abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 december 2017 @ 18:37:37 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_175651502
Ben het laatst tegen gekomen. Het idee is heel weinig koolhydraten, weinig eiwitten en veel vet. Vooral veel verzadigde vet. Volgens mij is het 75% vet, 5% koolhydraten en 20% eiwitten.



Maar veel verzadigde vetten is toch erg slecht voor je hart? Het verhoogd namelijk je slechte LDL cholesterol.

Dus hoe zit het nu?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_175651671
gewoon niet eten 2 dagen per week
pi_175651699
pffffffffff ik word al diëeten.......

ik doe er niet meer aan :N , gewoon goed eten en af en toe iets lekkers...
  donderdag 14 december 2017 @ 22:55:23 #4
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175731556
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 18:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Het verhoogd namelijk je slechte LDL cholesterol.
Het verhoogd ook je HDL. De ratio die dus belangrijker zou zijn blijft dus goed,
Terwijl koolhydraten alleen je LDL verhogen en de ratio dus verslechteren.

De vet is slecht hype lekker laten waaien dus.
Het enige wat echt slecht is zijn transvetten
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175731660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:55 schreef Elpis het volgende:

[..]

Het verhoogd ook je HDL. De ratio die dus belangrijker zou zijn blijft dus goed,
Terwijl koolhydraten alleen je LDL verhogen en de ratio dus verslechteren.

De vet is slecht hype lekker laten waaien dus.
Het enige wat echt slecht is zijn transvetten
ik last transgenders
pi_175737454
Ik ben momenteel een soortgelijk dieet( zeg levensstijl ) aan het volgen. Bij mij eet ik niet meer dan 6 gram koolhydraten per maaltijd. Ik moest daarintegen wel eiwitten en vetten eten om daar mijn energie uit te halen.

Ben hier vanaf juni mee bezig en ben inmiddels 28 kilo hiermee afgevallen.

Eerste week viel heel erg tegen, was duizelig, misselijk en kon mij niet goed concentreren. Zodra de eerste week voorbij was kreeg ik ineens heel veel energie ( dit terwijl ik toch veel minder en anders at dat van te voren )

Ik kan het heel erg aanraden. Alleen zodra je op je streefgewicht zit en je weer terug in je oude eet patroon valt zul je alles weer aankomen. Vandaar dat je je levensstijl moet omgooien.
pi_175737982
Ketogeen dieet is niet aan te raden. Ja het gaat rap, maar het is niet iets wat je langdurig kan doen. Sommige mensen krijgen serieuze klachten ervan. Met een dieet waarbij je ca 300-500 kcal per dag minder eet dan je nodig hebt, kan je dat makkelijker volhouden.
pi_175738098
Krijg je dan 5 euro per maand korting op je Red abonnement?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:48:19 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175738465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ketogeen dieet is niet aan te raden. Ja het gaat rap, maar het is niet iets wat je langdurig kan doen. Sommige mensen krijgen serieuze klachten ervan. Met een dieet waarbij je ca 300-500 kcal per dag minder eet dan je nodig hebt, kan je dat makkelijker volhouden.
Eskimo's zitten hun hele leven op een ketogeen dieet.
And so is the past
pi_175738717
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:56 schreef Ryns het volgende:
Ik ben momenteel een soortgelijk dieet( zeg levensstijl ) aan het volgen. Bij mij eet ik niet meer dan 6 gram koolhydraten per maaltijd. Ik moest daarintegen wel eiwitten en vetten eten om daar mijn energie uit te halen.

Ben hier vanaf juni mee bezig en ben inmiddels 28 kilo hiermee afgevallen.

Eerste week viel heel erg tegen, was duizelig, misselijk en kon mij niet goed concentreren. Zodra de eerste week voorbij was kreeg ik ineens heel veel energie ( dit terwijl ik toch veel minder en anders at dat van te voren )

Ik kan het heel erg aanraden. Alleen zodra je op je streefgewicht zit en je weer terug in je oude eet patroon valt zul je alles weer aankomen. Vandaar dat je je levensstijl moet omgooien.
Lage kcal werkte bij mij echt totaal niet (en ja alles opgeschreven, gewogen en zelfs extra grammen toegevoegd zodat ik echt niet over de dagelijkse limiet heen ging), het ging er gewoon niet vanaf.

Vriendje raadde aan om keto te proberen. Zo gezegd zo gedaan (2 keer per dag brood laten staan was vrij moeilijk, maar het is gelukt). En het ging eindelijk weer naar beneden. Niet zo snel als bij jou (20kg sinds april), maar het gaat redelijk stabiel in een lijn naar beneden.
En in alle jaren bij diëtistes te hebben gelopen heb ik eindelijk iets gevonden wat wel werkt (naast het innemen van shakes wat de laatste diëtiste wilde en waar ik met haar eetpatroon nog eens 5 kilo extra aankwam). Zelfs zonder galblaas heb ik geen problemen.

Het is overigens prima vol te houden, totaal niet moeilijk er zijn overal vervangers voor qua eten die ook lekker smaken etc. Ik wil uiteindelijk wel weer brood gaan eten, maar niet buiten boord gaan aan koolhydraten zoals voorheen. Bij mijn broer werkte het hartstikke goed en bij mijn zussen werkt low carb ook beter dan alleen letten op kcal. (ik eet zelfs meer kcal dan met het lage kcal gedeelte en val nu wel af...).

Gelukkig heb ik geen last gehad van hoofdpijnen verder inderdaad veel meer energie, betere slaap, minder hoofdpijn, meer focus etc :).

Succes met de rest van de kilo's trouwens en het stabiel blijven, maar van wat ik van anderen heb gehoord gaat dat ook prima zolang je idd maar niet vervalt in de oude levensstijl :)!
(Overigens zijn er vrij veel mensen die dit al jaren doen en het prima doen, het is echt niet moeilijk vol te houden.)
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_175745283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:00 schreef joyvke het volgende:

[..]

Lage kcal werkte bij mij echt totaal niet (en ja alles opgeschreven, gewogen en zelfs extra grammen toegevoegd zodat ik echt niet over de dagelijkse limiet heen ging), het ging er gewoon niet vanaf.

Vriendje raadde aan om keto te proberen. Zo gezegd zo gedaan (2 keer per dag brood laten staan was vrij moeilijk, maar het is gelukt). En het ging eindelijk weer naar beneden. Niet zo snel als bij jou (20kg sinds april), maar het gaat redelijk stabiel in een lijn naar beneden.
En in alle jaren bij diëtistes te hebben gelopen heb ik eindelijk iets gevonden wat wel werkt (naast het innemen van shakes wat de laatste diëtiste wilde en waar ik met haar eetpatroon nog eens 5 kilo extra aankwam). Zelfs zonder galblaas heb ik geen problemen.

Het is overigens prima vol te houden, totaal niet moeilijk er zijn overal vervangers voor qua eten die ook lekker smaken etc. Ik wil uiteindelijk wel weer brood gaan eten, maar niet buiten boord gaan aan koolhydraten zoals voorheen. Bij mijn broer werkte het hartstikke goed en bij mijn zussen werkt low carb ook beter dan alleen letten op kcal. (ik eet zelfs meer kcal dan met het lage kcal gedeelte en val nu wel af...).

Gelukkig heb ik geen last gehad van hoofdpijnen verder inderdaad veel meer energie, betere slaap, minder hoofdpijn, meer focus etc :).

Succes met de rest van de kilo's trouwens en het stabiel blijven, maar van wat ik van anderen heb gehoord gaat dat ook prima zolang je idd maar niet vervalt in de oude levensstijl :)!
(Overigens zijn er vrij veel mensen die dit al jaren doen en het prima doen, het is echt niet moeilijk vol te houden.)
Bij mij werkte het “calorientellen” ook niet. Ik had ook al van alles van te voren geprobeerd maar allemaal tevergeefs. Heb ook het Cambridge dieet gevolgd. Hiermee vlogen de kilos er af maar zodra je ermee stopt kom je alles weer bij.

Ik ben via veel zoeken op internet toem bij het zogenaamde “low carb” dieet. En voor mij werkt
Het super.

Ik eet trouwens ook Koolhydraatarm brood. Hier zit maar 6 gram koolhydraten in per snee. Krijg je bij zowat iedere bakker( misschien voor als je stopt). En smaakt ook nog eens goed.

Succes!
  Vis een optie? zaterdag 16 december 2017 @ 09:01:46 #12
70532 loveli
N
pi_175757427
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 18:37 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ben het laatst tegen gekomen. Het idee is heel weinig koolhydraten, weinig eiwitten en veel vet. Vooral veel verzadigde vet. Volgens mij is het 75% vet, 5% koolhydraten en 20% eiwitten.

Maar veel verzadigde vetten is toch erg slecht voor je hart? Het verhoogd namelijk je slechte LDL cholesterol.

Dus hoe zit het nu?
Vet dat je eet komt niet 1 op 1 in je bloed. Het kan echt geen kwaad om koolhydraatarm te eten, mensen met last van epilepsie kunnen er zelfs baat bij hebben. Het hangt er wel vanaf wat je wel eet hoe gezond het is.

De grootste onhandigheid is dat de voedingsmiddelenindustrie er niet op is ingericht en dat je je maaltijden buiten de deur wat beter moet plannen.
crap in = crap out
pi_175758296
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Eskimo's zitten hun hele leven op een ketogeen dieet.
En dat kan. Maar dan moet je dus echt heel laag in koolhydraten zitten. Consequent. Anders schakelt je lichaam niet over op vetten als voornaamste energiebron.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:17:36 #14
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_175831774
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:56 schreef Ryns het volgende:
Ik ben momenteel een soortgelijk dieet( zeg levensstijl ) aan het volgen. Bij mij eet ik niet meer dan 6 gram koolhydraten per maaltijd. Ik moest daarintegen wel eiwitten en vetten eten om daar mijn energie uit te halen.

Ben hier vanaf juni mee bezig en ben inmiddels 28 kilo hiermee afgevallen.

Eerste week viel heel erg tegen, was duizelig, misselijk en kon mij niet goed concentreren. Zodra de eerste week voorbij was kreeg ik ineens heel veel energie ( dit terwijl ik toch veel minder en anders at dat van te voren )

Ik kan het heel erg aanraden. Alleen zodra je op je streefgewicht zit en je weer terug in je oude eet patroon valt zul je alles weer aankomen. Vandaar dat je je levensstijl moet omgooien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:00 schreef joyvke het volgende:

[..]

Lage kcal werkte bij mij echt totaal niet (en ja alles opgeschreven, gewogen en zelfs extra grammen toegevoegd zodat ik echt niet over de dagelijkse limiet heen ging), het ging er gewoon niet vanaf.

Vriendje raadde aan om keto te proberen. Zo gezegd zo gedaan (2 keer per dag brood laten staan was vrij moeilijk, maar het is gelukt). En het ging eindelijk weer naar beneden. Niet zo snel als bij jou (20kg sinds april), maar het gaat redelijk stabiel in een lijn naar beneden.
En in alle jaren bij diëtistes te hebben gelopen heb ik eindelijk iets gevonden wat wel werkt (naast het innemen van shakes wat de laatste diëtiste wilde en waar ik met haar eetpatroon nog eens 5 kilo extra aankwam). Zelfs zonder galblaas heb ik geen problemen.

Het is overigens prima vol te houden, totaal niet moeilijk er zijn overal vervangers voor qua eten die ook lekker smaken etc. Ik wil uiteindelijk wel weer brood gaan eten, maar niet buiten boord gaan aan koolhydraten zoals voorheen. Bij mijn broer werkte het hartstikke goed en bij mijn zussen werkt low carb ook beter dan alleen letten op kcal. (ik eet zelfs meer kcal dan met het lage kcal gedeelte en val nu wel af...).

Gelukkig heb ik geen last gehad van hoofdpijnen verder inderdaad veel meer energie, betere slaap, minder hoofdpijn, meer focus etc :).

Succes met de rest van de kilo's trouwens en het stabiel blijven, maar van wat ik van anderen heb gehoord gaat dat ook prima zolang je idd maar niet vervalt in de oude levensstijl :)!
(Overigens zijn er vrij veel mensen die dit al jaren doen en het prima doen, het is echt niet moeilijk vol te houden.)
Ik vind brood helemaal niet lekker en zal geen enkele moeite hebben met het volgen van een broodarm dieet. Maar bij low carb dieet moet je ook fruit laten liggen en dat kan nooit goed zijn toch?

En hebben jullie je cholesterol laten meten nadat die kilo's weg zijn?

Ben toch benieuwd wat voor gevolg zo'n dieet heeft op je cholesterol. Ik heb namelijk hoog cholesterol en moet van de diëtist juist weinig verzadigde vetten eten.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:22:25 #15
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_175831842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 22:55 schreef Elpis het volgende:

[..]

Het verhoogd ook je HDL. De ratio die dus belangrijker zou zijn blijft dus goed,
Terwijl koolhydraten alleen je LDL verhogen en de ratio dus verslechteren.

De vet is slecht hype lekker laten waaien dus.
Het enige wat echt slecht is zijn transvetten
Van wat ik begrepen heb verhogen verzadigde vetten vooral je LDL en onverzadigde vetten je HDL.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_175831900
Mensen die dit soort rare hypes volgen en dit als oorzaak van afvallen zien zijn volgens mij niet helemaal jofel in hun bovenkamer. Het is gewoon een feit dat wanneer je meer binnenkrijgt dan je verbruikt je aankomt en vice versa.

Het gaat niet om de hoeveelheid KH, vet of eiwit, het gaat om de energie inname. Natuurlijk val je af van Keto, omdat je een bouwsteen (namelijk Kh) volledig uit je voedingspatroon haalt krijg je minder energie binnen.

Vaak gaan mensen ook meer bewegen omdat ze nu eenmaal bezig zijn met hun gewicht en afvallen. Ze gaan van mega ongezond naar bewustwording, dat is de omslag die ze maken niet het extreem schrappen van een bouwsteen in je voeding.

Iemand die elke dag 2 suikerklontjes in zijn koffie en thee stopt en hiermee stopt valt ook af en dit kan op jaarbasis zomaar 4,5 kilo schelen. Lijkt mij iets minder drastisch dan dit.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:01:57 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175832787
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:22 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb verhogen verzadigde vetten vooral je LDL en onverzadigde vetten je HDL.
Dat komt omdat het voedingscentrum "mensen niet wil verwarren met ingewikkelde materie".
Verbaas je even over de houding van het voedingscentrum is deze (inmiddels oude maar door mij niet vergeten) discussie:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=85667
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:08:34 #18
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175832940
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:17 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik vind brood helemaal niet lekker en zal geen enkele moeite hebben met het volgen van een broodarm dieet. Maar bij low carb dieet moet je ook fruit laten liggen en dat kan nooit goed zijn toch?
Low carb is niet hetzelfde als ketogeen he? Er zijn ook low carb dieten waarbij je niet in ketose gaat.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175833911
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:17 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

[..]

Ik vind brood helemaal niet lekker en zal geen enkele moeite hebben met het volgen van een broodarm dieet. Maar bij low carb dieet moet je ook fruit laten liggen en dat kan nooit goed zijn toch?

En hebben jullie je cholesterol laten meten nadat die kilo's weg zijn?

Ben toch benieuwd wat voor gevolg zo'n dieet heeft op je cholesterol. Ik heb namelijk hoog cholesterol en moet van de diëtist juist weinig verzadigde vetten eten.
Cholesterol is altijd prima geweest en is nu ook nog steeds prima. Je moet alleen wel rekening houden dat je het beste kan testen een maand of 2 nadat je ketogeen eet omdat het in het begin wel kan pieken.

En je mag wel een paar gram (50 geloof ik) van alles wat in het engels eindigt op "berries". Ik mis m'n fruit wel en ik was nooit echt een fruit eter. Je hebt ook groepen die alleen naar het aantal kh kijkt en niet of het fruit is etc, zolang het past in de dag nemen ze het, ben je technisch niet ketogenic aan het eten, maar hou je wel rekening. Als je niet keto wil mag je ook tussen de 50 - 100 zitten, dan ben je low carb en heb je iets meer speling.

Wederom de discussie "als je minder energie eet val je af", ik eet nu meer kcal dan voorheen en ik beweeg net zoveel als voorheen en nu val ik wel af, de rest van de discussie ga ik niet eens meer op in...
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_175940701
Ik kreeg er ook al jaren niets meer van af, heb in de zomer drie maanden keto gedaan en hop, 6 kilo kwijt. Tot november low carb gegeten en nog een kilo eraf. Nu zit ik weer tijdelijk volop aan de chocola, dus die laatste kilo zit er weer bij.
Maar ik wil binnenkort weer een paar weken keto gaan. Ik heb het gevoel dat m’n lichaam er een soort reset door heeft gekregen.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')