abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176214903
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik heb de Syrische Ba'ath al de meest walgelijke misdaden zien uitvoeren, maar op genocide heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
Naja. De top van IS bestaat uit baathisten. Dan wel voornamelijk in Irak en de Baathisten van Saddam, maar toch..
pi_176223118
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:42 schreef Rangono het volgende:

[..]

Naja. De top van IS bestaat uit baathisten. Dan wel voornamelijk in Irak en de Baathisten van Saddam, maar toch..
Hoe definiŽren we genocide? The Baathisten van Irak hebben ook geen genocide gepleegd zoals zoals sommige beweren.
pi_176226466
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:06 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Hoe definiŽren we genocide? The Baathisten van Irak hebben ook geen genocide gepleegd zoals zoals sommige beweren.
Wel degelijk. Volkerenmoord op de Koerden.
pi_176233791
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:06 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

zoiets als

eigenlijk een onbruikbare definitie als je de woorden letterlijk neemt, aangezien "deels of gedeeltelijk een bevolking uitmoorden" inherent is aan oorlogsvoering.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_176233858
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik heb de Syrische Ba'ath al de meest walgelijke misdaden zien uitvoeren, maar op genocide heb ik ze nog niet kunnen betrappen.
als de baath gifgas aanval in halabja volkerenmoord is, dan zijn de gifgasaanvallen van baath in syrie ook volkerenmoord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_176237242
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

als de baath gifgas aanval in halabja volkerenmoord is, dan zijn de gifgasaanvallen van baath in syrie ook volkerenmoord
Genocide heeft wel een wat strengere definitie.
pi_176238634
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Zal niet veel schelen :p
pi_176239526
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zal niet veel schelen :p
Behoorlijk veel.
pi_176241204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Behoorlijk veel.
Wat scheelt het?
pi_176241627
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat scheelt het?
De intentie om wel of niet een bevolkingsgroep in zijn geheel uit te moorden.

Ghouta en Khan Skeikhoun zijn oorlogsmisdaden, maar de intentie (lijkt) meer om strategisch terreur te zaaien/moraal te ondermijnen.
pi_176246110
Goede gains wel. Weer 2 dorpjes erbij.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_176246281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 14:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Valt wel mee. Want een genocide een genocide maakt, is vooral het bewijs.

Zolang men een volkerenmoord niet kan bewijzen, kan men officieel niet spreken van een genocide. Maar kom, wij zijn hier niet de rechtzaal.
pi_176246303
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 18:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De intentie om wel of niet een bevolkingsgroep in zijn geheel uit te moorden.

Ghouta en Khan Skeikhoun zijn oorlogsmisdaden, maar de intentie (lijkt) meer om strategisch terreur te zaaien/moraal te ondermijnen.
Als jij vanuit opportunisme een heel volk gaat uitroeien, dan ben je net zo goed bezig met een genocide.
pi_176246730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:01 schreef IPA35 het volgende:
Het lijkt net alsof je het over kolonisten van catan hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:06 schreef Rangono het volgende:

[..]

Valt wel mee. Want een genocide een genocide maakt, is vooral het bewijs.

Zolang men een volkerenmoord niet kan bewijzen, kan men officieel niet spreken van een genocide. Maar kom, wij zijn hier niet de rechtzaal.
Ik heb het niet over rechtspraak, maar over de officiŽle definitie.

http://www.un.org/en/genocideprevention/genocide.html
pi_176246749
Memri+tv+part+36_8960be_6464475.jpg
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_176246878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:20 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, koekoek
pi_176247024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:20 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Badumtssss
pi_176247092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:01 schreef IPA35 het volgende:
Niet verwonderlijk als je ziet wat voor geweld er aan te pas komt. Net als met de Aleppo stad operatie.
pi_176247374
Alle propaganda verdwijnt als sneeuw voor de zon voor de onstuitbare opmars der Tijgers.
pi_176247820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 21:42 schreef IPA35 het volgende:
Alle propaganda verdwijnt als sneeuw voor de zon voor de onstuitbare opmars der Tijgers.
Geen enkele propaganda kan op tegen de bommen regen van de Russische luchtmacht ;)
pi_176270945
Opmerkelijk:

Turkey accuses Netanyahu, Trump of supporting Iran protests

Nu weet ik dat Turkije in Iran een bondgenoot heeft om de Koerden Syrie uit te meppen omdat ze daar beiden (Turkije en Iran) geen zin in hebben... Maar moet je dan zo vuistdiep gaan?

Borderliner Erdogan herhaalde raar genoeg vorige week weer dat vrede in Syrie zonder Assad onmogelijk is...snap niet wel voordeel hij bij die stellingname heeft.

Het is nu even Iran pijpen dus om de Russen te isoleren in hun wens de Syrische Koerden een tafel en mogelijke (gedeelde) autonomie in Sochi eind Januari te geven.
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
pi_176270996
Erdogan maakt nou eenmaal vrienden en vijanden als een borderlinende puber.
pi_176272753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Erdogan maakt nou eenmaal vrienden en vijanden als een borderlinende puber.
:D
pi_176272801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:41 schreef Aloulu het volgende:
Opmerkelijk:

Borderliner Erdogan herhaalde raar genoeg vorige week weer dat vrede in Syrie zonder Assad onmogelijk is.
Geeft hij dat gezegd? :P
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')