abonnement Unibet Coolblue
pi_175651005
Hi,

Ik heb een nieuwe radiator gekocht bij een bouwmarkt in Arnhem die ook veel online doet. Was een mooie koop, afgeprijsd en goedkoper dan anderen.

Echter, ik krijg net een mail: "Helaas moeten wij u laten weten, dat wij de bestelde radiator niet meer kunnen leveren. Dit houdt in dat de bestelling is geannuleerd en het bedrag terug wordt gestort op de rekening waarmee de betaling is verricht."

Dit wil ik niet, ik ben ongeveer ¤200,- goedkoper uit met deze radiator (die al ruim een maand op de website staat voor die prijs, en sinds 2 uur opeens verdwenen is) en daarom heb ik hem daar gekocht, en niet bij anderen die hem ook (nog steeds, ik heb het even nagebeld bij warmteservice) leveren. Levertijd is dik 2 week, dus hij moet van de leverancier komen, het is dus niet zo dat het een op=op aanbieding is (waar de website ook aan doet trouwens) waarvan ze in de algemene voorwaarden schrijven dat, tsja, op is op.

Nu, wat te doen? Nakoming eisen? Webshop keurmerk inschakelen (zijn aangesloten)? Naar de geschillencomissie.nl (ook aangesloten)?
pi_175651044
Als het op is, dan is het toch op?
pi_175651068
Volgens mij is het zo dat als het product voor hen nog te krijgen is, ze het voor de bevestigde prijs moeten leveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 11 december 2017 @ 18:17:25 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175651079
Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.

Zal overigens niet de eerste keer zijn dat ze er pas bij een bestelling achter komen dat ze het laatste model op voorraad verkocht hebben...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175651118
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:17 schreef goed_volk het volgende:
Wel netjes dat je gelijk je geld teruggestort krijgt.
Netjes dat ze zich aan de wet houden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651122
Was het geen afgeprijd showroommodel oid?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 18:19:54 ]
pi_175651139
Wanneer het niet meer leverbaar is dan houdt het op.
  maandag 11 december 2017 @ 18:20:28 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_175651145
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Netjes dat ze zich aan de wet houden?
Sommigen doen er wat langer over... ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_175651160
quote:
Als het op is, dan is het toch op?
quote:
Als ze niet kunnen leveren, kunnen ze niet leveren. Dan houdt het op.
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.

En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
pi_175651198
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:21 schreef Itam het volgende:
Mijn punt is dus dat het gaat om een artikel dat van de producent lijkt te moeten komen, vandaar de levertijd van twee week op dit product.

En, ik vind het raar dat ze 'niet kunnen leveren', maar hun concurrent wel.
Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651238
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als de producent ze niet meer maakt, dan houdt het op. En misschien heeft de concurrent er nog een paar op voorraad.
ze worden nog gemaakt: http://www.quinn-radiators.com/nl/products/sensa/
  maandag 11 december 2017 @ 18:30:33 #12
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_175651367
quote:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_175651426
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:
Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
Als het artikel nog voorradig is, moeten ze dit leveren voor de afgesproken prijs. Dat de winkel eventueel verlies draait, is hun eigen fout en probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175651440
Wat zeggen de voorwaarden?
pi_175651456
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:30 schreef doeka het volgende:

[..]

Dan zullen de artikelen die zij voor deze prijs konden aanbieden op zijn, misschien een oude voorraad?
De bouwmarkt heeft twee soorten aanbiedingen: op=op levertijd volgende dag, en actie aanbiedingen, met een langere levertijd. De radiator die ik gekocht heb valt onder de 2e...
pi_175651712
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 18:34 schreef tailfox het volgende:
Wat zeggen de voorwaarden?
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
pi_175654661
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:

[..]

Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Als je dat kunt aantonen een mail sturen dat je niet akkoord gaat met de ontbinding van de koop en dat je de radiator gewoon geleverd wilt hebben.

Edit:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1534156/15
Hier is een situatie waarbij vodafone een telefoon niet meer wilde leveren omdat deze per ongeluk te goedkoop werd aangeboden.
Uiteindelijk heeft vodafone voet bij stuk gehouden, maar misschien heb je wat aan de juridische discussie en voorbeeld brieven.
pi_175661277
Misschien werken ze niet meer samen met de producent, en dus is het niet meer leverbaar. Dat de concurrent dan nog wel kan leveren, doet niet ter zaken.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  dinsdag 12 december 2017 @ 07:30:51 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175663466
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:
Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.
Hier is elke maand wel een topic over.

Waar komt het op neer? Op het feit dat webwinkels alles extreem geautomatiseerd hebben. Jij wilt bestellen? Prima: next, next, finish, betaald en wachten maar. En dan pas komen ze er in het magazijn achter dat iets op is, of dat een actie afgelopen had moeten zijn, enzovoort.

Dan kun je zeggen: deal is deal. Maar hier op Fok waren diverse mensen van mening dat er niet echt een wilsovereenstemming is, want die is weggeautomatiseerd. De vraag is dus: ga je er een punt van maken? Je kunt het proberen. Als je gelijk hebt, heb je geluk. Anders moet je de gerechtelijke weg zoeken, maar dat loont al gauw niet meer, met griffie rond de 130 euro, en een hoop gedoe met brieven enzovoort.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175665071
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:48 schreef Itam het volgende:

[..]

Prijzen met betrekking tot aanbiedingen gelden alleen zolang de voorraad strekt.

Maaaar, ze hebben dus iets van tussen de 50 en 100 radiatoren in de aanbieding ('actie') die niet voorradig zijn, maar van de leverancier moeten komen. Ze zeggen ook niet dat de radiator die ik besteld heb op is, maar niet leverbaar. En dat is niet correct.
Dzjees wat kan jij drammen zeg.

Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:17:53 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175665360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dzjees wat kan jij drammen zeg.

Jij hebt bedacht dat ze via de fabrikant komen, je hebt daar nul bewijs van.
En als dat al wel zo is,, dan nog zal de bouwmarkt een deal hebben met de fabrikant voor een bepaald aantal radiatoren. En ook dan geldt: op is op.
Als je als winkel niet wilt leveren voor de prijs waarvoor je het product aanbiedt, dan moet je het ook niet voor die prijs aanbieden.

Al denkt TS dat de bouwmarkt een deal met marsmannetjes heeft: het enige dat telt is dat er een koopovereenkomst is gesloten*. Hoe de bouwmarkt nakoming regelt is niet zijn zorg. Noch de inkoopvoorwaarden die zij bij de fabrikant hebben bedongen. Als de concurrent wel kan leveren dan bestelt de bouwmarkt het daar maar.

* blijft het twistpunt dat Hallmark al opmerkt dat zo'n bouwmarkt dan als puntje bij paaltje komt zal roepen van 'koopovereenkomst? Nee hoor, geautomatiseerd proces blabla'. TS heeft - vind ik - recht op nakoming van de overeenkomst maar de vraag is of je zin en tijd hebt om daar voor te gaan strijden. En of je uiteindelijk gelijk krijgt... .
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_175665536
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen :') . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:42:58 #23
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_175665755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat voor een lul ben je als je als klant hier moeilijk over gaat doen :') . Soms kloppen voorraden niet of is een product ineens zonder te melden niet meer te krijgen bij de toeleverancier of is er plots een prijsverhoging bij de toeleverancier. Dat weet toch iedereen? Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats. Jij hebt als koper het recht om binnen bepaalde tijd te retourneren, gun hen dan ook het recht op annulering van de order als ze het onverhoopt niet kunnen leveren (tegen die prijs). Denk je dat zij het leuk vinden om 200 euro terug te storten?
waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_175665900
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:42 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

waarom ben je direct een lul?
Ik snap TS wel. Ik heb een keer hetzelfde gehad. Alsof ze het voor die prijs niet meer willen leveren.
Voel je je wel bedrogen.
Als ze het gisteren voor die prijs wilden leveren dan wilden ze dat vandaag ook nog wel. Enige logische uitleg is dat het product er gewoon niet meer is of niet meer (voor dezelfde prijs) te krijgen is.

Je bent dan direct een lul omdat je direct je geld terug hebt en toch gaat dreigen met allerlei wetten, instanties, met het achterlaten van een slechte review en met stennis maken op sociale media. Terwijl die verkoper er ook niets/weinig aan kan doen en het meest redelijke wat hij kan doen heeft gedaan (direct het geld teruggeven). Nogmaals, hij gaat niet voor de lol 200 euro terug overmaken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:21 #25
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_175667022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Een beetje onderling begrip tussen klant en verkoper is wel op z'n plaats.
En dan is geld terug en zoek het maar uit begripvol vanuit de winkelier? Ik snap wel wat je zegt. Maar als verkoper moet je in de eerste plaats je waar maar zo prijzen dat je er genoeg marge op hebt. In dit soort situaties in overleg met de klant de koopovereenkomst ontbinden kan best een optie zijn. Maar voetstoots aannemen dat de klant ontbinding wel prima vindt en verder geen enkele coulance betrachten vind ik niet veel weg hebben van 'onderling begrip'. TS heeft echt wel een punt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')