abonnement Unibet Coolblue
pi_175643892
Ik erger mij aan het feit dat ik meer in mijzelf terugkeerd ben als ik moe ben. Sinds ik werk en geen student meer ben, komt het veel vaker voor dat ik weinig slaap heb gehad. Op zo'n dagen ben ik een pak minder sociaal, kost mij te veel energie. Zijn er geen oplossingen om in zo'n gevallen meer focus te hebben en minder een 'weg-van-de-wereld' gevoel te hebben?

Ik ben eigenlijk wel graag sociaal, maar door een gebrek aan energie en focus ben ik in die gevallen liever asociaal.
pi_175644069
Kun je ervoor zorgen dat je meer slaap krijgt? De rest is allemaal symptoombestrijding.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175645106
Voldoende slapen :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175645267
Wat is minder slaap? Is dat nog steeds zo'n 7 uur? Dan zou ik overwegen om wat te letten op je vitamine intake, veel mensen hebben zeker in de winterse periode een tekort aan vitamines. Eet gezond en slik evt vitamine D bij, of laat je bloed eens onderzoeken bij de huisarts.
And the druids turn to stone...
pi_175646404
Herkenbaar, gewoon meer slapen.
pi_175646518
Gewoon slapen tijdens een etentje of drankje doen is prima. Ik val regelmatig in slaap, boeie
pi_175646958
quote:
3s.gif Op maandag 11 december 2017 14:12 schreef Puntenjager het volgende:
Voldoende slapen :)
Dit. Vaste tijd in en uit bed gaan. Minimaal 8 uur.
pi_175647122
Meer slapen of meer koffie drinken. :P
pi_175651027
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 13:32 schreef Belgosome het volgende:
Ik erger mij aan het feit dat ik meer in mijzelf terugkeerd ben als ik moe ben. Sinds ik werk en geen student meer ben, komt het veel vaker voor dat ik weinig slaap heb gehad. Op zo'n dagen ben ik een pak minder sociaal, kost mij te veel energie. Zijn er geen oplossingen om in zo'n gevallen meer focus te hebben en minder een 'weg-van-de-wereld' gevoel te hebben?

Ik ben eigenlijk wel graag sociaal, maar door een gebrek aan energie en focus ben ik in die gevallen liever asociaal.
Gezonder gaan leven kan al helpen, maar dit vergt wel een beetje extra investering in jezelf.

Maar je geeft ook aan dat je dit pas hebt sinds je het studeren voor het werken hebt omgewisseld en in dat geval ligt het voor de hand dat dit verschil ermee te maken heeft.

Zou je meer kunnen vertellen over je slaapgedrag? Slaap je moeilijker in of is je dag/nacht ritme meer ontregelt of slaap je minder goed door? Andere opvallende dingen zoals meer/heftiger dromen?

Ik kan me goed voorstellen dat je je aan jezelf kunt ergeren omdat je niet (meer) de energie hebt om sociaal te doen, maar met je aan jezelf ergeren los je dit probleem niet op.

Je wilt dingen die helpen en 1 ding heb ik al genoemd. Een ander ding is dat wanneer het gaat om sociaal contact, het mij enorm helpt dat ik meer met mensen omga die minder vermoeiend voor me zijn want als mensen minder vermoeiend zijn, houd ik het langer met ze vol :P
Misschien vond je de studenten ook gewoon boeiender dan je collega's?
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:39 schreef Lokasenna het volgende:
Meer slapen of meer koffie drinken. :P
Zolang het maar geen magnetronkoffie is :P
pi_175849586
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 13:32 schreef Belgosome het volgende:
Zijn er geen oplossingen om in zo'n gevallen meer focus te hebben en minder een 'weg-van-de-wereld' gevoel te hebben?
Drugs
pi_175850146
Sporten. Als ik een aantal dagen (2-3) per week sport ben ik over het algemeen een stuk minder vermoeid/lui.
pi_175852401
Ik denk ook dat je je slaappatroon eens onder de loep moet nemen. Het is gebruikelijk om op jongvolwassen leeftijd zo'n 7,5 uur slaap nodig te hebben. Ik merk bij mezelf als ik strikt ben met de tijden en aan die 7,5 uur voldoe dat ik me over het algemeen scherp en fit voel. Zit ik er onder, voel ik me duidelijk minder.

Loop je ook ploegendienst? Dan moet je je slaap goed plannen en zwaar wegen in je planning, met name in de eerste dagen van de ochtenddienst.

Overigens, als je net een nieuwe baan hebt is het ook logisch om je in de eerste maand uitgeput te voelen. Er komt dan zoveel op je af.
  woensdag 20 december 2017 @ 10:12:34 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175859798
Langer slapen en goed slapen. Eventueel langs de huisarts en bloed laten onderzoeken.
pi_175859864
TS heeft de kracht niet meer om in zijn topic te reageren ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 20 december 2017 @ 10:16:48 #15
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175859869
Wel 'grappig' verschil, ik word juist altijd doodmoe van sociale contacten.
Fade to Black
pi_175860827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 10:16 schreef Achterhoker het volgende:
Wel 'grappig' verschil, ik word juist altijd doodmoe van sociale contacten.
Je hebt twee soorten mensen: mensen die van sociaal zijn energie krijgen en mensen bij wie sociaal zijn energie kost.
Helaas behoor ik ook tot de laatstgenoemde categorie.
  woensdag 20 december 2017 @ 11:59:54 #17
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175862153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:05 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Je hebt twee soorten mensen: mensen die van sociaal zijn energie krijgen en mensen bij wie sociaal zijn energie kost.
Helaas behoor ik ook tot de laatstgenoemde categorie.
Ja ik baal er ook van hoor. Ben vermoeider na een korte periode met veel sociaal contact dan van een dag lang zware lichamelijke arbeid.
Fade to Black
pi_175875845
Slaap is echt superbelangrijk voor veel mensen. Ik pleeg al jaren (niet uit vrije keuze) roofbouw op mijn lijf door max 5 uur slaap per nacht (was 3-4 toen ik nog fulltime werkte).

Tips: slaapthee, melatonine-pilletjes, geen cafeïne overdag en alle schermen uit om 22.00 uur. Lees een boek voor je gaat slapen. :)
Mon 'en!
pi_175875945
Gewoon niet doen wat je wil altijd maar doen wat het beste is. Net zoals ieder ander persoon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')