Netjes dat ze zich aan de wet houden?quote:Op maandag 11 december 2017 18:17 schreef goed_volk het volgende:
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.
Sommigen doen er wat langer over...quote:Op maandag 11 december 2017 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Netjes dat ze zich aan de wet houden?
quote:Als het op is, dan is het toch op?
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.quote:Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.quote:Op maandag 11 december 2017 18:21 schreef Itam het volgende:
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.
En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/quote:Op maandag 11 december 2017 18:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?quote:Op maandag 11 december 2017 18:24 schreef Itam het volgende:
[..]
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/
Als het artikel nog voorradig is, moeten ze dit leveren voor de afgesproken prijs. Dat de winkel eventueel verlies draait, is hun eigen fout en probleem.quote:Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
De bouwmarkt heeft twee soorten aanbiedingen: op=op levertijd volgende dag, en actie aanbiedingen, met een langere levertijd. De radiator die ik gekocht heb valt onder de 2e...quote:Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
[..]
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.quote:
Als je dat kunt aantonen een mail sturen dat je niet akkoord gaat met de ontbinding van de koop en dat je de radiator gewoon geleverd wilt hebben.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
[..]
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Hier is elke maand wel een topic over.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Dzjees wat kan jij drammen zeg.quote:Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
[..]
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Als je als winkel niet wilt leveren voor de prijs waarvoor je het product aanbiedt, dan moet je het ook niet voor die prijs aanbieden.quote:Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dzjees wat kan jij drammen zeg.
Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
waarom ben je direct een lul?quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel. Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
Ondernemersrisico af willen wimpelen op de klant. .quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
De deal is gesloten, hè? Betaald en alles.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen
Je doet net alsof er een grof schandaal heeft plaats gevonden waar de koper slachtoffer van geworden is. De koop van een consumentenproduct gaat niet door, dat is alles. Even balen wellicht, maar om dan "je recht te gaan halen" of instanties te bellen is wel echt triest gedrag. Ongeacht of je wettelijk in je recht staat of niet. Je hebt als consument tig beschermingen en uitwegen, maar de verkoper mag onder redelijke omstandigheden geen out hebben door middel van geld retour?quote:Op dinsdag 12 december 2017 11:58 schreef Eix het volgende:
[..]
En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.
Voor een relatief goedkoop consumentenproduct zegt me dat niet heel veel nee. Er kan binnen een bepaalde periode na de deal iets tussen komen of gebeuren aan de kant van de consument (retourneren zonder opgaaf van reden) of aan de kant van de verkoper (product onverhoopt niet meer te krijgen bij de toeleverancier). De consument heeft in dit land een stukje extra bescherming en rechten, oke. Maar als je je geld terug hebt en er is niet veel tijd overheen gegaan ben je wel heel triest om dan je recht te gaan halen bij instanties.quote:Op dinsdag 12 december 2017 12:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
De deal is gesloten, hè? Betaald en alles.
Dat zegt helemaal niks voor jou?
Vrij heftige aanname voor een product dat op desbetreffende site iets goedkoper is dan de rest.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel.
Dus als ik vandaag iets bestel, kan ik dat morgen geleverd krijgen met een naheffing omdat de afgesproken prijs toch te laag was?quote:Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.
Jij vind het netjes wat de winkelier doet? Wie is er nu de lul dan?quote:Je bent dan direct een lul omdat je direct je geld terug hebt en toch gaat dreigen met allerlei wetten, instanties, met het achterlaten van een slechte review en met stennis maken op sociale media. Terwijl die verkoper er ook niets/weinig aan kan doen en het meest redelijke wat hij kan doen heeft gedaan (direct het geld teruggeven). Nogmaals, hij gaat niet voor de lol 200 euro terug overmaken.
Ik reageer tenminste in mijn eigen topicsquote:
Bedacht? Gecheckt.quote:Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
Dan moet je hem niet meer aanbieden op de site.quote:En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
Eens. Als ze iets van begrip hadden getoond (wat vervelend/sorry/wij kunnen er ook niks aan doen) had ik er ook zeker geen punt van gemaakt en een duurdere bij ze gekocht zelfs. Maar iets bestellen, betalen en dan te horen krijgen dat ik het niet geleverd krijg en het maar uitzoek verder . Dan maar een lul.quote:Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
De kern van je boodschap, maar deze twee zaken hebben niks met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 12 december 2017 13:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt als consument tig beschermingen en uitwegen, maar de verkoper mag onder redelijke omstandigheden geen out hebben door middel van geld retour?
Precies, en dit is dus het probleem dat ik ook heb.quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:27 schreef Itam het volgende:
Dan moet je hem niet meer aanbieden op de site.
Maar webwinkels hebben er totaal geen baat bij om dit te doen. Het zou pure tijd-, reputatie- en geldverspilling voor ze zijn. Een foutje of onverhoopt veranderde omstandigheden is het enige logische wat er aan de hand kan zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2017 20:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies, en dit is dus het probleem dat ik ook heb.
Het lijkt er nu op dat webwinkels eigenlijk van alles kunnen aanbieden, en als de deal helemaal gesloten is, betaald is enzovoort, dan zegt men: "nah, doe toch maar niet".
Dit verschilt denk ik per branche en hoever je al bent in het proces. En ook hierbij geldt dat niemand het leuk vindt om een offerte terug te trekken vanwege reputatieschade en gemiste omzet. Dus tenzij die klant echt aantoonbaar schade heeft geleden door het intrekken van de offerte is ook hij mijn inziens een lul als hij nakoming gaat eisen.quote:Als ik als ondernemer een offerte aan de klant stuur, en ik krijg een akkoord terug, dan kan ik echt niet zeggen: "bij nader inzien trek ik m'n offerte in". Nee, dan gaat die klant nakoming eisen.
Het feit dat je er een nare smaak aan over hebt gehouden, dat ze een verkoop mislopen en dat je voortaan ergens anders bestelt of minder vaak bij hen bestelt is al genoeg straf voor Coolblue lijkt me.quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Je doet een voorstel. Je voorstel wordt geaccepteert. Dan heb je je er aan te houden. Ik zou niet weten in welke branche dit verschillend is?quote:Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit verschilt denk ik per branche en hoever je al bent in het proces.
Hahaha, nee dat maakt indruk als ik dat zou zeggen tegen m'n klantquote:En ook hierbij geldt dat niemand het leuk vindt om een offerte terug te trekken vanwege reputatieschade en gemiste omzet. Dus tenzij die klant echt aantoonbaar schade heeft geleden door het intrekken van de offerte is ook hij mijn inziens een lul als hij nakoming gaat eisen.
Gaat het om een prijsopgave, vrijblijvende offerte, mondelinge overeenkomst, proforma factuur, vaste offerte of iets anders? Wat zijn de aanvullende voorwaarden? Zijn er al investeringen gedaan of projecten begonnen op basis van die offerte? Is de productie al in gang gezet of niet? Het feit dat je denk dat er geen proces kan zijn geeft al aan dat je in een erg één-dimensionale branche werkt en verder van de hoed de rand niet weet. Geeft verder niet.quote:Op woensdag 13 december 2017 14:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Je doet een voorstel. Je voorstel wordt geaccepteert. Dan heb je je er aan te houden. Ik zou niet weten in welke branche dit verschillend is?
En hoe bedoel je, hoever je bent in het proces? Er is geen proces, er is een moment in tijd, waarin de klant kan zeggen: akkoord. Daarna kun je er niet meer onderuit als ondernemer, hoor.
Zou kunnen dat dat in jouw branche zo werkt, maar absoluut niet overal. Gelukkig maar, want die manier is in veel gevallen veel te rigide en totaal niet werkbaar.quote:Hahaha, nee dat maakt indruk als ik dat zou zeggen tegen m'n klant
Dan zegt 'ie: daarover verschillen de meningen, maar je gaat toch echt gewoon nakomen. Waarom je al dan niet aantoonbare schade er bij haalt, is me een raadsel.
Klopt, ik zit aan de andere kant van het proces en vraag en ontvang dagelijks offertes. Het gebeurt vaak zat dat er later nog kosten bijkomen of dat er dingen komen te vervallen of aantallen of producteigenschappen wijzigen of achteraf anders uitvallen. Denk je dat ik dan altijd een zaak ga aanspannen of stennis ga schoppen? Natuurlijk niet, kost teveel tijd en geld en bovendien is m'n relatie meteen naar de gallemiezen. Of ik de zaak nu win of niet. Er moet wel erg veel schade geleden zijn of ik moet totaal geen waarde (meer) hechten aan de relatie voordat zoiets nut heeft in mijn geval.quote:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog nooit een offerte naar iemand hebt gestuurd.
Ik denk niet dat we nader komen. Je post kun je denk ik zo samenvatten: als klant zijnde kun je coulant zijn, of niet. Dat is alles, mijns inziens.quote:Op woensdag 13 december 2017 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Denk je dat ik dan altijd een zaak ga aanspannen of stennis ga schoppen? Natuurlijk niet
Of de winkel heeft te weinig geïnvesteerd in hun administratiesysteem. Jammer voor de concurrent die dat wel gedaan heeft en eerlijke informatie aan de klant kan verstrekken.quote:Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar webwinkels hebben er totaal geen baat bij om dit te doen. Het zou pure tijd-, reputatie- en geldverspilling voor ze zijn. Een foutje of onverhoopt veranderde omstandigheden is het enige logische wat er aan de hand kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |