ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weinig spanning in Tweede Kamer bij Nota Overleg MIRT (het debat over de investeringsprojecten). Veel over wegen (minder over overwegen) en ook de klassiekers op het spoor ontbreken niet (de brug bij Ravenstein en de spoorlijn Utrecht-Breda).
De term van de dag tot nu toe: spitsmijdenmeiden
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 11 december 2017 16:00 schreef Goverman het volgende: en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Op maandag 11 december 2017 15:19 schreef FredvZ het volgende: De treinen tussen Rotterdam en Utrecht rijdend verrassend goed volgens dienstregeling. Dat wil zeggen, die twee per uur die er over zijn gebleven na het schrappen van de overige treinen.
De bus gaat volgens mij over de N210 naar Rotterdam? Daar is het een gezellige polonaise volgens mij.
Ja, dat is ook wel een goed punt
Ik moet alleen vanaf IJsselstein ook nog in Utrecht zien te komen bedenk ik net, wat ook met de 195 gaat Al is de tram nog wel aan te lopen op zich.
Op maandag 11 december 2017 17:41 schreef Salatrel het volgende: Zutphen gehaald en inmiddels weer op de terugweg. Ik moet zeggen dat de flirt het met winters weer beter doet dan in de Hollandse herfst
Zwitsers ontwerp hč!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Godver, de HTM haalt het nog in hun hoofd om volle dienstregeling te rijden en vervolgens volle trams te schrappen halverwege de rit vanwege te ver opgelopen vertraging.
Als je dacht dat de NS erg was met hun focus op treintjes rijden....
Mijn ouders zijn een lang weekend naar het uiterst idyllische Rothenburg ob der Tauber geweest. Ik loop ze al sinds gistermiddag te waarschuwen dat ze beter in Duitsland kunnen blijven, maar nee hoor toch vertrokken vanochtend Alles ging best goed in de regen, om 16:00 waren ze in Iserlohn (zoek maar op) en wisten ze vrolijk te melden dat ze volgens de navi om 18:00 thuis zouden zijn.
Ze belden net, ze zijn gevorderd tot Recklinghausen (40 km verderop) en de navi verwacht dat ze om 20:30 thuis zijn. Ik heb nog net geen fles wijn gezet op dat ze 22:00 niet halen
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Beide gemeenten hebben best wat veldbedjes bij het Rode Kruis staan meen ik
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
En daaronder in verwante berichten 20 Oktober.....
Wisselverwarming testen bij 20 graden De afgelopen dagen leek het wel zomer, maar ProRail is al bezig om het spoor zo goed mogelijk voor te bereiden op de winter. We testen deze maand namelijk de wisselverwarming.
Wisselverwarming in de sneeuw, 1,2,3, test
Het testen van de wisselverwarming gebeurt op verschillende manieren. Via warmtebeeldcamera's, door het uitlezen op afstand of door inspectie ter plaatse. Mocht de verwarming van de wissels problemen geven dan kunnen we deze nu al repareren. Zo zorgen we dat de wissels goed voorbereid zijn op winters wee
Groene wisselverwarming
Sneeuw en ijs kunnen problemen geven aan wissels. Ze kunnen bevriezen of blokkeren door ijs en sneeuw. Het verwarmen van de wissels kan dat voorkomen. Zodra het koud wordt, verwarmen we daarom 5500 van de ruim 7000 wissels met wisselverwarming. Ongeveer tweederde hiervan verwarmen we op (groen) gas. Het overige deel van de wissels wordt elektrisch verwarmd. We zorgen dat de verwarmingen werken door ze goed te onderhouden, op tijd te inspecteren en te laten ‘proefbranden’. Als er echt een pak sneeuw ligt dan graven we veel wissels uit. Sneeuw en ijs blijven dan niet op de wissel liggen, maar vallen erdoor heen.
Steeds slimmer
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet