abonnement Unibet Coolblue
pi_175651005
Hi,

Ik heb een nieuwe radiator gekocht bij een bouwmarkt in Arnhem die ook veel online doet. Was een mooie koop, afgeprijsd en goedkoper dan anderen.

Echter, ik krijg net een mail: "Helaas moeten wij u laten weten, dat wij de bestelde radiator niet meer kunnen leveren. Dit houdt in dat de bestelling is geannuleerd en het bedrag terug wordt gestort op de rekening waarmee de betaling is verricht."

Dit wil ik niet, ik ben ongeveer ¤200,- goedkoper uit met deze radiator (die al ruim een maand op de website staat voor die prijs, en sinds 2 uur opeens verdwenen is) en daarom heb ik hem daar gekocht, en niet bij anderen die hem ook (nog steeds, ik heb het even nagebeld bij warmteservice) leveren. Levertijd is dik 2 week, dus hij moet van de leverancier komen, het is dus niet zo dat het een op=op aanbieding is (waar de website ook aan doet trouwens) waarvan ze in de algemene voorwaarden schrijven dat, tsja, op is op.

Nu, wat te doen? Nakoming eisen? Webshop keurmerk inschakelen (zijn aangesloten)? Naar de geschillencomissie.nl (ook aangesloten)?
pi_175651044
Als het op is, dan is het toch op?
pi_175651068
Volgens mij is het zo dat als het product voor hen nog te krijgen is, ze het voor de bevestigde prijs moeten leveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 11 december 2017 @ 18:17:25 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175651079
Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.

Zal overigens niet de eerste keer zijn dat ze er pas bij een bestelling achter komen dat ze het laatste model op voorraad verkocht hebben...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175651118
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:17 schreef goed_volk het volgende:
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.
Netjes dat ze zich aan de wet houden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651122
Was het geen afgeprijd showroommodel oid?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 18:19:54 ]
pi_175651139
Wanneer het niet meer leverbaar is dan houdt het op.
  maandag 11 december 2017 @ 18:20:28 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175651145
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Netjes dat ze zich aan de wet houden?
Sommigen doen er wat langer over... ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175651160
quote:
Als het op is, dan is het toch op?
quote:
Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.

En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
pi_175651198
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:21 schreef Itam het volgende:
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.

En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651238
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/
  maandag 11 december 2017 @ 18:30:33 #12
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_175651367
quote:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_175651426
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
Als het artikel nog voorradig is, moeten ze dit leveren voor de afgesproken prijs. Dat de winkel eventueel verlies draait, is hun eigen fout en probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651440
Wat zeggen de voorwaarden?
pi_175651456
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:

[..]

Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
De bouwmarkt heeft twee soorten aanbiedingen: op=op levertijd volgende dag, en actie aanbiedingen, met een langere levertijd. De radiator die ik gekocht heb valt onder de 2e...
pi_175651712
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 18:34 schreef tailfox het volgende:
Wat zeggen de voorwaarden?
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
pi_175654661
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:

[..]

Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Als je dat kunt aantonen een mail sturen dat je niet akkoord gaat met de ontbinding van de koop en dat je de radiator gewoon geleverd wilt hebben.

Edit:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1534156/15
Hier is een situatie waarbij vodafone een telefoon niet meer wilde leveren omdat deze per ongeluk te goedkoop werd aangeboden.
Uiteindelijk heeft vodafone voet bij stuk gehouden, maar misschien heb je wat aan de juridische discussie en voorbeeld brieven.
pi_175661277
Misschien werken ze niet meer samen met de producent, en dus is het niet meer leverbaar. Dat de concurrent dan nog wel kan leveren, doet niet ter zaken.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:30:51 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175663466
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Hier is elke maand wel een topic over.

Waar komt het op neer? Op het feit dat webwinkels alles extreem geautomatiseerd hebben. Jij wilt bestellen? Prima: next, next, finish, betaald en wachten maar. En dan pas komen ze er in het magazijn achter dat iets op is, of dat een actie afgelopen had moeten zijn, enzovoort.

Dan kun je zeggen: deal is deal. Maar hier op Fok waren diverse mensen van mening dat er niet echt een wilsovereenstemming is, want die is weggeautomatiseerd. De vraag is dus: ga je er een punt van maken? Je kunt het proberen. Als je gelijk hebt, heb je geluk. Anders moet je de gerechtelijke weg zoeken, maar dat loont al gauw niet meer, met griffie rond de 130 euro, en een hoop gedoe met brieven enzovoort.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175665071
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:

[..]

Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Dzjees wat kan jij drammen zeg.

Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:17:53 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175665360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dzjees wat kan jij drammen zeg.

Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
Als je als winkel niet wilt leveren voor de prijs waarvoor je het product aanbiedt, dan moet je het ook niet voor die prijs aanbieden.

Al denkt TS dat de bouwmarkt een deal met marsmannetjes heeft: het enige dat telt is dat er een koopovereenkomst is gesloten*. Hoe de bouwmarkt nakoming regelt is niet zijn zorg. Noch de inkoopvoorwaarden die zij bij de fabrikant hebben bedongen. Als de concurrent wel kan leveren dan bestelt de bouwmarkt het daar maar.

* blijft het twistpunt dat Hallmark al opmerkt dat zo'n bouwmarkt dan als puntje bij paaltje komt zal roepen van 'koopovereenkomst? Nee hoor, geautomatiseerd proces blabla'. TS heeft - vind ik - recht op nakoming van de overeenkomst maar de vraag is of je zin en tijd hebt om daar voor te gaan strijden. En of je uiteindelijk gelijk krijgt... .
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175665536
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen :') . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:42:58 #23
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175665755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen :') . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_175665900
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel. Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.

Je bent dan direct een lul omdat je direct je geld terug hebt en toch gaat dreigen met allerlei wetten, instanties, met het achterlaten van een slechte review en met stennis maken op sociale media. Terwijl die verkoper er ook niets/weinig aan kan doen en het meest redelijke wat hij kan doen heeft gedaan (direct het geld teruggeven). Nogmaals, hij gaat niet voor de lol 200 euro terug overmaken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:21 #25
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175667022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:01:18 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175667058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen :') . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
Ondernemersrisico af willen wimpelen op de klant. :').
And so is the past
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:55:36 #27
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175668041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen
De deal is gesloten, hè? Betaald en alles.

Dat zegt helemaal niks voor jou?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175668895
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:58 schreef Eix het volgende:

[..]

En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.
Je doet net alsof er een grof schandaal heeft plaats gevonden waar de koper slachtoffer van geworden is. De koop van een consumentenproduct gaat niet door, dat is alles. Even balen wellicht, maar om dan "je recht te gaan halen" of instanties te bellen is wel echt triest gedrag. Ongeacht of je wettelijk in je recht staat of niet. Je hebt als consument tig beschermingen en uitwegen, maar de verkoper mag onder redelijke omstandigheden geen out hebben door middel van geld retour?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ronald-Koeman op 12-12-2017 13:44:16 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175668984
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:55 schreef Hallmark het volgende:

[..]

De deal is gesloten, hè? Betaald en alles.

Dat zegt helemaal niks voor jou?
Voor een relatief goedkoop consumentenproduct zegt me dat niet heel veel nee. Er kan binnen een bepaalde periode na de deal iets tussen komen of gebeuren aan de kant van de consument (retourneren zonder opgaaf van reden) of aan de kant van de verkoper (product onverhoopt niet meer te krijgen bij de toeleverancier). De consument heeft in dit land een stukje extra bescherming en rechten, oke. Maar als je je geld terug hebt en er is niet veel tijd overheen gegaan ben je wel heel triest om dan je recht te gaan halen bij instanties.

Als je je geld nog niet terug hebt of er is een erg lange periode overheen gegaan dan vind ik het een ander verhaal.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175669286
Vergelijk het anders met een 3-gangen-diner in een restaurant dat je vooraf besteld. Ondertussen heb je voorgerecht en hoofdgerecht op, en komt de ober bij je met de mededeling dat 't toetje dat je besteld hebt helaas niet meer op voorraad is. Je krijgt dan de optie op een ander nagerecht of je geld (voor die gang) terug.

Was het netter geweest als de ober bij binnenkomst of opnemen bestelling direct had gemeld dat dat toetje niet meer op voorraad was? Ja. Maar mensen maken fouten, en waarschijnlijk was hij/zij hier op dat moment niet van op de hoogte (wat wel had gemoeten).

Ga jij echter dan in je restaurant maar roepen dat ze in de auto naar hun leverancier moeten rijden (de ingredienten voor) jouw toetje te halen, toch te gaan maken, zodat jij alsnog je toetje kan krijgen? Nee.

Ga je online klagen over 't feit dat je iets besteld hebt en niet meer geleverd kan worden? Alleen als je een lul bent. Like I said, mensen maken fouten, dat is menselijk. Of moeten we voor iedere fout die jij in 't leven maakt waar anderen hinder van onder vinden ook maar een forum post gaan beginnen? De winkel heeft zn' excuses aangeboden en je krijgt je geld direct terug, life happens
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:57:48 #31
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175674769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel.
Vrij heftige aanname voor een product dat op desbetreffende site iets goedkoper is dan de rest.
quote:
Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.
Dus als ik vandaag iets bestel, kan ik dat morgen geleverd krijgen met een naheffing omdat de afgesproken prijs toch te laag was?
En schijnbaar zit het product nog in de catalogus van de fabrikant en is dus nog verkrijgbaar.

Logisch toch?
quote:
Je bent dan direct een lul omdat je direct je geld terug hebt en toch gaat dreigen met allerlei wetten, instanties, met het achterlaten van een slechte review en met stennis maken op sociale media. Terwijl die verkoper er ook niets/weinig aan kan doen en het meest redelijke wat hij kan doen heeft gedaan (direct het geld teruggeven). Nogmaals, hij gaat niet voor de lol 200 euro terug overmaken.
Jij vind het netjes wat de winkelier doet? Wie is er nu de lul dan?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_175676866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dzjees wat kan jij drammen zeg.
Ik reageer tenminste in mijn eigen topics :6
quote:
Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
Bedacht? Gecheckt.
quote:
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
Dan moet je hem niet meer aanbieden op de site.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
Eens. Als ze iets van begrip hadden getoond (wat vervelend/sorry/wij kunnen er ook niks aan doen) had ik er ook zeker geen punt van gemaakt en een duurdere bij ze gekocht zelfs. Maar iets bestellen, betalen en dan te horen krijgen dat ik het niet geleverd krijg en het maar uitzoek verder :{w. Dan maar een lul.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hebt als consument tig beschermingen en uitwegen, maar de verkoper mag onder redelijke omstandigheden geen out hebben door middel van geld retour?
De kern van je boodschap, maar deze twee zaken hebben niks met elkaar te maken.

Webshop wringt zich in allerlei bochten, met als laatste mededeling dat ze nav de bestelling besloten hebben de door mij bestelde radiator niet meer in het assortiment te voeren. Hierdoor zou het verhaal op alle fronten afgewikkeld zijn. Want wat niet meer in het assortiment zit, valt ook niet over te klagen. Dat ik het wel heb kunnen bestellen doet niet terzake kennelijk. Ik hoef geen reactie meer van ze te verwachten was de laatste zin.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:20:17 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175678396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:27 schreef Itam het volgende:
Dan moet je hem niet meer aanbieden op de site.
Precies, en dit is dus het probleem dat ik ook heb.

Het lijkt er nu op dat webwinkels eigenlijk van alles kunnen aanbieden, en als de deal helemaal gesloten is, betaald is enzovoort, dan zegt men: "nah, doe toch maar niet".

Als ik als ondernemer een offerte aan de klant stuur, en ik krijg een akkoord terug, dan kan ik echt niet zeggen: "bij nader inzien trek ik m'n offerte in". Nee, dan gaat die klant nakoming eisen.

Toen Coolblue mijn order enige tijd geleden annuleerde, nadat ik bericht had gekregen dat het was verzonden (!), hebben we deze discussie ook eens gevoerd. Het eindresultaat was, dat al die berichtjes van Coolblue geen waarde hadden, want die waren automatisch.

Wel handig zo, voor webwinkels.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175690971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:20 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies, en dit is dus het probleem dat ik ook heb.

Het lijkt er nu op dat webwinkels eigenlijk van alles kunnen aanbieden, en als de deal helemaal gesloten is, betaald is enzovoort, dan zegt men: "nah, doe toch maar niet".
Maar webwinkels hebben er totaal geen baat bij om dit te doen. Het zou pure tijd-, reputatie- en geldverspilling voor ze zijn. Een foutje of onverhoopt veranderde omstandigheden is het enige logische wat er aan de hand kan zijn.

quote:
Als ik als ondernemer een offerte aan de klant stuur, en ik krijg een akkoord terug, dan kan ik echt niet zeggen: "bij nader inzien trek ik m'n offerte in". Nee, dan gaat die klant nakoming eisen.
Dit verschilt denk ik per branche en hoever je al bent in het proces. En ook hierbij geldt dat niemand het leuk vindt om een offerte terug te trekken vanwege reputatieschade en gemiste omzet. Dus tenzij die klant echt aantoonbaar schade heeft geleden door het intrekken van de offerte is ook hij mijn inziens een lul als hij nakoming gaat eisen.

quote:
Toen Coolblue mijn order enige tijd geleden annuleerde, nadat ik bericht had gekregen dat het was verzonden (!), hebben we deze discussie ook eens gevoerd. Het eindresultaat was, dat al die berichtjes van Coolblue geen waarde hadden, want die waren automatisch.

Wel handig zo, voor webwinkels.
Het feit dat je er een nare smaak aan over hebt gehouden, dat ze een verkoop mislopen en dat je voortaan ergens anders bestelt of minder vaak bij hen bestelt is al genoeg straf voor Coolblue lijkt me.

Voor alle bovenstaande gevallen geldt dat een korting op een volgende bestelling als goedmakertje overigens wel netjes zou zijn, maar nakoming eisen is in veel gevallen gewoon onredelijk. Maar goed, ik val in herhaling.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175694078
Beste TS, helaas bestellen veel bedrijven niet bij de rechtstreekse fabrikanten, dus kan jij de leverbaarheid niet achterhalen ( het is ook niet de bedoeling dat consumenten contact zoeken met die leverancieren en daarvandaan prijzen e.d. opvragen.)

Het is dus leuk wat je zegt, maar het gebeurt gewoon vaak zat.

Kan ik het weten? Ja, want dit is mijn baan.
Lachen joh.
  woensdag 13 december 2017 @ 14:27:45 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175694200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit verschilt denk ik per branche en hoever je al bent in het proces.
Hoe kom je daar nou weer bij? Je doet een voorstel. Je voorstel wordt geaccepteert. Dan heb je je er aan te houden. Ik zou niet weten in welke branche dit verschillend is?

En hoe bedoel je, hoever je bent in het proces? Er is geen proces, er is een moment in tijd, waarin de klant kan zeggen: akkoord. Daarna kun je er niet meer onderuit als ondernemer, hoor.

quote:
En ook hierbij geldt dat niemand het leuk vindt om een offerte terug te trekken vanwege reputatieschade en gemiste omzet. Dus tenzij die klant echt aantoonbaar schade heeft geleden door het intrekken van de offerte is ook hij mijn inziens een lul als hij nakoming gaat eisen.
Hahaha, nee dat maakt indruk als ik dat zou zeggen tegen m'n klant :D
Dan zegt 'ie: daarover verschillen de meningen, maar je gaat toch echt gewoon nakomen. Waarom je al dan niet aantoonbare schade er bij haalt, is me een raadsel.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog nooit een offerte naar iemand hebt gestuurd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175696146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 14:27 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Je doet een voorstel. Je voorstel wordt geaccepteert. Dan heb je je er aan te houden. Ik zou niet weten in welke branche dit verschillend is?

En hoe bedoel je, hoever je bent in het proces? Er is geen proces, er is een moment in tijd, waarin de klant kan zeggen: akkoord. Daarna kun je er niet meer onderuit als ondernemer, hoor.
Gaat het om een prijsopgave, vrijblijvende offerte, mondelinge overeenkomst, proforma factuur, vaste offerte of iets anders? Wat zijn de aanvullende voorwaarden? Zijn er al investeringen gedaan of projecten begonnen op basis van die offerte? Is de productie al in gang gezet of niet? Het feit dat je denk dat er geen proces kan zijn geeft al aan dat je in een erg één-dimensionale branche werkt en verder van de hoed de rand niet weet. Geeft verder niet.

quote:
Hahaha, nee dat maakt indruk als ik dat zou zeggen tegen m'n klant :D
Dan zegt 'ie: daarover verschillen de meningen, maar je gaat toch echt gewoon nakomen. Waarom je al dan niet aantoonbare schade er bij haalt, is me een raadsel.
Zou kunnen dat dat in jouw branche zo werkt, maar absoluut niet overal. Gelukkig maar, want die manier is in veel gevallen veel te rigide en totaal niet werkbaar.

quote:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog nooit een offerte naar iemand hebt gestuurd.
Klopt, ik zit aan de andere kant van het proces en vraag en ontvang dagelijks offertes. Het gebeurt vaak zat dat er later nog kosten bijkomen of dat er dingen komen te vervallen of aantallen of producteigenschappen wijzigen of achteraf anders uitvallen. Denk je dat ik dan altijd een zaak ga aanspannen of stennis ga schoppen? Natuurlijk niet, kost teveel tijd en geld en bovendien is m'n relatie meteen naar de gallemiezen. Of ik de zaak nu win of niet. Er moet wel erg veel schade geleden zijn of ik moet totaal geen waarde (meer) hechten aan de relatie voordat zoiets nut heeft in mijn geval.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 13 december 2017 @ 15:57:09 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175696184
Ja hoor. Meneer gaat wel even beslissen voor de webshop of dat ding nog wel of niet leverbaar is :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 13 december 2017 @ 19:57:42 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175702808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Denk je dat ik dan altijd een zaak ga aanspannen of stennis ga schoppen? Natuurlijk niet
Ik denk niet dat we nader komen. Je post kun je denk ik zo samenvatten: als klant zijnde kun je coulant zijn, of niet. Dat is alles, mijns inziens.

Er zijn nog overduidelijke dingen zoals het Otto-arrest, een TV die eigenlijk duizend euro kost, maar je bestelt hem voor 100 euro. Daarvan zegt de rechter: nope, onredelijk.

De enige, ENIGE reden waarom de big boys hiermee weg komen, is omdat de klant
a) niet dubbelcheckt of ze kunnen leveren (dus webwinkel kan altijd er op gooien dat het foutje is)
b) bedragen te klein zijn om er werk van te maken

Ik ben niet de enige die hier over denkt: (schrijver van het blog en van het commentaar is jurist).
https://blog.iusmentis.co(...)-otto/#comment-41210

[ Bericht 36% gewijzigd door Hallmark op 13-12-2017 20:04:15 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175703074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Maar webwinkels hebben er totaal geen baat bij om dit te doen. Het zou pure tijd-, reputatie- en geldverspilling voor ze zijn. Een foutje of onverhoopt veranderde omstandigheden is het enige logische wat er aan de hand kan zijn.
Of de winkel heeft te weinig geïnvesteerd in hun administratiesysteem. Jammer voor de concurrent die dat wel gedaan heeft en eerlijke informatie aan de klant kan verstrekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')