ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weinig spanning in Tweede Kamer bij Nota Overleg MIRT (het debat over de investeringsprojecten). Veel over wegen (minder over overwegen) en ook de klassiekers op het spoor ontbreken niet (de brug bij Ravenstein en de spoorlijn Utrecht-Breda).
De term van de dag tot nu toe: spitsmijdenmeiden
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 11 december 2017 16:00 schreef Goverman het volgende: en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Op maandag 11 december 2017 15:19 schreef FredvZ het volgende: De treinen tussen Rotterdam en Utrecht rijdend verrassend goed volgens dienstregeling. Dat wil zeggen, die twee per uur die er over zijn gebleven na het schrappen van de overige treinen.
De bus gaat volgens mij over de N210 naar Rotterdam? Daar is het een gezellige polonaise volgens mij.
Ja, dat is ook wel een goed punt
Ik moet alleen vanaf IJsselstein ook nog in Utrecht zien te komen bedenk ik net, wat ook met de 195 gaat Al is de tram nog wel aan te lopen op zich.
Op maandag 11 december 2017 17:41 schreef Salatrel het volgende: Zutphen gehaald en inmiddels weer op de terugweg. Ik moet zeggen dat de flirt het met winters weer beter doet dan in de Hollandse herfst
Zwitsers ontwerp hè!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Godver, de HTM haalt het nog in hun hoofd om volle dienstregeling te rijden en vervolgens volle trams te schrappen halverwege de rit vanwege te ver opgelopen vertraging.
Als je dacht dat de NS erg was met hun focus op treintjes rijden....
Mijn ouders zijn een lang weekend naar het uiterst idyllische Rothenburg ob der Tauber geweest. Ik loop ze al sinds gistermiddag te waarschuwen dat ze beter in Duitsland kunnen blijven, maar nee hoor toch vertrokken vanochtend Alles ging best goed in de regen, om 16:00 waren ze in Iserlohn (zoek maar op) en wisten ze vrolijk te melden dat ze volgens de navi om 18:00 thuis zouden zijn.
Ze belden net, ze zijn gevorderd tot Recklinghausen (40 km verderop) en de navi verwacht dat ze om 20:30 thuis zijn. Ik heb nog net geen fles wijn gezet op dat ze 22:00 niet halen
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Beide gemeenten hebben best wat veldbedjes bij het Rode Kruis staan meen ik
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
En daaronder in verwante berichten 20 Oktober.....
Wisselverwarming testen bij 20 graden De afgelopen dagen leek het wel zomer, maar ProRail is al bezig om het spoor zo goed mogelijk voor te bereiden op de winter. We testen deze maand namelijk de wisselverwarming.
Wisselverwarming in de sneeuw, 1,2,3, test
Het testen van de wisselverwarming gebeurt op verschillende manieren. Via warmtebeeldcamera's, door het uitlezen op afstand of door inspectie ter plaatse. Mocht de verwarming van de wissels problemen geven dan kunnen we deze nu al repareren. Zo zorgen we dat de wissels goed voorbereid zijn op winters wee
Groene wisselverwarming
Sneeuw en ijs kunnen problemen geven aan wissels. Ze kunnen bevriezen of blokkeren door ijs en sneeuw. Het verwarmen van de wissels kan dat voorkomen. Zodra het koud wordt, verwarmen we daarom 5500 van de ruim 7000 wissels met wisselverwarming. Ongeveer tweederde hiervan verwarmen we op (groen) gas. Het overige deel van de wissels wordt elektrisch verwarmd. We zorgen dat de verwarmingen werken door ze goed te onderhouden, op tijd te inspecteren en te laten ‘proefbranden’. Als er echt een pak sneeuw ligt dan graven we veel wissels uit. Sneeuw en ijs blijven dan niet op de wissel liggen, maar vallen erdoor heen.
Steeds slimmer
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Update 19.30 uur. De bussen rijden in ieder geval tot 21.00 uur niet, door drukte, gladheid en onbegaanbaarheid van wegen. Daarna doen we ons best om weer zo snel mogelijk te kunnen gaan rijden, maar of dat gaat lukken is nog niet zeker. Tramlijnen 7, 10, 13, 14 en 24 hebben omleidingen, maar rijden wel. Tram 26 rijdt, maar met vertraging. Metro's rijden normale routes, de veren varen.
Houd onze reisinformatie in de gaten voor vertragingen en/of omleidingen. Klik op Home op je lijnnummer voor de actuele situatie.
Op maandag 11 december 2017 17:41 schreef Salatrel het volgende: Zutphen gehaald en inmiddels weer op de terugweg. Ik moet zeggen dat de flirt het met winters weer beter doet dan in de Hollandse herfst
Ja, is mij ook alles meegevallen. Had vanochtend een paar uur flirten op het menu staan, maar ze hebben zich goed gehouden.
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, Hoorn Kersenboogerd heb ik vandaag niet gehaald, maar de rest keurig gewoon gereden In plaats van Leiden - Hoorn Kersenboogerd werd het toen maar Leiden - Roosendaal, dus dat maar even gedaan
Op maandag 11 december 2017 22:18 schreef MTL het volgende: Nou, Hoorn Kersenboogerd heb ik vandaag niet gehaald, maar de rest keurig gewoon gereden In plaats van Leiden - Hoorn Kersenboogerd werd het toen maar Leiden - Roosendaal, dus dat maar even gedaan
ik werd op de terugweg in ene opgeheven in den bosch... nog steeds geen idee waarom... de vorige spr den bosch dordt had ook niet gereden want ik zat met die machinist van die trein in de volgende spr te passagieren... 1 van ons had dus makkelijk kunnen sleutelen
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
Die treindienstleider belt gewoon strukton op hoor
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
Wat mij betreft loop ik zelf naar buiten, maar ja... sommige van mijn wissels liggen 80 km verderop. En wij mogen sowieso niet meer het spoor in.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Op dinsdag 12 december 2017 16:44 schreef Zelus het volgende: Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Beter wordt de sneltrein Raalte-Emschede bij slecht weer of problemen op het spoor er gelijk uit gegooit. Zonder de sneltrein Raalte-Enschede zijn de stoptreinen wel lekker betrouwbaar, door de buffers op de tussenstations.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 12 december 2017 16:44 schreef Zelus het volgende: Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Ik las om half vier een berichtje op Twitter van Syntus dat de sneltreinen weer werden opgestart. Toch niet dus?
Ach ik had aanvang dienst om 12:50 maar had eigenlijk moeten beginnen met Rotterdam - utrecht en dat ging al niet. Dus via Schiphol naar Deventer passagieren en om 15:45 eindelijk zelf eens een trein gereden
Op een ander forum werd beweerd dat vrijwel geen enkel wissel een werkende wisselverwarming had tussen Muiderpoort en CS, gelukkig weet ik nu wel beter
pipdunn twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 09:33:14 It's 29 years since a fatal crash at Clapham Junction on the morning of 12/12/88 claimed 35 lives. The horrific collision brought about major changes to UK rail working practices. This Brian Morrison pic shows the clean up operations reageerretweet
Vandaag is het 29 jaar geleden dat nabij Clapham Junction drie treinen op elkaar botsten. De machinist van een trein zag een automatisch sein voor zijn neus van groen op rood springen, hij zette zijn trein stil om contact op te nemen met de treindienstleider.
Terwijl hij aan het bellen was, knalde een tweede trein achterop zijn trein. Een derde trein (die gelukkig leeg was) raakte vervolgens de brokstukken van de eerste twee treinen. De machinist van een vierde trein kon zijn voertuig op tijd stilzetten, hij zag dat het sein in kwestie geel toonde terwijl het baanvak bezet was door de twee ongevalstreinen.
Een paar weken voor de crash waren er werkzaamheden geweest, een seintechnicus had oude kabels niet geïsoleerd en niemand had zijn werk gecontroleerd. Als gevolg van werkzaamheden in het weekend voor het ongeval kon zwerfstroom van die kabel er uiteindelijk voor zorgen dat het seinsysteem ten onrechte dacht dat het spoor vrij was.
Bij het ongeval vielen 35 doden en 484 gewonden.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-12-2017 21:16:34 ]
Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Als ie nooit vol zit heeft dat stel geen nut. Nu heb je meer capaciteit tussen Arnhem en Utrecht/Amsterdam
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Omdat er in Nijmegen te weinig tijd en ruimte is om te splitsen wordt het meestal in Arnhem gedaan.
Daarnaast heeft het met de splitsing van de perrons te maken, intercity's uit het westen komen in Nijmegen vaak op spoor 4A binnen. Als het voorste treinstel daar gesplitst zou worden dan moeten de reizigers nog verder lopen richting de Waalbrug om bij de weer kerende trein uit te komen. In Arnhem bestaat dit probleem niet, daar worden de treinen vaak verder doorgetrokken zodat het kopmakende deel precies daar begint waar de grootste reizigersstroom de trap op komt lopen.
[ Bericht 26% gewijzigd door GlenSpey op 12-12-2017 22:56:36 ]
Ik wil hier geen reclame komen maken voor het een of het ander, maar toen ik afgelopen week naar Train World ging in Schaarbeek (Brussel) zag ik op het dak van een huis in een zijstraat naast het museum tot mijn stomme verbazing een treinwagon staan. Dat blijkt dus een hostel te zijn.
Nou, ik kwam in ieder geval vandaag weer een Eurostar tegen op een testrit. Die stond toch ook nog op de lijst met 'uitgestelde, wellicht in de toekomst'-projecten?
Op woensdag 13 december 2017 18:13 schreef MTL het volgende: Nou, ik kwam in ieder geval vandaag weer een Eurostar tegen op een testrit. Die stond toch ook nog op de lijst met 'uitgestelde, wellicht in de toekomst'-projecten?
Interessant; volgens gedeputeerde Bert Boerman (Overijssel) in de statenvergadering is er een oplossing voor het probleem van de onderstations gevonden tussen Wierden en Zwolle. Aan het einde van de week zou Prorail met een procesplanning moeten komen voor het oplossen van de overige problemen in Overijssel.
Op donderdag 14 december 2017 15:33 schreef boriq het volgende: Toe maar, volgens de man van Ipsos in de trein komt ETMET voor een groot gedeelte door hun reizigersonderzoek.
Oh die neukhoofden had ik vanochtend ook aan boord ja. In ganzenpas achter de conducteur aan
Heb ergens in de tweede helft van de ochtend een trein over de schrootlijn gejaagd. Twee drietjes was op dat tijdstip meer dan genoeg (ook keurig volgens planning)
Op woensdag 13 december 2017 21:34 schreef boriq het volgende: Interessant; volgens gedeputeerde Bert Boerman (Overijssel) in de statenvergadering is er een oplossing voor het probleem van de onderstations gevonden tussen Wierden en Zwolle. Aan het einde van de week zou Prorail met een procesplanning moeten komen voor het oplossen van de overige problemen in Overijssel.
Oplossing gevonden != oplossing uitgevoerd?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Dan laat je je misplaatste ego maar een keer thuis he
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Veredelde LM-ritten denk ik. Ik denk dat er in Nijmegen te weinig capaciteit is om al het VIRM uit de 3000 (van/naar Den Helder) en de 3100 (van/naar Schiphol) op te slaan. Daarom worden de stellen in Arnhem opgeslagen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Sinds zondag 10 december heeft Keolis de exploitatie op de lijnen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede overgenomen van NS. Hiermee zijn ook de DM'90s vervangen door moderne elektrische FLIRTs. De driedelige 7305 komt hier aan in Almelo als sprinter 7925 van Zwolle naar Enschede.
De dag na buitendienststelling bij NS ging DM'90 3426 op weg van Zwolle naar Blerick om hier in de loods van het spoorwegmuseum gestald te worden. Het stel is namelijk uitverkozen om onderdeel van de collectie te worden.
In Deventer werd de eerste stop gemaakt. Hier werd de 3426 gepasseerd door ICMm 4073 als Intercity 703639 die deze dag tot Zutphen reed vanwege werkzaamheden richting Dieren.
Vanwege de werkzaamheden Zutphen-Dieren werd via het voormalig inzetgebied de Achterhoek gereden. Hier zien we de 3426 Ruurlo passeren vanaf de loopbrug die er in NS-tijd nog niet stond.
In een winterse sneeuwbui (zijn er ook zomerse eigenlijk?) komt Arriva GTW-2/8 10367 'Guus Hiddink' binnen op station Doetinchem als trein 30937 vanuit Arnhem Centraal. Na een kwartiertje rust wordt als trein 30944 teruggekeerd naar de stad aan de Rijn.
Door met buslijn 23 van Ruurlo naar Doetinchem te reizen werd een flink stuk afgesneden waardoor de 3426 makkelijk ingehaald kon worden. In een steeds heviger wordende sneeuwbui komt de museumbuffel hier Doetinchem binnenrijden. Kleine waarschuwing voor wie hier ook wil gaan staan: er is een nogal opzichtig Prorailhek weggeshopt!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Wifi in de trein is sowieso kut .
Gisteren icm3+4 van Zutphen (7u) naar Roosendaal (9u), tussen Arnhem en Nijmegen wat mensen staand maar ik had het erger verwacht.
Jammer dat ik de buffel in Ruurlo heb gemist, was wel leuk geweest. Mooie foto's wel 14.gif. Zag er gisteren wel weet ik hoeveel in Nijmegen staan (maar waren nu alweer weg dacht ik net te zien)
Hoi Fles
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ik kom nooit meer in Zutphen eigenlijk Nou ja, niet om uit te stappen iig
Is ook niks te beleven . Enkel lachen om reizigers waar het in/uit/omchecken niet lukt, met de 3 vervoerders die er zijn
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op vrijdag 15 december 2017 13:19 schreef Salatrel het volgende: Ik sleep mijn balzak nog liever door een bak glasscherven dan dat ik ook maar iets met serious request te maken heb :’)
Op vrijdag 15 december 2017 13:19 schreef Salatrel het volgende: Ik sleep mijn balzak nog liever door een bak glasscherven dan dat ik ook maar iets met serious request te maken heb :’)
En ik lik die balzak vervolgens nog liever dan dat ik naar die onzin kijk.
En ik lik die balzak vervolgens nog liever dan dat ik naar die onzin kijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Veredelde LM-ritten denk ik. Ik denk dat er in Nijmegen te weinig capaciteit is om al het VIRM uit de 3000 (van/naar Den Helder) en de 3100 (van/naar Schiphol) op te slaan. Daarom worden de stellen in Arnhem opgeslagen.
Op vrijdag 15 december 2017 12:39 schreef TjjWester het volgende: Ik reed laatst op de a15 en zag dat de havenlijn seinen heeft, hoe zit dat? De havenlijn heeft toch ertms?
ERTMS level 1 heeft nog lichtseinen langs de baan, vanaf level 2 is het zonder lichtseinen. En de havenspoorlijn is level 1
Nee, je bent daar alleen steevast het woordje "in Nederland" vergeten te onthouden want dit is je online 2 keer eerder verteld (1 keer hier 1 keer op OVNL) en in het echt ook al minstens één keer in de Docter. Vergiet
Ook in Nederland kan er onder L1 worden gereden zonder lichtseinen. Op de HSL-Zuid is het een of/of-situatie: de baan staat óf in L1, óf in L2. Omschakelen kan alleen door de treindienst tijdelijk stil te leggen.
Toen NS begon met het Fyra V160-project stond de noordsectie in Level 1-modus omdat Bombardier de L2-software nog niet op orde had. Thalys reed op de noordsectie onder L1 (max 160 km/u) en op de zuidsectie onder L2 (300 km/u). Pas toen Bombardier de Level 2-software op orde had ging Fyra naar Breda rijden en werd de noordsectie omgeschakeld naar Level 2.
In België is het daarentegen mogelijk om zowel onder L1 als onder L2 te rijden. De Desiro's rijden onder L1, Thalys gebruikt L2.
Nee, je bent daar alleen steevast het woordje "in Nederland" vergeten te onthouden want dit is je online 2 keer eerder verteld (1 keer hier 1 keer op OVNL) en in het echt ook al minstens één keer in de Docter. Vergiet
Volgens mij was het al een paar weken bekend, o.a. bij Nico Spilt op de site. Heb er alleen niet aan gedacht om het hier neer te zetten
Ah, ik ben geen treinenvolger, het staat sinds gister op de website van het Rode Kruis en RTL Nieuws/Telegraaf etc.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Zag hem vandaag wel proefrijden (denk ik), tussen Nijmegen en Arnhem tussen half 11 en 11
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Zag hem vandaag wel proefrijden (denk ik), tussen Nijmegen en Arnhem tussen half 11 en 11
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:
quote:
Utrecht Centraal: V 08:43 uur
Amersfoort: A 08:59 uur V 09:02 uur
Deventer: A 09:37 uur V 09:39 uur
Zwolle: A 16:03 uur V 16:26 uur
Hilversum: A17:34 V 17:43 uur
Utrecht Centraal: A 18:01 uur.
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:
[..]
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen
Dat verklaart 't, senks. Zag er wel tof uit. Toen ik uit Nijmegen wegreed zag ik z'n frontseinen al aan, vroeg me al af waarom
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
Had gisteren twee stellen Flirt bij waarin al beste reizigers te horen was. Ik neem aan dat die update direct naar alle stellen is verstuurd
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
In de 2 flirts waar ik gisteren en vandaag in zat inderdaad al ingevoerd, wat ^ staat. Vandaag ook een sgm die wel netjes dames en heren zei 14.gif.
Jammer wel, die flirtjes waren zo fijn
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations.
Wat mij betreft schaffen ze de aanhef bij automatische omroepen helemaal af. Een korte jingle om de aandacht te pakken gevolgd door het bericht is genoeg.
Bij handmatige omroepen is een aanhef wel zo netjes.
dat is nog wel de kleinste ergernis aan de omroep van de flirt :’)
Welk traject en welke ergernis? Hier doet "Ede Wagen-ngeng" het goed
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Welk traject en welke ergernis? Hier doet "Ede Wagen-ngeng" het goed
Ik vind "Es Hertogenbosch" ook wel mooi.
En tegelijkertijd snap ik niet dat die omroep zo slecht kan zijn. De text-to-speechfunctie die standaard in Windows zit (SAPI) produceert prima berichten, ik snap niet dat een treinenbouwer software kan kiezen die kwalitatief mindere geluiden uitbraakt.
Ik heb SAPI ooit gebruikt om een reeks automatische omroepberichten te genereren voor gebruik in een scenario in Train Simulator. Het was heel makkelijk om dat te gebruiken om een reeks .wavjes te maken, en ik hoefde eigenlijk nergens iets te doen om de uitspraak te beïnvloeden.
De enige uitzondering was Wivelsfield: de TTS had daar 'Waivelsfield' van gemaakt terwijl het als 'Wivvelsfield' wordt uitgesproken.
En tegelijkertijd snap ik niet dat die omroep zo slecht kan zijn. De text-to-speechfunctie die standaard in Windows zit (SAPI) produceert prima berichten, ik snap niet dat een treinenbouwer software kan kiezen die kwalitatief mindere geluiden uitbraakt.
Ik heb SAPI ooit gebruikt om een reeks automatische omroepberichten te genereren voor gebruik in een scenario in Train Simulator. Het was heel makkelijk om dat te gebruiken om een reeks .wavjes te maken, en ik hoefde eigenlijk nergens iets te doen om de uitspraak te beïnvloeden.
De enige uitzondering was Wivelsfield: de TTS had daar 'Waivelsfield' van gemaakt terwijl het als 'Wivvelsfield' wordt uitgesproken.
Ik denk dat dat "es" expres is.
En verder ga je dit als NS natuurlijk niet zelf uitvinden, dat besteed je uit en die partij heeft de text-to-speech-interface ook weer uitbesteed ofzo. En dan is er net de verkeerde keuze gemaakt. Tja.
Die uitspraken zijn per ongeluk weer fout gegaan met een update. Sinds vandaag wordt de update verbeterd uitgevoerd en zou ook de uitspraak weer beter moeten zijn
En verder ga je dit als NS natuurlijk niet zelf uitvinden, dat besteed je uit en die partij heeft de text-to-speech-interface ook weer uitbesteed ofzo. En dan is er net de verkeerde keuze gemaakt. Tja.
In plaats van een automatische omroep die een geluidsbestand afspeelt heeft Stadler (of hun leverancier) gekozen voor een text to speech-systeem. Functioneel doet het wat het moet doen (dat is natuurlijk het belangrijkste) maar er had iets meer aandacht besteed mogen worden aan de uitvoering voordat het systeem werd gekozen.
Ik verveelde me een tijd geleden een keer, ik heb toen het Nederlandstalig pakket voor Microsoft SAPI gedownload en die een NS-omroepbericht laten uitspreken omdat ik benieuwd was hoe goed SAPI is. Ik was aangenaam verrast, het klonk uitstekend.
Dit is overigens niet een NS-specifiek euvel, de FLIRTs van Arriva en R-Net hebben dezelfde omroepinstallatie en dus ook dezelfde kwakkelende omroep. In de stellen van Keolis heb ik nog niet gereisd, ik weet niet hoe de omroep daar klinkt.
Op vrijdag 15 december 2017 21:20 schreef MTL het volgende: Die uitspraken zijn per ongeluk weer fout gegaan met een update. Sinds vandaag wordt de update verbeterd uitgevoerd en zou ook de uitspraak weer beter moeten zijn
Fixt die update ook de uitspraak van zinnen? Eergisteren zat ik in een NS-FLIRT en dat klonk niet zuiver. Sommige stukken gaan heel snel ("Dames en herenGoedemorgen") terwijl er op andere plekken in de zin ineens lange pauzes vallen.
Nou weet ik dat een stilte soms nodig is om de aandacht vast te houden, maar in de FLIRT-omroep vallen ze op onlogische plekken waardoor je de context juist kwijtraakt.
Nah, dat blijft zo tot NS hun eigen omroepsysteem er in mag zetten helaas (lees: de garantieperiode afloopt). Tot die tijd wordt er geprobeerd om het zo goed mogelijk als het gaat te doen.
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
Ik hoorde vandaag ook conducteur steeds "beste reizigers" zeggen, wel met een minder irritante klemtoon dan bij die automatische berichten op het station.
Ik hoorde vandaag ook conducteur steeds "beste reizigers" zeggen, wel met een minder irritante klemtoon dan bij die automatische berichten op het station.
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Wat ik wel erg hinderlijk vind in die nieuwe stoptreintjes is dat vreselijke piepgeluid als er weer eens een deur dichtgaat.
En als ik dan toch aan het klagen ben: Ze zouden die kaartautomaten wat mogen upgraden. Dat hele betalingsgebeuren is toch een aanfluiting... Je moet eerst in een schier onmogelijke bocht je bankpas in een stuk ijzer frommelen en dan pas in de lezer duwen. Dan gaan er lichtjes aan die precies op het display schijnen waardoor het display minder goed leesbaar wordt en de toetsen gewoon in de schaduw achterblijven. Toetsen zonder zichtbare cijfers dus. Handig hoor.
Waarom niet gewoon contactloos? Of desnoods wel met invoer, maar niet zo'n kutconstructie die alleen maar gevloek oplevert. Combineer dat met een touchscreentje waar de toetsen duidelijk op weergegeven worden.
Maar goed. Dames en Heren, ik dank U voor U waandacht.
Op vrijdag 15 december 2017 22:31 schreef Isane het volgende: Vraagje, als ik van Almelo naar Enschede reis, dan moet ik inchecken bij de NS of Blauwnet? Dus ik moet met 1 van de vervoerders waar ik voor incheck?
Hoe gaat het in Enschede met de poortjes dan?
misschien heeft blauwnet wel eigen poortjes in pluskut
Op vrijdag 15 december 2017 22:31 schreef Isane het volgende: Vraagje, als ik van Almelo naar Enschede reis, dan moet ik inchecken bij de NS of Blauwnet? Dus ik moet met 1 van de vervoerders waar ik voor incheck?
Hoe gaat het in Enschede met de poortjes dan?
Hangt ervan af welke trein je neemt. In Enschede staan ook verschillende poortjes.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zeker dezelfde regelneef geweest die bedacht heeft dat er bij museummaterieel op elk balkon een beveiliger moet zitten omdat mensen anders misschien wel de deuren willen openen tijdens de rit. Ik bedoel dus: Zijn we in Nederland in korte tijd collectief achterlijk geworden ofzo?
quote:
Te Schiphol zag ik vorige week NS-kaartautomaten met lezers voor contactloos betalen.
Oh, dan zullen ze over een jaar of tien ook wel in Eindhoven te vinden zijn.
Zeker dezelfde regelneef geweest die bedacht heeft dat er bij museummaterieel op elk balkon een beveiliger moet zitten omdat mensen anders misschien wel de deuren willen openen tijdens de rit. Ik bedoel dus: Zijn we in Nederland in korte tijd collectief achterlijk geworden ofzo?
Dit is niet Nederlands, dit is Europees.
Het doel van de regelgeving is om het openbaar vervoer toegankelijker te maken voor slechtzienden: - deuren moeten contrasteren met hun directe omgeving zodat een slechtziend persoon alsnog kan zien waar ze zijn - een geluidssignaal bij het openen moet blinden kunnen geleiden in de richting van de deur. - een geluidssignaal voor en tijdens het sluiten van de deuren moet voorkomen dat blinden nog proberen in te stappen terwijl de deur aan het sluiten is
De geluiden zijn zo hard omdat ze ook in een rumoerige omgeving nog gehoord moeten kunnen worden.
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Ik dacht aan een internetprovider speciaal voor Indonesiërs
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Niet alle OV he, alleen de treinen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Echt zo jammer dat daar nog steeds zo spastisch over gedaan wordt.
Vind ik ook jammer, maar ik wil ook niet mijn bronnen verspelen... Als ik het mag delen deel ik het echt wel. Maar hij zal vast wel in de vertrektijden terechtkomen, dus hou https://actutrein.nl/opvallend/live.php in de gaten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vind ik ook jammer, maar ik wil ook niet mijn bronnen verspelen... Als ik het mag delen deel ik het echt wel. Maar hij zal vast wel in de vertrektijden terechtkomen, dus hou https://actutrein.nl/opvallend/live.php in de gaten.
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Als je iets simpels kunt doen waar:
- Een paar mensen zich beter door voelen - Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt
waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Alles op de schop? 1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Bij de NS in de omroep? Want daar gaat dit over.. Dan kost het veel meer om van een sub-stationnetje ineens een substationnetje-park te maken..
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.
Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.
Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?
En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!
Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende: Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.
Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.
Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?
En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!
Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?
Dit is natuurlijk maar iets kleins, wat vrij simpel aan te passen is. Het doet jou geen pijn dat je ipv 'heer' of 'dame', 'reiziger' wordt genoemd. Enkel in nostalgisch opzicht doet het even zeer, maar ook dat gaat wel weer over
In Dld word je aangesproken met Fahrgast, geen idee hoe het in andere landen gaat.
Sommige geldverslindende dingen voor een kleine groep (bv wc voor mensen die het niet uitmaakt wat ze zijn, of verplichten tot een wc ruimte voor iedereen is idioot, maar een omroepzin aanpassen hoeft niet veel te kosten.
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:
[..]
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen
- Een paar mensen zich beter door voelen - Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt
waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de hele wereld schijnen ze beste reizigers te zeggen (zei een machinist me, zelf nooit in het buitenland met de trein/metro geweest), maar gooi het dan daarop, het gelijk trekken van internationale gebruiken o.i.d.
De naam waaronder alle door de Provincie Overijssel aanbestede treindiensten rijden, met ook één paaltje/poortje.
Wordt het wel lekker duidelijk van... Say, je reist van Dalfsen naar Klarenbeek. Dan moet je dus met arriva, ns en weer arriva. In Dalfsen check je in bij blauwnet, in Zwolle check je uit/in bij NS, en in Zutphen check je weer in bij blauwnet... ?
Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)
[ Bericht 21% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 07:05:19 ]
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva. Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden. Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
[ Bericht 35% gewijzigd door ReisT op 16-12-2017 07:50:59 ]
Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende: In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva. Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden. Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Je hebt gelijk, qua inchecken, maar ik vind het onduidelijk voor de reizigers. Want het isnwel allebei arriva, maar niet allebei arriva
Ah kijk, het werd oneerlijk verdeeld. Weet je ook wie dat vindt? Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?) Raar vind ik dan wel dat van Europapark naar Groningen de NS duurder is dan Arriva...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor. Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende: NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor. Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
Ik snap je punt, maar voorgaande jaren zijn er vast ook dagen geweest waarop weinig tot niets reed. Toen geen klachten gehoord over het "dames en heren".
Het zal vast een 'wenperiode' zijn. Ik denk ook dat het niets met NS te maken heeft maar meer met alles wat er in Nederland gaande is. Alles als in alle aanpassingen die voor iedere*, mindere/ zwakkere/ anders-zijnde/ anders-willen-zijnde groep doorgevoerd worden, en de **'normale' vrouw/man wordt steeds verder naar achteren geschoven..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Bekrompen-provinciaal alert!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
Ah ja, dat is ook weer zo ja...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende: NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
Wijhe - Dalfsen is 5,24 en Dalfsen - Wijhe 5,36 (of andersom)... wel raar inderdaad
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende: Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden. Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten. Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten. Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Er is toch een spoorboekje? Gewoon inchecktijd + 2 minuten in de reisplanner gooien met de stations van in- en uitchecken als start en bestemming.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten. Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
En dat terwijl dit juist de IPSOS-mongolen zou goedpraten die er mét OVC en mogelijke omreisroutes door de trein zouden lopen op bijvoorbeeld een retourtje Zwolle-Goor, dat zowel via Zupthen en dan Keolis mag als helemaal met Keolis.
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Als 'overnieuw' opgenomen wordt in de vandale, "omdat het zo vaak fout gedaan wordt", mag reizigsters ook
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Ik heb nog een mentrix gehad. In 1991/1992, kan dus kloppen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 16 december 2017 11:10 schreef Yreal het volgende: Ov chipkaart dubbele ov om zo voor 3.90 in de ochtendspits naar ieder station te kunnen 1ste klas
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillen
Ja, ik volg de gedachtengang. Maar aan de betalende reiziger is dit gewoon niet uit te leggen. De reiziger mag betalen, door allerlei hoepels springen en verder vooral zijn bek houden.
Afgelopen zaterdag reed de Mat'54 766 van de Stichting Hondekop haar jaarlijkse oliebollenrit. De rit voerde dit jaar naar het oosten van het land en zelfs daarbuiten.
Vanuit Utrecht werd via Amersfoort en Deventer koers gezet naar het buitenland. Voor het eerst sinds vele jaren was er weer een Hondekop in Duitsland te bewonderen. Op weg naar Bad Bentheim passeert het stel hier het voormalige Stellwerk in Gildehaus.
Vanaf Bad Bentheim kun je met een elektrisch treinstel dat alleen 1500 volt lust niet anders dan weer terug naar Hengelo. Parallel aan de Verlengde Koppelleiding komt het stel hier ongeveer twee kilometer voor Hengelo Oost opnieuw voorbij.
Vanuit Hengelo werd via Deventer en Zwolle naar Emmen gereden. Dat bood de kans om de trein in te halen via Geerdijk († 2016) en zo bij passage van Hardenberg een tegenlichtfoto vanuit het stationsgebouw te maken.
Nadat de trein in Emmen een halfuur gestaan had werd het tijd om via Zwolle en de Hanzelijn terug naar Utrecht te gaan. Kort na vertrek uit de Drentse stad passeerde de trein station Emmen Zuid alwaar voor deze foto het luchtruim gekozen werd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een voordeel van text-to-speech in de FLIRT... je kunt teksten aanpassen zonder een stemactrice nodig te hebben. Deze unit heeft me zojuist begroet met "Beste reiziger".
Jep En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
Op maandag 18 december 2017 09:54 schreef MTL het volgende: Jep En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?
Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?
Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
Als ik de materieelmanager goed heb begrepen, is er nu een aanpassing gedaan, waardoor de trein nu de wettelijk voorgeschreven tijden haalt als je 100% tractie geeft. Ik kan mij voorstellen dat er gewoon een beperking in de aanzetversnelling is ingebouwd, en niet zo zeer een tractiebeperking.
Op maandag 18 december 2017 10:04 schreef J.B. het volgende: Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging
Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende
Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
Jep. Bij vertraging van meer dan 4 minuten (dus vanaf 5 minuten) wordt een trein nu opgeheven, tenzij de trein ervoor al opgeheven was, of het de IC Den Helder - Nijmegen betreft, die zit wat ruimer in het pad.
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Die goede oude tijd, met Koning Beator aan de macht.
Op maandag 18 december 2017 16:30 schreef boriq het volgende: Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:
Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef MCH het volgende: Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
Op maandag 18 december 2017 17:47 schreef James1988 het volgende: De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
Die zit pas op 1 strike. En dit jaar lijkt die gewoon gehaald te gaan worden. Minimum is 82,5%, NS zit na de sneeuwdagen op 83,3%.
Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende: Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo
Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende: Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo
Vandaag was de eerste dag van een nieuwe dienstregeling, waarbij een nieuw stuk spoor in gebruik werd genomen. Op dat nieuwe stuk gebeurde het ongeluk. De trein gaat daar met 130 kilometer per uur een stuk sneller dan voorheen.
Voor de boog in kwestie geldt een snelheidslimiet van 30 mph (50 km/u):
T = Talgo, P = Passenger (non Talgo)
Kort voor de boog geldt een maximumsnelheid van 79 mph (127 km/u).
Op Amtrak's traintracker-site zou zijn gezien dat de trein 81 mph (130 km/u) reed voordat hij ontspoorde, maar de informatie op die site is niet realtime.
Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
Op maandag 18 december 2017 23:36 schreef James1988 het volgende: Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
Dat snap je toch niet? ATB is zelfs een van oorsprong Amerikaans systeem dacht ik.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven