abonnement Unibet Coolblue
pi_175697524
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:30 schreef _--_ het volgende:
Zelfs vakken vullen is zwaarder. _O-
Dat is dan ook relatief zwaar werk, maar in Nederland veelal niet gedaan door onderdanen onder de 15.
  woensdag 13 december 2017 @ 17:08:00 #152
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175697764
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is dan ook relatief zwaar werk, maar in Nederland veelal niet gedaan door onderdanen onder de 15.
Overdijven is ook een kunst. Wat die lui doen is echt geen mishandeling en wordt niet zonder motovatie gedaan.

Denk maar eerst aan de kindjes in oost azie waar kinderen 60 uur per week in een fabriek werken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175697885
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:08 schreef _--_ het volgende:

[..]

Overdijven is ook een kunst. Wat die lui doen is echt geen mishandeling en wordt niet zonder motovatie gedaan.

Denk maar eerst aan de kindjes in oost azie waar kinderen 60 uur per week in een fabriek werken.
Oh oké, mij hoor je ook niet klagen hoor.
Kan mij die kleine Turkjes nou schelen? Zolang ik geen cent extra betaal voor mijn Nutella ben ik gelukkig.
  woensdag 13 december 2017 @ 17:20:50 #154
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175698055
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Oh oké, mij hoor je ook niet klagen hoor.
Kan mij die kleine Turkjes nou schelen? Zolang ik geen cent extra betaal voor mijn Nutella ben ik gelukkig.
Ja, dan zou ik vooral niet zoeken wat er echt in nutella zit. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175698164
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:20 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik vooral niet zoeken wat er echt in nutella zit. :')
Wat doen die kleine Turkjes er in dan? :(
Stukken Armeniër? Ik ben vegetariër evenals econoom heur :(
  woensdag 13 december 2017 @ 17:24:53 #156
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175698172
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_175721202
quote:
Volgens het Turkse statistiekbureau kwam de groei op jaarbasis uit op 11,1 procent, wat het hoogste niveau is in zes jaar. De consumentenbestedingen gingen met bijna 12 procent omhoog.
En de inflatie in Turkije bedroeg 13%.

Oftewel: dankzij grote stimuleringspakketten van de overheid geeft de gemiddelde Turk meer uit terwijl hij juist minder te besteden heeft. Het lijkt er op dat ze zowel de burger als de overheid zichzelf in de schulden aan het steken is. Op het moment dat de groei stagneert stort de economie in elkaar.

En dan daarom gaan lopen juichen :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175721234
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En de inflatie in Turkije bedroeg 13%.

Oftewel: dankzij grote stimuleringspakketten van de overheid geeft de gemiddelde Turk meer uit terwijl hij juist minder te besteden heeft. Het lijkt er op dat ze zowel de burger als de overheid zichzelf in de schulden aan het steken is. Op het moment dat de groei stagneert stort de economie in elkaar.

En dan daarom gaan lopen juichen :')
De staatsschulden zijn vrij stabiel gebleken eigenlijk.
pi_175724051
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:06 schreef _--_ het volgende:

[..]

Turkije is het enige ontwikkelde land dat zo snel groeit.

Het is dus ook gen land dat "niets heeft".
‘Ontwikkeld’.

Please. :')

Nr. 78 van de wereld in termen van GDP/capita, achter landen als Kazachstan en Libanon. Dus zelfs economisch nog niet ontwikkeld, terwijl dat qua ontwikkeling nog wel het sterkste punt van Turkije is (op het gebied van de rechtsstaat is het natuurlijk al helemaal een lachwekkend derdewereldland).

[ Bericht 5% gewijzigd door Kaas- op 14-12-2017 19:07:53 ]
pi_175725733
Je zou maar lid zijn van een partij die jarenlang voor het toetreden van Turkije gepleit heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2017 20:54:56 ]
pi_175727584
quote:
15s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:13 schreef LelijKnap het volgende:
Je zou maar lid zijn van een partij die jarenlang voor het toetreden van Turkije gepleit heeft.
Welke is dat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:02:01 #162
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175733084
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

‘Ontwikkeld’.

Please. :')

Nr. 78 van de wereld in termen van GDP/capita, achter landen als Kazachstan en Libanon. Dus zelfs economisch nog niet ontwikkeld, terwijl dat qua ontwikkeling nog wel het sterkste punt van Turkije is (op het gebied van de rechtsstaat is het natuurlijk al helemaal een lachwekkend derdewereldland).
quote:
Volgens de CIA is Turkije een van de 34 ontwikkelde landen [5] en de VN classificeert Turkije als een land met een hoge menselijke ontwikkeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije

Met je "please" :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:21:10 #163
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175733401
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

‘Ontwikkeld’.

Please. :')

Nr. 78 van de wereld in termen van GDP/capita, achter landen als Kazachstan en Libanon. Dus zelfs economisch nog niet ontwikkeld, terwijl dat qua ontwikkeling nog wel het sterkste punt van Turkije is (op het gebied van de rechtsstaat is het natuurlijk al helemaal een lachwekkend derdewereldland).

Hier nog een parel.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:26:37 #164
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175733461
quote:
10s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

‘Ontwikkeld’.

Please. :')

Nr. 78 van de wereld in termen van GDP/capita, achter landen als Kazachstan en Libanon. Dus zelfs economisch nog niet ontwikkeld, terwijl dat qua ontwikkeling nog wel het sterkste punt van Turkije is (op het gebied van de rechtsstaat is het natuurlijk al helemaal een lachwekkend derdewereldland).
En je kan nummer niet goed aflezen. :') :')
https://nl.wikipedia.org/(...)ofd_van_de_bevolking. Turkije staat op nummer als het gaat om per hoofd 56.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175733689
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:02 schreef _--_ het volgende:

[..]


[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije

Met je "please" :')
Je bent niet goed met bronnen. Dat was in 2009. Sindsdien is Turkije nogal afgegleden en als je naar dat zelfde CIA World Facts gaat en op de ranking van GDP/capita klikt en dan wel recente cijfers krijgt, zie je dat het gewoon #78 is Sjonnie. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme achteruitgang die er op het gebied van de rechtsstaat heeft plaatsgevonden. Turkije was enkele jaren geleden nog een veelbelovend opkomend land, maar het is veranderd in een onderontwikkelde schurkenstaat en bananenrepubliek.

Vandaar dus ook dat ze in recente rankings gewoon slechts 78e van de wereld staan qua welvaart en vandaar dat de EU Turkije niet langer als lid wil. Past er domweg niet bij als niet-rechtsstaat.

Je laat je een beetje verblinden door een zekere adoratie op basis van Turks nationalisme of whatever.
pi_175733824
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bent niet goed met bronnen. Dat was in 2009. Sindsdien is Turkije nogal afgegleden en als je naar dat zelfde CIA World Facts gaat en op de ranking van GDP/capita klikt en dan wel recente cijfers krijgt, zie je dat het gewoon #78 is Sjonnie. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme achteruitgang die er op het gebied van de rechtsstaat heeft plaatsgevonden. Turkije was enkele jaren geleden nog een veelbelovend opkomend land, maar het is veranderd in een onderontwikkelde schurkenstaat en bananenrepubliek.

Vandaar dus ook dat ze in recente rankings gewoon slechts 78e van de wereld staan qua welvaart en vandaar dat de EU Turkije niet langer als lid wil. Past er domweg niet bij als niet-rechtsstaat.

Je laat je een beetje verblinden door een zekere adoratie op basis van Turks nationalisme of whatever.
Volgens het IMF laat Turkije Lebanon achter zich met een verschil van 7000 dollar en plaatst Kazachstan zich net achter Turkije anno 2017, maar oke. Qatar doet het verder beter dan Nederland, dus wat is je punt? Tevens zijn er nog altijd landen in de EU die het slechter doen dan Turkije, maar oke, if you say so.

Je zult vast in staat zijn om verder te benoemen welke 'enkele jaren' geleden dat was, dat Turkije nog een veelbelovende opkomende land was?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 01:34:22 ]
pi_175735036
Ja, dat is niet zo moeilijk. Het is sinds (of eigenlijk al enkele jaren voor) de mislukte coup dat Erdogan koos om er definitief een bananenrepubliek van te maken. Wat ik echt betreur, want Turkije leek pakweg tien jaar geleden echt op pad om als eerste en enige te laten zien dat een islamitisch land niet per definitie een falend kutland hoeft te zijn.

Maar alle eigenschappen van Turkije die het vanuit de westerse blik (voorkeur voor een democratische rechtsstaat waarin de burgers in vrijheid kunnen leven) een pauperland maken, zullen wel precies de eigenschappen zijn waarom jullie het een mooi land vinden. Dus een dialoog erover is verder ook zinloos.
pi_175735766
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:31 schreef Kaas- het volgende:
Ja, dat is niet zo moeilijk. Het is sinds (of eigenlijk al enkele jaren voor) de mislukte coup dat Erdogan koos om er definitief een bananenrepubliek van te maken. Wat ik echt betreur, want Turkije leek pakweg tien jaar geleden echt op pad om als eerste en enige te laten zien dat een islamitisch land niet per definitie een falend kutland hoeft te zijn.

Maar alle eigenschappen van Turkije die het vanuit de westerse blik (voorkeur voor een democratische rechtsstaat waarin de burgers in vrijheid kunnen leven) een pauperland maken, zullen wel precies de eigenschappen zijn waarom jullie het een mooi land vinden. Dus een dialoog erover is verder ook zinloos.
Je hebt het over 'pakweg 10 jaar geleden', hoe breed zou je de periode willen pakken, 2007-2010, dat Turkije 'leek' een democratische pad te bewandelen, bestaat misschien de kans dat je Turkije niet zo nauw gevolgd hebt in die periode en inhoudelijk geen verschil zou kunnen tonen tussen een Turkije van 10 jaar geleden en nu? Daar dat je het steeds hebt over de rechtstaat van Turkije die achteruit is gegaan, welke wetten en vrijheden zijn sindsdien veranderd in Turkije en wat gebeurt er nu wat er toen niet gebeurde?

Voel je vrij om het zelfs breder dan 10 jaar (of beperkter, wat jij wilt) te pakken over de periode waar je het over hebt, mijn vraag is vooral of je het kunt concretiseren op welke gebied Turkije achteruit is gegaan in verhouding tot welke periode? Je benoemt duidelijk enkele jaren, 10 jaar geleden en sinds de coup, maar het is mij totaal niet duidelijk wat 10 jaar geleden niet voorkwam, maar nu wel. Ik ben oprecht reuze benieuwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 09:30:45 ]
pi_175746141
Je bent helemaal niet oprecht. Je bent een Erdo-troll die nu een beetje schijnheilig loopt te doen alsof hij zogenaamd niet doorheeft dat Turkije gigantisch afgegleden is op het gebied van democratie en mensenrechten. Nederland en de EU zien er volkomen terecht geen potentie meer in.
pi_175746499
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:35 schreef Kaas- het volgende:
Je bent helemaal niet oprecht. Je bent een Erdo-troll die nu een beetje schijnheilig loopt te doen alsof hij zogenaamd niet doorheeft dat Turkije gigantisch afgegleden is op het gebied van democratie en mensenrechten. Nederland en de EU zien er volkomen terecht geen potentie meer in.
Ipv persoonlijke kwalificaties en mijn intentie te meten vanachter een pc kan je ook gewoon inhoudelijk antwoord geven op de vraag gezien je toch bereid bent te reageren op welke gebied Turkije er nu concreet achteruit is gegaan in vergelijking tot 10 jaar geleden.

Zeggen dat je geen idee hebt waar je over spreekt en simpelweg vanwege jr Turkenhaat maar wat dingen roept kan ik ook. Of je jezelf in de beschrijving kunt terug vinden is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 19:11:45 ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 19:00:51 #171
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175746554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bent niet goed met bronnen. Dat was in 2009. Sindsdien is Turkije nogal afgegleden en als je naar dat zelfde CIA World Facts gaat en op de ranking van GDP/capita klikt en dan wel recente cijfers krijgt, zie je dat het gewoon #78 is Sjonnie. En dan hebben we het nog niet eens over de enorme achteruitgang die er op het gebied van de rechtsstaat heeft plaatsgevonden. Turkije was enkele jaren geleden nog een veelbelovend opkomend land, maar het is veranderd in een onderontwikkelde schurkenstaat en bananenrepubliek.

Vandaar dus ook dat ze in recente rankings gewoon slechts 78e van de wereld staan qua welvaart en vandaar dat de EU Turkije niet langer als lid wil. Past er domweg niet bij als niet-rechtsstaat.

Je laat je een beetje verblinden door een zekere adoratie op basis van Turks nationalisme of whatever.
Ik heb je 3 bronnen gestuurd. Niet 1.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175747905
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:40 schreef _--_ het volgende:
Turkije is een ontwikkeld land vriend. :')
_O- _O- Vertel je dat ook even aan de rechters, politieagenten, onderwijzers, journalisten etc etc die opgepakt zijn ? :{w
pi_175752531
Veel roepen weinig onderbouwen, typisch dit.. Ja, kaas- heb het over jou.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 22:24:23 ]
pi_175754146
Fuck erdolan :'). Dit is de eckte brein achter Türkye _O_

  vrijdag 15 december 2017 @ 23:36:52 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175754481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:24 schreef topdeck het volgende:
Fuck erdolan :'). Dit is de eckte brein achter Türkye _O_

[ afbeelding ]
Denk je echt? Die man schijnt vast gezeten te hebben. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')