaatsen en dan wil jij dat de NS de kaartjes goedkoper maakt.
Maar je geeft zelf de oplossing: ga eerste klas reizen ;)
De kaartjes hoeven helemaal niet duurder te worden. De NS en Pro Rail zijn niet functionerende bedrijven met een slecht bestuurlijk management die zichzelf rijk harken.

Het privatiseren van die bedrijven had nooit mogen gebeuren. Want klanten die afhankelijk zijn voor vervoer betalen toch wel, ongeacht de belabberde kwaliteit die wordt geleverd.

Datzelfde proces zien we ook binnen de monopolisering van de zorgverzekeraars. Je hebt als klant niets meer te vertellen en de overheid trekt er zijn handen vanaf.

Niet voor niets zijn die poortjes ingevoerd. Want je voorkomt hiermee een niet betalende klant als protestmaatregel. Goed, als protest kun je nog gaan zitten in een eerste klas, maar ik ben heus niet de enige met dit idee. Dat gebeurd natuurlijk al en het voorkomt niet dat reizigers noodgedwongen moeten staan. Dat is natuurlijk belachelijk als je half Nederland moet doorreizen.
pi_175713660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

De kaartjes hoeven helemaal niet duurder te worden. De NS en Pro Rail zijn niet functionerende bedrijven met een slecht bestuurlijk management die zichzelf rijk harken.

Het privatiseren van die bedrijven had nooit mogen gebeuren. Want klanten die afhankelijk zijn voor vervoer betalen toch wel, ongeacht de belabberde kwaliteit die wordt geleverd.

Datzelfde proces zien we ook binnen de monopolisering van de zorgverzekeraars. Je hebt als klant niets meer te vertellen en de overheid trekt er zijn handen vanaf.

Niet voor niets zijn die poortjes ingevoerd. Want je voorkomt hiermee een niet betalende klant als protestmaatregel. Goed, als protest kun je nog gaan zitten in een eerste klas, maar ik ben heus niet de enige met dit idee. Dat gebeurd natuurlijk al en het voorkomt niet dat reizigers noodgedwongen moeten staan. Dat is natuurlijk belachelijk als je half Nederland moet doorreizen.
Niet betalen als protestmaatregel :?
Enfin, noem eens een land met goedkoper openbaar vervoer dat beter functioneert als in Nederland en waar je gegarandeerd kunt zitten..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175713744
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet betalen als protestmaatregel :?
Enfin, noem eens een land met goedkoper openbaar vervoer dat beter functioneert als in Nederland en waar je gegarandeerd kunt zitten..
Ik zou het een prima protestmaatregel vinden. Raak aan inkomensderving en dan zal je zien dat het tempo waarmee men kan veranderen wel terdege kan.

Zo werkt het marktmechanisme. Je gaat toch niet betalen om iedere dag als een ingeklemde worst te worden vervoerd?
  donderdag 14 december 2017 @ 10:12:42 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175713818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Prima, maar creëer dan simpelweg goedkopere kaartjes waarbij je louter kunt staan. Net zoals je meer moet betalen voor het zitten in de eerste klas.

Die kaartjes zijn er, dat heet een kaartje 2e klasse
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 december 2017 @ 10:13:49 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175713835
Verder is de keuze eenvoudig, staan in de trein of zitten in de file
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175713865
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die kaartjes zijn er, dat heet een kaartje 2e klasse
Mijn definitie van een tweede klas is een zitplaats. Niet om als een ingeklemde worst tussen de coupes in tegen een muur of deur te worden aangedrukt.

Hier moet je als klant niet voor willen betalen.
  donderdag 14 december 2017 @ 10:17:31 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175713892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijn definitie van een tweede klas is een zitplaats. Niet om als een ingeklemde worst tussen de coupes in tegen een muur of deur te worden aangedrukt.

Tja, maar niet die van de NS
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175714167
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik zou het een prima protestmaatregel vinden. Raak aan inkomensderving en dan zal je zien dat het tempo waarmee men kan veranderen wel terdege kan.

Zo werkt het marktmechanisme. Je gaat toch niet betalen om iedere dag als een ingeklemde worst te worden vervoerd?
Diefstal is geen protest en geen marktmechanisme.
En iets gebruiken zonder ervoor te betalen is diefstal.
Marktwerking is dat je een goedkopere en betere oplossing kiest, zoals de auto.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Meest relativerende user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 11:00:38 #69
357044 Budapestenaar
pi_175714776
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet betalen als protestmaatregel :?
Enfin, noem eens een land met goedkoper openbaar vervoer dat beter functioneert als in Nederland en waar je gegarandeerd kunt zitten..
In landen waar je verplicht een zitplaats moet reserveren voor IC's kun je gegarandeerd zitten. Maar ik ben blij dat wij dat systeem niet hebben. Ik vind het nogal een gedoe. Wat kosten betreft zit NL volgens mij een beetje in de middenmoot?
pi_175714855
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mja, piet geeft aan dat de kaartjes duurder worden bij gegarandeerde zitplaatsen en dan wil jij dat de NS de kaartjes goedkoper maakt.
Maar je geeft zelf de oplossing: ga eerste klas reizen ;)
Toch heeft ie een punt. Het openbaar vervoer in Nederland is gewoon slecht, maar de NS spant de kroon. In mijn omgeving gebruiken mensen het alleen als ze geen andere keuze hebben.

Ben in 5 jaar nog 1x met de trein vanaf Schiphol naar huis geweest. Daar gingen jaren aan ergernissen aan vooraf, tijdens het reizen naar stages maar had toen geen keuze. Ik was al sceptisch maar mijn vriend had me overtuigd omdat het parkeren op Schiphol ook duur is. Ik had nog een kortingskaart toen. De NS had die dag weer vertraging van meer dan een uur. Toen kreeg ik de wind van voren van de controleur dat mijn kaartje met korting niet meer geldig was op dat tijdstip omdat het inmiddels spits was geworden (door hun eigen vertraging)! En wilde de mafkees me ook nog een boete geven ipv juist begrip te tonen terwijl ze prima kon zien hoelang ik al aan het reizen was, en vanaf waar (had netjes ingecheckt). Zonder die vertragingen had ik al thuis kunnen zitten. Er was ook geen ongeluk of zo, de NS schrapte gewoon de trein die ik moest hebben geen idee waarom. Maar waarschijnlijk omdat wanneer je de trein compleet schrapt, deze niet telt als vertraging en ze geen boete krijgen. Gebeurt je zoiets dan reken er maar op; je bent 2 uur later thuis dan gepland je mist ook weer je aansluiting. Ze willen gewoon ook echt geen tevreden klanten. En hun hele bedrijfsvoering is zo ingesteld dat het voorkomen van die boetes de hoogste prioriteit heeft, klanttevredenheid maakt ze geen drol uit. Er zijn genoeg mensen afhankelijk van ze dus die reizen toch wel. Sindsdien heb ik met mezelf afgesproken nooit meer met de trein te reizen. Parkeer tegenwoordig op Schiphol en ga met de auto. Kost wat, maar is veel beter voor mijn humeur.
pi_175715041
Kaartjesbeleid NS:
1e klas: kans op zitplaats 99,9%
2e klas: kans op zitplaats 50% (zeer afhankelijk van de tijd).

En dan moet er nog gemeenschapsgeld bij.

The choice is yours.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175715803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Diefstal is geen protest en geen marktmechanisme.
En iets gebruiken zonder ervoor te betalen is diefstal.
Marktwerking is dat je een goedkopere en betere oplossing kiest, zoals de auto.
Niet iedereen heeft een rijbewijs en een auto. Ik vind autorijden en het onderhoud van een auto veel te duur. Daar kun je genoeg andere leuke dingen voor doen.

Zwart rijden is zeker een vorm van diefstal, maar dat is geld vragen voor een service die je vervolgens als bedrijf niet kunt leveren ook.

Het huidige openbaar vervoer is juist een oneerlijke vorm van marktmechanisme omdat het hoofdzakelijk is uitbesteed aan niet functionerende monopolisten en precies de reden waarom ze er ook telkens mee kunnen wegkomen. Dat niet functionerende systeem zou echt op de schop moeten.

Maar goed deze overheid (als slaaf van het groot kapitaal) kiest er voor om 1,4 miljard euro Nederlands belastinggeld weg te geven aan bedrijven in plaats dat ze het investeren op het spoor.
pi_175716134
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een rijbewijs en een auto. Ik vind autorijden en het onderhoud van een auto veel te duur. Daar kun je genoeg andere leuke dingen voor doen.
Dus openbaar vervoer is goedkoper.

quote:
Zwart rijden is zeker een vorm van diefstal, maar dat is geld vragen voor een service die je vervolgens als bedrijf niet kunt leveren ook.
In de service staat niet dat je een gegarandeerde zitplaats hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175716296
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus openbaar vervoer is goedkoper.

[..]

In de service staat niet dat je een gegarandeerde zitplaats hebt.
Dat laatste is niet waar. Als ik een kaartje koop voor een tweede klas heb ik niet betaald om ingedrukt te gaan staan tussen andere passagiers, veelal tussen de coupes in. Vaak haal je de tweede klas niet eens en kom je niet verder dan het toilet of deur. Verkoop dan geen kaartje waarop tweede klas staat.

We hebben het hier niet over incidenten maar over de dagelijkse praktijk op het spoor. Dan kun je als bedrijf simpelweg je belofte niet nakomen en licht je de klant op. Daar mag de klant terecht over klagen.

Wegens omstandigheden moet ik nu meerdere malen per week door half Nederland reizen met de trein en ik sta verbaasd over het geleverde product. Soms kom je gewoon bijna niet meer thuis of sta je zo'n anderhalf uur op elkaar gedrukt. Maar wel vijf en twintig euro aftikken per enkele reis.

Dat is gewoon onacceptabel. Ik ben gewoon een half dagdeel kwijt om van A naar B te komen. Simpelweg omdat veel treinen niet rijden en je compleet wordt omgeleid zodat de reis vele malen langer duurt. Dan heb ik de tussenliggende tijd dat je weer ergens staat te wachten op een perron nog niet meegerekend. Dit fiasco heb ik zelfs in het buitenland nog niet meegemaakt. Compleet waardeloos.
pi_175716416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar. Als ik een kaartje koop voor een tweede klas heb ik niet betaald om ingedrukt te gaan staan tussen andere passagiers, veelal tussen de coupes in. Vaak haal je de tweede klas niet eens en kom je niet verder dan het toilet of deur. Verkoop dan geen kaartje waarop tweede klas staat.

We hebben het hier niet over incidenten maar over de dagelijkse praktijk op het spoor. Dan kun je als bedrijf simpelweg je belofte niet nakomen en licht je de klant op. Daar mag de klant terecht over klagen.

Wegens omstandigheden moet ik nu meerdere malen per week door half Nederland reizen met de trein en ik sta verbaasd over het geleverde product. Soms kom je gewoon bijna niet meer thuis of sta je zo'n anderhalf uur op elkaar gedrukt. Maar wel vijf en twintig euro aftikken per enkele reis.

Dat is gewoon onacceptabel. Ik ben gewoon een half dagdeel kwijt om van A naar B te komen. Simpelweg omdat veel treinen niet rijden en je compleet wordt omgeleid zodat de reis vele malen langer duurt. Dan heb ik de tussenliggende tijd dat je weer ergens staat te wachten op een perron nog niet meegerekend. Dit fiasco heb ik zelfs in het buitenland nog niet meegemaakt. Compleet waardeloos.
Tja, auto is te duur, dus je wilt goedkoop ..
Tja, dan krijg je dat, met alle gevolgen vandien.
Voor de prijs van 2e klas kan een vervoerder geen gereserveerde plaatsen bieden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 december 2017 @ 12:40:07 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716543
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:12 schreef Wantie het volgende:
In de service staat niet dat je een gegarandeerde zitplaats hebt.
Dat kunnen ze alleen maken omdat ze monopolist zijn, waarbij vele mensen ook nog eens compleet afhankelijk zijn van hun diensten en er dus wel gebruik van moeten maken.

Anders was het snel afgelopen met deze onzin.
pi_175716611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijn definitie van een tweede klas is een zitplaats. Niet om als een ingeklemde worst tussen de coupes in tegen een muur of deur te worden aangedrukt.

Hier moet je als klant niet voor willen betalen.
Fijn dat jij het zo definieert, maar de algemene voorwaarden van de Nederlandse OV-vervoerders hebben het over vervoersbewijs en niet over een zitplaatsbewijs. Jouw perceptie is dus in de huidige situatie onrealistisch.
pi_175716680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat kunnen ze alleen maken omdat ze monopolist zijn, waarbij vele mensen ook nog eens compleet afhankelijk zijn van hun diensten en er dus wel gebruik van moeten maken.

Anders was het snel afgelopen met deze onzin.
Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175716715
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Als je in Barneveld woont heb je qua trein ook niets met het "monopolie van de NS" te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175716732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een rijbewijs en een auto. Ik vind autorijden en het onderhoud van een auto veel te duur. Daar kun je genoeg andere leuke dingen voor doen.

Zwart rijden is zeker een vorm van diefstal, maar dat is geld vragen voor een service die je vervolgens als bedrijf niet kunt leveren ook.

Het huidige openbaar vervoer is juist een oneerlijke vorm van marktmechanisme omdat het hoofdzakelijk is uitbesteed aan niet functionerende monopolisten en precies de reden waarom ze er ook telkens mee kunnen wegkomen. Dat niet functionerende systeem zou echt op de schop moeten.

Maar goed deze overheid (als slaaf van het groot kapitaal) kiest er voor om 1,4 miljard euro Nederlands belastinggeld weg te geven aan bedrijven in plaats dat ze het investeren op het spoor.
Met mijn vorige baan had ik de keuze tussen OV of auto. De werkgever zat vrijwel naast het station. Ik ging dan ook vaak met de trein in de spits, want de auto was alleen sneller als je extreem vroeg op pad ging.

En ja, in de spits is het druk en kun je lang niet altijd zitten. Net zoals het in de spits op de weg altijd verschrikkelijk druk is en je niet gewoon 120 kan rijden op de A27. Voor een dichtbevolkt land als Nederland is daar niet aan te ontkomen.

In de rest van je verhaal herken ik mij niet. De keren dat je met de trein echt nergens komt is altijd door overmacht. En als het weer de oorzaak is van die overmacht, kom je bovendien op dat moment met de auto ook bijna nergens. Dat kun je dan simpelweg niet aan de spoorbedrijven verwijten. Ook de 'aanrijdingen met een persoon' zijn buiten machte van de NS of Prorail.
  donderdag 14 december 2017 @ 12:53:50 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je in Barneveld woont heb je qua trein ook niets met het "monopolie van de NS" te maken.
NS heeft gewoon monopolie op het hoofdnet, kun je aanhalingstekens gebruiken zoveel als je wilt, maar dat is een feit. En in Barneveld heb je weer te maken met een monopolie van Connexxion.
pi_175716817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

NS heeft gewoon monopolie op het hoofdnet, kun je aanhalingstekens gebruiken zoveel als je wilt, maar dat is een feit.
Leuk, maar naast NS-treinen op het hoofdnet zijn er nog talloze vervoersopties in Nederland. NS heeft geen monopolie op vervoer en moet gewoon opboxen tegen de vele alternatieven. Auto, Motor, Flixbus of interliner...
Als de NS werkelijk een belabberde prijs-kwalteitverhouding zou hanteren ging niemand nog met de trein.
  donderdag 14 december 2017 @ 12:59:18 #83
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716843
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Nee logisch, want al het openbaar vervoer bestaat uit monopolieconcessies.

quote:
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Ah, dus als voortaan alleen Ziggo in Nederland nog tv-diensten levert, is er ook geen monopolie, want je kunt ook via internet kijken, bijvoorbeeld via Knippr. Interessante theorie.
  donderdag 14 december 2017 @ 13:07:14 #84
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175716958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Leuk, maar naast NS-treinen op het hoofdnet zijn er nog talloze vervoersopties in Nederland. NS heeft geen monopolie op vervoer en moet gewoon opboxen tegen de vele alternatieven. Auto, Motor, Flixbus of interliner...
Ah, ja, dus bijvoorbeeld van Arnhem naar Rotterdam reizen met enkel de bus. Succes!

't is niet eens uit te vogelen hóé je dan kunt reizen met 9292.

quote:
Als de NS werkelijk een belabberde prijs-kwalteitverhouding zou hanteren ging niemand nog met de trein.
Als je geen auto tot je beschikking hebt, kom je echt niet fatsoenlijk aan de andere kant van het land. Je bent afhankelijk van de treinen van de NS.
pi_175717407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee logisch, want al het openbaar vervoer bestaat uit monopolieconcessies.

[..]

Wereldwijd..

Anyway, daarmee haal je wel het punt onderuit dat het elders wel kan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175717436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:07 schreef Zelva het volgende:

[..]


Als je geen auto tot je beschikking hebt, kom je echt niet fatsoenlijk aan de andere kant van het land. Je bent afhankelijk van de treinen van de NS.
Je hebt dus een verkeerde keuze gemaakt ;)

Maar troost je, tijdens de spits is het ook een hel om met de auto van Arnhem naar Rotterdam te rijden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 december 2017 @ 14:27:32 #87
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_175718771
En gaat er nog meer vallen de komende week/maand? Of was dit het alweer voor deze winter?
Ajacied.
  donderdag 14 december 2017 @ 15:12:04 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_175719787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere vervoerders die onder vergelijkbare omstandigheden voor dezelfde prijs wel een gereserveerde zitplaats bieden.
Zelf heb ik rijbewijs en auto, dus voor mij is de NS geen monopolie om op plaats van bestemming te komen.
Het spoor is altijd al een monopolie op het net. In Limburg heeft Arriva het monopolie. En ook daar mag je staan vanwege de drukte op de Maaslijn en andere trajecten. De prijzen zijn ook niet gedaald. Laten we nu niet doen alsof dat alleen bij NS het geval is. Maar mogelijk neemt Arriva het hele NL net in 2025 over van NS. Dan zal alles beter gaan en zullen er vast geen vertragingen en versperringen meer zijn(Kuch). Ook zullen dan voor iedereen zitplaatsen gegarandeerd worden en zullen de prijzen van de kaartjes dalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_175720079
https://forum.ns.nl/in-de(...)as-aan-te-maken-3702

In Nederland genoeg voer voor discussie.

Het is heel simpel: In de spits is de vraag hoger dan het aanbod (schaarste). Dus: Prijsverhoging.
Je noemt een staplaats gewoon 3e klas. Een 3e klas-plek wordt duurder. De prijs wordt verhoogd tot een kaartje 2e klas in de daluren. De 2e-klassers die er al zitten krijgen een kwantumkorting omdat ze langer in de trein zitten.
Opgelost.

Zelfde is het geval bij "aardbeien in de winter".
De prijs van de appartementen in het hoogseizoen of in januari of november.
Schaarste ..... vraag en aanbod...... allemaal economie.
Niet zo moeilijk doen allemaal, en als je jong bent je plek afstaan aan een ouder iemand.


Maar eh.... het ging toch over code rood?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 december 2017 @ 17:29:19 #90
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175722329
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wereldwijd..
:')
pi_175725323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat laatste is niet waar. Als ik een kaartje koop voor een tweede klas heb ik niet betaald om ingedrukt te gaan staan tussen andere passagiers, veelal tussen de coupes in. Vaak haal je de tweede klas niet eens en kom je niet verder dan het toilet of deur. Verkoop dan geen kaartje waarop tweede klas staat.

We hebben het hier niet over incidenten maar over de dagelijkse praktijk op het spoor. Dan kun je als bedrijf simpelweg je belofte niet nakomen en licht je de klant op. Daar mag de klant terecht over klagen.

Wegens omstandigheden moet ik nu meerdere malen per week door half Nederland reizen met de trein en ik sta verbaasd over het geleverde product. Soms kom je gewoon bijna niet meer thuis of sta je zo'n anderhalf uur op elkaar gedrukt. Maar wel vijf en twintig euro aftikken per enkele reis.

Dat is gewoon onacceptabel. Ik ben gewoon een half dagdeel kwijt om van A naar B te komen. Simpelweg omdat veel treinen niet rijden en je compleet wordt omgeleid zodat de reis vele malen langer duurt. Dan heb ik de tussenliggende tijd dat je weer ergens staat te wachten op een perron nog niet meegerekend. Dit fiasco heb ik zelfs in het buitenland nog niet meegemaakt. Compleet waardeloos.
QFT. Een juiste typering. Het is wel zo: als het rijdt rijdt het. Maar als het niet meer rijdt rijdt het ook absoluut niet meer op landelijke schaal. Verder is de prijs-kwaliteitverhouding zeer ver beneden "Par". Ondertussen kost de financiering van deze wanpresterende Moloch een vermogen. De bezem moet daar doorheen. Maar het zal wel weer bij een berisping blijven als men beterschap belooft. En zo rommelen we door van jaar tot jaar. De forens is de dupe van dit. Hij betaalt veel en hij krijgt daar vrijwel niets voor terug. Dat de gelden door de graaiers in hoge mate worden afgeroomd is zeer waarschijnlijk.

Nederland anno 2017. Dromen als een Reus en presteren als een Dwerg. Voor de gedroomde snelle verbinding kopen wij nieuw materiaal naar eigen ontwerp en falen voor miljarden. Het is vooral die hoogmoed en zeer grote broek die erg stoort. Het is zeer ambitieus maar zonder kennis van zaken. Een recept voor disaster. De Nederlandse beslisser is ook nog eens zeer onbekwaam. EN dat kan hij zijn omdat hij nooit hoofdelijk aansprakelijk voor zijn aperte falen wordt gesteld.

Met deze boodschap wens ik u een prettige voortzetting en alvast fijne feestdagen in wellicht Haerlemsche sferen. Al is dat misschien wel iets te hoog gegrepen voor velen van u. Maar desalniettemin. ;(

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 14-12-2017 20:01:30 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175725582
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 17:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

:')
Dat is natuurlijk nooit goed oude Boom. Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Of weerleg het desnoods. Die gele rukkers, daar schieten we niets mee op. Men doet dat vaak om heel erg slim te lijken. Maar desgevraagd valt dat meestal tegen. Zo slim zij ze niet hoor de gebruikers alhier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 14 december 2017 @ 21:50:04 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175729147
Eigenlijk kan ik altijd wel zitten in de trein, zeker 's ochtends.
Voordeel van opstappen op een beginstation (DH Centraal).
Alleen 's avonds tussen Amsterdam en Haarlem kan het druk zijn.
Het ligt er ook aan waar op het perron je instapt.
Mensen zijn kuddedieren dus de meesten vertikken het om naar voren of achteren te lopen.
Lekker gezellig dringen in de middencompartimenten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175729723
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2017 21:50 schreef Ringo het volgende:
Eigenlijk kan ik altijd wel zitten in de trein, zeker 's ochtends.
Voordeel van opstappen op een beginstation (DH Centraal).
Alleen 's avonds tussen Amsterdam en Haarlem kan het druk zijn.
Het ligt er ook aan waar op het perron je instapt.
Mensen zijn kuddedieren dus de meesten vertikken het om naar voren of achteren te lopen.
Lekker gezellig dringen in de middencompartimenten.
Het is perceptie Maestro. Vandaag op de Zaanlijn volledig van voor naar achteren volstrekt vol. Er is officieel plaats voor b.v. 1.000 eenheden en dan vervoeren ze met gemak 4.000 eenheden. Het is volstrekt ziek. Als het crashed in de Hemtunnel dan heb je een grote gehaktbal van +- 300.000 kilo. Zelf wel even de metaaldelen (dat kan met een sterke magneet: RED.) verwijderen anders knarst het tussen de tanden.

Het is volstrekt ziek hoe overloaded dat is. En niemand qua regulerende entiteiten taalt daarnaar totdat er eens (en zeker) een massaslachting geschiedt. En dan komt de verbazing en de verontwaardiging. Want niemand was op de hoogte van het probleem. Dat spreekt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 14 december 2017 @ 22:57:49 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175731638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nooit goed oude Boom. Zeg gewoon wat je wilt zeggen. Of weerleg het desnoods. Die gele rukkers, daar schieten we niets mee op. Men doet dat vaak om heel erg slim te lijken. Maar desgevraagd valt dat meestal tegen. Zo slim zij ze niet hoor de gebruikers alhier.
In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
pi_175733409
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
Hoe kom je bij het busstation?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 december 2017 @ 06:22:40 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175734163
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:21 schreef Wantie het volgende:
Hoe kom je bij het busstation?
Drie kilometer lopen over een stoffig zandpad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 15 december 2017 @ 07:27:16 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175734459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

In Colombia bijvoorbeeld ga je naar een busstation. Aldaar bieden zich allerlei vervoerders bij loketten aan en ga je onderhandelen over de prijs, staat het je niet aan ga je naar een andere toe, en stap je in de bus. Zitplaats gegarandeerd en niks concessies.
Ien Coloombia you get busted
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175734533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

QFT. Een juiste typering. Het is wel zo: als het rijdt rijdt het. Maar als het niet meer rijdt rijdt het ook absoluut niet meer op landelijke schaal. Verder is de prijs-kwaliteitverhouding zeer ver beneden "Par". Ondertussen kost de financiering van deze wanpresterende Moloch een vermogen. De bezem moet daar doorheen. Maar het zal wel weer bij een berisping blijven als men beterschap belooft. En zo rommelen we door van jaar tot jaar. De forens is de dupe van dit. Hij betaalt veel en hij krijgt daar vrijwel niets voor terug. Dat de gelden door de graaiers in hoge mate worden afgeroomd is zeer waarschijnlijk.

Nederland anno 2017. Dromen als een Reus en presteren als een Dwerg. Voor de gedroomde snelle verbinding kopen wij nieuw materiaal naar eigen ontwerp en falen voor miljarden. Het is vooral die hoogmoed en zeer grote broek die erg stoort. Het is zeer ambitieus maar zonder kennis van zaken. Een recept voor disaster. De Nederlandse beslisser is ook nog eens zeer onbekwaam. EN dat kan hij zijn omdat hij nooit hoofdelijk aansprakelijk voor zijn aperte falen wordt gesteld.

Met deze boodschap wens ik u een prettige voortzetting en alvast fijne feestdagen in wellicht Haerlemsche sferen. Al is dat misschien wel iets te hoog gegrepen voor velen van u. Maar desalniettemin. ;(
Hoe wil je dat financieren. Het treinenbestand en personeelsbestand aanpassen aan de drukste periode per dag (spits).
Het blijft moeilijk plannen. Feit is dat forensen meestal goed ter been zijn dus:
of je kunt best 1,5 uur staan
of je koopt een e-bike.
of je verzint wat anders:
Andere werktijden
Meer thuiswerk
Carpoolen regelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175757640
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In de rest van je verhaal herken ik mij niet. De keren dat je met de trein echt nergens komt is altijd door overmacht. En als het weer de oorzaak is van die overmacht, kom je bovendien op dat moment met de auto ook bijna nergens. Dat kun je dan simpelweg niet aan de spoorbedrijven verwijten. Ook de 'aanrijdingen met een persoon' zijn buiten machte van de NS of Prorail.
We spreken niet meer over incidenten maar over de dagelijkse praktijk. Over een niet functionerend spoor waar dagelijks wisselstoringen plaatsvinden en waar veel te weinig materieel wordt ingezet voor een veel grotere doelgroep.

Als je als bedrijf al jaren deze problemen niet weet op te lossen dan blijft er maar één conclusie over en dat is dat de bedrijfsvoering niet functioneert.

Bovendien vraag ik me dan af waar je als bedrijf het lef vandaan haalt om ieder jaar de prijzen voor dit wanproduct te blijven verhogen. Kom op zeg! Op kortere trajecten kun je niet eens fatsoenlijk naar het toilet omdat ze niet aanwezig zijn. Moet je bij het amper aanwezige personeel vragen voor een plaszak of het simpelweg in de eigen broek doen. Dit valt toch aan het buitenland toch niet meer uit te leggen? Dit zijn taferelen die je ziet in achtergestelde ontwikkelingslanden.

Maar wel als bedrijf veel geld en tijd steken in die gender-neutrale onzin omdat het benoemen van mijn geslacht het mogelijkerwijs die toevallige transgender reiziger tegen het hoofd doet stoten. Dit is toch compleet van de zotte? In wat voor achterlijke samenleving zijn we inmiddels in beland? Knettergek! 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')